abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88831143
CNN:

quote:
In Germany, evidence emerges of attack plans

Berlin, Germany (CNN) -- Concrete evidence has emerged of a possible attack planned in Germany later this month and persistent efforts by Islamists to attack the federal republic, Interior Minister Thomas de Maiziere said Wednesday.

There is "reason for concern but no reason for hysteria," said de Maiziere, adding that the information is coming from German and foreign intelligence.

De Maiziere told reporters that since mid-year, security officials "have logged increased indications, according to which the terror organization al Qaeda is believed to be planning to carry out attacks" in the United States and Europe, including Germany.

"Security authorities are considering three different threat scenarios by international terrorists. Security authorities have been pursuing these indications for weeks with the highest intensity and proper sensitivity -- in closest cooperation with our international partners.

"Now further insights and facts relevant to danger have added themselves to these established insights" and spurred a hike in the country's threat level because of what is termed a "new situation." The level is now the same as it was during Germany's September 2009 federal elections.

Last month, the United States issued a general travel alert for Americans in Europe amid concerns that al Qaeda or related groups might be planning attacks similar to the 2008 massacre in the Indian city of Mumbai.

A group of jihadists from the German city of Hamburg was alleged to be at the heart of the purported plot, European intelligence officials said.

Western intelligence officials say they learned about the alleged plot after Ahmed Sidiqi, a German citizen of Afghan descent, was arrested in Afghanistan in July and taken to the U.S. air base at Bagram for questioning.

"You are aware that the federal security authorities have been presuming a stronger threat situation from international terror for a considerable time," de Maiziere said. "In spring 2009 and in the time thereafter, there were detailed indications of possible attacks in the U.S.A., in Europe and in Germany as well."

De Maiziere mentioned the attempted strikes on international air freight carriers at the end of last month. Al Qaeda in the Arabian Peninsula claimed responsibility for those plans.

After the Yemen developments, he said a clue from a foreign partner emerged about "an alleged attack plan" to be carried out at the end of November.

"Our own latest investigations by the Federal Criminal Office in conjunction with persons from the Islamist realm confirm independently and additionally the continued endeavors of Islamist groups towards plans to attack the Federal Republic of Germany," he said.
Op Radio 1 zeiden ze dat kerstmarkten mogelijke doelwitten waren :(
pi_88831282
Zolang ze de kerstmarkt in Frankfurt maar niet terroriseren.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_88831364
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:08 schreef ThaTim het volgende:
Zolang ze de kerstmarkt in Frankfurt maar niet terroriseren.
Ik blijf gewoon gaan, niets houdt mij weg bij een gezellige Duitse kerstmarkt.
pi_88831555
Ik snap niet waarom Duitsland steeds onderwerp van mogelijke aanslagen is .
Als ik me niet vergis waren zij juist tegen de hele oorlog in Afghanistan, en geen marionetten van de toenmalige Bush-administratie .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_88832957
Ik hoop dat die extremisten weten wat ze gaan veroorzaken voor de rest.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88833068
als ze het maar niet op mijn verjaardag doen :(
pi_88833074
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:43 schreef bijdehand het volgende:
Ik hoop dat die extremisten weten wat ze gaan veroorzaken voor de rest.
In het verleden hebben ze die kennis nou niet bepaald tentoongespreid.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_88833170
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:45 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

In het verleden hebben ze die kennis nou niet bepaald tentoongespreid.
Nee. Maar eens moet de eerste keer zijn. Ze moeten weten dat we ze ooit zat zijn.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 17 november 2010 @ 19:47:46 #10
273119 BeSimple
or die trying!
pi_88833175
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:13 schreef Stokstaart het volgende:
Als ik me niet vergis waren zij juist tegen de hele oorlog in Afghanistan, en geen marionetten van de toenmalige Bush-administratie .
Jij denkt dat terroristen zich verdiepen in 'de goede kanten'. Ze zoeken alleen 'slechte kanten' van een land uit. Of iig wat voor hun slecht is. Zoeken er bewijzen ervoor en gebruiken dat als populisme om mensen op te hitsen...
Laat me met rust!
  woensdag 17 november 2010 @ 19:54:30 #11
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_88833496
Moet er deze maand regelmatig vliegen.

Ach ja, komt wel goed.
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
pi_88834146
Ik heb net een hotel geboekt om een kerstmarkt te bezoeken. Eens kijken of mijn reisverzekering dit dekt :')
pi_88836122
quote:
11s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:09 schreef Disorder het volgende:
Kerstbom te koop.
_O-
pi_88841735
quote:
Niet alleen van mogelijke aanslagen, ze hebben in 2004 (?) in treinen bommen geplaatst die niet zijn afgegaan.

Ik denk dat het er eerder mee te maken heeft, dat terroristen op zoek zijn naar radicale islamieten die in een bepaald land wonen. En in Duitsland wonen nogal wat islamieten, vandaar dat het land ook tot de doelwitten behoort, omdat daar makkelijk(er?) mensen gerecruteerd kunnen worden.

Uiteindelijk zijn de radicalen toch tegen elke vorm van onze westerse maatschappij, of dat nu duitse, poolse of britse ongelovigen zijn, dat maakt niet uit.
pi_88842622
quote:
Uh, volgens mij heeft Duitsland zo'n beetje de meeste troepen in Afghanistan.(op de VS en VK na natuurlijk)

En ben je het "incidentje" bij Kunduz, wat minister Jung zijn functie kostte al weer vergeten?

Maak je geen illusies, ook Duitsland heeft bloed aan haar handen.
pi_88844650
Hou toch op met die bangmakkerij dit is onderhand de 1000ste terrorisme dreiging sinds 11 september :O

Er moet vast weer wat draagvlak gecreeerd worden om privacy schendende maatregels in te voeren.
pi_88853683
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 22:58 schreef Revolution-NL het volgende:
Hou toch op met die bangmakkerij dit is onderhand de 1000ste terrorisme dreiging sinds 11 september :O

Er moet vast weer wat draagvlak gecreeerd worden om privacy schendende maatregels in te voeren.
En als ze niet waarschuwen en er gebeurt wel iets is het ook niet goed.

De verkiezingen in Duitsland zijn nog jaren weg, dus met dat laatste heeft het niet veel te maken. En Europa en de wereld hebben sinds 11 september wel degelijk enkele aanslagen gezien, dus het blijft helaas niet alleen bij dreigingen.
pi_88853820
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 22:11 schreef von_Preussen het volgende:

Uiteindelijk zijn de radicalen toch tegen elke vorm van onze westerse maatschappij, of dat nu duitse, poolse of britse ongelovigen zijn, dat maakt niet uit.
Natuurlijk niet. Uit alles blijkt dat aanslagen met name worden gepleegd door het buitenlands beleid van Westerse landen. Of zoals het vaker gezegd is: waarom vielen ze Amerika aan en niet Zwitserland op 11 september? Nu zullen overigens geradicaliseerde moslims ongetwijfeld overal wel een aanleiding in kunnen vinden, maar wat je moet proberen is niet de radicalen aan te pakken, maar de radicalisering, en zeker die radicalisering wordt gevoed door het het beleid van de landen en niet omdat het zogenaamd Westerse ongelovigen zijn. Het is op zich ook geen gek idee, natuurlijk, dat als een land jarenlang moslims onderdrukt, bombardeert, ontvoert, martelt, verkracht en doodt, dat de haat tegen dat land zal toenemen en dat iemand op een gegeven moment uit woede en onmacht een terreuraanslag pleegt tegen dat land en haar inwoners.

Dit is logisch en het idee dat islamitische terroristen landen aanvallen omdat ze democratie en vrijheid haten is so 2001.
pi_88853951
Duitsland, een land die qua tolerantie al op het randje staat, een aanslag zal enkel de bevolking opruien tegen de Islamieten. Van mij mogen die extremisten het best proberen, maar ze moeten wel weten dat ze een vloedgolf van Islam haat teweeg zullen brengen.

Wanneer dat gebeurd zal ik geen traan laten om de gevolgen, eigen schuld dikke bult.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88854014
Ja, maar Voorschrift, jij bent dan ook een stoere (ietwat opzichtige en falende) trollkloon, we weten toch dat jij er met je stoere stoerheid geen traan om zult laten.
pi_88854258
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 10:14 schreef Monidique het volgende:
Ja, maar Voorschrift, jij bent dan ook een stoere (ietwat opzichtige en falende) trollkloon, we weten toch dat jij er met je stoere stoerheid geen traan om zult laten.
Wat een zwaktebod van je.

Moet ik gaan janken als een volk in opstand komt tegen extremisten? Het is niets meer of minder dan terecht.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88856495
quote:
Verdacht pakketje vlucht Namibiė-Duitsland

BERLIJN - De politie in Namibiė heeft een verdacht voorwerp gevonden met een ontsteker en een tikkende klok in bagage van een vliegtuig van luchtvaartmaatschappij Air Berlin.

Het gaat om een vlucht van de Namibische hoofdstad Windhoek naar de Duitse stad München, heeft de Duitse federale recherche BKA donderdag bekendgemaakt.

De BKA zei verder dat het niet duidelijk was of het object dat woensdag werd aangetroffen bij het inladen een brandbaar explosief was.
  donderdag 18 november 2010 @ 11:54:42 #23
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_88856910
Praat momenteel met een meisje uit Duitsland die zojuist op het nieuws heeft gezien dat het om een bom gaat. Het is ook breaking news op bepaalde duitse zender. Kan er hier maar barweinig over vinden nog.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_88857069
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 10:07 schreef Monidique het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Uit alles blijkt dat aanslagen met name worden gepleegd door het buitenlands beleid van Westerse landen. Of zoals het vaker gezegd is: waarom vielen ze Amerika aan en niet Zwitserland op 11 september? Nu zullen overigens geradicaliseerde moslims ongetwijfeld overal wel een aanleiding in kunnen vinden, maar wat je moet proberen is niet de radicalen aan te pakken, maar de radicalisering, en zeker die radicalisering wordt gevoed door het het beleid van de landen en niet omdat het zogenaamd Westerse ongelovigen zijn. Het is op zich ook geen gek idee, natuurlijk, dat als een land jarenlang moslims onderdrukt, bombardeert, ontvoert, martelt, verkracht en doodt, dat de haat tegen dat land zal toenemen en dat iemand op een gegeven moment uit woede en onmacht een terreuraanslag pleegt tegen dat land en haar inwoners.

Dit is logisch en het idee dat islamitische terroristen landen aanvallen omdat ze democratie en vrijheid haten is so 2001.
Maar een kerstmarkt? Als ze nou overheidsgebouwen of militaire installaties als doelwit hadden zou je betoog niet zo tenenkrommend links en truttig overkomen.
pi_88857070
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Praat momenteel met een meisje uit Duitsland die zojuist op het nieuws heeft gezien dat het om een bom gaat. Het is ook breaking news op bepaalde duitse zender. Kan er hier maar barweinig over vinden nog.

O-)
  donderdag 18 november 2010 @ 12:02:48 #26
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_88857127
Okay. Dat is een duidelijke kop. Maar het is nog niet 100% zeker dat het hier om eem bom gaat. Er zijn meer dingen op de wereld die als explosief gezien worden maar dat hoeft niet meteen te bekenen dat het daar is neergelegd met als doel een aanslag te plegen.
pi_88857240
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 10:07 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je vergeet alleen voor het gemak even dat de aanleiding voor die onderdrukking, bombardementen, ontvoeringen, varkrachtingen en martelingen juist die radicalen zijn. Zoals jij hier nu praat lijkt het of de radicalisering juist na de aanvallen op Afghanistan en Irak is begonnen, terwijl het omgekeerde juist het geval is.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_88857331
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 12:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Okay. Dat is een duidelijke kop. Maar het is nog niet 100% zeker dat het hier om eem bom gaat. Er zijn meer dingen op de wereld die als explosief gezien worden maar dat hoeft niet meteen te bekenen dat het daar is neergelegd met als doel een aanslag te plegen.
Men spreekt ook weer over een soort van "dummy"... om te testen hoe de veiligheid is.
Volgens mij is nog nergens gemeld dat het ook echt om een bom gaat
pi_88857390
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 12:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je vergeet alleen voor het gemak even dat de aanleiding voor die onderdrukking, bombardementen, ontvoeringen, varkrachtingen en martelingen juist die radicalen zijn. Zoals jij hier nu praat lijkt het of de radicalisering juist na de aanvallen op Afghanistan en Irak is begonnen, terwijl het omgekeerde juist het geval is.
Nee, hoor, ik vergeet dat niet en stel niet dat "de radicalisering" pas plaatsvond na de agressie tegen Afghanistan en Irak. Zelfs vóór Afghanistan en Irak, vóór 9/11 vonden er aanslagen plaats. Genoeg zelfs. Voornamelijk omdat Amerika troepen had in Saoedi-Arabiė, en Israėl en andere dictatoriale regimes in de regio steunde. Dat praat de aanslagen niet goed, maar het is natuurlijk wel zo dat die aanslagen voornamelijk voortkwamen en voortkomen uit onvrede over het buitenlands beleid van Amerika en niet een of andere plotselinge neiging ongelovigen duizenden kilometers verderop af te slachten. En of de kip of het ei nou eerder was (een onzinnige vraag verder), het is ook zo dat nog steeds moslims geradicaliseerd raken en aanslagen willen plegen door het buitenlands beleid van het Westen en met name Amerika, zie die Pakistaan op Times Square, zie die islamitische militair in Texas. Of, in het geval van Rusland, omdat men vindt dat Tsjetjeniė bezet wordt. Of, in het geval van Sri Lanka, omdat er een burgeroorlog woedt.
pi_88857408
quote:
BERLIN — An Air Berlin flight from Namibia was delayed on Wednesday after police found a suitcase with a fuse in the luggage hall of the airport in the African country's capital, German authorities said.

Germany's Federal Criminal Police Office said on Thursday that a scan showed batteries attached by wires to a fuse and a clock. They say authorities in Windhoek, Namibia, were investigating whether the device found Wednesday could have exploded.

German security officials told NBC News that they were in the process of assessing whether the device was "a fake bomb" or could have actually detonated.

An Air Berlin spokeswoman told The Associated Press, meanwhile, that no explosives were found in the bag. She said it was unclear which plane the suitcase was intended for, but all the Air Berlin luggage was rechecked and passengers identified their bags.

After a lengthy delay the plane was able to leave and arrived with all passengers in Munich Thursday morning.
  donderdag 18 november 2010 @ 12:20:58 #31
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_88857612
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 12:10 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Men spreekt ook weer over een soort van "dummy"... om te testen hoe de veiligheid is.
Volgens mij is nog nergens gemeld dat het ook echt om een bom gaat
Op een paar duitse sites dacht ik wel. Maar dat waren sites ala de telegraaf dus dat zegt niet zoveel ;)
pi_88891240
http://www.zeit.de/gesell(...)terrorwarnung-mumbai

Ze zijn dus vooral bang voor Mumbai-style attacks, maar dat was al een beetje duidelijk. Ik vind het toch wel een eng idee, ik weet niet hoe ik zou reageren.
pi_88891842
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 08:47 schreef Boekenwurm het volgende:
http://www.zeit.de/gesell(...)terrorwarnung-mumbai

Ze zijn dus vooral bang voor Mumbai-style attacks, maar dat was al een beetje duidelijk. Ik vind het toch wel een eng idee, ik weet niet hoe ik zou reageren.
Duck and cover?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_88891920
Storm in een glas water . Er zijn materialen aangetroffen waarmee men eventueel een bom kan maken . Niet een bom die op scherp staat .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_88892506
quote:
Hoe dan ook maakt Duitsland nu deel uit van de NAVO-missie in Afghanistan.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  Moderator vrijdag 19 november 2010 @ 13:35:11 #36
8781 crew  Frutsel
pi_88899840
Het was dus een "test" die 'bom'... en geen test van terroristen maar van een bedrijf of regering.. als ik het nu net goed begreep uit de duitse media :{
  vrijdag 19 november 2010 @ 18:02:48 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_88910667
Crosspost
hoe je bang wordt gemaakt voor terroristen
Duitsland komt met een groot bangmaak alarm over mumbaiterrorisme, net als de Ministerpresidenten van de deelstaten bij elkaar zitten in Hamburg. De kerstmarkten, de treinen, paniek paniek.
Het blonde neukertje van Moskovitsch meld gisteren en vandaag nog in het Journaal dat er een bom in een vliegtuig van Air Berlin zat.
In het bericht zelf komt dan naar voren dat ie in de vertrekhal was, en dat het batterijen en een klokje waren met een mechanisme, maar springstof is onbekend.
Vandaag dan in de Duitse media, er was helemaal geen bom, er was een test om te kijken of de bewakingsdienst het tikkende pakje opmerkt.
Paniek Paniek Paniek
Maar er moet snel wetgeving door tegen terrorisme, mbt afluisteren en opslaan van alle communicatie data zoals IP adressen wie waarnaartoe surft, SMS verkeer, gebelde nummers, celoverdrachtgegevens van mobile nummers. Dat is nu ineens een voorstel bij die ministerconferentie, nadat wetgeving hierover dit voorjaar door de duitse hoge rechtshof (Bundesverfassunggericht, wetbank van de grondwet) illigaal was verklaard. Men wil schijnbaar toch doorzetten dat iedere burger eerst maar eens als verdacht wordt gezien.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_88911930
quote:
Verdacht pakket Namibiė blijkt test

HAMBURG - Het verdachte pakketje dat de politie in Namibiė woensdag ontdekte in een vliegtuig van luchtvaartmaatschappij Air Berlin, was een dummy die de veiligheidsmaatregelen moest testen. Dat maakte de Duitse minister van Binnenlandse Zaken vrijdag bekend.

Het pakketje, dat een ontsteker en een tikkende klok bevatte, bevatte dan ook geen explosieven. „De uitkomst van een onderzoek was dat de bagage een zogeheten testkoffer bleek, gemaakt door een bedrijf in de Verenigde Staten”, aldus minister Thomas de Maizičre. Hij zei niet door wie het pakket in omloop was gebracht.

Onderzoek moet nu duidelijk maken wie verantwoordelijk was voor de testkoffer. Mogelijk waren dat de Duitse veiligheidsdiensten, hoewel dat volgens De Maizičre „zeer onwaarschijnlijk” is. „Het belangrijkste is dat we geen explosieven hebben gevonden in de bagage en dat er, zoals tot dusver is gebleken, geen gevaar was voor de passagiers.”

Het pakketje werd tijdens een routinecontrole gevonden op het vliegveld bij de Namibische hoofdstad Windhoek. Het zou meegaan als bagage van een vliegtuig dat zou vertrekken naar de Zuid-Duitse stad München, met 296 passagiers aan boord. Het toestel vertrok uiteindelijk met een vertraging van 6,5 uur.
Bron

Een test...right.
pi_88914031
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 13:35 schreef Frutsel het volgende:
Het was dus een "test" die 'bom'... en geen test van terroristen maar van een bedrijf of regering.. als ik het nu net goed begreep uit de duitse media :{
Een Amerikaans bedrijf ja, Goede test weer :N
pi_88934874
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 09:22 schreef Hathor het volgende:

[..]

Duck and cover?
Dat maakt het des te gemakkelijker voor ze om je te executeren.
pi_88936309
Volgens SPIEGEL zou de Berlijnse Reichstag het doelwit zijn, zouden er heel conrete aanwijzingen zijn en de vermoedelijke terroristen al in Duitsland zelf ingereisd.

het zou een opzet zijn als de aanslagen in Mumbai, en als tijdstip zou februari/Maart komend jaar gepland zijn.

quote:
Innere Sicherheit
Terroristen planen angeblich Anschlag auf Reichstag

Es wäre ein Sturmangriff auf das Herz der Demokratie: Islamisten planen nach SPIEGEL-Informationen angeblich einen Anschlag auf den Reichstag. Dabei sollen Geiseln genommen und möglichst viele Menschen getötet werden. Zwei mutmaßliche Terroristen sollen bereits in Berlin sein.

Hamburg - Al-Qaida und assoziierte Gruppen planen nach Erkenntnissen deutscher Sicherheitsbehörden angeblich einen Anschlag auf das Reichstagsgebäude in Berlin, in dem der Deutsche Bundestag untergebracht ist. Im Zuge des Angriffs wollen die Terroristen Geiseln nehmen und mit Schusswaffen ein Blutbad anrichten.

Die Informationen über die Planungen stammen von einem Dschihadisten, der sich im Ausland aufhält und sich in den vergangenen Tagen mehrmals telefonisch an das Bundeskriminalamt (BKA) gewandt hat. Er will angeblich aussteigen. Seine Informationen waren für Bundesinnenminister Thomas de Maizičre Anlass, am Mittwoch öffentlich vor einem bevorstehenden Anschlag zu warnen.
Den Angaben des Anrufers zufolge besteht das Terrorkommando aus sechs Personen; zwei von ihnen seien bereits vor sechs bis acht Wochen nach Berlin gereist und dort untergetaucht. Vier weitere Attentäter, ein Deutscher, ein Türke, ein Nordafrikaner und ein Mann, dessen Identität er nicht kenne, warteten derzeit auf ihre Abreise. Die Anschläge seien für Februar oder März geplant.
http://www.spiegel.de/politik/deutschland/0,1518,730191,00.html
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_88936456
Ze hebben gisteren ook alle verloven voor de politie ingetrokken, dus ik denk dat er zeker een sterk vermoeden bestaat dat er iets aan de hand is.
pi_88936458
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:28 schreef RM-rf het volgende:
Volgens SPIEGEL zou de Berlijnse Reichstag het doelwit zijn, zouden er heel conrete aanwijzingen zijn en de vermoedelijke terroristen al in Duitsland zelf ingereisd.

het zou een opzet zijn als de aanslagen in Mumbai, en als tijdstip zou februari/Maart komend jaar gepland zijn.
[..]

http://www.spiegel.de/politik/deutschland/0,1518,730191,00.html
Gelukkig, dan kan ik met een gerust hart naar de kerstmarkt. :) Ook goed dat ze zich in essentie niet op "onschuldige burgers" richten.
pi_88936494
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:35 schreef Gulo het volgende:

[..]

Gelukkig, dan kan ik met een gerust hart naar de kerstmarkt. :) Ook goed dat ze zich in essentie niet op "onschuldige burgers" richten.
Je weet dat er in de Rijksdag elke dag duizenden toeristen rondlopen, en juist die waarschijnlijk als eerste slachtoffer worden van een aanval?
pi_88936571
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:35 schreef von_Preussen het volgende:
Ze hebben gisteren ook alle verloven voor de politie ingetrokken, dus ik denk dat er zeker een sterk vermoeden bestaat dat er iets aan de hand is.
Of het is een stukje machtsvertoon om te laten zien dat er niet gefuckt kan worden met de Duitsers.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_88936584
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:36 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Je weet dat er in de Rijksdag elke dag duizenden toeristen rondlopen, en juist die waarschijnlijk als eerste slachtoffer worden van een aanval?
Tja, ik liet me iets te ongenuanceerd uit. Maar ik sprak expres al van "in essentie". Misschien willen ze wel alleen de Rijksdag bestormen. Dat zie ik toch liever dan dat ze weerloze burgers aanvallen. Het doet ook wat rechtvaardiger aan.
pi_88936609
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:40 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Of het is een stukje machtsvertoon om te laten zien dat er niet gefuckt kan worden met de Duitsers.
Het is sowieso een stukje conditionering. Mensen raken er zo langzaam vertrouwd mee dat Duitsland zich meer en meer als politiestaat etaleert.
  zaterdag 20 november 2010 @ 11:45:47 #48
45206 Pietverdriet
pi_88936691
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:42 schreef Gulo het volgende:

[..]

Het is sowieso een stukje conditionering. Mensen raken er zo langzaam vertrouwd mee dat Duitsland zich meer en meer als politiestaat etaleert.
God wat ben jij dom.
Beetje een potje schelden op de Duitsers

Dit gaat om antiterreurwetgeving er door drukken die in Nederland al jaren actief is.

Nederland is veel meer politiestaat dan Duitsland
  zaterdag 20 november 2010 @ 11:46:42 #49
45206 Pietverdriet
pi_88936715
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:41 schreef Gulo het volgende:

[..]

Tja, ik liet me iets te ongenuanceerd uit. Maar ik sprak expres al van "in essentie". Misschien willen ze wel alleen de Rijksdag bestormen. Dat zie ik toch liever dan dat ze weerloze burgers aanvallen. Het doet ook wat rechtvaardiger aan.
Ach, terroristische aanslagen zijn rechtvaardig?
pi_88936749
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:40 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Dat is correct, maar dat zouden ze niet doen zonder dat er een aanleiding voor is (of dat nu concrete plannen, danwel vage plannen zijn) maakt niet uit.

Duitsland heeft itt Nederland veel meer ervaring met binnenlands terrorisme, door de aanslagen die de RAF in de jaren 70 en 80 heeft gepleegd. Toen heeft men ook eens (of vaker) alle verloven van de politie ingetrokken, en dan elke beschikbare man gebruikt om het complete land uit te kammen. Daar was toen niet alleen de gewone politie bij betrokken, maar ook de Bundesgrensschutz, Wasserschutzpolizei, Zoll en eigenlijk alles aan gewapende troepen wat niet onder het leger viel.

Het doel van die actie was om net als een druppel die in het water golven slaat, met een dergelijke actie de RAF-terroristen op te jagen zodoende ze te kunnen pakken. Ik ga er sterk van uit dat ze de lessen uit die tijd nog steeds gebruiken bij het opsporen van terroristen, en eventueel is het intrekken van de verloven een onderdeel van de strategie om nu die mensen te pakken.
pi_88936876
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:41 schreef Gulo het volgende:

[..]

Nee, als je de Rijksdag bestormd val je ook gewoon weerloze burgers aan, dat kan je niet los van elkaar zien. Het gaat islamitische terroristen niet om politieke doeleinden, maar om een slag tegen de westerse samenleving. Die terroristen hebben iets tegen de westerse manier van leven, en die proberen ze dan aan te vallen. Politiek komt daarbij op de 2e plaats.

Anders dan bijv. de RAF in de jaren 70, daar werden acties waarmee het volk getroffen werd gewoonweg uitgesloten. De RAF wilde met geweld politieke doeleinden bereiken, en vielen daarom ook alleen "politieke" doelen aan.
pi_88937044
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach, terroristische aanslagen zijn rechtvaardig?
Ach, wat is rechtvaardig? Als mijn familie, of mensen waar ik mee verwant voel vermoord zouden worden door een aanslag zoals op die tankwagen bij Kunduz, zou ik de verantwoordelijken door ook voor willen pakken.

Daar lijkt me weinig vreemds aan. Als ze zich dan zoveel mogelijk richten op lieden die hier medeverantwoordelijk voor zijn, zie ik dat liever dan dat ze willekeurig mensen op een kerstmarkt doden.
pi_88937127
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:57 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ach, wat is rechtvaardig? Als mijn familie, of mensen waar ik mee verwant voel vermoord zouden worden door een aanslag zoals op die tankwagen bij Kunduz, zou ik de verantwoordelijken door ook voor willen pakken.

Daar lijkt me weinig vreemds aan. Als ze zich dan zoveel mogelijk richten op lieden die hier medeverantwoordelijk voor zijn, zie ik dat liever dan dat ze willekeurig mensen op een kerstmarkt doden.
Stel je voor dat mijn familie, die geen deel uitmaakt van de duitse politiek, dan in die aanval wordt vermoord.

Dan is het volgens jouw rechtvaardig dat ik vervolgens een aanslag op een moskee pleeg?
  zaterdag 20 november 2010 @ 12:01:34 #54
45206 Pietverdriet
pi_88937140
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:47 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Duitsland heeft itt Nederland veel meer ervaring met binnenlands terrorisme, door de aanslagen die de RAF in de jaren 70 en 80 heeft gepleegd.
Dat ze een Duitsland wat meer ervaring hebben klopt, maar in NL heeft men het nodige aan ervaring opgedaan met terrorisme en dan voornamelijk gijzelingen, De treinkapingen, de school Bovensmilde (RMS), de Franse Ambassade (Japanse rode leger), de aanslagen op de Macro en het huis van Aad Costo (RARA), De RAF is in actief geweest met overvallen en moorden, de dieren activisten terreur op vleesverwerkende industrie, moordaanslag op Fortuijn, van Gogh, etc etc
  zaterdag 20 november 2010 @ 12:02:22 #55
45206 Pietverdriet
pi_88937151
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:57 schreef Gulo het volgende:

[..]

Wat een heerlijk simplistisch wereldbeeld heb jij
pi_88937213
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:52 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Nee, als je de Rijksdag bestormd val je ook gewoon weerloze burgers aan, dat kan je niet los van elkaar zien. Het gaat islamitische terroristen niet om politieke doeleinden, maar om een slag tegen de westerse samenleving. Die terroristen hebben iets tegen de westerse manier van leven, en die proberen ze dan aan te vallen. Politiek komt daarbij op de 2e plaats.

Anders dan bijv. de RAF in de jaren 70, daar werden acties waarmee het volk getroffen werd gewoonweg uitgesloten. De RAF wilde met geweld politieke doeleinden bereiken, en vielen daarom ook alleen "politieke" doelen aan.
Ik ben het met je eens hoor. Maar het is altijd heel lastig te definiėren in hoeverre mensen onschuldige burgers zijn, en hoeverre zij verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor bepaalde zaken. In het geval van de RAF bijvoorbeeld, de aanslag op het Springer-Verlag. Daar hadden ook doden gevallen kunnen zijn die het gros van het volk als onschuldig zouden zien.

Persoonlijk kan ik me nog wel voorstellen dat zo'n "islamitische terrorist" mij licht medeverantwoordelijk houdt voor de misdaden waar Nederland (indirect) betrokken bij is, bijvoorbeeld in Irak.
pi_88937295
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:04 schreef Gulo het volgende:
Persoonlijk kan ik me nog wel voorstellen dat zo'n "islamitische terrorist" mij licht medeverantwoordelijk houdt voor de misdaden waar Nederland (indirect) betrokken bij is, bijvoorbeeld in Irak.
Dus als jij zou worden vermoord bij een aanslag, dan vind jij dat terecht?
  zaterdag 20 november 2010 @ 12:08:35 #58
45206 Pietverdriet
pi_88937329
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:04 schreef Gulo het volgende:

Met die logica moet je het dan ook eens zijn met het aanvallen van Burgerdoelen in Afganistan..
pi_88937493
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:07 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dus als jij zou worden vermoord bij een aanslag, dan vind jij dat terecht?
Nee. Je probeert te zaak te simplificeren door allerlei zaken één op één aan elkaar te koppelen. Daar is deze materie te precair voor.

Ik zeg alleen dat ik me voor kan stellen dat zo'n terrorist mij medeverantwoordelijk houdt voor de criminele handelingen waar Nederland (of Duitsland in dit geval, als ik Duitsers zou zijn) bij betrokken is.

Je moet de achtergrond van zo'n iemand ook begrijpen, en je zijn sociaal-economische situatie realiseren.Dat in context met de misstanden in de wereld maakt het dat ik het niet onbegrijpelijk vind dat er een op woede heerst tegen de 'westerse wereld'.

Nu, dat gezegd hebbende, vind ik het dus "rechtvaardiger" (in deze context) wanneer ze zich op de Rijksdag zouden richten in plaats van op een kerstmarkt.
pi_88937857
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:52 schreef von_Preussen het volgende:

Het gaat islamitische terroristen niet om politieke doeleinden, maar om een slag tegen de westerse samenleving. Die terroristen hebben iets tegen de westerse manier van leven, en die proberen ze dan aan te vallen. Politiek komt daarbij op de 2e plaats.

Je herhaalt wat Bush zei, "they hate our freedom", daarom vallen ze ons aan, boehoe! :'(

Je zegt dat ze tegen "de westerse manier van leven" zijn. Sure, dat kan best kloppen, maar ze willen je niet doden om de manier waarop je leeft, maar puur en alleen door je bemoeienis met hun manier van leven.

quote:
Security is an important pillar of human life. Free people do not relinquish their security. This is contrary to Bush's claim that we hate freedom.

Let him tell us why we did not strike Sweden, for example. It is known that those who hate freedom do not have proud souls, like the souls of the 19 people [killed while perpetrating the 11 September 2001 attacks], may God have mercy on them.

We fought you because we are free and do not accept injustice. We want to restore freedom to our nation. Just as you waste our security, we will waste your security.

-Bin Laden
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/3966817.stm
pi_88938050
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:26 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Je herhaalt wat Bush zei, "they hate our freedom", daarom vallen ze ons aan, boehoe! :'(

Je zegt dat ze tegen "de westerse manier van leven" zijn. Sure, dat kan best kloppen, maar ze willen je niet doden om de manier waarop je leeft, maar puur en alleen door je bemoeienis met hun manier van leven.

[..]

Welke aanleiding was er voor 9/11 voor een man in een grot in Afghanistan? Niemand bemoeide zich met zijn leven, totdat meneer mafkees er zelf voor koos 3000 mensen het hiernamaals in te helpen puur alleen omdat ze geloven in een andere manier van leven.

Daarna zeggen dat het ook nog eens 'onze schuld' is is gewoon verwerpelijk, en net zoals PietVerdriet al zegt, met diezelfde logica kunnen we net zo goed meteen kernbommen op elk burgerdoel smijten om er zeker van te zijn dat we ze allemaal te pakken krijgen.

Edit: Afgezien van hem financieren om de Russen tegen te houden, en daarna diezelfde subsidiestroom af te kappen na het succes. Ik snap alleen niet waarom of dat tegen de Amerikanen zou moeten worden gehouden.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88938200
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:32 schreef Voorschrift het volgende:

Welke aanleiding was er voor 9/11 voor een man in een grot in Afghanistan? Niemand bemoeide zich met zijn leven, totdat meneer mafkees er zelf voor koos 3000 mensen het hiernamaals in te helpen puur alleen omdat ze geloven in een andere manier van leven.
Nou dat is een lang verhaal dat samengevat kan woorden in twee woorden: Amerikaans imperialisme.

Steun aan Israėl, steun aan dictators in de islamitische wereld, buitenlandse troepen in het heilige hartland van de islam. En het ergste is dat men niets van 9/11 heeft geleerd, en de zaak alleen maar heeft verergerd door Afghanistan en Irak te bezetten.

quote:
Daarna zeggen dat het ook nog eens 'onze schuld' is is gewoon verwerpelijk, en net zoals PietVerdriet al zegt, met diezelfde logica kunnen we net zo goed meteen kernbommen op elk burgerdoel smijten om er zeker van te zijn dat we ze allemaal te pakken krijgen.
Ik weet wel zeker dat je kernbommen zou smijten als het zou helpen, maar het helpt geen moer en je kunt ze niet allemaal te pakken krijgen met een kernbom. Anders had je er wel een of zelfs twee op hun gedropt (Hiroshima/Nagasaki).
pi_88938317
quote:

[..]

Welke aanleiding was er voor 9/11 voor een man in een grot in Afghanistan? Niemand bemoeide zich met zijn leven
*facepalm*

Zionisme en US-imperialisme.
pi_88938349
Ah. De Amerikanen praten ons weer bang?

Lachwekkend.
pi_88938421
Amerikaans imperialisme?

Waarom is dat toch het standaard antwoord voor de simpelen van geest op elk vraagstuk in de geopolitische sferen. :') Om nog maar te zwijgen over Zionisme..
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 20 november 2010 @ 12:44:04 #66
45206 Pietverdriet
pi_88938435
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:41 schreef Gulo het volgende:

[..]

*facepalm*

Zionisme en US-imperialisme.
Ah, het internationale jodendom is weer eens schuld.
pi_88938454
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Armzalig is het niet? Je zou bijna medelijden krijgen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88938546
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:43 schreef Voorschrift het volgende:
Amerikaans imperialisme?

Waarom is dat toch het standaard antwoord voor de simpelen van geest op elk vraagstuk in de geopolitische sferen. :') Om nog maar te zwijgen over Zionisme..
Wij zijn de simpelen van geest, en jij die zoiets zegt is de intellectueel die verstand van zaken heeft?

quote:

LMAO. Hopeloos geval.
pi_88938555
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mooi "germanisme" ;)
  zaterdag 20 november 2010 @ 12:48:12 #70
45206 Pietverdriet
pi_88938566
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:43 schreef Voorschrift het volgende:
Amerikaans imperialisme?

Laat weer eens zien dat Antisemitisme bij extreemlinks nog steeds bonton is.
pi_88938765
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij maakt er "het internationale jodendom" van, maar ik ben alleen het woord zionisme tegengekomen in dit topic.

Gelukkig bestaan er nog dit soort joden die jouw ongelijk bewijzen:
http://www.google.co.uk/i(...)b=wi&biw=860&bih=436
pi_88938804
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:47 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Wij zijn de simpelen van geest, en jij die zoiets zegt is de intellectueel die verstand van zaken heeft?

[..]

LMAO. Hopeloos geval.
Ja je bent simpel, je praat over 9/11 als direct gevolg van "Imperiaal Amerika" en de Joden, het zal wel weer.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88938843
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:41 schreef Chooselife het volgende:
Ah. De Amerikanen praten ons weer bang?

Lachwekkend.
Misschien moet je een atlas kopen.
pi_88938870
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Inderdaad, we hebben 9/11 te danken aan de Joden, zucht.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88938930
quote:

[..]

De RAF vocht ook tegen o.a. het imperialisme, maar heeft nooit amerikaanse burgers vermoord. Ze hebben aanslagen gepleegd op de basis van de VS in Duitsland.

Waarom vallen de terroristen dan niet zulke zaken aan, maar hebben burgers aangevallen? Burgers, die niet noodzakelijkerwijs het eens hoeven te zijn met wat hun regering doet?

Waarom hebben moslims de strijd in de kaukasus overgenomen, en deze i.p.v. de autonomie van Tsjetsjeniė er een geloofsoorlog van gemaakt? Waarom hebben moslim-radicalen terroristen uitgezonden naar voormalig Joegoeslaviė om niet-moslims te vermoorden?

Het moslim-radicalisme richt zich tegen de burgerbevolking van de westerse landen (zie Londen en Madrid), en niet tegen hun overheden.
pi_88939109
quote:

[..]

[..]

Waarom noemen jullie allemaal de olifant in de kamer niet? Islam.

Dat is immers de retoriek die ze gebruiken, dat is hun recruteringsmiddel en dat is hun motivatie.
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:02:24 #77
45206 Pietverdriet
pi_88939140
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:52 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Jij maakt er "het internationale jodendom" van, maar ik ben alleen het woord zionisme tegengekomen in dit topic.

Gelukkig bestaan er nog dit soort joden die jouw ongelijk bewijzen:
http://www.google.co.uk/i(...)b=wi&biw=860&bih=436
Je denkt toch niet dat dit onderscheid gemaakt wordt door deze terroristenbegrijper, niet?
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:06:05 #78
45206 Pietverdriet
pi_88939304
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:57 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

De RAF vocht ook tegen o.a. het imperialisme, maar heeft nooit amerikaanse burgers vermoord.
Becky Jo Bristol op 08.08.1985 in Frankfurt, amerikaanse uit San Antonio en burger
pi_88939393
Prachtig al deze theoretische- en ideologische prietpraat waar iedereen zijn gelijk wil halen, maar is er nu al een terroristische aanslag gepleegd in Duitsland of blijkt het zoals (bijna) altijd weer niet te gebeuren of (nog mooier) heeft de veiligeheidsdienst het op het laatste moment weten te voorkomen?
pi_88939407
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:53 schreef Voorschrift het volgende:

Ja je bent simpel, je praat over 9/11 als direct gevolg van "Imperiaal Amerika" en de Joden, het zal wel weer.
Je legt woorden in mijn mond. Ik had het alleen over Amerikaans imperialisme, en nee, dat is niet simpel gedacht.
pi_88939408
Politicoloog heeft gelijk, enigszins. Het is misschien niet leuk om te horen, maar je handen voor je ogen houden en roepen dat het allemaal Islam is en dat ze gewoon een dag opstonden en ongelovigen wilden doden, en dat het niets met het (buitenlands) beleid te maken heeft, dat is natuurlijk, hoewel ongetwijfeld een gemakkelijk op te nemen idee, naļef als hell, zo simplistisch. Maar omdat het zo simplistisch is, geschikt voor de massa. Overigens, het idee dat mensen woest worden door buitenlands beleid en dat afreageren is niet simplistisch, maar zeker wel simpel!

Ik heb gesproken, duidelijker kan het niet.
pi_88939429
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Becky Jo Bristol op 08.08.1985 in Frankfurt, amerikaans en burger
Maar dat was collateral damage, de aanslag was namelijk niet tegen burgers gericht.

11 September, Londen, Madrid etc. was wél tegen burgers gericht.
pi_88939466
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:02 schreef Pietverdriet het volgende:

Je denkt toch niet dat dit onderscheid gemaakt wordt door deze terroristenbegrijper, niet?
Hij mag deze vraag zelf beantwoorden.

Maar zover ik kan beoordelen maakt hij dat onderscheid wel, anders had ie het wel over joden gehad ipv over zionisme.
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:11:37 #84
45206 Pietverdriet
pi_88939525
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:09 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Maar dat was collateral damage, de aanslag was namelijk niet tegen burgers gericht.

11 September, Londen, Madrid etc. was wél tegen burgers gericht.
Niet lopen draaien, je had gewoon ongelijk.
De RAF heeft wel degelijk burgers vermoord. Dat Colleteral damage te noemen is het goedpraten, alsof hun aanslagen gerechtvaardigd waren.
pi_88939648
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:08 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Je legt woorden in mijn mond. Ik had het alleen over Amerikaans imperialisme, en nee, dat is niet simpel gedacht.
Waarom moesten 3000 burgers gestraft worden voor het uitblijven van hulp na het wegjagen van de Russen?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88939844
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:57 schreef von_Preussen het volgende:

De RAF vocht ook tegen o.a. het imperialisme, maar heeft nooit amerikaanse burgers vermoord. Ze hebben aanslagen gepleegd op de basis van de VS in Duitsland.
Al-Qaeda is dan ook een tikje erger dan de RAF. Amerikaanse burgers zijn een legitiem doelwit voor hen omdat ze Bush twee keer aan de macht hebben geholpen. Ze hanteren het principe oog voor een oog... Hoeveel burgers zijn wel niet vermoord door de Amerikanen terwijl ze zogenaamd jacht maakten op terroristen? Al-Qaeda pretendeert niet beter te zijn, ze misdragen zich net zoals de Amerikanen. En ze vallen net zo goed Amerikaanse soldaten aan.

quote:
Waarom vallen de terroristen dan niet zulke zaken aan, maar hebben burgers aangevallen? Burgers, die niet noodzakelijkerwijs het eens hoeven te zijn met wat hun regering doet?
Omdat ze hen niet als burgers zien maar als combatants. Verder hebben ze ook aangegeven dat de burgers in het Westen hun schouders ophalen wanneer weer eens een van hun soldaten in de islamitische wereld sneuvelt, maar een aanslag in Madrid of Londen maakt meer indruk en zorgt ervoor, net als in Spanje gebeurde, dat een regering die de illegale oorlog steunde ten val wordt gebracht omdat de burgers wakker zijn geschud.

quote:
Waarom hebben moslims de strijd in de kaukasus overgenomen, en deze i.p.v. de autonomie van Tsjetsjeniė er een geloofsoorlog van gemaakt? Waarom hebben moslim-radicalen terroristen uitgezonden naar voormalig Joegoeslaviė om niet-moslims te vermoorden?
Omdat deze moslims zich als een kleiner deel van een groter geheel zien? En waarom zouden ze niet mede-moslims steunen als de moslims in Joegoslaviė zwak zijn en worden afgeslacht door de Serviėrs? Of door Russen in Tsjetsjeniė?
pi_88939992
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:15 schreef Voorschrift het volgende:

Waarom moesten 3000 burgers gestraft worden voor het uitblijven van hulp na het wegjagen van de Russen?
Dat was niet de reden voor de aanslagen in de VS. Kom maar met een bron waarin ze claimen dat dit de reden was voor die aanslagen.
pi_88940040
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:27 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Dat was niet de reden voor de aanslagen in de VS. Kom maar met een bron waarin ze claimen dat dit de reden was voor die aanslagen.
Ik zal even in Bin Laden's hoofd gaan kijken, ben zo terug.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88940118
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:28 schreef Voorschrift het volgende:

Ik zal even in Bin Laden's hoofd gaan kijken, ben zo terug.
Je hoeft niet op zoek te gaan naar bronnen, ik heb al eerder een link gepost in dit topic. Het is ook geen islamitische bron maar de BBC.
pi_88940246
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:30 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Je hoeft niet op zoek te gaan naar bronnen, ik heb al eerder een link gepost in dit topic. Het is ook geen islamitische bron maar de BBC.
Ja, "Amerikaanse bemoeienis", nou noem eens wat voorbeelden wat het doden van 3000 burgers met civiele doeleinden goed praat?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88940255
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:08 schreef Monidique het volgende:
Politicoloog heeft gelijk, enigszins. Het is misschien niet leuk om te horen, maar je handen voor je ogen houden en roepen dat het allemaal Islam is en dat ze gewoon een dag opstonden en ongelovigen wilden doden, en dat het niets met het (buitenlands) beleid te maken heeft, dat is natuurlijk, hoewel ongetwijfeld een gemakkelijk op te nemen idee, naļef als hell, zo simplistisch. Maar omdat het zo simplistisch is, geschikt voor de massa. Overigens, het idee dat mensen woest worden door buitenlands beleid en dat afreageren is niet simplistisch, maar zeker wel simpel!

Ik heb gesproken, duidelijker kan het niet.
Het is even naief, simpel en simplistisch als 'vanwege onze vrijheid'. Islam en buitenlands beleid van het Westen zijn beide onmisbare drijfveren voor deze mensen. En dan zijn er vast nog andere factoren.
In Dei nomine feliciter
pi_88940319
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:34 schreef Bellum het volgende:

[..]

Het is even naief, simpel en simplistisch als 'vanwege onze vrijheid'.
Nee hoor. Ik sluit niets uit, de het-ligt-aan-de-islam-buitenlands-beleid-heeft-er-niets-mee-te-maken-ers wel.
pi_88940381
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:34 schreef Voorschrift het volgende:

Ja, "Amerikaanse bemoeienis", nou noem eens wat voorbeelden wat het doden van 3000 burgers met civiele doeleinden goed praat?
Ok goed, 1 van de vele voorbeelden: wat dacht je van de Amerikaanse sancties tegen Irak waardoor 500.000 Iraakse kinderen om het leven zijn gekomen? En wat was de reactie van Madeleine Albright?

Lesley Stahl on U.S. sanctions against Iraq: We have heard that a half million children have died. I mean, that's more children than died in Hiroshima. And, you know, is the price worth it?

Secretary of State Madeleine Albright: I think this is a very hard choice, but the price--we think the price is worth it.

That remark caused no public outcry. In fact, in January the following year Albright was confirmed by the U.S. Senate as President Clintons secretary of state. In her opening statement to the Senate Foreign Relations Committee, which was considering her appointment, she said, "We will insist on maintaining tough UN sanctions against Iraq"...
pi_88940464
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:38 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Ok goed, 1 van de vele voorbeelden: wat dacht je van de Amerikaanse sancties tegen Irak waardoor 500.000 Iraakse kinderen om het leven zijn gekomen? En wat was de reactie van Madeleine Albright?

Lesley Stahl on U.S. sanctions against Iraq: We have heard that a half million children have died. I mean, that's more children than died in Hiroshima. And, you know, is the price worth it?

Secretary of State Madeleine Albright: I think this is a very hard choice, but the price--we think the price is worth it.

That remark caused no public outcry. In fact, in January the following year Albright was confirmed by the U.S. Senate as President Clintons secretary of state. In her opening statement to the Senate Foreign Relations Committee, which was considering her appointment, she said, "We will insist on maintaining tough UN sanctions against Iraq"...

Die sancties zijn uitgelokt door Irak zelf, daar heeft de V.S. geen schuld aan. Net zoals de duizenden doden in Noord-Korea niet aan onze blokkades te danken zijn, maar aan het beleid van dat land zelf. Wij hebben geen verantwoordelijkheid voor keuzes gemaakt door buitenlandse regeringen/leiders en de gevolgen daarvan.

Als bovengenoemde reden een reden is geweest voor het doden van 3000 onschuldige burgers dan staat ons met diezelfde redenatie niets in de weg heel Afghanistan te bulldozeren.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88940864
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:40 schreef Voorschrift het volgende:

Die sancties zijn uitgelokt door Irak zelf, daar heeft de V.S. geen schuld aan. Net zoals de duizenden doden in Noord-Korea niet aan onze blokkades te danken zijn, maar aan het beleid van dat land zelf. Wij hebben geen verantwoordelijkheid voor keuzes gemaakt door buitenlandse regeringen/leiders en de gevolgen daarvan.

Als bovengenoemde reden een reden is geweest voor het doden van 3000 onschuldige burgers dan staat ons met diezelfde redenatie niets in de weg heel Afghanistan te bulldozeren.
Lekker simpel. De VS is zeker wel schuldig. Net zoals Saddam natuurlijk.
De Iraakse leider was een dictator en bondgenoot v/d VS, en heeft voor de invasie van Koeweit zelfs de VS geraadpleegd om hun mening te peilen wat betreft het kleine golfstaatje. De Amerikaanse ambassadeur in Irak ging toen 'op vakantie', en de gekke dictator zag dat als groen licht voor zijn avontuur in Koeweit.

Maar ik zal je vertellen hoe er tegen de VS wordt aangekeken in die regio: ze hebben Saddam aan de macht geholpen in Irak, waren dikke vriendjes met hem toen ie Iran binnenviel, en na de invasie van Koeweit werd niet Saddam maar het Iraakse volk collectief afgestraft omdat de Amerikaanse puppet zich had misdragen. 500.000 dode Iraakse kinderen, dat zijn 166x zoveel slachtoffers als dat er op 911 zijn gevallen. En dan te bedenken dat de Amerikaanse sancties tegen Irak maar 1 v/d vele redenen voor 911 was, we hebben het nog niet over de rest v/d Amerikaanse misdaden gehad.

En nog een opmerking over 911: men vroeg aan al-Qaeda waarom burgers een doelwit waren van de aanslagen in de VS? Hun antwoord was dat die burgers zich toevallig bevonden in legitieme doelwitten zoals de WTC (symbool v/d Amerikaanse financiėle macht die hun oorlogen financiert), Pentagon (symbool v/d Amerikaanse militaire macht) en het Witte Huis. Ze hebben geen creche aangevallen, aldus al-Qaeda.
pi_88940904
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:53 schreef Politicoloog het volgende:

[..]
Ze hebben geen creche aangevallen, aldus al-Qaeda.
Nou dan is het goed!
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88941009
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:55 schreef Voorschrift het volgende:

Nou dan is het goed!
Niet volgens de islam, en ook niet volgens de hoogste islamitische geleerden v/d wereld die 911 ook meteen hebben veroordeeld:
http://www.unc.edu/~kurzman/terror.htm

Zoals Obama al zei, al-Qaeda zijn niet de leiders v/d islamitische wereld, maar het probleem met al-Qaeda is dat ze de islamitische teksten op hun manier interpreteren en simpelweg schijt hebben aan wat de hoogste islamitische geleerden zeggen over aanslagen zoals 911.
pi_88941136
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:57 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Niet volgens de islam, en ook niet volgens de hoogste islamitische geleerden v/d wereld die 911 ook meteen hebben veroordeeld:
http://www.unc.edu/~kurzman/terror.htm

Zoals Obama al zei, al-Qaeda zijn niet de leiders v/d islamitische wereld, maar het probleem met al-Qaeda is dat ze de islamitische teksten op hun manier interpreteren en simpelweg schijt hebben aan wat de hoogste islamitische geleerden zeggen over aanslagen zoals 911.
En waarom is hun argument van Amerikaans imperialisme dan ineens wel valide?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88941512
quote:
5s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:01 schreef Voorschrift het volgende:

En waarom is hun argument van Amerikaans imperialisme dan ineens wel valide?
Omdat er wel degelijk sprake is van Amerikaans imperialisme, en dan niet alleen jegens de islamitische wereld. De Amerikanen willen de hele wereld controleren en niet alleen de islamitische wereld. Hun focus ligt op de islamitische wereld omdat ze toevallig over 70% v/d belangrijke grondstoffen beschikken. Zoals een professor al zei, als die grondstoffen zich in boeddhistische landen zouden bevinden, dan zouden de boeddhisten nu degene zijn die zouden worden gedemoniseerd en niet de moslims.

Al-Qaeda's argument van Amerikaans imperialisme is dus wel geldig (dat is de enige reden waarom ze op een beetje sympathie kunnen rekenen in de moslimwereld en zelfs daarbuiten), maar de manier waarop zij strijden (het opblazen van onschuldige burgers) wordt afgekeurd door de hoogste islamitische geleerden.

Maar al-Qaeda heeft geen respect voor autoriteit/gezag, en schuift deze geleerden met gemak aan de kant. Ze hebben hun eigen geleerden.
pi_88951052
Al Qaida bestaat niet in de vorm zoals men je wilt doen geloven.

Er moest een terroristische organisatie bestaan om juridisch meer voet aan de grond te hebben om verdachten van (het voorbereiden van) terrorisme goed te kunnen berechten.

In januari 2001 begon een rechtszaak tegen 4 mannen die verdacht werden van de bomaanslagen op ambassade gebouwen in Oost Afrika (Kenia, Tanzania, Nairobi). Men besloot toen ook om Bin Laden te vervolgen voor deze aanslagen. Om dat te kunnen realiseren moest er bewijs komen van een criminele organisatie. Op die manier kunnen ze dus het hoofd van zo'n organisatie berechten, ook al kan hij niet direct aan een misdaad of daad van terreur worden gelinkt.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')