abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88951098
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:04 schreef Daffodil31LE het volgende:
Er wordt altijd geroepen dat we niet op eisen van terroristen moeten ingaan.

Waarom zouden we op eisen van mejeuterroristen wel moeten ingaan?
Gewoon bij iedere rechtszaak een miljard extra op cultuur bezuinigen. Dat zal ze leren.
pi_88951161
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:05 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Gewoon bij iedere rechtszaak een miljard extra op cultuur bezuinigen. Dat zal ze leren.
En meteen een maximumsnelheid van 10 KM/h extra doorvoeren. Dat zal ze leren op te schieten!
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:07:53 #103
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_88951173
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:05 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Gewoon bij iedere rechtszaak een miljard extra op cultuur bezuinigen. Dat zal ze leren.
Ja voor Theater-bezoek moet men normale 19 % BTW betalen, Ja en Nou, wat zal dat dan.

Ik moet voor de kapper ook 19% btw betalen he, dat vond ik veel erger

Als ik opera wil dan ga ik toch niet hier, maar in Praag, daar is het sowieso goedkoper en beter / mooier en zonder subsidie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_88951196
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:05 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Gewoon bij iedere rechtszaak een miljard extra op cultuur bezuinigen. Dat zal ze leren.
O ja. Altijd weer die vervelende mensen die van hun democratisch verkregen rechten gebruik maken hè. :(

:')
pi_88951236
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:08 schreef Igen het volgende:
O ja. Altijd weer die vervelende mensen die van hun democratisch verkregen rechten gebruik maken hè. :(
Wat bazel je? Dit gaat zuiver volgens de democratische weg hoor.
pi_88951436
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat bazel je? Dit gaat zuiver volgens de democratische weg hoor.
Al die inspraakmogelijkheden waarvan die 'vervelende' milieuclubjes gebruik maken zijn ook gewoon democratisch ingevoerd hoor, net zoals al die 'vervelende' milieunormen waar ze zich op beroepen.

En het is ook terecht dat die mogelijkheden er zijn. Ik leef niet graag in een land waar een overheid de wetten (zoals wettelijke luchtkwaliteitsnormen) aan z'n laars kan lappen zonder dat de burger zich daartegen kan verzetten. Want in dit geval zou je dat misschien leuk vinden, maar morgen kunnen de rollen maar zo omgedraaid zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2010 19:15:17 ]
pi_88951579
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat is er symbolisch aan? Ik vind het zeker niet symbolisch want ik vind het belangrijk dat men harder kan rijden.
Tsja, en ik vind dat niet. Er zijn veel grotere problemen waar dit Pappen & Nathouden kabinet helaas niets mee doet. Maarja, Rutte heeft dan ook heel diep voorover gebogen voor Wilders en Verhagen...
pi_88951637
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:15 schreef Igen het volgende:
zonder dat de burger zich daartegen kan verzetten.
Het vreemde is dat de burger juist die 130 wil.

Nouja, als je de verkiezingen natuurlijk serieus neemt.
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:22:37 #109
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_88951704
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:20 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]
Het vreemde is dat de burger juist die 130 wil.
Ik denk dat de burger dit prachtig vind, en er mag ook nog wel een paar dikke achtbaans bij hoor in dit land
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_88951715
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:15 schreef Igen het volgende:
En het is ook terecht dat die mogelijkheden er zijn. Ik leef niet graag in een land waar een overheid de wetten (zoals wettelijke luchtkwaliteitsnormen) aan z'n laars kan lappen zonder dat de burger zich daartegen kan verzetten. Want in dit geval zou je dat misschien leuk vinden, maar morgen kunnen de rollen maar zo omgedraaid zijn.
Ik vind het ook goed om luchtkwaliteitsnormen wat verder op te rekken. Het maakt mij niet uit hoe het gebeurt, maar het zal en moet gebeuren. Ik ben het volstrekt zat dat allerlei plannen telkens weer gedwarsboomd worden door Europese wetgeving. Ik zou er zelfs voor uit de EU willen stappen.
pi_88951746
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:23 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik vind het ook goed om luchtkwaliteitsnormen wat verder op te rekken. Het maakt mij niet uit hoe het gebeurt, maar het zal en moet gebeuren. Ik ben het volstrekt zat dat allerlei plannen telkens weer gedwarsboomd worden door Europese wetgeving. Ik zou er zelfs voor uit de EU willen stappen.
ik vind het echt prachtig om allemaal boze mannetjes zoals jij te zien stampen om EU regelgeving :D
pi_88951836
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:19 schreef Nielsch het volgende:
Tsja, en ik vind dat niet. Er zijn veel grotere problemen waar dit Pappen & Nathouden kabinet helaas niets mee doet. Maarja, Rutte heeft dan ook heel diep voorover gebogen voor Wilders en Verhagen...
Anders had je nu met PvdA, D66 en GL gezeten. Ik vind het zeer belangrijk dat het subsidiepark dat om de overheid heen hangt nu eens aangepakt wordt, dat was met een Paarse variant onmogelijk geweest. Hadden er meer mensen CDA of VVD gestemd dan weet ik zeker dat men ook graag op andere zaken had bezuinigd.
pi_88951878
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:23 schreef Nielsch het volgende:
ik vind het echt prachtig om allemaal boze mannetjes zoals jij te zien stampen om EU regelgeving :D
Ik ben geen boos mannetje, ik wil gewoon harder kunnen rijden op de snelweg. Zo simpel is het. Als daar wetgeving voor in de weg staat zul je die moeten veranderen, en als de EU daarvoor in de weg staat zul je uit de EU moeten stappen.
pi_88951932
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:26 schreef Bolkesteijn het volgende:

Ik vind het zeer belangrijk dat het subsidiepark dat om de overheid heen hangt nu eens aangepakt wordt.

Dat is heel wat anders. Dat is geen symboolpolitiek, maar broodnodig. Neemt niet weg dat dit kabinet ook een heleboel laat liggen en de grote problemen wederom doorschuift naar de volgende generaties.
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik ben geen boos mannetje
Ow, zo kom je wel een beetje over. Eentje die met een rood hoofd op de grond staat te stampen :D

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2010 19:30:08 ]
pi_88951965
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:23 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik vind het ook goed om luchtkwaliteitsnormen wat verder op te rekken. Het maakt mij niet uit hoe het gebeurt, maar het zal en moet gebeuren. Ik ben het volstrekt zat dat allerlei plannen telkens weer gedwarsboomd worden door Europese wetgeving. Ik zou er zelfs voor uit de EU willen stappen.
Totdat de rollen zijn omgedraaid.

Het geval van Wilders is daar wel tekenend: alsmaar schoppen tegen die vervelende bemoeizucht van de EU, tegen die vervelende beperkingen die het mensenrechtenverdrag oplegt aan de beleidsmogelijkheden van de overheid, enzovoort. Maar dan, als hij zelf als verdachte in de rechtszaal belandt, is hij ineens maar wat blij met diezelfde 'vervelende' EU-regeltjes als die kunnen voorkomen dat hij op grond van een democratisch ingevoerde wet veroordeeld wordt.
pi_88951985
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:29 schreef Nielsch het volgende:
Ow, zo kom je wel een beetje over. Eentje die met een rood hoofd op de grond staat te stampen :D
Dat ligt dan meer aan jouw fantasie want boos worden heeft geen zin. Wel hou ik van doordouwen als mensen steeds maar met in mijn ogen onzinnige argumenten aan blijven komen en een constructieve houding uit blijft.
pi_88952016
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:30 schreef Igen het volgende:
Het geval van Wilders is daar wel tekenend: alsmaar schoppen tegen die vervelende bemoeizucht van de EU, tegen die vervelende beperkingen die het mensenrechtenverdrag oplegt aan de beleidsmogelijkheden van de overheid, enzovoort. Maar dan, als hij zelf als verdachte in de rechtszaal belandt, is hij ineens maar wat blij met diezelfde 'vervelende' EU-regeltjes als die kunnen voorkomen dat hij op grond van een democratisch ingevoerde wet veroordeeld wordt.
Zo ben ik niet hoor. :)
pi_88952045
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 17:01 schreef Sachertorte het volgende:
Kunnen die linkse sukkels niet eens ophoepelen? Madagascar schijnt nog wel plek te hebben.
Godwinnen in een topic over maximumsnelheid.
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:33:00 #119
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_88952079
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:22 schreef kawotski het volgende:
Treinsnelheden verhogen zit ook in de pijplijn, hoor je ook niemand negatief over doen.
Heb je hier een bron van?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_88952141
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:31 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zo ben ik niet hoor. :)
Nee?

Als de gemeenteraad besluit om 10 miljoen extra uit te geven om een snelweg in jouw tuin te leggen, speciaal om jou te pesten, zou jij je daar dan bij neerleggen omdat het democratisch is besloten? Zou je dan uit principiële overwegingen alle juridische mogelijkheden die je hebt om dat wanbeleid tegen te houden links laten liggen?
pi_88952183
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee?

Als de gemeenteraad besluit om 10 miljoen extra uit te geven om een snelweg in jouw tuin te leggen, speciaal om jou te pesten, zou jij je daar dan bij neerleggen omdat het democratisch is besloten? Zou je dan uit principiële overwegingen alle juridische mogelijkheden die je hebt om dat wanbeleid tegen te houden links laten liggen?
Snelweg in m'n achtertuin? Prima, laat maar komen. Maar dan wil ik wel op aanvaardbare afstand een oprit, anders heb ik er niets aan.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_88952924
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:20 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]



Het vreemde is dat de burger juist die 130 wil.

Nouja, als je de verkiezingen natuurlijk serieus neemt.
Hehe, maar het klinkt natuurlijk ook heel wat hé, 130 ipv 120 km/h. Het idiote is dat heet qua tijd echt heel weinig uitmaakt, als je kan doorjakkeren vanaf Leeuwarden tot Maastricht scheelt het nota bene nog geen kwartier. Dus het zit gewoon tussen de oren, het gaat om het idee, en als je stemmen kan pakken door mensen blij te maken met een dooie mus, nou dan doe je dat toch.
Maar nu blijkt die dooie mus dus een aardig handje geld te kosten, want dat die regels er niet voor niets waren, en dat ondertussen de hele leefomgeving daarop is ingericht, dat was men even vergeten.

Overigens, dat auto's steeds schoner worden en dat daardoor de eis om in een bepaald tempo te rijden om vervuiling te minimaliseren verandert is natuurlijk wel zo, maar de meeste mensen rijden nog niet in zo'n spiksplinternieuw model.
pleased to meet you
  zaterdag 20 november 2010 @ 20:01:42 #123
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_88953220
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:53 schreef moussie het volgende:

Overigens, dat auto's steeds schoner worden en dat daardoor de eis om in een bepaald tempo te rijden om vervuiling te minimaliseren verandert is natuurlijk wel zo, maar de meeste mensen rijden nog niet in zo'n spiksplinternieuw model.
Nu als je uit Polen / Duitsland komt dan is het wel een forse stap terug hoor, na 10 uur op 140 kruissnelheid terug naar 120 op die karrespoorweggetjes hier
En ik heb een zuinige auto
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 20 november 2010 @ 20:06:02 #124
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88953410
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]



ik vind het echt prachtig om allemaal boze mannetjes zoals jij te zien stampen om EU regelgeving :D
Dat komt omdat jij in de kern een communist bent. Zo'n jaloers mannetje dat anderen hun pleziertjes niet gunt. Een misselijk makende ideologie.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zaterdag 20 november 2010 @ 20:07:44 #125
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88953481
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]


Nu als je uit Polen / Duitsland komt dan is het wel een forse stap terug hoor, na 10 uur op 140 kruissnelheid terug naar 120 op die karrespoorweggetjes hier
En ik heb een zuinige auto
Doe geen moeite, moussie zit nooit in een auto, en daarom kent ze dit soort gevoelens niet.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_88953581
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:06 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat komt omdat jij in de kern een communist bent. Zo'n jaloers mannetje dat anderen hun pleziertjes niet gunt. Een misselijk makende ideologie.
klopt helemaal! ik ben tegen plezier :Y :Y
pi_88954109
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:07 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Doe geen moeite, moussie zit nooit in een auto, en daarom kent ze dit soort gevoelens niet.
Autorijden, maximumsnelheid en dan de emotionele toer opgaan en over "gevoelens" spreken. :')

Jij bent zeker zo iemand die likkebaardend en met een erectie naar alle autoreclames op televisie zit te kijken.
pi_88954127
Als af en toe 10 km/u harder rijden miljarden kost aan flankerende milieumaatregelen, dan is duidelijk dat we doorgeschoten zijn in de milieu-industrie.

Misschien moeten we eens minder idioot doen. Rij eens door het Ruhrgebied en vraag jezelf dan nog eens af of de EU in NL gaat zeiken als wij ook 130 km/u gaan rijden vanwege de luchtkwaliteit...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88954212
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:53 schreef moussie het volgende:
Overigens, dat auto's steeds schoner worden en dat daardoor de eis om in een bepaald tempo te rijden om vervuiling te minimaliseren verandert is natuurlijk wel zo, maar de meeste mensen rijden nog niet in zo'n spiksplinternieuw model.
BPM afschaffen. Dat is dan kennelijk goedkoper, beter voor de economie en het kost de belastingbetaler geen geld, maar levert geld op.

Win-win-win situatie.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 20 november 2010 @ 20:31:03 #130
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88954353
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:24 schreef Krantenman het volgende:

[..]



Autorijden, maximumsnelheid en dan de emotionele toer opgaan en over "gevoelens" spreken. :')

Jij bent zeker zo iemand die likkebaardend en met een erectie naar alle autoreclames op televisie zit te kijken.
Ja, en?
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_88955402
quote:
Als af en toe 10 km/u harder rijden miljarden kost aan flankerende milieumaatregelen, dan is duidelijk dat we doorgeschoten zijn in de milieu-industrie.

Misschien moeten we eens minder idioot doen. Rij eens door het Ruhrgebied en vraag jezelf dan nog eens af of de EU in NL gaat zeiken als wij ook 130 km/u gaan rijden vanwege de luchtkwaliteit...
Doorgeschoten in hobbies als autorijden belangrijk te vinden en een hoge prioriteit te geven....wat is nou het voordeel van 10 km harder kunnen rijden? (Jeuj....ik mag het gaspedaal iets verder indrukken)
Vind je dat echt belangrijker dan een gezonde leefomgeving?
pi_88955501
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:34 schreef Igen het volgende:
Als de gemeenteraad besluit om 10 miljoen extra uit te geven om een snelweg in jouw tuin te leggen, speciaal om jou te pesten, zou jij je daar dan bij neerleggen omdat het democratisch is besloten? Zou je dan uit principiële overwegingen alle juridische mogelijkheden die je hebt om dat wanbeleid tegen te houden links laten liggen?
Zolang men maar de planschade vergoedt.
pi_88955699
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:07 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Doe geen moeite, moussie zit nooit in een auto, en daarom kent ze dit soort gevoelens niet.
Ik heb geen auto, klopt, maar dat wil niet zeggen dat ik het gevoel niet ken. Sterker nog, ik heb er alle begrip voor, zowel voor het op het gas willen trappen alsook de frustratie dat dat niet kan/mag. Met 180 op de cruise-control op de duitse autobahn rijdt echt wel leuker dan in dit kleine landje waar je na de afsluitdijk om de haverklap een rotonde oid tegenkomt. Maar c'mon zeg, alsof dat gevoel zou verminderen door die 130, ronduit lachwekkend om dat te denken.

Maar ja, in dit kleine dichtbevolkte landje met absurd veel snelweg is het nu eenmaal zo dat veel van die snelweg langs leef- of natuurgebieden ligt, en dat je daarmee rekening houdt spreekt toch voor zich in een samenleving?
pleased to meet you
pi_88955749
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:13 schreef moussie het volgende:
Maar ja, in dit kleine dichtbevolkte landje met absurd veel snelweg [..]
Dat valt mee hoor. Het net van snelwegen is in het Ruhrgebiet en Belgie veel dichter. Zeker in de gebieden buiten de Randstad is de dichtheid van snelwegen niet groot, en dat is nou juist het gebied waar wat mij betreft de snelheidsverhoging voor bedoeld is.
pi_88955763
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:25 schreef DS4 het volgende:
Als af en toe 10 km/u harder rijden miljarden kost aan flankerende milieumaatregelen, dan is duidelijk dat we doorgeschoten zijn in de milieu-industrie.

Misschien moeten we eens minder idioot doen. Rij eens door het Ruhrgebied en vraag jezelf dan nog eens af of de EU in NL gaat zeiken als wij ook 130 km/u gaan rijden vanwege de luchtkwaliteit...
Ja leuk, neem even de luchtkwaliteit in het Ruhrgebied als 'norm' in deze discussie: we moeten niet zeuren want het is nog niet zo erg als daar :(
pleased to meet you
pi_88955802
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat valt mee hoor. Het net van snelwegen is in het Ruhrgebied en Belgie veel dichter. Zeker in de gebieden buiten de Randstad is de dichtheid van snelwegen niet groot.
In Belgie niet hoor. En buiten het Ruhrgebied is het in Duitsland ook veel minder dicht. Kijk maar eens op een landkaart.
pi_88955899
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:17 schreef Krantenman het volgende:
In Belgie niet hoor. En buiten het Ruhrgebied is het in Duitsland ook veel minder dicht. Kijk maar eens op een landkaart.
Kijk je wel bij het goede Ruhrgebiet?
pi_88956166
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat valt mee hoor. Het net van snelwegen is in het Ruhrgebiet en Belgie veel dichter. Zeker in de gebieden buiten de Randstad is de dichtheid van snelwegen niet groot, en dat is nou juist het gebied waar wat mij betreft de snelheidsverhoging voor bedoeld is.
In België is 120 toch ook de max? En in geheel Duitsland is 120/130 de aanbevolen snelheid. Het voordeel van het Duitse systeem is dat er geen maxima gelden, dat je je eigen inzicht mag gebruiken
pleased to meet you
pi_88956264
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:28 schreef moussie het volgende:
En in geheel Duitsland is 120/130 de aanbevolen snelheid. Het voordeel van het Duitse systeem is dat er geen maxima gelden, dat je je eigen inzicht mag gebruiken
Het systeem wat in Duitsland bestaat zouden we ook hier in moeten voeren. Hard waar het kan (Noord, Zuidwest en Oost Nederland), langzaam waar het moet (Randstad, Brabant, Limburg).
pi_88956553
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:30 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het systeem wat in Duitsland bestaat zouden we ook hier in moeten voeren. Hard waar het kan (Noord, Zuidwest en Oost Nederland), langzaam waar het moet (Randstad, Brabant, Limburg).
Hehe, als iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid neemt .. what a wonderful world it could be ..

helaas lijkt het er meer op dat je altijd een bepaald percentage van die hufters hebt, en naarmate de bevolkingsdichtheid stijgt wordt dat percentage te groot om het aan je 'eigen inzicht' over te laten?
pleased to meet you
pi_88956944
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:38 schreef moussie het volgende:
helaas lijkt het er meer op dat je altijd een bepaald percentage van die hufters hebt, en naarmate de bevolkingsdichtheid stijgt wordt dat percentage te groot om het aan je 'eigen inzicht' over te laten?
In Duitsland zijn er in de drukkere gebieden genoeg verplichte snelheidsbeperkingen hoor. Het lijkt mij absoluut onverstandig iedereen 130/140 of zelfs nog harder te laten rijden op de ring van Rotterdam. Maar op de A28/A7/A1/A32/A6/A18/A29/A58/A37 kan het prima dat er harder gereden wordt, 130 misschien wel 140 zelfs. Maar nu is het maximum 120 en dus is dat niet mogelijk.
pi_88957201
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Kijk je wel bij het goede Ruhrgebiet?
Het was een reactie op je eerste bewering, dat het snelwegennet in Belgie en Duitsland dichter is dan in Nederland. In Belgie is dat zeker niet zo, in Duitsland ook niet (met uitzondering van het Ruhrgebied).
pi_88957351
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:54 schreef Krantenman het volgende:

[..]



Het was een reactie op je eerste bewering, dat het snelwegennet in Belgie en Duitsland dichter is dan in Nederland. In Belgie is dat zeker niet zo, in Duitsland ook niet (met uitzondering van het Ruhrgebied).
Het hangt van je meetmethode af. Belgie heeft per inwoner een dichter snelwegnetwerk dan Nederland. Het Rughgebiet heeft per oppervlakteeenheid een dichtersnelwegnetwerk.
pi_88957642
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:47 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

In Duitsland zijn er in de drukkere gebieden genoeg verplichte snelheidsbeperkingen hoor. Het lijkt mij absoluut onverstandig iedereen 130/140 of zelfs nog harder te laten rijden op de ring van Rotterdam. Maar op de A28/A7/A1/A32/A6/A18/A29/A58/A37 kan het prima dat er harder gereden wordt, 130 misschien wel 140 zelfs. Maar nu is het maximum 120 en dus is dat niet mogelijk.
Die 120 waren toch om de uitstoot van vervuiling te minimaliseren? Of is de iets schonere lucht die je hier en nu inademt soms niet belangrijk? Omdat ze in China toch volop aan het vervuilen zijn of zo, dus wat maakt het uit?
Maar ja, van mij mag de limiet er wel af op bepaalde stukken, voer daarvoor het Duitse systeem in, de richtsnelheid, en rij je harder dan 120 en gebeurt er wat krijg je automatisch het nadeel van de twijfel. Ik bedoel maar, 's avonds laat vanuit Duitsland over de afsluitdijk kruipen .. jemigdepemig
pleased to meet you
pi_88957651
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:31 schreef BaraCuda het volgende:
Veel mensen doen al 130 of 140. Dus de huidige luchtkwaliteit zal echt niet gigantisch verslechteren.

Het gaat ze miljarden kosten omdat ze niet zo snel meer boetes uit kunnen schrijven :')
Het is gewoon een populistisch plan. 10 km/h sneller leidt wel tot meer uitstoot, meer lawaai en waarschijnlijk meer ongelukken. De tijdswinst is echter zeer beperkt. Ik zou het ook graag willen, hier in mijn omgeving is 100 al veel, en 80 is de norm op ring Rotterdam.
pi_88958022
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:07 schreef skrn het volgende:

[..]

Het is gewoon een populistisch plan. 10 km/h sneller leidt wel tot meer uitstoot, meer lawaai en waarschijnlijk meer ongelukken. De tijdswinst is echter zeer beperkt. Ik zou het ook graag willen, hier in mijn omgeving is 100 al veel, en 80 is de norm op ring Rotterdam.
Daarom moet je het ook naar plaats en omstandigheden beperken, maar de maximumsnelheid an sich kan best omhoog. 140 rijden, rijdt gewoon lekkerder, dat vind ik ook nog wel een belangrijk argument.
pi_88958157
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:08 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zolang men maar de planschade vergoedt.
Er mag ook best 130 gereden worden als de schade wordt vergoed hoor.
pi_88958232
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Er mag ook best 130 gereden worden als de schade wordt vergoed hoor.
Als het maar daadwerkelijke en aantoonbare schade is, niet iets uit theorieboekjes.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_88958257
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Er mag ook best 130 gereden worden als de schade wordt vergoed hoor.
Er zit nogal een verschil tussen mate van directheid van de externaliteit. Bij planschade is die veel directer dan bij fijnstofschade, geluidsschade en milieuschade, waar vaak zeer complexe modellen achter zitten om die te bepalen. Ik denk dat we in die laatste gebieden nog wel eens doordraven, en ik vind dat dat ook nu weer het geval is.
pi_88958296
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:23 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]



Als het maar daadwerkelijke en aantoonbare schade is, niet iets uit theorieboekjes.
65.000 doden per jaar door fijnstof, alleen al in Duitsland, is geen 'daadwerkelijke en aantoonbare schade'?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2010 22:25:44 ]
pi_88958370
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:58 schreef Bolkesteijn het volgende:

Het hangt van je meetmethode af. Belgie heeft per inwoner een dichter snelwegnetwerk dan Nederland. Het Rughgebiet heeft per oppervlakteeenheid een dichtersnelwegnetwerk.
Pff, 1 kilometer meer op de 1000 km², scheelt qua gebruikte oppervlakte bijna niets, maar omdat het zo'n 55 inwoners per km² scheelt hebben hun per inwoner meer snelweg.

En dat je meer wegen hebt in een industriegebied, wie zou dat nou hebben gedacht .. ..
pleased to meet you
pi_88958462
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Er zit nogal een verschil tussen mate van directheid van de externaliteit. Bij planschade is die veel directer dan bij fijnstofschade, geluidsschade en milieuschade, waar vaak zeer complexe modellen achter zitten om die te bepalen. Ik denk dat we in die laatste gebieden nog wel eens doordraven, en ik vind dat dat ook nu weer het geval is.
Ik vind dat externaliteit van schadelijke effecten eerder een aansporing zou moeten zijn om ze te internaliseren, dan om ze te negeren.
pi_88958625
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:25 schreef Igen het volgende:

[..]

65.000 doden per jaar door fijnstof, alleen al in Duitsland, is geen 'daadwerkelijke en aantoonbare schade'?
Nee, dat is gokwerk. Hoeveel van die mensen waren er al op een dusdanige hoge leeftijd dat ze waarschijnlijk al vanzelf zouden zijn doodgegaan bijvoorbeeld?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_88958787
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:29 schreef Igen het volgende:
Ik vind dat externaliteit van schadelijke effecten eerder een aansporing zou moeten zijn om ze te internaliseren, dan om ze te negeren.
Maar de vraag is dus hoe de omvang van de externaliteit bepaald wordt. Daarnaast heb ik een studie liggen waarin wordt beschreven dat in Nederland de externaliteiten als gevolg van transport van personen per auto al volledig zijn beprijst in de belastingen gerelateerd dit transport. Er is zelfs een batig saldo van 2 miljard, er wordt dus 2 miljard meer geheven aan belastingen dan er aan externe schade veroorzaakt wordt.

Als je toegang hebt tot ScienceDirect kun je via deze link de paper raadplegen:
http://www.sciencedirect.(...)de10241&searchtype=a
pi_88958823
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Er zit nogal een verschil tussen mate van directheid van de externaliteit. Bij planschade is die veel directer dan bij fijnstofschade, geluidsschade en milieuschade, waar vaak zeer complexe modellen achter zitten om die te bepalen. Ik denk dat we in die laatste gebieden nog wel eens doordraven, en ik vind dat dat ook nu weer het geval is.
Dus je wil elke: better safe than sorry aan de kant zetten voor iets dat je in dit kleine landje toch niet sneller thuis zou brengen?
pleased to meet you
pi_88959103
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:36 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar de vraag is dus hoe de omvang van de externaliteit bepaald wordt. Daarnaast heb ik een studie liggen waarin wordt beschreven dat in Nederland de externaliteiten als gevolg van transport van personen per auto al volledig zijn beprijst in de belastingen gerelateerd dit transport. Er is zelfs een batig saldo van 2 miljard, er wordt dus 2 miljard meer geheven aan belastingen dan er aan externe schade veroorzaakt wordt.

Als ik het goed begrijp wil jij de winst van de linkse hobby's zoals carpoolen nou verbrassen omdat je zo nodig 10 km/h harder wil rijden?
pleased to meet you
pi_88959291
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:45 schreef moussie het volgende:
Dus als ik het goed begrijp wil jij de winst van de linkse hobby's zoals carpoolen nou verbrassen omdat je zo nodig 10 km/h harder wil rijden?
Nee, het is geen winst. Een externaliteit is een kostenpost die veroorzaakt wordt door bepaald gedrag, auto rijden, maar waar de veroorzaker geen rekening voor gepresenteert krijgt. Om dat op te heffen kun je met een belasting op auto rijden werken, immers belastingen verhogen de prijzen. In Nederland is er de belasting op aanschaf van auto's, de belasting op brandstof en de belasting op het bezit van een auto. Als je die belastingen bij elkaar optelt en naast de kosten veroorzaakt door externaliteiten legt, zoals milieuschade en geluidsschade, dan kom je in Nederland er op uit dat 2 miljard meer aan belasting wordt geheven dan er aan schade veroorzaakt wordt. De externaliteiten van autogebruik zijn in Nederland overgecompenseerd.
pi_88959356
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:05 schreef Kingstown het volgende:

Doorgeschoten in hobbies als autorijden belangrijk te vinden en een hoge prioriteit te geven....wat is nou het voordeel van 10 km harder kunnen rijden? (Jeuj....ik mag het gaspedaal iets verder indrukken)
Vind je dat echt belangrijker dan een gezonde leefomgeving?
Ik betwist dat die gezonde leefomgeving op het spel staat bij die paar km/u harder. En wat mij betreft mag je als het kan gewoon zo snel als je wil. Gaat dat wezenlijk iets uitmaken voor het milieu? NEEN.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88959468
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:16 schreef moussie het volgende:

Ja leuk, neem even de luchtkwaliteit in het Ruhrgebied als 'norm' in deze discussie: we moeten niet zeuren want het is nog niet zo erg als daar :(
Hoho... Het BPL roept dat het problemen op zou leveren met europese afspraken. En dat is gewoon onzin, want dan ken ik nog een hoop EU landen met veel grotere problemen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88959597
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:07 schreef skrn het volgende:
Het is gewoon een populistisch plan. 10 km/h sneller leidt wel tot meer uitstoot, meer lawaai en waarschijnlijk meer ongelukken. De tijdswinst is echter zeer beperkt. Ik zou het ook graag willen, hier in mijn omgeving is 100 al veel, en 80 is de norm op ring Rotterdam.
Als het om de nadelen gaat hoor je niets over dat het verschil tussen 120 en 130 klein is, maar bij de voordelen wordt het steeds onderstreept.

Het moet eigenlijk wel een enorm goed idee zijn, zo zwaar als de oppositie is zonder werkelijk nieuw inzicht te verschaffen... Het is alsof men bang is dat het een succes blijkt te zijn.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88959722
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:25 schreef Igen het volgende:

65.000 doden per jaar door fijnstof, alleen al in Duitsland, is geen 'daadwerkelijke en aantoonbare schade'?
Fijnstofdoden zijn lachwekkend. Dat is berekend in het aantal dagen die een mens minder leeft. In NL is dat per persoon 6 dagen.

Niet helemaal duidelijk hoe je dat meet, of iemand gemiddeld 84 jaar en 108 dagen wordt of 84 jaar en 104 dagen.

En het is epidemiologisch onderzoek, bepaald niet betrouwbaar.

Kortom: fijnstofdoden is een hoax!

Alleen als je problemen hebt met hart of longen kan fijnstof in grote concentraties gezondheidsklachten geven.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 20 november 2010 @ 23:16:06 #162
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_88960030
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 23:05 schreef DS4 het volgende:

[..]



Fijnstofdoden zijn lachwekkend. Dat is berekend in het aantal dagen die een mens minder leeft. In NL is dat per persoon 6 dagen.

Niet helemaal duidelijk hoe je dat meet, of iemand gemiddeld 84 jaar en 108 dagen wordt of 84 jaar en 104 dagen.

En het is epidemiologisch onderzoek, bepaald niet betrouwbaar.

Kortom: fijnstofdoden is een hoax!

.
inderdaad

De oorsprong van fijnstof is zeezout en saharazand
Bron RIVM 2009


[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 21-11-2010 12:14:51 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_88960412
Het is inderdaad onzin om alle fijnstof op één hoop te gooien, maar het is niet zo dat het helemaal onzin is. Nogmaals: in hoge concentraties kun je als hartpatiënt of longpatiënt gezondheidsklachten krijgen.

Makkelijk op te lossen: niet over de snelweg gaan lopen, of binnen 25 meter van een snelweg als de wind fout staat.

En wat dat betreft: bij snelwegen waar veel mensen wonen is nu 80 km/u de norm...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88960591
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:36 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar de vraag is dus hoe de omvang van de externaliteit bepaald wordt. Daarnaast heb ik een studie liggen waarin wordt beschreven dat in Nederland de externaliteiten als gevolg van transport van personen per auto al volledig zijn beprijst in de belastingen gerelateerd dit transport. Er is zelfs een batig saldo van 2 miljard, er wordt dus 2 miljard meer geheven aan belastingen dan er aan externe schade veroorzaakt wordt.

Als je toegang hebt tot ScienceDirect kun je via deze link de paper raadplegen:
http://www.sciencedirect.(...)de10241&searchtype=a
Ja heb ik, bedankt voor de link, zal er eens naar kijken. :)
pi_88960731
quote:
1s.gif[b] Op zaterdag 20 november 2010 23:32 schreef Igen het volgende:[/b
Ja heb ik, bedankt voor de link, zal er eens naar kijken. :)
Tabel 1 en 2 dacht ik.
pi_88961659
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 23:37 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Tabel 1 en 2 dacht ik.
2 en 3. Maar ik zie het. De vaste belastingen kun je wegstrepen tegen de kosten van infrastructuurinvesteringen en -onderhoud, dat is bijna precies even veel. Wat je overhoudt zijn de variabele belastingen (accijns en BTW) tegenover de externe kosten, waartussen inderdaad een verschil van bijna precies 2 miljard zit.

Dat valt me echt mee, had ik echt niet gedacht! Dus bedankt dat je me met de neus op de feiten hebt gedrukt. :)
pi_88962535
Gewoon maximumsnelheid afschaffen. Dat ook direct doen op overige wegen, immers snelheidsverschillen tussen verschillende wegentypen in NL zijn een grote veroorzaker van stremmingen.

Het economisch voordeel is groot, en als je die extra verkeersdoden monetariseert blijft de balans positief.

Sterk staaltje Return on investment - denken van de VVD, hartstikke modern, doen dus! Je hebt die Audi toch ergens voor gekocht.
  zondag 21 november 2010 @ 10:55:59 #168
297051 schaal_9
Caissière B
pi_88967988
Nederlanders zijn veelal met zijn allen (uitzonderingen daargelaten) veel te risicoavers. We zijn al het meest verzekerde land ter wereld. De rijsnelheden liggen in Nederland vrijwel op het laagste niveau ter wereld. Het kan dus best wat sneller, ook goed voor de economie.

tijd = afstand / snelheid
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  zondag 21 november 2010 @ 11:25:09 #169
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88968674
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:55 schreef schaal_9 het volgende:
tijd = afstand / snelheid
Gemiddelde afstand woon/werkverkeer is rond de 20 kilometer. Maximale tijdswinst: nog geen minuut.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_88968698
Ik stond gisteren nog 1,5 uur in de file tussen Almere en Diemen...
130? :D Laat ze eerst maar eens zorgen dat je uberhaupt weer kan rijden...

In 't noorden rij ik overigens sowieso 130 op autosnelwegen... Daar doen we nog niet aan files...
pi_88968778
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 23:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

inderdaad

De oorsprong van fijnstof is zeezout en saharazand
[ afbeelding ]
Je plaatje is indrukwekkend maar wat ook meetelt is de schadelijkheid van het fijnstof.
Het ene fijnstof is het andere niet.
  zondag 21 november 2010 @ 12:01:25 #172
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_88969512
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]



Je plaatje is indrukwekkend maar wat ook meetelt is de schadelijkheid van het fijnstof.
Het ene fijnstof is het andere niet.
Toen ik klein was vond ik het leuk om achter de streekbus aan te rennen voor die lekkere diesellucht
Ga ik nu dood??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_88969531
quote:
14s.gif Op zondag 21 november 2010 11:25 schreef Dagonet het volgende:

Gemiddelde afstand woon/werkverkeer is rond de 20 kilometer. Maximale tijdswinst: nog geen minuut.
40 km * 230 dgn = 9.200 km.

De meeste mensen rijden veel meer dan 9.200 km op jaarbasis, dus wellicht dat het bij die andere ritten meer gaat schelen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88969679
Ik durf te wedden dat dit onderzoek is gedaan nadat bekend is geworden dat deze tent minder subsidie krijgt ofzo :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88969969
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:06 schreef bijdehand het volgende:
Ik durf te wedden dat dit onderzoek is gedaan nadat bekend is geworden dat deze tent minder subsidie krijgt ofzo :')
Ik ben inderdaad bang dat die overwegingen enorm meespelen.

Het is net als met de CO2 industrie. Hoe harder die onderzoekers schreeuwen dat er een ramp aan komt, des te meer geld krijgen ze. Ja, dan moet je heel sterk in je schoenen staan om te vertellen dat het best mee kan vallen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88969992
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Toen ik klein was vond ik het leuk om achter de streekbus aan te rennen voor die lekkere diesellucht
Ga ik nu dood??
Vast wel een keer.
  zondag 21 november 2010 @ 12:21:27 #177
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_88970170
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 15:30 schreef Hukkie het volgende:
Het enige waarmee de overheid zichzelf in de vingers kan snijden is dat de snelheidsboetes lager zullen uitvallen.
wat weer riant wordt gecompenseerd door meer belastinginkomsten / accijns op de brandstof en waarschijnlijk ook minder files.

en verder: milieuhippies die nu op allerlei manieren via semi-overheden en wazige stichtingen moord en brand gillen over dat het zo enorm slecht gaat zijn om de limiet 10km/h op te trekken :')
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zondag 21 november 2010 @ 12:21:48 #178
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_88970183
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:15 schreef DS4 het volgende:

[..]



Ik ben inderdaad bang dat die overwegingen enorm meespelen.

Het is net als met de CO2 industrie. Hoe harder die onderzoekers schreeuwen dat er een ramp aan komt, des te meer geld krijgen ze. Ja, dan moet je heel sterk in je schoenen staan om te vertellen dat het best mee kan vallen...
dat dus.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_88970226
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:15 schreef DS4 het volgende:

[..]



Ik ben inderdaad bang dat die overwegingen enorm meespelen.

Het is net als met de CO2 industrie. Hoe harder die onderzoekers schreeuwen dat er een ramp aan komt, des te meer geld krijgen ze. Ja, dan moet je heel sterk in je schoenen staan om te vertellen dat het best mee kan vallen...
Ja, of de NASA die elke keer een 'belangrijke ontdekking' doet als de subsidie bepaald gaat worden. We triest dat het zo gaat hoor.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88971451
Zo gaat dat toch overal?

Er zijn families die tientallen jaren in vrede met elkaar leefden op voet van oorlog met elkaar geraakt omdat er een erfenis verdeeld diende te worden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88972363
Enneh... gaan we dan langs allerlei diverse snelwegtrajecten bordjes neerzetten ofzo, met dal- en piektijden erop?

Want de huidige generatie matrixportalen kunnen het iig niet aangeven. Daar moet dan héél veel geld in om die te vervangen. Bovendien moeten we niet naar een situatie toe dat matrixborden permanent moeten branden om de actuele snelheid aan te geven. Dat werkt niet. Dan zou je weer met dynamische klapborden moeten werken langs de weg. En die dingen vallen nu al herhaaldelijk in storing.

Dus zelfs al zóu men dit onzalige populistisch plan willen uitvoeren, dan nog gaat het geld kosten wil je het een beetje duidelijk maken waar wanneer hoe hard.
pi_88972769
quote:
10s.gif Op zondag 21 november 2010 13:30 schreef DennisMoore het volgende:
Enneh... gaan we dan langs allerlei diverse snelwegtrajecten bordjes neerzetten ofzo, met dal- en piektijden erop?

Want de huidige generatie matrixportalen kunnen het iig niet aangeven. Daar moet dan héél veel geld in om die te vervangen. Bovendien moeten we niet naar een situatie toe dat matrixborden permanent moeten branden om de actuele snelheid aan te geven. Dat werkt niet. Dan zou je weer met dynamische klapborden moeten werken langs de weg. En die dingen vallen nu al herhaaldelijk in storing.

Dus zelfs al zóu men dit onzalige populistisch plan willen uitvoeren, dan nog gaat het geld kosten wil je het een beetje duidelijk maken waar wanneer hoe hard.
Kunnen we niet gewoon invoeren :

130 bij droog weer
110 bij nat weer

Om de ring van steden 80/100 (houden zoals het is)

Hebben ze in Frankrijk en Duitsland ook zo, werkt volgens mij prima.
En daar hebben ze geen matrixborden buiten de stadsringen om.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 21 november 2010 @ 17:53:29 #183
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_88981212
quote:
2s.gif Op zondag 21 november 2010 13:43 schreef junkiexp het volgende:
Kunnen we niet gewoon invoeren :

130 bij droog weer
110 bij nat weer

Om de ring van steden 80/100 (houden zoals het is)

Hebben ze in Frankrijk en Duitsland ook zo, werkt volgens mij prima.
En daar hebben ze geen matrixborden buiten de stadsringen om.
Ga er maar vanuit dat de maxima op de snelwegen over tien jaar centraal bepaald en aangestuurd worden via internet in je auto, dus dan kan je niet meer harder rijden dan het maximum.

Ook niet te dicht op je voorganger trouwens

En bij dichte mist gaat de snelheid op de hele snelweg omlaag
En bij grote ongelukken gaat iedereen op het zelfde moment remmen, met een melding op je TOMTOM dat er een ongeluk is gebeurd, en je nu de afrit kan nemen

Het is de tijd om het individueel vervoer te automatiseren

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 21-11-2010 18:01:06 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_88981874
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 17:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]


Ga er maar vanuit dat de maxima op de snelwegen over tien jaar centraal bepaald en aangestuurd worden via internet in je auto, dus dan kan je niet meer harder rijden dan het maximum.

Ook niet te dicht op je voorganger trouwens

En bij dichte mist gaat de snelheid op de hele snelweg omlaag
En bij grote ongelukken gaat iedereen op het zelfde moment remmen, met een melding op je TOMTOM dat er een ongeluk is gebeurd, en je nu de afrit kan nemen

Het is de tijd om het individueel vervoer te automatiseren
Over 10 jaar nog niet hoor :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 21 november 2010 @ 18:21:18 #185
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_88981989
quote:
10s.gif Op zondag 21 november 2010 18:17 schreef junkiexp het volgende:

[..]



Over 10 jaar nog niet hoor :')
O Nee.??

Dit is vrij eenvoudig hoor
Dit kan volgend jaar al ingevoerd worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_88982163
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 18:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

O Nee.??

Dit is vrij eenvoudig hoor
Dit kan volgend jaar al ingevoerd worden
Inderdaad. De trams in Amsterdam hebben dat toch allang, zo'n snelheidsbegrenzer via GPS?
pi_88985790
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 18:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

O Nee.??

Dit is vrij eenvoudig hoor
Dit kan volgend jaar al ingevoerd worden
Kan wel, maar gaan ze niet doen voorlopig.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 21 november 2010 @ 20:20:57 #188
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_88986240
quote:
2s.gif Op zondag 21 november 2010 20:11 schreef junkiexp het volgende:

[..]


Kan wel, maar gaan ze niet doen voorlopig.
het zou het verkeer wel onnoemelijk veel veiliger maken en heel veel minder verkeersdoden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_88987009
En de lol is er dan ook wel af...

Ik moet er niet aan denken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_88987695
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

het zou het verkeer wel onnoemelijk veel veiliger maken en heel veel minder verkeersdoden
Maar hierdoor wordt het ook een stuk drukker.
Kijk maar als je een 80 zone met trajectcontrole inrijdt, iedereen rijdt even hard en je moet soms ruimte zoeken als je een afslag moet hebben.

En dit moet in alle auto's worden ingebouwd, zeker bij oude auto's wordt dat lastig en kostbaar.
Gaat niet gebeuren.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_88987764
Planbureau voor de Leefomgeving (PBL)

Dat het überhaupt bestaat :')
pi_88988157
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:47 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
Planbureau voor de Leefomgeving (PBL)

Dat het überhaupt bestaat :')
Wees maar blij dat het bestaat. In China ontruimen ze honderden dorpen om er een gigantisch stuwmeer aan te leggen, en daar hebben die inwoners niks over te zeggen. Dus tenzij jij blij bent als ik zomaar een kolencentrale achter je huis kom bouwen, mag je de Nederlandse staat op je knietjes danken dat we hier democratie kennen, waar dit soort van organisaties bij horen.
  zondag 21 november 2010 @ 20:56:32 #193
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_88988364
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:53 schreef Krantenman het volgende:

[..]



Wees maar blij dat het bestaat. In China ontruimen ze honderden dorpen om er een gigantisch stuwmeer aan te leggen, en daar hebben die inwoners niks over te zeggen. Dus tenzij jij blij bent als ik zomaar een kolencentrale achter je huis kom bouwen, mag je de Nederlandse staat op je knietjes danken dat we hier democratie kennen, waar dit soort van organisaties bij horen.
Kom die kolencentale maar neerpoten. Ik wil wel een kabeltje met gratis stroom van je, verder ga je je gang maar.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_88988608
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:56 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]



Kom die kolencentale maar neerpoten. Ik wil wel een kabeltje met gratis stroom van je, verder ga je je gang maar.
Gratis??? Nee, dat bestaat niet in het neoliberale universum. Of bespeur ik hier communistische tendensen bij jou?
pi_88990644
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:53 schreef Krantenman het volgende:

[..]



Wees maar blij dat het bestaat. In China ontruimen ze honderden dorpen om er een gigantisch stuwmeer aan te leggen, en daar hebben die inwoners niks over te zeggen. Dus tenzij jij blij bent als ik zomaar een kolencentrale achter je huis kom bouwen, mag je de Nederlandse staat op je knietjes danken dat we hier democratie kennen, waar dit soort van organisaties bij horen.
Om dat soort dingen te voorkomen is natuurlijk een Planbureau voor de Leefomgeving nodig :')
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
  zondag 21 november 2010 @ 21:29:12 #196
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_88990661
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:47 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
Planbureau voor de Leefomgeving (PBL)

Dat het überhaupt bestaat :')
Is wel erg communistisch he
Hoogtijd dat zulke instituten de nek wordt omgedraaid

We hebben al een VROM, en dat is meer dan genoeg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 21 november 2010 @ 21:38:16 #197
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_88991394
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:59 schreef Krantenman het volgende:

[..]



Gratis??? Nee, dat bestaat niet in het neoliberale universum. Of bespeur ik hier communistische tendensen bij jou?
Nee, heeft niets met communisme te maken.

Jij wil een kolencentrale in MIJN achtertuin zetten. Dat mag je doen en als betaling hiervoor vraag ik enkel een kabeltje met gratis stroom. Meer moet je daar niet achter zoeken.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_88991674
Symboolpolitiek mag wat kosten.
pi_88991766
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:38 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]



Nee, heeft niets met communisme te maken.

Jij wil een kolencentrale in MIJN achtertuin zetten. Dat mag je doen en als betaling hiervoor vraag ik enkel een kabeltje met gratis stroom. Meer moet je daar niet achter zoeken.
En waar precies haal je het lef vandaan om te denken dat jij iets zou mogen vragen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2010 21:43:23 ]
pi_88991786
quote:
14s.gif Op zondag 21 november 2010 21:42 schreef ShadyLane het volgende:
Symboolpolitiek mag wat kosten.
Kwaliteitspost, veel diepgang en voegt veel toe ^O^
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')