abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:35:44 #126
165633 eriksd
The grand facade...
pi_88940293
_O-
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Heb ik iets gemist? Is Frankrijk een inval aan het voorbereiden sinds ze zich terug hebben getrokken uit de EU?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:35:56 #127
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88940302
Ik peer hem hier, verstandige (rechtse mensen) volgen. Adios.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_88940366
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:35 schreef mlg het volgende:
En hun gelijk geven met dat eeuwige gedram zeker? Mooi niet.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:38:21 #129
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88940376
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

:D Uitkering?! Dus omdat ik niet zo veel op heb met de egocentrische rechtse levenshouding, moet ik wel een linkse rakker zijn die daarom per definitie ook een uitkering trekt. Ik heb nog nooit een uitkering getrokken; jammer voor je.
Hoe krijg ik je aan je verstand gepeuterd dat de rijke rechtsen al zo ongelooflijk sociaal zijn dat ze alles betalen voor linkse uitvreters, en dat ook in de toekomst zullen blijven doen? Ga je nu ook al feiten ontkennen?
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_88940410
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:35 schreef Voorschrift het volgende:
Ik ga er niet eens op in, wat een gebrek aan inzicht zeg.
Sterk argument.
pi_88940419
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:22 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

De waarheid is zo pijnlijk dat je het maar een troll noemt om je ongemak weg te nemen?
Oeh, ah, auw, wat een pijnlijke waarheid dat de HRA en de huursubsidie eruit moeten, het steekt me ontzettend. ;(
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:40:54 #132
165633 eriksd
The grand facade...
pi_88940466
Heerlijk, zo'n reltopic.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:41:02 #133
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_88940469
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Rijke mensen die (toch) links stemmen, zijn mensen die er niets op tegen hebben om een stukje van die rijkdom met anderen te delen. Een mooi voorbeeld tijdens de verkiezingscampagne was de roemruchte uitzending van Eén Vandaag, waarbij ze op bezoek gingen bij o.a. een rijke villabewoner en een bijstandsmoeder. Volgens VVD-beleid ging die villabewoner er jaarlijks 1.800 euro op vooruit, terwijl anderen fors moeten inleveren. Dat vond die man zelf ook wel een beetje te gortig.

Maar de echte rechtse rakkers vinden dat prima. Let maar op VVD-speeches. Het doel is altijd lastenverlichting voor het bedrijfsleven en voor burgers. Nu klinkt dat laatste nobel, maar van de lastenverlichting voor burgers profiteren de rijksten het hardst. Precies waar die 1.800 euro voordeel uit bovengenoemd voorbeeld vandaan kwam.
Mijn volgende vraag is dan, zijn er 31 zetels rijke mensen of ook mensen die, er van uitgaande dat je voorbeeld klopt, tegen zichzelf stemmen op financieel gebied?
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
pi_88940485
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Sterk argument.
Het is het enige argument dat een stupide opmerking verdient.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88940499
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:28 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Gaat het je weer eens boven de pet?
Roepen dat een mede-user een uitkering heeft, zie ik doorgaans als een zwaktebod. De argumenten zijn op, dus er wordt maar op de man gespeeld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:43:26 #136
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88940543
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:35 schreef mlg het volgende:
Goed idee, ik ga de economie weer stimuleren, en op die manier mijn bijdrage leveren aan de uitkeringen van de linkse Fok!kers.

Dankbetuigingen mogen per PM, in dit topic hoeft niet zo. Ik doe mijn goede werken graag in stilte.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_88940544
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Roepen dat een mede-user een uitkering heeft, zie ik doorgaans als een zwaktebod. De argumenten zijn op, dus er wordt maar op de man gespeeld.
Nou heeft de TS ook een pareltje van een OP, dus dat schiet op toch Koos?
pi_88940554
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:26 schreef mlg het volgende:

[..]

Nee, je kunt al je punten op de HRA na op meerdere manieren verwerpen, maar dat is op dit forum al tien duizend keer gedaan met bronnen, secundaire- en primaire bronnen, maar je negeert het en je blijft maar lekker met je puisterige kop glashard het tegendeel beweren.
Dit is natuurlijk onzin, want sommige van mijn punten zijn gewoon aantoonbare en harde feiten.

Ik wil bijvoorbeeld graag zien waar je met "secundaire en primaire bronnen" bewijst dat kernenergie geen kernafval oplevert en dat de uraniumvoorraad oneindig is.
pi_88940592
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:43 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk onzin, want sommige van mijn punten zijn gewoon aantoonbare en harde feiten.

Ik wil bijvoorbeeld graag zien waar je met "secundaire en primaire bronnen" bewijst dat kernenergie geen kernafval oplevert en dat de uraniumvoorraad oneindig is.
Dat is het niet, maar daarom is het nog geen afschreven alternatief. Niet alle energie hoeft per se "super schoon" te zijn, als het maar een beter alternatief is, en betaalbaar. Maar dat begrijp je vast niet.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88940606
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:33 schreef eriksd het volgende:
Nog nooit één uitkering in enigerlij vorm? Stufi? Zorgtoeslag? Huurtoeslag? Dat geld komt ook van die verfoeide rechtse mensen.
Jij wekt de suggestie dat ik een uitkering heb. De woordkeuze "ze betalen jouw uitkering" suggereert dat ik werkloos ben, mijn handje ophoud en als luie uitkeringstrekker op de bank zit. Niets van dat alles; ik heb gewoon een baan en betaal trouwens ook belasting. Verder is het nogal kinderachtig om te komen met zoiets als de studiefinanciering, waar iedere student recht op heeft.

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:34 schreef eriksd het volgende:
Kan je dat voorbeeld nog eens berekenen?
Nee, want dat is voor deze discussie niet relevant. Waar het om gaat, is het principe.

Stel, de zorgpremie is 1.000 euro per jaar. Door bezuinigingen, marktwerking (etc.) wordt dat bedrag 200 euro meer, dus 1.200 euro per jaar.

Stel, we hebben twee mensen; de één verdient jaarlijks 100.000 euro, de ander verdient 30.000 euro. De regering besluit tot 1 procent lastenverlichting.

Rekensommetje:
Rijke persoon: lastenverlichting = 1000 euro, stijging zorgkosten 200. Blijft over: 800 euro.
Modaal persoon: lastenverlichting = 300 euro, stijging zorgkosten 200. Blijft over: 100 euro.

Dit principe is wat partijen als de VVD liefst overal op toepassen, dus niet alleen op zorg, maar ook op bijvoorbeeld de prijs van concertkaartjes, prijzen van allerlei producten (denk aan de marktwerking). Een andere manier is bijvoorbeeld het uitkleden van voorzieningen, zoals de zorg. Wie dan extra zorg wil (of nodig heeft), moet dat zelf maar bijbetalen. En dat kan een rijke persoon veel beter dan iemand met een modaal inkomen, dus krijg je klasseverschil.
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:46:12 #141
294269 mlg
pi_88940640
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:37 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

En hun gelijk geven met dat eeuwige gedram zeker? Mooi niet.
Laten we dat dan doen in een normaal topic met een normale onderbouwde OP. Dat begin me helemaal te vinden in het topic van een maand geleden over die kortzichtige links/rechts discussies. De nadruk op kortzichtig.
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:47:05 #142
294269 mlg
pi_88940663
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:43 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Goed idee, ik ga de economie weer stimuleren, en op die manier mijn bijdrage leveren aan de uitkeringen van de linkse Fok!kers.

Dankbetuigingen mogen per PM, in dit topic hoeft niet zo. Ik doe mijn goede werken graag in stilte.
Ik ga nu de Duitse economie in Munster even stimuleren :D
pi_88940677
Elfletterig, word eens wakker, dat klasseverschil is er al lang. Dat men nivellering wil toepassen om je vooral te beletten meer te gaan verdienen dan modaal is ook al jaren aan de gang.
pi_88940683
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:46 schreef mlg het volgende:

[..]

Laten we dat dan doen in een normaal topic met een normale onderbouwde OP. Dat begin me helemaal te vinden in het topic van een maand geleden over die kortzichtige links/rechts discussies. De nadruk op kortzichtig.
Een normaal topic is moeilijk te vinden.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88940739
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:38 schreef Sachertorte het volgende:
Hoe krijg ik je aan je verstand gepeuterd dat de rijke rechtsen al zo ongelooflijk sociaal zijn dat ze alles betalen voor linkse uitvreters, en dat ook in de toekomst zullen blijven doen? Ga je nu ook al feiten ontkennen?
Dat zou pas van belang zijn als dat het gevolg was van jarenlange VVD-alleenheerschappij. Dan had je een punt, nu niet. Geef rechts meer macht en ze zullen als eerste dit afbreken. Sluit precies aan op wat ik in mijn eerste post zei: egoïsme.

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:41 schreef Arglist het volgende:
Mijn volgende vraag is dan, zijn er 31 zetels rijke mensen of ook mensen die, er van uitgaande dat je voorbeeld klopt, tegen zichzelf stemmen op financieel gebied?
Ja, je kunt het je misschien wat moeilijk voorstellen, maar zulke mensen bestaan ja. Raar hè? Er zijn namelijk ook mensen die kijken naar de samenleving als geheel en niet alleen kortzichtig naar hun eigen (financiële) belang.
pi_88940816
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou heeft de TS ook een pareltje van een OP, dus dat schiet op toch Koos?
Zelfs ik vind de OP oneindig achterlijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_88940826
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:41 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het is het enige argument dat een stupide opmerking verdient.
We staan er als Nederland helemaal alleen voor, maken geen deel uit van de NAVO en de omliggende grootmachten zouden nog wel eens Nederland willen aanvallen op de korte termijn. Bovendien hebben we nog niet de beschikking over een prima defensief apparaat.
pi_88940860
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

We staan er als Nederland helemaal alleen voor, maken geen deel uit van de NAVO en de omliggende grootmachten zouden nog wel eens Nederland willen aanvallen op de korte termijn. Bovendien hebben we nog niet de beschikking over een prima defensief apparaat.
Inderdaad, laten we het daarom maar afschaffen, en investeringen stoppen. Het is al goed, dus over 20 jaar zal het nog wel up to date en goed zijn.

Man o man.. :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:55:05 #149
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_88940902
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:12 schreef Macabrefuture het volgende:
Aangezien Links vele `hobby,s` schijnt te hebben, moet natuurlijk zijn tegenpool Rechts ook zijn `hobby,s` hebben..

Tot z,n dood, zoveel mogelijk het milieu vervuilen.
Duurzaam is een vies woord. Tenzij het geld oplevert.
Leven draait alleen maar om geld en winst.
Als het even kan verkoopt die nog z,n moeder nog voor een paar extra centen..
Meer asfalt krijgen hun een strakke plasser van.
Openbaar vervoer is communistisch..
Hun leven is ingericht om emoties van onderbuik gevoelens volgzaam te zijn.
Hebzucht is goed,
Roddelen en roddelbladen is hun collectieve hobby..
Iets wat kunst is, moet vernietigt worden, en musea,s zullen ze niet zo gauw bevinden (tenzij voor geld, daar zijn ze gek op. Doen ze alles voor de "rechtsmensch").
De islam is hun grootste vijand.
Rechts lullen, links zakkenvullen..

Dit zijn er zo een paar, nog meer mensen die nog meer rechtse `hobby,s` weet van de O zo superieure (Ze krijgen het niet cadeau :r ) "Rechtsmensch" w/ ?
Dat zijjn toch geen hobbies te noemen!

Wat dacht je van:
- Het tellen van geld
- Het bashen op immigranten
- Het beroven van zwakkeren
- Militarisme
Jesus hates you.
pi_88940981
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:44 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat is het niet, maar daarom is het nog geen afschreven alternatief. Niet alle energie hoeft per se "super schoon" te zijn, als het maar een beter alternatief is, en betaalbaar. Maar dat begrijp je vast niet.
Wat moet ik begrijpen? Dat wat jij hier schrijft de universele waarheid is?

Jij vindt dat energie niet per se superschoon hoeft te zijn. Dat is geen reden om mensen die vinden dat dat wel moet af te schilderen als domme imbecielen die er niets van begrepen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')