Op Radio 1 zeiden ze dat kerstmarkten mogelijke doelwitten warenquote:In Germany, evidence emerges of attack plans
Berlin, Germany (CNN) -- Concrete evidence has emerged of a possible attack planned in Germany later this month and persistent efforts by Islamists to attack the federal republic, Interior Minister Thomas de Maiziere said Wednesday.
There is "reason for concern but no reason for hysteria," said de Maiziere, adding that the information is coming from German and foreign intelligence.
De Maiziere told reporters that since mid-year, security officials "have logged increased indications, according to which the terror organization al Qaeda is believed to be planning to carry out attacks" in the United States and Europe, including Germany.
"Security authorities are considering three different threat scenarios by international terrorists. Security authorities have been pursuing these indications for weeks with the highest intensity and proper sensitivity -- in closest cooperation with our international partners.
"Now further insights and facts relevant to danger have added themselves to these established insights" and spurred a hike in the country's threat level because of what is termed a "new situation." The level is now the same as it was during Germany's September 2009 federal elections.
Last month, the United States issued a general travel alert for Americans in Europe amid concerns that al Qaeda or related groups might be planning attacks similar to the 2008 massacre in the Indian city of Mumbai.
A group of jihadists from the German city of Hamburg was alleged to be at the heart of the purported plot, European intelligence officials said.
Western intelligence officials say they learned about the alleged plot after Ahmed Sidiqi, a German citizen of Afghan descent, was arrested in Afghanistan in July and taken to the U.S. air base at Bagram for questioning.
"You are aware that the federal security authorities have been presuming a stronger threat situation from international terror for a considerable time," de Maiziere said. "In spring 2009 and in the time thereafter, there were detailed indications of possible attacks in the U.S.A., in Europe and in Germany as well."
De Maiziere mentioned the attempted strikes on international air freight carriers at the end of last month. Al Qaeda in the Arabian Peninsula claimed responsibility for those plans.
After the Yemen developments, he said a clue from a foreign partner emerged about "an alleged attack plan" to be carried out at the end of November.
"Our own latest investigations by the Federal Criminal Office in conjunction with persons from the Islamist realm confirm independently and additionally the continued endeavors of Islamist groups towards plans to attack the Federal Republic of Germany," he said.
Ik blijf gewoon gaan, niets houdt mij weg bij een gezellige Duitse kerstmarkt.quote:Op woensdag 17 november 2010 19:08 schreef ThaTim het volgende:
Zolang ze de kerstmarkt in Frankfurt maar niet terroriseren.
In het verleden hebben ze die kennis nou niet bepaald tentoongespreid.quote:Op woensdag 17 november 2010 19:43 schreef bijdehand het volgende:
Ik hoop dat die extremisten weten wat ze gaan veroorzaken voor de rest.
Nee. Maar eens moet de eerste keer zijn. Ze moeten weten dat we ze ooit zat zijn.quote:Op woensdag 17 november 2010 19:45 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
In het verleden hebben ze die kennis nou niet bepaald tentoongespreid.
Jij denkt dat terroristen zich verdiepen in 'de goede kanten'. Ze zoeken alleen 'slechte kanten' van een land uit. Of iig wat voor hun slecht is. Zoeken er bewijzen ervoor en gebruiken dat als populisme om mensen op te hitsen...quote:Op woensdag 17 november 2010 19:13 schreef Stokstaart het volgende:
Ik snap niet waarom Duitsland steeds onderwerp van mogelijke aanslagen is .
Als ik me niet vergis waren zij juist tegen de hele oorlog in Afghanistan, en geen marionetten van de toenmalige Bush-administratie .
Niet alleen van mogelijke aanslagen, ze hebben in 2004 (?) in treinen bommen geplaatst die niet zijn afgegaan.quote:Op woensdag 17 november 2010 19:13 schreef Stokstaart het volgende:
Ik snap niet waarom Duitsland steeds onderwerp van mogelijke aanslagen is .
Als ik me niet vergis waren zij juist tegen de hele oorlog in Afghanistan, en geen marionetten van de toenmalige Bush-administratie .
Uh, volgens mij heeft Duitsland zo'n beetje de meeste troepen in Afghanistan.(op de VS en VK na natuurlijk)quote:Op woensdag 17 november 2010 19:13 schreef Stokstaart het volgende:
En als ze niet waarschuwen en er gebeurt wel iets is het ook niet goed.quote:Op woensdag 17 november 2010 22:58 schreef Revolution-NL het volgende:
Hou toch op met die bangmakkerij dit is onderhand de 1000ste terrorisme dreiging sinds 11 september
Er moet vast weer wat draagvlak gecreeerd worden om privacy schendende maatregels in te voeren.
Natuurlijk niet. Uit alles blijkt dat aanslagen met name worden gepleegd door het buitenlands beleid van Westerse landen. Of zoals het vaker gezegd is: waarom vielen ze Amerika aan en niet Zwitserland op 11 september? Nu zullen overigens geradicaliseerde moslims ongetwijfeld overal wel een aanleiding in kunnen vinden, maar wat je moet proberen is niet de radicalen aan te pakken, maar de radicalisering, en zeker die radicalisering wordt gevoed door het het beleid van de landen en niet omdat het zogenaamd Westerse ongelovigen zijn. Het is op zich ook geen gek idee, natuurlijk, dat als een land jarenlang moslims onderdrukt, bombardeert, ontvoert, martelt, verkracht en doodt, dat de haat tegen dat land zal toenemen en dat iemand op een gegeven moment uit woede en onmacht een terreuraanslag pleegt tegen dat land en haar inwoners.quote:Op woensdag 17 november 2010 22:11 schreef von_Preussen het volgende:
Uiteindelijk zijn de radicalen toch tegen elke vorm van onze westerse maatschappij, of dat nu duitse, poolse of britse ongelovigen zijn, dat maakt niet uit.
Wat een zwaktebod van je.quote:Op donderdag 18 november 2010 10:14 schreef Monidique het volgende:
Ja, maar Voorschrift, jij bent dan ook een stoere (ietwat opzichtige en falende) trollkloon, we weten toch dat jij er met je stoere stoerheid geen traan om zult laten.
quote:Verdacht pakketje vlucht Namibië-Duitsland
BERLIJN - De politie in Namibië heeft een verdacht voorwerp gevonden met een ontsteker en een tikkende klok in bagage van een vliegtuig van luchtvaartmaatschappij Air Berlin.
Het gaat om een vlucht van de Namibische hoofdstad Windhoek naar de Duitse stad München, heeft de Duitse federale recherche BKA donderdag bekendgemaakt.
De BKA zei verder dat het niet duidelijk was of het object dat woensdag werd aangetroffen bij het inladen een brandbaar explosief was.
Maar een kerstmarkt? Als ze nou overheidsgebouwen of militaire installaties als doelwit hadden zou je betoog niet zo tenenkrommend links en truttig overkomen.quote:Op donderdag 18 november 2010 10:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Uit alles blijkt dat aanslagen met name worden gepleegd door het buitenlands beleid van Westerse landen. Of zoals het vaker gezegd is: waarom vielen ze Amerika aan en niet Zwitserland op 11 september? Nu zullen overigens geradicaliseerde moslims ongetwijfeld overal wel een aanleiding in kunnen vinden, maar wat je moet proberen is niet de radicalen aan te pakken, maar de radicalisering, en zeker die radicalisering wordt gevoed door het het beleid van de landen en niet omdat het zogenaamd Westerse ongelovigen zijn. Het is op zich ook geen gek idee, natuurlijk, dat als een land jarenlang moslims onderdrukt, bombardeert, ontvoert, martelt, verkracht en doodt, dat de haat tegen dat land zal toenemen en dat iemand op een gegeven moment uit woede en onmacht een terreuraanslag pleegt tegen dat land en haar inwoners.
Dit is logisch en het idee dat islamitische terroristen landen aanvallen omdat ze democratie en vrijheid haten is so 2001.
quote:Op donderdag 18 november 2010 11:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Praat momenteel met een meisje uit Duitsland die zojuist op het nieuws heeft gezien dat het om een bom gaat. Het is ook breaking news op bepaalde duitse zender. Kan er hier maar barweinig over vinden nog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |