abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 november 2010 @ 13:55:49 #251
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89134089
quote:
13s.gif Op donderdag 25 november 2010 13:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik heb zat bekenden met getinte kindertjes, woon in een dorp waar multiculti gewoon een hot item is, dus of hou gewoon je muil dicht met die halfbakken argumenten of kom met cijfers. Jij bent degene die beweert dat kinderen er moeite mee hebben, dan zeg ik 'wie eist bewijst' !
Nou ja als je beweert dat kinderen er moeite mee hebben omdat je er zelf als zwart kindje moeite mee had vind ik een sterker afgument dan wanneer jij gaat beweren dat het niet zo is. Aan de andere kant kijk niet iedereen die gekleurd is er zo tegen aan blijkt hier ook. Beetje moeilijk probleem dus.
Maar dan nog blijf ik erbij dat het nu invoeren van gekleurde pieten ook olie op het vuur gooien is. Dat zal vooral Geert nog wat meer stemmen opleveren.

Het blijft moeilijk :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_89134112
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 13:53 schreef BruinBeertje het volgende:

Tja, negerzoenen hadden best mogen blijven, ik noem ze nog steeds zo :P , moorkoppen mogen ook blijven. Maar dat is wel wat anders dan een kinderfeest waar blank, zwart en bruin aan meedoed
Dus je bent een racist, wat ik dus al dacht. Bedankt voor de erkenning. ^O^
pi_89134129
pi_89134166
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 13:55 schreef Frag_adder het volgende:

[..]
Het blijft moeilijk :P
Nee, er wordt onnodig moeilijk gedaan. Zoals al eerder aangegeven is; er is een select groepje dat nu denkt een punt te kunnen door drukken terwijl de meerderheid tegen is. Die mensen komen overduidelijk uit een rimboe-land waar men democratie niet gewend is, dus wordt het tijd voor een nieuw inburgeringscursusje voor diegene.
  donderdag 25 november 2010 @ 13:58:55 #255
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89134204
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 13:55 schreef Scorpie het volgende:
Nee, dat snap ik niet. Geef eens 1 reden waarom Nederlanders zich zouden moeten aanpassen aan de wil van een minderheid.
Omdat wat jij de Nederlandse cultuur noemt al een samenraapsel is van de verschillende culturen binnen Nederland is. Iemand uit noord holland is echt wel anders dan iemand uit Friesland of Limburg.
En aanpassen hoeft nog niet zo zeer, maar we kunnen er wel wat toleranter naar blijven kijken. Van Nederlanders die in de VS of zo wonen wordt ook echt niet verwacht dat ze hun hele Nederlandse cultuur in de steek laten. Sterker nog, die blijft juist ontzettend behouden en er bestaan vele kleine Nederlandse communities daar. Waarom eisen wij van anderen wat we zelf net zo hard ook niet doen :P

Dat gezegt moet een minderheid zich natuurlijk wel altijd zo aanpassen dat ze zich fatsoenlijk kunnen gedragen binnen de wetten en cultuur van het land waar ze nu wonen.
pi_89134228
Bij de intocht hier stond een groepje donkere kindjes in pietenpakjes, en ze hadden het grootste plezier. O+ Dan denk ik: waar gaat het nog over?

Maar aychelle voelt zich als black&proud&woman superieur aan alles en iedereen dus ik ben er wel klaar mee.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  donderdag 25 november 2010 @ 14:00:29 #257
137556 L.no
Midlife crisis
pi_89134263
quote:

[..]

Inderdaad tijden verandered, dus waarom verandert dit niet mee. Als het zwarte pieten feest niet word verandert in loop der jaren, gaat het een keer mis. (Misschien een aanslag op de échte sinterklaas)

Tja, negerzoenen hadden best mogen blijven, ik noem ze nog steeds zo :P , moorkoppen mogen ook blijven. Maar dat is wel wat anders dan een kinderfeest waar blank, zwart en bruin aan meedoed
Een aanslag lijkt me wel overdreven. :P
En het is ook anders, maar ik denk dat sommige hier dat soort issues net zo erg vinden. Ze worden moe om alles aan te passen alleen omdat 'allochtonen' daar last van hebben.
Ik werd trouwens ook gepest met negerzoenen, maar bij dat geval boeit het me niet zo, het is maar snoep. Het lijkt me fijn om op een dag sinterklaas te vieren zonder een naar gevoel in de onderbuik te hebben. :)
Het is maar een wens though, ik kan ook hopen op geen oorlog te zien in de wereld, maar dat gaat ook niet zomaar. :P Voorlopig accepteer ik gewoon dat het niet veranderd zal worden met de sinterklaasfeest. Mensen hechten te veel waarde hier aan.
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_89134315
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 13:58 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Omdat wat jij de Nederlandse cultuur noemt al een samenraapsel is van de verschillende culturen binnen Nederland is. Iemand uit noord holland is echt wel anders dan iemand uit Friesland of Limburg.
Dat is dus een dooddoener, want dat is het hele punt niet.

quote:
En aanpassen hoeft nog niet zo zeer, maar we kunnen er wel wat toleranter naar blijven kijken.
In dit geval vraagt men toch echt om een aanpassing :')

quote:
Van Nederlanders die in de VS of zo wonen wordt ook echt niet verwacht dat ze hun hele Nederlandse cultuur in de steek laten. Sterker nog, die blijft juist ontzettend behouden en er bestaan vele kleine Nederlandse communities daar. Waarom eisen wij van anderen wat we zelf net zo hard ook niet doen :P
En die mensen doen daar net zo hard mee aan Halloween en dat soort zaken, vallen niet over de opmerking 'double dutch' en vinden het grappig dat Amerikanen denken dat wij hier op klompen lopen, de fiets pakken, alleen maar kaas eten en koeien melken. Dus, moeten wij dan ook op onze strepen gaan staan en eisen dat ze dat soort dingen niet meer mogen zeggen omdat we ons gekwetst voelen?
pi_89134343
quote:

[..]

Inderdaad tijden verandered, dus waarom verandert dit niet mee. Als het zwarte pieten feest niet word verandert in loop der jaren, gaat het een keer mis. (Misschien een aanslag op de échte sinterklaas)

Dan weten we in heel Nederland ook waar het fout gaat. En nee, niet bij de zwarte pieten als je dat nog denkt.
pi_89134417
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:03 schreef Nico_Galijk het volgende:

[..]

Dan weten we in heel Nederland ook waar het fout gaat. En nee, niet bij de zwarte pieten als je dat nog denkt.
Dan gaan we dat gewoon aanvoeren als reden om alle allochtone medemensen het land uit te zetten. En dan heeft aychelle haar zin ^O^
pi_89134442
Mensen die voorstellen om gekleurde pieten in te voeren zijn helemaal te achterlijk in hun dikke rotkop. Hoe komen ze in godsnaam aan die kleur dan? De pieten zijn zwart door roet, dat maakt de insteek van het feest dus NIET racistisch, mensen die van wel beweren verdienen een spijkerknuppel in hun gezicht.
  donderdag 25 november 2010 @ 14:07:38 #262
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89134509
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]

In dit geval vraagt men toch echt om een aanpassing :')

[..]

En die mensen doen daar net zo hard mee aan Halloween en dat soort zaken, vallen niet over de opmerking 'double dutch' en vinden het grappig dat Amerikanen denken dat wij hier op klompen lopen, de fiets pakken, alleen maar kaas eten en koeien melken. Dus, moeten wij dan ook op onze strepen gaan staan en eisen dat ze dat soort dingen niet meer mogen zeggen omdat we ons gekwetst voelen?
Nee ik vind het prima dat er andere culturen zijn, en ze hoeven van mij dan ook echt niet deze te laten varen de seconde dat ze ook maar 1 voet binnen onze grens zetten. Ik vind het zelfs mooi dat er meerdere culturen zijn. Je gaat hier toch ook niet lopen zeiken dat er een Italiaans restaurant in Nederland is terwijl het hier de Nederlandse cultuur is, en hier dus alleen Nederlandse restaurants hoeven te zijn. Gast, je bent gewoon bekrompen.
pi_89134543
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan gaan we dat gewoon aanvoeren als reden om alle allochtone medemensen het land uit te zetten. En dan heeft aychelle haar zin ^O^
Nah gaat misschien wat ver. Ik ken een Turks gezin in de straat waar ik vroeger vaker sinterklaas heb gevierd en die zelf ook naar de intocht gingen enzo. Er zijn genoeg buitenlanders die begrip hebben voor de Nederlandse cultuur en snappen ook wel dat dit zo onschuldig is.
Verschrikkelijk alleen die groep mensen die overal een probleem van moeten maken, op hun strepen gaan staan en vooral de mensen die er niets mee te maken hebben maar zo graag moraalriddertje spelen.
pi_89134560
HET GAAT NIET OM TURKEN MAAR OM NEGERS
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:08 schreef Nico_Galijk het volgende:

[..]

Nah gaat misschien wat ver. Ik ken een Turks gezin in de straat waar ik vroeger vaker sinterklaas heb gevierd en die zelf ook naar de intocht gingen enzo. Er zijn genoeg buitenlanders die begrip hebben voor de Nederlandse cultuur en snappen ook wel dat dit zo onschuldig is.
Verschrikkelijk alleen die groep mensen die overal een probleem van moeten maken, op hun strepen gaan staan en vooral de mensen die er niets mee te maken hebben maar zo graag moraalriddertje spelen.
pi_89134601
quote:
4s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:08 schreef tho_Omas het volgende:
HET GAAT NIET OM TURKEN MAAR OM NEGERS

[..]

