abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:42:40 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89046596
Het dreumestopic (1-2 jaar) deel 88

De dreumesen

08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
pi_89046608
_O- we maakten er tegelijkertijd een aan _O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89046627
Maar BE maakt er eentje met een linkje naar het vorige topic dus deze telt :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_89046636
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:43 schreef Brighteyes het volgende:
Ja zeg! Net een tel eerder zijn dan ik! :o
Maar ik heb het linkje naar het vorige topic erin! *O* :6

Zo... omdat het kan! ;)
ja maar ik was nog nie klaaaaaahaaaaaaar!

Ennuhh Maarten en Avalon mogen doorschuiven en Emma mag erin :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:44:25 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89046640
Lijstjes Schmijstjes! ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:43 schreef Estrys het volgende:
Maar BE maakt er eentje met een linkje naar het vorige topic dus deze telt :P
Precies! *) :D

Dreumes on! *O*

Dat idee van die pita vind ik trouwens echt superhandig! :Y
pi_89046662
Ik krijg er ook honger van, Claudia. :Y)

Nog ff mijn vraag in de herrrhaling:

Ik zit er aan te denken om Lente verse, rauwe melk direct van de koe te geven, da's hartstikke gezond. En lekker! :9 Maar weet niet vanaf welke leeftijd dat veilig is ivm de lysteriabacterie. Iemand een idee?
pi_89046726
Sorry, had geen tijd, zit op mijn werk (zou je neit zeggen, he :') ) Maar kennelijk waren er genoeg vrijwilligers :D

Sserpente, geen idee eigenlijk, nooit over nagedacht.

Die pita is wel een goed idee idd.

We gaan maar eens wat experimenteren met eten *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89046769
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:45 schreef Ssserpente het volgende:
Ik krijg er ook honger van, Claudia. :Y)

Nog ff mijn vraag in de herrrhaling:

Ik zit er aan te denken om Lente verse, rauwe melk direct van de koe te geven, da's hartstikke gezond. En lekker! :9 Maar weet niet vanaf welke leeftijd dat veilig is ivm de lysteriabacterie. Iemand een idee?
OE dat vind ik nou echt zooooo vies :r Kregen wij vroeger weleens bij mijn oma. En dat was dus nog warm, want kwam zo uit de uier. Zo enorm ranzig vond ik dat. Ik heb geen idee vanaf wanneer dat kan. Mijn vader kreeg het al vanaf de eerste maand en die leeft nog :P Maar of dat een graadmeter is. Dat was 60 jaar geleden
pi_89047044
Hm, toch niet zo handig misschien...

http://www.rivm.nl/ziekdo(...)0VWA_tcm80-29161.pdf

Handig bestandje btw, is een bacteriewijzer. :)

En deze hoogleraar veterinaire volksgezondheid raadt het ook af. Jammer!

[ Bericht 25% gewijzigd door Ssserpente op 23-11-2010 12:02:31 ]
pi_89047824
Ik heb even een vraag aan alle ouders van dreumesen hier.

Mijn neefje is 1,5 en mijn broer en zijn vrouw gaan volgende maand naar curacao op vakantie. En net daarvoor is het sinterklaas. Heeft iemand tips voor een sinterklaascadeautje wat op het strand/zee te gebruiken is? Hij gaat al wel af en toe zwemmen. Maar iets met strand en zee is toch wel leuker. Maar ik heb geen idee wat ik allemaal kan kopen waar hij of zijn ouders wat aan hebben. Iemand tips?
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:29:10 #11
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89047990
Oei, lekker verse melk. Ik kreeg dat ook altijd bij een ex-vriendje van me.

Bram heeft tot nu toe weer een betere dag, maar hij begon al weer wat hangerig te worden toen ik naar het werk ging. Vanmiddag passen overopa en overoma een paar uurtjes op totdat mijn schoonvader thuis is. Ik kon echt geen vrij krijgen en J. moet naar het ziekenhuis voor dagbehandeling.
De ab erin krijgen is tot nu toe drama, maar hij heeft ook nog niet veel gegeten, gelukkig drinkt hij wel goed.
pi_89048023
emmertje met schepje enzo voor op het strand.
Een stoere zwembroek, eventueel met leuke handdoek.
een leuke zwemband ofzo
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:33:47 #13
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_89048119
Stansfield, heeft hij al zwemvleugeltjes/zwemvestje? Of een strandsetje (emmertje, schepje, etc)
pi_89049177
Een zwemvestje is misschien wel een leuk idee ja met een emmertje enz erbij. Waar koop je zoiets?? ik ben echt een leek op kindergebied.
pi_89049271
Zwemvestje is denk ik wel bij een sportzaak te krijgen.
Iets opblaasbaars kun je bij speelgoedwinkels ook wel kopen.
Hou er met strandspulletjes wel rekening mee dat het dan ook nog in die koffer moet, dus niet teveel ruimte innemen is wel prettig denk ik.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89049373
Idd, dus het zal wel iets opblaasbaars ofzo worden, en een zwemvestje kan je toch ook klein maken. Ga ik even zoeken. Tnx voor de tips.
pi_89049412
Zo! Ik ben er weer. Nog niet erg veel wijzer en over een maandje weer melden in het ziekenhuis. Ziekte van Lyme staat niet meer bovenaan het lijstje (gelukkig), maar daar ben ik nog wel op getest. Reumatoloog denkt meer aan hypermobiliteitssyndroom. Ik heb net even op de site van reumafonds gekeken en scoor 100% op de 'zelftest' en mijn klachten komen ook helemaal overeen.

Waarom WAAROM heb ik teruggelezen?! Ik heb nu honger! Geen trek, maar gewoon ordinaire honger ;) En mijn boterhammetjes heb ik al achter de kiezen. Grr!

Miss, Isabeau heeft ook zo'n trek momenteel. Ik geef haar gewoon 's ochtends na de papfles nog een boterham en wat denk je? Haar humeur is stukken beter! Die drama's van afgelopen weekend zouden deels best eens samen kunnen hangen met een, naar haar smaak, te karig onbijt! Naar idee dat ze misschien gewoon honger had.

Ze krijgt nu 's ochtends een papfles en een boterham. Het voordeel van een papfles (tijd) is daarmee natuurlijk wel een beetje verdwenen. Dan halverwege de ochtend een flinke portie fruit. Als lunch weer twee boterhammen en een beker melk. Halverwege de middag een ander tussendoortje. Kan een cracker zijn, of iets anders, maar ook wil ze momenteel wat meer dan anders. 's Avonds eet ze ook een flinke hoeveelheid van wat ik haar voorzet. Ik denk dat ze soms meer eet dan ik! En dan nog een flesje melk voor het slapen. Ze lijkt het écht nodig te hebben.
pi_89050039
Tyler krijgt een ranzige brei als ontbijt. Turkse yoghurt met fantomalt en pap. Wat blijkbaar heel lekker is.
Helaas krijgt hij sinds hij bij mijn ouders is geen melk meer. Dus ook geen papfles meer.
Hij weigert nu resoluut de fles. En het was juist zo'n gezellig moment samen in het grote bed.
Avondeten krijgt hij amper, want hij eet het toch niet.
Crackers, brood, potjes fruit en koekjes eet hij het meeste momenteel.
pi_89050411
Ingrid, worden andere dingen ook niet aangeboden?
Als Senna weinig eet of we eten iets waarvan ik weet dat ze daar minder goed van eet, dan krijgt ze gewoon een bord met eten voor zich, hoor. En dan kijkt ze maar wat ze doet, maar ze krijgt het in ieder geval aangeboden.

Sorbootje, naar, de reumatoloog. Mijn moeder heeft ook eea afgelopen met pijnklachten, maar daar houden ze het nu maar op fybromyalgie (?). Zo'n heerlijke diganose waar je niets mee kunt, behalve flinke pijnstillers slikken -O- Ik hoop dat ze bij jou snel een goede diagnose hebben waarmee ze je goed kunnen helpen en je nergens meer last van hebt!

Als pap idd zo goed vult, gaan we dat maar eens proberen dan. Ook in de ochtend. het tijdsvoordeel boeit ons niet zo, want we hebben altijd voldoende tijd, dus dat maakt niet uit. Maar ik zou het echt naar vinden idd als een deel van het gepiep voortkomt uit honger. Fijn dat je bij Isabeau een deel kunt weghalen door wat meer eten te geven!
pi_89052387
Geen idee eigenlijk. Volgens mij krijgt hij dan yoghurt, fruithap of iets wat hij wel lust.
Bij ons krijgt hij wel gewoon avondeten, maar hij is het ontwent.
Frikandel ging er wel zo in. :')
Soep vind hij wel lekker kwamen we achter en stokbrood ook. Eten we op zondag altijd.
Potjes eet hij ook ineens niet meer bij mijn ouders. Dat at hij voorheen altijd wel.
Zit te denken om lasagne te bakken zaterdag, normaal gezien eten beide kinders dat wel.
pi_89052490
Bespreken jullie niet met je ouders dan hoe het met Tyler moet? Hij logeert dan weliswaar tijdelijk bij hun, maar jullie hebben toch wel enige zeggenschap? Toch in ieder geval wel over zoiets belangrijks als gezonde voeding?

Goed idee dat van die lasagne. Ik heb alleen bij Senna gemerkt dat we wel kunnen denken: dat eet ze normaal wel goed, om het dan vervolgens gewoon heel slecht te eten :') Je kunt er werkelijk geen peil op trekken.
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:51:51 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89052845
:o
Stiekem zou ik dit geloof ik ook een keertje noemen in een gesprek met Jeugdzorg want het klinkt me wel heel vreemd in de oren. Lijkt me toch dat gezonde voeding aardig essentieel is...
pi_89053075
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:51 schreef Brighteyes het volgende:
:o
Stiekem zou ik dit geloof ik ook een keertje noemen in een gesprek met Jeugdzorg want het klinkt me wel heel vreemd in de oren. Lijkt me toch dat gezonde voeding aardig essentieel is...
Loop je dan niet het risico dat wanneer hij nog niet naar huis mag komen hij bij een ander pleeggezin ondergebracht gaat worden? Dan liever je ouders toch?
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:08:54 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89053461
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:58 schreef Estrys het volgende:

[..]

Loop je dan niet het risico dat wanneer hij nog niet naar huis mag komen hij bij een ander pleeggezin ondergebracht gaat worden? Dan liever je ouders toch?
Oh ja... hmmm... dat is ook weer zo.
Maar ik zou er toch niet echt gelukkig van worden geloof ik...
pi_89053599
Misschien wel, Estrys, maar dit klinkt ook niet echt heel fijn. Dadelijk krijgen ze een kind terug thuis die niet normaal eet, gewend is maar een beetje te krijgen waar hij zin in heeft en moeten zij hem weer in het gareel zien te krijgen met de nodige drama's die daarbij horen. LIjkt me ook niet bevorderlijk voor de situatie.

Ik zou eerst eens met de ouders praten en aangeven dat gezond voedsel aanbieden op z'n minst moet. En dat aanvullen met gezonde alternatieven eventueel wel kan, maar het reguliere niet eens aanbieden "want dat eet hij toch niet" vind ik persoonlijk niet goed genoeg. En wij maken echt geen toestanden van eten, hoor. Ze moet nooit iets eten, maar ze krijgt wel altijd regulier gezond eten aangeboden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')