abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89236916
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 23:55 schreef DS4 het volgende:
Overigens: Cantona is niet goed bij zijn hoofd en als je aan deze actie meedoet spoor je ook niet helemaal.
Nee, je moet je laten beroven door het politieke beleid en al die verhogingen maar accepteren. Als je straks uitgekleed bent en je houd te weinig over om je huur te betalen dan leven we in zo'n a-sociale maatschappij dat je nog op straat wordt gezet ook. En niet eens door je eigen toe doen maar door het gegraai van al die overheden. Dan kun je een lekker warm plekje gaan zoeken in een kartonnen doos. Blijf jij je dan maar lekker laten belazeren door de overheid, daar wordt je beter van.
  zaterdag 27 november 2010 @ 21:46:13 #102
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89237940
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:20 schreef EdvandeBerg het volgende:
Via Klokkenluideronline, kwam ik bij dit berichten over een voorbereiding van een internationale 'bank run' en kwam aanvankelijk zoals verwacht alleen andere obscure bronnen tegen. Maar plots vond ik een link in de 'main stream media' namelijk de digitale Volkskrant en zelfs de Telegraaf:

bron

bron2

[..]

Voormalig topvoetballer Eric Cantona is een van de oproepers tot de sloop van het bankgebeuren zoals we dat nu kennen.

Zelf ben ik van mening dat de banken (met name grootkapitalisten als Goldman Sachs) inderdaad de oorzaak zijn van veel van de huidige problemen met hun doortrapte achterbakse graaien ten kosten van de burgers, maar een georganiseerde grootschalige bankrun kan hele rare gevolgen hebben.

In ieder geval zou dit potentieel wel een hele oproer kunnen veroorzaken, en de wereld aan het denken kunnen zetten over de verachtelijke wijze waarop bepaalde mensen en bedrijven handel drijven met hun verkoop van luchtkastelen en fata morgana's.
Lijkt me GEEN slim plan... :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 27 november 2010 @ 21:47:25 #103
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_89237989
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:19 schreef Paritosh het volgende:

[..]

Nee, je moet je laten beroven door het politieke beleid en al die verhogingen maar accepteren. Als je straks uitgekleed bent en je houd te weinig over om je huur te betalen dan leven we in zo'n a-sociale maatschappij dat je nog op straat wordt gezet ook. En niet eens door je eigen toe doen maar door het gegraai van al die overheden. Dan kun je een lekker warm plekje gaan zoeken in een kartonnen doos. Blijf jij je dan maar lekker laten belazeren door de overheid, daar wordt je beter van.
Ga jij maar onschuldige medeburgers die hun geld óók op die banken hebben staan in het verderf smijten om je punt te maken (die zien hun geld dan nooit meer terug)..

Over averechts effect gesproken...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_89238686
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..](die zien hun geld dan nooit meer terug)..

Is dat niet juist het probleem?
Conscience do cost.
  zondag 28 november 2010 @ 11:44:25 #105
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_89250943
quote:

[..]

En om daar tegen te protesteren ga je je eigen huis in brand steken. Klinkt logisch.
Géén kloon van tvlxd!
pi_89251158
quote:

Nee, je moet je laten beroven door het politieke beleid en al die verhogingen maar accepteren.
O, jij wil in een tijd van economische achteruitgang geen pijn lijden... Nou, dat wil iedereen, maar mensen met werkende hersencellen weten dat dat niet kan.

quote:
Als je straks uitgekleed bent en je houd te weinig over om je huur te betalen dan leven we in zo'n a-sociale maatschappij dat je nog op straat wordt gezet ook.
Ik heb drie woningen in eigendom voor mijzelf en enkele in de verhuur. Dus gek genoeg maak ik mij geen zorgen dat ik de huur niet kan betalen...

quote:
En niet eens door je eigen toe doen maar door het gegraai van al die overheden. Dan kun je een lekker warm plekje gaan zoeken in een kartonnen doos. Blijf jij je dan maar lekker laten belazeren door de overheid, daar wordt je beter van.
Ja, die verdomde overheid toch... Komt niets goeds van. Beter lever ik mij over aan de grote denkers zoals Cantona en jij... :')
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_89266085
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

O, jij wil in een tijd van economische achteruitgang geen pijn lijden... Nou, dat wil iedereen, maar mensen met werkende hersencellen weten dat dat niet kan.

[..]

Ik heb drie woningen in eigendom voor mijzelf en enkele in de verhuur. Dus gek genoeg maak ik mij geen zorgen dat ik de huur niet kan betalen...

[..]

Ja, die verdomde overheid toch... Komt niets goeds van. Beter lever ik mij over aan de grote denkers zoals Cantona en jij... :')
Jij bent dus blijkbaar een van die mensen zonder bewustzijn en die alleen maar aan zichzelf denkt. Wat pijn lijden in houd heb jij dan nog helemaal niet ervaren. En wat dat oplevert heb je dan ook niet duidelijk.

Niemand krijgt veel geld door eigen werkzaamheid. Mensen die wel veel geld hebben komen daar alleen maar aan door het werk van anderen. Dus jij kunt nooit aan drie eigen huizen (en nog huizen om te verhuren) komen doordat je zelf al dat geld bij elkaar hebt gewerkt om al de huizen te kunnen bouwen. Dat zal je ook wel over de rug van anderen bij elkaar gesprokkeld hebben. En wat doe jij dan als één van jouw huurders de huur niet meer op zou kunnen brengen? Ben jij dan zo sociaal om te zeggen dat ze mogen blijven zitten? Ik betwijfel het.
pi_89266784
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:15 schreef Paritosh het volgende:

[..]

Jij bent dus blijkbaar een van die mensen zonder bewustzijn en die alleen maar aan zichzelf denkt. Wat pijn lijden in houd heb jij dan nog helemaal niet ervaren. En wat dat oplevert heb je dan ook niet duidelijk.

Niemand krijgt veel geld door eigen werkzaamheid. Mensen die wel veel geld hebben komen daar alleen maar aan door het werk van anderen. Dus jij kunt nooit aan drie eigen huizen (en nog huizen om te verhuren) komen doordat je zelf al dat geld bij elkaar hebt gewerkt om al de huizen te kunnen bouwen. Dat zal je ook wel over de rug van anderen bij elkaar gesprokkeld hebben. En wat doe jij dan als één van jouw huurders de huur niet meer op zou kunnen brengen? Ben jij dan zo sociaal om te zeggen dat ze mogen blijven zitten? Ik betwijfel het.
Vervelend he, mensen die wel iets bereikt hebben in hun leven.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_89266912
Dat "over de rug van anderen" wordt nu wel een beetje vermoeiend :')
pi_89270010
quote:

Jij bent dus blijkbaar een van die mensen zonder bewustzijn en die alleen maar aan zichzelf denkt.
Gek genoeg dacht ik dat jij het anti-overheidsstandpunt aan het verdedigen was, maar kennelijk was ik dat. Toch vreemd, want zo denk ik helemaal niet...

quote:
Wat pijn lijden in houd heb jij dan nog helemaal niet ervaren. En wat dat oplevert heb je dan ook niet duidelijk.
Ik vrees dat ik je teleur moet stellen. Ik ben op een haar na persoonlijk failliet geweest. Gaf ik overigens toen niemand de schuld van. Het is even een tip tussendoor...

quote:
Niemand krijgt veel geld door eigen werkzaamheid. Mensen die wel veel geld hebben komen daar alleen maar aan door het werk van anderen.
Wat een kul... _O-

Dit doet mij een beetje denken aan een broer en een zus die in het dorp waar ik opgroeide wisten te verkondigen dat rijken alleen maar rijk konden zijn door te stelen... En die rijken waren er de schuld van dat zij zo arm waren.

Voor de goede orde: beiden hadden (en hebben!) in hun leven geen minuut gewerkt en waren gokverslaafd. Maar het lag aan anderen... niet aan henzelf.

quote:
Dus jij kunt nooit aan drie eigen huizen (en nog huizen om te verhuren) komen doordat je zelf al dat geld bij elkaar hebt gewerkt om al de huizen te kunnen bouwen.
Leuk dat jij denkt dat jij dat beter weet dan ik.

quote:
Dat zal je ook wel over de rug van anderen bij elkaar gesprokkeld hebben.
Van wie dan?

quote:
En wat doe jij dan als één van jouw huurders de huur niet meer op zou kunnen brengen? Ben jij dan zo sociaal om te zeggen dat ze mogen blijven zitten? Ik betwijfel het.
Nee, natuurlijk schop ik ze er dan uit als dat structureel is. Ze laten zitten heeft niets met sociaal zijn te maken. Als ze het niet kunnen betalen (het is vrije sector...), dan moeten ze maar goedkoper gaan huren.

En de overheid (die ik wel omarm) zorgt voor hun vangnet. En ik betaal dat overigens. Ik maak maandelijks een 5 cijferig bedrag over om daarvoor te kunnen zorgen (en de wegen, en scholing (kennelijk heb ik iets te weinig betaald in jouw geval...), enz. enz.). Geen dank.
pi_89270741
boudewijn de groot zong het al.

maar weinig mensen hier hebben ooit echt geleden. bijna failliet gaan is niet lijden. er zijn verdomme wel ergere dingen dan bijna failliet gaan.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_89271332
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:42 schreef simmu het volgende:

maar weinig mensen hier hebben ooit echt geleden. bijna failliet gaan is niet lijden. er zijn verdomme wel ergere dingen dan bijna failliet gaan.
Ach, vertel...

(je weet hoop ik dat we het over financiën hadden, want anders had ik ook wel andere dingen mee kunnen delen, want iedereen heeft wel wat tegenslag in zijn leven, nietwaar)
pi_89273345
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:42 schreef simmu het volgende:
boudewijn de groot zong het al.

De maatschappij, zoals die eruit ziet, is helemaal gebaseerd op het lijden. Je gaat het pas ervaren als er bewustzijn op komt. Dan ga je pas werkelijk aan den lijve ervaren wat dat in houd en dat het niets met de maatschappij of de economie te maken heeft. Hett lijden zit in de mens zelf. Als dat bewust wordt ligt de maatschappij, of de economie, stil omdat je gaat voelen hoe je dan in elkaar steekt. En gegarandeerd dat dan het gros van de mensen niet eens meer in staat is om in een auto te rijden, te werken, enz enz. Dan zal er eerst iets (in de mens) moeten veranderen. Maar dan gaat de wereld er wel anders uit zien.
pi_89274398
Geweldig, zo'n ziener...

Toch gek dat je niet enorm succesvol bent als je het allemaal zoveel beter ziet dan het klootjesvolk. :X
pi_89277190
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:38 schreef DS4 het volgende:
Geweldig, zo'n ziener...

Toch gek dat je niet enorm succesvol bent als je het allemaal zoveel beter ziet dan het klootjesvolk. :X
Succes heeft hier helemaal niets mee te maken. Succes is iets maatschappelijks, materieels of hoe je het ook wilt noemen, gekoppeld aan het ego. Dat is één wereld. Wat ik persoonlijk mee maak heeft daar helemaal niets mee te maken. Dat is alleen wel een veel menselijkere wereld. Om dan terug te komen op jouw 'Ja, die verdomde overheid toch... Komt niets goeds van. Beter lever ik mij over aan de grote denkers zoals Cantona en jij..': uit de overheid KOMT inderdaad niets want die trekken alleen maar alles naar zich toe en dat gaat alleen maar om geld. Het heeft niets menselijks om het lijf want alles draait daar om geld.
  zondag 28 november 2010 @ 22:34:21 #116
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_89277740
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:25 schreef Paritosh het volgende:

[..]

Succes heeft hier helemaal niets mee te maken. Succes is iets maatschappelijks, materieels of hoe je het ook wilt noemen, gekoppeld aan het ego. Dat is één wereld. Wat ik persoonlijk mee maak heeft daar helemaal niets mee te maken. Dat is alleen wel een veel menselijkere wereld. Om dan terug te komen op jouw 'Ja, die verdomde overheid toch... Komt niets goeds van. Beter lever ik mij over aan de grote denkers zoals Cantona en jij..': uit de overheid KOMT inderdaad niets want die trekken alleen maar alles naar zich toe en dat gaat alleen maar om geld. Het heeft niets menselijks om het lijf want alles draait daar om geld.
Ik krijg een sterke neiging je op een de door de overheid geplande, gefinancierde en aangelegde stoeprand te curben.
pi_89279658
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:25 schreef Paritosh het volgende:

Succes heeft hier helemaal niets mee te maken. Succes is iets maatschappelijks, materieels of hoe je het ook wilt noemen, gekoppeld aan het ego. Dat is één wereld.
Succes is niet per definitie materieel, maar kennelijk ben jij zo'n materialist dat je je niets anders meer voor kan stellen.

quote:
Wat ik persoonlijk mee maak heeft daar helemaal niets mee te maken.
Jij wil mij de maat nemen, maar als die bal terug komt geef je niet thuis. Hypocriet.

quote:
Dat is alleen wel een veel menselijkere wereld. Om dan terug te komen op jouw 'Ja, die verdomde overheid toch... Komt niets goeds van. Beter lever ik mij over aan de grote denkers zoals Cantona en jij..': uit de overheid KOMT inderdaad niets want die trekken alleen maar alles naar zich toe en dat gaat alleen maar om geld. Het heeft niets menselijks om het lijf want alles draait daar om geld.
Ik herhaal: jij bent een enorme kapitalist. Als jij niets anders kan zijn, dan ben je verblind door je zucht naar geld.

Heel treurig als je veel geld hebt, diep triest als je geen cent te makken hebt. Ik heb derhalve medelijden met je en hoop dat je in je leven nog eens een lichtpuntje gaat vinden en je daar op gaat concentreren. Wie weet breekt de zon dan nog eens door in je leven...
  zondag 28 november 2010 @ 23:12:37 #118
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_89280187
quote:
Ik ben het helemaal met je eens en daarom verheug ik me als zakkenroller ook zo enorm op die bankrun. Lekker profiteren van het geld waar anderen zo hard voor gewerkt hebben en dat ook nog eens vlak voor de feestdagen *O*
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_89281096
Tijd voor actie mensen. Links of rechts het maakt niet uit de tijd dat banken ons bestelen is afgelopen.

Het is wel goed doordacht: op 7 december pin je het maximale en op 8 december stort je het weer terug. Het moet niet instorten maar veranderen!!

Het is zoals Cantona zegt: protesteren (schreeuwen) stemmen of petitie s niets helpt om de hebzucht van enkelen te beteugelen. De massa heeft wel kracht en het is een goede actie om de macht van de massa te laten gelden.

(de boycot van de AH resulteerden ook in prijsverlagingen) Kop op en pin gewoon die week je hele huishoudgeld lees het zelf:
pi_89281118
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 23:12 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens en daarom verheug ik me als zakkenroller ook zo enorm op die bankrun. Lekker profiteren van het geld waar anderen zo hard voor gewerkt hebben en dat ook nog eens vlak voor de feestdagen *O*
Ik denk alleen niet dat mensen met een hoop geld zo gemakkelijk mee doen aan de bankrun. Die interesseren zich niet in een ander of een eensgezindheid om de banken te laten merken dat ze geen macht hebben. Die mensen denken alleen aan hun eigen hachie. Ik denk dat een bankrun vooral gedaan wordt door mensen die weinig geld hebben want die hebben niets of minder te verliezen.
pi_89281205
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:32 schreef Paritosh het volgende:

[..]

Ik denk alleen niet dat mensen met een hoop geld zo gemakkelijk mee doen aan de bankrun. Die interesseren zich niet in een ander of een eensgezindheid om de banken te laten merken dat ze geen macht hebben. Die mensen denken alleen aan hun eigen hachie. Ik denk dat een bankrun vooral gedaan wordt door mensen die weinig geld hebben want die hebben niets of minder te verliezen.
De enige die aan z'n eigen denkt ben jij volgens mij :')
pi_89281230
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:31 schreef Fatou het volgende:
Tijd voor actie mensen. Links of rechts het maakt niet uit de tijd dat banken ons bestelen is afgelopen.

Het is wel goed doordacht: op 7 december pin je het maximale en op 8 december stort je het weer terug. Het moet niet instorten maar veranderen!!

Het is zoals Cantona zegt: protesteren (schreeuwen) stemmen of petitie s niets helpt om de hebzucht van enkelen te beteugelen. De massa heeft wel kracht en het is een goede actie om de macht van de massa te laten gelden.

(de boycot van de AH resulteerden ook in prijsverlagingen) Kop op en pin gewoon die week je hele huishoudgeld lees het zelf:
Om het goed voelbaar te maken zou je het langer dan één dag eraf moet laten. Eén dag heeft volgens mij weinig effect.
pi_89281276
Al haal je het er een jaar vanaf :') Banken hebben momenteel een gratis lijntje naar de ECB
  zondag 28 november 2010 @ 23:36:54 #124
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_89281333
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:32 schreef Paritosh het volgende:
Die interesseren zich niet in een ander of een eensgezindheid om de banken te laten merken dat ze geen macht hebben -> Herstel: Die zijn over het algemeen niet zo dom om met al hun geld over straat te gaan lopen.

Maar goed, als ik van een aantal bijstandsgerechtigden een paar honderd euro per persoon kan rollen, ben ik al blij hoor :).
pi_89281408
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:34 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

De enige die aan z'n eigen denkt ben jij volgens mij :')
Dat zie je dan wel helemaal verkeerd. Ik kijk naar wat er in het land gaande is en dat er nu al veel mensen zijn die niet meer rond kunnen komen. Met de bezuinigingen van volgend jaar kan het nog wel eens veel meer toe nemen dat mensen tekort komen. Ik heb het niet persé nodig om mee te doen aan die bankrun maar in het belang van al die mensen kan ik wel mee doen. Het gaat mij er dan vooral om m de banken te laten merken dat het ONS geld is waar ze macht over denken te hebben maar dat het een illusie is als we eensgezind zijn en een bankrun doen.
pi_89281514
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:35 schreef tjoptjop het volgende:
Al haal je het er een jaar vanaf :') Banken hebben momenteel een gratis lijntje naar de ECB
Ja en? Het is een internationale bankrun die georganiseerd wordt, niet alleen Nederlands. Kan die ECB alle banken in Europa, of alle landen die mee doen, voorzien?
pi_89281555
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:41 schreef Paritosh het volgende:

[..]

Ja en? Het is een internationale bankrun die georganiseerd wordt, niet alleen Nederlands. Kan die ECB alle banken in Europa, of alle landen die mee doen, voorzien?
Wat snap je niet aan de E van ECB?
pi_89281587
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:38 schreef Paritosh het volgende:

[..]

Dat zie je dan wel helemaal verkeerd. Ik kijk naar wat er in het land gaande is en dat er nu al veel mensen zijn die niet meer rond kunnen komen. Met de bezuinigingen van volgend jaar kan het nog wel eens veel meer toe nemen dat mensen tekort komen. Ik heb het niet persé nodig om mee te doen aan die bankrun maar in het belang van al die mensen kan ik wel mee doen. Het gaat mij er dan vooral om m de banken te laten merken dat het ONS geld is waar ze macht over denken te hebben maar dat het een illusie is als we eensgezind zijn en een bankrun doen.
En waar haal je dat beeld vandaan dat het hier zo verschrikkelijk is geworden?
  zondag 28 november 2010 @ 23:53:49 #129
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_89281975
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:34 schreef Paritosh het volgende:
Om het goed voelbaar te maken zou je het langer dan één dag eraf moet laten. Eén dag heeft volgens mij weinig effect.
En hoe lang dan volgens jou? Net zolang dat mensen in de problemen komen met hun automatische afschrijvingen?
pi_89283562
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:43 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

En waar haal je dat beeld vandaan dat het hier zo verschrikkelijk is geworden?
Sjongejongejonge zeg, ben je wereldvreemd in eigen land of zo of stel je altijd domme vragen? Blijkbaar volg je geen berichten en kijk je niet naar de reacties van mensen. Ga dat maar lekker zelf uitzoeken.
pi_89283678
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 00:38 schreef Paritosh het volgende:

[..]

Sjongejongejonge zeg, ben je wereldvreemd in eigen land of zo of stel je altijd domme vragen? Blijkbaar volg je geen berichten en kijk je niet naar de reacties van mensen. Ga dat maar lekker zelf uitzoeken.
:')
pi_89284347
De schuld ligt bij inhaligheid. Naar mijn weten komt inhaligheid en egoisme van de rechterkant, of gaat iemand mij vertellen dat die bankjongens links zijn?
pi_89284425
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:15 schreef niels0 het volgende:
De schuld ligt bij inhaligheid. Naar mijn weten komt inhaligheid en egoisme van de rechterkant, of gaat iemand mij vertellen dat die bankjongens links zijn?
Logica is niet jouw ding is het niet?
pi_89284524
Toch wel. Inhaligheid is de schuldige van de crisis omdat er lieden zijn die te grote risico's nemen omdat ze dus te inhalig zijn. Simpel zat.
pi_89284557
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:28 schreef niels0 het volgende:
Toch wel. Inhaligheid is de schuldige van de crisis omdat er lieden zijn die te grote risico's nemen omdat ze dus te inhalig zijn. Simpel zat.
Nee je assumptie dat dat rechts is :') Die is te stupide voor woorden.
pi_89284585
Ga maar 'ns aan ze vragen wat ze stemmen. Ik heb wat van de wereld gezien en in vele branches gewerkt. Ik weet het inmiddels wel.
pi_89284606
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:32 schreef niels0 het volgende:
Ga maar 'ns aan ze vragen wat ze stemmen. Ik heb wat van de wereld gezien en in vele branches gewerkt. Ik weet het inmiddels wel.
Linksen zijn net zo inhalig, dus die vlieger gaat niet op
pi_89284621
Als die werkelijk zo inhalig waren waren ze minder sociaal gericht op de zwakkeren in de samenleving.
pi_89284640
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:34 schreef niels0 het volgende:
Als die werkelijk zo inhalig waren waren ze minder sociaal gericht op de zwakkeren in de samenleving.
_O-
pi_89284645
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:34 schreef niels0 het volgende:
Want dat is iets "links"?

Wat mij betreft is de mens in het algemeen egoistisch (en dus inhalig)
pi_89284666
quote:
10s.gif Op maandag 29 november 2010 01:36 schreef Cerbie het volgende:

[..]

_O-
Tja, demagogie viert hoogtij
pi_89284695
Dat is iets links ja.
pi_89284745
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:38 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Tja, demagogie viert hoogtij
Het is gewoon aandoenlijk naïef O+
Ben benieuwd of hij bekend is met het gezegde 'links lullen, rechts vullen'
pi_89284777
Borrelpraat, bah.
pi_89284807
Kom maar 'ns met argumenten dan. Voorlopig zie ik slechts popiejopie geblaat. Zie ik steeds meer van tegenwoordig =(
pi_89284828
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:49 schreef niels0 het volgende:
Borrelpraat, bah.
De ironie _O-
pi_89284863
Ehm, waar blijven de argumenten dan?
pi_89284894
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:57 schreef niels0 het volgende:
Ben ik ook benieuwd naar
pi_89284951
Ik niet. Je hebt ze niet.
pi_89285036
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 02:05 schreef niels0 het volgende:
Ik niet. Je hebt ze niet.
Argumenten voor wat trouwens?
pi_89285057
Mijn ongelijk.
pi_89285082
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 02:15 schreef niels0 het volgende:
Mijn ongelijk.
Dat is omgekeerde wereld mijn vriend. Kom jij eerst maar eens met argumenten van jouw gelijk
pi_89285128
Ik heb al een paar keer 'omdat en dan een uitleg gegeven waarom ik iets vind/denk/meen'. Daar ging je tegenin, zonder argumenten tot nu toe.
pi_89285139
Maar ik had al gauw in de gaten dat je vrij hopeloos bent wat dat betreft. Ik ga wat lezen en dan slapen. De groeten.
pi_89285159
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 02:21 schreef niels0 het volgende:
Ik heb al een paar keer 'omdat en dan een uitleg gegeven waarom ik iets vind/denk/meen'. Daar ging je tegenin, zonder argumenten tot nu toe.
Dat was borrelpraat, geen argumenten.
pi_89285167
lol
pi_89285197
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 02:25 schreef niels0 het volgende:
lol
Grappig, dat dacht ik nou ook.
  maandag 29 november 2010 @ 03:10:47 #158
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_89285470
Zullen we het links-rechts-gebash even opzij zetten en kijken naar het probleem zelf, zonder alleen maar met vingertjes te gaan wijzen?
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  maandag 29 november 2010 @ 08:37:55 #159
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_89286670
This discussion is out of the hand gewalkt :').
pi_89287914
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:38 schreef Paritosh het volgende:

Dat zie je dan wel helemaal verkeerd.
Ik zie het anders ook...

quote:
Ik kijk naar wat er in het land gaande is en dat er nu al veel mensen zijn die niet meer rond kunnen komen.
Pearle, Hans Anders?

Iedereen in NL kan rondkomen, want je kan gewoon van een bijstandsuitkering rondkomen (bron: Nibud).

Dat sommigen toch teveel geld uitgeven staat daar los van.

quote:
Met de bezuinigingen van volgend jaar kan het nog wel eens veel meer toe nemen dat mensen tekort komen.
Reken jij even voor waar het Nibud de plank mis slaat?

quote:
Ik heb het niet persé nodig om mee te doen aan die bankrun
De vraag is zelfs of jij het geld wel hebt om er aan mee te doen...

quote:
maar in het belang van al die mensen kan ik wel mee doen.
Hoezo in hun belang? Wat maakt het voor die mensen uit dat jij geld van de bank gaat halen? Banken hebben nl. NIETS met uitkeringen te maken. Dat is de OVERHEID.

(echt, je haalt alles door elkaar)

quote:
Het gaat mij er dan vooral om m de banken te laten merken dat het ONS geld is waar ze macht over denken te hebben maar dat het een illusie is als we eensgezind zijn en een bankrun doen.
"Grote denkers" zoals jij vergeten dat de banken gewoon van ons zijn. Nou ja, misschien niet van jou... maar wel van al die mensen met een pensioen om maar eens een enorme groep te noemen. Pensioen wat naar de klote kan gaan door domme acties van domme mensen. Zoals een Cantona en iedereen die hem na blaat!
pi_89287977
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 00:38 schreef Paritosh het volgende:

Jij roept iets geks, want in de serieuse pers lees je helemaal niets over wat jij claimt dat er gaande is. Overigens, ook het CBS heeft er geen weet van en het Nibud is haar rekenmodellen ook al aan het onderzoeken naar aanleiding van jouw verhaal...

Kortom: jij kletst uit je nek en als je serieus genomen wenst te worden mag je gewoon in gaan op logische vragen.
pi_89287988
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:15 schreef niels0 het volgende:
Geweldig, een links-rechts discussie. Nu gaan we pas echt op niveau een discussie voeren. :')
pi_89288015
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:28 schreef niels0 het volgende:
Gemakzucht is het enige goede woord als je in die categorie de crisis wil kenmerken. Als je echter serieus bent, dan weet je dat het niet in een enkel woord te vangen is.
pi_89288065
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:32 schreef niels0 het volgende:
Ach, de heer 12 ambachten 13 ongelukken weet het wel.

Geen argumenten, gewoon op z'n blauwe ogen geloven. Want hij heeft wat van de wereld gezien! Net zoals honderden miljoenen anderen! :W
pi_89288093
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:57 schreef niels0 het volgende:
Inderdaad, waar blijven jouw argumenten?
pi_89288118
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 03:10 schreef joepie91 het volgende:
Zullen we het links-rechts-gebash even opzij zetten en kijken naar het probleem zelf, zonder alleen maar met vingertjes te gaan wijzen?
Ik ben benieuwd naar jouw inbreng. Vertel...
pi_89288842
Inhaligheid dekt toch wel de gehele lading denk ik.
Men meent dat status een groot huis is en een grote auto. Vaak zie ik heel normale gezinnen die waarschijnlijk een heel normaal (laag) salaris hebben maar in een joekel van een huis wonen.
Banken, waar een bonuscultuur geldt, motiveren medewerkers om hoge risico's te nemen en als het mis gaat kijken ze een beetje uit het raam. Financiele instrumenten als hoogrisicohypotheken zorgen ervoor dat deze mensen bij elkaar komen dus wie zit er fout?

De leningverstrekker (niet goed gekeken naar kredietwaardigheid), degene die de (te hoge) lening aanvraagt en de toezichthouder(s).

Oh en DS4. Iemand die in vele branches heeft gewerkt hoef niet per definitie iemand van 12 ambachten en 13 ongelukken te zijn. Tot nu toe ben ik uiterst succesvol geweest.
pi_89289461
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Een 'revolutie', maar natuurlijk. Niet een al te slimme gast. Complete instorting en anarchie zou zoiets worden.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_89289499
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:25 schreef niels0 het volgende:
Inhaligheid dekt toch wel de gehele lading denk ik.
Misschien is het dan toch verstandig dat je eens praat met mensen die onderzoek gedaan hebben naar het ontstaan van de crisis.

quote:
Men meent dat status een groot huis is en een grote auto. Vaak zie ik heel normale gezinnen die waarschijnlijk een heel normaal (laag) salaris hebben maar in een joekel van een huis wonen.
Ik kan mij daar soms ook over verbazen, maar feit is dat in NL nauwelijks gedwongen verkopen zijn van huizen en veruit de meeste gevallen betreft echtscheidingen.

quote:
Banken, waar een bonuscultuur geldt, motiveren medewerkers om hoge risico's te nemen en als het mis gaat kijken ze een beetje uit het raam. Financiele instrumenten als hoogrisicohypotheken zorgen ervoor dat deze mensen bij elkaar komen dus wie zit er fout?
In NL kennen we geen echte hoogrisicohypotheken. Maar we hebben er wel in gehandeld. Wat het gevolg bleek te zijn van het feit dat een Schotse bankier, die als heel conservatief bekend stond, voor veel geld in die subprime pakketjes stapte, waarop in de bancaire wereld gedacht werd dat het dus wel veilig moest zijn (want anders was die bankier er niet in gestapt) en het rendement was hoog...

Het is alleen zo jammer dat een stagiair voor het eerst eens het pakketje open heeft gemaakt...

quote:
De leningverstrekker (niet goed gekeken naar kredietwaardigheid), degene die de (te hoge) lening aanvraagt en de toezichthouder(s).
Leuk, maar dat speelt niet in NL, dus is het een beetje dom om om die reden bij Nederlandse banken je geld op te gaan nemen, nog afgezien van het feit dat het ofwel geen probleem op gaat leveren voor de banken, ofwel het betalingsverkeer enorm gaat worden ontregeld.

En het maakt indruk hoor, je argumenten kracht bijzetten door jezelf in de voet te schieten, maar ik kan het niet aanraden!

quote:
Oh en DS4. Iemand die in vele branches heeft gewerkt hoef niet per definitie iemand van 12 ambachten en 13 ongelukken te zijn. Tot nu toe ben ik uiterst succesvol geweest.
Natuurlijk kan dat, maar je gebruikte het als argument van "kijk mij eens wijs zijn" en ik liet zien hoe makkelijk het kan gebruikt worden als argument van "zie hem eens mislukt zijn". ;)

Het gaat er natuurlijk niet om hoe succesvol je bent, het gaat er om dat je een goede argumentatie neer kan leggen en dat ook doet indien gevraagd. Het kan in deze discussie relevant zijn dat je econoom bent, bij een bank werkt of hebt gewerkt, enz. enz. Maar verder niet.
pi_89293940
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 09:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zie het anders ook...

[..]

Pearle, Hans Anders?

Iedereen in NL kan rondkomen, want je kan gewoon van een bijstandsuitkering rondkomen (bron: Nibud).

Dat sommigen toch teveel geld uitgeven staat daar los van.

[..]

Reken jij even voor waar het Nibud de plank mis slaat?

[..]

De vraag is zelfs of jij het geld wel hebt om er aan mee te doen...

[..]

Hoezo in hun belang? Wat maakt het voor die mensen uit dat jij geld van de bank gaat halen? Banken hebben nl. NIETS met uitkeringen te maken. Dat is de OVERHEID.

(echt, je haalt alles door elkaar)

[..]

"Grote denkers" zoals jij vergeten dat de banken gewoon van ons zijn. Nou ja, misschien niet van jou... maar wel van al die mensen met een pensioen om maar eens een enorme groep te noemen. Pensioen wat naar de klote kan gaan door domme acties van domme mensen. Zoals een Cantona en iedereen die hem na blaat!
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 09:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij roept iets geks, want in de serieuse pers lees je helemaal niets over wat jij claimt dat er gaande is. Overigens, ook het CBS heeft er geen weet van en het Nibud is haar rekenmodellen ook al aan het onderzoeken naar aanleiding van jouw verhaal...

Kortom: jij kletst uit je nek en als je serieus genomen wenst te worden mag je gewoon in gaan op logische vragen.
Het is wel duidelijk dat je één ding niet doet: naar de realiteit kijken. Er wordt hier gepraat over logica maar dat logische denken heeft niets met de realiteit te maken. Maar om de realiteit te zien moet je wel je ogen openen. En je moet niet logisch gaan denken maar je moet Reëel gaan denken. Politiek, banken, CBS, en al die andere instanties en overheden hebben helemaal geen realiteitszin, die denken alleen maar net als jij: als het mij maar goed gaat. En dat is een manier die ten koste gaat van anderen. Berekeningen van dat soort instanties zijn alleen maar gemiddelden terwijl de realiteit de situatie van jou en mij is. Dat vindt je niet in hun berekeningen. Als je de realiteit wilt zien moet je om je heen gaan kijken, lezen wat MENSEN mee maken, niet wat politiek, banken en instanties aan het doen zijn want die zijn flink bezig de boel om zeep te helpen. Wat is de realiteit over de vraag dat er overal geld tekort is? Waar is al dat geld gebleven? In de realiteit is al dat geld er nog steeds maar als je alles continue duurder blijft maken kun je met dat geld steeds minder doen. dan raak je vanzelf een keer in de problemen. Als dan de politiek ook nog eens het geld met miljarden over de balk blijft smijten terwijl er al niets meer is help je je eigen land naar de verdoemenis. Wat bezuinigen is weten ze niet eens want ze blijven met geld smijten terwijl de bevolking een lastenverzwaring opgelegd krijgt. Als je dan de realiteit leest, komen er nu al mensen in de problemen. Volgend jaar worden talloze zaken duurder omdat onze regering niet voor zijn eigen land kan zorgen. Ons land is al failiet want overal hebben ze al tekorten in beleid en overheden. Als het geld op is is een zaak faliet. De overheden hebben al miljarden aan schulden staan. Een staats tekort, defensie, de rechtsgang, de gemeenten (plegen al jaren boekhoudfraude), ziekenfondsen, pensioenfondsen en dergelijke komen tekort enz. En toch blijft de politiek mee doen aan de EU die ons bakken met geld kost en waarvan we niets terug zien. Toch Ierland mee helpen terwijl we zelf al leeg zijn. De EU is gewoon een uitvergroting van landelijk beleid. Nederland moet eruit stappen uit die EU. We leveren de grootste bijdrage, dan was er een rustpunt in de EU over 3% extra inkomsten om Nederland vervolgens toch te straffen omdat we geen 6% meer inkomen voor de EU hebben geaccepteerd. De EU wil maar materiële zaken bouwen die miljarden gaan kosten, zoals een sateliet systeem. Maar door dat hele EU gebeuren is onze politiek gestopt met het zorgen voor hun eigen land en inwoners. En de politiek laat eindeloos zien dat ze niet met geld om kunnen gaan. Projecten vallen meestal veel duurder uit dan begroot is en ze geven de laatste jaren bakken vol geld uit aan allerlei systemen om ons maar in de gaten te kunnen houden, gevoed door de angst voor terrorisme in America. Zo is onze politiek niet VOOR de eigen bevolking maar TEGEN de eigen bevolking bezig en VOOR dominerend buitenlandse politiek. Ik denk dat Nederland wel eens het eerste West Europese land zou kunnen zijn dat net zo eindigt als Griekenland en Ierland.
pi_89304102
God wat een lap tekst zonder kop of staart en zonder enig houvast.

Je zit op het niveau lambiekje, dus wat mij betreft mag je door naar BNW, daar kom je gedraaid met "OPEN JE OGEN!!!!!!!".

O, en nog iets: sinds wanneer is Ierland verhuisd?
pi_89308400
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:01 schreef Paritosh het volgende:

[..]

Ik denk dat Nederland wel eens het eerste West Europese land zou kunnen zijn dat net zo eindigt als Griekenland en Ierland.
Pffff, nou nou. Mijzelf met moeite door dat massieve blok tekst gewerkt. Heb je het schuim inmiddels van je mond geveegd? :P

Graag zou ik nog even een beargumentering zien over het puntje dat wij wel eens het eerste land kunnen zijn. Waaruit blijkt dat wij er slechter voor staan dan een ander willekeurig land in de EU.

En buiten dat, Ierland hoort gewoon bij West-Europa natuurlijk. Het stopt niet bij de Noordzee.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  maandag 29 november 2010 @ 18:52:16 #173
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_89309017
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 09:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar jouw inbreng. Vertel...
Ik heb nergens gezegd dat ik inbreng heb. Ik wees mensen er alleen op dat gaan ruziën over wie er schuldig was (links of rechts) zoals gebruikelijk gebeurt bij maatschappelijke discussies echt geen fuck helpt.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
pi_89311746
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:52 schreef joepie91 het volgende:

Ik heb nergens gezegd dat ik inbreng heb. Ik wees mensen er alleen op dat gaan ruziën over wie er schuldig was (links of rechts) zoals gebruikelijk gebeurt bij maatschappelijke discussies echt geen fuck helpt.
O, daar zijn we het over eens. Maar ik dacht dat je ook nog wat ging melden, ik was gewoon benieuwd...
pi_89312014
Nogmaals, ben niet dol op banken en vind ook dat zij niet altijd even netjes zijn omgesprongen met hun klanten waardoor ze tot op zekere hoogte debet zijn aan de crisis. Echter, een bankrun is toch wel een van de meeste domme dingen die je kunt doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 29 november 2010 @ 20:34:51 #176
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_89314539
dat heb ik een half jaartje terug al gedaan, en al mijn centen in een 2e pand gestoken. mijn part gaat al het geld verloren, ik heb er niets meer staan. heb bij de eerste golf 2 jaar terug al tienduizenden euro's verloren... dieven zijn het :r
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  maandag 29 november 2010 @ 21:10:56 #177
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89316813
Giraal geld is maar papiergeld. Stel dat iedereen papiergeld van zijn/haar rekening opneemt, Trap je daarmee commerciele banken dan echt in de schenen?

De centrale banken hebben de commecriele banken nodig, en aangezien al het krediet toch al digitaal is (daarom werken ze nu naar een cashless society toe), zullen ze voor deze scenario wel een failsafe plan hebben?

[ Bericht 0% gewijzigd door Schenkstroop op 29-11-2010 21:23:44 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 29 november 2010 @ 21:27:01 #178
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89317824
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:51 schreef KoosVogels het volgende:
Nogmaals, ben niet dol op banken en vind ook dat zij niet altijd even netjes zijn omgesprongen met hun klanten waardoor ze tot op zekere hoogte debet zijn aan de crisis. Echter, een bankrun is toch wel een van de meeste domme dingen die je kunt doen.
Maar zo kun je wel meer dingen niet gaan doen. Ik denk dat bepaalde scenarios gewoon een keer moeten gebeuren. Om te zien waar dat naartoe leidt. Zo leren wij. Nooit gedaan dan blijf je maar gissen. Door te doen begrijp je meer. Het is een mooie prakticum voor jong en oud om dat bankensysteem doortekrijgen.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_89318438
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:27 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Maar zo kun je wel meer dingen niet gaan doen. Ik denk dat bepaalde scenarios gewoon een keer moeten gebeuren. Om te zien waar dat naartoe leidt. Zo leren wij. Nooit gedaan dan blijf je maar gissen. Door te doen begrijp je meer. Het is een mooie prakticum voor jong en oud om dat bankensysteem doortekrijgen.
Biedt misschien wel de mogelijkheid om opnieuw te beginnen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_89331314
quote:

[..]

Ik denk dat wij prima in staat zijn om te leren zonder ons daarvoor opnieuw in een crisis te storten. En die crisis gaat dan een stuk pijnlijker zijn dan de vorige.

En onder de streep is er maar 1 die daarvoor moet bloeden en dat is de belastingbetaler.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_89332117
Het huidige systeem is toch gebaseerd op leugens, nepperij en oorlog.

Dat de banken zullen instorten ligt aan hun eigen beleid. Ze hebben het geld van de mensen niet in kas. Wanneer dit begint zal iedereen volgen, want op = op.
  dinsdag 30 november 2010 @ 09:57:48 #182
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_89332949
Goelie,

Even voor de helderheid: De primaire functie van een bank is vraag en aanbod van geld bij elkaar brengen. Particulieren sparen, en willen dit geld vaak relatief kort uitlenen. Bedrijven lenen (omdat de kost voor de baat uit gaat) voor lange termijn. Daar is een mismatch. Een bank doet in beginsel niets anders dan kort geld van de particulieren omzetten naar lang geld voor bedrijven.

Als een bank alle geld van spaarders in kas zou hebben, waarmee moeten ze dan jouw rente betalen?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_89333763
Hé, xtreem... dat is logica. En sinds kort heb ik geleerd dat dat niets te maken heeft met de realiteit... ;)
  dinsdag 30 november 2010 @ 10:35:05 #184
104871 remlof
Europees federalist
pi_89333834
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 09:19 schreef Goelie het volgende:
Het huidige systeem is toch gebaseerd op leugens, nepperij en oorlog.

Dat de banken zullen instorten ligt aan hun eigen beleid. Ze hebben het geld van de mensen niet in kas. Wanneer dit begint zal iedereen volgen, want op = op.
Sterker nog, op het moment dat ze jou een lening of hypotheek verstrekken creëren ze gewoon geld. Daar zijn ze toe gemachtigd.
pi_89333963
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 09:19 schreef Goelie het volgende:

Dat de banken zullen instorten ligt aan hun eigen beleid. Ze hebben het geld van de mensen niet in kas.
Dat is nogal logisch natuurlijk. Als ze niets met het geld mogen doen, kunnen ze geen rente uitkeren en zelfs hun personeel niet betalen.
  dinsdag 30 november 2010 @ 10:48:17 #186
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_89334246
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 10:32 schreef DS4 het volgende:
Hé, xtreem... dat is logica. En sinds kort heb ik geleerd dat dat niets te maken heeft met de realiteit... ;)
Lang niet 'gezien' :)

Tsja, die post waar jij op doelt heb ik overgeslagen. Ik heb 3x geprobeerd om te begrijpen wat hij bedoelt, maar de realiteit is dat ik zijn logica niet kan volgen....!
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_89337639
Het zou toch wel heel ironisch zijn als mensen beroofd worden van al hun opgehaald spaargeld en de banken wegens een laag animo voor deze actie gewoon overeind blijven staan. 8-)

[ Bericht 1% gewijzigd door DRAX op 30-11-2010 12:35:31 ]
man van weinig woorden
  dinsdag 30 november 2010 @ 12:20:11 #188
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89337763
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:30 schreef beeer het volgende:

[..]

Heb hem niet helemaal gekeken maar volgens mij legt de film "Money as Debt" het wel goed uit, alleen lijken veel mensen die dat filmpje zien te negeren dat de overheid een cruciale rol in het verhaaltje speelt. Zonder de overheid kunnen banken dit niet doen.
We kunnen idd veel beter ouderwetsch paleizen gaan bestormen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89340276
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:10 schreef Schenkstroop het volgende:
Giraal geld is maar papiergeld. Stel dat iedereen papiergeld van zijn/haar rekening opneemt, Trap je daarmee commerciele banken dan echt in de schenen?

Nee alleen je zelf, de illusie dat een stukje papier schijnbaar een betere dekking is dan een fictief nummer op een computer. Als er hyperinflatie komt maakt het geen reet uit of je nu papiergeld of giraal geld hebt. Beide zijn niks meer waard.
pi_89340466
quote:

[..]

Dit is precies het probleem. We zijn zo door en door verzekerd dat we geen risico's meer durven nemen. De toekomst moet er zo rooskleurig mogelijk uit zien terwijl we er geen rekening mee houden dat er van alles kan gebeuren wat we NIET onder controle hebben. Dat zie je nu gebeuren. Sparen, sparen, sparen en nu kun je alles weer inleveren. De toekomst is dus nooit zeker.

'Door dingen te doen, leren we', zeg je. Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar dan moet je het wel met zijn allen doen anders leer je er nog niets van. Maar als je door de eeuwen heen kijkt heeft de mens het nog steeds niet geleerd want het gaat al eeuwen lang zoals het nu gaat. Als een bankrun niets uit haalt, kun je ook nog met zijn allen gewoon thuis blijven. Niemand naar zijn werk, niemand, naar school, niemand inkopen doen (behalve dan je voedsel), niemand de weg op of met het openbaar vervoer enz. Gewoon thuis blijven en niets doen. Dan doe je wel niets maar dan moet je eens opletten hoeveel er dan toch gebeurt. Wil je iets leren, dan moet je het gaan voelen want luisteren zit er duidelijk niet in. Zelf voelen maakt het tastbaar en daar hoef je niet eens iets voor te doen. En zo moet het beleid het ook gaan voelen om iets te bereiken.
pi_89340884
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:21 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Nee alleen je zelf, de illusie dat een stukje papier schijnbaar een betere dekking is dan een fictief nummer op een computer. Als er hyperinflatie komt maakt het geen reet uit of je nu papiergeld of giraal geld hebt. Beide zijn niks meer waard.
Een illusie inderdaad want geld is niets anders dan een gedachte die in papier is uitgedrukt. Wat is de waarde ervan? nul komma nul. Niemand gaat zich gelukkiger voelen door geld. Sterker nog. sommige mensen met weinig geld voelen zich gelukkiger dan anderen die een kapitaal hebben. Geluk zit hem dus niet in het geld.
pi_89340947
VET!

ik ga dit nog even in de gaten houden, maar ik ben voor :)
pi_89340984
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:25 schreef Paritosh het volgende:

Als een bankrun niets uit haalt, kun je ook nog met zijn allen gewoon thuis blijven. Niemand naar zijn werk, niemand, naar school, niemand inkopen doen (behalve dan je voedsel),
Nou weet ik inmiddels dat logica en realiteit in jouw leven ver van elkaar staan, maar hoe ga jij voedsel inkomen als niemand naar zijn werk is gegaan?

Je bent grappig, maar helaas onbedoeld.
pi_89341239
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou weet ik inmiddels dat logica en realiteit in jouw leven ver van elkaar staan, maar hoe ga jij voedsel inkomen als niemand naar zijn werk is gegaan?

Je bent grappig, maar helaas onbedoeld.
En dit is dus ook een reden waarom er niets gebeurt: mensen zijn veelal te druk met elkaar te beoordelen in plaats van samen te werken.
pi_89341421
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:42 schreef Paritosh het volgende:

En dit is dus ook een reden waarom er niets gebeurt: mensen zijn veelal te druk met elkaar te beoordelen in plaats van samen te werken.
Vreemde beschuldiging van iemand die eerder de overheid zat te verketteren...

Volgens mij heb jij echt helemaal geen idee wat je wil.
pi_89341828
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:25 schreef Paritosh het volgende:

[..]

Als een bankrun niets uit haalt, kun je ook nog met zijn allen gewoon thuis blijven. Niemand naar zijn werk, niemand, naar school, niemand inkopen doen (behalve dan je voedsel), niemand de weg op of met het openbaar vervoer enz.
En hoe ga jij precies aan je voedsel komen op die manier? Winkels zijn uiteraard dicht/leeg, aangezien niemand werkt. Of moeten alleen de mensen werken die jij nodig hebt om te leven?

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:34 schreef Paritosh het volgende:

[..]

Niemand gaat zich gelukkiger voelen door geld. Sterker nog. sommige mensen met weinig geld voelen zich gelukkiger dan anderen die een kapitaal hebben. Geluk zit hem dus niet in het geld.
Oh, toch niet dus. En ik altijd maar denken dat de spreuk 'geld maakt niet gelukkig' gewoon gelul was.
Geld maakt gelukkiger. Het neemt zorgen weg.
pi_89342108
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:34 schreef Paritosh het volgende:

Niemand gaat zich gelukkiger voelen door geld. Sterker nog. sommige mensen met weinig geld voelen zich gelukkiger dan anderen die een kapitaal hebben.
Er zijn mensen die roken die gezonder zijn dan anderen die niet roken.

Conclusie volgens realiteit (maar niet logica): roken is gezond.

Tsja...
pi_89342237
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:56 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Geld maakt gelukkiger. Het neemt zorgen weg.
Dat denkt de politiek dus ook en daarom ga jij steeds meer betalen. Mensen die dat ook altijd gedacht hebben komen nu in de zorgen doordat de politiek zo denkt. Mensen geloven blijkbaar zelfs in de huidige omstandigheden dat geld nog steeds alles op lost. Als het geld geen waarde meer heeft zijn de mensen met een tekort ook uit de zorgen want ze hadden al niets meer (te verliezen).
pi_89342455
Kun jij nu niet eens kiezen of nu de banken de schuld hebben, of de politiek, of wie dan ook (Cock Jol is een populaire keuze tegenwoordig)... Dat scheelt.
pi_89342491
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er zijn mensen die roken die gezonder zijn dan anderen die niet roken.

Conclusie volgens realiteit (maar niet logica): roken is gezond.

Tsja...
Conclusie volgens de realiteit: gezondheid heeft dus blijkbaar niets te maken met (wel of niet) roken.

En zo zijn sommige mensen ook gelukkiger met weinig dan anderen die veel nodig (denken te) hebben. Dus geluk heeft dan ook niets met geld te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Paritosh op 30-11-2010 15:18:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')