quote:Top 2000 Stemweek
Een week lang kan heel Nederland stemmen op zijn songs voor de Top 2000. Iedereen kiest uit de keuzelijst vijftien favorieten en mag daarbij maximaal vijf vrije keuzes aangeven. Vrijdag 26 november sluit om 24.00 uur de stemperiode.
Tijdens de Stemweek speelt AVRO-presentator Jan-Willem Roodbeen in zijn programma Roodshow van maandag tot en met donderdag de Top 2000 Tombola. Luisteraars kunnen via radio2.nl hun muziekbingokaart uitprinten en plaatjes die Jan-Willem draait, afstrepen.
Maandag 22 november 7 uur tot en met vrijdag 26 november 24 uur – Radio 2 / www.radio2.nl
Vanaf morgen kan er gestemd worden tot en met vrijdag a.s.quote:Radio 2 Top 2000
De twaalfde editie van de Top 2000. Van Kerst tot Oud&Nieuw presenteert het Radio 2-team 24 uur per dag de 2000 favoriete platen van Nederland. De 156 uur durende muzikale marathon is ook te beluisteren en te zien via de website van Radio 2. Presentatie:
Hans Schiffers, Jan-Willem Roodbeen, Bert Haandrikman, Bert Kranenbarg, Sander de Heer, Stefan Stasse, Marc Adriani en Alfred van de Wege.
Zaterdag 25 december 12.00 uur tot en met vrijdag 31 december 24.00 uur – Radio 2
Madmaster heeft die van vorig jaar gemaakt geloof ik. Misschien wil hij nog aan de slagquote:Op zondag 21 november 2010 15:43 schreef Adelante het volgende:
Iemand nog in de running om een mooie OP te maken voor editie 2010
Jup, maar(als 20 jarige) vind ik het toch goede muziek.quote:Op zondag 21 november 2010 16:18 schreef Panic_A het volgende:
Het jaarlijkse topic voor verzuurde babyboomers.
op welk nummer dan wel?quote:Op zondag 21 november 2010 18:39 schreef Adelante het volgende:
Graag niemand op Bohemian Rhapsody stemmen!!
Second that!quote:Op zondag 21 november 2010 18:39 schreef Adelante het volgende:
Graag niemand op Bohemian Rhapsody stemmen!!
das een goed idee!quote:Op zondag 21 november 2010 19:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk wel dat ik de Muppet-versie als vrije keuze doe.
Animalquote:Op zondag 21 november 2010 19:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Mama...mama? mama? MAMAAAAAAAAAAA?!?1
Ik vermoed dat ze de kans kleiner willen maken dat er een bepaalde artiest tijdens de stemperiode komt te overlijden, waardoor 'ie onnodig vaak in de Top 10 voorkomt.quote:Op zondag 21 november 2010 21:19 schreef TWP het volgende:
Leuk, morgen meteen stemmen! Wat is trouwens de reden dat er maar 1 weekje gestemd kan worden? Lijkt me dat veel mensen het hierdoor missen, en het duurt nog wel even voor het begint.
Hehequote:Op zondag 21 november 2010 21:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze de kans kleiner willen maken dat er een bepaalde artiest tijdens de stemperiode komt te overlijden, waardoor 'ie onnodig vaak in de Top 10 voorkomt.
ben wel benieuwd wat het nummer van Antonie Kamerling gaat doen dit jaarquote:Op zondag 21 november 2010 21:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze de kans kleiner willen maken dat er een bepaalde artiest tijdens de stemperiode komt te overlijden, waardoor 'ie onnodig vaak in de Top 10 voorkomt.
He, handig, hoef ik zelf niets meer te zoeken. Lief.quote:Op maandag 22 november 2010 01:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Jouw keuze is trouwens
Melanie & Edwin Hawkins Singers - Lay Down (Candles In The Rain)
Paul Simon - Graceland
Spinvis - Voor Ik Vergeet
Lou Reed - Perfect Day
The Turtles - Happy Together
Jefferson Airplane - Somebody To Love
Wallace Collection - Daydream
5th Dimension Aquarius/ Let the sunshine in
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Hall & Oates - I Can't Go For That
2000 Miles.quote:Op maandag 22 november 2010 01:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ja he? Je mag er nog 1 wisselen voor 2000 Miles.
quote:Zijn favorieten uit de lijst
1 Yes - Close to the edge (1972)
2 Queen - Killer queen (1974)
3 10CC - I'm Mandy fly me (1976)
4 Supertramp - Fool's overture (1977)
5 Genesis - Follow you follow me (1978)
6 Duran Duran - The wild boys (1984)
7 Cyndi Lauper - Girls just want to have fun (1984)
8 Foreigner - That was yesterday (1985)
9 Tears For Fears - Sowing the seeds of love (1989)
10 Caro Emerald - A night like this (2009)
Zijn vrije keuzes
1 white town - your woman
Je hebt toch de vrije keuze?quote:Op maandag 22 november 2010 10:37 schreef female81 het volgende:
Nog steeds geen Living Colour - Love rears it's ugly head en Run DMC featuring Aerosmith - Walk this way in de keuzelijst.
Dus ontvangen ze ook dit jaar weer geen lijstje van mij. Niet dat ze daarvan wakker zullen liggen...
Van veel platen die ik leuk vind snap ik het wel, maar die twee kan je best op Radio 2 draaien zonder dat minstens hun halve luisterschare massaal gillend uitschakelt.
Zulke extreme nummers zijn het nou ook weer niet....quote:Op maandag 22 november 2010 10:40 schreef female81 het volgende:
Ik had die zin al weggehaald in mijn post vóórdat je me quotte, omdat ik me dat óók opeens realiseerde.
quote:Op maandag 22 november 2010 09:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het goede nieuws is dat je nu op 15 nummers kunt stemmen.
Het slechte nieuws is dat er van de 10 die ik van plan was te kiezen uit de keuzelijst van vorig jaar, er nu 7!!! verdwenen zijn.
Daarom juist, dáárom vind ik ook dat die nummers gewoon in de keuzelijst zouden kunnen.quote:Op maandag 22 november 2010 10:43 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Zulke extreme nummers zijn het nou ook weer niet....
Bah. Dat is kut.quote:Op maandag 22 november 2010 09:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het goede nieuws is dat je nu op 15 nummers kunt stemmen.
Het slechte nieuws is dat er van de 10 die ik van plan was te kiezen uit de keuzelijst van vorig jaar, er nu 7!!! verdwenen zijn.
Okee, we zijn reuze benieuwd naar je lijstje!quote:Op maandag 22 november 2010 10:40 schreef female81 het volgende:
Ik had die zin al weggehaald in mijn post vóórdat je me quotte, omdat ik me dat óók opeens realiseerde.
Daar kan ik pas over 375 jaar weer fatsoenlijk naar luisteren ...quote:Op maandag 22 november 2010 11:53 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ben ik de enige die een gigantische grafhekel aan dat nummer heeft?
Ook vreemd dat maar één plaat van Tom Waits in de keuzelijst staat. Hopelijk komt Martha erin.quote:
quote:Op maandag 22 november 2010 17:05 schreef borisz het volgende:
Lijkt wel of je uit steeds minder platen kan kiezen.
Waarom staat alleen die van Spinvis maar in de lijst?quote:
Goed idee, misschien iets om me in de kerstvakantie mee bezig te houden.quote:Op maandag 22 november 2010 18:05 schreef Norrage het volgende:
Of gewoon alle lijstjes zoals deze bij elkaar optellen. Top 2000, Veronica, 3FM, 3voor12...etc...en eens kijken wat er dan uitrolt
Schrijf er een column over...quote:Op maandag 22 november 2010 19:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Goed, zo maar weer eens opnieuw kijken. Ze hebben gewoon alle nummers van The Smiths, Pixies, The Pogues en Little Feat uit de keuzelijst gehaald. Zullen wel weer van die musicalkutten en Zuidafrikaanse bagger van Karin Bloemen of Stef Bos oid voor in de plaats gekomen zijn..
Die zag ik er toch echt tussen staan.quote:Op maandag 22 november 2010 19:23 schreef Toverheks het volgende:
mijn keuze`s die er niet tussen stonden.
Johnny Bristol - Hang On In There Baby
Serieus? Hebben ze die er gewoon weer uitgehaald??quote:Op maandag 22 november 2010 19:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Goed, zo maar weer eens opnieuw kijken. Ze hebben gewoon alle nummers van The Smiths, Pixies, The Pogues en Little Feat uit de keuzelijst gehaald. Zullen wel weer van die musicalkutten en Zuidafrikaanse bagger van Karin Bloemen of Stef Bos oid voor in de plaats gekomen zijn..
Het lijkt elk jaar erger te worden, in plaats van minder erg.quote:Op maandag 22 november 2010 20:45 schreef cafca het volgende:
Marvin Gaye - Lets Get It On
Beatles - Come Together
R.E.M. - Nightswimming
Ongelofelijk dat die niet in de lijst staan!
Come Together of all songs is op last.fm zelfs de meest geluisterde track van de Beatles, moet je nagaan!!!!quote:Op maandag 22 november 2010 20:45 schreef cafca het volgende:
Marvin Gaye - Lets Get It On
Beatles - Come Together
R.E.M. - Nightswimming
Ongelofelijk dat die niet in de lijst staan!
quote:Op maandag 22 november 2010 20:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zo dan maar. Favorieten die toch wel in de eindlijst komen maar laten zitten. En pure momentopname. Niet teveel over nadenken, alsof je invloed hebt
Zijn favorieten uit de lijst
1 Otis Redding - I've been loving you too long (1965)
2 Them - It's all over now, baby blue (1966)
3 Ferre Grignard - Ring, ring, I've got to sing (1966)
4 Ike & Tina Turner - River deep mountain high (1966)
5 Fred Neil - (The) Dolphins (1966)
6 Bee Gees - I've gotta get a message to you (1968)
7 Aphrodite's Child - It's five o'clock (1970)
8 Mink Deville - Spanish stroll (1977)
9 Robert Palmer - Every kinda people (1978)
10 Jacksons - Shake your body (1979)
11 Prince - Sign o'the times (1987)
12 Bonnie Raitt - I can't make you love me (1991)
13 Garland Jeffreys - Hail hail rock 'n roll (1991)
14 Novastar - Wrong (1999)
15 Amy Winehouse - You know Im no good (2007)
Zijn vrije keuzes
1 Little Feat - Willin'
2 Talking Heads - Heaven
3 Gram Parsons - She
4 Fleetwood Mac - Landslide
5 Van Morrison - Crazy Love
De lijst is nu al niet meer serieus te nemenquote:Op maandag 22 november 2010 22:21 schreef friekin_ het volgende:
14 Another Level - Freak me (1998) Proteststem voor 7 x Enrique Iglesias en Solid Harmony![]()
![]()
quote:Op maandag 22 november 2010 22:45 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
De lijst is nu al niet meer serieus te nemen
Another Level hoort daar trouwens net zo min in thuis.quote:Op maandag 22 november 2010 22:21 schreef friekin_ het volgende:
14 Another Level - Freak me (1998) Proteststem voor 7 x Enrique Iglesias en Solid Harmony![]()
![]()
Another Level is een epische neukplaat ja. Ik neuk niet op Solid Harmony.quote:Op maandag 22 november 2010 22:59 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Another Level hoort daar trouwens net zo min in thuis.
Jennifer Lopez staat er trouwens drie keer vaker in dan the Smiths. Let's Get Loud en If You Had My Love hebben dan ook veel meer eeuwigheidswaarde dan Bigmouth Strikes Again of Panic. Hetzelfde geldt uiteraard ook voor Overrated van Jacqueline en voor de zeven nummers waarmee Kane vertegenwoordigd is. Di-rect is trouwens ook drie keer terug te vinden in de lijst.
Ik dacht al. Otisdiedoodis ook gemist?quote:Op maandag 22 november 2010 23:05 schreef cafca het volgende:
Shit, ik zie nu dat Fred Neil in de keizelijst staat. Heb ik dus gewoon overheen gekeken
Ik mis Ain't No Mountain High Enough in je vrije keuze.quote:Op maandag 22 november 2010 20:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zo dan maar. Favorieten die toch wel in de eindlijst komen maar laten zitten. En pure momentopname. Niet teveel over nadenken, alsof je invloed hebt
Ja, heb even wat geprobeerd. 9 lijsten uit 2009 gepakt die me wel representatief leken en bij elkaar gegooid. Uitslag vond ik nog best wel verrassend:quote:Op maandag 22 november 2010 18:05 schreef Norrage het volgende:
Ergens moeten ze gewoon eens een keuzelijst maken waar gewoon ALLE muziek in voorkomt en dan gewoon wat meer aandacht besteden aan het weerstaan van mass-voters of groupies ofzo....dan wordt het pas leuk....Of gewoon alle lijstjes zoals deze bij elkaar optellen. Top 2000, Veronica, 3FM, 3voor12...etc...en eens kijken wat er dan uitrolt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |