Dat zeggen we dus de hele tijdquote:Op donderdag 25 november 2010 13:35 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
oja? is daarme het feest verpest? alsof kleine kinderen dat iets kunnen schelen. Alleen zwarte pieten is érg eentonig trouwens.
Omdat het om DE KINDEREN gaat. Godsamme zeg.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:19 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
en wat is de .échte? wie weet zeker wat het echte verhaal is. En als zwarte piet echt bedoelt was om uit de schoorsteen te klimmen waar heeft het dan dikke rode lippen en kroeshaar ... leg dat eens uit. (jij ziet er niet zo uit als je uit de schoorsteen komt)
van oorsprong is het verhaal met de slaven en arabieren. Sint had hem vrijgekocht, en de jongen is altijd bij hem gebleven en daar is het een 'knecht'. Waarom snappen de meeste donkere mensen en zelfs blanke buitenlanders dit maar jullie niet? (doe je ogen open)
verbijsterende reactie trouwensquote:
Dat dus. Sommige mensen zijn echt te dom om te poepen, niet normaal.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:36 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Omdat het om DE KINDEREN gaat. Godsamme zeg.![]()
En die kinderen genieten van de grappen en grollen van Zwarte Piet. Mochten ze hier racistische denkbeelden aan overhouden is het door mensen zoals jij die er zo'n toestand van maken, ieder jaar weer.
en waarom word het ''gekleurde pieten'' idee meteen afgeschoten?quote:
Precies, HET BOEIT KINDEREN NIET dus laat ze lekker Zwarte Pieten blijven. Het is niet zo moeilijk, je moet het alleen even begrijpen. Niet alles is de schuld van de Grote Blanke Man, zoals jou overduidelijk in je jeugdjaren is bijgebracht. Wie is nu de racist hier? Jij maakt allemaal negatieve opmerkingen over blanken....quote:Op donderdag 25 november 2010 13:35 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
oja? is daarme het feest verpest? alsof kleine kinderen dat iets kunnen schelen. Alleen zwarte pieten is érg eentonig trouwens.
Door jou ga ik sinterklaas dit jaar weer lekker koloniaal vieren. Zwarte Pieten aan kettingen, stukjes katoen toewerpen, afentoe de zweep erover. Dankjewel, aychelle, je broeders zullen je dankbaar zijn.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:35 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
tuurlijk lachen ze, mooi zo. Dat neemt niet weg dat sommige zwarte kinderen ieder jaar weer (ik niet) hier last van hebben, maar dat zien of willen jullie niet zien. Waarom geen gekleurde pieten, klaar geen toestand niks.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:36 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Omdat het om DE KINDEREN gaat. Godsamme zeg.![]()
En die kinderen genieten van de grappen en grollen van Zwarte Piet. Mochten ze hier racistische denkbeelden aan overhouden is het door mensen zoals jij die er zo'n toestand van maken, ieder jaar weer.
héhé, jij begrijpt het tenminste, misschien kom ik wat bitchy over op de mensen hier.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:42 schreef L.no het volgende:
Waarom zo moeilijk doen over gekleurde pieten? In beide gevallen boeit het de kinderen niet, maar zo ben je wel van deze drama af. De rest van de wereld zal het feest niet meer racistisch noemen, geen geklaag meer en de kinderen zullen het feest nog steeds tof vinden. Het einde.
Alleen hechten hier zoveel mensen aan de traditie en hun eigen jeugd, dat ze geen veranderingen willen. Dat denk ik tenminste.
Ik doe er niet meer moeilijk over hoor en ik wil niet zeggen dat gekleurde pieten de enige oplossing is, maar ik vind dit gewoon apart.
Vind je het gek dat mensen niet willen veranderen omdat er wat wereldvreemde vogels en een handjevol allochtonen ertegen ageren? Sinds wanneer laten we ons gijzelen door een bekrompen minderheid die van een mug een olifant maken? 10 jaar geleden hadden we dit soort multiculti gezeik niet.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:42 schreef L.no het volgende:
Waarom zo moeilijk doen over gekleurde pieten? In beide gevallen boeit het de kinderen niet, maar zo ben je wel van deze drama af. De rest van de wereld zal het feest niet meer racistisch noemen, geen geklaag meer en de kinderen zullen het feest nog steeds tof vinden. Het einde.
Alleen hechten hier zoveel mensen aan de traditie en hun eigen jeugd, dat ze geen veranderingen willen. Dat denk ik tenminste.
Ik vind het ook apart dat men dit soort tradities waagt aan te grijpen om een case tegen discriminatie te willen maken. Walgelijke figuren waar ik echt van moet kotsen, doorgedraaide geflipte fluitketels dat het er zijn. Get a fucking life, ga iemand anders lastig vallen met je getinte-minderwaardigheidscomplex ofzo.quote:Ik doe er niet meer moeilijk over hoor en ik wil niet zeggen dat gekleurde pieten de enige oplossing is, maar ik vind dit gewoon apart.
Ik zie idd nooit kinderen die er last van hebben, dus kom eens met een onderbouwing, een bron of andersoortig bewijsmateriaal of gebruik dit niet als argument.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:44 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
tuurlijk lachen ze, mooi zo. Dat neemt niet weg dat sommige zwarte kinderen ieder jaar weer (ik niet) hier last van hebben, maar dat zien of willen jullie niet zien.
nee, ik heb negatieve comments over blanken. Ik ben geadopteerd en opgegroeid in een klein dorp.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies, HET BOEIT KINDEREN NIET dus laat ze lekker Zwarte Pieten blijven. Het is niet zo moeilijk, je moet het alleen even begrijpen. Niet alles is de schuld van de Grote Blanke Man, zoals jou overduidelijk in je jeugdjaren is bijgebracht. Wie is nu de rascist hier? Jij maakt allemaal negatieve opmerkingen over blanken....
grappig, hier moest ik toch wel om lachen. Jij hebt natuurlijk geadopteerde broertjes en zusjes uit afrika of niet ...quote:Op donderdag 25 november 2010 13:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie idd nooit kinderen die er last van hebben, dus kom eens met een onderbouwing, een bron of andersoortig bewijsmateriaal of gebruik dit niet als argument.
Niggah pleasequote:Op donderdag 25 november 2010 13:42 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
en waarom word het ''gekleurde pieten'' idee meteen afgeschoten?
Want DAT bedoel ik, kleine kinderen houden wel van kleurtjes en dus ook wel van gekleurde pieten
Kijk, dat gedoe over negerzoenen, etc. dat mensen steeds janken om discriminatie gaat voor mij ook te ver, maar zelf wil ik gewoon dat mijn toekomstige kinderen niet gepest worden en jarenlang zwarte piet worden genoemd zoals ik.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vind je het gek dat mensen niet willen veranderen omdat er wat wereldvreemde vogels en een handjevol allochtonen ertegen ageren? Sinds wanneer laten we ons gijzelen door een bekrompen minderheid die van een mug een olifant maken? 10 jaar geleden hadden we dit soort multiculti gezeik niet.
Nou dat laat je lekker merkenquote:Op donderdag 25 november 2010 13:47 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
nee, ik heb negatieve comments over blanken. Ik ben geadopteerd en opgegroeid in een klein dorp.
Heb over het algemeen een heel positieve beeld van blanke nederlanders.
Onzin. Dit gaat allang niet meer over Sinterklaas, dit gaat over jou en jouw gevoel van genoegdoening voor het feit dat jouw voorouders slaven waren van de Grote Blanke Man. Dat is wat jouw drijft, niets meer en niets minder.quote:Maar het gaat over Sinterklaas, daar gaat het over. Ik ben niet racistisch degene die hun hoofd omdraaien en willen zien dat zwarte kindjes hiermee worden pijn gedaan wel. Je kop in het zand steken heet dat.
Omdat een paar idioten in de minderheid proberen een oplossing te verzinnen voor iets dat geen probleem is!quote:En als het volgensjou kinderen niet boeit, waarom is het dan een probleem om er gekleurde pieten aan toe te voegen???
en waarom 10 jaar geleden niet? .... omdat er toen veel minder zwarte kinderen waren.quote:Op donderdag 25 november 2010 13:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vind je het gek dat mensen niet willen veranderen omdat er wat wereldvreemde vogels en een handjevol allochtonen ertegen ageren? Sinds wanneer laten we ons gijzelen door een bekrompen minderheid die van een mug een olifant maken? 10 jaar geleden hadden we dit soort multiculti gezeik niet.
Wat een onzin. Ik heb zat bekenden met getinte kindertjes, woon in een dorp waar multiculti gewoon een hot item is, dus of hou gewoon je muil dicht met die halfbakken argumenten of kom met cijfers. Jij bent degene die beweert dat kinderen er moeite mee hebben, dan zeg ik 'wie eist bewijst' !quote:Op donderdag 25 november 2010 13:48 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
grappig, hier moest ik toch wel om lachen. Jij hebt natuurlijk geadopteerde broertjes en zusjes uit afrika of niet ...![]()
duh! tuurlijk merk je het niet, spreekt helemaal voor zich.
Inderdaad tijden verandered, dus waarom verandert dit niet mee. Als het zwarte pieten feest niet word verandert in loop der jaren, gaat het een keer mis. (Misschien een aanslag op de échte sinterklaas)quote:Op donderdag 25 november 2010 13:50 schreef L.no het volgende:
[..]
Kijk, dat gedoe over negerzoenen, etc. dat mensen steeds janken om discriminatie gaat voor mij ook te ver, maar zelf wil ik gewoon dat mijn toekomstige kinderen niet gepest worden en jarenlang zwarte piet worden genoemd zoals ik.
Gaat het nou om eer? Het feest wordt niet verkracht, zwarte pieten mogen blijven.. waarom niet de gekleurde pieten zien als een toevoeging, een update, iets moderns?
Ja hoor, we hebben een toename van meer dan 5000% gehad in de afgelopen 10 jaarquote:Op donderdag 25 november 2010 13:51 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
en waarom 10 jaar geleden niet? .... omdat er toen veel minder zwarte kinderen waren.
Blijkbaar heb je niet doorgehad dat het aantal allochtonen en minderheden de laatste tijd flink is gegroeid. Terwijl mensen dit soort veranderinen zien sluiten anderen liever hun ogen.
Nee, dat snap ik niet. Geef eens 1 reden waarom Nederlanders zich zouden moeten aanpassen aan de wil van een minderheid.quote:Als Nederlanders persé willen dat ieder donker en getint mens/kind zich aanpast aan hun cultuur en traditie, zullen nederlanders zelf ook moeten inzien of er misschien bepaalde dingen bijzitten die niet helemaal leuk zijn tegenover de donkere medemens (snap je?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |