Nee, als je de Rijksdag bestormd val je ook gewoon weerloze burgers aan, dat kan je niet los van elkaar zien. Het gaat islamitische terroristen niet om politieke doeleinden, maar om een slag tegen de westerse samenleving. Die terroristen hebben iets tegen de westerse manier van leven, en die proberen ze dan aan te vallen. Politiek komt daarbij op de 2e plaats.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:41 schreef Gulo het volgende:
[..]
Tja, ik liet me iets te ongenuanceerd uit. Maar ik sprak expres al van "in essentie". Misschien willen ze wel alleen de Rijksdag bestormen. Dat zie ik toch liever dan dat ze weerloze burgers aanvallen. Het doet ook wat rechtvaardiger aan.
Ach, wat is rechtvaardig? Als mijn familie, of mensen waar ik mee verwant voel vermoord zouden worden door een aanslag zoals op die tankwagen bij Kunduz, zou ik de verantwoordelijken door ook voor willen pakken.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach, terroristische aanslagen zijn rechtvaardig?
Stel je voor dat mijn familie, die geen deel uitmaakt van de duitse politiek, dan in die aanval wordt vermoord.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:57 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ach, wat is rechtvaardig? Als mijn familie, of mensen waar ik mee verwant voel vermoord zouden worden door een aanslag zoals op die tankwagen bij Kunduz, zou ik de verantwoordelijken door ook voor willen pakken.
Daar lijkt me weinig vreemds aan. Als ze zich dan zoveel mogelijk richten op lieden die hier medeverantwoordelijk voor zijn, zie ik dat liever dan dat ze willekeurig mensen op een kerstmarkt doden.
Dat ze een Duitsland wat meer ervaring hebben klopt, maar in NL heeft men het nodige aan ervaring opgedaan met terrorisme en dan voornamelijk gijzelingen, De treinkapingen, de school Bovensmilde (RMS), de Franse Ambassade (Japanse rode leger), de aanslagen op de Macro en het huis van Aad Costo (RARA), De RAF is in actief geweest met overvallen en moorden, de dieren activisten terreur op vleesverwerkende industrie, moordaanslag op Fortuijn, van Gogh, etc etcquote:Op zaterdag 20 november 2010 11:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Duitsland heeft itt Nederland veel meer ervaring met binnenlands terrorisme, door de aanslagen die de RAF in de jaren 70 en 80 heeft gepleegd.
Wat een heerlijk simplistisch wereldbeeld heb jijquote:Op zaterdag 20 november 2010 11:57 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ach, wat is rechtvaardig? Als mijn familie, of mensen waar ik mee verwant voel vermoord zouden worden door een aanslag zoals op die tankwagen bij Kunduz, zou ik de verantwoordelijken door ook voor willen pakken.
Daar lijkt me weinig vreemds aan. Als ze zich dan zoveel mogelijk richten op lieden die hier medeverantwoordelijk voor zijn, zie ik dat liever dan dat ze willekeurig mensen op een kerstmarkt doden.
Ik ben het met je eens hoor. Maar het is altijd heel lastig te definiëren in hoeverre mensen onschuldige burgers zijn, en hoeverre zij verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor bepaalde zaken. In het geval van de RAF bijvoorbeeld, de aanslag op het Springer-Verlag. Daar hadden ook doden gevallen kunnen zijn die het gros van het volk als onschuldig zouden zien.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:52 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, als je de Rijksdag bestormd val je ook gewoon weerloze burgers aan, dat kan je niet los van elkaar zien. Het gaat islamitische terroristen niet om politieke doeleinden, maar om een slag tegen de westerse samenleving. Die terroristen hebben iets tegen de westerse manier van leven, en die proberen ze dan aan te vallen. Politiek komt daarbij op de 2e plaats.
Anders dan bijv. de RAF in de jaren 70, daar werden acties waarmee het volk getroffen werd gewoonweg uitgesloten. De RAF wilde met geweld politieke doeleinden bereiken, en vielen daarom ook alleen "politieke" doelen aan.
Dus als jij zou worden vermoord bij een aanslag, dan vind jij dat terecht?quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:04 schreef Gulo het volgende:
Persoonlijk kan ik me nog wel voorstellen dat zo'n "islamitische terrorist" mij licht medeverantwoordelijk houdt voor de misdaden waar Nederland (indirect) betrokken bij is, bijvoorbeeld in Irak.
Met die logica moet je het dan ook eens zijn met het aanvallen van Burgerdoelen in Afganistan..quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:04 schreef Gulo het volgende:
Persoonlijk kan ik me nog wel voorstellen dat zo'n "islamitische terrorist" mij licht medeverantwoordelijk houdt voor de misdaden waar Nederland (indirect) betrokken bij is, bijvoorbeeld in Irak.
Nee. Je probeert te zaak te simplificeren door allerlei zaken één op één aan elkaar te koppelen. Daar is deze materie te precair voor.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:07 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dus als jij zou worden vermoord bij een aanslag, dan vind jij dat terecht?
Je herhaalt wat Bush zei, "they hate our freedom", daarom vallen ze ons aan, boehoe!quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:52 schreef von_Preussen het volgende:
Het gaat islamitische terroristen niet om politieke doeleinden, maar om een slag tegen de westerse samenleving. Die terroristen hebben iets tegen de westerse manier van leven, en die proberen ze dan aan te vallen. Politiek komt daarbij op de 2e plaats.
Anders dan bijv. de RAF in de jaren 70, daar werden acties waarmee het volk getroffen werd gewoonweg uitgesloten. De RAF wilde met geweld politieke doeleinden bereiken, en vielen daarom ook alleen "politieke" doelen aan.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/3966817.stmquote:Security is an important pillar of human life. Free people do not relinquish their security. This is contrary to Bush's claim that we hate freedom.
Let him tell us why we did not strike Sweden, for example. It is known that those who hate freedom do not have proud souls, like the souls of the 19 people [killed while perpetrating the 11 September 2001 attacks], may God have mercy on them.
We fought you because we are free and do not accept injustice. We want to restore freedom to our nation. Just as you waste our security, we will waste your security.
-Bin Laden
Welke aanleiding was er voor 9/11 voor een man in een grot in Afghanistan? Niemand bemoeide zich met zijn leven, totdat meneer mafkees er zelf voor koos 3000 mensen het hiernamaals in te helpen puur alleen omdat ze geloven in een andere manier van leven.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:26 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Je herhaalt wat Bush zei, "they hate our freedom", daarom vallen ze ons aan, boehoe!
Je zegt dat ze tegen "de westerse manier van leven" zijn. Sure, dat kan best kloppen, maar ze willen je niet doden om de manier waarop je leeft, maar puur en alleen door je bemoeienis met hun manier van leven.
[..]
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/3966817.stm
Nou dat is een lang verhaal dat samengevat kan woorden in twee woorden: Amerikaans imperialisme.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:32 schreef Voorschrift het volgende:
Welke aanleiding was er voor 9/11 voor een man in een grot in Afghanistan? Niemand bemoeide zich met zijn leven, totdat meneer mafkees er zelf voor koos 3000 mensen het hiernamaals in te helpen puur alleen omdat ze geloven in een andere manier van leven.
Ik weet wel zeker dat je kernbommen zou smijten als het zou helpen, maar het helpt geen moer en je kunt ze niet allemaal te pakken krijgen met een kernbom. Anders had je er wel een of zelfs twee op hun gedropt (Hiroshima/Nagasaki).quote:Daarna zeggen dat het ook nog eens 'onze schuld' is is gewoon verwerpelijk, en net zoals PietVerdriet al zegt, met diezelfde logica kunnen we net zo goed meteen kernbommen op elk burgerdoel smijten om er zeker van te zijn dat we ze allemaal te pakken krijgen.
*facepalm*quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welke aanleiding was er voor 9/11 voor een man in een grot in Afghanistan? Niemand bemoeide zich met zijn leven
Ah, het internationale jodendom is weer eens schuld.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:41 schreef Gulo het volgende:
[..]
*facepalm*
Zionisme en US-imperialisme.
Armzalig is het niet? Je zou bijna medelijden krijgen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, het internationale jodendom is weer eens schuld.
Wij zijn de simpelen van geest, en jij die zoiets zegt is de intellectueel die verstand van zaken heeft?quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:43 schreef Voorschrift het volgende:
Amerikaans imperialisme?
Waarom is dat toch het standaard antwoord voor de simpelen van geest op elk vraagstuk in de geopolitische sferen.Om nog maar te zwijgen over Zionisme..
LMAO. Hopeloos geval.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:32 schreef Voorschrift het volgende:
Welke aanleiding was er voor 9/11 voor een man in een grot in Afghanistan? Niemand bemoeide zich met zijn leven, totdat meneer mafkees er zelf voor koos 3000 mensen het hiernamaals in te helpen puur alleen omdat ze geloven in een andere manier van leven.
Mooi "germanisme"quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, het internationale jodendom is weer eens schuld.
Laat weer eens zien dat Antisemitisme bij extreemlinks nog steeds bonton is.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:43 schreef Voorschrift het volgende:
Amerikaans imperialisme?
Waarom is dat toch het standaard antwoord voor de simpelen van geest op elk vraagstuk in de geopolitische sferen.Om nog maar te zwijgen over Zionisme..
Jij maakt er "het internationale jodendom" van, maar ik ben alleen het woord zionisme tegengekomen in dit topic.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laat weer eens zien dat Antisemitisme bij extreemlinks nog steeds bonton is.
Ja je bent simpel, je praat over 9/11 als direct gevolg van "Imperiaal Amerika" en de Joden, het zal wel weer.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:47 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Wij zijn de simpelen van geest, en jij die zoiets zegt is de intellectueel die verstand van zaken heeft?
[..]
LMAO. Hopeloos geval.
Misschien moet je een atlas kopen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:41 schreef Chooselife het volgende:
Ah. De Amerikanen praten ons weer bang?
Lachwekkend.
Inderdaad, we hebben 9/11 te danken aan de Joden, zucht.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laat weer eens zien dat Antisemitisme bij extreemlinks nog steeds bonton is.
De RAF vocht ook tegen o.a. het imperialisme, maar heeft nooit amerikaanse burgers vermoord. Ze hebben aanslagen gepleegd op de basis van de VS in Duitsland.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:26 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Je herhaalt wat Bush zei, "they hate our freedom", daarom vallen ze ons aan, boehoe!
Je zegt dat ze tegen "de westerse manier van leven" zijn. Sure, dat kan best kloppen, maar ze willen je niet doden om de manier waarop je leeft, maar puur en alleen door je bemoeienis met hun manier van leven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |