abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88945986
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:27 schreef hondebrok het volgende:

[..]

nee jouw reactie slaat nergens op.

jij komt met "dat beweerden de nazi's ook"

ik vraag dus of de onderzoeken die duidelijk tonen dat ze crimineler/intoleranter zijn dus door neo-nazi onderzoekers zijn uitgevoerd en vervalst...
Ik heb werkelijk geen flauw idee waar je het over hebt. Zal het nog een keer proberen: Wilders claimt dat de islam gevaarlijk is. Hij probeert dat standpunt kracht bij te zetten door te citeren uit de Koran.

Hitler riep dat de joden slecht waren en dat zij de wereld willen overnemen. Dat standpunt probeerde hij kracht bij te zetten door citaten uit de Thora aan te halen.

Snappie?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_88946055
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:38 schreef hondebrok het volgende:
als de westerse samenleving niet superieur is wat is het dan?
Niet superieur, in ieder geval.

quote:
het gaat er wel om of iets waar is of niet en of dit toetsbaar is.
Dat 'Marokkanen' beter vertegenwoordigd zijn in bepaalde statistieken staat buiten kijf en er is ook niemand die dat zal ontkennen. Het gaat er om wat je met die gegevens doet.
  zaterdag 20 november 2010 @ 16:45:05 #105
177885 JoaC
Het is patat
pi_88946113
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Dat 'Marokkanen' beter vertegenwoordigd zijn in bepaalde statistieken staat buiten kijf en er is ook niemand die dat zal ontkennen. Het gaat er om wat je met die gegevens doet.
Dat is juist makkelijk, gewoon ongefundeerde verklaringen rondspuien.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_88946190
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, de drijvende kracht achter het nazisme was Karl Haushofer.
mwah, het begrip lebensraum mag hij dan verzonnen hebben maar de expansiedrift van koningen en rijken bestond altijd al
  zaterdag 20 november 2010 @ 16:47:47 #107
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_88946193
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:40 schreef JoaC het volgende:

[..]

Dat die Grootmoefti Hitler ontmoet heeft staat vast. Dat hij de centrale leider van de islam was is onwaar. De internationale islam is immers gefragmenteerd.

Welke wetenschappelijke bronnen staan er?

Er staan allemaal websites van gelijkdenkenden als bron.
Even doorscrollen en lezen. Dan lees je ook dat joden, christenen en moslims vredig naast elkaar leefde, tot Ali zich er mee ging bemoeien.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_88946272
quote:

[..]

[..]

superieur is beter, staat buiten kijf dat een land als nederland beter te leven is dan een land als turkije.
zijn ook zat onderzoeken naar geweest, islamitische landen scoren bedroevend laag
pi_88946273
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:47 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

Even doorscrollen en lezen. Dan lees je ook dat joden, christenen en moslims vredig naast elkaar leefde, tot Ali zich er mee ging bemoeien.
Zie, het kan dus toch. Het zijn ook vaak gekken zoals die Ali die een geloofsboek misbruiken om hun eigen agenda door te drukken. In de naam van het christendom zijn ook vreselijke dingen gedaan. Is de religie daarom per definitie slecht? Nee, het wordt vaak misbruikt door kwaadwillenden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_88946343
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zie, het kan dus toch. Het zijn ook vaak gekken zoals die Ali die een geloofsboek misbruiken om hun eigen agenda door te drukken. In de naam van het christendom zijn ook vreselijke dingen gedaan. Is de religie daarom per definitie slecht? Nee, het wordt vaak misbruikt door kwaadwillenden.
waarom hebben we dan geen legaal wapenbezit voor iedereen.
95% zat het niet misbruiken
  zaterdag 20 november 2010 @ 16:52:42 #111
177885 JoaC
Het is patat
pi_88946363
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:47 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

Grappig, ik vraag om wetenschappelijke bronnen die de tekst ondersteunen, jouw reactie is dat ik de tekst moet lezen.

Als ik nou naar een website link waarin staat dat de aarde gecreëerd is door een Vliegend Spaghetti-monster, geloof je de tekst dan ook als ik daar naar verwijs?

[ Bericht 0% gewijzigd door JoaC op 20-11-2010 16:59:15 ]
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_88946563
Privacy beperkende maatregelen in aantocht?

Angsrzaaierij ten top.
pi_88946658
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:58 schreef IHVK het volgende:

Angsrzaaierij ten top.
Al was dat zo, wat zou dit dan toevoegen? De verkiezingen zijn al geweest.
In Dei nomine feliciter
pi_88946730
Draagvlak, wat schiet je er precies anders mee op om dit soort dingen de wereld in te helpen.
pi_88946987
Links is wel behoorlijk overtuigd van zichzelf. Het zou links eens sieren als zij de problemen omtrent de radicale islam zouden oplossen, dan hoeven we deze discussies tenminste niet te houden.
pi_88947072
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:02 schreef IHVK het volgende:
Draagvlak, wat schiet je er precies anders mee op om dit soort dingen de wereld in te helpen.
Wat maakt draagvlak op dit moment dan uit? Zoals ik zeg zijn de verkiezingen onlangs geweest.
In Dei nomine feliciter
pi_88947133
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:58 schreef IHVK het volgende:

Angsrzaaierij ten top.
duitsland moet gaan beslissen of ze uit afganistan gaan vertrekken. stand nu: ja, mits the situatie het toestaat. dus gaan ze dreigen, zodat de duitsers bang worden en weg willen.
pi_88947136
quote:

[..]

Ik vind van wel. Verre van perfect, dat zeker, maar beter dan de alternatieven.
In Dei nomine feliciter
pi_88947181
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:08 schreef Zienswijze het volgende:
Links is wel behoorlijk overtuigd van zichzelf. Het zou links eens sieren als zij de problemen omtrent de radicale islam zouden oplossen, dan hoeven we deze discussies tenminste niet te houden.
wat een naief postje, alsof iemand dat zou kunnen oplossen.
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:14:30 #120
177885 JoaC
Het is patat
pi_88947249
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:08 schreef Zienswijze het volgende:
Laten we invallen op Iran en Saoedi-Arabië voorbereiden, ook een missie richting Pakistan om het Noorden Talibanvrij te maken is handig.

Vervolgens pakt ons leger Gaza aan, en spreken we Israël aan op hun gedrag.

Volgende stap is Hezbollah in Jordanië, en Syrië terroristenvrij te maken.

Doe je mee?
[..]
pi_88947300
Hoe gaat zoiets eigenlijk in zijn werk? Al Quaida belt het Duitse parlement even om te zeggen dat ze misschien gaan aanvallen?
pi_88947315
JoaC denkt het te kunnen oplossen. Lees maar 1 post onder die van jou. Ik zal er op reageren.
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:16:18 #123
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_88947319
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:15 schreef Big-Ern het volgende:
Hoe gaat zoiets eigenlijk in zijn werk? Al Quaida belt het Duitse parlement even om te zeggen dat ze misschien gaan aanvallen?
Nee, gewoon via Facebook of Twitter.
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
pi_88947359
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:16 schreef Arglist het volgende:

[..]

Nee, gewoon via Facebook of Twitter.
Ach ja, telefoon is ouderwets! 8)7
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:18:05 #125
177885 JoaC
Het is patat
pi_88947399
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:17 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Ach ja, telefoon is ouderwets! 8)7
De FBI houdt het terroristennetwerk op LinkedIn dan ook stevig in de gaten
[..]
pi_88947435
Zozo, jij bevestigt weer het vooroordeel dat links naief zou zijn. Je denkt werkelijk dat als Amerika haar troepen weghaalt dat dan de problemen omtrent de radicale islam zou oplossen?

Vertel mij dan eens even waarom óók islamitische landen last hebben van de radicale islam? En waarom. voordat het huidige Amerika uberhaupt bestond, de radicale islam ook her en der voor problemen zorgden?
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:20:44 #127
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_88947529
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:18 schreef Zienswijze het volgende:
Zozo, jij bevestigt weer het vooroordeel dat links naief zou zijn. Je denkt werkelijk dat als Amerika haar troepen weghaalt dat dan de problemen omtrent de radicale islam zou oplossen?

Vertel mij dan eens even waarom óók islamitische landen last hebben van de radicale islam? En waarom. voordat het huidige Amerika uberhaupt bestond, de radicale islam ook her en der voor problemen zorgden?
Je bedoelt waarom oorlog en machtsstrijd een veel voorkomend fenomeen is in de menselijke geschiedenis? Goede vraag. Misschien ligt het antwoord in het mens-zijn.
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:20:58 #128
177885 JoaC
Het is patat
pi_88947540
quote:

Gaat dit over mij?
[..]
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:21:56 #129
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_88947581
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:18 schreef JoaC het volgende:

[..]

De FBI houdt het terroristennetwerk op LinkedIn dan ook stevig in de gaten
Zo zie je ook natuurlijk vrij snel wie met wie verbonden is.
pi_88947594
@ JoaC.
Ja, m'n pc pakt momenteel de quote niet..
pi_88947660
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:22 schreef Zienswijze het volgende:
@ JoaC.
Ja, m'n pc pakt momenteel de quote niet..
Adblocker uitzetten helpt
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:33:35 #132
177885 JoaC
Het is patat
pi_88948021
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:21 schreef Arglist het volgende:

[..]

Zo zie je ook natuurlijk vrij snel wie met wie verbonden is.
quote:
Nee, dat denk ik niet, ik denk dat als ze blijven het probleem ook niet snel opgelost is.

Over links: Economisch zit ik (net aan) rechts van het midden
Sociaal-cultureel ben ik voor vrijheid van meningsuiting(tegen proces Wilders), tegen discriminatie, en voor de scheiding van kerk en staat. Dit betekent dat ik tegen het aanpakken van specifieke godsdiensten ben, ik zie liever religieuze scholen in het geheel verdwijnen uit de staatsfinanciën.
quote:
Juist islamitische landen hebben meer last van radicale islam, net als wij (politiek) last hebben van de (niet-westerse ideeën) SGP en in nog strenger christelijke landen abortusartsen worden vermoord. Probleem pak je aan door de gekken aan te pakken, en niet door liberale en (gewoon) orthodoxe religieuze mensen te verwijderen.
[..]
pi_88948196
Oke, maar die gekken ontstaan niet zomaar. Zij worden ergens door geinspireerd. Dat groepje gekken heeft bepalen idealen (stichting sharia staat, en alles verketteren van niet-islamitisch of niet genoeg islamitisch is). Zolang dat groepje ergens door geinspireerd wordt, blijkbaar door teksten uit de Koran, zal dat groepje door blijven gaan. Dat doet datzelfde groepje immers al 1400 jaar, in zowel islamitische als niet-islamitische landen.

Ga bij jezelf eens na waardoor dit groepje geinspireerd wordt. En vraag jezelf af of dit groepje net zoveel prikkels zouden krijgen om tot dergelijke zaken over te gaan als er in hun heilig boek geen gewelddadige verzen stonden.
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:42:56 #134
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_88948320
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:39 schreef Zienswijze het volgende:
Oke, maar die gekken ontstaan niet zomaar. Zij worden ergens door geinspireerd. Dat groepje gekken heeft bepalen idealen (stichting sharia staat, en alles verketteren van niet-islamitisch of niet genoeg islamitisch is). Zolang dat groepje ergens door geinspireerd wordt, blijkbaar door teksten uit de Koran, zal dat groepje door blijven gaan. Dat doet datzelfde groepje immers al 1400 jaar, in zowel islamitische als niet-islamitische landen.

Ga bij jezelf eens na waardoor dit groepje geinspireerd wordt. En vraag jezelf af of dit groepje net zoveel prikkels zouden krijgen om tot dergelijke zaken over te gaan als er in hun heilig boek geen gewelddadige verzen stonden.
Het probleem is meer de slechte opvoeding dat zorgt dat ze een achterstand hebben. En de prikkel om rottigheid uit te halen is groepsdruk.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:47:33 #135
177885 JoaC
Het is patat
pi_88948473
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:39 schreef Zienswijze het volgende:

Op het moment dat ik dit doe, begin ik me ook af te vragen waarom een meerderheid dit niet doet, en een selectief groepje wel.

Vervolgens rijst de makkelijk te beantwoorden vraag op: moet ik de algemene gedachtegang of het idiote gedrag aanpakken?

Natuurlijk kies ik het laatste. Ik bedenk hoe ik preventief kan handelen om slachtoffers "aan eigen kant" te voorkomen. En ik laat de meerderheid van de moslims, die wel helder kunnen denken hun gang gaan.

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:42 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Het probleem is meer de slechte opvoeding dat zorgt dat ze een achterstand hebben. En de prikkel om rottigheid uit te halen is groepsdruk.
Die groepjes zijn vaak pubers daar zit gelijk de oorzaak. De gaten in de opvoeding worden (verkeerd) opgevuld door de omgeving, wat altijd een sociaal-economische achterstand is. Deze problemen zijn niet 1-2-3 op islam afschuifbaar. Wel is de positie van de moeder een probleem.
[..]
pi_88948597
@ Tom en JoaC: Fout en fout.

1). In islamitische landen heb je ook de radicale islam.
2). Evenzo had je in het verleden (dus voordat het huidige Amerika bestond), ook problemen met de radicale islam, zowel in niet-islamitische als islamitische landen.

Zijn de slechte opvoeding en groepsdruk steeds de oorzaken van de door mij aangehaalde punten?

Nee, we moeten verder denken dan "linkse dogma's" zoals slechte opvoeding, groepsdruk en puber zijn.

Anders zouden we ook evenveel problemen met boeddhisten hebben, nietwaar?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Laten we even dromen, verbeeld je even een samenleving en een heilig boek voor. In situatie 1 staan, niet overal, maar wel her en der, gewelddadige verzen in een heilig boek. In situatie 2 staan er geen gewelddadige verzen in een heilig boek.

In welke situatie denk je dat je meer kans hebt op gewelddadige facetten al dan niet uit naam van een religie/heilig boek?
pi_88948637
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 17:10 schreef Bellum het volgende:

[..]

Wat maakt draagvlak op dit moment dan uit? Zoals ik zeg zijn de verkiezingen onlangs geweest.
Alles. Je kan geen privacybeperkende maatregelen invoeren zonder draagvlak. Al helemaal niet in Duitsland. Dan krijg je giga demonstraties onrust en compelete afstraffing bij de eerstvolgende verkiezingen.

Niet elk land bestaat uit schaapjes met het geheugen van een goudvis.
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:54:48 #138
177885 JoaC
Het is patat
pi_88948692
LOL

Ik bevestig dat islamitische landen OOK last hebben

Vervolgens lees ik linkse dogma's.

Je strooit met een bijvoeglijk naamwoord...
Wat is links? Ben jij links?
Is Wilders links? Is een plassende labrador links?
Is een betonnen gebouw links? Een korrel zand, kan die ook links zijn?
[..]
pi_88948785
Oke, je bevestigt dat islamitische landen OOK last hebben. Denk je dat daar de oorzaken ook in slechte opvoeding, groepsdruk en puber zijn liggen? Zo ja, waarom hebben boeddhistische landen bijv. dan niet telkens de maken met radicale boeddhisten die wereldwij aanslagen plegen?

Ps. daarom zet ik linkse dogma's tussen haakjes.
pi_88948823
En kan je alsjeblieft de overige vragen uit de post beantwoorden? Incl. de 2 situaties in land X die ik had uiteengezet.
  † In Memoriam † zaterdag 20 november 2010 @ 18:01:14 #141
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_88948919
Er ligt zeker een nieuw anti-terrorismewetje op de tekentafel?
Carpe Libertatem
pi_88948987
Al Qaida is een hoax. Er bestaan wel islamitische terroristen, maar die noemen zich geen Al Qaida en zijn zeker niet zo georganiseerd zoals men graag wil dat je gelooft.

pi_88949058
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
Al Qaida is een hoax. Er bestaan wel islamitische terroristen, maar die noemen zich geen Al Qaida en zijn zeker niet zo georganiseerd zoals men graag wil dat je gelooft.

Ah, youtube zegt het. Ok.
In Dei nomine feliciter
pi_88949088
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:52 schreef IHVK het volgende:

[..]

Alles. Je kan geen privacybeperkende maatregelen invoeren zonder draagvlak. Al helemaal niet in Duitsland. Dan krijg je giga demonstraties onrust en compelete afstraffing bij de eerstvolgende verkiezingen.

Niet elk land bestaat uit schaapjes met het geheugen van een goudvis.
Onzin, er zijn ook in Duitsland de laatste 10 jaar heel veel 'privacybeperkende maatregelen' ingevoerd, zonder veel gedoe.
In Dei nomine feliciter
pi_88949110
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:05 schreef Bellum het volgende:

[..]

Ah, youtube zegt het. Ok.
Nee bokkenlip... een britse generaal, een rechter en nog wat mensen.

Er moest een terroristische organisatie bestaan om juridisch meer voet aan de grond te hebben om verdachten van (het voorbereiden van) terrorisme goed te kunnen berechten.

In januari 2001 begon een rechtszaak tegen 4 mannen die verdacht werden van de bomaanslagen op ambassade gebouwen in Oost Afrika (Kenia, Tanzania, Nairobi). Men besloot toen ook om Bin Laden te vervolgen voor deze aanslagen. Om dat te kunnen realiseren moest er bewijs komen van een criminele organisatie. Op die manier kunnen ze dus het hoofd van zo'n organisatie berechten, ook al kan hij niet direct aan een misdaad of daad van terreur worden gelinkt.

U snapt?
pi_88949151
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:06 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee bokkenlip... een britse generaal, een rechter en nog wat mensen.

Er moest een terroristische organisatie bestaan om juridisch meer voet aan de grond te hebben om verdachten van (het voorbereiden van) terrorisme goed te kunnen berechten.

In januari 2001 begon een rechtszaak tegen 4 mannen die verdacht werden van de bomaanslagen op ambassade gebouwen in Oost Afrika (Kenia, Tanzania, Nairobi). Men besloot toen ook om Bin Laden te vervolgen voor deze aanslagen. Om dat te kunnen realiseren moest er bewijs komen van een criminele organisatie. Op die manier kunnen ze dus het hoofd van zo'n organisatie berechten, ook al kan hij niet direct aan een misdaad of daad van terreur worden gelinkt.

U snapt?
Waarom geloof je dat wel, maar niet alle andere experts en specialisten die er andere verhalen over vertellen? Omdat dit beter aansluit bij je wereldbeeld misschien?
In Dei nomine feliciter
pi_88949184
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:07 schreef Bellum het volgende:

[..]

Waarom geloof je dat wel, maar niet alle andere experts en specialisten die er andere verhalen over vertellen? Omdat dit beter aansluit bij je wereldbeeld misschien?
Ja dag kerel. Ga jij maar fijn verder in je sprookjes geloven.. :W
pi_88949214
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:08 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja dag kerel. Ga jij maar fijn verder in je sprookjes geloven.. :W
Sterke comeback :D
In Dei nomine feliciter
pi_88949227
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:09 schreef Bellum het volgende:

[..]

Sterke comeback :D
Ik zit te eten ;)
pi_88950208
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')