quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:16 schreef MadMaster het volgende:
[..], met Robbie Williams er weer bij...
[ afbeelding ]
quote:
Ik kijk. Lekker alle antwoorden voorzeggen en me ergeren aan de beperkte kennis van de kandidaten.quote:
Ik behoor nog tot de laatste categorie, en laat mijn smaak bepalen door België, VK, Duitsland en Scandinavië.quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:46 schreef CoJackso het volgende:
[..]
![]()
Ik vind haar muziek simpelweg slecht, en nog wel belangrijker is dat haar muziek op dit moment nog in de "hitlijsten" staat. Ik dacht dat iedereen het er wel over eens was dat er een soort drempel van een paar jaar ingevoerd zou moeten worden, en dan blijkt zij één van de hoogste nieuwe binnenkomers te zijn.
Overigens zijn de laatste lijsten naar mijn mening bijzonder matig. Ik ben altijd benieuwd of de Caro Emerald stemmers dat echt de beste muziek vinden, of dat zij al die andere geweldige muziek nog moeten ontdekken.
Enola Gay stond er gewoon tussenquote:Op vrijdag 26 november 2010 14:01 schreef BramKVO het volgende:
Enola Gay van OMD ook niet in de voorkeurslijst ??
Heldquote:Op vrijdag 26 november 2010 20:00 schreef svenistheman het volgende:
Mijn lijstje:
Beach Boys - God only knows (1966)
Beatles - A day in the life (1967)
Wim Sonneveld - Het dorp (1974)
Frans Halsema - Voor haar (1977)
Kate Bush - Cloudbusting (1985)
Pearl Jam - Black (1991)
Jeff Buckley - Hallelujah (1994)
Live - Lightning crashes (1995)
Michael Jackson - They don't care about us (1996)
Radiohead - Karma police (1997)
Verve - Bitter sweet symphony (1997)
Coldplay - The scientist (2002)
Snow Patrol - Run (2004)
John Mayer - Daughters (2005)
Coldplay - Viva la vida (2009)
Vrije keuzes:
The Isley Brothers - Highways of my Life
Coldplay - Amsterdam
The White Stripes - 7 Nation Army
The Killers - Mr Brightside
Adele - Hometown Glory
Ik zat al te denkenquote:Op vrijdag 26 november 2010 20:37 schreef svenistheman het volgende:
[..]
Misschien ken je me welSven_M op twitter
Moet ik nog wel gaan stemmen? Ik twijfel nog steeds.quote:
Je moet in elk geval de vrije keus invullen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
Moet ik nog wel gaan stemmen? Ik twijfel nog steeds.
Tuurlijk, gewoon voor de funquote:Op vrijdag 26 november 2010 21:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik zou in ieder geval gaan voor nummers die buiten de top-100 vallen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja ik ben mijn vertrouwen een beetje heel erg kwijt. Na zoveel opbouwende kritiek vorig jaar (van duizenden mensen!) had je mogen verwachten dat ze toch wel iets verbeterd hadden. Dit is echter niet het geval, dus vraag ik mij af of de lijst niet allang samengesteld is en het stemmen voor de vorm gebeurt.quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:19 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je moet in elk geval de vrije keus invullen.
Ja, daar heb je wel gelijk in. Door de keuzelijst nog verder in te krimpen, hoeft dit jaar eigenlijk alleen de volgorde van de nummers nog bepaald te worden.quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:22 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja ik ben mijn vertrouwen een beetje heel erg kwijt. Na zoveel opbouwende kritiek vorig jaar (van duizenden mensen!) had je mogen verwachten dat ze toch wel iets verbeterd hadden. Dit is echter niet het geval, dus vraag ik mij af of de lijst niet allang samengesteld is en het stemmen voor de vorm gebeurt.
Het is afwachten wat KX Radio kan bieden, voor mij het Nederlandse radiostation dat alles draait wat er te draaien valt.quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:22 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja ik ben mijn vertrouwen een beetje heel erg kwijt. Na zoveel opbouwende kritiek vorig jaar (van duizenden mensen!) had je mogen verwachten dat ze toch wel iets verbeterd hadden. Dit is echter niet het geval, dus vraag ik mij af of de lijst niet allang samengesteld is en het stemmen voor de vorm gebeurt.
Het ergste is dat ik er niet eens meer boos over wordt. De enige vorm van protest is misschien gewoon niet stemmen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:24 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, daar heb je wel gelijk in. Door de keuzelijst nog verder in te krimpen, hoeft dit jaar eigenlijk alleen de volgorde van de nummers nog bepaald te worden.
Eens!quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het is afwachten wat KX Radio kan bieden, voor mij het Nederlandse radiostation dat alles draait wat er te draaien valt.
Ik laat het echter niet daarbij: Studio Brussel en WDR2 staan ook zeer hoog op mijn verlanglijst.quote:
Ach ja, ik kan ook dingen als Neutral Milk Hotel en Songs: Ohia gaan neerzetten, maar die maken niet eens kans.quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:15 schreef cafca het volgende:
Leuk lijstje, BCM! Opvallende vrije keuzes, wel.....
En ze gaan gewoon weer over de 2 miljoen stemmen heen dit jaar..wat vorig jaar in 3 weken eigenlijk al niet kon, maar net voor 12 uur gaan ze er weer net overheen gaan..is me te toevallig allemaal..quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
Het ergste is dat ik er niet eens meer boos over wordt. De enige vorm van protest is misschien gewoon niet stemmen.
In een week tijd meer dan 2 miljoen stemmen lijkt me inderdaad tamelijk absurd.quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:30 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
En ze gaan gewoon weer over de 2 miljoen stemmen heen dit jaar..wat vorig jaar in 3 weken eigenlijk al niet kon, maar net voor 12 uur gaan ze er weer net overheen gaan..is me te toevallig allemaal..
Een tweetal artiesten die echt thuishoren in de top 2000. Maar ik ben bang dat hun oeuvre teveel goede nummers bevat, waardoor de vrije keuzes te gespreid zijn om voldoende stemmen binnen te halen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:46 schreef marcodej het volgende:
Ray Lamontagne - Shelter
Damien Rice - Dogs
quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:00 schreef peaceman het volgende:
Toch nog maar gestemd:
Jacques Brel - Ne me quitte pas (1965)
Tim Hardin - How can we hang on to a dream (1967)
David Bowie - Life on mars (1971)
Talk Talk - Life's what you make it (1985)
Crowded House - Into temptation (1989)
Ik probeer dat al jaren door te laten dringen bij radio 2, maar het beton is behoorlijk hard.quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:13 schreef Wilskracht het volgende:
Een database met honderdduizend nummers moet toch mogelijk zijn.
Schandalig dat je bij veel artiesten kan kiezen uit een klein aantal nummers.
Sterker nog, een database kan zelfs miljoenen nummers opslaan.quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:13 schreef Wilskracht het volgende:
Echt schandalig dat die er niet in staatquote:Op vrijdag 26 november 2010 22:27 schreef Felagund het volgende:
Vrije Keuzes:
Curtis Mayfield - Move on Up
quote:De Radio 2 Top 2000 heeft een nieuwe nummer 1. Hotel California van The Eagles is dit jaar op de eerste plaats geëindigd. De nummer 1 van bijna alle voorgaande edities, Bohemian Rhapsody van Queen, is gedaald naar de tweede plaats. Op drie staat de plaat die in 2005 één keer op de eerste plaats stond: Avond van Boudewijn de Groot.
Tijdens de Top 2000 Stemweek zijn via radio2.nl bijna 2 miljoen stemmen uitgebracht op de liedjes voor de Top 2000. De helft van het aantal stemmen kwam binnen tijdens de Top 2000 Stemfinaledag, waarmee gisteren de stemperiode werd afgesloten.
De hele lijst van de Top 2000 wordt bekendgemaakt op maandag 20 december in een speciale uitzending van het Radio 2-programma Tijd voor Twee van Frits Spits (12.00 tot 14.00 uur). De uitzending van de lijst start op 25 december om 12:00 uur en duurt tot en met 31 december 24:00 uur.
Kijk van mij hoeft de lijst ook niet te verrassen, als ons tenminste de kans wordt gegeven fatsoenlijk te stemmen....quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:01 schreef DrDentz het volgende:
Hotel California. Zo'n uitgekauwd nummer. Deze lijst verrast nooit.
Eens!quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Kijk van mij hoeft de lijst ook niet te verrassen, als ons tenminste de kans wordt gegeven fatsoenlijk te stemmen....
Je moet niet de illusie hebben dat de lijst precies de volgorde weergeeft van de aantallen stemmen. Al is het maar omdat er zelden 2x dezelfde artiest na elkaar komt of dat er onderin weinig nieuwe binnenkomers zijn. Het zal niet meer zijn dan een lijst die gebaseerd is op stemmen, waarbij ongeschikte nummers eruit zijn gefilterd, en 'extra-geschikte' nummers een zetje in de goede richting krijgen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:22 schreef peaceman het volgende:
[..]
Die illusie geeft Radio 2 wel en daarom is en blijft dat het uitgangspunt wat mij betreft.quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Je moet niet de illusie hebben dat de lijst precies de volgorde weergeeft van de aantallen stemmen. Al is het maar omdat er zelden 2x dezelfde artiest na elkaar komt of dat er onderin weinig nieuwe binnenkomers zijn. Het zal niet meer zijn dan een lijst die gebaseerd is op stemmen, waarbij ongeschikte nummers eruit zijn gefilterd, en 'extra-geschikte' nummers een zetje in de goede richting krijgen.
Ik wist het niet eens, wel belachelijk kort, maar ja alle platen die niet in het rijtje van radio 2 horen moeten er nog uitgefilterd worden en dat duurt wel 3 weken !!quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:41 schreef FritsFlits het volgende:
Beetje jammer dat er nu maar 1 week was om te stemmen. Ken veel mensen die het zijn vergeten deze week.
Dat hebben ze elk jaar nog gedaan.quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:20 schreef peaceman het volgende:
[..]
Eens!
Wel belachelijk dat ze de top 3 nu al bekend gemaakt hebben.
Blijft zot!quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat hebben ze elk jaar nog gedaan.
Als je mensen voor de gek houdt, moet je daar gewoon eerlijk over zijn, maar goed dat is mijn mening.quote:Over gesjoemel met de lijst. Tsja, het is er, maar wat en hoe zullen we wel nooit weten. Een paar jaar geleden zorgden ze er iig voor dat elk uur van de uitzending met een stevige uuropener begon (bron: Leo Blokhuis). Maar volgens mij deden ze dat toen gewoon door meer of minder liedjes in een uur te draaien, er werd toen ook meer afgekapt. Sinds we al op 1e KD beginnen, is dat ook niet meer. Heb erop gelet, en vorig jaar begonnen uren ook gewoon met ballads.
Nou, ik vind het best verrassend dat deze nu op 1 staat.quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:01 schreef DrDentz het volgende:
Helemaal eens. Verschrikkelijk dat dit op 1 staat. Leuk nummer hoor, maar het beste nummer ooit? Kom op.quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:01 schreef DrDentz het volgende:
Ach er is heel veel radio 3 muziek die ook geclaimed wordt door radio 2 hoor.quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:08 schreef ranja het volgende:
[..]
En verder zal ik me vooral weer ergeren aan alle radio 3/pinkpop muziek die er in staat denk ik. Daar is volgens mij een andere lijst voor, op radio 3.
Oja, stond er geloof ik meer dan 20x keer in waarvan 10 of meer nummers voor het eerst,quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Was Wacko Jacko vorig jaar eigenlijk veel sterker vertegenwoordigd in de lijst?
Ja, want postuum zijn de liedjes natuurlijk mooier.quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Oja, stond er geloof ik meer dan 20x keer in waarvan 10 of meer nummers voor het eerst,
Ben ervan overtuigd dat de Joy Divisions en Buckleys niet in de (keuze)lijst zouden staan als Ian en Jeff nog gewoon leefden.quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:28 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja, want postuum zijn de liedjes natuurlijk mooier.
Daarom kan ik me ook niet voorstellen dat er 2 miljoen mensen hebben gestemd. Het is dat ik het in mijn agenda had geschreven, anders was ik het vergeten.quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:41 schreef FritsFlits het volgende:
Beetje jammer dat er nu maar 1 week was om te stemmen. Ken veel mensen die het zijn vergeten deze week.
Nee, maar muziek = emotie.quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:28 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja, want postuum zijn de liedjes natuurlijk mooier.
Ik noem dat hype-gedrag.quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, maar muziek = emotie.
De dood van MJ was natuurlijk voor iedereen best een emotioneel moment, ook al kende niemand hem.Lijkt me niet meer dan logisch dat je dan meer zijn muziek gaat luisteren.
Jij noemt het hype-gedrag, maar de mens is toch eenmaal zo? Zoals ik al zei is muziek emotie. MJ overlijdt, is volop met zijn muziek in de media en ineens kom je weer tot de conclusie dat ie toch wel erg veel goeie muziek heeft gemaakt. Dat komt ook omdat je nu al zijn muziek in korte tijd hoort. Inc. nummer die bijna niet meer hoorde.quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik noem dat hype-gedrag.
Waarom zou je een cd kopen omdat iemand overleden is? Sommige mensen denken blijkbaar dat die cd's niet meer gemaakt zullen worden ofzo...
Of minder beinvloedbaar dan gemiddeld. Kijk dat je het meer draait oke... maar dat zijn nummers 'ineens' massaal tot de favoriete nummers van 10-duizenden stemmers horen.. nee dat begrijp ik niet. het aantal nummers in de lijst van hem verdrievoudigde.. je kunt ook overdrijven.quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:03 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Jij noemt het hype-gedrag, maar de mens is toch eenmaal zo? Zoals ik al zei is muziek emotie. MJ overlijdt, is volop met zijn muziek in de media en ineens kom je weer tot de conclusie dat ie toch wel erg veel goeie muziek heeft gemaakt. Dat komt ook omdat je nu al zijn muziek in korte tijd hoort. Inc. nummer die bijna niet meer hoorde.
Tel daarbij die emotie op en ik kan het me wel voorstellen dat je dan ineens die muziek wil gaan kopen/draaien.
Als je dat niet begrijpt ben je waarschijnlijk een robot.
Als behang is het prettige muziek, maar het is geen Wow!-plaat. Heb hetzelfde met Avond en Bohemian Rhapsody is ook uitgekauwd.quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:36 schreef BasEnAad het volgende:
Ben ik nou de enige die Hotel California een beetje saai en ongeinspireerd vind? Dat lied doet me echt helemaal niets.
Medestander meldt zich...quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:36 schreef BasEnAad het volgende:
Ben ik nou de enige die Hotel California een beetje saai en ongeinspireerd vind? Dat lied doet me echt helemaal niets.
Ben het op zich wel met je eens v.w.b. het slotstuk, maar het begin vind ik echt helemaal niets...quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Gewoon vanaf 5 minuten luisteren, dat scheelt
http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=531
Och, het is wel aardig, maar het haalt het natuurlijk niet bij het veel mooiere Lyin' Eyes.quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:36 schreef BasEnAad het volgende:
Ik geef het lied een 7. Misschien dat het een top 2000-plek heeft verdiend,maar op nummer 1quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:36 schreef BasEnAad het volgende:
Staat er in!quote:Op zaterdag 27 november 2010 16:24 schreef MadMaster het volgende:
En bij deze de banner voor in de OP's voor de Top 2000 van dit jaar:
[ afbeelding ]
Van de regen in de drup.quote:Op zaterdag 27 november 2010 17:15 schreef Adelante het volgende:
[..]
Staat er in!
En Queen niet op 1!
Ik vind het schandaliger dat je bij iemand als Marco Borsato wel uit 20+ nummer kan kiezenquote:Op vrijdag 26 november 2010 23:13 schreef Wilskracht het volgende:
Mooi!!quote:Op zaterdag 27 november 2010 16:24 schreef MadMaster het volgende:
En bij deze de banner voor in de OP's voor de Top 2000 van dit jaar:
[ afbeelding ]
Ja, laten we op nummers stemmen om iemand te eren die al 20 jaar dood is, en niet omdat we iets goede muziek vindenquote:Op zaterdag 27 november 2010 20:16 schreef anno2010 het volgende:
Bah, Queen hoort op 1, al is het maar om Freddie te eren!
Freddie
Snotnondenju waarom staat Sieneke niet op 1, dat arme kind heeft nog zo haar best gedaanquote:
We eren hem omdat hij Bohemian Rhapsody ter wereld heeft gebracht.quote:Op zaterdag 27 november 2010 20:20 schreef D. het volgende:
[..]
Ja, laten we op nummers stemmen om iemand te eren die al 20 jaar dood is, en niet omdat we iets goede muziek vinden
Dat nummer hoort niet in de top 10. Niet eens in de Queen top 10quote:Op zaterdag 27 november 2010 20:27 schreef anno2010 het volgende:
[..]
We eren hem omdat hij Bohemian Rhapsody ter wereld heeft gebracht.
Blijkbaar wel,aangezien het daar al een hele tijd staatquote:Op zaterdag 27 november 2010 20:37 schreef D. het volgende:
[..]
Dat nummer hoort niet in de top 10. Niet eens in de Queen top 10
Oja, ik was vergeten af te sluiten met 'vind ik'quote:Op zaterdag 27 november 2010 20:41 schreef anno2010 het volgende:
[..]
Blijkbaar wel,aangezien het daar al een hele tijd staat
Ieder zijn muzieksmaak
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |