Gewoon bij iedere rechtszaak een miljard extra op cultuur bezuinigen. Dat zal ze leren.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:04 schreef Daffodil31LE het volgende:
Er wordt altijd geroepen dat we niet op eisen van terroristen moeten ingaan.
Waarom zouden we op eisen van mejeuterroristen wel moeten ingaan?
En meteen een maximumsnelheid van 10 KM/h extra doorvoeren. Dat zal ze leren op te schieten!quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Gewoon bij iedere rechtszaak een miljard extra op cultuur bezuinigen. Dat zal ze leren.
Ja voor Theater-bezoek moet men normale 19 % BTW betalen, Ja en Nou, wat zal dat dan.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Gewoon bij iedere rechtszaak een miljard extra op cultuur bezuinigen. Dat zal ze leren.
O ja. Altijd weer die vervelende mensen die van hun democratisch verkregen rechten gebruik maken hè.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat bazel je? Dit gaat zuiver volgens de democratische weg hoor.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:08 schreef Igen het volgende:
O ja. Altijd weer die vervelende mensen die van hun democratisch verkregen rechten gebruik maken hè.
Al die inspraakmogelijkheden waarvan die 'vervelende' milieuclubjes gebruik maken zijn ook gewoon democratisch ingevoerd hoor, net zoals al die 'vervelende' milieunormen waar ze zich op beroepen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat bazel je? Dit gaat zuiver volgens de democratische weg hoor.
Tsja, en ik vind dat niet. Er zijn veel grotere problemen waar dit Pappen & Nathouden kabinet helaas niets mee doet. Maarja, Rutte heeft dan ook heel diep voorover gebogen voor Wilders en Verhagen...quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat is er symbolisch aan? Ik vind het zeker niet symbolisch want ik vind het belangrijk dat men harder kan rijden.
Het vreemde is dat de burger juist die 130 wil.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:15 schreef Igen het volgende:
zonder dat de burger zich daartegen kan verzetten.
Ik denk dat de burger dit prachtig vind, en er mag ook nog wel een paar dikke achtbaans bij hoor in dit landquote:Op zaterdag 20 november 2010 19:20 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Het vreemde is dat de burger juist die 130 wil.
Ik vind het ook goed om luchtkwaliteitsnormen wat verder op te rekken. Het maakt mij niet uit hoe het gebeurt, maar het zal en moet gebeuren. Ik ben het volstrekt zat dat allerlei plannen telkens weer gedwarsboomd worden door Europese wetgeving. Ik zou er zelfs voor uit de EU willen stappen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:15 schreef Igen het volgende:
En het is ook terecht dat die mogelijkheden er zijn. Ik leef niet graag in een land waar een overheid de wetten (zoals wettelijke luchtkwaliteitsnormen) aan z'n laars kan lappen zonder dat de burger zich daartegen kan verzetten. Want in dit geval zou je dat misschien leuk vinden, maar morgen kunnen de rollen maar zo omgedraaid zijn.
ik vind het echt prachtig om allemaal boze mannetjes zoals jij te zien stampen om EU regelgevingquote:Op zaterdag 20 november 2010 19:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vind het ook goed om luchtkwaliteitsnormen wat verder op te rekken. Het maakt mij niet uit hoe het gebeurt, maar het zal en moet gebeuren. Ik ben het volstrekt zat dat allerlei plannen telkens weer gedwarsboomd worden door Europese wetgeving. Ik zou er zelfs voor uit de EU willen stappen.
Anders had je nu met PvdA, D66 en GL gezeten. Ik vind het zeer belangrijk dat het subsidiepark dat om de overheid heen hangt nu eens aangepakt wordt, dat was met een Paarse variant onmogelijk geweest. Hadden er meer mensen CDA of VVD gestemd dan weet ik zeker dat men ook graag op andere zaken had bezuinigd.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:19 schreef Nielsch het volgende:
Tsja, en ik vind dat niet. Er zijn veel grotere problemen waar dit Pappen & Nathouden kabinet helaas niets mee doet. Maarja, Rutte heeft dan ook heel diep voorover gebogen voor Wilders en Verhagen...
Ik ben geen boos mannetje, ik wil gewoon harder kunnen rijden op de snelweg. Zo simpel is het. Als daar wetgeving voor in de weg staat zul je die moeten veranderen, en als de EU daarvoor in de weg staat zul je uit de EU moeten stappen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:23 schreef Nielsch het volgende:
ik vind het echt prachtig om allemaal boze mannetjes zoals jij te zien stampen om EU regelgeving
Dat is heel wat anders. Dat is geen symboolpolitiek, maar broodnodig. Neemt niet weg dat dit kabinet ook een heleboel laat liggen en de grote problemen wederom doorschuift naar de volgende generaties.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het zeer belangrijk dat het subsidiepark dat om de overheid heen hangt nu eens aangepakt wordt.
Ow, zo kom je wel een beetje over. Eentje die met een rood hoofd op de grond staat te stampenquote:
Totdat de rollen zijn omgedraaid.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vind het ook goed om luchtkwaliteitsnormen wat verder op te rekken. Het maakt mij niet uit hoe het gebeurt, maar het zal en moet gebeuren. Ik ben het volstrekt zat dat allerlei plannen telkens weer gedwarsboomd worden door Europese wetgeving. Ik zou er zelfs voor uit de EU willen stappen.
Dat ligt dan meer aan jouw fantasie want boos worden heeft geen zin. Wel hou ik van doordouwen als mensen steeds maar met in mijn ogen onzinnige argumenten aan blijven komen en een constructieve houding uit blijft.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:29 schreef Nielsch het volgende:
Ow, zo kom je wel een beetje over. Eentje die met een rood hoofd op de grond staat te stampen
Zo ben ik niet hoor.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:30 schreef Igen het volgende:
Het geval van Wilders is daar wel tekenend: alsmaar schoppen tegen die vervelende bemoeizucht van de EU, tegen die vervelende beperkingen die het mensenrechtenverdrag oplegt aan de beleidsmogelijkheden van de overheid, enzovoort. Maar dan, als hij zelf als verdachte in de rechtszaal belandt, is hij ineens maar wat blij met diezelfde 'vervelende' EU-regeltjes als die kunnen voorkomen dat hij op grond van een democratisch ingevoerde wet veroordeeld wordt.
quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:01 schreef Sachertorte het volgende:
Kunnen die linkse sukkels niet eens ophoepelen? Madagascar schijnt nog wel plek te hebben.
Heb je hier een bron van?quote:Op zaterdag 20 november 2010 16:22 schreef kawotski het volgende:
Treinsnelheden verhogen zit ook in de pijplijn, hoor je ook niemand negatief over doen.
Nee?quote:
Snelweg in m'n achtertuin? Prima, laat maar komen. Maar dan wil ik wel op aanvaardbare afstand een oprit, anders heb ik er niets aan.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee?
Als de gemeenteraad besluit om 10 miljoen extra uit te geven om een snelweg in jouw tuin te leggen, speciaal om jou te pesten, zou jij je daar dan bij neerleggen omdat het democratisch is besloten? Zou je dan uit principiële overwegingen alle juridische mogelijkheden die je hebt om dat wanbeleid tegen te houden links laten liggen?
Hehe, maar het klinkt natuurlijk ook heel wat hé, 130 ipv 120 km/h. Het idiote is dat heet qua tijd echt heel weinig uitmaakt, als je kan doorjakkeren vanaf Leeuwarden tot Maastricht scheelt het nota bene nog geen kwartier. Dus het zit gewoon tussen de oren, het gaat om het idee, en als je stemmen kan pakken door mensen blij te maken met een dooie mus, nou dan doe je dat toch.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:20 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Het vreemde is dat de burger juist die 130 wil.
Nouja, als je de verkiezingen natuurlijk serieus neemt.
Nu als je uit Polen / Duitsland komt dan is het wel een forse stap terug hoor, na 10 uur op 140 kruissnelheid terug naar 120 op die karrespoorweggetjes hierquote:Op zaterdag 20 november 2010 19:53 schreef moussie het volgende:
Overigens, dat auto's steeds schoner worden en dat daardoor de eis om in een bepaald tempo te rijden om vervuiling te minimaliseren verandert is natuurlijk wel zo, maar de meeste mensen rijden nog niet in zo'n spiksplinternieuw model.
Dat komt omdat jij in de kern een communist bent. Zo'n jaloers mannetje dat anderen hun pleziertjes niet gunt. Een misselijk makende ideologie.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik vind het echt prachtig om allemaal boze mannetjes zoals jij te zien stampen om EU regelgeving
Doe geen moeite, moussie zit nooit in een auto, en daarom kent ze dit soort gevoelens niet.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nu als je uit Polen / Duitsland komt dan is het wel een forse stap terug hoor, na 10 uur op 140 kruissnelheid terug naar 120 op die karrespoorweggetjes hier
En ik heb een zuinige auto
klopt helemaal! ik ben tegen plezierquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:06 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij in de kern een communist bent. Zo'n jaloers mannetje dat anderen hun pleziertjes niet gunt. Een misselijk makende ideologie.
Autorijden, maximumsnelheid en dan de emotionele toer opgaan en over "gevoelens" spreken.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:07 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Doe geen moeite, moussie zit nooit in een auto, en daarom kent ze dit soort gevoelens niet.
BPM afschaffen. Dat is dan kennelijk goedkoper, beter voor de economie en het kost de belastingbetaler geen geld, maar levert geld op.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:53 schreef moussie het volgende:
Overigens, dat auto's steeds schoner worden en dat daardoor de eis om in een bepaald tempo te rijden om vervuiling te minimaliseren verandert is natuurlijk wel zo, maar de meeste mensen rijden nog niet in zo'n spiksplinternieuw model.
Ja, en?quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:24 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Autorijden, maximumsnelheid en dan de emotionele toer opgaan en over "gevoelens" spreken.![]()
Jij bent zeker zo iemand die likkebaardend en met een erectie naar alle autoreclames op televisie zit te kijken.
Doorgeschoten in hobbies als autorijden belangrijk te vinden en een hoge prioriteit te geven....wat is nou het voordeel van 10 km harder kunnen rijden? (Jeuj....ik mag het gaspedaal iets verder indrukken)quote:Als af en toe 10 km/u harder rijden miljarden kost aan flankerende milieumaatregelen, dan is duidelijk dat we doorgeschoten zijn in de milieu-industrie.
Misschien moeten we eens minder idioot doen. Rij eens door het Ruhrgebied en vraag jezelf dan nog eens af of de EU in NL gaat zeiken als wij ook 130 km/u gaan rijden vanwege de luchtkwaliteit...
Zolang men maar de planschade vergoedt.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:34 schreef Igen het volgende:
Als de gemeenteraad besluit om 10 miljoen extra uit te geven om een snelweg in jouw tuin te leggen, speciaal om jou te pesten, zou jij je daar dan bij neerleggen omdat het democratisch is besloten? Zou je dan uit principiële overwegingen alle juridische mogelijkheden die je hebt om dat wanbeleid tegen te houden links laten liggen?
Ik heb geen auto, klopt, maar dat wil niet zeggen dat ik het gevoel niet ken. Sterker nog, ik heb er alle begrip voor, zowel voor het op het gas willen trappen alsook de frustratie dat dat niet kan/mag. Met 180 op de cruise-control op de duitse autobahn rijdt echt wel leuker dan in dit kleine landje waar je na de afsluitdijk om de haverklap een rotonde oid tegenkomt. Maar c'mon zeg, alsof dat gevoel zou verminderen door die 130, ronduit lachwekkend om dat te denken.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:07 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Doe geen moeite, moussie zit nooit in een auto, en daarom kent ze dit soort gevoelens niet.
Dat valt mee hoor. Het net van snelwegen is in het Ruhrgebiet en Belgie veel dichter. Zeker in de gebieden buiten de Randstad is de dichtheid van snelwegen niet groot, en dat is nou juist het gebied waar wat mij betreft de snelheidsverhoging voor bedoeld is.quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:13 schreef moussie het volgende:
Maar ja, in dit kleine dichtbevolkte landje met absurd veel snelweg [..]
Ja leuk, neem even de luchtkwaliteit in het Ruhrgebied als 'norm' in deze discussie: we moeten niet zeuren want het is nog niet zo erg als daarquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:25 schreef DS4 het volgende:
Als af en toe 10 km/u harder rijden miljarden kost aan flankerende milieumaatregelen, dan is duidelijk dat we doorgeschoten zijn in de milieu-industrie.
Misschien moeten we eens minder idioot doen. Rij eens door het Ruhrgebied en vraag jezelf dan nog eens af of de EU in NL gaat zeiken als wij ook 130 km/u gaan rijden vanwege de luchtkwaliteit...
In Belgie niet hoor. En buiten het Ruhrgebied is het in Duitsland ook veel minder dicht. Kijk maar eens op een landkaart.quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat valt mee hoor. Het net van snelwegen is in het Ruhrgebied en Belgie veel dichter. Zeker in de gebieden buiten de Randstad is de dichtheid van snelwegen niet groot.
Kijk je wel bij het goede Ruhrgebiet?quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:17 schreef Krantenman het volgende:
In Belgie niet hoor. En buiten het Ruhrgebied is het in Duitsland ook veel minder dicht. Kijk maar eens op een landkaart.
In België is 120 toch ook de max? En in geheel Duitsland is 120/130 de aanbevolen snelheid. Het voordeel van het Duitse systeem is dat er geen maxima gelden, dat je je eigen inzicht mag gebruikenquote:Op zaterdag 20 november 2010 21:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat valt mee hoor. Het net van snelwegen is in het Ruhrgebiet en Belgie veel dichter. Zeker in de gebieden buiten de Randstad is de dichtheid van snelwegen niet groot, en dat is nou juist het gebied waar wat mij betreft de snelheidsverhoging voor bedoeld is.
Het systeem wat in Duitsland bestaat zouden we ook hier in moeten voeren. Hard waar het kan (Noord, Zuidwest en Oost Nederland), langzaam waar het moet (Randstad, Brabant, Limburg).quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:28 schreef moussie het volgende:
En in geheel Duitsland is 120/130 de aanbevolen snelheid. Het voordeel van het Duitse systeem is dat er geen maxima gelden, dat je je eigen inzicht mag gebruiken
Hehe, als iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid neemt .. what a wonderful world it could be ..quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het systeem wat in Duitsland bestaat zouden we ook hier in moeten voeren. Hard waar het kan (Noord, Zuidwest en Oost Nederland), langzaam waar het moet (Randstad, Brabant, Limburg).
In Duitsland zijn er in de drukkere gebieden genoeg verplichte snelheidsbeperkingen hoor. Het lijkt mij absoluut onverstandig iedereen 130/140 of zelfs nog harder te laten rijden op de ring van Rotterdam. Maar op de A28/A7/A1/A32/A6/A18/A29/A58/A37 kan het prima dat er harder gereden wordt, 130 misschien wel 140 zelfs. Maar nu is het maximum 120 en dus is dat niet mogelijk.quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:38 schreef moussie het volgende:
helaas lijkt het er meer op dat je altijd een bepaald percentage van die hufters hebt, en naarmate de bevolkingsdichtheid stijgt wordt dat percentage te groot om het aan je 'eigen inzicht' over te laten?
Het was een reactie op je eerste bewering, dat het snelwegennet in Belgie en Duitsland dichter is dan in Nederland. In Belgie is dat zeker niet zo, in Duitsland ook niet (met uitzondering van het Ruhrgebied).quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Kijk je wel bij het goede Ruhrgebiet?
Het hangt van je meetmethode af. Belgie heeft per inwoner een dichter snelwegnetwerk dan Nederland. Het Rughgebiet heeft per oppervlakteeenheid een dichtersnelwegnetwerk.quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:54 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Het was een reactie op je eerste bewering, dat het snelwegennet in Belgie en Duitsland dichter is dan in Nederland. In Belgie is dat zeker niet zo, in Duitsland ook niet (met uitzondering van het Ruhrgebied).
Die 120 waren toch om de uitstoot van vervuiling te minimaliseren? Of is de iets schonere lucht die je hier en nu inademt soms niet belangrijk? Omdat ze in China toch volop aan het vervuilen zijn of zo, dus wat maakt het uit?quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
In Duitsland zijn er in de drukkere gebieden genoeg verplichte snelheidsbeperkingen hoor. Het lijkt mij absoluut onverstandig iedereen 130/140 of zelfs nog harder te laten rijden op de ring van Rotterdam. Maar op de A28/A7/A1/A32/A6/A18/A29/A58/A37 kan het prima dat er harder gereden wordt, 130 misschien wel 140 zelfs. Maar nu is het maximum 120 en dus is dat niet mogelijk.
Het is gewoon een populistisch plan. 10 km/h sneller leidt wel tot meer uitstoot, meer lawaai en waarschijnlijk meer ongelukken. De tijdswinst is echter zeer beperkt. Ik zou het ook graag willen, hier in mijn omgeving is 100 al veel, en 80 is de norm op ring Rotterdam.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:31 schreef BaraCuda het volgende:
Veel mensen doen al 130 of 140. Dus de huidige luchtkwaliteit zal echt niet gigantisch verslechteren.
Het gaat ze miljarden kosten omdat ze niet zo snel meer boetes uit kunnen schrijven
Daarom moet je het ook naar plaats en omstandigheden beperken, maar de maximumsnelheid an sich kan best omhoog. 140 rijden, rijdt gewoon lekkerder, dat vind ik ook nog wel een belangrijk argument.quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:07 schreef skrn het volgende:
[..]
Het is gewoon een populistisch plan. 10 km/h sneller leidt wel tot meer uitstoot, meer lawaai en waarschijnlijk meer ongelukken. De tijdswinst is echter zeer beperkt. Ik zou het ook graag willen, hier in mijn omgeving is 100 al veel, en 80 is de norm op ring Rotterdam.
Er mag ook best 130 gereden worden als de schade wordt vergoed hoor.quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zolang men maar de planschade vergoedt.
Als het maar daadwerkelijke en aantoonbare schade is, niet iets uit theorieboekjes.quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Er mag ook best 130 gereden worden als de schade wordt vergoed hoor.
Er zit nogal een verschil tussen mate van directheid van de externaliteit. Bij planschade is die veel directer dan bij fijnstofschade, geluidsschade en milieuschade, waar vaak zeer complexe modellen achter zitten om die te bepalen. Ik denk dat we in die laatste gebieden nog wel eens doordraven, en ik vind dat dat ook nu weer het geval is.quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Er mag ook best 130 gereden worden als de schade wordt vergoed hoor.
65.000 doden per jaar door fijnstof, alleen al in Duitsland, is geen 'daadwerkelijke en aantoonbare schade'?quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:23 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Als het maar daadwerkelijke en aantoonbare schade is, niet iets uit theorieboekjes.
Pff, 1 kilometer meer op de 1000 km², scheelt qua gebruikte oppervlakte bijna niets, maar omdat het zo'n 55 inwoners per km² scheelt hebben hun per inwoner meer snelweg.quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het hangt van je meetmethode af. Belgie heeft per inwoner een dichter snelwegnetwerk dan Nederland. Het Rughgebiet heeft per oppervlakteeenheid een dichtersnelwegnetwerk.
Ik vind dat externaliteit van schadelijke effecten eerder een aansporing zou moeten zijn om ze te internaliseren, dan om ze te negeren.quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er zit nogal een verschil tussen mate van directheid van de externaliteit. Bij planschade is die veel directer dan bij fijnstofschade, geluidsschade en milieuschade, waar vaak zeer complexe modellen achter zitten om die te bepalen. Ik denk dat we in die laatste gebieden nog wel eens doordraven, en ik vind dat dat ook nu weer het geval is.
Nee, dat is gokwerk. Hoeveel van die mensen waren er al op een dusdanige hoge leeftijd dat ze waarschijnlijk al vanzelf zouden zijn doodgegaan bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:25 schreef Igen het volgende:
[..]
65.000 doden per jaar door fijnstof, alleen al in Duitsland, is geen 'daadwerkelijke en aantoonbare schade'?
Maar de vraag is dus hoe de omvang van de externaliteit bepaald wordt. Daarnaast heb ik een studie liggen waarin wordt beschreven dat in Nederland de externaliteiten als gevolg van transport van personen per auto al volledig zijn beprijst in de belastingen gerelateerd dit transport. Er is zelfs een batig saldo van 2 miljard, er wordt dus 2 miljard meer geheven aan belastingen dan er aan externe schade veroorzaakt wordt.quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:29 schreef Igen het volgende:
Ik vind dat externaliteit van schadelijke effecten eerder een aansporing zou moeten zijn om ze te internaliseren, dan om ze te negeren.
Dus je wil elke: better safe than sorry aan de kant zetten voor iets dat je in dit kleine landje toch niet sneller thuis zou brengen?quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er zit nogal een verschil tussen mate van directheid van de externaliteit. Bij planschade is die veel directer dan bij fijnstofschade, geluidsschade en milieuschade, waar vaak zeer complexe modellen achter zitten om die te bepalen. Ik denk dat we in die laatste gebieden nog wel eens doordraven, en ik vind dat dat ook nu weer het geval is.
Als ik het goed begrijp wil jij de winst van de linkse hobby's zoals carpoolen nou verbrassen omdat je zo nodig 10 km/h harder wil rijden?quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar de vraag is dus hoe de omvang van de externaliteit bepaald wordt. Daarnaast heb ik een studie liggen waarin wordt beschreven dat in Nederland de externaliteiten als gevolg van transport van personen per auto al volledig zijn beprijst in de belastingen gerelateerd dit transport. Er is zelfs een batig saldo van 2 miljard, er wordt dus 2 miljard meer geheven aan belastingen dan er aan externe schade veroorzaakt wordt.
Nee, het is geen winst. Een externaliteit is een kostenpost die veroorzaakt wordt door bepaald gedrag, auto rijden, maar waar de veroorzaker geen rekening voor gepresenteert krijgt. Om dat op te heffen kun je met een belasting op auto rijden werken, immers belastingen verhogen de prijzen. In Nederland is er de belasting op aanschaf van auto's, de belasting op brandstof en de belasting op het bezit van een auto. Als je die belastingen bij elkaar optelt en naast de kosten veroorzaakt door externaliteiten legt, zoals milieuschade en geluidsschade, dan kom je in Nederland er op uit dat 2 miljard meer aan belasting wordt geheven dan er aan schade veroorzaakt wordt. De externaliteiten van autogebruik zijn in Nederland overgecompenseerd.quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:45 schreef moussie het volgende:
Dus als ik het goed begrijp wil jij de winst van de linkse hobby's zoals carpoolen nou verbrassen omdat je zo nodig 10 km/h harder wil rijden?
Ik betwist dat die gezonde leefomgeving op het spel staat bij die paar km/u harder. En wat mij betreft mag je als het kan gewoon zo snel als je wil. Gaat dat wezenlijk iets uitmaken voor het milieu? NEEN.quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:05 schreef Kingstown het volgende:
Doorgeschoten in hobbies als autorijden belangrijk te vinden en een hoge prioriteit te geven....wat is nou het voordeel van 10 km harder kunnen rijden? (Jeuj....ik mag het gaspedaal iets verder indrukken)
Vind je dat echt belangrijker dan een gezonde leefomgeving?
Hoho... Het BPL roept dat het problemen op zou leveren met europese afspraken. En dat is gewoon onzin, want dan ken ik nog een hoop EU landen met veel grotere problemen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:16 schreef moussie het volgende:
Ja leuk, neem even de luchtkwaliteit in het Ruhrgebied als 'norm' in deze discussie: we moeten niet zeuren want het is nog niet zo erg als daar
Als het om de nadelen gaat hoor je niets over dat het verschil tussen 120 en 130 klein is, maar bij de voordelen wordt het steeds onderstreept.quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:07 schreef skrn het volgende:
Het is gewoon een populistisch plan. 10 km/h sneller leidt wel tot meer uitstoot, meer lawaai en waarschijnlijk meer ongelukken. De tijdswinst is echter zeer beperkt. Ik zou het ook graag willen, hier in mijn omgeving is 100 al veel, en 80 is de norm op ring Rotterdam.
Fijnstofdoden zijn lachwekkend. Dat is berekend in het aantal dagen die een mens minder leeft. In NL is dat per persoon 6 dagen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:25 schreef Igen het volgende:
65.000 doden per jaar door fijnstof, alleen al in Duitsland, is geen 'daadwerkelijke en aantoonbare schade'?
inderdaadquote:Op zaterdag 20 november 2010 23:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Fijnstofdoden zijn lachwekkend. Dat is berekend in het aantal dagen die een mens minder leeft. In NL is dat per persoon 6 dagen.
Niet helemaal duidelijk hoe je dat meet, of iemand gemiddeld 84 jaar en 108 dagen wordt of 84 jaar en 104 dagen.
En het is epidemiologisch onderzoek, bepaald niet betrouwbaar.
Kortom: fijnstofdoden is een hoax!
.
Ja heb ik, bedankt voor de link, zal er eens naar kijken.quote:Op zaterdag 20 november 2010 22:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar de vraag is dus hoe de omvang van de externaliteit bepaald wordt. Daarnaast heb ik een studie liggen waarin wordt beschreven dat in Nederland de externaliteiten als gevolg van transport van personen per auto al volledig zijn beprijst in de belastingen gerelateerd dit transport. Er is zelfs een batig saldo van 2 miljard, er wordt dus 2 miljard meer geheven aan belastingen dan er aan externe schade veroorzaakt wordt.
Als je toegang hebt tot ScienceDirect kun je via deze link de paper raadplegen:
http://www.sciencedirect.(...)de10241&searchtype=a
Tabel 1 en 2 dacht ik.quote:[b] Op zaterdag 20 november 2010 23:32 schreef Igen het volgende:[/b
Ja heb ik, bedankt voor de link, zal er eens naar kijken.
2 en 3. Maar ik zie het. De vaste belastingen kun je wegstrepen tegen de kosten van infrastructuurinvesteringen en -onderhoud, dat is bijna precies even veel. Wat je overhoudt zijn de variabele belastingen (accijns en BTW) tegenover de externe kosten, waartussen inderdaad een verschil van bijna precies 2 miljard zit.quote:
Gemiddelde afstand woon/werkverkeer is rond de 20 kilometer. Maximale tijdswinst: nog geen minuut.quote:
Je plaatje is indrukwekkend maar wat ook meetelt is de schadelijkheid van het fijnstof.quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
inderdaad
De oorsprong van fijnstof is zeezout en saharazand
[ afbeelding ]
Toen ik klein was vond ik het leuk om achter de streekbus aan te rennen voor die lekkere dieselluchtquote:Op zondag 21 november 2010 11:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je plaatje is indrukwekkend maar wat ook meetelt is de schadelijkheid van het fijnstof.
Het ene fijnstof is het andere niet.
40 km * 230 dgn = 9.200 km.quote:Op zondag 21 november 2010 11:25 schreef Dagonet het volgende:
Gemiddelde afstand woon/werkverkeer is rond de 20 kilometer. Maximale tijdswinst: nog geen minuut.
Ik ben inderdaad bang dat die overwegingen enorm meespelen.quote:Op zondag 21 november 2010 12:06 schreef bijdehand het volgende:
Ik durf te wedden dat dit onderzoek is gedaan nadat bekend is geworden dat deze tent minder subsidie krijgt ofzo
Vast wel een keer.quote:Op zondag 21 november 2010 12:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Toen ik klein was vond ik het leuk om achter de streekbus aan te rennen voor die lekkere diesellucht
Ga ik nu dood??
wat weer riant wordt gecompenseerd door meer belastinginkomsten / accijns op de brandstof en waarschijnlijk ook minder files.quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:30 schreef Hukkie het volgende:
Het enige waarmee de overheid zichzelf in de vingers kan snijden is dat de snelheidsboetes lager zullen uitvallen.
dat dus.quote:Op zondag 21 november 2010 12:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad bang dat die overwegingen enorm meespelen.
Het is net als met de CO2 industrie. Hoe harder die onderzoekers schreeuwen dat er een ramp aan komt, des te meer geld krijgen ze. Ja, dan moet je heel sterk in je schoenen staan om te vertellen dat het best mee kan vallen...
Ja, of de NASA die elke keer een 'belangrijke ontdekking' doet als de subsidie bepaald gaat worden. We triest dat het zo gaat hoor.quote:Op zondag 21 november 2010 12:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad bang dat die overwegingen enorm meespelen.
Het is net als met de CO2 industrie. Hoe harder die onderzoekers schreeuwen dat er een ramp aan komt, des te meer geld krijgen ze. Ja, dan moet je heel sterk in je schoenen staan om te vertellen dat het best mee kan vallen...
Kunnen we niet gewoon invoeren :quote:Op zondag 21 november 2010 13:30 schreef DennisMoore het volgende:
Enneh... gaan we dan langs allerlei diverse snelwegtrajecten bordjes neerzetten ofzo, met dal- en piektijden erop?
Want de huidige generatie matrixportalen kunnen het iig niet aangeven. Daar moet dan héél veel geld in om die te vervangen. Bovendien moeten we niet naar een situatie toe dat matrixborden permanent moeten branden om de actuele snelheid aan te geven. Dat werkt niet. Dan zou je weer met dynamische klapborden moeten werken langs de weg. En die dingen vallen nu al herhaaldelijk in storing.
Dus zelfs al zóu men dit onzalige populistisch plan willen uitvoeren, dan nog gaat het geld kosten wil je het een beetje duidelijk maken waar wanneer hoe hard.
Ga er maar vanuit dat de maxima op de snelwegen over tien jaar centraal bepaald en aangestuurd worden via internet in je auto, dus dan kan je niet meer harder rijden dan het maximum.quote:Op zondag 21 november 2010 13:43 schreef junkiexp het volgende:
Kunnen we niet gewoon invoeren :
130 bij droog weer
110 bij nat weer
Om de ring van steden 80/100 (houden zoals het is)
Hebben ze in Frankrijk en Duitsland ook zo, werkt volgens mij prima.
En daar hebben ze geen matrixborden buiten de stadsringen om.
Over 10 jaar nog niet hoorquote:Op zondag 21 november 2010 17:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat de maxima op de snelwegen over tien jaar centraal bepaald en aangestuurd worden via internet in je auto, dus dan kan je niet meer harder rijden dan het maximum.
Ook niet te dicht op je voorganger trouwens
En bij dichte mist gaat de snelheid op de hele snelweg omlaag
En bij grote ongelukken gaat iedereen op het zelfde moment remmen, met een melding op je TOMTOM dat er een ongeluk is gebeurd, en je nu de afrit kan nemen
Het is de tijd om het individueel vervoer te automatiseren
O Nee.??quote:
Inderdaad. De trams in Amsterdam hebben dat toch allang, zo'n snelheidsbegrenzer via GPS?quote:Op zondag 21 november 2010 18:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
O Nee.??
Dit is vrij eenvoudig hoor
Dit kan volgend jaar al ingevoerd worden
Kan wel, maar gaan ze niet doen voorlopig.quote:Op zondag 21 november 2010 18:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
O Nee.??
Dit is vrij eenvoudig hoor
Dit kan volgend jaar al ingevoerd worden
het zou het verkeer wel onnoemelijk veel veiliger maken en heel veel minder verkeersdodenquote:Op zondag 21 november 2010 20:11 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Kan wel, maar gaan ze niet doen voorlopig.
Maar hierdoor wordt het ook een stuk drukker.quote:Op zondag 21 november 2010 20:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het zou het verkeer wel onnoemelijk veel veiliger maken en heel veel minder verkeersdoden
Wees maar blij dat het bestaat. In China ontruimen ze honderden dorpen om er een gigantisch stuwmeer aan te leggen, en daar hebben die inwoners niks over te zeggen. Dus tenzij jij blij bent als ik zomaar een kolencentrale achter je huis kom bouwen, mag je de Nederlandse staat op je knietjes danken dat we hier democratie kennen, waar dit soort van organisaties bij horen.quote:Op zondag 21 november 2010 20:47 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
Planbureau voor de Leefomgeving (PBL)
Dat het überhaupt bestaat
Kom die kolencentale maar neerpoten. Ik wil wel een kabeltje met gratis stroom van je, verder ga je je gang maar.quote:Op zondag 21 november 2010 20:53 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Wees maar blij dat het bestaat. In China ontruimen ze honderden dorpen om er een gigantisch stuwmeer aan te leggen, en daar hebben die inwoners niks over te zeggen. Dus tenzij jij blij bent als ik zomaar een kolencentrale achter je huis kom bouwen, mag je de Nederlandse staat op je knietjes danken dat we hier democratie kennen, waar dit soort van organisaties bij horen.
Gratis??? Nee, dat bestaat niet in het neoliberale universum. Of bespeur ik hier communistische tendensen bij jou?quote:Op zondag 21 november 2010 20:56 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Kom die kolencentale maar neerpoten. Ik wil wel een kabeltje met gratis stroom van je, verder ga je je gang maar.
Om dat soort dingen te voorkomen is natuurlijk een Planbureau voor de Leefomgeving nodigquote:Op zondag 21 november 2010 20:53 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Wees maar blij dat het bestaat. In China ontruimen ze honderden dorpen om er een gigantisch stuwmeer aan te leggen, en daar hebben die inwoners niks over te zeggen. Dus tenzij jij blij bent als ik zomaar een kolencentrale achter je huis kom bouwen, mag je de Nederlandse staat op je knietjes danken dat we hier democratie kennen, waar dit soort van organisaties bij horen.
Is wel erg communistisch hequote:Op zondag 21 november 2010 20:47 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
Planbureau voor de Leefomgeving (PBL)
Dat het überhaupt bestaat
Nee, heeft niets met communisme te maken.quote:Op zondag 21 november 2010 20:59 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Gratis??? Nee, dat bestaat niet in het neoliberale universum. Of bespeur ik hier communistische tendensen bij jou?
En waar precies haal je het lef vandaan om te denken dat jij iets zou mogen vragen?quote:Op zondag 21 november 2010 21:38 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee, heeft niets met communisme te maken.
Jij wil een kolencentrale in MIJN achtertuin zetten. Dat mag je doen en als betaling hiervoor vraag ik enkel een kabeltje met gratis stroom. Meer moet je daar niet achter zoeken.
Kwaliteitspost, veel diepgang en voegt veel toequote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |