Ik probeer er op te letten php, echt. Ben in het verleden ook wel eens wat doorgeschoten, dat geef ik toe.quote:

humanistische moet daar nog bij. Dus dat houdt in scheiding van kerk en staat.quote:Op zondag 21 november 2010 16:36 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Met de PVV ook. "Joods-christelijke cultuur" moet dominant zijn weet je wel.

als het scheiding van kerk en staat is, waarom staat dat "joods-christelijke" er dan bij?quote:Op zondag 21 november 2010 16:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
humanistische moet daar nog bij. Dus dat houdt in scheiding van kerk en staat.

Ok, goed dat je het eerlijk toegeeftquote:Op zondag 21 november 2010 16:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik probeer er op te letten php, echt. Ben in het verleden ook wel eens wat doorgeschoten, dat geef ik toe.

Omdat onze geschiedenis gehuisvest is op een joods-christelijke achtergrond misschien?quote:Op zondag 21 november 2010 16:38 schreef Klaudias het volgende:
[..]
als het scheiding van kerk en staat is, waarom staat dat "joods-christelijke" er dan bij?

Klopt, maar die joden zijn er pas vanaf de 17e eeuw bijgekomen als immigranten, net als moslims sinds eind 20e eeuw dus.quote:Op zondag 21 november 2010 16:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat onze geschiedenis gehuisvest is op een joods-christelijke achtergrond misschien?

Klopt, maar bij mijn weten hebben Joden zich heel anders gemanifesteerd als Moslims nu/quote:Op zondag 21 november 2010 16:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Klopt, maar die joden zijn er pas vanaf de 17e eeuw bijgekomen als immigranten, net als moslims sinds eind 20e eeuw dus.

Dat er joden waren, betekent natuurlijk niet dat in "onze", de Nederlandse achtergrond veel joodsheid te vinden is. Het is een belachelijk idee, joods-christelijke samenleving.quote:Op zondag 21 november 2010 16:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Klopt, maar die joden zijn er pas vanaf de 17e eeuw bijgekomen als immigranten, net als moslims sinds eind 20e eeuw dus.

Jij weet hoe het er de eerste paar generaties met joden in Nederland aan toe ging?quote:Op zondag 21 november 2010 16:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, maar bij mijn weten hebben Joden zich heel anders gemanifesteerd als Moslims nu/

Ja is het ook. Maar hey de PVV heeft sowieso een Israël-fetisj. Zal iets met de geldschieters te maken hebbenquote:Op zondag 21 november 2010 16:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat er joden waren, betekent natuurlijk niet dat in "onze", de Nederlandse achtergrond veel joodsheid te vinden is. Het is een belachelijk idee, joods-christelijke samenleving.

Dat hangt er vanaf hoe dit kabinet het doet totdat er weer verkiezingen zijn, daar is nu echt nog niets zinnigs over te zeggen.quote:Op zondag 21 november 2010 16:43 schreef phpmystyle het volgende:
Jongens wat denken jullie? Zou de VVD de 40 zetels halen en zal de PvdA weer aantrekken in de peilingen als er echt verkiezingen zijn?

Humanisme houdt wel meer in dan alleen scheiding van kerk en staat hoor......quote:Op zondag 21 november 2010 16:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
humanistische moet daar nog bij. Dus dat houdt in scheiding van kerk en staat.

Nee niet echt, hoezo?quote:Op zondag 21 november 2010 16:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Remlof, ben je niet stiekem verliefd op php?

Wij hebben best veel dingen van Joden overgenomen. hoor.quote:Op zondag 21 november 2010 16:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat er joden waren, betekent natuurlijk niet dat in "onze", de Nederlandse achtergrond veel joodsheid te vinden is. Het is een belachelijk idee, joods-christelijke samenleving.
Ongeveer, en dat had hele andere oorzaken, en dat weet jij ook wel Remlof.quote:Op zondag 21 november 2010 16:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij weet hoe het er de eerste paar generaties met joden in Nederland aan toe ging?

Kan, men zegt dat de PvdA vaak weer aantrekt in aanloop naar de verkiezingen, maar imo zitten ze nu wel heel dik in shit.quote:Op zondag 21 november 2010 16:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf hoe dit kabinet het doet totdat er weer verkiezingen zijn, daar is nu echt nog niets zinnigs over te zeggen.

Hebzucht?quote:Op zondag 21 november 2010 16:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij hebben best veel dingen van Joden overgenomen. hoor..

Universiteiten ziekenhuizen etc zijn wel voortkomend van het chr-dom. Vergeet dat niet. En humanisme houdt in dat er altijd ruimte is voor andersdenkenden, maar je doet net alsof dat nu in het gedrang is.quote:Op zondag 21 november 2010 16:44 schreef Arglist het volgende:
[..]
Humanisme houdt wel meer in dan alleen scheiding van kerk en staat hoor......
Wat dacht je van godsdienstvrijheid? Wat dacht je van vrijheid van onderwijs?
Humanisme gaat juist in tegen een 'superieure' traditie die jij 'joods-christelijk' noemt...
Een goede indicatie daarvoor is misschien het 'human' gedeelte van 't woord

Wat?quote:Op zondag 21 november 2010 16:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Universiteiten ziekenhuizen etc zijn wel voortkomend van het chr-dom.

Geneeskunde is ook voortgekomen uit de Arabische wereld, wat wil je er nou mee zeggen?quote:Op zondag 21 november 2010 16:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Universiteiten ziekenhuizen etc zijn wel voortkomend van het chr-dom. Vergeet dat niet. En humanisme houdt in dat er altijd ruimte is voor andersdenkenden, maar je doet net alsof dat nu in het gedrang is.

Wel als je in de grondwet wil opnemen dat we een 'joods-christelijke' samenleving zijn en vrijheid van onderwijs niet voor moslims geldt, immers is de islam geen godsdienst die binnen onze traditie valt, en bovendien niet eens een godsdienst maar een ideologie, dus kunnen moslims om die redenen geen aanspraak maken op onze grondwetten, aldus de PVV.quote:Op zondag 21 november 2010 16:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Universiteiten ziekenhuizen etc zijn wel voortkomend van het chr-dom. Vergeet dat niet. En humanisme houdt in dat er altijd ruimte is voor andersdenkenden, maar je doet net alsof dat nu in het gedrang is.

Ziekenhuizen misschien wel, want vroeger zorgden de nonnekes voor de zieken. Maar universiteiten zeker niet, het christendom heeft de wetenschap nog nooit gestimuleerd.quote:

De arabische landen hadden veel eerder geneeshuizen, universiteiten etc... lees je anders eerst even in ofzo.quote:Op zondag 21 november 2010 16:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]

Maar als die joods-christelijke achtergrond in de tegenwoordige tijd relevant zou zijn, kun je niet meer spreken van scheiding tussen kerk en staat en er "humanisme" achter plakken.quote:Op zondag 21 november 2010 16:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat onze geschiedenis gehuisvest is op een joods-christelijke achtergrond misschien?

Zomgquote:Op zondag 21 november 2010 16:53 schreef Arglist het volgende:
[..]
Wel als je in de grondwet wil opnemen dat we een 'joods-christelijke' samenleving zijn en vrijheid van onderwijs niet voor moslims geldt, immers is de islam geen godsdienst die binnen onze traditie valt, en bovendien niet eens een godsdienst maar een ideologie, dus kunnen moslims om die redenen geen aanspraak maken op onze grondwetten, aldus de PVV.

De universiteit van Bologna is de eerste christelijke universiteit van Europa, maar de eerste Europese universiteit is toch echt een Andalusischequote:Op zondag 21 november 2010 16:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Ziekenhuizen misschien wel, want vroeger zorgden de nonnekes voor de zieken. Maar universiteiten zeker niet, het christendom heeft de wetenschap nog nooit gestimuleerd.
 . En daar ga je dan met 'Islam' hoort niet in Europa.
. En daar ga je dan met 'Islam' hoort niet in Europa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Medicine_in_medieval_Islamquote:Op zondag 21 november 2010 16:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Ziekenhuizen misschien wel, want vroeger zorgden de nonnekes voor de zieken. Maar universiteiten zeker niet, het christendom heeft de wetenschap nog nooit gestimuleerd.

De Romeinen bouwden al universiteiten, dus dat zou ik niet aan het christendom toeschrijven. En ik kan me niet voorstellen dat het ziekenhuis een idee is van het christendom.quote:Op zondag 21 november 2010 16:53 schreef remlof het volgende:
[..]

Doe dat maar in een ander of apart topic dan, want het heeft heel weinig met peilingen te maken volgens mij.quote:Op zondag 21 november 2010 16:56 schreef phpmystyle het volgende:
Ok, ik zal een lange post maken met bronnen en onderbouwingen, maar ik ga niet de hele tijd op 5 mensen tegelijk reageren.

Zolang je de http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_Golden_Age niet vergeet is dat primaquote:Op zondag 21 november 2010 16:56 schreef phpmystyle het volgende:
Ok, ik zal een lange post maken met bronnen en onderbouwingen, maar ik ga niet de hele tijd op 5 mensen tegelijk reageren.

Excuus, maar bespaar je de moeite. Hetgeen jij beweerde klopt namelijk gewoonweg niet.quote:Op zondag 21 november 2010 16:56 schreef phpmystyle het volgende:

*zucht* discussie verder voeren in de SC? Weer wordt mij hier een imago aangepraat dat ik dingen loop te verzinnenquote:Op zondag 21 november 2010 16:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Excuus, maar bespaar je de moeite. Hetgeen jij beweerde klopt namelijk gewoonweg niet.
 Het zou best kunnen daar ik zo nu en dan ergens naast zit maar zoals het nu wordt voorgesteld is niet eerlijk.
 Het zou best kunnen daar ik zo nu en dan ergens naast zit maar zoals het nu wordt voorgesteld is niet eerlijk.

Nee, maar tot de schaalvergroting in de jaren negentig waren er nog vele gasthuizen, en die kwamen toch echt voort uit de kloosterorden. Tot in de jaren 60/70 liepen er zelfs nog nonnen rond.quote:Op zondag 21 november 2010 16:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Romeinen bouwden al universiteiten, dus dat zou ik niet aan het christendom toeschrijven. En ik kan me niet voorstellen dat het ziekenhuis een idee is van het christendom.

Niet dat je dingen verzint, gewoon slecht geïnformeerd en/of onderwezen. Niets mis mee, maar verkoop het niet als waarheid aan mensen die wel geïnformeerd en/of onderwezen zijn.quote:Op zondag 21 november 2010 17:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
*zucht* discussie verder voeren in de SC? Weer wordt mij hier een imago aangepraat dat ik dingen loop te verzinnenHet zou best kunnen daar ik zo nu en dan ergens naast zit maar zoals het nu wordt voorgesteld is niet eerlijk.
In ieder geval, dat zeiden ze tegen mij toen ik er studeerde.quote:De universiteit van Bologna is de eerste christelijke universiteit van Europa, maar de eerste Europese universiteit is toch echt een Andalusische

Hoe bedoel je dat precies?quote:Op zondag 21 november 2010 16:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Romeinen bouwden al universiteiten, dus dat zou ik niet aan het christendom toeschrijven. En ik kan me niet voorstellen dat het ziekenhuis een idee is van het christendom.

Prima, quote wat nier waar is en post dat in de SCquote:Op zondag 21 november 2010 17:02 schreef Arglist het volgende:
[..]
Niet dat je dingen verzint, gewoon slecht geïnformeerd en/of onderwezen. Niets mis mee, maar verkoop het niet als waarheid aan mensen die wel geïnformeerd en/of onderwezen zijn.

Geen idee wat de SC is en ik heb het al hier een paar keer aangegeven wat niet klopt, lees het terug en reageer er inhoudelijk op. Verder ben jij van mij vrij om te denken wat je wil hoor, ik heb er geen probleem mee. Maar of het daadwerkelijk ook klopt? Ik betwijfel 't. Overtuigend is 't allerminst.quote:Op zondag 21 november 2010 17:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Prima, quote wat nier waar is en post dat in de SC
Ben nu eten.

Het klopt toch? Of dat het 'grappige' er aan?quote:

Dat het wel heel krom is en door mij niet serieus te nemen.quote:Op zondag 21 november 2010 17:10 schreef Arglist het volgende:
[..]
Het klopt toch? Of dat het 'grappige' er aan?

Krom is het zeker, niet serieus te nemen ook en schermen met humanisme heeft inhoudelijk dan ook weinig nut als je besluit het humanistische gedachtegoed te verloochenen uit ongefundeerde angst.quote:Op zondag 21 november 2010 17:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat het wel heel krom is en door mij niet serieus te nemen.
Ow dit is de POL SC trouwens Arglist: [Deel 1623] Perge et nomen Romanum inuictum iuuantibus dis praesta

Dus hier geef je mee aan dat je tegen het kapitalisme bent, aangezien dat door het kapitalisme vrouwen moeten gaan werken om het een beetje leefbaar te houden. Waar de man lekker ging werken en gezellig thuis kwam, zonder zichzelf druk te maken waarom Frans die functie heeft gekregen(komt wel goed schatje), maar gewoon niet zeurt en zijn werk doet.quote:Op zondag 21 november 2010 15:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee hoor. De gezelligste. Toen geluk nog heel gewoon was.
Man ging werken. Moeder bleef thuis, deed het huishouden en zorgde goed voor de kinderen. Die kwamen thuis in een warm bad itt nu beide ouders werken.
Klompen, molens. Nederland, Holland. Rustige en overzichtelijk tijd.
Ik zou dat Nederland weer direct willen. Geen bemoeienis door het monster Europa.

Onderzoek onder 500 mensenquote:Op zondag 21 november 2010 15:24 schreef Holograph het volgende:
Uit onderzoek blijkt dat 40% van de Britse Moslims de Sharia wilt invoeren http://www.telegraph.co.u(...)haria-law-in-UK.html . Waarom kunnen we niet gewoon toegeven dat het op deze manier de verkeerde kant op gaat met Europa?

Heerlijk
 Heerlijk  

Weet niet, maar de PvdA bezit nog steeds gewoon dertig zetels. Of heb ik iets gemist en kunnen tussentijds zetels worden afgepakt op basis van peilingen?quote:Op zondag 21 november 2010 19:57 schreef phpmystyle het volgende:
Ik realiseer mij nu pas echt goed dat de PvdA nog maar 16 zetels heeftHeerlijk

Tsja, dan moet je inderdaad maar blij zijn met nietszeggende peilingen.quote:Op zondag 21 november 2010 21:05 schreef ethiraseth het volgende:
Je moet wat hè, als je gedroomde extreem-rechtse kabinet binnen een maand al vol barsten zit omdat de PVV bestaat uit aggressieve, lompe boeren. Om nog maar niet te spreken over het regeerakkoord waar ik nog steeds om kan lachen omdat het zo slecht is.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |