Indiers en aziaten zijn er vaak wat gehaaider in om zich sneller aan te passen. Maar die hebben ook geen slechte geschiedenis met de britten in tegenstelling tot Carbische/afrikanen daar. Nigerianen doen het heel goed in engeland, goede opleiding/werk het zijn gewoon bepaalde groepen die niet mee willen werkenquote:Op donderdag 25 november 2010 12:06 schreef Frag_adder het volgende:
Ja maar mijn punt was, of je het nou nieuwe nederlanders, negers, afrikanen, zwarten, allochtonen of afrikaanse nederlanders noemt, het is en het blijft een stempel. Ik durf niet te stellen dat je het veel beter zou ervaren als je zou verhuizen naar bijvoorbeeld Engeland ook daar bestaat er discriminatie hoor. Je hebt alleen veel Indiaers daar die er wat beter bijpassen.
Bron?quote:Op donderdag 25 november 2010 12:06 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
Sinterklaas was inderdaad een blanke spanjaard. Die slaven nodig had, daarmee werd hij geholpen door de arabieren. Dus daarom ook sint en zijn 'knechten'' Gelukkig hebben nederlanders er een licht positieve draai aan weten te geven door zwarte piet te laten stuntelen, grapjes maken en laten gooien emt snoep.
En toch zal dat hier ook ooit gebeuren, daar ben ik van overtuigd. Lang niet alle mensen zijn zo haatdragend naar neger(innen) hoorquote:Op donderdag 25 november 2010 12:08 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
Indiers en aziaten zijn er vaak wat gehaaider in om zich sneller aan te passen. Maar die hebben ook geen slechte geschiedenis met de britten in tegenstelling tot Carbische/afrikanen daar. Nigerianen doen het heel goed in engeland, goede opleiding/werk het zijn gewoon bepaalde groepen die niet mee willen werken
Ik als kind was er gewoon ingetrapt. De meeste kinderen vast ook, en daar gaat het meer om. Het is alleen achterlijk om als volwassene het tegen een andere volwassene dat te gebruiken als argument inderdaad.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:06 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
Het verhaal van de schoorsteen is natuurlijk één groot lulverhaal. omdat ze weten dat kinderen het niet leuk vinden te horen dat sint knechtjes hard laat werken, en daarvoor niks krijgen. Zwarte piet is geen blanke man uit de schoorsteen, want daar krijg je geen kroeshaar en dikke lippen van, punt.
Hoe heb jij dit als kind eigenlijk ervaren of wordt dat te persoonlijk om dat hier te vragen? Je hebt het immers van dezelfde kant meegemaakt als bruinbeertje.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:13 schreef L.no het volgende:
[..]
Ik als kind was er gewoon ingetrapt. De meeste kinderen vast ook, en daar gaat het meer om. Het is alleen achterlijk om als volwassene het tegen een andere volwassene dat te gebruiken als argument inderdaad.
Sint had een zwarte slaaf gekocht in ethiopie op de markt. Hij noemde hem 'Piter' en bleef altijd bij hem (die lieve sint toch!)quote:
Ken je historische feiten. Dit is slechts 1 van de vele verhalen die de ronde doen.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:15 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
Sint had een zwarte slaaf gekocht in ethiopie op de markt. Hij noemde hem 'Piter' en bleef altijd bij hem (die lieve sint toch!)
Vroeger had sint daarom maar één knecht. Later gingen mensen allemaal lulverhalen verzinnen om kinderen niet te laten schrikken, zoals de schoorsteen etc. De vroegere piet had nooit een roe.
Hij had hem vrijgekocht en uit dank bleef hij bij hem. Wil je dat nou echt niet begrijpen?quote:Op donderdag 25 november 2010 12:15 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
Sint had een zwarte slaaf gekocht in ethiopie op de markt. Hij noemde hem 'Piter' en bleef altijd bij hem (die lieve sint toch!)
Vroeger had sint daarom maar één knecht. Later gingen mensen allemaal lulverhalen verzinnen om kinderen niet te laten schrikken, zoals de schoorsteen etc. De vroegere piet had nooit een roe.
daarom moet je tegen kinderen inderdaad gewoon mooie verhaaltjes blijven lezen, anders is alles verpest. Want dan is Sint een gemene man.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:13 schreef L.no het volgende:
[..]
Ik als kind was er gewoon ingetrapt. De meeste kinderen vast ook, en daar gaat het meer om. Het is alleen achterlijk om als volwassene het tegen een andere volwassene dat te gebruiken als argument inderdaad.
In een ander topic heb ik het een beetje verteld. Ik heb geen zin om uitgebreid te discussieren hier, want dat is een beetje dubbelop.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:14 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Hoe heb jij dit als kind eigenlijk ervaren of wordt dat te persoonlijk om dat hier te vragen? Je hebt het immers van dezelfde kant meegemaakt als bruinbeertje.
Erg gemeen. Hij behandelt Pieten ook zo slecht he. Wat een slavendrijver.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:17 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
daarom moet je tegen kinderen inderdaad gewoon mooie verhaaltjes blijven lezen, anders is alles verpest. Want dan is Sint een gemene man.
en wat is de .échte? wie weet zeker wat het echte verhaal is. En als zwarte piet echt bedoelt was om uit de schoorsteen te klimmen waar heeft het dan dikke rode lippen en kroeshaar ... leg dat eens uit. (jij ziet er niet zo uit als je uit de schoorsteen komt)quote:Op donderdag 25 november 2010 12:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ken je historische feiten. Dit is slechts 1 van de vele verhalen die de ronde doen.
Dit vertel ik je steeds hoor.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:19 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
van oorsprong is het verhaal met de slaven en arabieren. Sint had hem vrijgekocht, en de jongen is altijd bij hem gebleven en daar is het een 'knecht'. Waarom snappen de meeste donkere mensen en zelfs blanke buitenlanders dit maar jullie niet? (doe je ogen open)
oke, dat heb ik een beetje fout gezegd. Maar eerder omdat ik verbaast ben dat blanke buitenlanders zoals duitsers, amerikanen en engelsen ook inzien dat zwarte piet in een multiculti samenleving echt niet kan.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:24 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Dit vertel ik je steeds hoor.
Jammer van die 'zelfs blanke buitenlanders!11'. Komt een beetje racistisch over.
Maakt niet uit of hij de jongen aaide of zweepslagen gaf. Een knecht hebben en hem voor weinig of bijna gratis laten werken is uitbuiting. Staat sint zelfs ook en keer op om naar de snoepkast te lopen, of moet hij eeuwig gevoerd en gewassen worden door zwarte slaven (sorrie; pieten)quote:Op donderdag 25 november 2010 12:18 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Erg gemeen. Hij behandelt Pieten ook zo slecht he. Wat een slavendrijver.
Maar als wij blanke nederlanders zwarte piet zeggen in plaats van piet is het natuurlijk wel goed. Want Nederlanders zijn niet hypocriet en hebben altijd gelijk.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:24 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Dit vertel ik je steeds hoor.
Jammer van die 'zelfs blanke buitenlanders!11'. Komt een beetje racistisch over.
ik denk dat in ieder volk wel hypocriet gedrag zit helaas. Zo ook met dit sinterklaasfeest. Maar ook zwarte mensen die nog altijd al hun problemen op blanken afschuiven. Vind ik echt niet kunnen.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:29 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Maar als wij blanke nederlanders zwarte piet zeggen in plaats van piet is het natuurlijk wel goed. Want Nederlanders zijn niet hypocriet en hebben altijd gelijk.
Fijn dat je vertelt dat hij blank is, dat is nog eens nuttige informatiequote:Op donderdag 25 november 2010 12:34 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
ik denk dat in ieder volk wel hypocriet gedrag zit helaas. Zo ook met dit sinterklaasfeest. Maar ook zwarte mensen die nog altijd al hun problemen op blanken afschuiven. Vind ik echt niet kunnen.
Maarja dit kinderfeest gaat om kinderen, die vinden gekleurde pieten echt wel leuk, ik ga het mijn (blanke) neefje wel even x vragen
Natuurlijk maakt dat wel uit, idioot. Zwarte Pieten worden toch niet gedwongen of wel? Ze helpen Sinterklaas gewoon.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:28 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
Maakt niet uit of hij de jongen aaide of zweepslagen gaf. Een knecht hebben en hem voor weinig of bijna gratis laten werken is uitbuiting. Staat sint zelfs ook en keer op om naar de snoepkast te lopen, of moet hij eeuwig gevoerd en gewassen worden door zwarte slaven (sorrie; pieten)
1. ik ben geen idioot. Ik heb gewoon een andere kijk eropquote:Op donderdag 25 november 2010 12:53 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt dat wel uit, idioot. Zwarte Pieten worden toch niet gedwongen of wel? Ze helpen Sinterklaas gewoon.
Maar goed zoals te lezen gaat het alle kanten op en heeft iedereen gelijkquote:Herkomst Zwarte Piet
De herkomst van deze helpers is omstreden, er bestaan dan ook verschillende ideeën over: hij was oorspronkelijk een demon die door de heilige gedwongen werd goede daden te verrichten, maar volgens sommigen gaat hij terug op een Moors knechtje en is zijn huidkleur daaraan te danken. Anderen zeggen dat dit hetzelfde is, want de Moor was volgens sommigen de duivel.
In christelijk perspectief is Piet gewoon de bedwongen duivel, plaatsvervanger van de overwonnen Wodan, of diens helper Nörwi, de zwarte vader des nachts, die ook een roe droeg (als vruchtbaarheidssymbool).
Het vriendelijkste verhaal is wellicht dat Nicolaas op een slavenmarkt in Myra eens een Ethiopisch jongetje met de naam Piter (afgeleid van Petrus) aantrof. Sint kocht de jongen vrij en uit dankbaarheid bleef hij de Sint nabij. Zo komt zwarte Piet volgens sommigen aan zijn negroïde trekken, hoewel anderen denken dat die later erbij zijn bedacht vanwege het koloniale verleden.
Huidskleur Zwarte Piet
De huidskleur van Piet geeft soms aanleiding tot kritiek dat zijn rol racistische vooroordelen zou bevestigen, maar volgens anderen is hij een Italiaanse schoorsteenvegersknecht en is zijn gezicht alleen daardoor zwart van het roet. Dit idee wordt nog eens versterkt door het feit dat Piet een roe heeft (een instrument van schoorsteenvegers), Italiaanse schoorsteenvegerskledij draagt en op daken klimt. Anderen weer zeggen dat zijn kledij Moors is. Het meest waarschijnlijke is dat de huidige Zwarte Piet een spontaan gegroeid mengsel is van al deze culturen en typen.
Tot de Tweede Wereldoorlog had Sinterklaas slechts één helper. Na de bevrijding door de Canadezen hielpen deze soldaten met het organiseren van het eerste naoorlogse sinterklaasfeest. Niet gehinderd door kennis over de traditie, bedachten zij, dat als één Zwarte Piet leuk is, een heleboel zwarte Pieten nóg leuker zouden zijn. Sindsdien wordt Sinterklaas vergezeld door vele Pieten, tegenwoordig vaak met ieder een eigen taak. Terwijl Sinterklaas altijd statig en gedistingeerd is, gedragen de Pieten zich als acrobaten en grappenmakers die vaak kwajongensstreken uithalen.
Zwarte Pieten pak
De zwarte pieten lopen rond in kleding van een 16e-eeuwse page. Pages waren toendertijd de persoonlijke dienaren van hooggeplaatste en belangrijke mensen als hertogen en prinsen. Een pietenpak is dus een "pagepak".
Dus is dat maar meteen racistisch?quote:Op donderdag 25 november 2010 13:23 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
2. Nee, ze worden niet gedwongen, toch gedragen ze zich slaafs en onozel.
Je verpest een traditie en daarmee het feest. Kom op zeg, rode en gele pietenquote:3. Waarom kunnen gekleurde pieten Sint niet helpen, is daarmee het feest verpest? nee hoor. ..
quote:Op donderdag 25 november 2010 13:26 schreef Selyn het volgende:
BruinBeertje waar jij jou info vandaan haalt weet ik niet, maar volgens mij haal je delen weg en voeg je weer andere dingen toe.
[..]
Maar goed zoals te lezen gaat het alle kanten op en heeft iedereen gelijk![]()
dus dat terug kijken naar de geschiedenis is ook niet nuttig aangezien het allemaal speculaties zijn.
Als dochter van een (zwarte) Dominicaanse en geboren in Costa Rica heb ik ook een getinte huidskleur. ben dus niet zwart, maar vroeger op school, met andere kinderen... tja dan kun je wel verwachten dat je er opmerkingen over krijgt.
Maar ik heb nooit, maar dan ook nooit negatief gedacht over zwarte pieten.
net als ik eerder in dit topic heb gepost heb ik mijn moeder daar ook nooit iets over horen zeggen.
Die politieke correctheid shit vind ik ook onzin.
Ik vind BruinBeetje discriminerender naar zwarte (nederlandse) mensen toe dan de gemiddelde blanke Nederlander, doordat ze alleen maar heel hard schreeuwd dat het allemaal discriminatie is maakt ze het juist dicriminerend.
Die kinderen geven er echt geen ruk om. die denken alleen maar aan pepernoten en cadeautjes.
oja? is daarme het feest verpest? alsof kleine kinderen dat iets kunnen schelen. Alleen zwarte pieten is érg eentonig trouwens.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:27 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Dus is dat maar meteen racistisch?
[..]
Je verpest een traditie en daarmee het feest. Kom op zeg, rode en gele pieten.
Dat zeggen we dus de hele tijdquote:Op donderdag 25 november 2010 13:35 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
oja? is daarme het feest verpest? alsof kleine kinderen dat iets kunnen schelen. Alleen zwarte pieten is érg eentonig trouwens.
Omdat het om DE KINDEREN gaat. Godsamme zeg.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:19 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
en wat is de .échte? wie weet zeker wat het echte verhaal is. En als zwarte piet echt bedoelt was om uit de schoorsteen te klimmen waar heeft het dan dikke rode lippen en kroeshaar ... leg dat eens uit. (jij ziet er niet zo uit als je uit de schoorsteen komt)
van oorsprong is het verhaal met de slaven en arabieren. Sint had hem vrijgekocht, en de jongen is altijd bij hem gebleven en daar is het een 'knecht'. Waarom snappen de meeste donkere mensen en zelfs blanke buitenlanders dit maar jullie niet? (doe je ogen open)
verbijsterende reactie trouwensquote:
Dat dus. Sommige mensen zijn echt te dom om te poepen, niet normaal.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:36 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Omdat het om DE KINDEREN gaat. Godsamme zeg.![]()
En die kinderen genieten van de grappen en grollen van Zwarte Piet. Mochten ze hier racistische denkbeelden aan overhouden is het door mensen zoals jij die er zo'n toestand van maken, ieder jaar weer.
en waarom word het ''gekleurde pieten'' idee meteen afgeschoten?quote:
Precies, HET BOEIT KINDEREN NIET dus laat ze lekker Zwarte Pieten blijven. Het is niet zo moeilijk, je moet het alleen even begrijpen. Niet alles is de schuld van de Grote Blanke Man, zoals jou overduidelijk in je jeugdjaren is bijgebracht. Wie is nu de racist hier? Jij maakt allemaal negatieve opmerkingen over blanken....quote:Op donderdag 25 november 2010 13:35 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
oja? is daarme het feest verpest? alsof kleine kinderen dat iets kunnen schelen. Alleen zwarte pieten is érg eentonig trouwens.
Door jou ga ik sinterklaas dit jaar weer lekker koloniaal vieren. Zwarte Pieten aan kettingen, stukjes katoen toewerpen, afentoe de zweep erover. Dankjewel, aychelle, je broeders zullen je dankbaar zijn.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:35 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
tuurlijk lachen ze, mooi zo. Dat neemt niet weg dat sommige zwarte kinderen ieder jaar weer (ik niet) hier last van hebben, maar dat zien of willen jullie niet zien. Waarom geen gekleurde pieten, klaar geen toestand niks.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:36 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Omdat het om DE KINDEREN gaat. Godsamme zeg.![]()
En die kinderen genieten van de grappen en grollen van Zwarte Piet. Mochten ze hier racistische denkbeelden aan overhouden is het door mensen zoals jij die er zo'n toestand van maken, ieder jaar weer.
héhé, jij begrijpt het tenminste, misschien kom ik wat bitchy over op de mensen hier.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:42 schreef L.no het volgende:
Waarom zo moeilijk doen over gekleurde pieten? In beide gevallen boeit het de kinderen niet, maar zo ben je wel van deze drama af. De rest van de wereld zal het feest niet meer racistisch noemen, geen geklaag meer en de kinderen zullen het feest nog steeds tof vinden. Het einde.
Alleen hechten hier zoveel mensen aan de traditie en hun eigen jeugd, dat ze geen veranderingen willen. Dat denk ik tenminste.
Ik doe er niet meer moeilijk over hoor en ik wil niet zeggen dat gekleurde pieten de enige oplossing is, maar ik vind dit gewoon apart.
Vind je het gek dat mensen niet willen veranderen omdat er wat wereldvreemde vogels en een handjevol allochtonen ertegen ageren? Sinds wanneer laten we ons gijzelen door een bekrompen minderheid die van een mug een olifant maken? 10 jaar geleden hadden we dit soort multiculti gezeik niet.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:42 schreef L.no het volgende:
Waarom zo moeilijk doen over gekleurde pieten? In beide gevallen boeit het de kinderen niet, maar zo ben je wel van deze drama af. De rest van de wereld zal het feest niet meer racistisch noemen, geen geklaag meer en de kinderen zullen het feest nog steeds tof vinden. Het einde.
Alleen hechten hier zoveel mensen aan de traditie en hun eigen jeugd, dat ze geen veranderingen willen. Dat denk ik tenminste.
Ik vind het ook apart dat men dit soort tradities waagt aan te grijpen om een case tegen discriminatie te willen maken. Walgelijke figuren waar ik echt van moet kotsen, doorgedraaide geflipte fluitketels dat het er zijn. Get a fucking life, ga iemand anders lastig vallen met je getinte-minderwaardigheidscomplex ofzo.quote:Ik doe er niet meer moeilijk over hoor en ik wil niet zeggen dat gekleurde pieten de enige oplossing is, maar ik vind dit gewoon apart.
Ik zie idd nooit kinderen die er last van hebben, dus kom eens met een onderbouwing, een bron of andersoortig bewijsmateriaal of gebruik dit niet als argument.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:44 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
tuurlijk lachen ze, mooi zo. Dat neemt niet weg dat sommige zwarte kinderen ieder jaar weer (ik niet) hier last van hebben, maar dat zien of willen jullie niet zien.
nee, ik heb negatieve comments over blanken. Ik ben geadopteerd en opgegroeid in een klein dorp.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies, HET BOEIT KINDEREN NIET dus laat ze lekker Zwarte Pieten blijven. Het is niet zo moeilijk, je moet het alleen even begrijpen. Niet alles is de schuld van de Grote Blanke Man, zoals jou overduidelijk in je jeugdjaren is bijgebracht. Wie is nu de rascist hier? Jij maakt allemaal negatieve opmerkingen over blanken....
grappig, hier moest ik toch wel om lachen. Jij hebt natuurlijk geadopteerde broertjes en zusjes uit afrika of niet ...quote:Op donderdag 25 november 2010 13:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie idd nooit kinderen die er last van hebben, dus kom eens met een onderbouwing, een bron of andersoortig bewijsmateriaal of gebruik dit niet als argument.
Niggah pleasequote:Op donderdag 25 november 2010 13:42 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
en waarom word het ''gekleurde pieten'' idee meteen afgeschoten?
Want DAT bedoel ik, kleine kinderen houden wel van kleurtjes en dus ook wel van gekleurde pieten
Kijk, dat gedoe over negerzoenen, etc. dat mensen steeds janken om discriminatie gaat voor mij ook te ver, maar zelf wil ik gewoon dat mijn toekomstige kinderen niet gepest worden en jarenlang zwarte piet worden genoemd zoals ik.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vind je het gek dat mensen niet willen veranderen omdat er wat wereldvreemde vogels en een handjevol allochtonen ertegen ageren? Sinds wanneer laten we ons gijzelen door een bekrompen minderheid die van een mug een olifant maken? 10 jaar geleden hadden we dit soort multiculti gezeik niet.
Nou dat laat je lekker merkenquote:Op donderdag 25 november 2010 13:47 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
nee, ik heb negatieve comments over blanken. Ik ben geadopteerd en opgegroeid in een klein dorp.
Heb over het algemeen een heel positieve beeld van blanke nederlanders.
Onzin. Dit gaat allang niet meer over Sinterklaas, dit gaat over jou en jouw gevoel van genoegdoening voor het feit dat jouw voorouders slaven waren van de Grote Blanke Man. Dat is wat jouw drijft, niets meer en niets minder.quote:Maar het gaat over Sinterklaas, daar gaat het over. Ik ben niet racistisch degene die hun hoofd omdraaien en willen zien dat zwarte kindjes hiermee worden pijn gedaan wel. Je kop in het zand steken heet dat.
Omdat een paar idioten in de minderheid proberen een oplossing te verzinnen voor iets dat geen probleem is!quote:En als het volgensjou kinderen niet boeit, waarom is het dan een probleem om er gekleurde pieten aan toe te voegen???
en waarom 10 jaar geleden niet? .... omdat er toen veel minder zwarte kinderen waren.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vind je het gek dat mensen niet willen veranderen omdat er wat wereldvreemde vogels en een handjevol allochtonen ertegen ageren? Sinds wanneer laten we ons gijzelen door een bekrompen minderheid die van een mug een olifant maken? 10 jaar geleden hadden we dit soort multiculti gezeik niet.
Wat een onzin. Ik heb zat bekenden met getinte kindertjes, woon in een dorp waar multiculti gewoon een hot item is, dus of hou gewoon je muil dicht met die halfbakken argumenten of kom met cijfers. Jij bent degene die beweert dat kinderen er moeite mee hebben, dan zeg ik 'wie eist bewijst' !quote:Op donderdag 25 november 2010 13:48 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
grappig, hier moest ik toch wel om lachen. Jij hebt natuurlijk geadopteerde broertjes en zusjes uit afrika of niet ...![]()
duh! tuurlijk merk je het niet, spreekt helemaal voor zich.
Inderdaad tijden verandered, dus waarom verandert dit niet mee. Als het zwarte pieten feest niet word verandert in loop der jaren, gaat het een keer mis. (Misschien een aanslag op de échte sinterklaas)quote:Op donderdag 25 november 2010 13:50 schreef L.no het volgende:
[..]
Kijk, dat gedoe over negerzoenen, etc. dat mensen steeds janken om discriminatie gaat voor mij ook te ver, maar zelf wil ik gewoon dat mijn toekomstige kinderen niet gepest worden en jarenlang zwarte piet worden genoemd zoals ik.
Gaat het nou om eer? Het feest wordt niet verkracht, zwarte pieten mogen blijven.. waarom niet de gekleurde pieten zien als een toevoeging, een update, iets moderns?
Ja hoor, we hebben een toename van meer dan 5000% gehad in de afgelopen 10 jaarquote:Op donderdag 25 november 2010 13:51 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
en waarom 10 jaar geleden niet? .... omdat er toen veel minder zwarte kinderen waren.
Blijkbaar heb je niet doorgehad dat het aantal allochtonen en minderheden de laatste tijd flink is gegroeid. Terwijl mensen dit soort veranderinen zien sluiten anderen liever hun ogen.
Nee, dat snap ik niet. Geef eens 1 reden waarom Nederlanders zich zouden moeten aanpassen aan de wil van een minderheid.quote:Als Nederlanders persé willen dat ieder donker en getint mens/kind zich aanpast aan hun cultuur en traditie, zullen nederlanders zelf ook moeten inzien of er misschien bepaalde dingen bijzitten die niet helemaal leuk zijn tegenover de donkere medemens (snap je?)
Nou ja als je beweert dat kinderen er moeite mee hebben omdat je er zelf als zwart kindje moeite mee had vind ik een sterker afgument dan wanneer jij gaat beweren dat het niet zo is. Aan de andere kant kijk niet iedereen die gekleurd is er zo tegen aan blijkt hier ook. Beetje moeilijk probleem dus.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik heb zat bekenden met getinte kindertjes, woon in een dorp waar multiculti gewoon een hot item is, dus of hou gewoon je muil dicht met die halfbakken argumenten of kom met cijfers. Jij bent degene die beweert dat kinderen er moeite mee hebben, dan zeg ik 'wie eist bewijst' !
Dus je bent een racist, wat ik dus al dacht. Bedankt voor de erkenning.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:53 schreef BruinBeertje het volgende:
Tja, negerzoenen hadden best mogen blijven, ik noem ze nog steeds zo, moorkoppen mogen ook blijven. Maar dat is wel wat anders dan een kinderfeest waar blank, zwart en bruin aan meedoed
Nee, er wordt onnodig moeilijk gedaan. Zoals al eerder aangegeven is; er is een select groepje dat nu denkt een punt te kunnen door drukken terwijl de meerderheid tegen is. Die mensen komen overduidelijk uit een rimboe-land waar men democratie niet gewend is, dus wordt het tijd voor een nieuw inburgeringscursusje voor diegene.quote:
Omdat wat jij de Nederlandse cultuur noemt al een samenraapsel is van de verschillende culturen binnen Nederland is. Iemand uit noord holland is echt wel anders dan iemand uit Friesland of Limburg.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:55 schreef Scorpie het volgende:
Nee, dat snap ik niet. Geef eens 1 reden waarom Nederlanders zich zouden moeten aanpassen aan de wil van een minderheid.
Een aanslag lijkt me wel overdreven.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:53 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
Inderdaad tijden verandered, dus waarom verandert dit niet mee. Als het zwarte pieten feest niet word verandert in loop der jaren, gaat het een keer mis. (Misschien een aanslag op de échte sinterklaas)
Tja, negerzoenen hadden best mogen blijven, ik noem ze nog steeds zo, moorkoppen mogen ook blijven. Maar dat is wel wat anders dan een kinderfeest waar blank, zwart en bruin aan meedoed
Dat is dus een dooddoener, want dat is het hele punt niet.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:58 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Omdat wat jij de Nederlandse cultuur noemt al een samenraapsel is van de verschillende culturen binnen Nederland is. Iemand uit noord holland is echt wel anders dan iemand uit Friesland of Limburg.
In dit geval vraagt men toch echt om een aanpassingquote:En aanpassen hoeft nog niet zo zeer, maar we kunnen er wel wat toleranter naar blijven kijken.
En die mensen doen daar net zo hard mee aan Halloween en dat soort zaken, vallen niet over de opmerking 'double dutch' en vinden het grappig dat Amerikanen denken dat wij hier op klompen lopen, de fiets pakken, alleen maar kaas eten en koeien melken. Dus, moeten wij dan ook op onze strepen gaan staan en eisen dat ze dat soort dingen niet meer mogen zeggen omdat we ons gekwetst voelen?quote:Van Nederlanders die in de VS of zo wonen wordt ook echt niet verwacht dat ze hun hele Nederlandse cultuur in de steek laten. Sterker nog, die blijft juist ontzettend behouden en er bestaan vele kleine Nederlandse communities daar. Waarom eisen wij van anderen wat we zelf net zo hard ook niet doen
Dan weten we in heel Nederland ook waar het fout gaat. En nee, niet bij de zwarte pieten als je dat nog denkt.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:53 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
Inderdaad tijden verandered, dus waarom verandert dit niet mee. Als het zwarte pieten feest niet word verandert in loop der jaren, gaat het een keer mis. (Misschien een aanslag op de échte sinterklaas)
Dan gaan we dat gewoon aanvoeren als reden om alle allochtone medemensen het land uit te zetten. En dan heeft aychelle haar zinquote:Op donderdag 25 november 2010 14:03 schreef Nico_Galijk het volgende:
[..]
Dan weten we in heel Nederland ook waar het fout gaat. En nee, niet bij de zwarte pieten als je dat nog denkt.
Nee ik vind het prima dat er andere culturen zijn, en ze hoeven van mij dan ook echt niet deze te laten varen de seconde dat ze ook maar 1 voet binnen onze grens zetten. Ik vind het zelfs mooi dat er meerdere culturen zijn. Je gaat hier toch ook niet lopen zeiken dat er een Italiaans restaurant in Nederland is terwijl het hier de Nederlandse cultuur is, en hier dus alleen Nederlandse restaurants hoeven te zijn. Gast, je bent gewoon bekrompen.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In dit geval vraagt men toch echt om een aanpassing
[..]
En die mensen doen daar net zo hard mee aan Halloween en dat soort zaken, vallen niet over de opmerking 'double dutch' en vinden het grappig dat Amerikanen denken dat wij hier op klompen lopen, de fiets pakken, alleen maar kaas eten en koeien melken. Dus, moeten wij dan ook op onze strepen gaan staan en eisen dat ze dat soort dingen niet meer mogen zeggen omdat we ons gekwetst voelen?
Nah gaat misschien wat ver. Ik ken een Turks gezin in de straat waar ik vroeger vaker sinterklaas heb gevierd en die zelf ook naar de intocht gingen enzo. Er zijn genoeg buitenlanders die begrip hebben voor de Nederlandse cultuur en snappen ook wel dat dit zo onschuldig is.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan gaan we dat gewoon aanvoeren als reden om alle allochtone medemensen het land uit te zetten. En dan heeft aychelle haar zin
quote:Op donderdag 25 november 2010 14:08 schreef Nico_Galijk het volgende:
[..]
Nah gaat misschien wat ver. Ik ken een Turks gezin in de straat waar ik vroeger vaker sinterklaas heb gevierd en die zelf ook naar de intocht gingen enzo. Er zijn genoeg buitenlanders die begrip hebben voor de Nederlandse cultuur en snappen ook wel dat dit zo onschuldig is.
Verschrikkelijk alleen die groep mensen die overal een probleem van moeten maken, op hun strepen gaan staan en vooral de mensen die er niets mee te maken hebben maar zo graag moraalriddertje spelen.
Zijn we in feite niet allemaal negers?quote:Op donderdag 25 november 2010 14:08 schreef tho_Omas het volgende:
HET GAAT NIET OM TURKEN MAAR OM NEGERS
[..]
Damn, dit moet wel een gevoelig onderwerp zijn blijkbaar.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:05 schreef HyperViper het volgende:
Mensen die voorstellen om gekleurde pieten in te voeren zijn helemaal te achterlijk in hun dikke rotkop. Hoe komen ze in godsnaam aan die kleur dan? De pieten zijn zwart door roet, dat maakt de insteek van het feest dus NIET racistisch, mensen die van wel beweren verdienen een spijkerknuppel in hun gezicht.
Wederom snap je het punt niet. JA tegen culturen naast elkaar, NEE tegen culturen die andere culturen aantasten, vooral als de aangetaste cultuur de Nederlandse cultuur is. Dat jij graag je afkomst wil verloochenen prima, maar anderen hoeven dat niet zo makkelijk op te geven.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:07 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Nee ik vind het prima dat er andere culturen zijn, en ze hoeven van mij dan ook echt niet deze te laten varen de seconde dat ze ook maar 1 voet binnen onze grens zetten. Ik vind het zelfs mooi dat er meerdere culturen zijn. Je gaat hier toch ook niet lopen zeiken dat er een Italiaans restaurant in Nederland is terwijl het hier de Nederlandse cultuur is, en hier dus alleen Nederlandse restaurants hoeven te zijn. Gast, je bent gewoon bekrompen.
Inderdaad, iedereen heeft een innerlijke neger.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:09 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Zijn we in feite niet allemaal negers?
Alle onderwerpen liggen gevoelig bij mij.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:10 schreef L.no het volgende:
[..]
Damn, dit moet wel een gevoelig onderwerp zijn blijkbaar.
Mijne geeft al kopjes.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:12 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Inderdaad, iedereen heeft een innerlijke neger.
Gast je kent mijn afkomst geeneensquote:Op donderdag 25 november 2010 14:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wederom snap je het punt niet. JA tegen culturen naast elkaar, NEE tegen culturen die andere culturen aantasten, vooral als de aangetaste cultuur de Nederlandse cultuur is. Dat jij graag je afkomst wil verloochenen prima, maar anderen hoeven dat niet zo makkelijk op te geven.
Ik pakte jou als voorbeeld. Er zijn meerdere mensen die zo reageren.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:12 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Alle onderwerpen liggen gevoelig bij mij.
Nee, alleen ik reageer met zoveel stijl en passie.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:13 schreef L.no het volgende:
[..]
Ik pakte jou als voorbeeld. Er zijn meerdere mensen die zo reageren.
Nee.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:13 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Gast je kent mijn afkomst geeneensIk heb hier ook niet gepleit voor de gekleurde pieten, ik ben er van overtuigd dat het zelfs heel dom is dit in te voeren. Ik zeg hier alleen dat ik wel snap waarom mensen er anders over denken.
Sowieso ben ik ook van mening dat wanneer er geen zwarte pieten meer zijn dat pesten nog net zo hard door gaat en dat kinderen die er zwart uit zien nog steeds gepest zullen worden als ze de enige in hun klas zijn.
okequote:Op donderdag 25 november 2010 14:14 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Nee, alleen ik reageer met zoveel stijl en passie.
Leg alsjeblieft uit. Denk je echt dat als jij was opgegroeid met gekleurde pieten, dat je dan nooit van diezelfde kindjes die jou nu voor zwarte piet uit hebben gemaakt voor iets anders uitgemaakt zouden ehbben?quote:
Oke, ik leg uit.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:15 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Leg alsjeblieft uit. Denk je echt dat als jij was opgegroeid met gekleurde pieten, dat je dan nooit van diezelfde kindjes die jou nu voor zwarte piet uit hebben gemaakt voor iets anders uitgemaakt zouden ehbben?
Onzin.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:17 schreef L.no het volgende:
[..]
Oke, ik leg uit.
Het gepest in sinterklaas is velen erger dan de rest van het jaar. Discriminatie zal er altijd zijn, maar die bewering dat het net zo hard zal zijn als de zwarte pieten er niet meer zijn ben ik niet met je eens.
Ik spreek alleen uit ervaring.quote:
Mijn dank is grootquote:Op donderdag 25 november 2010 14:17 schreef L.no het volgende:
[..]
Oke, ik leg uit.
Het gepest in sinterklaas is velen erger dan de rest van het jaar. Discriminatie zal er altijd zijn, maar die bewering dat het net zo hard zal zijn als de zwarte pieten er niet meer zijn ben ik niet met je eens.
Wel handig trouwens, dat jij zo even kan bepalen of iemand anders haar ervaring klopt of niet.quote:
Ik spreek ook uit ervaring, mijn ervaring is meer waard dan die van jou want ik ben een man, dus helderder van geest.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:19 schreef L.no het volgende:
[..]
Ik spreek alleen uit ervaring.Je kan mijn ervaring niet zien, dus je kan het onzin vinden ja.
Is niet erg.
jij als bounty nederlander kan dit toch niet weten (ook voor de rest hier) niet beledigend bedoelt!quote:
O ja?quote:Op donderdag 25 november 2010 14:23 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
jij als blanke nederlander kan dit toch niet weten (ook voor de rest hier) niet beledigend bedoelt!
Hilarisch joh.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:23 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ik spreek ook uit ervaring, mijn ervaring is meer waard dan die van jou want ik ben een man, dus helderder van geest.
ik heet nu anders, een andere naam een nieuw beginquote:Op donderdag 25 november 2010 14:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dan heeft aychelle haar zin
oke, je bent niet blank. En wat dan nog? ieder mens is anders. Ik zelf heb niet veel racisme meegemaakt, mijn oudere zus weer meer. Een colombiaanse vriendin van mijn zus véél meer. Hangt er van af waar je woont opgroeid en wat voor situatie (lo-gisch)quote:
Ik zie het al, nakende kleine jongetjes.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:26 schreef Breekfast het volgende:
Trouwens best interesant om te lezen hoe het sinterklaas feest is ontstaan en zich heeft ontwikkeld![]()
[ afbeelding ]
Dit was de goedheilig man himself![]()
Ik ben blank, heb ook racisme meegemaakt. So? Als zij zich beledigd voelen door gebrek aan kennis is dat hun probleem.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:27 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
oke, je bent niet blank. En wat dan nog? ieder mens is anders. Ik zelf heb niet veel racisme meegemaakt, mijn oudere zus weer meer. Een colombiaanse vriendin van mijn zus véél meer. Hangt er van af waar je woont opgroeid en wat voor situatie (lo-gisch)
Jij bent toch niet Aychelle?quote:Op donderdag 25 november 2010 14:25 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
ik heet nu anders, een andere naam een nieuw begin
mag ik vragen hoe erg dat racisme was? werd je altijd uitgscholden, nageroepen. En wat was het ergste scheldwoord wat je naar je hoofdkreeg. Als dat ''kaaskop!'' was neem ik je niet serieusquote:Op donderdag 25 november 2010 14:31 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ik ben blank, heb ook racisme meegemaakt. So? Als zij zich beledigd voelen door gebrek aan kennis is dat hun probleem.
ik zeurde een beetje veel, véél klaagtopics, mensen die zich aan mij iriteerden. etcquote:Op donderdag 25 november 2010 14:37 schreef HyperViper het volgende:
Wtf heeft die Aychelle geflikt dan? Nu moet deze beerput open ook.
Wat eerlijk ben je, dat mag ik wel. Ik zeur en irriteer ook veel dus je staat niet alleen.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:38 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
ik zeurde een beetje veel, véél klaagtopics, mensen die zich aan mij iriteerden. etc
Niet zo erg; vooral buitengesloten worden omdat ik blank ben, uitgescholden voor bleekscheet of blanke rat of blanke kanker rat. Ik mocht ook een keer niet meedoen met tennisbal-voetbal en waarom? Omdat ik volgens hun suckte omdat blanke ratten niet kunnen voetballen. (geen grap)quote:Op donderdag 25 november 2010 14:38 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
mag ik vragen hoe erg dat racisme was? werd je altijd uitgscholden, nageroepen. En wat was het ergste scheldwoord wat je naar je hoofdkreeg. Als dat ''kaaskop!'' was neem ik je niet serieus
stuur maar via pm als je het hier niet wilt vertellen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |