bronquote:Wat vrijzinnig-democraten bindt is een gedeelde visie op de samenleving. Vrijzinnig, omdat iedereen de vrijheid moet hebben om zijn of haar eigen keuzes te maken. Democratisch omdat onze democratische rechtsstaat er één dien te zijn voor en door burgers. Vrijzinnig-democratie is ook het enige politieke gedachtegoed dat een brug slaat tussen enerzijds de verworvenheden van de open, vrije samenleving, waarin het individu de ruimte heeft om zijn leven naar eigen inzicht invulling te geven, en anderzijds de behoefte aan sociale samenhang, gebaseerd op waarden als rechtvaardigheid, pluriformiteit, respect, democratie en duurzaamheid.
Wat moet ik aanpassen in de OP dan? ik heb dat tekstje er al ingedaanquote:Op maandag 22 november 2010 00:44 schreef remlof het volgende:
TT iets aangepast voor de herkenbaarheid, pas de OP nog even aan Zolcon.
pff sterkte!quote:Op maandag 22 november 2010 00:49 schreef phpmystyle het volgende:
Kga slapen, morgen om half 8 is de bus er
Daar ging het omquote:Op maandag 22 november 2010 00:45 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Wat moet ik aanpassen in de OP dan? ik heb dat tekstje er al ingedaan
11:00 is stukken beter ja. Heb morgen ook theorie examen voor de auto, hopelijk haal ik'm zodat ik met de auto naar school kan, al twijfel ik steeds meer aan een vrachtwagenrijbewijs. In het weekend rijden betaald donders goed.quote:Op maandag 22 november 2010 00:50 schreef Zolcon het volgende:
[..]
pff sterkte!
Ik moet nu nog een half essay schrijven maar morgen pas om 11:00 op
Maak er nu een essay over dus enige waar ik nu mee bezig ben, vandaar de TTquote:Op maandag 22 november 2010 00:51 schreef Picchia het volgende:
Vrijzinnig-Democratisch. Hier moet ik dus zijn.
Veel succes! Als je net zoveel passie in het beantwoorden van de MP-vragen stopt als dat je hier in het bestrijden van links, dan haal je het welquote:Op maandag 22 november 2010 00:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
11:00 is stukken beter ja. Heb morgen ook theorie examen voor de auto, hopelijk haal ik'm zodat ik met de auto naar school kan, al twijfel ik steeds meer aan een vrachtwagenrijbewijs. In het weekend rijden betaald donders goed.
Mijn topicquote:Op maandag 22 november 2010 00:53 schreef phpmystyle het volgende:
Ik wil een tt met Neo-conservatief erin!
Moet nog beginnen met leren, ik dacht namelijk dat het eind december wasquote:Op maandag 22 november 2010 00:53 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Veel succes! Als je net zoveel passie in het beantwoorden van de MP-vragen stopt als dat je hier in het bestrijden van links, dan haal je het wel
navondquote:
Jij bent lang weggeweest.quote:
Ook goedenavondquote:
Neocons zijn zo naughtiesquote:Op maandag 22 november 2010 00:53 schreef phpmystyle het volgende:
Ik wil een tt met Neo-conservatief erin!
Neocons zijn juist hartstikke coolquote:
Weekendje, valt wel mee dusquote:
quote:Op maandag 22 november 2010 00:58 schreef GSbrder het volgende:
Een soort milde en lieve variant van libertarisme?
Soort van D'66 maar dan net iets andersquote:De vrijzinnig-democratische kernwaarden
> een open, democratische samenleving, waarin individuele vrijheid en sociale samenhang hand in hand gaan.
> een pluriforme samenleving, waarin de vrijheid van meningsuiting en de zelfbeschikking van lichaam en geest is gewaarborgd.
> een rechtvaardige samenleving, waarin iedereen ongeacht afkomst, sociale klasse, levensovertuiging of sexe gelijke kansen heeft om zichzelf naar eigen inzicht te ontwikkelen.
> een duurzame samenleving, waarin verantwoord wordt omgegaan met natuurlijke hulpbronnen en waarin natuur en milieu ook voor toekomstige generaties wordt behouden.
> een rechtvaardiger en veiliger wereld, waarin het internationale recht, wederzijds respect tussen culturen en een rechtvaardige welvaartsverdeling voorop staan.
Ameland is tof. Was er deze zomer nog een dagje. Was heerlijk weer toen. Dan is die boottocht echt heerlijkquote:Op maandag 22 november 2010 00:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Weekendje, valt wel mee dus. Heb geprobeerd te integreren met de inboorlingen van Ameland
.
Wat een grenzeloze naïviteit staat er.quote:Op maandag 22 november 2010 01:00 schreef Zolcon het volgende:
[..]
[..]
Soort van D'66 maar dan net iets anders
Dan kan ik me er wel in vinden.quote:Op maandag 22 november 2010 01:00 schreef Zolcon het volgende:
Soort van D'66 maar dan net iets anders
Ik kan me er prima in vinden eigenlijkquote:Op maandag 22 november 2010 01:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat een grenzeloze naïviteit staat er.
Ik ook, het is alleen niet uitvoerbaar.quote:Op maandag 22 november 2010 01:02 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Ik kan me er prima in vinden eigenlijk
Weer viel nu wat tegenquote:Op maandag 22 november 2010 01:00 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Ameland is tof. Was er deze zomer nog een dagje. Was heerlijk weer toen. Dan is die boottocht echt heerlijk
Lees de artikelen van Dick Pels van de Waterlandstichting. Die is er heel erg mee bezig de afgelopen jaren.quote:Op maandag 22 november 2010 01:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan kan ik me er wel in vinden.
Als ze zich economisch ook voldoende rechts presenteren en voor overheidsminimalisatie zijn heb ik m'n hokje gevonden!
Die Waterlandstichting heeft wel een aardige visie op ons landquote:Op maandag 22 november 2010 01:04 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Lees de artikelen van Dick Pels van de Waterlandstichting. Die is er heel erg mee bezig de afgelopen jaren.
http://www.waterlandstich(...)n&s=bekijken&id=1259
Het is een manier van denken.quote:Op maandag 22 november 2010 01:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ook, het is alleen niet uitvoerbaar.
Klopt, erg interessant om te volgen.quote:Op maandag 22 november 2010 01:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die Waterlandstichting heeft wel een aardige visie op ons land.
Vrijheid is dus je eigen gevangenis kiezen?quote:Op maandag 22 november 2010 01:10 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Klopt, erg interessant om te volgen.
Vrijzinnig-democraten zijn er in verschillende partijen. De meeste vindt je bij D66 maar ook bij andere partijen kun je ze vinden. Je zou kunnen zeggen alles van de PvdA tot de linkerhoek (mocht die nog niet afgestorven zijn) van de VVD. De oorspronkelijke VDB is in 1946 bij de 'doorbraak' in de PvdA samengegaan alleen in de loop van de tijd zijn alle partijen zich gaan herprofileren en is het ondergesneeuwd. Je zou wel van D66 kunnen zeggen dat ze er het dichts bij zitten. Boris van der Ham met zijn korte lezingen op Youtube probeert vrijzinnigheid te verspreiden.
Het is dus de acceptatie van iedereen zonder de dwang als mensen zich niet aanpassen aan je eigen beeld van vrijheid. Die dwang zie je bijvoorbeeld bij Wilders die zegt dat je niet vrij kan zijn als moslim. Dus door dwang iemand vrij maken kan niet.
En daarom slaat die vrijzinnige-democratie-ellende nergens op, want dat is precies wat vrijzinnige democratie is. Dmv. overheid vrijheid afdwingen.quote:Op maandag 22 november 2010 01:10 schreef Zolcon het volgende:
Dus door dwang iemand vrij maken kan niet.
Nee dat is het juist niet. Het hele idee van vrijzinnige democratie is het scheppen van gelijke kansen voor iedereen maar iedereen heeft een vrije invulling daarin. Het is dus tegen het overdreven doorgeschoten atheïsme dat steeds meer begint te lijken op een religie an sichquote:Op maandag 22 november 2010 10:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En daarom slaat die vrijzinnige-democratie-ellende nergens op, want dat is precies wat vrijzinnige democratie is. Dmv. overheid vrijheid afdwingen.
En hoe schept het die gelijke kansen voor iedereen? Tovermagie?quote:Op maandag 22 november 2010 11:48 schreef Zolcon het volgende:
Nee dat is het juist niet. Het hele idee van vrijzinnige democratie is het scheppen van gelijke kansen voor iedereen maar iedereen heeft een vrije invulling daarin. Het is dus tegen het overdreven doorgeschoten atheïsme dat steeds meer begint te lijken op een religie an sich
Het begrip atheïsme kan inderdaad niet doorschieten. Atheïsten kunnen daarentegen wel heel goed doorschieten... Respect voor andermans opvattingen over geloven of niet kan weinig kwaadquote:Op maandag 22 november 2010 11:59 schreef Boze_Appel het volgende:
Overigens kan atheïsme niet doorschieten. Geen goden is geen goden.
Oh, natuurlijk, maar hij had het over atheïsme, niet over de atheïsten zelf.quote:Op maandag 22 november 2010 12:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het begrip atheïsme kan inderdaad niet doorschieten. Atheïsten kunnen daarentegen wel heel goed doorschieten...
Denk dat het dan gaat over het atheïsme van bepaalde atheïsten.quote:Op maandag 22 november 2010 12:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Oh, natuurlijk, maar hij had het over atheïsme, niet over de atheïsten zelf.
*meldtquote:Op maandag 22 november 2010 17:59 schreef Mutant01 het volgende:
Mensen die niet weten wat Kif kif betekent.
quote:Op maandag 22 november 2010 18:07 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een vreselijke dag vandaag, het enigste wat ik vandaag nog ga doen is roken als een nazi. Brr
Onterecht uit de les gestuurd, vervolgens moest ik om 15:00 bij het CBR in Zwolle zijn, dus moest ik in 15 min ff met een tas a 15 kilo door de stad heen rennen. Vervolgens examen gemaakt, de inzicht vragen gingen prima, 4 fout (je mag er 12 hebben). Daarna de kennis van (40 vragen waarvan je er 5 fout mag hebben), en daar had ik gvd 8 fout opquote:
CBR = linkse hobby.quote:Op maandag 22 november 2010 18:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Onterecht uit de les gestuurd, vervolgens moest ik om 15:00 bij het CBR in Zwolle zijn, dus moest ik in 15 min ff met een tas a 15 kilo door de stad heen rennen. Vervolgens examen gemaakt, de inzicht vragen gingen prima, 4 fout (je mag er 12 hebben). Daarna de kennis van (40 vragen waarvan je er 5 fout mag hebben), en daar had ik gvd 8 fout op!
Nu ligt er nog een bende huiswerk en ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen
Idd een ***-dag dus...quote:Op maandag 22 november 2010 18:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Onterecht uit de les gestuurd, vervolgens moest ik om 15:00 bij het CBR in Zwolle zijn, dus moest ik in 15 min ff met een tas a 15 kilo door de stad heen rennen. Vervolgens examen gemaakt, de inzicht vragen gingen prima, 4 fout (je mag er 12 hebben). Daarna de kennis van (40 vragen waarvan je er 5 fout mag hebben), en daar had ik gvd 8 fout op!
Nu ligt er nog een bende huiswerk en ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen
Nee kutvragen verzinnen vind ik meer iets voor het CDA.quote:
Dankquote:Op maandag 22 november 2010 18:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Idd een ***-dag dus...![]()
Sterkte!
En natuurlijk veel slechter.quote:Op maandag 22 november 2010 18:36 schreef Zolcon het volgende:
Balen PHP... altijd aan de positieve kant kijken: Het kan alleen maar beter gaan
quote:
Dat sowieso aangereden worden door de lesauto bijvoorbeeldquote:
Klopt, alleen als je met 15 fout zakt is dat een ander gevoel als je met 3 fout teveel zaktquote:Op maandag 22 november 2010 18:36 schreef Zolcon het volgende:
Balen PHP... altijd aan de positieve kant kijken: Het kan alleen maar beter gaan
Maar jij reist met het OV.quote:Op maandag 22 november 2010 18:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat sowieso aangereden worden door de lesauto bijvoorbeeld
Ik fiets naar mijn werk, dat is nog tien keer beterquote:
Ik rij elke dag langs een CBR. Steeds bij examen zo'n legertje nerveuze mensen bij de uitrit.quote:Op maandag 22 november 2010 18:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat sowieso aangereden worden door de lesauto bijvoorbeeld
Ja FOK!KERS zij soooooo slimquote:Op maandag 22 november 2010 18:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik fiets naar mijn werk, dat is nog tien keer beter. Maar mijn rijbewijs heb ik ruim 10 jaar geleden al bij de plakpunten van drie pakken bastogne gekregen
phpmystyle, alsjeblieft.quote:Op maandag 22 november 2010 18:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja FOK!KERS zij soooooo slimLijkt wel alsof iedereen hier minimaal een WO + studie heeft gedaan.
Alsof je slim moet wezen om je theorie te kunnen halen.quote:Op maandag 22 november 2010 18:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja FOK!KERS zij soooooo slimLijkt wel alsof iedereen hier minimaal een WO + studie heeft gedaan.
Bij mij was er eoa. huismoeder die er voor de 12e keer zat.quote:Op maandag 22 november 2010 19:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alsof je slim moet wezen om je theorie te kunnen halen.
Ik kan mij nog goed herinneren dat er een stomdronken idioot naast me zat tijdens het theorie-examen. Hij had het toen ook gehaald.
Wat is er mis met Veluwenaren?quote:Op maandag 22 november 2010 19:28 schreef ethiraseth het volgende:
Er is een reden dat elke klapmongool uit de Veluwe het rijbewijs kan halen ja.
Veluwe kent wel veruit de mooiste landschappen van Nederlandquote:Op maandag 22 november 2010 19:31 schreef ethiraseth het volgende:
Niks persoonlijks. ik had net zo goed Limburgers of Zaanstrekers of Randstedelingen kunnen opschrijven (hoewel ik dat laatste natuurlijk niet doe omdat ik dat zelf ben :p).
En alles waar ze niet op kunnen antwoorden, zien ze als een idiote vraag.quote:Op maandag 22 november 2010 19:44 schreef Picchia het volgende:
Nee, ze zijn slecht in idiote vragen.
Heulemaal nietquote:Op maandag 22 november 2010 19:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En alles waar ze niet op kunnen antwoorden, zien ze als een idiote vraag.
Echt waar? Sneeuw volgende week? Jippiequote:Op maandag 22 november 2010 20:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Die SC wordt ook steeds slower..![]()
Iemand die zich verheugd of juist met afkeer uitziet naar het voorspelde weer ah eind vd week (vorst en sneeuw)??
Precies! Volgende keer gewoon ff voorbereiden..quote:Op maandag 22 november 2010 20:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heulemaal nietIk had niet geleerd, ok 1 uurtje dan. Als ik nu elke dag een half uur ga leren dan kom ik er wel.
Vrijdag alquote:Op maandag 22 november 2010 20:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Echt waar? Sneeuw volgende week? Jippie
Daaromquote:Op maandag 22 november 2010 20:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Precies! Volgende keer gewoon ff voorbereiden..
Geweldig, natte poten enzoquote:Op maandag 22 november 2010 20:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Echt waar? Sneeuw volgende week? Jippie
Oei, dat vind ik goed nieuwsquote:
Pas een keer of 20quote:Op maandag 22 november 2010 20:30 schreef phpmystyle het volgende:
Wie is er wel eens bij een meet geweest?
Zou mij wel leuk lijken om een keer een POL-meet te houden, maar heb altijd zo mijn vragen wat er dan voor figuren opkomen dagen.quote:
Echt joh?quote:
Nouja, 2 jaar..quote:Op maandag 22 november 2010 20:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Echt joh?
Ik nog nooit. Maar moet bekennen dat ik nog niet bijster lang op FOK! rondhang.
Wanneer je bedenkt dat sommige die-hards hier al sinds de eeuwwisseling zitten.....quote:
Tsjah, lijkt jou een meet leuk dan?quote:Op maandag 22 november 2010 20:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wanneer je bedenkt dat sommige die-hards hier al sinds de eeuwwisseling zitten.....
Ik vind het altijd leuk om uit te vinden wie er nou echt achter een bepaalde user zitquote:Op maandag 22 november 2010 20:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tsjah, lijkt jou een meet leuk dan?
Jahwel hoorquote:Op maandag 22 november 2010 20:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tsjah, lijkt jou een meet leuk dan?
Hahaquote:Op maandag 22 november 2010 20:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind het altijd leuk om uit te vinden wie er nou echt achter een bepaalde user zit
Oh, hoop alleen dat als er een discussie zou ontstaan dat het dan niet zo gaat als hierquote:Op maandag 22 november 2010 20:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jahwel hoorOok mensen met een afwijkende mening kan ik goed verdragen.
Mij lijkt het best gezelligquote:Op maandag 22 november 2010 20:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
HahaIk denk dat jij wel weten wie er achter dit pseudoniem zit
Alhoewel, jij weet niet hoe ik eruit zie
Anyway ik ben alleen bang dat als ik op zo'n meet kom dan met jij mij 5 minuten gaat aanstaren met zo'n cynische kop, om over Yvonne nog maar te zwijgen
![]()
[..]
Oh, hoop alleen dat als er een discussie zou ontstaan dat het dan niet zo gaat als hierHoe dan ook, hoe sta jij over tegen een meet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |