Achja, met een toverstokje is dat zo weer gemaakt. Dat zag je ook bij het Nest.quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:12 schreef DeLuna het volgende:
En dan zie je Zweinstein afbranden op de achtergrond...
Definieer tof.quote:
Ik geloof van een spiegel uit z'n oude kamer bij z'n oom en tante.quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:29 schreef TheMagnificent het volgende:
Waar was dat gebroken spiegeltje van Harry ook alweer van? Kan het me even niet meer herinneren van de boeken of van film 6.
Dat was 1 van de 2 Two-Way-Mirrors, door elkaars naam te zeggen konden Sirius Black en James Potter altijd contact met elkaar krijgen via die spiegels.quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:29 schreef TheMagnificent het volgende:
Waar was dat gebroken spiegeltje van Harry ook alweer van? Kan het me even niet meer herinneren van de boeken of van film 6.
In het boek is het zo dat Sirius Harry een pakketje geeft in OotP. Hij zegt daarbij dat als Harry hem nodig heeft, hij dit moet gebruiken. Harry gebruikt het nooit, omdat hij niet wil dat Sirius uit zijn schuilplaats komt - dus opent hij het pakje niet eens.quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:29 schreef TheMagnificent het volgende:
quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat was 1 van de 2 Two-Way-Mirrors, door elkaars naam te zeggen konden Sirius Black en James Potter altijd contact met elkaar krijgen via die spiegels.
Sirius heeft Harry de spiegel van James gegeven, zodat zij contact met elkaar konden houden.
Bedankt voor de uitleg.quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:34 schreef Daph_ het volgende:
[..]
In het boek is het zo dat Sirius Harry een pakketje geeft in OotP. Hij zegt daarbij dat als Harry hem nodig heeft, hij dit moet gebruiken. Harry gebruikt het nooit, omdat hij niet wil dat Sirius uit zijn schuilplaats komt - dus opent hij het pakje niet eens.
Als Sirius dood is, vindt hij het pakje weer en opent hij het. Er zit een spiegel in en een briefje waarop staat dat het een tweewegspiegel is; als je de naam noemt van de ander die de andere spiegel heeft, kun je met elkaar praten. Harry breekt die spiegel een keer in zijn koffer, maar bewaart het grootste stuk.
Hij heeft dat grootste stuk dus nog steeds in DH en dat blijkt een belangrijke link te zijn, maar dat zal wss wel uitgelegd worden in DH part 2.
Het is al gefilmd met dezelfde camera's als deze film, lijkt me wel dat 'ie ook gewoon in 2D en 3D wordt uitgebracht.quote:Op zondag 21 november 2010 09:19 schreef Markachuuu het volgende:
Deel 2 zou wel in 3D uitkomen toch? Of komt hij ook in 2D?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.minder:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij noemt Hermione dit wel kort als ze in het bos aankomen. Wordt niet echt goed duidelijk gemaakt.quote:Op zondag 21 november 2010 11:45 schreef summer2bird het volgende:
Ik vond alleen wel jammer dat als ze weer uit het ministerie vluchten, ze niet terug gaan naar dat huis maar naar een bos. Ook was er de metamorfose van Knijster niet te zien.
In het boek zou bij dit punt het huis niet meer veilig zijn en in de film is dat het nog wel.
Dat gevoel had ik in het boek al, en ik ben blij dat ze dit in de film hebben beperkt zodat het nog nét uit te houden is. Het is inderdaad heel erg saai.quote:Op zondag 21 november 2010 14:10 schreef Dayshine het volgende:
Ik had het op een gegeven moment dan ook wel gehad met de eeuwige shots van Harry, Hermelien en Ron die met hun tent ergens op een verlaten stuk land aan het kibbelen waren. Ik snap de importantie hiervan omdat het laat zien hoe moeilijk de karakters het er emotioneel mee hebben etc. maar na een tijdje wordt het wel ontzettend saai.
Dit ook niet zo in het boek als ik het goed heb.quote:Op zondag 21 november 2010 11:45 schreef summer2bird het volgende:
Ik vond alleen wel jammer dat als ze weer uit het ministerie vluchten, ze niet terug gaan naar dat huis maar naar een bos.
quote:Op zondag 21 november 2010 12:58 schreef Aether het volgende:
[..]
Volgens mij noemt Hermione dit wel kort als ze in het bos aankomen. Wordt niet echt goed duidelijk gemaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
Dit dus. De film was opzich goed, alleen miste ik inderdaad een spanningsboog.quote:Op zondag 21 november 2010 14:10 schreef Dayshine het volgende:
Gisteravond heen geweest en ik was eerlijk gezegd niet onder de indruk. Het probleem met deze film is dat het gebaseerd is op een gesplitst boek. Het boek heeft zo zijn eigen spanningsboog waarin het eerste gedeelte met name fungeert als opbouwend voor het tweede gedeelte.
Ik had het op een gegeven moment dan ook wel gehad met de eeuwige shots van Harry, Hermelien en Ron die met hun tent ergens op een verlaten stuk land aan het kibbelen waren. Ik snap de importantie hiervan omdat het laat zien hoe moeilijk de karakters het er emotioneel mee hebben etc. maar na een tijdje wordt het wel ontzettend saai.
Ik vond de film als geheel op zich best aardig, met name de geanimeerde scene met de drie broeders vond ik heel erg gaaf gedaan. Maar het ontbrak voor mij een beetje aan snelheid in dit eerste deel. (Alhoewel dus gezegd moet worden dat het eerste gedeelte van het boek ook traag is). Yates bleef wel vrij trouw aan het boek wat ik wel kan waarderen, maar het splitsen van het boek heeft wat mij betreft vooral dit eerste deel geen goed gedaan. Nu is het maar wachten op een, hopelijk, action packed slot.
quote:Op zondag 21 november 2010 15:33 schreef Buitendam het volgende:
In het boek verdwijnselen ze wel naar het huis, maar op dat moment heeft die death eater Hermione nog vast aan haar been. Daarmee heeft zij die death eater door de verdediging geholpen waarmee het huis onzichtbaar is en kunnen zij voortaan het huis van de Blacks betreden. Daarom zijn ze meteen verdwijnseld naar het bos.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tering...quote:Op zondag 21 november 2010 18:19 schreef Daph_ het volgende:
Waardeloze review trouwens op nu.nlEr stond iets in over dat er best een groot deel van de tentscenes verwijderd konden worden en dat het hele boek best in één film kon worden gebruikt, want nu was de film saai, liet het de fans met een open einde zitten en was het niet goed genoeg
Ik heb liever 2 goed uitgewerkte films van dik 2 uur dan 1 gehaaste film waar alles ingefrot is van 3,5 tot 4 uur, maargoed dat ben ik
Ik kan niet zo heel goed Engels, daarom heb ik ze allemaal in het Nederlands gelezen.quote:Op zondag 21 november 2010 18:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Leuk dat je aan een post altijd meteen kan zien of iemand het boek in het Nederlands of Engels gelezen heeft.
I quote:quote:
Rest van de 'recensie': http://www.nu.nl/film/238(...)1--david-yates-.htmlquote:Open einde
Het laatste Potterboek was zo dik dat er twee films aan worden gewijd, wat natuurlijk ook lucratiever is. Het trage middendeel van Part I wekt echter de indruk dat er best wat geschrapt had kunnen worden, zodat het hele boek wel in één film had gepast.
Dan waren de Potter-fans ook niet achtergelaten met een wel heel open einde. Want op de definitieve afronding zullen ze toch echt moeten wachten tot volgend jaar zomer.
Je zou er bijna een account op nujij voor gaan aanmaken om even flink tegengas te geven.quote:Op zondag 21 november 2010 18:26 schreef Daph_ het volgende:
[..]
I quote:
[..]
Rest van de 'recensie': http://www.nu.nl/film/238(...)1--david-yates-.html
Ik zet 'recensie' omdat dit de meest waardeloze recensie is die ik ooit heb gelezen. Er wordt continu gegrepen naar bijzaken die er niks mee te maken hebben en bovendien is duidelijk dat de 'recensent' geen idee heeft waar hij over praat.
Ik heb even gegoogle'd op de naam van de meneer die het geschreven heeft, André Nientied, en blijkbaar schrijft hij columns voor de Revu. Meneer noemt zich op zijn LinkedIn account 'movie critic at Nu.nl'
Bijna wel jaquote:Op zondag 21 november 2010 18:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je zou er bijna een account op nujij voor gaan aanmaken om even flink tegengas te geven.
quote:Deathly Hallows bevat bizarre terzijdes, zoals het kitscherige koortsvisioen van Ron die een naakte Harry en Hermione in innige omstrengeling ziet. Gefundenes Fressen voor hijgers die al jaren het internet afstruinen op zoek naar naaktfotos van Emma Watson.
quote:Het grootste deel van Potter 7a dwalen de voortvluchtige Harry, Ron en Hermione door de bossen met beurtelings om hun nek een hanger van de nare juf Omer (Imelda Staunton). Die hanger moet je niet te lang om hebben, want dan word je chagrijnig
quote:Op zondag 21 november 2010 18:34 schreef Netsplitter het volgende:
http://www.nujij.nl/harry(...)ndash.10396162.lynkx
quote:je bent een schande voor het vak! Ga je schamen.
Wat een fouten, wat een totaal gebrek aan inschattingsvermogen en wat een enorme fout van NU om jou naar een film te sturen waar je echt, maar dan ook echt, helemaal niets van af weet.
Alsof je iemand naar een Bond-film hebt gestuurd die dan in zijn recensie commentaar heeft over het arrogante gedrag van die rare geheim agent. "Wat een arrogante kwal, wie schrijft nou zo'n karakter?" En dan ook nog zeggen dat James Bond door Hugh Grant wordt gespeeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar even in een spoiler gedaan..![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 21 november 2010 20:04 schreef Euner het volgende:
Even een vraagje over de boeken, misschien dat iemand mij dat kan beantwoorden..
Let op, spoiler:Connecties met J.K. Rowling?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
Even een vraagje over de boeken, misschien dat iemand mij dat kan beantwoorden..
Let op, spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let op, spoiler:Sommige stukken moesten de vertalers inderdaad weten. Zo herinner ik mij ook stukje uit boek 2 waarin Harry aan het doe 't zelven is met die Basilisktand en het dagboekhorcrux. Daar zit ook een stukje in waar men vele boeken later (boek 6, meen ik) op terugkomt. Tijdens een conversatie tussen Harry en Dumbledore.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit, dus.
quote:Op zondag 21 november 2010 20:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Sommige stukken moesten de vertalers inderdaad weten. Zo herinner ik mij ook stukje uit boek 2 waarin Harry aan het doe 't zelven is met die Basilisktand en het dagboekhorcrux. Daar zit ook een stukje in waar men vele boeken later (boek 6, meen ik) op terugkomt. Tijdens een conversatie tussen Harry en Dumbledore.
Haha, ja! Ik vind dat de vertaalwoede van Buddingh' soms trouwens wel te ver doorschiet. Blaise is een case in point, het was in boek 1 zo'n non-personage dat het makkelijk Blaise had kunnen blijven. Nu zaten we opgescheept met een fout en daarna het afschuwelijke Bello. Van Luna naar Loena vond ik ook nutteloos.quote:Op zondag 21 november 2010 20:14 schreef Daph_ het volgende:
Er was in boek 1 ook een blamage met Blaise Zabini, Wiebe had die vertaald als "Bella" maar het bleek toch echt een jongetje![]()
Is in de latere edities wel gecorrigeerd, maar toch
Eenschquote:Op zondag 21 november 2010 20:15 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Haha, ja! Ik vind dat de vertaalwoede van Buddingh' soms trouwens wel te ver doorschiet. Blaise is een case in point, het was in boek 1 zo'n non-personage dat het makkelijk Blaise had kunnen blijven. Nu zaten we opgescheept met een fout en daarna het afschuwelijke Bello. Van Luna naar Loena vond ik ook nutteloos.
quote:Op zondag 21 november 2010 20:13 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik kan me de scène niet precies herinneren, er was een naam of gebeurtenis die iedere vertaler op een bepaalde manier móest vertalen, omdat het in boek 6 zou worden uitgelegd. Het had in ieder geval te maken met de Basilisktand en het dagboek. Dat vertelde Rowling in de TV Show Op Reis, geloof ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit, dus.
Voor kinderboeken vind ik het goed vertaald. Hermelien is een heel Nederlandswaardige, bijzondere naam voor Hermione bijvoorbeeld. Wiebe wist natuurlijk bij deel 1 ook niet dat de serie zo volwassen ging worden en dan ga je sommige vertalingen ook niet meer aanpassen. Ik vind Gruzielementen trouwens wel een geweldige vertaling van Horcruxes en zo zijn er wel meer woorden die in het Nederlands meer spreken dan in het Engels voor de Nederlandse lezer.quote:Op zondag 21 november 2010 20:21 schreef Daph_ het volgende:
[..]
EenschDe grappen worden ook onwijs slecht vertaald in sommige gevallen vind ik. Toen ik de Nederlandse boeken last (eerste keer), herkende ik er geen grap in, maar toen ik daarna de Engelse boeken las, zag ik die plots wel. Het is echt jammer hoe zulke dingen verloren gaan door de vertaling. Ik lees dan ook liever de Engelse boeken wanneer ik de serie herlees
Nee, Halvemaanstraat is een straat in Goderics Einde geworden toch? Ook zoiets, Wiebe kon nooit vermoeden dat Goderics Hollow zo'n rol ging spelen. Desondanks had hij wel van begin af aan kunnen kiezen de verwijzing erin te laten zitten....quote:Op zondag 21 november 2010 20:32 schreef StefanKollaart het volgende:
Hetzelfde is ook met Goderic's Eind. In deel 1 en 6 wordt dit nog de Halvemaanstraat genoemd, terwijl in deel 7 expliciet vernoemd wordt dat de stad vernoemd is naar Goderic Griffoendor, waardoor in deel 7 de straat ineens Goderic's Eind heet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
quote:Op zondag 21 november 2010 22:08 schreef Aether het volgende:
Vraag voor degenen die het boek hebben gelezen (heb het boek gelezen maar kan me dit niet meer herinneren)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I had a signature once. It was awful.
quote:Op zondag 21 november 2010 22:08 schreef Aether het volgende:
Vraag voor degenen die het boek hebben gelezen (heb het boek gelezen maar kan me dit niet meer herinneren)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 21 november 2010 22:11 schreef zoeperzazke het volgende:
OK. Benieuwd hoe ze dat in de film (gaan?) oplossen en/of er überhaupt een verklaring komt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When the student is ready, the teacher will appear.
Nee, op het einde is het "Halvemaanstraat, Goderic's Eind", maar inderdaad wel een halfgare oplossing. Nou ja.quote:Op zondag 21 november 2010 20:32 schreef StefanKollaart het volgende:
Hetzelfde is ook met Goderic's Eind. In deel 1 en 6 wordt dit nog de Halvemaanstraat genoemd, terwijl in deel 7 expliciet vernoemd wordt dat de stad vernoemd is naar Goderic Griffoendor, waardoor in deel 7 de straat ineens Goderic's Eind heet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe komt de film dan bij 3?Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 16 december 2009 02:31 schreef Pingwingei het volgende:
heus waar de mensheid zal gebukt gaan onder Kimsywimsy's tirannie waar enkel ik boven sta, naast Kimsywimsy _O_
Het portret is er geheel uitgelaten, ik verwacht dat het stukje spiegel de cruciale rol gaat spelen.quote:Op zondag 21 november 2010 22:14 schreef Aether het volgende:
[..]
OK. Benieuwd hoe ze dat in de film (gaan?) oplossen en/of er überhaupt een verklaring komt.
quote:Op maandag 22 november 2010 00:18 schreef kalinhos het volgende:
Wat ik even in de film kwijt was...
er zijn 7 horcruxen, toch?
En op een gegeven moment zegt Hermione"still 3 to go"
Maar ze moeten er toch nog meer?:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe komt de film dan bij 3?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I had a signature once. It was awful.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hardcoholic
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
quote:Op maandag 22 november 2010 22:43 schreef kalinhos het volgende:
Nu ik er over nadenk, en waarschijnlijk staat eht vast ergens in het boek mja er zijn dagen dat het niet op mn nachtkastje ligt:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 22 november 2010 22:43 schreef kalinhos het volgende:
Nu ik er over nadenk, en waarschijnlijk staat eht vast ergens in het boek mja er zijn dagen dat het niet op mn nachtkastje ligt:In het boek is de scène ook volkomen anders. In het boek worden ze verrast. Zij zitten in de tent en worden omsingeld door de mannen en kunnen geen kant op. De hele sprintscène komt in het boek dus helemaal niet voor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit, dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Koel en donker bewaren
Het is ook een halve film. Vandaar de toevoeging ''Part 1''. Wanneer gaat dat in je kleine koppie doordringen?quote:Op zondag 21 november 2010 20:11 schreef lunapuella het volgende:
Heb de film trouwens net gezien, vond 'm helemaal niet saai maar het einde wel gigantisch onbevredigend. Het voelt toch als een halve film.
quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:21 schreef Guanabana het volgende:
Ben vandaag geweest!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.To be honest, ik mis de meeste dingen die genoemd worden pas nádat ze genoemd zijn, vond het in de film voor het grootste gedeelte niet vervelend!
quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:38 schreef Daph_ het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Koel en donker bewaren
quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:40 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Oh! Dan heb ik het verkeerd gezienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Koel en donker bewaren
Tonks zat ook al in eerdere films, gespeeld door dezelfde actrice, maar toen wel met het andere kleur kapsel.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:28 schreef Guanabana het volgende:
Was dit nou trouwens de eerste film waar Tonks in voorkwam? Had me haar heel anders voorgesteld.
quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:30 schreef luffyd het volgende:
eindelijk gezien veel beter dan hbp.
jammer alleen nu dat we weer tot Juli moeten wachten
quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:21 schreef Guanabana het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When the student is ready, the teacher will appear.
Ja, in het boek is de straatnaam gekozen als achternaam.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:24 schreef Guanabana het volgende:
Trouwens, wat me net ineens te binnenschoot; als Harry wordt opgepakt door de Snatchers, zegt hij dat hij Vernon Dursley heet, en dat werd vertaald als Herman Liguster.Het is toch gewoon Herman Duffeling?
Maar dan zou de Engelse naam ook anders moeten zijn, maar die was gewoon Vernon Dursley toch?quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:27 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, in het boek is de straatnaam gekozen als achternaam.
In het boek beweert Harry toch dat z'n vader bij het ministerie werkt?
Hij noemde zich Vernon Dudley, niet Dursley. Omdat Herman Dirk niet echt werkt als een volledige voor- en achternaam, is er voor de straatnaam gekozen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:27 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Maar dan zou de Engelse naam ook anders moeten zijn, maar die was gewoon Vernon Dursley toch?
Kan ook dat ik het niet goed verstaan heb hoor.
Dat het deel 1 van de 2 is vind ik persoonlijk geen excuus. Dat had je ook bij Kill Bill Vol. 1 en 2, maar die voelden veel minder als halve films. Ik doelde erop dat de film op een behoorlijk raar moment eindigt, in elk geval Harry's verhaallijnquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:24 schreef beatrijs het volgende:
[..]
Het is ook een halve film. Vandaar de toevoeging ''Part 1''. Wanneer gaat dat in je kleine koppie doordringen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toevalligerwijs heb ik best een groot hoofd. Maar zelfs met een klein koppie zou ik wel kunnen bedenken dat dat nog geen reden is om zomaar beledigd te worden.
quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:03 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dat het deel 1 van de 2 is vind ik persoonlijk geen excuus. Dat had je ook bij Kill Bill Vol. 1 en 2, maar die voelden veel minder als halve films. Ik doelde erop dat de film op een behoorlijk raar moment eindigt, in elk geval Harry's verhaallijnPersoonlijk vond ik het prima, afgezien van het feit dat het kut is dat we weer acht maanden moeten wachten. Maar ik vond het punt in Harry's verhaallijn niet schokkend slecht of zo... Maak je niet zo druk, een ander punt had je wellicht ook niet goed gevonden. Je bent J.K. Rowling niet of zo...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
V.Ja inderdaad, V. ja.
Het stuk dat volgt is behoorlijk uitgebreid. Denk dat ze anders pas 15 minuten later hadden kunnen stoppen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:03 schreef lunapuella het volgende:
Ik doelde erop dat de film op een behoorlijk raar moment eindigt, in elk geval Harry's verhaallijn
Dat vond ik ook wel een grote gemiste kans, wat ik verder echt een misser vond is het ontbreken van Lord Voldemort bij het drama met de slang in Goderic's Hollow en het daar opvolgende deja vu. Schandalig vond ik die eigenlijk. Tel daarbij op dat er voorbijgegaan wordt aan het niet mogen noemen van de naam van Lord Voldemort en eigenlijk speelt aartsvijand van Harry eigenlijk nog niet eens een bijrol in de film, toch redelijk apart nu we het einde naderen.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:51 schreef TheMagnificent het volgende:
In het boek begon Harry zijn vertrouwen in Dumbledore op een gegeven moment echt te verliezen, omdat hij een hoop dingen te weten kwam die Dumbledore hem destijds niet had verteld (en die Harry als noodzakelijk achtte). In de film miste ik dat gevoel bij Harry toch wel een beetje.
In het eerste gedeelte van het boek spelen de deathly hallows ook nog niet zo'n grote rol natuurlijk. Pas in shell cottage maakt Harry de keuze.quote:Op woensdag 24 november 2010 14:33 schreef F_JD het volgende:
[..]
Dat vond ik ook wel een grote gemiste kans, wat ik verder echt een misser vond is het ontbreken van Lord Voldemort bij het drama met de slang in Goderic's Hollow en het daar opvolgende deja vu. Schandalig vond ik die eigenlijk. Tel daarbij op dat er voorbijgegaan wordt aan het niet mogen noemen van de naam van Lord Voldemort en eigenlijk speelt aartsvijand van Harry eigenlijk nog niet eens een bijrol in de film, toch redelijk apart nu we het einde naderen.
Laatste minpuntje nog: Het verhaal van de drie broers was erg mooi uitgewerkt, maar verder spelen The deathly Hallows eigenlijk helemaal geen rol in de film, inclusief de lastige keuze voor Harry achter welke elementen aan te gaan...
Verder best een aardige film hoor
Keuze wordt gemaakt voordat Voldemort naar het graf van Dumbledore gaat. Dat was namelijk het moment dat hij hem voor kon zijn. Maar in de film komt het niet eens voorbij dat hij er mee bezig is van tevoren of dat hij er achter komt waar de stok ligt.quote:Op woensdag 24 november 2010 14:35 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
In het eerste gedeelte van het boek spelen de deathly hallows ook nog niet zo'n grote rol natuurlijk. Pas in shell cottage maakt Harry de keuze.
Ja, dat wel. Dat is inderdaad wel een gemis. Misschien laten ze de keus nog zien, als Harry eerst met Griphook gaat praten.quote:Op woensdag 24 november 2010 14:41 schreef F_JD het volgende:
[..]
Keuze wordt gemaakt voordat Voldemort naar het graf van Dumbledore gaat. Dat was namelijk het moment dat hij hem voor kon zijn. Maar in de film komt het niet eens voorbij dat hij er mee bezig is van tevoren of dat hij er achter komt waar de stok ligt.
Bij de derde film zitten inderdaad erg mooie beelden. Een groot pluspunt van de films natuurlijk is dat de magie uit de boeken tot leven gewekt kan worden. En die magische sfeer komt in deel drie erg goed tot uiting. Al is in de eerste film bijvoorbeeld diagon alley (de wegisweg geloof ik) ook een lust voor het oog. Derde boek is voor velen ook één van de favorieten.quote:Op woensdag 24 november 2010 15:02 schreef speknek het volgende:
Wederom bijzonder puike film (ik zeg wederom alhoewel ik hbp niet zo vond, of althans, ik ben nu alweer vergeten wie of wat de hbp was, maar ik geloof dat veel mensen het boek ook niet zo vonden). Ik heb niet alle boeken gelezen, maar deel 7 wel, en ik ben geloof ik een van de weinigen die de films beter vinden dan de boeken.
Zo achteraf vind ik het ook volkomen verdedigbaar dat ze de film in tweeen hebben gesplitst, een wat rustigere opbouw past het slot, en de Harry Potter stijl in het geheel, goed. Scheelt ook dat de acteurs natuurlijk steeds geloofwaardiger acteren.
Toch blijft wat mij betreft de regisseur en het camerawerk van deel 3 (Cuaron) de beste.
Ik heb die eerste met heel veel pijn en moeite uit gezeten voor de tv...quote:Op woensdag 24 november 2010 15:52 schreef speknek het volgende:
Pasgeleden was trouwens Prince Caspian op tv, dat kan ook verklaren waarom ik HP zo goed vond.
Ik vind beide geweldig. Gisteravond na het voorlopig eind van de film het boek er maar weer bij gepakt omdat ik niet meer precies weet hoe zaken aflopen, en het viel mij juist weer op hoe goed het geschreven is.quote:Op woensdag 24 november 2010 15:51 schreef speknek het volgende:
Ja vind ik ook wel een terechte constatering, het verhaal van Sirius Black was op z'n minst warrig te noemen. Maar ik vind het verhaal sowieso niet het sterkste punt van HP (in de film van deel 7 valt bijvoorbeeld ook weer op hoe de hanger-horcrux gejat is van de One Ring), het gaat mij meer om de drie hoofdrolspelers en de magische sfeer. Het zal wellicht ook verklaren waarom ik de films leuker vind dan de boeken.
quote:Op woensdag 24 november 2010 20:59 schreef speknek het volgende:
Ja wel goed geschreven, fantasierijk, grappig. Maar de manier waarop het conflict Voldemort dood = HP dood opgelost werd bijvoorbeeld vond ik zelf erg onbevredigend. Ik heb hem op vakantie uitgelezen en niet de verklaringen van fans bekeken, maar ik snapte er niet veel van en het kwam op me over alsof Rowling het ook niet meer wist en een beetje een copout was begaan. (maar misschien is het wel een hele edele oplossing en snapte ik het niet omdat ik niet alle boeken heb gelezen)
Film niet gezien, maar ga er vanuit dat ze dat sowieso niet goed hebben uitgelegd...quote:Op woensdag 24 november 2010 21:58 schreef speknek het volgende:
Ah okee, dan ligt het er inderdaad aan dat ik boek 4 niet heb gelezen. Hmm, zat het wel in film 4?
Het wordt tussen neus en lippen wel vermeld geloof ik.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:59 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Film niet gezien, maar ga er vanuit dat ze dat sowieso niet goed hebben uitgelegd...
Idd, op een manier dat iedereen het al vergeten is als de film afgelopen is..quote:Op woensdag 24 november 2010 22:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het wordt tussen neus en lippen wel vermeld geloof ik.
Zoals met veel zaken in de filmsquote:Op woensdag 24 november 2010 22:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het wordt tussen neus en lippen wel vermeld geloof ik.
Dat tweede deel heb ik me niet eens aan gewaagd, de eerste film vond ik echt drama.quote:Op woensdag 24 november 2010 15:52 schreef speknek het volgende:
Pasgeleden was trouwens Prince Caspian op tv, dat kan ook verklaren waarom ik HP zo goed vond.
http://www.empireonline.com/features/lost-plots-of-harry-potter/quote:Op woensdag 24 november 2010 22:25 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik vind sowieso dat er vrij veel weggelaten wordt in de films ten opzichte van de boeken. Maar goed, Rowling keurt het goed.
Die over de hoed is wel briljant.quote:Op donderdag 25 november 2010 07:47 schreef Verbal het volgende:
[..]
http://www.empireonline.com/features/lost-plots-of-harry-potter/
V.
quote:Op vrijdag 26 november 2010 13:21 schreef Markachuuu het volgende:
*Heeft hem net voor de 3e keer gezien*![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 26 november 2010 13:29 schreef eQuaL het volgende:
Film was voor een HP film nog best goed!
Wel blijf ik het idee houden dat je naar een boek in film-vorm zit te kijken. Met veel details die ze beter gewoon weg hadden kunnen laten, omdat dat toch niet duidelijk wordt uitgewerkt en mensen die het boek niet hebben gelezen gewoon ontgaat...
Had liever gehad dat ze er een op zich zelf staande film van hadden gemaakt, zoals bijvoorbeeld met die openingsscene van Hermelien
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom heeft iedereen moeite met Harry & Hermione? Zo staat het ook daadwerkelijk in het boek beschreven.quote:Op vrijdag 26 november 2010 15:10 schreef Patch het volgende:
Die dansscene had voor mij niet gehoeven.
Zoveel minuten die je aan andere dingen had kunnen besteden.
En die halfnaakte Harry & Hermelien
Die dansscene en die halfnaakte illusie staat er toch niet in?quote:Op vrijdag 26 november 2010 15:12 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Waarom heeft iedereen moeite met Harry & Hermione? Zo staat het ook daadwerkelijk in het boek beschreven.
De dans scène staat er inderdaad niet in, ik doelde meer op het feit dat Harry & Hermione uit de Horcrux komen. Dit staat wel degelijk in het boek en het is ook vrij "expliciet" om het zo maar te zeggen. Maar de Horcrux is erg belangrijk in het boek, evenals de woede van Ron. Dat hadden ze er nooit uit kunnen laten.quote:Op vrijdag 26 november 2010 15:16 schreef Patch het volgende:
[..]
Die dansscene en die halfnaakte illusie staat er toch niet in?
Dan heb ik dat gemist.
dan nog, het is mijn persoonlijke mening, ik had liever gezien dat ze die waardevolle minuten aan belangrijke plots hadden kunnen schenken.
Net als de schoenstrik-scene van Ginny in de vorige film.
quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:35 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 26 november 2010 16:46 schreef Markachuuu het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 26 november 2010 16:46 schreef Markachuuu het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 26 november 2010 17:09 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I had a signature once. It was awful.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
♥Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV♥![]()
quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:26 schreef Oblivion het volgende:
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.![]()
quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:26 schreef Oblivion het volgende:
Dat deed ik dus ook xDSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wij hadden iemand die de enge stukjes signaleerde, een meisje naast ons kroop elke keer in elkaar en deed d'r handen voor d'r ogen tien seconden voordat er iets gebeurde.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
quote:Op vrijdag 26 november 2010 17:46 schreef zoeperzazke het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:26 schreef Oblivion het volgende:
Misschien tijd om dit mee te nemen of dit voor thuisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:35 schreef Aether het volgende:
[..]Ja, daaaag! Ik ga ze niet nog meer spekken...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Misschien tijd om dit mee te nemen of dit voor thuis![]()
Ik ben een geek...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
Ik ben geek, ik heb 'm op blu-ray....quote:![]()
Jullie niet?Steeds als ik tegen de lamp loop,
Ja dat wel, alle delen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:22 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik ben geek, ik heb 'm op blu-ray....![]()
Jullie niet?Maar alsnog...
![]()
![]()
Ik koop zo'n grote box als alle dvd's er zijn. Veul goedkoper.quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:22 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik ben geek, ik heb 'm op blu-ray....![]()
Jullie niet?![]()
![]()
Ik kon niet wachten, waren de eerste blu-ray's die ik kocht...quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:23 schreef Beaudelaire het volgende:
[..]
Ik koop zo'n grote box als alle dvd's er zijn. Veul goedkoper.![]()
Maar je hebt gelijk, je kan beter wachten, ik moet de laatste 3
(Ik heb 1 tot 5) los kopen.
Ik heb de vierde en de vijfde ook op dvd, maar die verkoop ik dan wel weer.quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:24 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik kon niet wachten, waren de eerste blu-ray's die ik kocht...![]()
Maar je hebt gelijk, je kan beter wachten, ik moet de laatste 3
(Ik heb 1 tot 5) los kopen.![]()
![]()
Zal ik het laatste deel weer lezen vanaf het punt waar deze film eindigt, of is dat n spoiler voor aankomende film?![]()
![]()
quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:30 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik mag hem niet zien van m'n vader.Vuur een Imperius-curse op hem af!
![]()
![]()
ik herinner me nu pas dat detail waarin HP met de soldaatjes speelt in the cupboard, dat die poppetjes weer terugkomen in deel 7... wat een lieve referentie, ik had het nog niet zo direct gezien...quote:I had a signature once. It was awful.![]()
quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:30 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik mag hem niet zien van m'n vader.
Ik dacht al..quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:16 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja, hij moet iets anders zien op tv.Ik bedoel HP1.
![]()
Jullie hebben maar 1 tv?
Nee, maar ik heb geen zin om boven te gaan zitten.quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:20 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik dacht al..![]()
Jullie hebben maar 1 tv?![]()
![]()
Groot gelijk!quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:22 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb geen zin om boven te gaan zitten.
Ongezellig...
Ik wil het laatste deel zien HP!
ben stik nieuwsgierig!Steeds als ik tegen de lamp loop,
Ik heb 1 en 2 op BluRay, ultimate edition, dat zijn de enige die goed zijn uitgebracht.
Het wachten is op 3.* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *![]()
Ik heb hem gister dan ook eindelijk gezien! En ik vind hem helemaal tof!
Wat vrienden die mee waren vonden het maar saai, maarja, die sukkels kennen de boeken of de voorgaande films niet dus dan mis je natuurlijk ook wel het een en ander aan details
De spanning werd in mijn ogen wel goed opgebouwd met een spannend 'cliffhanger'-achtig gedeelte (voor degenen die het boek niet kennen). Ik zie het als een soort van zeer geslaagde inleiding voor deel 2 waar het allemaal pas echt gaat gebeuren
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.![]()
Dat deed ik, was je in Delft?quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:08 schreef speknek het volgende:
Wij hadden iemand die de enge stukjes signaleerde, een meisje naast ons kroop elke keer in elkaar en deed d'r handen voor d'r ogen tien seconden voordat er iets gebeurde.
Ik had namelijk geen zin om te schrikken van die Dumbledore-geest op Grimmaulds Place, dus ik deed alvast m'n handen voor m'n ogen, hetzelfde met dat schrikmoment bij Bathilda Bagshot.Handig als je al weet wat er gaat gebeuren.
Koel en donker bewaren![]()
Ik deed dat ook! En aangezien ik de enige was van mijn vrienden die de boeken heeft gelezen werden ze op het einde wel boos xD Ook bij Goderic's Hollow, als Harry met Nagini boven is zat ik helemaal ''o nee, o nee nu gaat ze veranderen kijk uit harry'' te roepen xD![]()
Godzijdank zat ik niet bij jou in de bioscoop.quote:Op zaterdag 27 november 2010 15:12 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Ik deed dat ook! En aangezien ik de enige was van mijn vrienden die de boeken heeft gelezen werden ze op het einde wel boos xD Ook bij Goderic's Hollow, als Harry met Nagini boven is zat ik helemaal ''o nee, o nee nu gaat ze veranderen kijk uit harry'' te roepen xD![]()
![]()
dat is dan ook erg kut, dat je dat deed!quote:Op zaterdag 27 november 2010 15:12 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Ik deed dat ook! En aangezien ik de enige was van mijn vrienden die de boeken heeft gelezen werden ze op het einde wel boos xD Ook bij Goderic's Hollow, als Harry met Nagini boven is zat ik helemaal ''o nee, o nee nu gaat ze veranderen kijk uit harry'' te roepen xDKoel en donker bewaren![]()
quote:Op zaterdag 27 november 2010 15:12 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Ik ben verleden week vrijdag geweest.. Ondanks alle ellende van te voren (treinen die niet reden, mensen die op onze stoelen zaten, tot 2 keer toe meisjes uit de zaal gehaald moesten worden omdat ze constant zaten te lachen etc) vond ik het toch een erg mooie film.
Als je de boeken gelezen hebt mis je altijd dingen die in de film niet voorkomen, ook deze keer weer. En ik ervaar dat wel als storend want ben benieuwd hoe ze dat allemaal gaan oplossen in de volgende film. Cruciale verhaallijnen die gewoon niet aan bod komen.
Wat dat betreft zijn de boeken zoveel beter uitgewerkt qua complexiteit, waardoor ik de films enigsinds oppervlakkig vind.
Maar, dat wil ik er wel even bijzeggen, ik vind dit 1 van de betere films, het is duidelijk te merken dat het in 2 delen wordt gefilmd, er heerst meer rust en ook al heb ik anderen in dit topic horen zeggen dat ze het alsnog gehaast vonden, ikzelf had daar weinig last van..
Ik denk dat dat ook komt omdat er niet al te veel actie was en het zich vooral afspeelde in de tent, waarbij ook mooie shots genomen zijn van de natuur..
En ik vond Bill Nighy ge-wel-dig!![]()
Zijn uitdrukkingen, die stem, die articulatie..
Dat brengt me ook gelijk op het volgende punt, jammer dat Snape er maar zo kort inzat![]()
![]()
![]()
Bill Nighy vond ik absoluut niet goed gecast, als je het karakter kent uit de boeken..* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *![]()
Ja die ken ik idd, en of hij nou wel of niet goed gecast is voor de rol als Scrimgeour, ik vond Bill Nighy zelf iig enorm sterk.![]()
Nog een week wachten..
Ben nu al mijn niet-Potterboeken aan het lezen zodat ik nog wat te doen heb. Er begint nu wel een ernstig tekort te ontstaan...![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Totaal niet.quote:Op zaterdag 27 november 2010 16:14 schreef Patch het volgende:
Bill Nighy vond ik absoluut niet goed gecast, als je het karakter kent uit de boeken..
Veelte glad, geen oude leeuw die vele gevechten heeft gezien en aan vele gevechten heeft mee gegaan.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Vond ik ook een tegenvaller, jaquote:Op zaterdag 27 november 2010 16:14 schreef Patch het volgende:
Bill Nighy vond ik absoluut niet goed gecast, als je het karakter kent uit de boeken..
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.![]()
Ik vond de oplossing voor het missen van het gevecht in deel 6 ook wel erg zwak.quote:Op zaterdag 27 november 2010 17:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Totaal niet.
Veelte glad, geen oude leeuw die vele gevechten heeft gezien en aan vele gevechten heeft mee gegaan.![]()
Eenschquote:Op zaterdag 27 november 2010 17:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Totaal niet.
Veelte glad, geen oude leeuw die vele gevechten heeft gezien en aan vele gevechten heeft mee gegaan.![]()
![]()
![]()
Valt me nu op dat in de trailer op 1:16 Hermione geen bebloede handen heeft. Niet verwacht dat ze dat digitaal zouden toevoegen...When the student is ready, the teacher will appear.
Ja dat was mij ook al opgevallen idd..quote:Op zaterdag 27 november 2010 21:26 schreef Aether het volgende:
Valt me nu op dat in de trailer op 1:16 Hermione geen bebloede handen heeft. Niet verwacht dat ze dat digitaal zouden toevoegen...
Iedere keer als ik die trailer opnieuw zie, krijg ik kippevel bij the battle of Hogwarts![]()
![]()
Wowh indd, continuity error. ;p
Ik vond Rhys Ifans (Xenophilius Lovegood) echt geweldig gecast. Althans, hij was vrijwel exact hetzelfde als hoe ik me hem had voorgesteld. ^^SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Beetje off-topic maar:
Laatst de steen der wijzen nog gezien.
Je kunt je toch niet voorstellen dat de Perkamentus gespeeld door Richard Harris in de latere delen zou spelen. Veel te soft.
Is hij daarom ook vervangen trouwens na deel 2 voor Gambon?![]()
Nee, hij overleed vlak voor de opnamen van deel 3.quote:Op zondag 28 november 2010 17:13 schreef Breekfast het volgende:
Beetje off-topic maar:
Je kunt je toch niet voorstellen dat de Perkamentus gespeeld door Richard Harris in de latere delen zou spelen. Veel te soft.
Is hij daarom ook vervangen trouwens na deel 2 voor Gambon?When the student is ready, the teacher will appear.
Hij is overleden.quote:Op zondag 28 november 2010 17:13 schreef Breekfast het volgende:
Beetje off-topic maar:
Is hij daarom ook vervangen trouwens na deel 2 voor Gambon?![]()
Weet niet of het al gevraagd is, maar zou iemand mij kunnen vertellen waar de film eindigt ten opzichte van het boek? In een spoiler uiteraard met een waarschuwing erbij voor mensen die het niet willen weten.
En nog iets: Is het het waard om te gaan kijken als je alle films een zware teleurstelling vond als je de boeken hebt gelezen?
Ik dacht namelijk dat deel 6 echt cool zou worden aan de trailer te zien, maar dat waren gewoon alle goede stukjes uit de film en ik vond hem vreselijk saai.
Ze laten er veel te veel (ook belangrijke dingen) uit.
Als iemand mij dit zou kunnen vertellen zou ik dat zeer op prijs stellen.![]()
![]()
quote:Op zondag 28 november 2010 10:13 schreef Markachuuu het volgende:
Wowh indd, continuity error. ;p
Ik vond Rhys Ifans (Xenophilius Lovegood) echt geweldig gecast. Althans, hij was vrijwel exact hetzelfde als hoe ik me hem had voorgesteld. ^^SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 28 november 2010 18:52 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
Weet niet of het al gevraagd is, maar zou iemand mij kunnen vertellen waar de film eindigt ten opzichte van het boek? In een spoiler uiteraard met een waarschuwing erbij voor mensen die het niet willen weten.
En nog iets: Is het het waard om te gaan kijken als je alle films een zware teleurstelling vond als je de boeken hebt gelezen?
Ik dacht namelijk dat deel 6 echt cool zou worden aan de trailer te zien, maar dat waren gewoon alle goede stukjes uit de film en ik vond hem vreselijk saai.
Ze laten er veel te veel (ook belangrijke dingen) uit.
Als iemand mij dit zou kunnen vertellen zou ik dat zeer op prijs stellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond de film erg de moeite waard, stukken beter dan deel 6 met al die stomme romantische scenes. Ik heb me ook flink zitten ergeren toen! Nu ontbreken er inderdaad ook elementen, vaak doordat het niet in de eerdere films is verwerkt, maar DH part 1 is wat mij betreft mijn favoriete film. Aan het einde denk je wel even KUT, waarom stopt ie hier! Ik wil meer!![]()
![]()
quote:Op zondag 28 november 2010 18:57 schreef Daph_ het volgende:
[..]Dank u!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond de film erg de moeite waard, stukken beter dan deel 6 met al die stomme romantische scenes. Ik heb me ook flink zitten ergeren toen! Nu ontbreken er inderdaad ook elementen, vaak doordat het niet in de eerdere films is verwerkt, maar DH part 1 is wat mij betreft mijn favoriete film. Aan het einde denk je wel even KUT, waarom stopt ie hier! Ik wil meer!![]()
Misschien toch maar kijken dan.![]()
![]()
Dat gevoel kan ik me nog goed herrineren.. Nu weer tot Juli wachten.quote:Op zondag 28 november 2010 18:57 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ik vond de film erg de moeite waard, stukken beter dan deel 6 met al die stomme romantische scenes. Ik heb me ook flink zitten ergeren toen! Nu ontbreken er inderdaad ook elementen, vaak doordat het niet in de eerdere films is verwerkt, maar DH part 1 is wat mij betreft mijn favoriete film. Aan het einde denk je wel even KUT, waarom stopt ie hier! Ik wil meer!![]()
![]()
![]()
Let op, spoiler:Ik reageerde op een post die al vrij oud was zonder dat ik dat door had. Daarbij bleek mijn aanname gelul, dus ik heb het weeer weggehaald.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb gisteren ook de film in de IMAX gezien. Wat een topfilm! Het boek wordt goed recht gedaan, ook al kloppen sommige dingen niet. Ik miste zelf de scene met de hoorn bij de vader van Luna, daar moest ik in het boek zo om lachen.
[ Bericht 9% gewijzigd door Schanulleke op 28-11-2010 23:26:16 ]Life is what you make it.![]()
Wat ik niet snap:
Die lerares uit " Order of the Phoenix " werd op het laatst in OotP toch meegenomen door Centaurs? En nu was ze weer doodleuk aanwezig als rechter voor (half) dreuzels ?
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...![]()
Even gegoogeld voor je, ik wist het zelf ook niet meer te herinneren uit het boek.quote:Op maandag 29 november 2010 11:44 schreef jpg97 het volgende:
Wat ik niet snap:
Die lerares uit " Order of the Phoenix " werd op het laatst in OotP toch meegenomen door Centaurs? En nu was ze weer doodleuk aanwezig als rechter voor (half) dreuzels ?quote:Umbridge then attacked one of the centaurs near her. She was chased and nearly killed by them. Although she survived, her wand was snapped in half when one of the centaurs stepped on it.[1]
Umbridge was ultimately rescued by Dumbledore, although she was apparently left with a significant fear of centaurs afterwards, reacting violently at even the sound of hoofbeats. How Dumbledore managed to rescue her from the human-hating centaurs without suffering any injury himself remained a mystery, though it is likely that centaurs had respect for Albus, based on their salute at his funeral.![]()
Ah okay, dat werd dus niet duidelijk in de films ( ik heb de boeken niet gelezen)
ThanksOp dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...![]()
Mijn bescheiden oordeel:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:09 schreef AmerikaanseTopsport het volgende:
Mijn bescheiden oordeel:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feauteaux
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.![]()
Geweldige film.Een van de mooiste ooit, overall.
!
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
O en die dansscene tussen Harry en Hermione bracht me weer in shipper sferen.!
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
quote:Op donderdag 2 december 2010 15:23 schreef Netsplitter het volgende:
Dat vond ik ook storend inderdaad. Dat was in het boek toch een belangrijk gegeven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what you make it.![]()
Meen je dat nou?quote:Op zondag 28 november 2010 17:13 schreef Breekfast het volgende:
Beetje off-topic maar:
Die softe Dumbledore was stukken beter dan de kwade, onbeheerste Dumbledore uit (vooral) deel 4. Dat sloeg helemaal nergens op, hoe hij toen kwaad rondstoof.Koel en donker bewaren![]()
Mee eens. Dumbledore is juist een gigantische softie, dat wordt zeker in het laatste boek (de King's Cross scène!) wel duidelijk.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:07 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Meen je dat nou?
Die softe Dumbledore was stukken beter dan de kwade, onbeheerste Dumbledore uit (vooral) deel 4. Dat sloeg helemaal nergens op, hoe hij toen kwaad rondstoof.![]()
Bij de eerste Dumbledore krijg ik meer het beeld dat hij dan wel aardig en wijs is, maar dat hij nog geen vlieg kwaad zou kunnen doen als hij dat zou willen.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:07 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Meen je dat nou?
Die softe Dumbledore was stukken beter dan de kwade, onbeheerste Dumbledore uit (vooral) deel 4. Dat sloeg helemaal nergens op, hoe hij toen kwaad rondstoof.![]()
![]()
Nah niet alleen, Dumbledore moet ook de 'grote' tovenaar voorstellen die een legendarisch duel heeft uitgevochten met die Grindelwald en de enige is waar Voldermort nog voor vreest.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:16 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Mee eens. Dumbledore is juist een gigantische softie, dat wordt zeker in het laatste boek (de King's Cross scène!) wel duidelijk.
Bij de eerste Dumbledore heb ik dat gevoel totaal niet. Meer een vriendelijke oude boekenwurm die verder niks kan.![]()
Je kunt het ook totaal niet vergelijken, omdat Richard Harris nooit aan de laatste delen is toegekomen. En Dumbledore was in de eerste delen ook een vriendelijke oude boekenwurm. Maar je ziet hem daar nog niet zo op de voorgrond treden als in de latere delen. En Dumbledore blijft áltijd die vriendelijke oude boekenwurm. Hij kan wel een legendarisch gevecht hebben gehad met Grindewald - zogenaamd - maar dat wil niet zeggen dat hij diep van binnen een ongelofelijke softie is. Ron is ook een softie en een angsthaas en wat te denken van Neville? Die komt helemaal anders terug in het zevende boek.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:21 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nah niet alleen, Dumbledore moet ook de 'grote' tovenaar voorstellen die een legendarisch duel heeft uitgevochten met die Grindelwald en de enige is waar Voldermort nog voor vreest.
Bij de eerste Dumbledore heb ik dat gevoel totaal niet. Meer een vriendelijke oude boekenwurm die verder niks kan.![]()
Qua uiterlijk is Harris nog steeds echt mijn Dumbledore. Maar Gambon gaf me toch ook een goede indruk moet ik zeggen. Was echt totaal niet teleurgesteld.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
quote:
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Ik vond dat kamperen ook saai, geen verrassing omdat ik daar bij het boek ook in slaap viel (in de film niet hoorquote:)
Gisteren eindelijk gezien, alleen het nooduitgangbordje in mijn ooghoek was storend maar verder een prima film!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een 9, geen 10 omdat het in het midden wel een beetje traag liep.
[ Bericht 1% gewijzigd door Klipnap op 04-12-2010 17:27:18 ]![]()
Even een tip voor de HP-fans hier: morgenavond komt bij 'het uur van de wolf' op Nederland 2 een documentaire over J.K. Rowling.![]()
![]()
Dankje!quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:04 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Even een tip voor de HP-fans hier: morgenavond komt bij 'het uur van de wolf' op Nederland 2 een documentaire over J.K. Rowling.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Heb hem ook gezien met mijn vriendin. Vond het een leuke film. Lees de boeken niet maar kijk wel de films.Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_![]()
Van wat ik kan zien bij de info over deze docu is dat volgensmij hetzelfde interview is als zit bijgevoegd bij de dvd van HP6?quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:04 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Even een tip voor de HP-fans hier: morgenavond komt bij 'het uur van de wolf' op Nederland 2 een documentaire over J.K. Rowling.![]()
Hmm, heb helaas nachtdienst dan, maar dan morgen maar even uitzendinggemist raadplegenquote:Op zaterdag 4 december 2010 16:04 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Even een tip voor de HP-fans hier: morgenavond komt bij 'het uur van de wolf' op Nederland 2 een documentaire over J.K. Rowling.
Feauteaux
Ik weet het niet, ik heb de dvd nietquote:Op zondag 5 december 2010 18:51 schreef Markachuuu het volgende:
[..]
Van wat ik kan zien bij de info over deze docu is dat volgensmij hetzelfde interview is als zit bijgevoegd bij de dvd van HP6?. Ik neem m zelf op, morgen even terug kijken.
![]()
![]()
Is dat zo? Dan ga ik niet kijken, dan kijk ik het wel op de DVD..quote:Op zondag 5 december 2010 18:51 schreef Markachuuu het volgende:
[..]
Van wat ik kan zien bij de info over deze docu is dat volgensmij hetzelfde interview is als zit bijgevoegd bij de dvd van HP6?![]()
Het was indd (zoals ik ook al dacht) het interview die ook zit bijgevoegt bij de DVD van HP6 (op de extra's DVD).
![]()
Zaten in dat interview niet een aantal spoilers voor boek 7? Handig als je nog naar de film wildequote:Op maandag 6 december 2010 17:42 schreef Markachuuu het volgende:
Het was indd (zoals ik ook al dacht) het interview die ook zit bijgevoegt bij de DVD van HP6 (op de extra's DVD).
When the student is ready, the teacher will appear.
Oh das fijn, die extra's heb ik nog nooit bekeken eigenlijk, en op de tv kijken is toch weer fijner dan achter de pcquote:Op maandag 6 december 2010 17:42 schreef Markachuuu het volgende:
Feauteaux
Ja, een paar.. maar het richt zich meer op de schrijfster achter de boeken dan op het verhaal (haar jeugd, haar heden enz).. Er wordt wel t e.e.a. gezegt over het plot maar dat is bijna onvermijdelijk als je een interview met de schrijfster doet.quote:Op maandag 6 december 2010 17:50 schreef Aether het volgende:
[..]
Zaten in dat interview niet een aantal spoilers voor boek 7? Handig als je nog naar de film wildeMaar wel een mooi interview trouwens, echt een aanrader!
![]()
![]()
Ik heb 'm van de week ook gekeken, inderdaad een mooi interview! Er wordt op een gegeven moment wel gewaarschuwd dat er dingen over het plot in DH worden verteld![]()
![]()
Dit was mijn reactie ongeveer.quote:Op donderdag 9 december 2010 19:28 schreef formerjellybean het volgende:
ik moest huilen .Dobby
En een paar zaten me daarom uit te lachen
quote:Op donderdag 9 december 2010 21:04 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Dit was mijn reactie ongeveer.
[ afbeelding ]
Zo was het bij mij ook ongeveer. Fijn om te weten dat ik niet de enige muts bent die om dobby huiltquote:Op donderdag 9 december 2010 21:04 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
Ik had er wel even moeite mee in de bios ook.. Bij het lezen van het boek heb ik echt zitten huilen, vond het heel erg dat Dobby dood gingquote:Op donderdag 9 december 2010 22:51 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Zo was het bij mij ook ongeveer. Fijn om te weten dat ik niet de enige muts bent die om dobby huilt![]()
![]()
Zo, vandaag ook gezien. Dat verblijf van Voldemort, wat een epische plek.
En Dobby
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Daarom is het ook pas deel 1quote:.
Om eerlijk te zijn was ik ook zo een beetje. Ik zo: "OMG DUDE HET IS EEN FILM!"quote:Op donderdag 9 december 2010 21:04 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Ja dat is meestal halverwege een filmquote:
Feauteaux
Is dat niet Malfoy Manor? Eigenlijk het verblijf van de Malfoys dus.quote:Op donderdag 9 december 2010 22:59 schreef Zeroku het volgende:
Dat verblijf van Voldemort, wat een epische plek.
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:11 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Is dat niet Malfoy Manor? Eigenlijk het verblijf van de Malfoys dus.![]()
![]()
Oh,dan bedoelde ik diequote:Op vrijdag 10 december 2010 09:11 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Is dat niet Malfoy Manor? Eigenlijk het verblijf van de Malfoys dus.. Dat is wel echt een geweldige omgeving
.
Het zou je huis maar zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:14 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Oh,dan bedoelde ik die. Dat is wel echt een geweldige omgeving
.
![]()
![]()
quote:
Ik heb hem dan ook eindelijk gezien.
Epische film, alles zat er in.
Humor (Dobby,), spanning, drama (Dobby
, Hermelien die het geheugen van haar ouders wist) en de prachtige landschappen, en niet te vergeten Malfoy mansion.
Beste HP tot nu toe wmb.![]()
Ja die scene van Hermione was ook mooi. Kan me voorstellen dat hij minder leuk was voor mensen die de boeken niet kennen, maar de film was amper begonnen of ik zat al met tranen in de ogen bij die scènequote:Op zaterdag 11 december 2010 21:52 schreef Butterfly91 het volgende:
Ik heb hem dan ook eindelijk gezien.
Epische film, alles zat er in.
Humor (Dobby,), spanning, drama (Dobby
, Hermelien die het geheugen van haar ouders wist) en de prachtige landschappen, en niet te vergeten Malfoy mansion.
Beste HP tot nu toe wmb.
Feauteaux
Ja, ik kreeg echt kippenvel toen die foto's verdwenen.quote:Op zondag 12 december 2010 18:13 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Ja die scene van Hermione was ook mooi. Kan me voorstellen dat hij minder leuk was voor mensen die de boeken niet kennen, maar de film was amper begonnen of ik zat al met tranen in de ogen bij die scène
Ik ook. Goede binnenkomer zo, die scènequote:Op zondag 12 december 2010 18:13 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Ja die scene van Hermione was ook mooi. Kan me voorstellen dat hij minder leuk was voor mensen die de boeken niet kennen, maar de film was amper begonnen of ik zat al met tranen in de ogen bij die scène![]()
![]()
m.b.t epiloog (niet klikken als je de boeken niet gelezen hebt en niet wilt weten wat er gebeurt in DH part 2!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
al met al ben ik blij met de verspreiding over 2 delen. anders was het waarschijnlijk echt afgeraffeld.![]()
Binnen een film was er te weinig tijd geweest voor alles inderdaad, tenzij ze voor 5 uur hadden gekozen. Goede beslissing, al blijft het redelijk naadje dat we nog maanden moeten wachten op het echte einde.Life is what you make it.![]()
Van Mugglenet:Geen idee hoe waarheidsgetrouw, maar zoiets miste ik wel in de films.quote:Harry and Petunia scene
There was a photo circulating a few days ago of a page from a script. On it, it has lines exchanged between Harry and Petunia- in which Petunia says something along of the lines of “You didn’t just lose a mother that night, I lost a sister.” Many people were saying “Why wasn’t that included!” etc etc. but I just discovered that apparently it’s going to be included on the DVD as a deleted scene. So be excited for that!“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Ah, dat zou wel tof zijn, was inderdaad iets wat er voor de volledigheid wel in had gemogen van mijquote:Op maandag 3 januari 2011 04:05 schreef Bellatrix het volgende:
Van Mugglenet:
[..]
Geen idee hoe waarheidsgetrouw, maar zoiets miste ik wel in de films.
Feauteaux
Komt (helaas) in het boek ook niet voor. Klinkt interessant en ben benieuwd waar ze dat in de film zouden willen invoegen.quote:Op maandag 3 januari 2011 04:05 schreef Bellatrix het volgende:
Van Mugglenet:
[..]
Geen idee hoe waarheidsgetrouw, maar zoiets miste ik wel in de films.When the student is ready, the teacher will appear.
Tijdje geleden dat ik boek heb gelezen, maar er komt toch wel iets in voor tussen hun? Een blik of dat Petunia bijna iets wilde zeggen maar zich inhield? En misschien vervangt dit dan het ding dat Dirk tegen Harry zegt, wat ook zo mooi was.quote:Op maandag 3 januari 2011 07:53 schreef Aether het volgende:
[..]
Komt (helaas) in het boek ook niet voor. Klinkt interessant en ben benieuwd waar ze dat in de film zouden willen invoegen.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Er was wel een soortgelijke situatie ja, en die zin van Petunia zou de lading wel dekkenquote:Op maandag 3 januari 2011 16:04 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Tijdje geleden dat ik boek heb gelezen, maar er komt toch wel iets in voor tussen hun? Een blik of dat Petunia bijna iets wilde zeggen maar zich inhield? En misschien vervangt dit dan het ding dat Dirk tegen Harry zegt, wat ook zo mooi was.
Feauteaux
Zo die is groot geworden.quote:
En toch stelde ik me bij hem een baard voor bij het lezen van het boek.
Like this:![]()
![]()
Hoe ze o.a. de dood van Sneep gaan verfilmenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tralalalaaa![]()
* Clubsoda wandelt het topic binnenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.![]()
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:14 schreef Take_A_Picture het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:14 schreef Take_A_Picture het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
* Netsplitter krijgt flashbacks naar deel 6 en hoe ze daar het Nest opbliezen...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Die regisseur van HP 6 en 7.1 heeft de films flink verneukt.
De eerste delen waren tenminste nog tof, maar het ging snel achteruit.![]()
![]()
6 was (wat mij betreft) verreweg de slechtste ja. 7.1 was ook niet geweldig, maar wel een ander niveau dan 6 vond ik.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:28 schreef Beaudelaire het volgende:
Die regisseur van HP 6 en 7.1 heeft de films flink verneukt.
De eerste delen waren tenminste nog tof, maar het ging snel achteruit."Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
7.1 was nog wel draaglijk inderdaad, maar imo waren de scènes te langdradig. Mijn verwachten waren misschien ook wat hoog door het boek, maar dan nog.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:11 schreef Tanin het volgende:
[..]
6 was (wat mij betreft) verreweg de slechtste ja. 7.1 was ook niet geweldig, maar wel een ander niveau dan 6 vond ik.![]()
Klinkt weer als een onnodige wijziging die het verhaal niet ten goede komt.
Het zou mij niet verbazen als ze over 20 a 30 jaar de hele reeks opnieuw gaan verfilmen, maar dan met het voordeel van algehele voorkennis waardoor vanaf deel 1 belangrijke details er in en onzin er uit gelaten kan worden.
Het zal echter niet meevallen om met name Alan Rickman en Emma Watson te overtreffen.Nothing has changed. Everything has changed.![]()
Vlak Richard Harris niet uit, we zijn 5 films verder, die ander doet het aardig, maar écht niet zo goed als Richard Harris."Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:03 schreef Tanin het volgende:
Vlak Richard Harris niet uit, we zijn 5 films verder, die ander doet het aardig, maar écht niet zo goed als Richard Harris.![]()
![]()
quote:![]()
Ik had het nog niet eens over z'n accent"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"![]()
quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:01 schreef Sequencial het volgende:
Het zal echter niet meevallen om met name Alan Rickman en Emma Watson te overtreffen.Wat mij betreft is zonder hem de lol er toch vrij snel vanaf... En Michael Gambon is een aanfluiting! Zo!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.![]()
11 April is de dvd-release met een hoop deleted scenes, daarnaast zijn er ook nog extra's, maar die zijn alleen voor blu-ray.quote:The BBFC has released the titles of deleted scenes, featurettes and focus points we can expect on the upcoming Harry Potter and the Deathly Hallows - Part 1 DVD. They have also revealed the DVD's release date - April 11.
The additional material will total 56 minutes and 30 seconds.
Deleted Scenes
- The Burrow's Shed: Ron Discusses Radios with Mr. Weasley
- The Dursley House: Harry and Aunt Petunia As They Leave House
- The Dursley House: Harry and Dudley Shake Hands
- The Granger House: Death Eaters Search Deserted Home
- Ministry of Magic Lifts: Harry Tells Arthur He's Being Tracked
- Tent: Trio Discusses Destroying The Locket
- Rabbit Chase in the Forest
- Montage: Ron and Hermione Skimming Stones
The main featurette is entitled "On The Green with Rupert, Tom, Oliver and James." Focus points include The Last Days of Privet Drive, Hagrid's Motorbike, Magical Tents, Death Eaters Attack Cafe, Creating Dobby and Kreacher, Godric's Hollow, The Frozen Lake and The Return of Griphook.
Edit: EXTRAS ON BLU RAY DISC
EXTRAS on BD:
- Maximum Movie Mode: Voldemort's Secrets
- Sneak Peek: First scene of HP7.2 (TBC)
- Behind the Soundtrack
- The Flight of the Seven Harrys
- Exploring Godric's Hollow
- The Women of Harry Potter
- Rupert Grint: Not Your Average Guy
- Join the Cast at the Grand Opening WWoHP
- Additional Scenes![]()
Jezus 11 april, duurt nog even.Maakt fantastische podcasts voor jouw bedrijf bij https://podcast-fabriek.nl![]()
Waarom nou weer geen main featurette met Emma of een deleted scene van Snape
Nothing has changed. Everything has changed.![]()
Ik blijf Voldemort er niet evil genoeg eruit zien.
Ik vind het een mooie poster![]()
Ik weet zeker he, dat als ik die laatste film gezien heb, ik helemaal sentimenteel ga worden..![]()
![]()
![]()
Ik vind het ook een mooie poster.
De rode ogen hebben ze bewust achterwege gelaten, omdat ze vonden dat het er té fake uit ging zien. Persoonlijk vind ik Voldemort zo ook wel angstaanjagend genoeg.I had a signature once. It was awful.![]()
Awww ik kreeg echt kippenvel van die scene, You didn't just lost a mother that night, I lost a sister.![]()
![]()
Te fake terwijl het wel in het boek zo staat.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 08:14 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik vind het ook een mooie poster.
De rode ogen hebben ze bewust achterwege gelaten, omdat ze vonden dat het er té fake uit ging zien. Persoonlijk vind ik Voldemort zo ook wel angstaanjagend genoeg.
Ik ben ook blij dat ze het niet in de film hebben gedaan. Ik vind het er juist niet angstaanjagend uit zien, eerder nogal idioot. Ik vind het mooier dat je terug ziet dat er nog een schaduw in hem zit van de mens die hij ooit was.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Dingen die in woorden prima werken hoeven niet altijd even goed te werken als beeld.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Te fake terwijl het wel in het boek zo staat.![]()
Vandaar dat ze het Nest opgeblazen hebben.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:52 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dingen die in woorden prima werken hoeven niet altijd even goed te werken als beeld.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Laten we anders weer even ouderwets gaan zuurpruimen over het in de fik steken van the Burrow![]()
Ik vind het ook een mooie gedelete scene, het had was menselijks gegeven aan Petunia. Maar ja, aan de andere kant, het stond niet in het boek
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.![]()
Ik blijf Daniel een zeer matig acteur vinden. Jammer dat je dat niet weet als je iemand als 11-jarige cast.
Overigens, iemand vertelde me vandaag dat deel 2 pas in november uitkomt in plaats van deze zomer!Heb er nog niet zo snel iets over kunnen vinden, iemand die weet of dit waar is?
Koel en donker bewaren![]()
14 juli, nog steeds.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Ik kan ook gaan bitchen dat de begrafenis van Dumbledore er niet in zit.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:56 schreef Clubsoda het volgende:
Laten we anders weer even ouderwets gaan zuurpruimen over het in de fik steken van the Burrow![]()
Ik vind het ook een mooie gedelete scene, het had was menselijks gegeven aan Petunia. Maar ja, aan de andere kant, het stond niet in het boek
ik zou het logischer vinden om er een serie van te maken met 7 seizoenenquote:Op donderdag 20 januari 2011 00:01 schreef Sequencial het volgende:
Klinkt weer als een onnodige wijziging die het verhaal niet ten goede komt.
Het zou mij niet verbazen als ze over 20 a 30 jaar de hele reeks opnieuw gaan verfilmen, maar dan met het voordeel van algehele voorkennis waardoor vanaf deel 1 belangrijke details er in en onzin er uit gelaten kan worden.
Het zal echter niet meevallen om met name Alan Rickman en Emma Watson te overtreffen.
je vraagt Rowling gewoon om voor elk boek nog wat sidequests te schrijven en maakt er gewoon 7x13 afleveringen van zodat je niets moet weglaten![]()
![]()
Dag mag ookquote:Op zondag 3 april 2011 10:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik kan ook gaan bitchen dat de begrafenis van Dumbledore er niet in zit.Ze hebben in DH 2 overigens ook nog wat scenes toegevoegd die niet in het boek zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.![]()
quote:Op zondag 3 april 2011 10:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dag mag ookZe hebben in DH 2 overigens ook nog wat scenes toegevoegd die niet in het boek zitten.
Ik moet het nog maar zien wat ze met die gehele scene gedaan hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hoe ze het gedaan hebben.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Luna lijkt trouwens wel zwanger in die oranje/gele jurk die ze aanheeft met de bruiloft.
En waarom zeggen ze in eens You-know-who in de tweede helft van de film ipv Voldemort?
Zelfs Harry zegt You-know-who.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Dat was toch ook in het boek zo? Omdat als zijn naam werd uitgesproken ze gevonden konden worden door de Death Eaters (had ook een naam volgens mij, maar dat ben ik even kwijtquote:Op zondag 3 april 2011 11:44 schreef Netsplitter het volgende:
En waarom zeggen ze in eens You-know-who in de tweede helft van de film ipv Voldemort?
Zelfs Harry zegt You-know-who.).
Klopt, in het boek wordt dat ook zo uitgelegd op de radio, in de film totaal niet.quote:Op zondag 3 april 2011 11:45 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Dat was toch ook in het boek zo? Omdat als zijn naam werd uitgesproken ze gevonden konden worden door de Death Eaters (had ook een naam volgens mij, maar dat ben ik even kwijt).
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: