abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:42:40 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89046596
Het dreumestopic (1-2 jaar) deel 88

De dreumesen

08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
pi_89046608
_O- we maakten er tegelijkertijd een aan _O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89046627
Maar BE maakt er eentje met een linkje naar het vorige topic dus deze telt :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_89046636
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:43 schreef Brighteyes het volgende:
Ja zeg! Net een tel eerder zijn dan ik! :o
Maar ik heb het linkje naar het vorige topic erin! *O* :6

Zo... omdat het kan! ;)
ja maar ik was nog nie klaaaaaahaaaaaaar!

Ennuhh Maarten en Avalon mogen doorschuiven en Emma mag erin :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:44:25 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89046640
Lijstjes Schmijstjes! ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:43 schreef Estrys het volgende:
Maar BE maakt er eentje met een linkje naar het vorige topic dus deze telt :P
Precies! *) :D

Dreumes on! *O*

Dat idee van die pita vind ik trouwens echt superhandig! :Y
pi_89046662
Ik krijg er ook honger van, Claudia. :Y)

Nog ff mijn vraag in de herrrhaling:

Ik zit er aan te denken om Lente verse, rauwe melk direct van de koe te geven, da's hartstikke gezond. En lekker! :9 Maar weet niet vanaf welke leeftijd dat veilig is ivm de lysteriabacterie. Iemand een idee?
pi_89046726
Sorry, had geen tijd, zit op mijn werk (zou je neit zeggen, he :') ) Maar kennelijk waren er genoeg vrijwilligers :D

Sserpente, geen idee eigenlijk, nooit over nagedacht.

Die pita is wel een goed idee idd.

We gaan maar eens wat experimenteren met eten *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89046769
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:45 schreef Ssserpente het volgende:
Ik krijg er ook honger van, Claudia. :Y)

Nog ff mijn vraag in de herrrhaling:

Ik zit er aan te denken om Lente verse, rauwe melk direct van de koe te geven, da's hartstikke gezond. En lekker! :9 Maar weet niet vanaf welke leeftijd dat veilig is ivm de lysteriabacterie. Iemand een idee?
OE dat vind ik nou echt zooooo vies :r Kregen wij vroeger weleens bij mijn oma. En dat was dus nog warm, want kwam zo uit de uier. Zo enorm ranzig vond ik dat. Ik heb geen idee vanaf wanneer dat kan. Mijn vader kreeg het al vanaf de eerste maand en die leeft nog :P Maar of dat een graadmeter is. Dat was 60 jaar geleden
pi_89047044
Hm, toch niet zo handig misschien...

http://www.rivm.nl/ziekdo(...)0VWA_tcm80-29161.pdf

Handig bestandje btw, is een bacteriewijzer. :)

En deze hoogleraar veterinaire volksgezondheid raadt het ook af. Jammer!

[ Bericht 25% gewijzigd door Ssserpente op 23-11-2010 12:02:31 ]
pi_89047824
Ik heb even een vraag aan alle ouders van dreumesen hier.

Mijn neefje is 1,5 en mijn broer en zijn vrouw gaan volgende maand naar curacao op vakantie. En net daarvoor is het sinterklaas. Heeft iemand tips voor een sinterklaascadeautje wat op het strand/zee te gebruiken is? Hij gaat al wel af en toe zwemmen. Maar iets met strand en zee is toch wel leuker. Maar ik heb geen idee wat ik allemaal kan kopen waar hij of zijn ouders wat aan hebben. Iemand tips?
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:29:10 #11
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89047990
Oei, lekker verse melk. Ik kreeg dat ook altijd bij een ex-vriendje van me.

Bram heeft tot nu toe weer een betere dag, maar hij begon al weer wat hangerig te worden toen ik naar het werk ging. Vanmiddag passen overopa en overoma een paar uurtjes op totdat mijn schoonvader thuis is. Ik kon echt geen vrij krijgen en J. moet naar het ziekenhuis voor dagbehandeling.
De ab erin krijgen is tot nu toe drama, maar hij heeft ook nog niet veel gegeten, gelukkig drinkt hij wel goed.
pi_89048023
emmertje met schepje enzo voor op het strand.
Een stoere zwembroek, eventueel met leuke handdoek.
een leuke zwemband ofzo
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:33:47 #13
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89048119
Stansfield, heeft hij al zwemvleugeltjes/zwemvestje? Of een strandsetje (emmertje, schepje, etc)
pi_89049177
Een zwemvestje is misschien wel een leuk idee ja met een emmertje enz erbij. Waar koop je zoiets?? ik ben echt een leek op kindergebied.
pi_89049271
Zwemvestje is denk ik wel bij een sportzaak te krijgen.
Iets opblaasbaars kun je bij speelgoedwinkels ook wel kopen.
Hou er met strandspulletjes wel rekening mee dat het dan ook nog in die koffer moet, dus niet teveel ruimte innemen is wel prettig denk ik.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89049373
Idd, dus het zal wel iets opblaasbaars ofzo worden, en een zwemvestje kan je toch ook klein maken. Ga ik even zoeken. Tnx voor de tips.
pi_89049412
Zo! Ik ben er weer. Nog niet erg veel wijzer en over een maandje weer melden in het ziekenhuis. Ziekte van Lyme staat niet meer bovenaan het lijstje (gelukkig), maar daar ben ik nog wel op getest. Reumatoloog denkt meer aan hypermobiliteitssyndroom. Ik heb net even op de site van reumafonds gekeken en scoor 100% op de 'zelftest' en mijn klachten komen ook helemaal overeen.

Waarom WAAROM heb ik teruggelezen?! Ik heb nu honger! Geen trek, maar gewoon ordinaire honger ;) En mijn boterhammetjes heb ik al achter de kiezen. Grr!

Miss, Isabeau heeft ook zo'n trek momenteel. Ik geef haar gewoon 's ochtends na de papfles nog een boterham en wat denk je? Haar humeur is stukken beter! Die drama's van afgelopen weekend zouden deels best eens samen kunnen hangen met een, naar haar smaak, te karig onbijt! Naar idee dat ze misschien gewoon honger had.

Ze krijgt nu 's ochtends een papfles en een boterham. Het voordeel van een papfles (tijd) is daarmee natuurlijk wel een beetje verdwenen. Dan halverwege de ochtend een flinke portie fruit. Als lunch weer twee boterhammen en een beker melk. Halverwege de middag een ander tussendoortje. Kan een cracker zijn, of iets anders, maar ook wil ze momenteel wat meer dan anders. 's Avonds eet ze ook een flinke hoeveelheid van wat ik haar voorzet. Ik denk dat ze soms meer eet dan ik! En dan nog een flesje melk voor het slapen. Ze lijkt het écht nodig te hebben.
pi_89050039
Tyler krijgt een ranzige brei als ontbijt. Turkse yoghurt met fantomalt en pap. Wat blijkbaar heel lekker is.
Helaas krijgt hij sinds hij bij mijn ouders is geen melk meer. Dus ook geen papfles meer.
Hij weigert nu resoluut de fles. En het was juist zo'n gezellig moment samen in het grote bed.
Avondeten krijgt hij amper, want hij eet het toch niet.
Crackers, brood, potjes fruit en koekjes eet hij het meeste momenteel.
pi_89050411
Ingrid, worden andere dingen ook niet aangeboden?
Als Senna weinig eet of we eten iets waarvan ik weet dat ze daar minder goed van eet, dan krijgt ze gewoon een bord met eten voor zich, hoor. En dan kijkt ze maar wat ze doet, maar ze krijgt het in ieder geval aangeboden.

Sorbootje, naar, de reumatoloog. Mijn moeder heeft ook eea afgelopen met pijnklachten, maar daar houden ze het nu maar op fybromyalgie (?). Zo'n heerlijke diganose waar je niets mee kunt, behalve flinke pijnstillers slikken -O- Ik hoop dat ze bij jou snel een goede diagnose hebben waarmee ze je goed kunnen helpen en je nergens meer last van hebt!

Als pap idd zo goed vult, gaan we dat maar eens proberen dan. Ook in de ochtend. het tijdsvoordeel boeit ons niet zo, want we hebben altijd voldoende tijd, dus dat maakt niet uit. Maar ik zou het echt naar vinden idd als een deel van het gepiep voortkomt uit honger. Fijn dat je bij Isabeau een deel kunt weghalen door wat meer eten te geven!
pi_89052387
Geen idee eigenlijk. Volgens mij krijgt hij dan yoghurt, fruithap of iets wat hij wel lust.
Bij ons krijgt hij wel gewoon avondeten, maar hij is het ontwent.
Frikandel ging er wel zo in. :')
Soep vind hij wel lekker kwamen we achter en stokbrood ook. Eten we op zondag altijd.
Potjes eet hij ook ineens niet meer bij mijn ouders. Dat at hij voorheen altijd wel.
Zit te denken om lasagne te bakken zaterdag, normaal gezien eten beide kinders dat wel.
pi_89052490
Bespreken jullie niet met je ouders dan hoe het met Tyler moet? Hij logeert dan weliswaar tijdelijk bij hun, maar jullie hebben toch wel enige zeggenschap? Toch in ieder geval wel over zoiets belangrijks als gezonde voeding?

Goed idee dat van die lasagne. Ik heb alleen bij Senna gemerkt dat we wel kunnen denken: dat eet ze normaal wel goed, om het dan vervolgens gewoon heel slecht te eten :') Je kunt er werkelijk geen peil op trekken.
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:51:51 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89052845
:o
Stiekem zou ik dit geloof ik ook een keertje noemen in een gesprek met Jeugdzorg want het klinkt me wel heel vreemd in de oren. Lijkt me toch dat gezonde voeding aardig essentieel is...
pi_89053075
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:51 schreef Brighteyes het volgende:
:o
Stiekem zou ik dit geloof ik ook een keertje noemen in een gesprek met Jeugdzorg want het klinkt me wel heel vreemd in de oren. Lijkt me toch dat gezonde voeding aardig essentieel is...
Loop je dan niet het risico dat wanneer hij nog niet naar huis mag komen hij bij een ander pleeggezin ondergebracht gaat worden? Dan liever je ouders toch?
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:08:54 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89053461
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:58 schreef Estrys het volgende:

[..]

Loop je dan niet het risico dat wanneer hij nog niet naar huis mag komen hij bij een ander pleeggezin ondergebracht gaat worden? Dan liever je ouders toch?
Oh ja... hmmm... dat is ook weer zo.
Maar ik zou er toch niet echt gelukkig van worden geloof ik...
pi_89053599
Misschien wel, Estrys, maar dit klinkt ook niet echt heel fijn. Dadelijk krijgen ze een kind terug thuis die niet normaal eet, gewend is maar een beetje te krijgen waar hij zin in heeft en moeten zij hem weer in het gareel zien te krijgen met de nodige drama's die daarbij horen. LIjkt me ook niet bevorderlijk voor de situatie.

Ik zou eerst eens met de ouders praten en aangeven dat gezond voedsel aanbieden op z'n minst moet. En dat aanvullen met gezonde alternatieven eventueel wel kan, maar het reguliere niet eens aanbieden "want dat eet hij toch niet" vind ik persoonlijk niet goed genoeg. En wij maken echt geen toestanden van eten, hoor. Ze moet nooit iets eten, maar ze krijgt wel altijd regulier gezond eten aangeboden.
pi_89053643
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 15:08 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh ja... hmmm... dat is ook weer zo.
Maar ik zou er toch niet echt gelukkig van worden geloof ik...
Ik ook niet. Gezonde voeding is toch best wel essentieel. Niet dat elke dag groente eten maar ik blijf wel van alles aanbieden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89053692
ow ja, een en ander ervan uitgaande dat Ingrid en Djeez het eigenlijk niet zo fijn vinden dat het zo gaat met het eten van Tyler. Als zij dat wel prima vinden, laten ze het natuurlijk gewoon zoals het is :)
pi_89053737
En alternatieven aanbieden. Amber heeft 3 jr geleefd op fruit, tomaat, brood en komkommer, die at echt niks anders! Snoepjes eb koekjes kreeg ze zelden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89053776
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 15:14 schreef miss_sly het volgende:
ow ja, een en ander ervan uitgaande dat Ingrid en Djeez het eigenlijk niet zo fijn vinden dat het zo gaat met het eten van Tyler. Als zij dat wel prima vinden, laten ze het natuurlijk gewoon zoals het is :)
Dat uiteraard ook.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89053836
het ging er mij om dat BE zei: aankaarten bij Jeugdzorg. Dat klonk zoiets als: jeugdzorg, zij zorgen niet goed voor hem, laat hem weer thuis komen.

Je moet het niet zondermeer accepteren natuurlijk. Ik zou het er eens met je ouders over hebben Ingrid :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Estrys op 23-11-2010 15:37:10 ]
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:30:07 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89054260
:o Ik zei niets over stiekem aankaarten.
Maar ik had meer zoiets van 'thuis is het niet goed want, maar wij zorgden iig wel dat hij normaal at dus zo slecht is het thuis nog helemaal niet' oid.
Ik weet niet hoe ik het bedacht. Maar iig niet zo negatief als jij het nu brengt... :o

Ik gebruik dat 'stiekem' vaker als in 'Nou, als ik dit zo eens lees, dan zou ik toch...'
En niet in de zin dat dingen stiekem gedaan moeten worden.
Bijv als in 'stiekem ben ik best jaloers op...'
pi_89054380
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:30 schreef Brighteyes het volgende:
:o Ik zei niets over stiekem aankaarten.
Maar ik had meer zoiets van 'thuis is het niet goed want, maar wij zorgden iig wel dat hij normaal at dus zo slecht is het thuis nog helemaal niet' oid.
Ik weet niet hoe ik het bedacht. Maar iig niet zo negatief of achterbaks als jij het nu brengt... :o
nou ja zo achterbaks bedoelde ik het nou ook weer niet. Ik las het toch meer zoals jij beschrijft in je eerste regels. Maar ik schrijf het ook een beetje onhandig op geloof ik :@
pi_89054597
Lief dat jullie meedenken! Ik vind het wel lastig aan te kaarten hoor. Ik weet niet precies wat hij krijgt, maar er werd gezegd hij eet toch geen avondeten. Dat was iig gisteren toen we hem terug brachten. Toen had hij nog geen avondeten gehad bij ons. (lukte niet qua tijd)
Toen krijg hij een fruitpotje wat hij met smaak op at.
Hij is kieskeurig met eten, is ook de leeftijd denk ik. Maar hier at hij wel vaak avondeten, soms niet alles op. Maar hij kreeg wel een bordje voor zn neus. ;)
En bepaalde potjes gingen er sowieso in, dus kreeg hij die weleens vaker als hij een paar dagen slecht at.
Hij krijgt nu wel vaker water of diksap ipv taksi, dat scheelt.
pi_89054732
maar Ingrid, als jullie er zo over denken, kunnen jullie toch gewoon zeggen dat je graag wil dat hij iig bij het avondeten een normaal bord eten voor zijn neus krijgt? Als hij niets krijgt, zal hij het zeker niet eten! En als ze in veel dingen de weg van de minste weerstand kiezen, krijgen jullie dadelijk een door- en doorverwend jongetje thuis, dat gewend is alleen te krijgen, te eten en te doen wat hij wil. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
pi_89054805
Wat miss_sly zegt dus :Y En dat het moeilijk voor je is begrijp ik wel, maar het spreekt wel voor je als je voor de gezondheid van je kind opkomt Ingrid.
pi_89054816
Nee dat is ook zo. Maar ik wil ze niet voor het hoofd stoten, ruzie krijgen.
We waarderen juist heel erg wat ze doen al zo'n 2 maanden ondertussen.
pi_89054897
Natuurlijk waardeer je dat! maar zij zullen toch ook wel het beste met hem voor hebben. het is natuurlijk iets anders dan een gezellig logeerpartijtje van een paar dagen, he. Dan mag je als opa en oma best wat gemakkelijker zijn. Maar nu nemen zij tijdelijk de opvoedkundige taken waar, en dat moeten ze dan ook wel werkelijk doen, lijkt me. Er is niemand bij gebaat als Tyler daar nu lekker een kleine prins kan zijn die alles zelf bepaalt, want straks terug thuis kan dat ook niet. En het is ook neit gezond voor een kind om alles maar te kunnen bepalen.
pi_89055240
Hij heeft daar ook meer driftbuien dan hier, dat vind ik ook al zo lullig voor ze.
pi_89055487
En hoe gaan ze daarmee om dan?
Op zich niet raar dat hij meer driftbuien heeft daar en daar kun jij toch niets aan doen? Heel jammer voor ze, maar dat kan nu eenmaal.
pi_89055709
Vooral negeren en afleiden en dat werkt ook het beste. Hij heeft het heel snel als iets niet mag, of hij hoort nee. Lijkt me op zich normaal voor zijn leeftijd, hij is bijna 2.
Hier heeft hij het af en toe maar en is het snel weer over.
Nou, ik ga maar weer eens bellen voor mezelf. :W moet ook nog een psycholgische en psychiatrische test doen ineens
pi_89056823
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:15 schreef Vicky het volgende:
En alternatieven aanbieden. Amber heeft 3 jr geleefd op fruit, tomaat, brood en komkommer, die at echt niks anders! Snoepjes eb koekjes kreeg ze zelden.
Ohw echt? En ze eet nu wel andere dingen? Dan is er nog hoop voor Timo. Die eet ook ongeveer dat, nog een paar dingen extra, maar niet veel.

Verder word ik een beetje moedeloos van dat Timo telkens ziek is.. Vandaag valt het gelukkig mee, alleen maar een loopoor en vreselijke stink-boeren. Maar hij heeft telkens zo'n last van zijn maag, ik snap niet waarom. Nu alweer een paar dagen niet gespuugd, maar die boeren die hij vandaag laat lijken me ook niet echt prettig voor m :o
pi_89060920
Whaaaah! Isabeau LIEP net gewoon iets van tien stappen van me vandaan! Dat is nog eens iets anders dan die vier a vijf stapjes van stoel naar mama waarbij ze zich het laatste stuk liet vallen!

*trots*
pi_89060959
Aaaah en nu 17!! Nou ja zeg!
pi_89061106
Whoeeeehoeeee Isabeau! Wat goed zeg!! O+ Wat leuk!! wat kun je dan trots zijn he!
edit: hahaha en wat lief ook trouwens dat je haar stapjes exact telt!

Ik ben hier ook echt helemaal verbaasd hoe er ineens een wereld voor Lena open gegaan is nu het knopje "durf" om is en ze loopt, ze doet de hele dag niets anders terwijl ze 2 weken geleden nog nooit een los stapje gezet had. Vanmiddag zijn we naar de kinderboederij gelopen hier 200 mtr vandaan en ze heeft gewoon het hele stuk zelf gelopen...ik vind het zooo knap! En ze kijkt er steeds zo trots bij, echt ik hou van die blik!

Keerzijde was dat ik haar vanochtend na het zwemmen even naast de auto neerzette om wat spullen in de auto te zetten en toen ik weer omkeek was ze weg, ze hard mogelijk wegelopen bij de auto om maar niet onderbroken te hoeven worden in haar wandeling... mènnn, daar moet ik echt nog even een nieuw setje sensoren voor ontwikkelen hoor!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_89061710
Ja die blik is écht geweldig! Echt trots en blij O+

Ik kan me voorstellen dat je nog even moet wennen aan haar nieuwe mobiliteit. Dat vond ik al zo wennen met kruipen. Eerst kun je je kind rustig op een speelkleed parkeren en ineens gaat ze de hele kamer door!
pi_89062821
Wat grappig dat bij jullie kinderen echt het kwartje lijkt te vallen. Mijn dochter kon technisch gezien al twee maanden loslopen, voordat het ook echt haar manier van voortbewegen werd. :D
pi_89064467
Wat goed van Isabeau!
pi_89065122
Wil iemand Ivan misschien nog in de OP zetten (13 november)?

De dokter heeft niks gevonden, hoera!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89065305
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:36 schreef Chan het volgende:

[..]

Ohw echt? En ze eet nu wel andere dingen? Dan is er nog hoop voor Timo. Die eet ook ongeveer dat, nog een paar dingen extra, maar niet veel.

Verder word ik een beetje moedeloos van dat Timo telkens ziek is.. Vandaag valt het gelukkig mee, alleen maar een loopoor en vreselijke stink-boeren. Maar hij heeft telkens zo'n last van zijn maag, ik snap niet waarom. Nu alweer een paar dagen niet gespuugd, maar die boeren die hij vandaag laat lijken me ook niet echt prettig voor m :o
Amber eet nu sperziebonen, kidneybonen, doperwten, broccoli, gebakken aardappeltjes/krieltjes (gekookt moet ze nog steeds niks van weten), bloemkool. Het blijft nog steeds een lastige eter. Pasta moet het liefst zonder saus maar ik ben nu compromissen aan het sluiten met d'r. Ze moet een deel met en een deel zonder saus eten. Sinds mei eet ze pizza, daarvoor moest ze er niks van hebben.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89065353
Isabeau goed zo *O*

Claudia, gelukkig!

Uhum ik was Iris vanavond even kwijt... :@ . We hadden bij de buren gegeten en ik zette de dames hier binnen en haalde nog even wat op bij de buurvrouw. Kom weer terug, doe de deur dicht en loop naar de keuken waar ze naar mijn idee samen de kast overhoop proberen te halen. Zie ik alleen Mirte, geen Iris :o . Ik roepen, geen reactie... boven kon ze haast niet zijn en toen hoorde ik haar huilen... :'( . Was ze dus buiten, blijkbaar achter me aan gelopen, maar ik had haar dus niet gezien toen ik terugliep... :@ . Het was maar heel eventjes, maar als ik dan denk aan dat ze ook de straat op had kunnen lopen enzo... bibber :X . Gelukkig is het goed gegaan zullen we maar zeggen, maar ik voelde me wel even een paar jaar ouder in een paar minuten.,,
Fake it till you make it...
pi_89065681
Oh wat eng Nijna. Pfff. Kan me voorstellen dat je wat grijze haren rijker bent nu. :*

Fijn dat er met Ivan niks ernstigs aan de hand lijkt te zijn. :*
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:13:13 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89065894
:o Nijna, wat een schrik!

Claudia, ik zit mobiel en daar wil editten niet echt. Zal straks even op de laptop kijken.
pi_89066597
Nijna wat schrikken zeg!
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:49:34 #54
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89067725
Oef Nijna, ik kan me voorstellen dat je er dan ineens wat grijze haartjes bij hebt. Pfoe!

En mèn wat hebben jullie een hoop bij elkaar getypt vandaag zeg! Bijlezen is gewoon een hele klus!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:51:22 #55
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89067814
Aahgrrr wat gaat het hard hier! Ik heb 's avonds niet meer de puf om uitgebreid te lezen en reageren :'( dus ff een snelllle

Isabeeauauauauaauau *O*

Nijna! OMG dat moet schrikken zijn geweest ja... Ze zijn dan ook gewoon in één keer zo snel he.... trip trip trip en weg zijn ze
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_89067932
Hoezo bijlezen? Ik lees nooit bij. Ik haak gewoon in op één van de laatste posts :D .
pi_89067992
Jij mag hier niet eens lezen. :6

Oef, Nijna, ik kan me je schrik levendig voorstellen.
pi_89068018
Oh pardon :{w .
pi_89068169
O+ wel hoor Groofs! Claudia was hier ook al wéééken verstekeling voor Ivan jarig was! :P
pi_89068289
Mijn dochter is ex-dreumes, mijn zoon is pré-dreumes. Ik schrijf mee met ervaring en toelevend naar O+ .
pi_89068419
Zo is dat! :D
pi_89068573
Daarbij voel/zie ik dat überhaupt niet zo. Dat je hier alleen maar zou schrijven als je een dreumes hebt. Ik kan me zelfs voorstellen mee te schrijven in een discussie over de puberteit, op basis van interesse of van kennis/werkervaring. Maar hey, misschien zie/voel ik dat wel helemaal verkeerd en is het ongepast op dit forum.

Ik ga altijd buiten alle hokjes. :P
pi_89068651
Sorry Claudia dat ik er even serieus op inga. Ik weet uiteraard dat het een grapje van je was ;) , toch? :o . Maar ik heb vaker de indruk dat mensen zich verontschuldigen voor meeschrijven ergens waar ze gezien de leeftijd van hun kinderen niet 'thuishoren'. Dat vind ik eigenlijk altijd jammer.
pi_89068669
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:58 schreef Sorbootje het volgende:
O+ wel hoor Groofs! Claudia was hier ook al wéééken verstekeling voor Ivan jarig was! :P
Ik was voor m'n gevoel al een tijdje uit het grote baby'tjestopic gegroeid, maar gek genoeg vind ik Ivan nu ineens te klein voor dit topic. Allemachtig, wat een verschil zit er tussen een kind van 1 en 1,5, laat staan tussen een kind van 1 en bijna 2!
pi_89068746
Joh Groofsken, ik post werkelijk overal mee. Niet te serieus nemen, hoor. :Y)
pi_89068864
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:08 schreef Claudia_x het volgende:
Joh Groofsken, ik post werkelijk overal mee. Niet te serieus nemen, hoor. :Y)
Ik bedoel dus ook niet jou. Want jij bent inderdaad overal :+ .

Maar meer mensen die dan zich even mengen in een discussie en bijvoorbeeld hele interessante dingen te melden hebben, maar hun post eindigen met 'ik ben weer weg, ik hoor hier niet' Dat vind ik gewoon jammer.
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:11:06 #67
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_89068890
Ja maar ja maar ik wil wel bijlezen hoor, ik ben veels te nieuwsgierig naar wat er met iedereen gebeurt. Reageren doe ik meestal wel alleen op de laatste posts, maar dat is luiheid en meegaan in het natuurlijk verloop van het gesprek, geen desinteresse van mijn kant ;)

Ik kwam hier trouwens ook al 'clandestien' meelezen en posten, op een gegeven moment heb je gewoon het gevoel dat je kind er aan toe is. Of je zit met een vraag die je bij de grote babies niet echt meer vindt passen... Die grens van 1 jaar is ontwikkelings-technisch gezien natuurlijk volkomen arbitrair.

En Groof, je hebt een goed punt hoor! (maar ik doe het zelf ook vaak, dat verontschuldigen)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_89069210
dat dus Ca.ra, ik lurk ook al een poosje in beide... Ik heb bij de grote babietjes niet zoveel meer te vragen en vertellen; en lees hier dus regelmatig vast mee..

maar over 1,5 week komen wij ons ECHT melden hoor ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_89071061
Ik vind het ook wel moeilijk met het eten hoor. Thomas is opzich een goede eter, maar de afgelopen avonden eet hij bijna niks. Hij voelt zich ook niet lekker, dus het is te verklaren (dan zou ik ook geen zin hebben in boerenkoolstamppot). Maar hierdoor ging ik nadenken over wat te doen als hij straks weer fit is en hij eet weinig omdat hij het niet lekker vindt. Moet je dan wat anders geven? Mijn gevoel zegt van niet, maar dan krijgt hij straks 's nachts honger (en dat is voor niemand leuk)
pi_89071447
Aoraki, onze dietiste zei dat eten met smaak belangrijker was als de variatie, dus dan zou je hem gewoon iets kunnen geven wat hij wel lust.
Lars eet maar weinig soorten groentes, omdat hij er in eerste instantie niet tegen kon, en nu we het kunnen proberen wil hij niet.
Dus wij houden het bij; broccoli, spinazie, boontjes en bloemkool, en aardappeltjes. En meneer is DOL op vlees. en macaroni lust hij ook, alleen moet ik nog steeds uitvissen hoe ik dat lekker maak voor hem
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 23 november 2010 @ 22:12:37 #71
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_89072686
Ik zit ook al af en toe te neuzen in het volgende topic. Geweldig, al die kindjes die gaan lopen, maar dat is voor Annicka al bijna een jaar geleden. :@

Wat wel leuk is om te vertellen: Annicka geeft nu kusjes op pijnlijke lichaamsdelen. :P Dan zit ze te gillen, zegt papa:'Auw, mijn oren!' en dan krijgt papa een kusje op zijn oren. :D Paar dagen geleden had ik last van mijn rug en toen gaf ze kusjes op mijn rug. O+
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_89072808
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:45 schreef Aoraki het volgende:
Maar hierdoor ging ik nadenken over wat te doen als hij straks weer fit is en hij eet weinig omdat hij het niet lekker vindt. Moet je dan wat anders geven? Mijn gevoel zegt van niet, maar dan krijgt hij straks 's nachts honger (en dat is voor niemand leuk)
Allereerst zou ik me er niet nu al druk om maken. Dikke kans dat hij gewoon weer gaat eten als hij zich lekkerder voelt. Ik zou Ivan zelf iets anders aanbieden als hij zijn eten niet lekker vindt en daardoor weinig eet.

Ik las in een of ander suf tijdschrift dat je je kind kunt laten wennen aan de smaak van iets wat 'ie niet zo heel lekker vindt (spruitjes of zo) door er iets bij te doen wat 'ie wel lekker vindt, bij voorkeur iets zoets (zoals appelmoes). Hierdoor zou je kind geleidelijk de ondersteuning van de zoete smaak steeds minder nodig hebben en gewend raken aan de smaak van in dit geval de spruitjes zelf. Pin me er niet op vast, want dit soort tijdschriften blinken niet altijd uit in gedegen en actuele kennis van zaken.

Ik ben er trouwens van overtuigd dat het belangrijk is om samen te eten. Ik weet niet of dat voor anderen iets vanzelfsprekends is, maar ik heb soms het idee dat er al gauw geconcludeerd wordt dat een kind iets niet lekker vindt of gewoon niet wil terwijl het weigeren om te eten misschien wel opgelost kan worden door iets te veranderen in de manier van aanbieden. Ik merk aan Ivan in ieder geval dat hij héél anders eet als we samen eten en als hij zelf mag eten.
pi_89073094
Ja zelf doen, helpt hier ook goed!
ik prik een stukje brood aan een vorkje, Lars pakt het aan, hapt het eraf en geeft me dan het vorkje weer terug.
Net zo netjes, en lief...
Alleen met warm eten durf ik het nog niet zo, die lepel wordt eerst omgekieperd voor hij de mond ingaat, dus dan schiet het niet erg op

O en die appelmoes truc, die zou ik dan weer niet zo gauw toepassen, mijn vriend eet nog steeds niet zonder appelmoes.... :r
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_89073108
Nijna :o jeetje, dat is schrikken. Gelukkig niets aan de hand, maar pffff...

Wij eten altijd aan tafel met z'n drieen (of tweeen als schaap weg is). TV uit, eventueel muziek je op de achtergrond en eten. Ze eet ook altijd zelf. Begint met vork en lepel/mes (van plastic, hoor :+ ) in haar handen, laat al snel een van beiden vallen omdat eten met de handen beter gaat en eet op die manier. Soms veel, soms weinig. Aangezien ze nog altijd een fles krijgt voor het slapengaan, krijgt ze niet iets anders. Wel krijgt ze altijd yoghurt en als ze niet goed gegeten heeft, doe ik iets meer in het schaaltje.

Dat van die appelmoes vind ik een raar verhaal. Ik hoor nou nooit dat mensen vroeger met appelmoes aten en dat langzaam weglieten. Ik hoor veel vaker van inmiddels volwassenen die sommigen dingen nog steeds met appelmoes moeten overgieten om te kunnen eten. Ik denk zelf dat alle eten regelmatig aan blijven bieden meer zin heeft. Sommige dingen moet je leren eten. Ik lustte zelf vroeger ook heel veel dingen niet, maar inmiddels lust ik alles, behalve rauwe ui. En dat heb ik allemaal pas na mijn 20e leren eten, toen er geen dwang achter zat en ik in mijn eigen tempo ermee aan de slag kon.
pi_89073221
Eten, samen eten helpt echt heel goed.

Mette is vandaag echt een vreetzak geweest. Ze hadden warm eten op het KDV vandaag (dat doen ze zo af en toe), ze wilde niet stoppen met eten. Bloemkool, aardappel, beetje vissticks en ook nog kip. Ze wilde alles eten.

Toen ze thuiskwam had ik eigenlijk pasta voor haar staan, toch maar aangeboden, ging er ook helemaal in. Wij hadden wokkie met noodles, wilde ze natuurlijk ook. Dus hebben we haar wat noodles gegeven, dat was gewoon hilarisch om te zien, ze zat helemaal onder met 2 handen naar binnen werken. Maar wat gezellig O+

Huup!! heb jij nog fijne oosterse gerechten die kunnen voor een dreumes?

En ze is ook weer haar vrolijke zelf, hoop dat dat doorzet.

Nijna, wat naar. Dat zijn inderdaad weer wat grijze haren.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_89073390
Over appelmoes : Thijs at in het begin alleen maar pompoen, andere groente kreeg ik er niet of nauwelijks in. Ik heb toen zelf appelmoes gemaakt (appel gestoomd, gepureerd en in ijsblokjeszakjes ingevroren) en deed bij de 'nieuwe groente' de eerste dag 2 blokjes appelmoes, de tweede dag 1 blokje, en de derde dag alleen die groente. Dat ging prima. Appelmoes vond hij heerlijk, en zo wende hij met een 'vertrouwd bijsmaakje' aan de structuur van 'nieuw eten'.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_89073398
Ik zou zelf ook niet gauw al het eten met appelmoes aanbieden, maar ik vond het wel een interessante theorie. Ik heb er een mentale notitie van gemaakt en ga er eens iets meer over proberen op te zoeken.

Overigens heb ik over het algemeen nog precies dezelfde aversies die ik als kind had. Zo vond ik voedsel met een gladde structuur waar brokjes/stukjes in zaten vreselijk en daar gruwel ik nog steeds van. Ik zal dus niet gauw kant-en-klare yoghurt met aardbeienstukjes kopen. Als ik er zelf stukken aardbei in doe (die lekker groot zijn) dan vind ik het weer prima.
pi_89073546
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:25 schreef McLaura het volgende:
Over appelmoes : Thijs at in het begin alleen maar pompoen, andere groente kreeg ik er niet of nauwelijks in. Ik heb toen zelf appelmoes gemaakt (appel gestoomd, gepureerd en in ijsblokjeszakjes ingevroren) en deed bij de 'nieuwe groente' de eerste dag 2 blokjes appelmoes, de tweede dag 1 blokje, en de derde dag alleen die groente. Dat ging prima. Appelmoes vond hij heerlijk, en zo wende hij met een 'vertrouwd bijsmaakje' aan de structuur van 'nieuw eten'.
Ah kijk, meteen anekdotisch bewijs! Leuk om te lezen.
pi_89073693
Ow ja, dingen als griesmeelpudding en rijstepap :r Dat lust ik ook nog steeds niet, door de structuur idd, Maar ik lustte vroeger geen sla, tomaat, paprika, knoflook, gebakken ui, garnalen, mosselen, veel vissoorten trouwens, witlof, andijvie....nou ja, heul veel dus. En langzaam maar zeker heb ik dat allemaal leren eten. Omdat ik het wilde proeven en er positief tegenover stond, niet omdat mijn ouders me probeerden te dwingen om het te proeven/eten. Ik denk dat dat wel werkt.

Jouw methode met die appelmoes zou idd best wel kunnen werken, McLaura. Ik denk wel dat je dat bij jonge kinderen moet doen, want als ze groter worden, denk ik dat ze lastiger worden omdat ze door hebben wat je doet.
  dinsdag 23 november 2010 @ 22:34:49 #80
12913 GreatWhiteSilence
pi_89073747
Appelmoes zou een goede truc zijn, als Annicka appelmoes zou lusten... :D Maar qua vloeibaar voedsel eet Annicka alleen yoghurt en vla, en om dat nu door de groenten te doen... :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_89073819
Ik at vroeger helemaal niks, aardappelen appelmoes en gehakt. Dat was het zo'n beetje.. Mijn ouders dwongen mij niet (daar ben ik ze heel dankbaar voor) maar probeerde ook niet echt nieuwe dingen of andere bereidingswijzes.

Toen ik op mezelf woonde ben ik van alles gaan proberen, inderdaad omdat ik er positief tegen over stond. Nu eet ik zo goed als alles en kook ik heel erg graag. Wij eten zeer gevarieerd en vers. Voor ons is eten een feest.

Die appelmoes methode is helemaal niet raar vind ik, soms lukken dingen wel met een omweg en geeft het een opening. Je moet het niet als gewenning aanleren denk ik. Maar meer als proces gebruiken om ergens anders heen te gaan.

Eten is een groot punt voor mij. Ik hoop dat ze plezier blijft houden in eten en smaken ontdekken.
  dinsdag 23 november 2010 @ 22:38:52 #82
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89074017
Hier gaat avondeten op het moment ook erg slecht en dan vooral iets van stamppot. Bram eet het liefste zelf en wil niet meer geholpen worden. Met stukken (bv spercieboontjes, krieltjes, enz) gaat dat ook heel goed, hij prikt het zelf aan zijn vorkje of pakt het met zijn handje. Maar als je iets niet kunt prikken of pakken, wil hij het niet.
Sowieso gaat avondeten heel erg slecht nu, maar eigenlijk al het eten. Kan ik me goed voorstellen als je last van je keeltje hebt.

AB mengen we nu maar met een beetje yogi, dat drinkt hij dan tenminste op. Eigenlijk waren we er helemaal vanaf, maar als ik de AB zo geef, spuugt hij alles weer uit
pi_89074635
Mijn ouders hebben ons leren eten met appelmoes. En ik lust echt alles, zonder appelmoes! Ik geloof er heel erg in zelfs. Mijn zoon heeft de eerste maanden alle groenten zo ongeveer geweigerd. Toen ben ik het steeds met appel gaan aanbieden, en langzaamaan begon hij te eten. Nu eet hij echt goed.
pi_89075388
Misschien komt mijn aversie tegen de appelmoer-methode wel voort uit het feit dat ik echt veel mensen kenden die gewoon standaard overal appelmoes bij aten, omdat ze anders hun eten niet lustten. En dan ook echt veel appelmoes en overal bij. Zelfs in de kippensoep en bij de nasi :{ ik vond dat echt zo vreselijk, maar dat zal dan nu ook wel mijn mening over die methode kleuren, vermoed ik.
pi_89075627
Oooh kaassoufflé met appelmoes O+ :9
ik heb honger

Wickie ik heb wel wat, pm je morgen wel wat dingetjes die er hier goed ingingen, t is niet heel boeiend hoor ;) wij eten eigenlijk gewoon aardappels-groente-vlees maar dan zeg maar rijst-groente-vlees :D en met een sausje of marinade, dat dan weer wel. :P
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:10:15 #86
12913 GreatWhiteSilence
pi_89076043
Kippensoep met appelmoes? :X
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:16:03 #87
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89076370
tomatensoep met appelmoes is best wel lekker anders :P
Mijn oudste heeft een hele periode alleen maar goed gegeten als er appelmoes bij zijn eten zat. Ik was al lang blij want hij at tenminste.
We hebben dat langzaam afgebouwd en nu is hij de makkelijkste eter van allemaal. Van slakken tot mosselen tot spruitjes..hij lust het allemaal O+
Ik geloof wel in de appelmoesmethode.
En nu ben ik weer weg want ik hoor hier niet hiha :+
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_89076616
Dank je huup, ik vind vooral de saus en marinade moeilijk en zeker met wat kan ik Mette wel en niet geven.

Miss, ik was dus zo'n appelmoes kind, echt bij alles (maar niet bij soep). Dat is ook wat ik bedoel met dat het geen gewoonte moet worden. Een uitvlucht zeg maar. Maar ik denk wel dat je het als weg naar een hoger doel kan gebruiken.

Ik eet inmiddels bijna nergens meer appelmoes bij. Alleen bij m'n gehaktbal en de traditionele stampot. En bij m'n kaassoufle... Want dat is stiekem heel lekker..
pi_89082148
Stef is jarig vandaag! *O* Gefeliciteerd, Icantrix! Ik zag zijn verjaardagstaart in het grote baby'tjestopic. Wauw!
pi_89082158
*O* Gefeliciteerd Stef en Inca *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89082359
Jaaaa, Stef is jarig vandaag!!

1-UP!!

Gefeliciteerd! Nu ben je officieel een dreumesje (maar dat was je allang, toch!)
Een hele fijne dag vandaag!

<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_89082378
Jompel jompel!! Inca gefeliciteerd met Stef!!!
pi_89082385
Ow wat leuk, Stef officieel een dreumes *O*
Gefeliciteerd trix met je mooie, grote jongen en welkom hier *O*
GEzellig O+
pi_89082406
Stef *O* van harte!
Fake it till you make it...
pi_89082472
Stef, gefeliciteerd met je eerste echte verjaardag! Welkom hier.

Ik ben nog steeds mannekeloos. Gisterochtend heeft mijn man em naar mijn ouders gebracht, ik ben er gisteravond gaan eten en vandaag blijft hij ook nog daar. Vanavond halen we em weer op. Ik hoop dat ie zich vandaag stukken beter voelt zodat ie morgen weer naar het kdv kan. Zo niet, dan hebben we een uitdaging zeg maar. En donderdagavond gaat ie dan ook weer logeren, deze keer naar mijn schoonouders. Ik weet, het kan echt niet anders, maar het valt me enorm zwaar. Wij hebben dus een bankhangweekend gepland. Samen met z'n drietjes op de bank en verder niets.

Mijn moeder heeft em trouwens ook weer wat geleerd: kushandjes geven O+ En ze oefent heel veel met lopen. Gisteren deed ie daar zomaar een stap of 5,6 achter elkaar om zich dan letterlijk rond je nek te slingeren. Zo lief.

Goed, ik ga maar eens echt bijlezen. Ik las zo snel een discussie over appelmoes. Driekus vindt appelmoes maar zozo. Die eet liever kroepoek :?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 24 november 2010 @ 08:37:16 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89082612
Welkom Incantrix! :W

Gisteren heeft Oscar echt met smaak een enorm bord Chili weg zitten werken! :Y Natuurlijk met niet al te veel chilikruiden erin, maar hij zat met zijn handje het 'hmmm, lekker' gebaar te maken. (Ik denk dat hij dat van het 'smakelijk eten' liedje van het kdv kent). En als ik niet snel genoeg door ging, ging hij zitten smakken. O+

Het is een van de dingen, samen met spaghetti die ik regelmatig maak, dan gaat er weer eens keer flink wat eten in. :Y ;)
Maandag heeft hij ook goed gegeten en vanavond eten we boerenkool en dat ging er de vorige keer ook in als pap (ok, dat is nooit een garantie, maar toch).

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 24-11-2010 08:47:05 ]
pi_89082763
Oh, dat is een goed idee, BE, chili! Leuk is dat met smaak eten, he? Ivan zegt dan "ham ham ham". En ik weet precies van wie hij dat heeft, namelijk van mij. :Y)

Oef, mefke, da's alvast een aardige oefening in loslaten. Wel fijn dat je zo'n vangnet hebt, hoor! En leuk dat Driekus flink aan het oefenen is met wandelen. Dat moet voor je moeder ook mooi zijn om mee te maken.
pi_89082890
*O* *O* *O* Triksie! Gefeliciteerd met Stef! *O* *O* *O* Hopelijk hebben jullie een geweldige dag!

En gezellig dat je nu hier ook mee komt ouwenelen praten!

O+
pi_89082912
Vanmorgen heeft Isabeau weer flink geoefend met lopen. Ik heb d'r een paar vast kunnen leggen, maar het vloerkleed is nog een groot obstakel zoals je in de filmpje kunt zien O+

pi_89082931
Chili is hier ook favoriet BE! (en dan de versie vóórdat de pepers d'r doorgaan (wat is er dan nog chili aan eigenlijk? :') )
pi_89082997
Welkom An en Stef!!!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_89083024
Stef gefeliciteerd!
pi_89083034
Sorbo, leg dat kleed dan ook ergens anders neer...niet te nemen hindernis :P

Ik lust zelf geen chilli, dus geen idee wat Driekus daar van vindt.
Heb net even mijn moeder gebeld, met Driekus ging het stukken beter. Niet meer hees, wel een soepoog en nog flink hoesten, maar koortsvrij. En vrolijk. En hij had bij haar in bed liggen slapen, doet ie thuis nooit.

En je hebt gelijk Claudia, tis heel fijn om zo'n vangnet te hebben, alleen jammer dat het zo ver weg is allemaal. Zowel mijn ouders als mijn schoonouders is drie kwartier rijden. De moeder van mijn man woont om de hoek, maar die durft niet op te passen. Dus dat is niet zo handig. Ach, deze dag vliegt vast voorbij en dan gaan we em al weer halen.
pi_89083222
Isabeau "jaaa" O+
Knapperd!

Niels is ook gek op alles met bonen, mais of linzen :9 Als we wraps eten geef ik hem er rijst of pasta bij, de wraps krijgt hij niet weg.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_89083275
Wat een drollig filmpje van Isabeau! En grappig dat zoiets als een kleed dan een enorm obstakel lijkt.

Waarom durft de moeder van je man niet op te passen, mefke?
pi_89083328
Claudia, geen idee waarom. Ze vindt het eng. Ze is ook alleen en de relatie tussen haar en mij is niet heel goed. Misschien speelt dat ook nog mee. Maar handig is het niet in dit geval. Ze heeft in heel Driekus zijn leven pas twee avondjes opgepast. En in die twee avondjes werd dan haar hele appartement aangepast zodat ie zich niet kon stoten, niet kan vallen etc. Ik vind dat verder onzin, maar goed, als dat haar zekerder maakt.
Mijn ouders en mijn schoonouders (schoonvader + nieuwe vrouw) doen dat niet en daar gaat alles gewoon goed. Ja, hij kan vallen en zijn hoofd stoten, maar dat kan hier ook.
pi_89083553
Isabeau O+ Goed he, Sorbootje!

Senna houdt ook wel van de meer uitgesproken smaken. Gisteren aten we paella (uit de vriezer, over van de vorige keer) en ergens halverwege het eten kijkt ze me aan en zegt "lekker" O+ Ze was dan ook goed aan het eten. Zo grappig ook, want de eerste keer opscheppen had ze duidelijk honger, dus ging alles erin. De tweede keer opscheppen wasa de ergste honger over, en heeft ze stukjes inktvis en erwtjes eruit zitten vissen :D

Ze heeft trouwens het begrip aan-uit door :o zowel met geluid als met licht. Zo knap vind ik dat!
pi_89083574
Stef, gefeliciteerd met je verjaardag, jongen! 1 jaar alweer! *O*
En Inca, alweer 1 jaar moeder! O+
Fijne dag vandaag!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89083591
Ik blijf me erover verbazen hoe gauw kinderen sommige dingen oppikken. Ik gaf Ivan vandaag een potlood en een stuk papier en hij ging ermee tekenen. Goed, hij zal er niet mee kunnen exposeeren, maar ik vond het zo wonderlijk!
pi_89083614
leuk is dat he Claudia!
Tess roept hier regelmatig tiekuh en dat is tekenen :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89083625
isabeau O+

en kan iemand deOP lijst bevriezen, mijn kind blijft netjes 1 voorlopig :( (nog 10 jaar)
pi_89083650
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:22 schreef Vicky het volgende:
leuk is dat he Claudia!
Tess roept hier regelmatig tiekuh en dat is tekenen :D
elin schreeuwt TETTEEEEN en wijst dan naar mijn ketting, altijd leuk in t openbaar aangezien de ketting op tiethoogte hangt :(
pi_89083661
Ow ja, Senna wilde vanmorgen de tv aan en iets zien. Dus zei ze "Tullie" (dat is het programma) en toen wees ze naar de tv en zei "visie". Ze gaat zo hard met dat praten en het begrip ook van wat ze zegt.

Claudia, mooi is dat he? Exposeren hoeft ook neit, maar zo leuk dat ze dan weer iets anders hebben gevonden wat ze leuk vinden en mee kunnen experimenteren. In bad zijn dan ook de badkrijtjes van hema erg leuk!
pi_89083716
Leuk is dat Claudia! Ik hoop ook echt dat ik dat er bij Isabeau een beetje in kan rammen krijgen. Ik kom uit een teken- en schildernest en mijn moeder heeft me ook al vanaf heel vroeg laten tekenen. Ze bewaart nog steeds een tekening van mij, van toen ik nét twee was. Een poppetje met een hoofd, buik, benen én armen. Zelfs knopen op de buik en ogen en een mond. Ik vind dat zó bijzonder dat ik dat kon! Was vast niet gelukt als zij het niet al heel vroeg had gestimuleerd. En ik vind het zo'n rijkdom als kinderen zich kunnen vermaken met tekenen en knutselen!

Miss, wat een lekkerbekje die Senna, gewoon de inktvis eruit vissen! En gelijk heeft ze. Dat is zó lekker!

Isabeau heeft dat aan/uit principe (helaas) ook door. De tv wordt meteen uit gedrukt als ik even wil kijken. En weer aan......en weer uit.....en weer aan... etc.. :')
pi_89083728
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:23 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

elin schreeuwt TETTEEEEN en wijst dan naar mijn ketting, altijd leuk in t openbaar aangezien de ketting op tiethoogte hangt :(
_O-

Er wordt hier 's ochtens om 5.30 al om Bumba geroepen :')
En de woordenschat wordt steeds groter, zo leuk om te horen: poes pakken of tinkuh (drinken) of KOEKKKKKK (boterham/snijkoek/rijstewafel/kaakje)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89083787
Ik denk dat ik daar momenteel nog het meest van geniet. Het geklets.

Gisteren ook. Liepen we van het KDV naar huis. En naar iedereen die we tegenkwamen zwaaide Isabeau en riep ze: "Hàààì" (als ze een jongentje was geweest zou Claudia's lief hem gay hebben gevonden)
pi_89083792
Haha Elin! _O-
pi_89083841
elin is een ontzettende 'tekenfan' die kan echt uren zitten en ik vind dat ze het echt heel knap doet, de pengreep heeft ze al een tijd onder de knie en ze maakt rondjes, op elkaar en gilt dan 'POES' 'LIEF' ze praat niet graag maar ze kent ontzettend veel woorden inmiddels, als ze in de mood is, dan zegt ze bijna elk woord na, alleen echt woorden combineren doet ze nog niet echt, maar t is dan UIT MAMA en even later ENIN BED NEE.
pi_89083853
Elin :D lekker ding O+

Senna doet het niet aan-uit, want dat mag ze niet en ze luistert eigenlijk best aardig, maar ze zegt het wel. En goed tekenen zal ze niet kunnen, want dat kunnen schaap en ik ook allebei bepaald niet, maar als ze er maar plezier in heeft.
pi_89083878
hahaha miss, maar t is wel een betere versie van jullie twee he, dus dat komt vast wel goed :P

elin is op t moment ook helemaal dol op poppen, ze heten allemaal lala en ze gaan nu ook mee naar bed en ze flikkert ze met een rotgang uit bed als ze wakker is, want dan moet iedereen eruit O+
pi_89083933
Senna is ook dol op haar pop, maar namen geeft ze nog niet. Wel gaat ze tegenwoordig vaak dansen met de pop. Dan begint ze te dansen, staat ineens stil, kijkt zoekend rond, ziet pop en pakt die aan de twee handjes op en dan gaan ze samen verder dansen O+

Dat ze een betere versie is van ons beiden, moge duidelijk wezen :P
pi_89083984
Tja... een betere versie van ons beiden zegt qua tekenen helemaal niks! Ik kan het goed, maar mijn lief is in het stadium van koppoters blijven steken (niemand wil bij hem in het team met pictionary, dat zegt wel genoeg).

Het tekentalent gaat in onze familie al generaties van moeder op kinderen over, dus wie weet :D
pi_89084008
Isabeau heeft geen interesse voor haar poppen. Stom vind ik dat. Ik vond het nog wel zo'n leuk verjaardagscadeautje... Nou ja, wat niet is kan nog komen.
pi_89084029
hehe,Sly, dat namen geven dat komt ook door mij, haar eerste pop kreeg ze van lilian dus noemde ik haar pop Lily, waardoor elin dacht dat pop 'lily'was, al kon ze de i en de l combi niet zo goed, vandaar LALA (hence r eigen naam, ze noemt haarzelf ENIN want ze krijgt gewoon die L er niet uit voor een i
pi_89084044
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:38 schreef Sorbootje het volgende:
Isabeau heeft geen interesse voor haar poppen. Stom vind ik dat. Ik vond het nog wel zo'n leuk verjaardagscadeautje... Nou ja, wat niet is kan nog komen.
dat komt toch wel spontaan, ze had er altijd 3 en pas sinds een week of wat zijn ze de wereld voor haar :)
pi_89084204
OH ja... geduld enzo :')
pi_89084267
Sorbo, geduld...is dat erfelijk :P
pi_89084337
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:38 schreef Sorbootje het volgende:
Amber is 5 en heeft er nog steeds geen interesse voor..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89084416
YouTube. :r Ik probeer een filmpje van mezelf als tekenend meisje te uploaden, maar het verwerken duurt weer eens eeuwen.

Ik heb altijd met veel plezier getekend, maar ik ben er niet goed in. Je zult vast een dosis talent van je moeder hebben meegekregen, Sorbo!

Ivan heeft een nieuw woordje: "Ba." Helaas hebben we nog geen idee wat het betekent. De hypothese van mijn schoonouders was dat het om ronde voorwerpen ging (bal, mandarijn). In dat geval is Ivan blind of heeft 'ie een wel heel levendig verbeeldingsvermogen, want hij zegt het ook tegen een kop thee en tegen een groot deel van zijn speelgoed.
pi_89084503
haha Claudia :D Ik ben er wel achter dat ze linken leggen die wij in eerste instantie niet leggen, maar als ik me dan even probeer te verplaatsen in Senna, kan ik me toch wel voorstellen dat ze bepaalde dingen een bepaalde naam geeft.

Witte opgedroogde watervlekken in een plastic bak zijn bijvoorbeeld 'maan'. als je even probeert op een andere manier te denken, kan ik me er best iets bij voorstellen dat ze dat zo ziet.
pi_89084568
Claudia, Ba betekent hier kiekeboe!
pi_89084610
Het zou ook zoiets kunnen betekenen als "vind ik leuk" of "mooi". Nou ja, het is een raadsel! Ik ben benieuwd of we er binnenkort achter gaan komen. Zul je net zien dat 'ie er weer mee stopt.
pi_89084657
Tess loopt de hele dag te nep-niesen. ZO schattig, kijkt ze me aan etn doet ze hatjoieeee en dan ligt ze helemaal in een deuk. En ze is gek op tikkertje spelen. Komt ze op ons afrennen, vingertje naar vorige stoken, grijns van oor tot oor, raakt been aan en roept TIKKIEEEE en dan rent ze hard weg O+ _O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89084731
Wat leuk al die kletsers :D
Lijkt me best lastig om erachter te komen wat ze bedoelen. Zo weet ik nog dat we er heel lang over hebben gedaan om erachter te komen wat Kyllian met "bash' bedoelde. Uiteindelijk bleek het dus lieveheersbeestje te zijn...'beestje=bash'.

Kan niet wachten tot Dyon echte woordjes gaat zeggen :) Die brabbelt alleen nog maar.
pi_89085032
elin had afgelopen week een traumatische ervaring.

ballon, boem, op ;( ;( ;(

daar is ze 5 keer door wakker geworden en dan hoorde ik r weer

'ballon boem op ? ;( HUUUUU)
  woensdag 24 november 2010 @ 10:21:12 #136
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_89085357
Zó lief dat jullie allemaal aan ons hebben gedacht! O+ Dank voor de felicitaties en het warme welkom! Tevens: hoi dus, hier zijn we dan.. We gaan zodadelijk naar de dierentuin (hoewel ik nu toch weer ga twijfelen want het weer lijkt erg te betrekken en optie B is me gisteren min of meer door mijn moeder verboden want daar willen mijn ouders Stef al een keer mee naartoe nemen :')), maar we gaan in elk geval iets leuks doen met z'n drietjes vandaag *O*

Nu mag ik ook een kleine fotospam, toch? Here goes!

In één jaar tijd van een kleine space-alien (ik bedoel dan vooral op deze foto hoor ;))

naar een dreumesje dat een taartje eet

(leker makkelijk, ctrl+c vanuit het baby'tjestopic ;))

Nouja, ik ga maar eens wat doen enzo :) Later!
3!
pi_89085517
trixje daar ben je *O* met je mooie jongen! Wat issie groot op die onderste foto, echt een dreumes O+ Fijne dag vandaag met z'n drietjes :*
pi_89085589
Die laatste foto is mooi!

Fijne dag samen!
pi_89085688
Dat is een ontzettend mooie foto! Veel plezier vandaag, Icantrix.
pi_89085739
Whoei, Trix, daar zijn jullie dan! Eindelijk weer eens gedegen samenvattingen! :P ;)

Gefeliciteerd met je mooie knul! En welkom hier natuurlijk!

Hieperdepiep hoeraaaaa! *O* *O* *O*

Blegh, ik ben ziek. Heb vannacht en vanmorgen een paar ontzettend enge aanvallen van duizeligheid en spugen gehad. De hele kamer draaide; het leek wel of ik in een foute trip was beland. Heel eng. En proberen in een emmer te kotsen terwijl je niet eens overeind kunt blijven staan, is ook geen succes. Ben in totaal drie keer omgelazerd, een keer op de wc tegen het wasbakje en twee keer onder de douche. Toen ben ik maar op bed gaan liggen en heb ik Nils gebeld om terug naar huis te komen. M'n ha was dit keer gelukkig wel meegaand. Hij denkt aan een ontstoken evenwichtsorgaan omdat ik al zo lang verkouden ben. Dus heb medicijnen. En geen ibuprofen zowaar dit keer. :')

Maar heb me dus weer ziek moeten melden op m'n werk. Wat voel ik me kansloos, zeg. Ik durfde nauwelijks te bellen, heb het idee dat ik totaal geen credits meer heb...

Maar goed, om het on topic te houden :P, Nils heeft Lente naar het kdv gebracht. Volgens de ha was de kans erg klein dat zij het ook zou krijgen; waarschijnljk heb ik het juist van haar. O+ ;)
pi_89085843
Hè getver Ssserpente, wat naar! Hoe gaat het nu? Al iets minder duizelig?

En ik snap hoe je je voelt mbt je werk. Kutgevoel!
pi_89085943
Sserpente, dat klinkt heel niet fijn, brrr. Ziek melden, ellendig is dat ook altijd en dan zeker als je dat een paar keer achter elkaar moet doen. Je weet zelf wel dat het echt is en je neit anders kunt, maar je bent dan toch bang dat ze slecht over je gaan denken.

Beterschap, ik hoop dat je gauw opknapt :*
pi_89086489
Ssserpente, die huisarts weet het leuk te brengen, dat je het van Lente hebt. Ik zou em (in betere, niet duizelige tijden) hebben toegebeten die ie je ook wel lekker lang heeft laten sukkelen met vanalles en nog wat. En voor je werk is het gewoon kut ja. Ken het gevoel.

Trix, waar heb jij die mooie dreumes ineens opgeduikeld? Wat is ie mooooi!

Hier schijnt ka-ka kraan te zijn en dus drinken te betekenen. Tenminste, dat zegt Driekus op het kdv. Thuis doet ie niet zo moeilijk, daar is smakken het teken voor drinken en eten. Veeeeel simpeler.
pi_89086568
hmm volgens mij zitten er kiezen ind e weg... Gister 4x schone kleren aan mogen doen omdat mevrouw doorgelekt was met heel vieze stinkende poep, en vanmorgen weer. Heb d'r maar onder de douche gezet, zo vies was het. D'r billen zijn ook weer helemal vuurrood...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89086685
Sssserpente beterschap. Dat van dat ziekmelden had ik eerst ook wel een beetje (nu niet meer), sinds Seb er is ben ik meer ziek geweest dan in de 30 jaar daarvoor :o
  woensdag 24 november 2010 @ 11:04:37 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89086707
Pssst, lieve schatjes! Zullen we updates over eigen ziek en zeer en leed voor de SC bewaren? O-) Houden we het hier op snotneusjes en andere ellende van de kleintjes. ;) :*

*disclaimer Echt niet lullig bedoeld, maar er ontstaan op deze manier allemaal mini-sc-tjes en dat is niet helemaal de bedoeling, de algeme SC is zo heel gezellig ook namelijk.
pi_89086788
vink ook weer zo wat.. om dan ineens de SC binnen te komen banjeren, terwijl ik daar anders nooit echt kom en hier de mensen zijn met wie ik het meest spreek... maar je hebt uiteraard gelijk.
pi_89086803
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:07 schreef Sorbootje het volgende:
vink ook weer zo wat.. om dan ineens de SC binnen te komen banjeren, terwijl ik daar anders nooit echt kom en hier de mensen zijn met wie ik het meest spreek... maar je hebt uiteraard gelijk.
via PM?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89086821
maar als je het nou zo brengt dat je dreumes je aangestoken heeft? O-) :P

Seb heeft een bloedbad aangericht gisterochtend. Aldus mijn moeder. Hij had nog een keer een bloedneus. En nu wilde hij geen zakdoek en liep door de kamer te druppen. Denk verkoudheid of zo.
pi_89086903
Vicky, (ik spreek even voor mezelf) ik hoef het niet persé kwijt hoor, als er iets me is, dus pm'en is niet nodig :P, maar ik vertel het vaak gewoon automatisch als ik bv iets over mijn dag met Isabeau vertel. Het sluipt er al snel in.

Maar ik zal er op letten :P
pi_89086931
Maar zal er op letten :P
pi_89087069
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:10 schreef Sorbootje het volgende:
Vicky, (ik spreek even voor mezelf) ik hoef het niet persé kwijt hoor, als er iets me is, dus pm'en is niet nodig :P, maar ik vertel het vaak gewoon automatisch als ik bv iets over mijn dag met Isabeau vertel. Het sluipt er al snel in.

Maar ik zal er op letten :P
Dit :Y

maar als ik ziek zou zijn en ik gooi het erop dat het lastig is met de zorg voor Senna 9zoals Sserpente nu ook Nils moest vragen thuis te komen en de ha had gezegd dat Lente haar had aangestoken) is het natuurlijk gewoon dreumestopic-proof :P
pi_89087132
Ja precies! Mijn knie-gedoe is ook heel lastig in relatie tot het wandelen met Isabeau :D En dan kan ik ook nog vragen of dat niet van invloed zal zijn op haar motorische ontwikkeling!
pi_89087141
Is een grapje hè BE. Ik zit je niet belachelijk te maken hoor! :*
pi_89087607
Ahum.... gaat eindelijk het slapen van Roy weer een beetje beter, deed ik gisteravond een beetje "dom"
We leggen zoals elke avond samen Roy op bed, een klein verhaaltje erbij een kus en dan lekker slapen.
Nu was het zo dat m'n vriend net iets eerder het kamertje uitging, ik gaf Roy nog een kus zette het muziekje aan en ging naar beneden.
Na een dik kwartier vol hevigheid huilen, kom m'n vriend naar beneden en zegt.
Bar nu slaapt Roy eindelijk weer een beetje snachts, waarom laat je het dan zijn licht branden?

Kortom Roy kon helemaal niet slapen omdat het heel erg licht op zijn kamer was, mama had het grote licht aangelaten....

Gelukkig na een dikke knuffel van papa en het licht uit, ging hij lekker slapen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')