Zijn we in feite niet allemaal negers?
  donderdag 25 november 2010 @ 14:10:21 #266
137556 L.no
Midlife crisis
pi_89134618
quote:
13s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:05 schreef HyperViper het volgende:
Mensen die voorstellen om gekleurde pieten in te voeren zijn helemaal te achterlijk in hun dikke rotkop. Hoe komen ze in godsnaam aan die kleur dan? De pieten zijn zwart door roet, dat maakt de insteek van het feest dus NIET racistisch, mensen die van wel beweren verdienen een spijkerknuppel in hun gezicht.
Damn, dit moet wel een gevoelig onderwerp zijn blijkbaar. :D
pi_89134634
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:07 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Nee ik vind het prima dat er andere culturen zijn, en ze hoeven van mij dan ook echt niet deze te laten varen de seconde dat ze ook maar 1 voet binnen onze grens zetten. Ik vind het zelfs mooi dat er meerdere culturen zijn. Je gaat hier toch ook niet lopen zeiken dat er een Italiaans restaurant in Nederland is terwijl het hier de Nederlandse cultuur is, en hier dus alleen Nederlandse restaurants hoeven te zijn. Gast, je bent gewoon bekrompen.
Wederom snap je het punt niet. JA tegen culturen naast elkaar, NEE tegen culturen die andere culturen aantasten, vooral als de aangetaste cultuur de Nederlandse cultuur is. Dat jij graag je afkomst wil verloochenen prima, maar anderen hoeven dat niet zo makkelijk op te geven.
pi_89134685
quote:
6s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:09 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Zijn we in feite niet allemaal negers?
Inderdaad, iedereen heeft een innerlijke neger.
pi_89134689
quote:
19s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:10 schreef L.no het volgende:

[..]

Damn, dit moet wel een gevoelig onderwerp zijn blijkbaar. :D
Alle onderwerpen liggen gevoelig bij mij.
pi_89134700
quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:12 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Inderdaad, iedereen heeft een innerlijke neger.
Mijne geeft al kopjes.
  donderdag 25 november 2010 @ 14:13:07 #271
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89134710
quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wederom snap je het punt niet. JA tegen culturen naast elkaar, NEE tegen culturen die andere culturen aantasten, vooral als de aangetaste cultuur de Nederlandse cultuur is. Dat jij graag je afkomst wil verloochenen prima, maar anderen hoeven dat niet zo makkelijk op te geven.
Gast je kent mijn afkomst geeneens :P Ik heb hier ook niet gepleit voor de gekleurde pieten, ik ben er van overtuigd dat het zelfs heel dom is dit in te voeren. Ik zeg hier alleen dat ik wel snap waarom mensen er anders over denken.
Sowieso ben ik ook van mening dat wanneer er geen zwarte pieten meer zijn dat pesten nog net zo hard door gaat en dat kinderen die er zwart uit zien nog steeds gepest zullen worden als ze de enige in hun klas zijn.
  donderdag 25 november 2010 @ 14:13:29 #272
137556 L.no
Midlife crisis
pi_89134721
quote:
6s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:12 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Alle onderwerpen liggen gevoelig bij mij.
Ik pakte jou als voorbeeld. Er zijn meerdere mensen die zo reageren. :)
pi_89134745
quote:
19s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:13 schreef L.no het volgende:

[..]

Ik pakte jou als voorbeeld. Er zijn meerdere mensen die zo reageren. :)
Nee, alleen ik reageer met zoveel stijl en passie.
  donderdag 25 november 2010 @ 14:14:15 #274
137556 L.no
Midlife crisis
pi_89134746
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:13 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Gast je kent mijn afkomst geeneens :P Ik heb hier ook niet gepleit voor de gekleurde pieten, ik ben er van overtuigd dat het zelfs heel dom is dit in te voeren. Ik zeg hier alleen dat ik wel snap waarom mensen er anders over denken.
Sowieso ben ik ook van mening dat wanneer er geen zwarte pieten meer zijn dat pesten nog net zo hard door gaat en dat kinderen die er zwart uit zien nog steeds gepest zullen worden als ze de enige in hun klas zijn.
Nee.
  donderdag 25 november 2010 @ 14:14:31 #275
137556 L.no
Midlife crisis
pi_89134755
quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:14 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Nee, alleen ik reageer met zoveel stijl en passie.
oke
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')