Achja, met een toverstokje is dat zo weer gemaakt. Dat zag je ook bij het Nest.quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:12 schreef DeLuna het volgende:
En dan zie je Zweinstein afbranden op de achtergrond...
Definieer tof.quote:
Ik geloof van een spiegel uit z'n oude kamer bij z'n oom en tante.quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:29 schreef TheMagnificent het volgende:
Waar was dat gebroken spiegeltje van Harry ook alweer van? Kan het me even niet meer herinneren van de boeken of van film 6.
Dat was 1 van de 2 Two-Way-Mirrors, door elkaars naam te zeggen konden Sirius Black en James Potter altijd contact met elkaar krijgen via die spiegels.quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:29 schreef TheMagnificent het volgende:
Waar was dat gebroken spiegeltje van Harry ook alweer van? Kan het me even niet meer herinneren van de boeken of van film 6.
In het boek is het zo dat Sirius Harry een pakketje geeft in OotP. Hij zegt daarbij dat als Harry hem nodig heeft, hij dit moet gebruiken. Harry gebruikt het nooit, omdat hij niet wil dat Sirius uit zijn schuilplaats komt - dus opent hij het pakje niet eens.quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:29 schreef TheMagnificent het volgende:
quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat was 1 van de 2 Two-Way-Mirrors, door elkaars naam te zeggen konden Sirius Black en James Potter altijd contact met elkaar krijgen via die spiegels.
Sirius heeft Harry de spiegel van James gegeven, zodat zij contact met elkaar konden houden.
Bedankt voor de uitleg.quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:34 schreef Daph_ het volgende:
[..]
In het boek is het zo dat Sirius Harry een pakketje geeft in OotP. Hij zegt daarbij dat als Harry hem nodig heeft, hij dit moet gebruiken. Harry gebruikt het nooit, omdat hij niet wil dat Sirius uit zijn schuilplaats komt - dus opent hij het pakje niet eens.
Als Sirius dood is, vindt hij het pakje weer en opent hij het. Er zit een spiegel in en een briefje waarop staat dat het een tweewegspiegel is; als je de naam noemt van de ander die de andere spiegel heeft, kun je met elkaar praten. Harry breekt die spiegel een keer in zijn koffer, maar bewaart het grootste stuk.
Hij heeft dat grootste stuk dus nog steeds in DH en dat blijkt een belangrijke link te zijn, maar dat zal wss wel uitgelegd worden in DH part 2.
Het is al gefilmd met dezelfde camera's als deze film, lijkt me wel dat 'ie ook gewoon in 2D en 3D wordt uitgebracht.quote:Op zondag 21 november 2010 09:19 schreef Markachuuu het volgende:
Deel 2 zou wel in 3D uitkomen toch? Of komt hij ook in 2D?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.minder:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij noemt Hermione dit wel kort als ze in het bos aankomen. Wordt niet echt goed duidelijk gemaakt.quote:Op zondag 21 november 2010 11:45 schreef summer2bird het volgende:
Ik vond alleen wel jammer dat als ze weer uit het ministerie vluchten, ze niet terug gaan naar dat huis maar naar een bos. Ook was er de metamorfose van Knijster niet te zien.
In het boek zou bij dit punt het huis niet meer veilig zijn en in de film is dat het nog wel.
Dat gevoel had ik in het boek al, en ik ben blij dat ze dit in de film hebben beperkt zodat het nog nét uit te houden is. Het is inderdaad heel erg saai.quote:Op zondag 21 november 2010 14:10 schreef Dayshine het volgende:
Ik had het op een gegeven moment dan ook wel gehad met de eeuwige shots van Harry, Hermelien en Ron die met hun tent ergens op een verlaten stuk land aan het kibbelen waren. Ik snap de importantie hiervan omdat het laat zien hoe moeilijk de karakters het er emotioneel mee hebben etc. maar na een tijdje wordt het wel ontzettend saai.
Dit ook niet zo in het boek als ik het goed heb.quote:Op zondag 21 november 2010 11:45 schreef summer2bird het volgende:
Ik vond alleen wel jammer dat als ze weer uit het ministerie vluchten, ze niet terug gaan naar dat huis maar naar een bos.
quote:Op zondag 21 november 2010 12:58 schreef Aether het volgende:
[..]
Volgens mij noemt Hermione dit wel kort als ze in het bos aankomen. Wordt niet echt goed duidelijk gemaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
Dit dus. De film was opzich goed, alleen miste ik inderdaad een spanningsboog.quote:Op zondag 21 november 2010 14:10 schreef Dayshine het volgende:
Gisteravond heen geweest en ik was eerlijk gezegd niet onder de indruk. Het probleem met deze film is dat het gebaseerd is op een gesplitst boek. Het boek heeft zo zijn eigen spanningsboog waarin het eerste gedeelte met name fungeert als opbouwend voor het tweede gedeelte.
Ik had het op een gegeven moment dan ook wel gehad met de eeuwige shots van Harry, Hermelien en Ron die met hun tent ergens op een verlaten stuk land aan het kibbelen waren. Ik snap de importantie hiervan omdat het laat zien hoe moeilijk de karakters het er emotioneel mee hebben etc. maar na een tijdje wordt het wel ontzettend saai.
Ik vond de film als geheel op zich best aardig, met name de geanimeerde scene met de drie broeders vond ik heel erg gaaf gedaan. Maar het ontbrak voor mij een beetje aan snelheid in dit eerste deel. (Alhoewel dus gezegd moet worden dat het eerste gedeelte van het boek ook traag is). Yates bleef wel vrij trouw aan het boek wat ik wel kan waarderen, maar het splitsen van het boek heeft wat mij betreft vooral dit eerste deel geen goed gedaan. Nu is het maar wachten op een, hopelijk, action packed slot.
quote:Op zondag 21 november 2010 15:33 schreef Buitendam het volgende:
In het boek verdwijnselen ze wel naar het huis, maar op dat moment heeft die death eater Hermione nog vast aan haar been. Daarmee heeft zij die death eater door de verdediging geholpen waarmee het huis onzichtbaar is en kunnen zij voortaan het huis van de Blacks betreden. Daarom zijn ze meteen verdwijnseld naar het bos.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tering...quote:Op zondag 21 november 2010 18:19 schreef Daph_ het volgende:
Waardeloze review trouwens op nu.nlEr stond iets in over dat er best een groot deel van de tentscenes verwijderd konden worden en dat het hele boek best in één film kon worden gebruikt, want nu was de film saai, liet het de fans met een open einde zitten en was het niet goed genoeg
Ik heb liever 2 goed uitgewerkte films van dik 2 uur dan 1 gehaaste film waar alles ingefrot is van 3,5 tot 4 uur, maargoed dat ben ik
Ik kan niet zo heel goed Engels, daarom heb ik ze allemaal in het Nederlands gelezen.quote:Op zondag 21 november 2010 18:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Leuk dat je aan een post altijd meteen kan zien of iemand het boek in het Nederlands of Engels gelezen heeft.
I quote:quote:
Rest van de 'recensie': http://www.nu.nl/film/238(...)1--david-yates-.htmlquote:Open einde
Het laatste Potterboek was zo dik dat er twee films aan worden gewijd, wat natuurlijk ook lucratiever is. Het trage middendeel van Part I wekt echter de indruk dat er best wat geschrapt had kunnen worden, zodat het hele boek wel in één film had gepast.
Dan waren de Potter-fans ook niet achtergelaten met een wel heel open einde. Want op de definitieve afronding zullen ze toch echt moeten wachten tot volgend jaar zomer.
Je zou er bijna een account op nujij voor gaan aanmaken om even flink tegengas te geven.quote:Op zondag 21 november 2010 18:26 schreef Daph_ het volgende:
[..]
I quote:
[..]
Rest van de 'recensie': http://www.nu.nl/film/238(...)1--david-yates-.html
Ik zet 'recensie' omdat dit de meest waardeloze recensie is die ik ooit heb gelezen. Er wordt continu gegrepen naar bijzaken die er niks mee te maken hebben en bovendien is duidelijk dat de 'recensent' geen idee heeft waar hij over praat.
Ik heb even gegoogle'd op de naam van de meneer die het geschreven heeft, André Nientied, en blijkbaar schrijft hij columns voor de Revu. Meneer noemt zich op zijn LinkedIn account 'movie critic at Nu.nl'
Bijna wel jaquote:Op zondag 21 november 2010 18:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je zou er bijna een account op nujij voor gaan aanmaken om even flink tegengas te geven.
quote:Deathly Hallows bevat bizarre terzijdes, zoals het kitscherige koortsvisioen van Ron die een naakte Harry en Hermione in innige omstrengeling ziet. Gefundenes Fressen voor hijgers die al jaren het internet afstruinen op zoek naar naaktfotos van Emma Watson.
quote:Het grootste deel van Potter 7a dwalen de voortvluchtige Harry, Ron en Hermione door de bossen met beurtelings om hun nek een hanger van de nare juf Omer (Imelda Staunton). Die hanger moet je niet te lang om hebben, want dan word je chagrijnig
quote:Op zondag 21 november 2010 18:34 schreef Netsplitter het volgende:
http://www.nujij.nl/harry(...)ndash.10396162.lynkx
quote:je bent een schande voor het vak! Ga je schamen.
Wat een fouten, wat een totaal gebrek aan inschattingsvermogen en wat een enorme fout van NU om jou naar een film te sturen waar je echt, maar dan ook echt, helemaal niets van af weet.
Alsof je iemand naar een Bond-film hebt gestuurd die dan in zijn recensie commentaar heeft over het arrogante gedrag van die rare geheim agent. "Wat een arrogante kwal, wie schrijft nou zo'n karakter?" En dan ook nog zeggen dat James Bond door Hugh Grant wordt gespeeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar even in een spoiler gedaan..![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 21 november 2010 20:04 schreef Euner het volgende:
Even een vraagje over de boeken, misschien dat iemand mij dat kan beantwoorden..
Let op, spoiler:Connecties met J.K. Rowling?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
Even een vraagje over de boeken, misschien dat iemand mij dat kan beantwoorden..
Let op, spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let op, spoiler:Sommige stukken moesten de vertalers inderdaad weten. Zo herinner ik mij ook stukje uit boek 2 waarin Harry aan het doe 't zelven is met die Basilisktand en het dagboekhorcrux. Daar zit ook een stukje in waar men vele boeken later (boek 6, meen ik) op terugkomt. Tijdens een conversatie tussen Harry en Dumbledore.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit, dus.
quote:Op zondag 21 november 2010 20:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Sommige stukken moesten de vertalers inderdaad weten. Zo herinner ik mij ook stukje uit boek 2 waarin Harry aan het doe 't zelven is met die Basilisktand en het dagboekhorcrux. Daar zit ook een stukje in waar men vele boeken later (boek 6, meen ik) op terugkomt. Tijdens een conversatie tussen Harry en Dumbledore.
Haha, ja! Ik vind dat de vertaalwoede van Buddingh' soms trouwens wel te ver doorschiet. Blaise is een case in point, het was in boek 1 zo'n non-personage dat het makkelijk Blaise had kunnen blijven. Nu zaten we opgescheept met een fout en daarna het afschuwelijke Bello. Van Luna naar Loena vond ik ook nutteloos.quote:Op zondag 21 november 2010 20:14 schreef Daph_ het volgende:
Er was in boek 1 ook een blamage met Blaise Zabini, Wiebe had die vertaald als "Bella" maar het bleek toch echt een jongetje![]()
Is in de latere edities wel gecorrigeerd, maar toch
Eenschquote:Op zondag 21 november 2010 20:15 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Haha, ja! Ik vind dat de vertaalwoede van Buddingh' soms trouwens wel te ver doorschiet. Blaise is een case in point, het was in boek 1 zo'n non-personage dat het makkelijk Blaise had kunnen blijven. Nu zaten we opgescheept met een fout en daarna het afschuwelijke Bello. Van Luna naar Loena vond ik ook nutteloos.
quote:Op zondag 21 november 2010 20:13 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik kan me de scène niet precies herinneren, er was een naam of gebeurtenis die iedere vertaler op een bepaalde manier móest vertalen, omdat het in boek 6 zou worden uitgelegd. Het had in ieder geval te maken met de Basilisktand en het dagboek. Dat vertelde Rowling in de TV Show Op Reis, geloof ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit, dus.
Voor kinderboeken vind ik het goed vertaald. Hermelien is een heel Nederlandswaardige, bijzondere naam voor Hermione bijvoorbeeld. Wiebe wist natuurlijk bij deel 1 ook niet dat de serie zo volwassen ging worden en dan ga je sommige vertalingen ook niet meer aanpassen. Ik vind Gruzielementen trouwens wel een geweldige vertaling van Horcruxes en zo zijn er wel meer woorden die in het Nederlands meer spreken dan in het Engels voor de Nederlandse lezer.quote:Op zondag 21 november 2010 20:21 schreef Daph_ het volgende:
[..]
EenschDe grappen worden ook onwijs slecht vertaald in sommige gevallen vind ik. Toen ik de Nederlandse boeken last (eerste keer), herkende ik er geen grap in, maar toen ik daarna de Engelse boeken las, zag ik die plots wel. Het is echt jammer hoe zulke dingen verloren gaan door de vertaling. Ik lees dan ook liever de Engelse boeken wanneer ik de serie herlees
Nee, Halvemaanstraat is een straat in Goderics Einde geworden toch? Ook zoiets, Wiebe kon nooit vermoeden dat Goderics Hollow zo'n rol ging spelen. Desondanks had hij wel van begin af aan kunnen kiezen de verwijzing erin te laten zitten....quote:Op zondag 21 november 2010 20:32 schreef StefanKollaart het volgende:
Hetzelfde is ook met Goderic's Eind. In deel 1 en 6 wordt dit nog de Halvemaanstraat genoemd, terwijl in deel 7 expliciet vernoemd wordt dat de stad vernoemd is naar Goderic Griffoendor, waardoor in deel 7 de straat ineens Goderic's Eind heet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
quote:Op zondag 21 november 2010 22:08 schreef Aether het volgende:
Vraag voor degenen die het boek hebben gelezen (heb het boek gelezen maar kan me dit niet meer herinneren)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I had a signature once. It was awful.
quote:Op zondag 21 november 2010 22:08 schreef Aether het volgende:
Vraag voor degenen die het boek hebben gelezen (heb het boek gelezen maar kan me dit niet meer herinneren)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 21 november 2010 22:11 schreef zoeperzazke het volgende:
OK. Benieuwd hoe ze dat in de film (gaan?) oplossen en/of er überhaupt een verklaring komt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When the student is ready, the teacher will appear.
Nee, op het einde is het "Halvemaanstraat, Goderic's Eind", maar inderdaad wel een halfgare oplossing. Nou ja.quote:Op zondag 21 november 2010 20:32 schreef StefanKollaart het volgende:
Hetzelfde is ook met Goderic's Eind. In deel 1 en 6 wordt dit nog de Halvemaanstraat genoemd, terwijl in deel 7 expliciet vernoemd wordt dat de stad vernoemd is naar Goderic Griffoendor, waardoor in deel 7 de straat ineens Goderic's Eind heet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe komt de film dan bij 3?Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 16 december 2009 02:31 schreef Pingwingei het volgende:
heus waar de mensheid zal gebukt gaan onder Kimsywimsy's tirannie waar enkel ik boven sta, naast Kimsywimsy _O_
Het portret is er geheel uitgelaten, ik verwacht dat het stukje spiegel de cruciale rol gaat spelen.quote:Op zondag 21 november 2010 22:14 schreef Aether het volgende:
[..]
OK. Benieuwd hoe ze dat in de film (gaan?) oplossen en/of er überhaupt een verklaring komt.
quote:Op maandag 22 november 2010 00:18 schreef kalinhos het volgende:
Wat ik even in de film kwijt was...
er zijn 7 horcruxen, toch?
En op een gegeven moment zegt Hermione"still 3 to go"
Maar ze moeten er toch nog meer?:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe komt de film dan bij 3?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I had a signature once. It was awful.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hardcoholic
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
quote:Op maandag 22 november 2010 22:43 schreef kalinhos het volgende:
Nu ik er over nadenk, en waarschijnlijk staat eht vast ergens in het boek mja er zijn dagen dat het niet op mn nachtkastje ligt:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 22 november 2010 22:43 schreef kalinhos het volgende:
Nu ik er over nadenk, en waarschijnlijk staat eht vast ergens in het boek mja er zijn dagen dat het niet op mn nachtkastje ligt:In het boek is de scène ook volkomen anders. In het boek worden ze verrast. Zij zitten in de tent en worden omsingeld door de mannen en kunnen geen kant op. De hele sprintscène komt in het boek dus helemaal niet voor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit, dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Koel en donker bewaren
Het is ook een halve film. Vandaar de toevoeging ''Part 1''. Wanneer gaat dat in je kleine koppie doordringen?quote:Op zondag 21 november 2010 20:11 schreef lunapuella het volgende:
Heb de film trouwens net gezien, vond 'm helemaal niet saai maar het einde wel gigantisch onbevredigend. Het voelt toch als een halve film.
quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:21 schreef Guanabana het volgende:
Ben vandaag geweest!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.To be honest, ik mis de meeste dingen die genoemd worden pas nádat ze genoemd zijn, vond het in de film voor het grootste gedeelte niet vervelend!
quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:38 schreef Daph_ het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Koel en donker bewaren
quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:40 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Oh! Dan heb ik het verkeerd gezienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Koel en donker bewaren
Tonks zat ook al in eerdere films, gespeeld door dezelfde actrice, maar toen wel met het andere kleur kapsel.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:28 schreef Guanabana het volgende:
Was dit nou trouwens de eerste film waar Tonks in voorkwam? Had me haar heel anders voorgesteld.
quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:30 schreef luffyd het volgende:
eindelijk gezien veel beter dan hbp.
jammer alleen nu dat we weer tot Juli moeten wachten
quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:21 schreef Guanabana het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When the student is ready, the teacher will appear.
Ja, in het boek is de straatnaam gekozen als achternaam.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:24 schreef Guanabana het volgende:
Trouwens, wat me net ineens te binnenschoot; als Harry wordt opgepakt door de Snatchers, zegt hij dat hij Vernon Dursley heet, en dat werd vertaald als Herman Liguster.Het is toch gewoon Herman Duffeling?
Maar dan zou de Engelse naam ook anders moeten zijn, maar die was gewoon Vernon Dursley toch?quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:27 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, in het boek is de straatnaam gekozen als achternaam.
In het boek beweert Harry toch dat z'n vader bij het ministerie werkt?
Hij noemde zich Vernon Dudley, niet Dursley. Omdat Herman Dirk niet echt werkt als een volledige voor- en achternaam, is er voor de straatnaam gekozen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:27 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Maar dan zou de Engelse naam ook anders moeten zijn, maar die was gewoon Vernon Dursley toch?
Kan ook dat ik het niet goed verstaan heb hoor.
Dat het deel 1 van de 2 is vind ik persoonlijk geen excuus. Dat had je ook bij Kill Bill Vol. 1 en 2, maar die voelden veel minder als halve films. Ik doelde erop dat de film op een behoorlijk raar moment eindigt, in elk geval Harry's verhaallijnquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:24 schreef beatrijs het volgende:
[..]
Het is ook een halve film. Vandaar de toevoeging ''Part 1''. Wanneer gaat dat in je kleine koppie doordringen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toevalligerwijs heb ik best een groot hoofd. Maar zelfs met een klein koppie zou ik wel kunnen bedenken dat dat nog geen reden is om zomaar beledigd te worden.
quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:03 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dat het deel 1 van de 2 is vind ik persoonlijk geen excuus. Dat had je ook bij Kill Bill Vol. 1 en 2, maar die voelden veel minder als halve films. Ik doelde erop dat de film op een behoorlijk raar moment eindigt, in elk geval Harry's verhaallijnPersoonlijk vond ik het prima, afgezien van het feit dat het kut is dat we weer acht maanden moeten wachten. Maar ik vond het punt in Harry's verhaallijn niet schokkend slecht of zo... Maak je niet zo druk, een ander punt had je wellicht ook niet goed gevonden. Je bent J.K. Rowling niet of zo...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
V.Ja inderdaad, V. ja.
Het stuk dat volgt is behoorlijk uitgebreid. Denk dat ze anders pas 15 minuten later hadden kunnen stoppen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:03 schreef lunapuella het volgende:
Ik doelde erop dat de film op een behoorlijk raar moment eindigt, in elk geval Harry's verhaallijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |