quote:Top 2000 Stemweek
Een week lang kan heel Nederland stemmen op zijn songs voor de Top 2000. Iedereen kiest uit de keuzelijst vijftien favorieten en mag daarbij maximaal vijf vrije keuzes aangeven. Vrijdag 26 november sluit om 24.00 uur de stemperiode.
Tijdens de Stemweek speelt AVRO-presentator Jan-Willem Roodbeen in zijn programma Roodshow van maandag tot en met donderdag de Top 2000 Tombola. Luisteraars kunnen via radio2.nl hun muziekbingokaart uitprinten en plaatjes die Jan-Willem draait, afstrepen.
Maandag 22 november 7 uur tot en met vrijdag 26 november 24 uur – Radio 2 / www.radio2.nl
Vanaf morgen kan er gestemd worden tot en met vrijdag a.s.quote:Radio 2 Top 2000
De twaalfde editie van de Top 2000. Van Kerst tot Oud&Nieuw presenteert het Radio 2-team 24 uur per dag de 2000 favoriete platen van Nederland. De 156 uur durende muzikale marathon is ook te beluisteren en te zien via de website van Radio 2. Presentatie:
Hans Schiffers, Jan-Willem Roodbeen, Bert Haandrikman, Bert Kranenbarg, Sander de Heer, Stefan Stasse, Marc Adriani en Alfred van de Wege.
Zaterdag 25 december 12.00 uur tot en met vrijdag 31 december 24.00 uur – Radio 2
Madmaster heeft die van vorig jaar gemaakt geloof ik. Misschien wil hij nog aan de slagquote:Op zondag 21 november 2010 15:43 schreef Adelante het volgende:
Iemand nog in de running om een mooie OP te maken voor editie 2010
Jup, maar(als 20 jarige) vind ik het toch goede muziek.quote:Op zondag 21 november 2010 16:18 schreef Panic_A het volgende:
Het jaarlijkse topic voor verzuurde babyboomers.
op welk nummer dan wel?quote:Op zondag 21 november 2010 18:39 schreef Adelante het volgende:
Graag niemand op Bohemian Rhapsody stemmen!!
Second that!quote:Op zondag 21 november 2010 18:39 schreef Adelante het volgende:
Graag niemand op Bohemian Rhapsody stemmen!!
das een goed idee!quote:Op zondag 21 november 2010 19:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk wel dat ik de Muppet-versie als vrije keuze doe.
Animalquote:Op zondag 21 november 2010 19:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Mama...mama? mama? MAMAAAAAAAAAAA?!?1
Ik vermoed dat ze de kans kleiner willen maken dat er een bepaalde artiest tijdens de stemperiode komt te overlijden, waardoor 'ie onnodig vaak in de Top 10 voorkomt.quote:Op zondag 21 november 2010 21:19 schreef TWP het volgende:
Leuk, morgen meteen stemmen! Wat is trouwens de reden dat er maar 1 weekje gestemd kan worden? Lijkt me dat veel mensen het hierdoor missen, en het duurt nog wel even voor het begint.
Hehequote:Op zondag 21 november 2010 21:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze de kans kleiner willen maken dat er een bepaalde artiest tijdens de stemperiode komt te overlijden, waardoor 'ie onnodig vaak in de Top 10 voorkomt.
ben wel benieuwd wat het nummer van Antonie Kamerling gaat doen dit jaarquote:Op zondag 21 november 2010 21:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze de kans kleiner willen maken dat er een bepaalde artiest tijdens de stemperiode komt te overlijden, waardoor 'ie onnodig vaak in de Top 10 voorkomt.
He, handig, hoef ik zelf niets meer te zoeken. Lief.quote:Op maandag 22 november 2010 01:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Jouw keuze is trouwens
Melanie & Edwin Hawkins Singers - Lay Down (Candles In The Rain)
Paul Simon - Graceland
Spinvis - Voor Ik Vergeet
Lou Reed - Perfect Day
The Turtles - Happy Together
Jefferson Airplane - Somebody To Love
Wallace Collection - Daydream
5th Dimension Aquarius/ Let the sunshine in
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Hall & Oates - I Can't Go For That
2000 Miles.quote:Op maandag 22 november 2010 01:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ja he? Je mag er nog 1 wisselen voor 2000 Miles.
quote:Zijn favorieten uit de lijst
1 Yes - Close to the edge (1972)
2 Queen - Killer queen (1974)
3 10CC - I'm Mandy fly me (1976)
4 Supertramp - Fool's overture (1977)
5 Genesis - Follow you follow me (1978)
6 Duran Duran - The wild boys (1984)
7 Cyndi Lauper - Girls just want to have fun (1984)
8 Foreigner - That was yesterday (1985)
9 Tears For Fears - Sowing the seeds of love (1989)
10 Caro Emerald - A night like this (2009)
Zijn vrije keuzes
1 white town - your woman
Je hebt toch de vrije keuze?quote:Op maandag 22 november 2010 10:37 schreef female81 het volgende:
Nog steeds geen Living Colour - Love rears it's ugly head en Run DMC featuring Aerosmith - Walk this way in de keuzelijst.
Dus ontvangen ze ook dit jaar weer geen lijstje van mij. Niet dat ze daarvan wakker zullen liggen...
Van veel platen die ik leuk vind snap ik het wel, maar die twee kan je best op Radio 2 draaien zonder dat minstens hun halve luisterschare massaal gillend uitschakelt.
Zulke extreme nummers zijn het nou ook weer niet....quote:Op maandag 22 november 2010 10:40 schreef female81 het volgende:
Ik had die zin al weggehaald in mijn post vóórdat je me quotte, omdat ik me dat óók opeens realiseerde.
quote:Op maandag 22 november 2010 09:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het goede nieuws is dat je nu op 15 nummers kunt stemmen.
Het slechte nieuws is dat er van de 10 die ik van plan was te kiezen uit de keuzelijst van vorig jaar, er nu 7!!! verdwenen zijn.
Daarom juist, dáárom vind ik ook dat die nummers gewoon in de keuzelijst zouden kunnen.quote:Op maandag 22 november 2010 10:43 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Zulke extreme nummers zijn het nou ook weer niet....
Bah. Dat is kut.quote:Op maandag 22 november 2010 09:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het goede nieuws is dat je nu op 15 nummers kunt stemmen.
Het slechte nieuws is dat er van de 10 die ik van plan was te kiezen uit de keuzelijst van vorig jaar, er nu 7!!! verdwenen zijn.
Okee, we zijn reuze benieuwd naar je lijstje!quote:Op maandag 22 november 2010 10:40 schreef female81 het volgende:
Ik had die zin al weggehaald in mijn post vóórdat je me quotte, omdat ik me dat óók opeens realiseerde.
Daar kan ik pas over 375 jaar weer fatsoenlijk naar luisteren ...quote:Op maandag 22 november 2010 11:53 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ben ik de enige die een gigantische grafhekel aan dat nummer heeft?
Ook vreemd dat maar één plaat van Tom Waits in de keuzelijst staat. Hopelijk komt Martha erin.quote:
quote:Op maandag 22 november 2010 17:05 schreef borisz het volgende:
Lijkt wel of je uit steeds minder platen kan kiezen.
Waarom staat alleen die van Spinvis maar in de lijst?quote:
Goed idee, misschien iets om me in de kerstvakantie mee bezig te houden.quote:Op maandag 22 november 2010 18:05 schreef Norrage het volgende:
Of gewoon alle lijstjes zoals deze bij elkaar optellen. Top 2000, Veronica, 3FM, 3voor12...etc...en eens kijken wat er dan uitrolt
Schrijf er een column over...quote:Op maandag 22 november 2010 19:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Goed, zo maar weer eens opnieuw kijken. Ze hebben gewoon alle nummers van The Smiths, Pixies, The Pogues en Little Feat uit de keuzelijst gehaald. Zullen wel weer van die musicalkutten en Zuidafrikaanse bagger van Karin Bloemen of Stef Bos oid voor in de plaats gekomen zijn..
Die zag ik er toch echt tussen staan.quote:Op maandag 22 november 2010 19:23 schreef Toverheks het volgende:
mijn keuze`s die er niet tussen stonden.
Johnny Bristol - Hang On In There Baby
Serieus? Hebben ze die er gewoon weer uitgehaald??quote:Op maandag 22 november 2010 19:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Goed, zo maar weer eens opnieuw kijken. Ze hebben gewoon alle nummers van The Smiths, Pixies, The Pogues en Little Feat uit de keuzelijst gehaald. Zullen wel weer van die musicalkutten en Zuidafrikaanse bagger van Karin Bloemen of Stef Bos oid voor in de plaats gekomen zijn..
Het lijkt elk jaar erger te worden, in plaats van minder erg.quote:Op maandag 22 november 2010 20:45 schreef cafca het volgende:
Marvin Gaye - Lets Get It On
Beatles - Come Together
R.E.M. - Nightswimming
Ongelofelijk dat die niet in de lijst staan!
Come Together of all songs is op last.fm zelfs de meest geluisterde track van de Beatles, moet je nagaan!!!!quote:Op maandag 22 november 2010 20:45 schreef cafca het volgende:
Marvin Gaye - Lets Get It On
Beatles - Come Together
R.E.M. - Nightswimming
Ongelofelijk dat die niet in de lijst staan!
quote:Op maandag 22 november 2010 20:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zo dan maar. Favorieten die toch wel in de eindlijst komen maar laten zitten. En pure momentopname. Niet teveel over nadenken, alsof je invloed hebt
Zijn favorieten uit de lijst
1 Otis Redding - I've been loving you too long (1965)
2 Them - It's all over now, baby blue (1966)
3 Ferre Grignard - Ring, ring, I've got to sing (1966)
4 Ike & Tina Turner - River deep mountain high (1966)
5 Fred Neil - (The) Dolphins (1966)
6 Bee Gees - I've gotta get a message to you (1968)
7 Aphrodite's Child - It's five o'clock (1970)
8 Mink Deville - Spanish stroll (1977)
9 Robert Palmer - Every kinda people (1978)
10 Jacksons - Shake your body (1979)
11 Prince - Sign o'the times (1987)
12 Bonnie Raitt - I can't make you love me (1991)
13 Garland Jeffreys - Hail hail rock 'n roll (1991)
14 Novastar - Wrong (1999)
15 Amy Winehouse - You know Im no good (2007)
Zijn vrije keuzes
1 Little Feat - Willin'
2 Talking Heads - Heaven
3 Gram Parsons - She
4 Fleetwood Mac - Landslide
5 Van Morrison - Crazy Love
De lijst is nu al niet meer serieus te nemenquote:Op maandag 22 november 2010 22:21 schreef friekin_ het volgende:
14 Another Level - Freak me (1998) Proteststem voor 7 x Enrique Iglesias en Solid Harmony![]()
![]()
quote:Op maandag 22 november 2010 22:45 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
De lijst is nu al niet meer serieus te nemen
Another Level hoort daar trouwens net zo min in thuis.quote:Op maandag 22 november 2010 22:21 schreef friekin_ het volgende:
14 Another Level - Freak me (1998) Proteststem voor 7 x Enrique Iglesias en Solid Harmony![]()
![]()
Another Level is een epische neukplaat ja. Ik neuk niet op Solid Harmony.quote:Op maandag 22 november 2010 22:59 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Another Level hoort daar trouwens net zo min in thuis.
Jennifer Lopez staat er trouwens drie keer vaker in dan the Smiths. Let's Get Loud en If You Had My Love hebben dan ook veel meer eeuwigheidswaarde dan Bigmouth Strikes Again of Panic. Hetzelfde geldt uiteraard ook voor Overrated van Jacqueline en voor de zeven nummers waarmee Kane vertegenwoordigd is. Di-rect is trouwens ook drie keer terug te vinden in de lijst.
Ik dacht al. Otisdiedoodis ook gemist?quote:Op maandag 22 november 2010 23:05 schreef cafca het volgende:
Shit, ik zie nu dat Fred Neil in de keizelijst staat. Heb ik dus gewoon overheen gekeken
Ik mis Ain't No Mountain High Enough in je vrije keuze.quote:Op maandag 22 november 2010 20:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zo dan maar. Favorieten die toch wel in de eindlijst komen maar laten zitten. En pure momentopname. Niet teveel over nadenken, alsof je invloed hebt
Ja, heb even wat geprobeerd. 9 lijsten uit 2009 gepakt die me wel representatief leken en bij elkaar gegooid. Uitslag vond ik nog best wel verrassend:quote:Op maandag 22 november 2010 18:05 schreef Norrage het volgende:
Ergens moeten ze gewoon eens een keuzelijst maken waar gewoon ALLE muziek in voorkomt en dan gewoon wat meer aandacht besteden aan het weerstaan van mass-voters of groupies ofzo....dan wordt het pas leuk....Of gewoon alle lijstjes zoals deze bij elkaar optellen. Top 2000, Veronica, 3FM, 3voor12...etc...en eens kijken wat er dan uitrolt
Stond die erin? Als ik dat geweten had...quote:
Hetgene hieronder is het geworden. --> Wie van zwaar verantwoorde, übercorrecte muziek houdt kan deze post trouwens beter overslaan, want dat is m'n smaak niet. Idem voor mensen die een hekel hebben aan veel tekst.quote:Op maandag 22 november 2010 11:05 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Okee, we zijn reuze benieuwd naar je lijstje!
Vooral daar zal verschrikkelijk veel tekst inzitten.quote:8 - The Shadows - Wonderful land (1962)
Ahh.. Le Vent Nous Portera. Die had ik ook moeten doen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 03:53 schreef female81 het volgende:
[..]
Hetgene hieronder is het geworden. --> Wie van zwaar verantwoorde, übercorrecte muziek houdt kan deze post trouwens beter overslaan, want dat is m'n smaak niet. Idem voor mensen die een hekel hebben aan veel tekst.
Ik had diep in m'n hart heel graag Eye know van De La Soul bij m'n vrije keuzes gezet (favoriete plaat van de jaren 80), en White town - Your woman (bijna-favoriet van de jaren 90). Maar die komen bij Radio 2 gegarandeerd niet door de keuring van de strenge muziekpolitie annex format-bewakers, ondanks dat het redelijke hits geweest zijn, en éigenlijk verre van extreme muziek is. Het zijn bij voorbaat vergooide stemmen.
Top 15
M'n top 15 is een vreemde selectie geworden van het gedeelte van m'n smaak wat uberhaupt te kiezen viel. Scheelt dat een gedéélte van m'n smaak wél Radio 2-fähig is.
1 - Air - All I need (1999)
2 - The Golden Earring - Just a little bit of piece in my heart (1968)
3 - The Stranglers - Golden brown (1982)
4 - The Kinks - Sunny afternoon (1966)
5 - Tom Jones & Art of Noise - Kiss (1988)
6 - B52's - Love shack (1989)
7 - Manu Chao - Me gustas tu (2000)
8 - The Shadows - Wonderful land (1962)
9 - Depeche Mode - Enjoy the silence (1990)
10 - R.e.m. ft. Kate Pierson - Shiny happy people (1991)
11 - Procol Harum - Homburg (1967)
12 - Madness - Nightboat to Cairo (1980)
13 - Alphabeat - Fascination (2008)
14 - Third World - Try ya love (1982)
15 - Duffy - Rockferry (2009)
Eigen keuzes
Zoals eerder gezegd bewust erg 'Radio 2-proof' gehouden.
Run DMC ft. Aerosmith - Walk this way (1986)
Living Colour - Love rears it's ugly yead (1990)
U2 - Mysterious ways (1991)
Badly Drawn Boy - Disillusion (2000)
Noir Desir - Le vent nous portera (2001)
De laatste twee zijn niet de allerbekendste, maar ook weer niet obscuur. En qua sound kan het prima. Het zijn gewoon vriendelijke popliedjes. Dat die van U2 niet in de keuzelijst staat vind ik ronduit vreemd, net als bij de twee platen erboven (waar ik het al eerder over had).
Ik vond het trouwens ook verbijsterend dat Manu Chao - Bongo bong, The Jacksons - Show me the way to go, Kraak & Smaak - Sqeeze me, The Beat - Can't get used to loving you en Fine Young Cannibals - Good thing niet in de keuzelijst stonden, lettend op het Radio 2-format, hun bekendheid, en het feit dat er van sommigen wel andere nummers te kiezen waren. Deze nummers zijn er na eindeloos getwijfel net buiten gevallen, bij mijn eigen keuzes.
En qua danceplaten vind je zelfs de aller-commercieelste, aller-radiovriendelijkste niet eens terug, afgezien van een paar Snap!-nummers, waar Rhythm is a dancer trouwens niet eens bij stond. Kan de gemiddelde babyboomer-luisteraar zelfs dát niet aan???
Had er uiteraard bij gezeten, als ze niet 7 (en eigenlijk nog meer) nummers uit de oude keuzelijst eruit gegooid hadden waar ik op wilde stemmen en die nu dus bij mijn vrije keuzes de plaatsen opeisen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:20 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Ik mis Ain't No Mountain High Enough in je vrije keuze.
goffer de goffer, overheen gelezen dus, die had echt in mijn lijstje gemoeten.quote:Op maandag 22 november 2010 20:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Briljant idee
[..]
Die zag ik er toch echt tussen staan.
Tja, ondanks alles wat er niet in de lijst staat, stond er toch een hoop moois in wat niet in die top 15 paste..... Otis staat er dit jaar dus bewust niet in....quote:Op maandag 22 november 2010 23:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik dacht al. Otisdiedoodis ook gemist?
Ik refereerde met dat 'veel tekst' éigenlijk aan de lengte van m'n post.quote:Op dinsdag 23 november 2010 08:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Vooral daar zal verschrikkelijk veel tekst inzitten.
Maar een leuk lijstje.
Ik vraag me wel af waarom er zo is gesnoeid in de keuzelijst. Het kan niet zo zijn dat die te groot wordt.
Snapquote:Op dinsdag 23 november 2010 11:06 schreef BramKVO het volgende:
En inderdaad, wél First, Last Eternity en The Power van Snap, maar niét hun grootste hit Rhythm is a dancer ... Werkelijk niets van 90s eurodance : 2unlimited (toch Nederlands-Belgisch) nergens te bekennen, ook geen 'radiovriendelijke' dance als bvb Gala.
Met het oog op de doelgroep van Radio 2 - de groep 25- tot 50-jarigen - zullen ze dat niet kunnen blijven volhouden. De tieners van begin jaren '90 beginnen een steeds groter deel uit te maken van het Radio 2-publiek, en dat zal op termijn zijn weerslag wel gaan vinden in de Top2000.quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:12 schreef female81 het volgende:
En Starlight van Superman Lovers - nogal een grote favoriet van mij - had, gezien z'n enorme radiovriendelijkheid, ook best in de lijst gekund (o.k., iets minder bekend dan de Snap!-hits, maar er staan genoeg kleinere hits in de keuzelijst). Zou een serieuze optie voor me geweest zijn om op te stemmen. Ik heb hem nog in gedachten gehad voor de extra keuzes.
Toch afgeketst, vanwege de overduidelijke dance-haat van Radio 2. Ze gaan er in hun keuzelijst dermate bekrompen mee om dat je het wel uit je hoofd laat om het zelf toe te voegen...
(Er zijn maar vijf plekken en die moet je zinvol benutten.)
Weinig mis met Snap!, trouwens. Als er al iets erg aan is, is het de foute reputatie die het om wat voor reden dan ook gekregen heeft, door de jaren heen. Net zoals Meat Loaf's Paradise by the dashboard light éigenlijk helemaal geen slecht nummer is, maar de irritatie vooral veroorzaakt wordt door de randverschijnselen eromheen, zoals aanstellerige setjes op de dansvloer zodra het op een feestje uit de speakers schalt. Dat doet me spontaan naar het toilet gaan.
quote:Op zondag 21 november 2010 21:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens. ik hoop dat mijn keus Live - The riverquote:Op dinsdag 23 november 2010 16:51 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik zie eerlijk gezegd meer goede platen bij de vrije keuze voorbijkomen dan uit de stemlijst. Vrees alleen dat er zo'n diversiteit aan (goede) vrije keuzes is, dat velen het alsnog niet gaan halen.
Dat is inderdaad een probleem. Net als het feit dat Radio 2 bepaalde platen niet in de top 2000 plaatst, terwijl die wel het aantal benodigde stemmen heeft gehaald. Hopelijk doen ze dat dit jaar niet meer.quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:51 schreef Scorpion_17 het volgende:
Vrees alleen dat er zo'n diversiteit aan (goede) vrije keuzes is, dat velen het alsnog niet gaan halen.
quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:10 schreef CoJackso het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een probleem. Net als het feit dat Radio 2 bepaalde platen niet in de top 2000 plaatst, terwijl die wel het aantal benodigde stemmen heeft gehaald. Hopelijk doen ze dat dit jaar niet meer.
Ik dacht altijd dat ze die regel ook hadden, maar blijkbaar niet dus.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:58 schreef schaamhaareter het volgende:
Snap trouwens niet waarom ze niet als regel instellen dat een lied minstens 2 jaar oud moet zijn om zo het top40 gehalte er een beetje uit te filteren
Dat trekt jongere luisteraars aan, als er af en toe een recent nummer tussen zit.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:58 schreef schaamhaareter het volgende:
Snap trouwens niet waarom ze niet als regel instellen dat een lied minstens 2 jaar oud moet zijn om zo het top40 gehalte er een beetje uit te filteren
Nou nou, overlijden! Radio 2 richt zich op 25-50-jarigen. En om te zeggen dat de vijftigers bij bosjes dood neervallen...quote:Op woensdag 24 november 2010 09:17 schreef female81 het volgende:
[..]
Dat trekt jongere luisteraars aan, als er af en toe een recent nummer tussen zit.
En naar eigen zeggen wil Radio 2 héél erg graag verjongen. De toekomst van de zender moet veilig gesteld worden, zeg maar (aan de bovenkant vallen er regelmatig luisteraars af, door overlijden, en voor adverteerders zijn 50-plussers ook niet zo aantrekkelijk...).
Respect voor Radio 2 als die in de lijst komt. Eerlijk gezegd zie ik dat pas gebeuren in de editie van 2020.quote:Op donderdag 25 november 2010 15:46 schreef Gitaarmat het volgende:
Rage Against The Machine - Killing in the name of
quote:Op donderdag 25 november 2010 23:54 schreef Norrage het volgende:
Ben wel benieuwd hoe hoog Caro Emerald in de lijst gaat komen
Misschien komt ze wel hoger binnen dan Katie Melua!!! Maar past natuurlijk perfect tussen al die rock-klassiekers in de top 100!quote:
Ik zit er zelf mee te spelen om me vol te gieten met Norit...quote:Op maandag 22 november 2010 23:00 schreef Ferdo het volgende:
Kortom, er komen genoeg momenten voor het hoognodige toiletbezoek!
Mel, misschien moeten we tegen die tijd een boycot clubje opstarten.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:58 schreef Norrage het volgende:
[..]
Misschien komt ze wel hoger binnen dan Katie Melua!!! Maar past natuurlijk perfect tussen al die rock-klassiekers in de top 100!
Of wat dacht je van Cheryl Cole?quote:Op donderdag 25 november 2010 23:59 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Mel, misschien moeten we tegen die tijd een boycot clubje opstarten.
Sowieso als Enrique erin staat.
Hey jij en sportfreak hier een paar posts boven zijn dus van die mensen die NU AL op Caro Emerald gaan stemmen!!! Ga in een hoekje zitten !!quote:
quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:05 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Jij hebt Caro er ook in, geen recht van spreken.
Ik hoop toch niet dat de stemmers zó gek zijn (veel ziellozer muziek heb ik de laatste jaren niet gehoord).quote:
Natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:05 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Jij hebt Caro er ook in, geen recht van spreken.
Hopelijk klikken een paar van die mensen zodanig fout dat Cher - Believe er wel in komt. Zou ik op prijs stellen...quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:10 schreef female81 het volgende:
[..]
Ik hoop toch niet dat de stemmers zó gek zijn (veel ziellozer muziek heb ik de laatste jaren niet gehoord).
Deze was overigens bedoeld voor Martin Jol...quote:Boudewijn de Groot - Een wonderkind van 50 (1996)
Ja, daarom ook een stem voor Another Level. Muziek met een ziel. Het brengt me tot soppen elke keer weer.quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel.
Cheryl komt uit een fabriek weggelopen (stemtechnisch en letterlijk), wie daar op stemt heeft het niet echt begrepen.
Ik heb bewust nummers gekozen die in de middenmoot zullen eindigen.
[..]
Hopelijk klikken een paar van die mensen zodanig fout dat Cher - Believe er wel in komt. Zou ik op prijs stellen...
Ik had eigenlijk nog meer verrassende keuzes moeten maken, zoals Chi Coltrane.quote:Op donderdag 25 november 2010 23:58 schreef Norrage het volgende:
[..]
Misschien komt ze wel hoger binnen dan Katie Melua!!! Maar past natuurlijk perfect tussen al die rock-klassiekers in de top 100!
Alleen voor legerdoeleinden.quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Gast, Rickrollen is zooooo..
was er toen al interweb?
Caro Emerald gaat absoluut niet in de middenmoot eindigen. Ik voorspel top 20quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:11 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb bewust nummers gekozen die in de middenmoot zullen eindigen.
Dus Radio2 maakt openlijk zendtijd vrij voor The Smiths? Dan is alle hoop nog niet verloren.quote:Op vrijdag 26 november 2010 01:49 schreef Scorpion_17 het volgende:
Vind die top2000 nacht van de zwevende kiezer een verademing.. veel plaatjes die nog niet in de top 2000 staan en er wel in zouden moeten (Smiths, Tubeway Army).
Stond die niet in de voorkeuze lijstquote:Op donderdag 25 november 2010 23:44 schreef sportfreak het volgende:
vrije keuzes
Hero - Toen ik jou zag
En zelfs als hij nog zou leven is het nog vreemd dat dat nummer er niet instaat. Was destijds in 1997 toch één van dé grote hits geweest.quote:Op vrijdag 26 november 2010 08:39 schreef ranja het volgende:
[..]
Stond die niet in de voorkeuze lijst
Moet toch top 10 worden zo kort na Anthonie's dood...
quote:Op zondag 21 november 2010 15:52 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Madmaster heeft die van vorig jaar gemaakt geloof ik. Misschien wil hij nog aan de slag
kut.. moest m overnieuwe doen omdat ik iets fout deed.. zie nu dat ik toen Nina Hagen vergeten benquote:Op woensdag 24 november 2010 18:42 schreef Yorrit het volgende:
je moet r maar te beste van maken met zon tam lijstje..
Dave Brubeck Quartet - Take five (1962)
Sergios Mendes & Brasil '66 - Mas que nada (1966)
Dolly Parton - Jolene (1974)
Kraftwerk - Autobahn (1975)
Donna Summer - I feel love (1977)
Michael Zager Band - Let's all chant (1978)
ABBA - Gimme gimme gimme (1979)
Sugar Hill Gang - Rappers delight (1979)
Cure - A forest (1980)
Specials - A message to you Rudy (1980)
Tom Tom Club - Wordy rappinghood (1981)
Bonnie Tyler - Total eclipse of the heart (1983)
Bronski Beat - Smalltown boy (1984)
Killing Joke - Love like blood (1985)
Massive Attack - Unfinished sympathy (1991)
eigen keuzes had ik geen zin in
Dat idee had ik ook. Totdat radio 2 zojuist bekend maakte hoeveel stemmen er waren uitgebracht..Vorig jaar waren er binnen 3 weken 2 miljoen stemmen. Dan denk je: ze gaan dit jaar voor kwaliteit ipv kwantiteit met maar één stemwek. Blijkt nu dat er al 1.201.000 stemmen zijn uitgebracht. Reken maar dat dit aantal op t eind vd dag gewoon weer over de twee miljoen gaat (of ze nou daadwerkelijk worden uitgbracht of niet).quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:21 schreef CoJackso het volgende:
De korte stemperiode in combinatie met de relatief kleine voorkeuzelijst is misschien in het voordeel van de vrije keuzes. Zolang de fanclubs van Borsato, Smit etc. niet massaal op alle nummers van die artiest stemmen, want dan is die top 2000 namelijk zo gevuld.
Fight for This Love is toch nog beter dan alle nummers waar jij op hebt gestemd.quote:
Ken je het origineel ook?quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:14 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ja, daarom ook een stem voor Another Level. Muziek met een ziel. Het brengt me tot soppen elke keer weer.
Alleen de latere hits van OMD konden gekozen worden, maar die vind ik minder dan Enola Gay, dus heb ik die als vrije keuze opgevoerd.quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:01 schreef BramKVO het volgende:
Enola Gay van OMD ook niet in de voorkeurslijst ??
Vijf stuksquote:Op vrijdag 26 november 2010 15:24 schreef TLC het volgende:
Hoeveel nummers kun je eigenlijk opgeven als vrije keuze ?
quote:Lijst:
Led Zeppelin - Stairway to heaven (1971)
Deep Purple - Child in time (1972)
Queen - Bohemian rhapsody (1975)
Billy Joel - Honesty (1979)
Toto - Africa (1982)
Mike Oldfield & Maggie Reilly - Moonlight shadow (1983)
Klein Orkest - Over de muur (1984)
Feargal Sharkey - A good heart (1985)
Dire Straits - Brothers in arms (1985)
André Hazes - Kleine jongen (1990)
Nirvana - Smells like teen spirit (1991)
Metallica - Enter sandman (1991)
Michael Jackson - Heal the world (1992)
Guns n' Roses - November rain (1992)
Metallica - Nothing else matters (1992)
Vrije keuzes
Rage Against The Machine - Killing In The Name Of
Limp Bizkit - Break Stuff
Eminem - The Way I Am
Disturbed - Down With The Sickness
Volbeat - The Garden's Tale
Nog altijd hetzelfde; keuze uit 5000 nummersquote:Op zondag 21 november 2010 16:02 schreef CoJackso het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar de keuzelijst (en toevoegingen tov vorig jaar). Hopelijk is die een stuk beter dan de lijst van Veronica. Daar heb ik dan ook geen top 10 ingeleverd.
Ja. Maar die van Another Level laat me denken aan een neger met een bril. Afgelikt worden door.quote:
Kijk dat zijn leuke lijstjes! (als we toch alleen maar uit die stomme keuzelijst kunnen kiezen)quote:Op vrijdag 26 november 2010 17:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zo, lijstje voor Top 2000 klaar:
Beatles - Eleanor Rigby (1966)
John Lennon - Imagine (1971)
Bruce Springsteen - Thunder road (1975)
ABC - The look of love (1982)
Dire Straits - Telegraph road (1982)
U2 - Bad (1984)
Joe Jackson - Be my number two (1984)
Kate Bush - Cloudbusting (1985)
Crowded House - Don't dream it's over (1987)
Herbert Grönemeyer - Halt mich (1988)
Genesis - No son of mine (1991)
Queen - Innuendo (1991)
Jewel - Foolish games (1997)
Air - All I need (1999)
Rowwen Heze - November (2000)
Vrije keuze:
Isley Brothers - Highways of My Life
Bruce Springsteen - Trapped (live)
The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Tori Amos - Winter
David Gray - Babylon
Kane zat er al langer in, Lisa Loïs hoef ik al helemaal niet.quote:Op vrijdag 26 november 2010 17:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
Horror: Kane, Lisa Lois en Caro Emerald genoemd als hoogste nieuwe binnenkomers.
quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:06 schreef MarijeH het volgende:
Boyzone - Love me for a reason (1995)
Boyzone - No matter what (1998)
Acda & De Munnik - Niet of nooit geweest (1998)
Nick & Simon - Kijk omhoog (2007)
Nick & Simon - Pak maar m'n hand (2007)
Caro Emerald scoorde vorig jaar met (een demo) Back It Up. Het nummer zou oorspronkelijk verscheept worden naar Japan, maar de producers waren zo onder de indruk van Caro dat deze meteen als single is uitgebracht.quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:01 schreef BramKVO het volgende:
En wie is trouwens Caro Emerald ?
Staat Take That ook in de lijst?quote:
Ik was al doodsbang voor deze running gag...quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:16 schreef MadMaster het volgende:
[..], met Robbie Williams er weer bij...
[ afbeelding ]
Ik vind mijn keuzelijst dit jaar veel spannender dan vorig jaar.quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:37 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Fight for This Love is toch nog beter dan alle nummers waar jij op hebt gestemd.
quote:Van Velzen - Baby get higher (2006)
Laura Jansen - Use somebody (2010)
Bløf & Counting Crows - Holiday in Spain (2004)
Snow Patrol - Chasing cars (2006)
Kings of Leon - Sex on fire (2008)
Police - Every breath you take (1983)
Toto - Hold the line (1979)
Acda & De Munnik - De Kapitein deel II (2000)
Aerosmith - I don't want to miss a thing (1998)
Adele - Make you feel my love (2008)
Elton John - Your song (1971)
Krezip - Sweet goodbyes (2009)
U2 - One (1992)
UB40 - Kingston town (1990)
John Mayer - Daughters (2005)
quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:16 schreef MadMaster het volgende:
[..], met Robbie Williams er weer bij...
[ afbeelding ]
quote:
Ik kijk. Lekker alle antwoorden voorzeggen en me ergeren aan de beperkte kennis van de kandidaten.quote:
Ik behoor nog tot de laatste categorie, en laat mijn smaak bepalen door België, VK, Duitsland en Scandinavië.quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:46 schreef CoJackso het volgende:
[..]
![]()
Ik vind haar muziek simpelweg slecht, en nog wel belangrijker is dat haar muziek op dit moment nog in de "hitlijsten" staat. Ik dacht dat iedereen het er wel over eens was dat er een soort drempel van een paar jaar ingevoerd zou moeten worden, en dan blijkt zij één van de hoogste nieuwe binnenkomers te zijn.
Overigens zijn de laatste lijsten naar mijn mening bijzonder matig. Ik ben altijd benieuwd of de Caro Emerald stemmers dat echt de beste muziek vinden, of dat zij al die andere geweldige muziek nog moeten ontdekken.
Enola Gay stond er gewoon tussenquote:Op vrijdag 26 november 2010 14:01 schreef BramKVO het volgende:
Heldquote:Op vrijdag 26 november 2010 20:00 schreef svenistheman het volgende:
Mijn lijstje:
Beach Boys - God only knows (1966)
Beatles - A day in the life (1967)
Wim Sonneveld - Het dorp (1974)
Frans Halsema - Voor haar (1977)
Kate Bush - Cloudbusting (1985)
Pearl Jam - Black (1991)
Jeff Buckley - Hallelujah (1994)
Live - Lightning crashes (1995)
Michael Jackson - They don't care about us (1996)
Radiohead - Karma police (1997)
Verve - Bitter sweet symphony (1997)
Coldplay - The scientist (2002)
Snow Patrol - Run (2004)
John Mayer - Daughters (2005)
Coldplay - Viva la vida (2009)
Vrije keuzes:
The Isley Brothers - Highways of my Life
Coldplay - Amsterdam
The White Stripes - 7 Nation Army
The Killers - Mr Brightside
Adele - Hometown Glory
Ik zat al te denkenquote:Op vrijdag 26 november 2010 20:37 schreef svenistheman het volgende:
[..]
Misschien ken je me welSven_M op twitter
Moet ik nog wel gaan stemmen? Ik twijfel nog steeds.quote:
Je moet in elk geval de vrije keus invullen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
Moet ik nog wel gaan stemmen? Ik twijfel nog steeds.
Tuurlijk, gewoon voor de funquote:Op vrijdag 26 november 2010 21:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik zou in ieder geval gaan voor nummers die buiten de top-100 vallen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja ik ben mijn vertrouwen een beetje heel erg kwijt. Na zoveel opbouwende kritiek vorig jaar (van duizenden mensen!) had je mogen verwachten dat ze toch wel iets verbeterd hadden. Dit is echter niet het geval, dus vraag ik mij af of de lijst niet allang samengesteld is en het stemmen voor de vorm gebeurt.quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:19 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je moet in elk geval de vrije keus invullen.
Ja, daar heb je wel gelijk in. Door de keuzelijst nog verder in te krimpen, hoeft dit jaar eigenlijk alleen de volgorde van de nummers nog bepaald te worden.quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:22 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja ik ben mijn vertrouwen een beetje heel erg kwijt. Na zoveel opbouwende kritiek vorig jaar (van duizenden mensen!) had je mogen verwachten dat ze toch wel iets verbeterd hadden. Dit is echter niet het geval, dus vraag ik mij af of de lijst niet allang samengesteld is en het stemmen voor de vorm gebeurt.
Het is afwachten wat KX Radio kan bieden, voor mij het Nederlandse radiostation dat alles draait wat er te draaien valt.quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:22 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja ik ben mijn vertrouwen een beetje heel erg kwijt. Na zoveel opbouwende kritiek vorig jaar (van duizenden mensen!) had je mogen verwachten dat ze toch wel iets verbeterd hadden. Dit is echter niet het geval, dus vraag ik mij af of de lijst niet allang samengesteld is en het stemmen voor de vorm gebeurt.
Het ergste is dat ik er niet eens meer boos over wordt. De enige vorm van protest is misschien gewoon niet stemmen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:24 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, daar heb je wel gelijk in. Door de keuzelijst nog verder in te krimpen, hoeft dit jaar eigenlijk alleen de volgorde van de nummers nog bepaald te worden.
Eens!quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het is afwachten wat KX Radio kan bieden, voor mij het Nederlandse radiostation dat alles draait wat er te draaien valt.
Ik laat het echter niet daarbij: Studio Brussel en WDR2 staan ook zeer hoog op mijn verlanglijst.quote:
Ach ja, ik kan ook dingen als Neutral Milk Hotel en Songs: Ohia gaan neerzetten, maar die maken niet eens kans.quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:15 schreef cafca het volgende:
Leuk lijstje, BCM! Opvallende vrije keuzes, wel.....
En ze gaan gewoon weer over de 2 miljoen stemmen heen dit jaar..wat vorig jaar in 3 weken eigenlijk al niet kon, maar net voor 12 uur gaan ze er weer net overheen gaan..is me te toevallig allemaal..quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
Het ergste is dat ik er niet eens meer boos over wordt. De enige vorm van protest is misschien gewoon niet stemmen.
In een week tijd meer dan 2 miljoen stemmen lijkt me inderdaad tamelijk absurd.quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:30 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
En ze gaan gewoon weer over de 2 miljoen stemmen heen dit jaar..wat vorig jaar in 3 weken eigenlijk al niet kon, maar net voor 12 uur gaan ze er weer net overheen gaan..is me te toevallig allemaal..
Een tweetal artiesten die echt thuishoren in de top 2000. Maar ik ben bang dat hun oeuvre teveel goede nummers bevat, waardoor de vrije keuzes te gespreid zijn om voldoende stemmen binnen te halen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:46 schreef marcodej het volgende:
Ray Lamontagne - Shelter
Damien Rice - Dogs
quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:00 schreef peaceman het volgende:
Toch nog maar gestemd:
Jacques Brel - Ne me quitte pas (1965)
Tim Hardin - How can we hang on to a dream (1967)
David Bowie - Life on mars (1971)
Talk Talk - Life's what you make it (1985)
Crowded House - Into temptation (1989)
Ik probeer dat al jaren door te laten dringen bij radio 2, maar het beton is behoorlijk hard.quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:13 schreef Wilskracht het volgende:
Een database met honderdduizend nummers moet toch mogelijk zijn.
Schandalig dat je bij veel artiesten kan kiezen uit een klein aantal nummers.
Sterker nog, een database kan zelfs miljoenen nummers opslaan.quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:13 schreef Wilskracht het volgende:
Echt schandalig dat die er niet in staatquote:Op vrijdag 26 november 2010 22:27 schreef Felagund het volgende:
Vrije Keuzes:
Curtis Mayfield - Move on Up
quote:De Radio 2 Top 2000 heeft een nieuwe nummer 1. Hotel California van The Eagles is dit jaar op de eerste plaats geëindigd. De nummer 1 van bijna alle voorgaande edities, Bohemian Rhapsody van Queen, is gedaald naar de tweede plaats. Op drie staat de plaat die in 2005 één keer op de eerste plaats stond: Avond van Boudewijn de Groot.
Tijdens de Top 2000 Stemweek zijn via radio2.nl bijna 2 miljoen stemmen uitgebracht op de liedjes voor de Top 2000. De helft van het aantal stemmen kwam binnen tijdens de Top 2000 Stemfinaledag, waarmee gisteren de stemperiode werd afgesloten.
De hele lijst van de Top 2000 wordt bekendgemaakt op maandag 20 december in een speciale uitzending van het Radio 2-programma Tijd voor Twee van Frits Spits (12.00 tot 14.00 uur). De uitzending van de lijst start op 25 december om 12:00 uur en duurt tot en met 31 december 24:00 uur.
Kijk van mij hoeft de lijst ook niet te verrassen, als ons tenminste de kans wordt gegeven fatsoenlijk te stemmen....quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:01 schreef DrDentz het volgende:
Hotel California. Zo'n uitgekauwd nummer. Deze lijst verrast nooit.
Eens!quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Kijk van mij hoeft de lijst ook niet te verrassen, als ons tenminste de kans wordt gegeven fatsoenlijk te stemmen....
Je moet niet de illusie hebben dat de lijst precies de volgorde weergeeft van de aantallen stemmen. Al is het maar omdat er zelden 2x dezelfde artiest na elkaar komt of dat er onderin weinig nieuwe binnenkomers zijn. Het zal niet meer zijn dan een lijst die gebaseerd is op stemmen, waarbij ongeschikte nummers eruit zijn gefilterd, en 'extra-geschikte' nummers een zetje in de goede richting krijgen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:22 schreef peaceman het volgende:
[..]
Die illusie geeft Radio 2 wel en daarom is en blijft dat het uitgangspunt wat mij betreft.quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Je moet niet de illusie hebben dat de lijst precies de volgorde weergeeft van de aantallen stemmen. Al is het maar omdat er zelden 2x dezelfde artiest na elkaar komt of dat er onderin weinig nieuwe binnenkomers zijn. Het zal niet meer zijn dan een lijst die gebaseerd is op stemmen, waarbij ongeschikte nummers eruit zijn gefilterd, en 'extra-geschikte' nummers een zetje in de goede richting krijgen.
Ik wist het niet eens, wel belachelijk kort, maar ja alle platen die niet in het rijtje van radio 2 horen moeten er nog uitgefilterd worden en dat duurt wel 3 weken !!quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:41 schreef FritsFlits het volgende:
Beetje jammer dat er nu maar 1 week was om te stemmen. Ken veel mensen die het zijn vergeten deze week.
Dat hebben ze elk jaar nog gedaan.quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:20 schreef peaceman het volgende:
[..]
Eens!
Wel belachelijk dat ze de top 3 nu al bekend gemaakt hebben.
Blijft zot!quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat hebben ze elk jaar nog gedaan.
Als je mensen voor de gek houdt, moet je daar gewoon eerlijk over zijn, maar goed dat is mijn mening.quote:Over gesjoemel met de lijst. Tsja, het is er, maar wat en hoe zullen we wel nooit weten. Een paar jaar geleden zorgden ze er iig voor dat elk uur van de uitzending met een stevige uuropener begon (bron: Leo Blokhuis). Maar volgens mij deden ze dat toen gewoon door meer of minder liedjes in een uur te draaien, er werd toen ook meer afgekapt. Sinds we al op 1e KD beginnen, is dat ook niet meer. Heb erop gelet, en vorig jaar begonnen uren ook gewoon met ballads.
Nou, ik vind het best verrassend dat deze nu op 1 staat.quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:01 schreef DrDentz het volgende:
Helemaal eens. Verschrikkelijk dat dit op 1 staat. Leuk nummer hoor, maar het beste nummer ooit? Kom op.quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:01 schreef DrDentz het volgende:
Ach er is heel veel radio 3 muziek die ook geclaimed wordt door radio 2 hoor.quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:08 schreef ranja het volgende:
[..]
En verder zal ik me vooral weer ergeren aan alle radio 3/pinkpop muziek die er in staat denk ik. Daar is volgens mij een andere lijst voor, op radio 3.
Oja, stond er geloof ik meer dan 20x keer in waarvan 10 of meer nummers voor het eerst,quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Was Wacko Jacko vorig jaar eigenlijk veel sterker vertegenwoordigd in de lijst?
Ja, want postuum zijn de liedjes natuurlijk mooier.quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Oja, stond er geloof ik meer dan 20x keer in waarvan 10 of meer nummers voor het eerst,
Ben ervan overtuigd dat de Joy Divisions en Buckleys niet in de (keuze)lijst zouden staan als Ian en Jeff nog gewoon leefden.quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:28 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja, want postuum zijn de liedjes natuurlijk mooier.
Daarom kan ik me ook niet voorstellen dat er 2 miljoen mensen hebben gestemd. Het is dat ik het in mijn agenda had geschreven, anders was ik het vergeten.quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:41 schreef FritsFlits het volgende:
Beetje jammer dat er nu maar 1 week was om te stemmen. Ken veel mensen die het zijn vergeten deze week.
Nee, maar muziek = emotie.quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:28 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja, want postuum zijn de liedjes natuurlijk mooier.
Ik noem dat hype-gedrag.quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, maar muziek = emotie.
De dood van MJ was natuurlijk voor iedereen best een emotioneel moment, ook al kende niemand hem.Lijkt me niet meer dan logisch dat je dan meer zijn muziek gaat luisteren.
Jij noemt het hype-gedrag, maar de mens is toch eenmaal zo? Zoals ik al zei is muziek emotie. MJ overlijdt, is volop met zijn muziek in de media en ineens kom je weer tot de conclusie dat ie toch wel erg veel goeie muziek heeft gemaakt. Dat komt ook omdat je nu al zijn muziek in korte tijd hoort. Inc. nummer die bijna niet meer hoorde.quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik noem dat hype-gedrag.
Waarom zou je een cd kopen omdat iemand overleden is? Sommige mensen denken blijkbaar dat die cd's niet meer gemaakt zullen worden ofzo...
Of minder beinvloedbaar dan gemiddeld. Kijk dat je het meer draait oke... maar dat zijn nummers 'ineens' massaal tot de favoriete nummers van 10-duizenden stemmers horen.. nee dat begrijp ik niet. het aantal nummers in de lijst van hem verdrievoudigde.. je kunt ook overdrijven.quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:03 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Jij noemt het hype-gedrag, maar de mens is toch eenmaal zo? Zoals ik al zei is muziek emotie. MJ overlijdt, is volop met zijn muziek in de media en ineens kom je weer tot de conclusie dat ie toch wel erg veel goeie muziek heeft gemaakt. Dat komt ook omdat je nu al zijn muziek in korte tijd hoort. Inc. nummer die bijna niet meer hoorde.
Tel daarbij die emotie op en ik kan het me wel voorstellen dat je dan ineens die muziek wil gaan kopen/draaien.
Als je dat niet begrijpt ben je waarschijnlijk een robot.
Als behang is het prettige muziek, maar het is geen Wow!-plaat. Heb hetzelfde met Avond en Bohemian Rhapsody is ook uitgekauwd.quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:36 schreef BasEnAad het volgende:
Ben ik nou de enige die Hotel California een beetje saai en ongeinspireerd vind? Dat lied doet me echt helemaal niets.
Medestander meldt zich...quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:36 schreef BasEnAad het volgende:
Ben ik nou de enige die Hotel California een beetje saai en ongeinspireerd vind? Dat lied doet me echt helemaal niets.
Ben het op zich wel met je eens v.w.b. het slotstuk, maar het begin vind ik echt helemaal niets...quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Gewoon vanaf 5 minuten luisteren, dat scheelt
http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=531
Och, het is wel aardig, maar het haalt het natuurlijk niet bij het veel mooiere Lyin' Eyes.quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:36 schreef BasEnAad het volgende:
Ik geef het lied een 7. Misschien dat het een top 2000-plek heeft verdiend,maar op nummer 1quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:36 schreef BasEnAad het volgende:
Staat er in!quote:Op zaterdag 27 november 2010 16:24 schreef MadMaster het volgende:
En bij deze de banner voor in de OP's voor de Top 2000 van dit jaar:
[ afbeelding ]
Van de regen in de drup.quote:Op zaterdag 27 november 2010 17:15 schreef Adelante het volgende:
[..]
Staat er in!
En Queen niet op 1!
Ik vind het schandaliger dat je bij iemand als Marco Borsato wel uit 20+ nummer kan kiezenquote:Op vrijdag 26 november 2010 23:13 schreef Wilskracht het volgende:
Mooi!!quote:Op zaterdag 27 november 2010 16:24 schreef MadMaster het volgende:
En bij deze de banner voor in de OP's voor de Top 2000 van dit jaar:
[ afbeelding ]
Ja, laten we op nummers stemmen om iemand te eren die al 20 jaar dood is, en niet omdat we iets goede muziek vindenquote:Op zaterdag 27 november 2010 20:16 schreef anno2010 het volgende:
Bah, Queen hoort op 1, al is het maar om Freddie te eren!
Freddie
Snotnondenju waarom staat Sieneke niet op 1, dat arme kind heeft nog zo haar best gedaanquote:
We eren hem omdat hij Bohemian Rhapsody ter wereld heeft gebracht.quote:Op zaterdag 27 november 2010 20:20 schreef D. het volgende:
[..]
Ja, laten we op nummers stemmen om iemand te eren die al 20 jaar dood is, en niet omdat we iets goede muziek vinden
Dat nummer hoort niet in de top 10. Niet eens in de Queen top 10quote:Op zaterdag 27 november 2010 20:27 schreef anno2010 het volgende:
[..]
We eren hem omdat hij Bohemian Rhapsody ter wereld heeft gebracht.
Blijkbaar wel,aangezien het daar al een hele tijd staatquote:Op zaterdag 27 november 2010 20:37 schreef D. het volgende:
[..]
Dat nummer hoort niet in de top 10. Niet eens in de Queen top 10
Oja, ik was vergeten af te sluiten met 'vind ik'quote:Op zaterdag 27 november 2010 20:41 schreef anno2010 het volgende:
[..]
Blijkbaar wel,aangezien het daar al een hele tijd staat
Ieder zijn muzieksmaak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |