PoederSuikerPoeder | dinsdag 16 november 2010 @ 22:29 |
F1 2010 van Codemasters deel zes ![]() vorige topic: F1 2010 [#5] | |
WEST | dinsdag 16 november 2010 @ 22:34 |
TVP ![]() | |
LuckyLuQ | woensdag 17 november 2010 @ 13:59 |
Dit spel is wel killing voor mijn stuurtje, al dat snelle gestuur van links naar rechts. Dat ding ratelt als een gek haha. | |
Nober | woensdag 17 november 2010 @ 21:56 |
Ik weet nog steeds niet hoe ik die Al inzet, heb gisteren wel tegen 7 andere geracet online waarvan 1 een Al coureur was (Kubica op Ama). Ik wilde gisteren eens hard proberen in de Career mode maar toen moest ik zelf schakelen, toen ik dat weer op automatisch heb gezet was het niveau weer medium. | |
Xblister | woensdag 17 november 2010 @ 21:58 |
Je kunt toch ook gewoon costum doen, en dan naar beneden scrollen? | |
Nober | woensdag 17 november 2010 @ 22:22 |
Heb net Grand Prix gedaan in custom, dat was tegen Al coureurs op Legend. Heb het gevonden, kwestie van de moeilijkheid aanklikken dan krijg je een uitgebreider menu mét Al coureur instelling. [ Bericht 6% gewijzigd door Nober op 17-11-2010 22:28:00 ] | |
LuckyLuQ | woensdag 17 november 2010 @ 22:30 |
Die AI staat altijd aan hoor, dat is die instelling die je op amateur, medium, hard, enz. kan zetten. Het is niet zo dat als de moeilijkheidsgraad op amateur staat dat er dan geen AI is ![]() | |
Nober | woensdag 17 november 2010 @ 22:43 |
Maar nu zie ik ook daadwerkelijk waar die Al verstopt was, ik koos voor medium en toen wist ik niets over een Al functie. In dit topic las ik daar iets over maar kon het niet gevonden krijgen en nu ik het heb gevonden kan ik het instellen. | |
MosPos | donderdag 18 november 2010 @ 15:48 |
Wat een grafbaan is Silverstone ook ![]() | |
PoederSuikerPoeder | donderdag 18 november 2010 @ 15:58 |
wat dacht je van Suzuka of Bahrein ![]() | |
Dudeweiser | donderdag 18 november 2010 @ 16:01 |
bahrein is awesome! ![]() ![]() | |
Xblister | donderdag 18 november 2010 @ 17:11 |
Susuka ![]() 1 van de mooiste banen ever ![]() | |
PoederSuikerPoeder | donderdag 18 november 2010 @ 17:20 |
Ik vind dat zo'n pokkestuk om slingerend naar boven te rijden in sector 1 ![]() | |
Xblister | donderdag 18 november 2010 @ 17:38 |
idd, dat is tricky ![]() | |
WEST | donderdag 18 november 2010 @ 18:15 |
Bahrain is alleen sector 1 en 3 leuk voor de rest ![]() Suzuka is tof en Melbourne ook | |
frits22 | donderdag 18 november 2010 @ 21:31 |
beetje chille game? (xbox 360)![]() | |
Dudeweiser | donderdag 18 november 2010 @ 22:54 |
zeker weten! ![]() ![]() | |
frits22 | vrijdag 19 november 2010 @ 10:22 |
haha da's dan mooi ![]() heb ik ook nog een stuurtje nodig? | |
WEST | vrijdag 19 november 2010 @ 11:07 |
ja, wel aan te raden | |
Nober | maandag 22 november 2010 @ 15:39 |
Heb inmiddels 13 GP's erop zitten en heb meerdere contract aanbiedingen voor het tweede seizoen. Red Bull - 12 miljoen, 2de coureur Sauber, Toro Rosso - 10,5 miljoen, 1ste coureur HRT, Virgin - 6,5 miljoen, 1ste coureur (zelfde aanbieding van Lotus gehad maar daar rij ik nu voor) Kun je überhaupt iets doen met al dat geld, want als dat niet zo is maakt het niet uit wat ze qua geld bieden. Ik vind dat een verbetering op de oude layout, lekker snel en eigenlijk maar twee rempunten (dat volgt elkaar op). Sector 2 in Bahrein is met al die bochten, je houdt dus van rechte stukken? ![]() | |
MosPos | maandag 22 november 2010 @ 16:40 |
Ik ben inmiddels al halverwege mn 2e seizoen. Heb in het eerste seizoen gekozen om 1e coureur te worden voor Lotus. Nu krijg ik maar geen nieuwe aanbiedingen... Er staan wel een paar rondjes voor wat teams maar die zijn of niet blij met mijn antwoorden naar de pers (geef gewoon eerlijk antwoord) wat moet ik zeggen om ze te geïnteresseerd te krijgen? En anders zijn niet tevreden over mijn resultaten maar dat slaat nergens op want ik sta het hele seizoen al in de top 3 in een Lotus! Nou me dunkt, dat zijn goede resultaten voor een Lotus en al helemaal als je kijkt naar Jarno, die heb nog geen punten... | |
BoyGenius | maandag 22 november 2010 @ 17:13 |
Zijn er ook mensen die online spelen op PS3? Ik kan namelijk geen hond vinden. Ben blijven hangen op rang 11 ![]() | |
BoyGenius | maandag 22 november 2010 @ 17:15 |
Als je je rival verslaat krijg je aan het einde van het seizoen een aanbieding om zijn stoeltje over te nemen | |
Xblister | maandag 22 november 2010 @ 17:38 |
Nee hoor.. Op xbox nog genoeg mensen te vinden.. ![]() | |
Nober | maandag 22 november 2010 @ 18:57 |
Ik heb nog geen keuze gehad om eerste coureur te worden tijdens het seizoen, als 't goed is verteld je 'Agent' of er aanbiedingen zijn. Bij de press moet je natuurlijk positief antwoorden, dat je blij bent met het team, dat jij en het team dat hebt gepresteerd (lijkt me niet zo moeilijk!), ook dat er niets met je teamgenoot aan de hand is ook al presteer jij véél beter! Ik ben zojuist wereldkampioen geworden in Italië, in een natte Q3 kwalificeerde ik me op pole en reed naar de overwinning! Ik wil nu ook de Constructeurs titel zien te halen maar er komen nog 3 GP's die ik niet ken. Dit resulteerde in een crash op Singapore in de P1 sessie, toen had ik net een tijd van 1:50.nogiets (16de!!) genoteerd. Ik heb de laatste week online gespeeld en zit in rank 32, heb nog niet tegen honden gereden dat zal 't probleem zijn. ![]() | |
Nober | maandag 22 november 2010 @ 19:02 |
Klopt, ik had een vraag over wie ik als mijn grootste rivaal zag, ik zei Vettel en die stond 3de in het WK op dat moment. Nu heb ik een aanbieding van Red Bull om Vettel's teamgenoot te worden. Alleen van Ferrari, McLaren en Mercedes heb ik nog niets vernomen trouwens. Williams, Force India en Renault houden me in de gaten maar ook nog geen aanbieding van dus ik denk dat het Red Bull zal worden. | |
Xblister | woensdag 24 november 2010 @ 13:52 |
Nee oke misschien in jouw geval wel, maar het is niet standaard dat als je je rivaal verslaat je zijn plek krijgt.. | |
Nober | donderdag 25 november 2010 @ 01:13 |
In seizoen 1 wereldkampioen geworden en ik rij nu voor Red Bull, ik rij echter niet met startnummer 1, ik heb feitelijk gewoon de auto van Webber (startnummer 6). Voor seizoen 2 heb ik de tyre en fuel wear aangezet en ook de Al verhoogd naar Professional, maar ik had in de eerste training op Bahrein 1.822 seconden voorsprong op Vettel! Dus heb de Al nu verhoogd naar Legend en nu heb ik serieuze competitie, ik was in training 2 eerste met 0.334 seconden voorsprong op Alonso, Vettel was 3de op 0.398 en de rest volgde op 1.1 seconden. Ik heb nu ook gezien dat ik het eerste seizoen op één motor heb gereden, ik zag net waar ik een nieuwe motor kan pakken. Ik vond het al raar dat ik in Korea zag dat mijn motor geel was aangegeven bij ! maar groen bij C (zie Rondje tijdens race). Die motor was dus wel aan vervanging toe, en dat kan je doen als je in het paddock staat en je set-up wil wijzigen op je laptop en dan set-up, engine. Daar kan je ook meteen bepalen hoeveel ronde's aan benzine je wilt voor de desbetreffende sessie die je gaat doen. Door tyre wear aan te zetten heb ik nu 1 set Option, 2 sets Prime, 3 sets Wets, 4 sets Intermediates. Kreeg ik ook niet, ik ben nu Vettel's teamgenoot. ![]() | |
Dudeweiser | zaterdag 27 november 2010 @ 00:31 |
dit weekend gratis xbox live, dus dat wordt gamen! De GT is Epicdude1258, mocht je de drang voelen me toe te voegen ![]() | |
Nober | zaterdag 27 november 2010 @ 16:07 |
Ik vond het al vreemd dat die naam niet bestond op de PS3, je hebt dus een Xbox. | |
Xblister | zaterdag 27 november 2010 @ 16:18 |
lol, blij zijn met gratis xbox live ![]() | |
Dudeweiser | zaterdag 27 november 2010 @ 19:32 |
ja idd, vind je dat erg? | |
deepart | zaterdag 27 november 2010 @ 19:35 |
Is het aan te raden deze game te kopen als je net GT5 hebt aangeschaft? ![]() | |
PoederSuikerPoeder | zaterdag 27 november 2010 @ 21:19 |
![]() | |
PoederSuikerPoeder | zaterdag 27 november 2010 @ 21:19 |
maar ik zou ff een paar maanden wachten ja ![]() | |
roelofjan | zaterdag 27 november 2010 @ 21:24 |
Die standaard car setups.... is dat steeds dezelfde setup, of is verschilt dat per circuit? | |
Nober | zondag 28 november 2010 @ 11:26 |
Dat moet je uitvinden tijdens de trainingen, ik denk wel dat het verschil maakt per circuit. Ik kies altijd voor Low-High-Stable of voor High-Low-Slight Oversteer (mits het niet regent). Ik snap er overigens niets van, ik kon totaal niet mee in Spanje met een motor die op 96% stond. Maar gisteren reed ik de snelste tijd in Turkije (1:28.287) tijdens de training met een motor die op 89% functioneert. Nou zit ik dus te twijfelen of ik met een nieuwe motor de kwalificatie moet beginnen of met een oude, heb er namelijk ook nog een die op 92% zit. Ik heb inmiddels al drie motors die niet meer 100% zijn en ik zit pas in de zevende GP. | |
Xblister | zondag 28 november 2010 @ 13:11 |
nee zielig.. | |
Dudeweiser | zondag 28 november 2010 @ 23:38 |
Hoeft niet hoor, ik red me prima zonder xbox live ![]() | |
Bluurgh | maandag 29 november 2010 @ 00:29 |
Zat bij Mercedes, zegt die trailerslet 3 races voor het eind van het seizoen iets van 'sorry de baas kwam me net vertellen dat je niet meer nodig bent, je moet op zoek naar een nieuw team'.. de race erna gewonnen en kampioen ![]() ![]() | |
Ferry_76 | maandag 29 november 2010 @ 00:59 |
Dit weekend de Spaanse GP gereden; in elke sessie de snelste geweest, pole position met 1.3 seconden voorsprong gepakt, maar voor de race werdt er 59% kans op regen voorspeld dus maar zolang mogelijk op de zachte banden proberen door te rijden. In ronde vijf begint het te regenen en in ronde acht ga ik naar binnen voor intermediates omdat het toch redelijk hard regent nu. Blijkt het druk in de pits en moet ik 15 seconden stil staan.. Kom terug op de baan op positie 16 en ik kon niet echt het tempo van de rest meer bijhouden. Vijf ronden later lig ik weer aan de leiding omdat het hele veld nog een keer binnen is geweest! Blijken ze dus tijdens de eerste stop gewoon slicks gepakt te hebben ondanks dat het al regende, en binnen een paar ronden moesten ze alsnog weer voor intermediates stoppen.. ![]() | |
Nober | maandag 29 november 2010 @ 16:13 |
Favorieten circuits: 1 Suzuka 2 Spa-Francorchamps 3 Turkije 4 Bahrein 5 Korea Misschien niet voldaan aan de eisen in kwalificatie en de race? Ik moet 3de in de kwalificiatie eindigen en 2de in de race, hoger mag uiteraard ook. Het is mij pas één keer gelukt om aan die kwalificatie-eis te voldoen (2de, Bahrein) en het is mij één keer niet gelukt om 2de (of hoger) te eindigen in de race (5de, Maleisië). Maar misschien doe je iets verkeerd bij de interviews aangezien je 'gewoon' kampioen bent geworden. | |
WEST | dinsdag 30 november 2010 @ 14:42 |
Wat is Barcelona toch een baggerbaan. Kan er totaal niet op snelheid komen (en dus de targets niet gehaald), gelukkig dat me concurrenten ook niet scoren zodat ik nog gedeeld tweede sta. Nu komt Monaco en daar heb ik een iets wat harder hoofd in. | |
Nober | dinsdag 30 november 2010 @ 19:34 |
Ik kreeg het ook niet voor elkaar in Catalunya, ik was nog 5de in de kwalificatie maar in de race slechts 8ste, totdat ik spinde. Toen ben ik die race maar gaan rijden met de Al op Amateur, toen won ik tenminste met een ruime voorsprong van achttiende op Button. ![]() Op Silverstone was het nóg erger, ik kwalificeerde op 16 en ik werd gediskwalificeerd nadat ik spinde en terug de baan op wilde rijden. ![]() En ik snap het niet want ik win wel in Canada en op Hockenheim vanaf pole, dan kan je toch niet ineens niet meer competatief zijn terwijl je teamgenoot het wel is? En in Hongarije werd het ook al niets, slechts als 9de gekwalificeerd en uit frustratie mijn auto gecrasht, op naar België... en als ik zó door ga naar een ander team! ![]() | |
WEST | dinsdag 30 november 2010 @ 21:59 |
Monaco ook een drama kon niet eens binnen de top 20 kwalificeren en de race was niet veel beter. Dus die uit frustratie keihard laten crashen bij het uitkomen van de tunnel ![]() ![]() Turkije had ik een dominant weekend waarbij ik de triple had. de AI zit op pro bij mij. Nu eerste in het kampioenschap na de overwinningen van Australie, China en Turkije. In Kuala Lumpur 4e geworden en 10e in Bahrain en buiten de punten in Spanje en DNF in Monaco. Niet onaardig ![]() | |
Ferry_76 | woensdag 1 december 2010 @ 00:15 |
Wat heeft iedereen toch tegen Barcelona? ik vind het echt een geweldige baan, al hadden ze wat mij betreft die laatste chicane er wel uit kunnen laten, de oude situatie was veel leuker. Verder is het een echte rijdersbaan met veel uitdagende bochten waar een goede balans in de auto een vereiste is. | |
Nober | donderdag 2 december 2010 @ 01:28 |
Onder de 1:20 is in Monaco normaalgesproken wel voldoende om Q3 te halen, wel lastig al die auto's in één sessie. Ik had dat probleem in Singapore, lekker aan het rijden kom ik in de laatste sector twee coureurs tegen, ik ben er voorbij gekomen via corner cutting dus meteen invaled lap melding, was ik met veertienduizendste verschil toch nog door naar Q2. ![]() In welk seizoen zit je? Je zegt het zelf al... ''veel uitdagende bochten'' en vervolgens ''al hadden ze wat mij betreft die laatste chicane er wel uit kunnen laten'' Ik heb opzich geen moeite met Catalunya, maar op Legend is het gewoon niet te doen. Beetje vergelijkbaar met Hongarije, da's ook al zo'n baan waar ik niet wil rijden, verder is de kalender wel oké. [ Bericht 44% gewijzigd door Nober op 02-12-2010 01:35:26 ] | |
Ferry_76 | donderdag 2 december 2010 @ 15:03 |
Mijn AI staat op legend en rijdt tijden van 1:22.9, ik rij (Met tractiecontrole op medium en tire simulation uit) met redelijk gemak 1:21.4 en die chicane is naatje maar wel cruciaal voor een goede rondetijd. | |
Rossdale | vrijdag 3 december 2010 @ 13:30 |
Ik had gisteren trouwens nog een vervelende bug... Ik was aan het racen op suzuka en raakte bij een inhaalactie Kubica, die daardoor van de baan afstuiterde en in de muur eindigde. Ik kreeg toen een 20 seconden penalty. Het was echter in de tweede ronde van de race, dus ik besloot de race opnieuw te doen (restart race). Deze race verliep perfect en ik eindigde als eerste. Alleen direct na het finishen kreeg ik alsnog een 20 seconden penalty. Dat terwijl dat in de voorgaande race was, die ik dus gerestart had... En toen was ik ineens zevende... (en de leiderschap in het kampioenschap kwijt) | |
Ferry_76 | maandag 6 december 2010 @ 00:07 |
Dit weekend Monaco gereden, Pole position gepakt in 1:15.440, maar liefst 1,712 seconden voor mijn teamgenoot op P2. ![]() Redelijk makkelijke race, gewonnen met 14 seconden voorsprong op teamgenoot Vettel en dan deed ik het aan het eind nog rustig aan omdat de harde bandjes en de motor wat te warm werden. Nu vijf van de zes races gewonnen en met 39 punten voorsprong op nummer twee aan de leiding. ![]() | |
Bluurgh | maandag 6 december 2010 @ 01:32 |
kijkend naar de motor; waarom zou je langzamer gaan rijden als het spel toch geen engine failures bevat, en de achteruitgang van de motor je echt geen 15 seconden scheelt en je dus in dat opzicht nog steeds geen concurrentie hebt? ![]() | |
Rossdale | maandag 6 december 2010 @ 07:56 |
Ik blijf Monaco een moeilijke baan vinden om te rijden, monaco en de nachtrace in singapore kan ik bijna nooit winnen. Ik kwak altijd wel ergens tegen de vangrail ![]() | |
Ferry_76 | maandag 6 december 2010 @ 23:18 |
Is dat zo? Ik zag wel het motor icoontje in de status van de auto geel worden maar ik heb nog nooit een motor zo ver versleten dat deze het begaf. Overigens doe ik het in Monaco graag wat rustiger als het mogelijk is, dat maakt het net iets makkelijker de auto uit de vangrails te houden. ![]() | |
Bluurgh | maandag 6 december 2010 @ 23:35 |
Het enige wat je kan overkomen is een lekke band, verder helemaal niets.. | |
Ferry_76 | dinsdag 7 december 2010 @ 13:09 |
Weer wat voor de 2011 versie dan.. Overigens heb ik in de eerste twee oefensessies in Monaco wel bijna voor een heel seizoen aan voorvleugels achtergelaten, en ook een stukje moeten proberen te rijden met twee lekke voorbanden. Rijdt echt voor geen meter maar het heen en weer bewegen van de banden is wel goed geanimeerd. | |
Nober | donderdag 9 december 2010 @ 02:08 |
Ik ben tweevoudig wereldkampioen en zit in het derde seizoen bij Ferrari maar heb nog geen race gereden. Ik heb namelijk het online racing gedeelte ontdekt en wil graag rank 50 halen, ik sta al rond plek 3500 op de leaderboard maar zit pas in rank 39. :sJe kan je motor vervangen, je hebt er 8 per seizoen en als je motor geel aangeeft dan zit 'ie al onder de 90%. Als je in de pits staat en je laptop aanklikt daar zit een optie voor een nieuwe motor (bij set-up). Waarom zou je als een gek door gaan rijden met 15 seconden voorsprong met het risico dat je je voorvleugel verliest en dus een pitstop moet maken? Of je nou met ééntiende of met 26 ronde's voorsprong wint, je krijgt niet meer dan 25 punten. [ Bericht 0% gewijzigd door Nober op 09-12-2010 02:15:20 ] | |
nils7 | donderdag 9 december 2010 @ 18:24 |
Oow GT5 heeft F12010 inmiddels verdreven uit de PS3 hahaha | |
frits22 | vrijdag 10 december 2010 @ 18:19 |
krasje op de disc nu is die kapot ![]() | |
Temlin | vrijdag 10 december 2010 @ 21:44 |
Wat een fantastisch spel ![]() | |
Nober | zaterdag 11 december 2010 @ 10:33 |
Bij GT5 draait het toch ook om baankennis, als je de weg niet weet dan kom je niet als eerste aan. ![]() | |
Xblister | zaterdag 11 december 2010 @ 13:41 |
Wie heeft het over gt5, ga lekker auto's verzamelen jij.. | |
SoldMayor | zaterdag 11 december 2010 @ 13:46 |
Kom gewoon ff op live ofzo want deze baas heeft Red Alert 3 | |
Xblister | zaterdag 11 december 2010 @ 13:55 |
AAAIGHT, im comming bitch ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Simsfan88 | maandag 13 december 2010 @ 23:06 |
Klopt, maar de baan leer je zo in de practice. ![]() Geweldige game inderdaad, zaterdag begonnen en zit inmiddels op het parkour in Monte Carlo, maar heb mijn Xbox net uitgezet voor het einde van de race. Had gewoon 3 pitstops nodig en lag 23ste van de 24, klote smalle stukken, als je ook maar iets raakt kun je niet eens draaien en ik kreeg daardoor een penalty omdat ik iedereen ophield... ![]() | |
Nober | donderdag 16 december 2010 @ 07:12 |
Ik vind het wel jammer dat Jerez de la Frontera en Ricardo Tormo niet zijn toegevoegd als Testtracks, en dat ze oude circuits niet als bonus hebben toegevoegd (Nürburgring, Fuji, Imola, Magny-Cours, Indianapolis, A1 Ring...)F1 en GT5 zijn beide Racegames, vandaar... | |
Rossdale | donderdag 16 december 2010 @ 08:07 |
Zo herkenbaar ![]() ![]() Gelukkig heb ik dat sinds de grote update niet meer gehad overigens ![]() | |
roelofjan | donderdag 16 december 2010 @ 21:41 |
Bah, Spanje, wat een kutbaan. ![]() 1e 4 races finish ik mooi rond de 15e plek in m'n Lotus, alleen Spanje wil me echt voor geen meter lukken. Ik rij heerlijk rond, maak weinig fouten, maar ik haal met moeite p23 in de vrije trainingen.... | |
Temlin | donderdag 16 december 2010 @ 22:20 |
Catalunya? Die lukt mij ook totaal niet. Valencia is wel te doen. | |
Nober | vrijdag 17 december 2010 @ 01:56 |
Rij je zonder ABS, Traction Control en op Full Wets en in Reverse met de AL op Legend dat je maar 15de eindigt? | |
Rossdale | vrijdag 17 december 2010 @ 08:35 |
Dat heb ik dus altijd met Monaco. Op de een of andere manier krijg ik die baan maar niet onder de knie... | |
nils7 | vrijdag 17 december 2010 @ 11:22 |
Ik ook nie... ik moet m nog steeds afmaken maar ik twijfel eraan om in de banden te plempen hahaha | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 17 december 2010 @ 17:52 |
Kan je ook ergens nakijken wat je resultaten waren in de voorgaande seizoenen? Zou ik namelijk wel leuk vinden om te zien wat mijn resultaat was in het voorgaande seizoen. | |
Dudeweiser | vrijdag 17 december 2010 @ 20:32 |
gast, niet iedereen is zo goed als jij ![]() | |
Nober | vrijdag 17 december 2010 @ 21:58 |
Ik deed mijn eerste seizoen niet eens op amateur en werd eenvoudig kampioen, met de Lotus. | |
roelofjan | zaterdag 18 december 2010 @ 00:12 |
Wow, mogen we je aanraken? | |
Bluurgh | zaterdag 18 december 2010 @ 01:14 |
Nee | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 18 december 2010 @ 09:34 |
Daar was ik al bang voor. ![]() | |
Nober | maandag 20 december 2010 @ 00:50 |
Nou vooruit, eventjes dan! | |
Nober | maandag 27 december 2010 @ 02:04 |
Wordt er nog geracete?? | |
wortel1981 | woensdag 29 december 2010 @ 16:05 |
Wat een kutbaan is Monaco toch! Kan maar geen goed resultaat halen daar! | |
Nober | zondag 2 januari 2011 @ 11:05 |
Doe je wel aan de vrije training?? Toen ik daar voor het eerst reed verloor ik telkens mijn voorvleugel, maar ik vind het wel een uitdagende baan. | |
PoederSuikerPoeder | zondag 2 januari 2011 @ 11:11 |
veel oefenen ![]() ![]() | |
Nober | dinsdag 4 januari 2011 @ 22:18 |
Ik ga zometeen Rank 50 halen, het heeft een tijd geduurd maar ik ben er bijna! | |
PieterBas | zaterdag 12 februari 2011 @ 19:50 |
Verleden week de Logitech GT driving force gekocht, speelt toch stukken beter dan op een toetsenbord. Ik had hem eigenlijk gekocht voor de PS3 en Gran Turismo, maar door praktisch redenen maar eerst op de PC aangesloten ![]() | |
Rossdale | maandag 14 februari 2011 @ 08:42 |
Op Monaco lukt het mij ook absoluut niet om snelle tijden neer te zetten. Ik moet daar altijd hopen op een regenrace, want dan ben ik wel een klap sneller dan de rest. | |
MosPos | woensdag 30 maart 2011 @ 12:02 |
Na een paar maandjes staat mijn 360 eindelijk weer op een plek waarbij ik mijn stuurtje kan monteren dus heb meteen F1 weer uit de kast gehaald. Met nog 3 of 4 races te gaan sta ik 3 puntjes achter Alonso met mijn Lotus. Zit in het 2e jaar en kan nog steeds niet bij een ander team rijden.. Alleen Lotus wil mijn contract verlengen, de rest vind mijn prestaties te laag, terwijl ik dus haast kampioen wordt met mijn lotusje.. Achja, ik probeer wel kampioen te worden, misschien wil Williams me dan wel hebben | |
Dudeweiser | woensdag 30 maart 2011 @ 16:40 |
Na het doorlezen van dit topic wil ik ook gaan racen ![]() maar ja, klote toetsweek ![]() | |
Meike26 | woensdag 30 maart 2011 @ 17:32 |
Helaas heb ik (nog) geen F1 2010, maar de F1 banen die in GT5 zitten, lijken over het algemeen altijd wel goed op elkaar, in diverse spellen. Om te kijken vind ik de GP van Monza bijvoorbeeld altijd een saaie baan om te zien, maar om te racen (gaming) is het wel een tof circuit. Net zoals Suzuka en Monaco. Weet niet hoe het in F1 2010 is, maar Monaco en dan met name de hairpin zijn echt niet te doen, zo scherp. Met de Ferrari F1 2010 dwing ik de auto dan net voor de bocht in een slip, dan haal ik die hairpin wel. Ook Tabac, dat bochtje om het gebouw heen, net voor ingang van start/finish, is een heikel punt. Misschien dat dit spelletje er wel snel gaat komen, want: Hongarije, Spa en Maleisie zijn bij uitstek de banen die ik echt mis !! ![]() | |
Rossdale | donderdag 31 maart 2011 @ 09:35 |
Gisteren een race in spa gereden. In het begin van ronde twee begint het zachtjes te spetteren dus ik ga vroeg naar binnen voor intermediates. De rest van het veld gaat een ronde later en ik pak de leiding in de wedstrijd. Mijn teammate is na 6 ronden tweede en zit vlak op mijn staart omdat mijn banden er helemaal aan zijn. Ik besluit dus een tweede stop te maken en ga aan het einde van de ronde de pits in. Ondertussen is het veel harder gaan regenen en zou full wets een verstandige keuze zijn. Dus ik rij de pits in, maar ik schiet wat te ver door. Zie ik ineens de ghost van mijn teammate ineens door me heen rijden en VOOR me stoppen. Dus ik moest wachten in de pitlane op mijn teamgenoot. Wanneer zijn banden zijn gewisseld komt de rest van het veld ook net de pits in, dus hij moest wachten tot iedereen voorbij was, voordat hij weg kon rijden. Hij weg, ik krijg nieuwe banden, wil ik weg rijden.... achterblijvers die gaan pitten! Kortom ik verlies in totaal bijna 20 seconden tijd. Maargoed iedereen was gewisseld naar full wets en ik naar intermediates. De laatste drie ronden knal ik zo hard als ik kan... in de allerlaatste bocht pak ik de leiding in de wedstrijd weer ![]() Wat een spanning, een frustratie en wat een race ![]() Ik vind het alleen stom dat andere auto's ghosten wanneer ze de pits inrijden... | |
MosPos | donderdag 31 maart 2011 @ 14:43 |
Ik vind het vooral klote dat zoveel ruimte tussen de wagens in de pits houden, soms moet je best lang wachten voordat je weg mag rijden omdat er auto's aankomen waar je eigenlijk makkelijk voor of tussen kon.. | |
Rossdale | donderdag 31 maart 2011 @ 14:46 |
Dat klopt inderdaad. Je hebt het ook echt altijd wanneer je in de van te voren ingestelde ronde de pits in rijdt. Maargoed als je een ronde eerder naar binnen gaat meestal ook. Hoe dan ook ben je vaak gewoon de sjaak in 20% races. Dit zal wel minder zijn bij langere races neem ik aan. | |
vosss | donderdag 31 maart 2011 @ 14:50 |
Je kan er natuurlijk voor kiezen om hem eerst even te downloaden om te kijken of je het het geld waard vind en of het een beetje te doen is. Volgens mij is hij best lastig zonder stuur te spelen namelijk | |
Rossdale | donderdag 31 maart 2011 @ 14:53 |
Ik speel gewoon met een controller en dat gaat prima. Je moet gewoon sturen door "tikjes" tegen het pookje en de RT geven (met de Xbox 360 dan). Zo kun je prima gedoseerd sturen en gasgeven ![]() | |
MosPos | donderdag 31 maart 2011 @ 17:26 |
Maar met een stuurtje is het wel een stuk leuker, vooral met Force Feedback ![]() | |
Dudeweiser | donderdag 31 maart 2011 @ 22:41 |
net weer ff 2 uurtjes gespeeld, tis wel inspannend zeg ![]() ![]() | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 31 maart 2011 @ 22:49 |
Herkenbaar. ![]() Heb in mijn Force India in de regen de pole gepakt, maar ga dat in de droge race natuurlijk verspelen. | |
Dudeweiser | donderdag 31 maart 2011 @ 22:55 |
in de regen nog wel ![]() ![]() ik ben echt baggerslecht in de regen ![]() ![]() | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 31 maart 2011 @ 23:00 |
In de regen ben ik juist beter dan de concurrentie. ![]() | |
MosPos | vrijdag 1 april 2011 @ 09:57 |
Ja ik juist ook! Ik vind het trouwens altijd wel tof om op de harde (das toch zonder groene lijn?) band te kwalificeren (wanneer ik in Q3 zit), en dan dus op die band te beginnen en dan het laatste deel van de race op de zachte band iedereen voorbij jagen ![]() Wat zijn trouwens de beste antwoorden om te geven aan de pers als je naar een ander team wil? Ik ben lotus namelijk wel zat.. Moet je je team helemaal prijzen of moet je juist zeggen dat je het niks vind en graag weg wilt? ![]() | |
Rossdale | vrijdag 1 april 2011 @ 11:07 |
Dan moet je juist je team afkraken en wel goede prestaties in de races en kwalificaties leveren. | |
MosPos | vrijdag 1 april 2011 @ 12:42 |
Oh dan ga ik dat de resterende races doen. Want ik wil graag naar een beter team | |
Rossdale | vrijdag 1 april 2011 @ 13:40 |
Nu je bij Lotus zit is het niet zo erg, maar als je bij een hoger team komt moet je die de eerste racers helemaal de hemel inprijzen, totdat je bij race 6 of 7 een contract van ze krijgt. Als je ze daarna afkraakt behoud je de aanbieding, maar kun je kijken of je een ander contract los kunt peuteren bij een beter team. Lukt het echter niet dan heb je altijd het contract bij je huidige team nog. Je wil niet het risico lopen om aan het einde van het jaar zonder contract te zitten en weer bij HRT, lotus of virgin te moeten rijden ![]() | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 1 april 2011 @ 16:46 |
Dat probeer ik ook meestal. ![]() ![]() | |
Dudeweiser | zaterdag 2 april 2011 @ 01:50 |
zo, vandaag Barcelona afgerond, netjes 11de in de kwali, en toen de race in de regen ![]() ![]() ![]() | |
vosss | zaterdag 2 april 2011 @ 08:15 |
Dat van het team afkraken heb ik ook nooit gedaan. Ik dacht altijd ik moet juist positief praten over mn team want anders denken andere teams ook van wat the fuck is dat voor een kaffer die hoeven we niet ![]() Nooit een ander team gereden dus en ben er na 2 seizoenen wegens tijdgebrek maar mee gestopt. Nu het F1 seizoen weer los is denk ik dat ik het weer oppak. Van het weekend even Melbourne rijden en vanaf dan elke race op de kalender meerijden zegmaar ![]() | |
MosPos | zaterdag 2 april 2011 @ 11:30 |
F1 2010 is ook echt het enigste spel waarbij ik het niet erg vind om niet eerste te worden, soms ben ik zelfs blij met een6e plaats bijvoorbeeld:P | |
Dudeweiser | zaterdag 2 april 2011 @ 12:33 |
zo lang je maar flink je best hebt gedaan is dat helemaal top ![]() | |
WEST | maandag 4 april 2011 @ 23:50 |
Heeft iemand ook een goeie setup voor Silverstone wat een vervelende baan is dat ![]() | |
vosss | dinsdag 5 april 2011 @ 01:04 |
Vervelende baan??? Ik vind het een prachtbaan! ![]() ![]() ![]() | |
Dudeweiser | dinsdag 5 april 2011 @ 07:59 |
ik denk dat je een mooie verhouding moet vinden tussen grip en topsnelheid ![]() | |
Temlin | dinsdag 5 april 2011 @ 08:24 |
Circuit de Catalunya is een kut baan, zit een vervelende bug in waardoor bij een bocht de computer vol gas door kan en jij niet. | |
Rossdale | dinsdag 5 april 2011 @ 09:05 |
Alle banen lukken me wel aardig, maar Singapore (die nachtrace) en monaco kan ik gewoon echt niet... Het zijn veel te nauwe banen voorbij, waarbij ik elke race wel een aantal keer de vangrail raak... | |
WEST | dinsdag 5 april 2011 @ 11:10 |
het is een mooie baan, alleen die eerste sector is zo trickie | |
MosPos | maandag 11 april 2011 @ 15:44 |
Net een leuk gevecht gehad met Massa. Mijn eerste race voor TR, meteen pole en overwinning. Toch wel stuk sneller dan de Lotus, want ik kan de Ferrari's nu nog een beetje bijhouden op de rechte stukken. Lekker baantje is Bahrain trouwens ![]() | |
Rossdale | maandag 11 april 2011 @ 16:12 |
Mooi gevecht ![]() ![]() | |
Dudeweiser | dinsdag 12 april 2011 @ 22:35 |
ging nog bijna fout op het einde ook ![]() ![]() maar zeer mooi gevecht ja, genieten is dat he ![]() Bahrein vind ik inderdaad ook een van de leukere banen ![]() | |
Rossdale | dinsdag 19 april 2011 @ 10:24 |
Toch wel heel vreemd. Het vorige seizoen was ik tweede rijder bij Red Bull. Ik ben wereldkampioen geworden, heb samen met Webber de constructeurstitel binnengesleept en heb elke race de meest gunstige optie gekozen waarbij ik mijn team prees.... en toch heb ik geen nieuw contract gekregen van Red Bull.. Dan maar een contract geaccepteert om tweede rijder bij Ferrari te worden. | |
Ferry_76 | woensdag 20 april 2011 @ 23:31 |
Heb het racen ook maar weer eens opgepakt na een langdurige blessure; ben bezig met m'n tweede seizoen, en het eerste bij Red Bull. Na veertien races al kampioen, ook omdat er iedere race een ander tweede wordt. 13 poles, 12 overwinningen. In Valencia uitgevallen nadat ik in de stromende regen achterop een ander klapte (Zicht was gewoon nul) en in Maleisie negende geworden na een slechte regenrace. Weersvoorspelling was 14% kans op regen dus de auto op droog afgesteld. Komt er toch een wolkbreuk overdrijven.. ![]() Kan die irritante engineer uitgeschakeld worden trouwens..? ![]() Op Monza: "Looks like we'll have dry weather for the entire race." terwijl de auto al op intermediates staat omdat het regent.. Of: "You're faster than Sebastian through all three sectors." nogal wiedes als mijn teamgenoot de pit nog niet uit is geweest.. | |
LWD-Godius | vrijdag 13 mei 2011 @ 00:13 |
Vreemde bug/glitch die ik gister ontdekte (Canada). Als je iemand op een ronde wilt zetten dan gaan ze overdreven aan de kant, wat een zeer merkwaardig moment opleverde, waarvan ik echt rot schrok toen ik de race aan het rijden was: Ik race gelukkig met flashbacks zodat ik dit soort situaties kan corrigeren. Montreal is trouwens mijn favoriete circuit vooral het eerste gedeelte. | |
vosss | vrijdag 13 mei 2011 @ 00:52 |
Heb je dat vaker gehad op die baan? Mij is het daar nog nooit overkomen namelijk, ook niet op datzelfde stuk ![]() | |
vosss | vrijdag 13 mei 2011 @ 00:54 |
Overigens even wat anders, ze zouden toch elk jaar rond eind zomer met een nieuwe komen? Heeft iemand uberhaupt al iets gehoord over F1 2011? Ik heb er en nog niks over gehoord en nog geen trailer van gezien en nog geen screenshot van gezien en nog geen releasedate gehoord?! ![]() Gaat die wel nog komen of vielen de verkoopcijfers van 2010 zo tegen dat ze er van af gezien hebben (wat ik niet hoop) Iemand? ![]() | |
LWD-Godius | vrijdag 13 mei 2011 @ 00:57 |
Nee, tenzij ik echt er rakelings voorbij ga ofzo maar dat was toch hier duidelijk niet het geval. Ik ben nu aan mijn 2e career mode bezig (7 seizoenen) en dit keer race ik 40% van de normale race afstand, daarom gebruik ik flashbacks. | |
Rossdale | zaterdag 14 mei 2011 @ 11:05 |
23 september ![]() http://www.psx-sense.nl/4(...)aan-met-releasedate/ | |
Temlin | zaterdag 14 mei 2011 @ 11:19 |
Catalunya circuit ![]() | |
DatMeenJeNiet | vrijdag 20 mei 2011 @ 16:43 |
Prachtig circuit juist, maar de AI is daar niet leuk goed inderdaad. Ik gebruik daarom de F1 2010 AI toolkit, waarmee je de AI qua goedheid een beetje kan aanpassen. Bij catalunya een aantal percentages lager, bij sommige banen weer wat hoger.. Nog een tip trouwens: geen Force India worden bij een carrière... heeft een pitstopbug, waardoor je soms maar 30 km rijdt de gehele pitstop. Kost een seconde of veertig ![]() | |
Ferry_76 | dinsdag 24 mei 2011 @ 00:31 |
Heb ik ook eens gehad daar! ik weet niet meeer of ik iemand op een ronde zette, maar deze auto reed ook de muur in op het rechte stuk. Gelukkig raakte hij mij niet daarna. Mijn eerste seizoen reed ik voor Force India, maar daar heb ik nooit last van gehad gelukkig. | |
J-V | woensdag 25 mei 2011 @ 18:55 |
Heb hem net ook aangeschaft! Heb er zin an!!! ( ps3) Kan ik gewoon gelijk de career mode starten of wat dat geen succes? Practice nodig? | |
Don-Leon | woensdag 25 mei 2011 @ 19:01 |
Je hebt voor een race drie vrije trainingen, in totaal 3.5 uur. Genoeg tijd om het wat te leren rijden. Toen ik begon stond ik iedere bocht andersom, ging al gauw beter. | |
J-V | woensdag 25 mei 2011 @ 19:01 |
Btw nog geen stuurtje!!! Tip welk ( betaalbaar ) stuur voor de ps 3 ? Hoe zitten jullie er dan achter? Tafel etc? | |
WEST | vrijdag 27 mei 2011 @ 18:48 |
op welk circuit want ik heb tot op heden geen last en zit in Hongarije | |
NextTVH | donderdag 2 juni 2011 @ 00:33 |
Vandaag binnen gekregen voor de xbox 360, afgelopen weken shift 2 gespeeld, dus de besturing is weer even wennen. Heeft er nog iemand tips voor een stuur voor mijn xbox? | |
sweetco | donderdag 2 juni 2011 @ 01:07 |
weet je waar ik me de tyfus aan erger? die kutpitstops waar het team je er niet uit laat omdat er op 1km afstand een andere auto door de pits rijdt. En dan te bedenken dat ze hem in realliefe nog liever kapot laten gaan in de pits dan een plek verliezen BAH! | |
vosss | donderdag 2 juni 2011 @ 01:58 |
Daar erger ik me ook aan. Dat je van te voren niet de aangewezen strategie gebruikt, maar zelf een andere strategie bedenkt en dat juist in die ronde alle auto's achter je ook de pits in komen (en dan ook echt allemaal ![]() Lig je mooi 4de ofzo, kom je binnen, sta je god weet hoe lang te wachten tot al die auto's voorbij zijn en dan lig je 23ste ofzo bij uitrijden pits ![]() ![]() ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 18 juni 2011 @ 14:11 |
Montréal ![]() Pole position op harde banden door een grid penalty vanaf plek 6 moeten starten. Opgeklommen tot de derde postitie. Uiteindelijk op de eerste plaats rondgereden, doordat de nummers 1 en 2 van de race (beide RB's) hun pitstop afwerkten en ik nog niet. Zelf naar binnen voor zachte banden. Na de pitstop lag ik weer derde op 12 seconde van Vettel en 5 seconde achter op Webber. Op de zachte compound was ik ongeveer 0,5 tot 1 seconde per ronde sneller dan Webber op de harde banden, daarnaast werd Webber ook nog af en toe opgehouden door achterblijvers waardoor ik vrij snel in kon lopen en hem passeren. Vettel was iets lastiger om bij te halen het gat bleef zo rond de 2 à 3,5 seconde liggen. Met het ingaan van de laatste ronde had ik het gat weten te dichten tot 1,4 seconde. Dit had ik tot aan de hairpin weten goed te maken en dankzij Alguersuari kon Vettel niet snel weg accelereren uit de hairpin, zodat ik onder zijn achtervleugel kon blijven. Op het rechte stuk richting de laatste chicane en the Wall of Champions reden we (Vettel en ik) naast elkaar. Vettel remde eerder voor de chicane, waardoor ik als eerste de chicane in en uit ging en de wedstrijd kon winnen. ![]() | |
Dudeweiser | zaterdag 18 juni 2011 @ 15:04 |
dat soort races zijn altijd puur genieten ![]() ![]() | |
LWD-Godius | zaterdag 18 juni 2011 @ 16:50 |
Ik hoop dat ze in f1 2011 KERS wel een beetje realistisch houden en dat het geen nitro-knop wordt ofzo ![]() Ook ben ik benieuwd hoe DRS zal uitpakken en of je het handmatig moet bedienen of niet --> handmatig bedienen zal in kwalificaties uitmonden in RSI-vingers. | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 18 juni 2011 @ 16:58 |
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. En heeft RBR ook in het spel zoveel problemen met KERS. ![]() ![]() | |
Genesisfan | woensdag 22 juni 2011 @ 23:14 |
Morgen de eerste dev diary van F1 2011 ![]() Bron | |
vosss | donderdag 23 juni 2011 @ 00:54 |
Toevallig zag ik vandaag een seizoen 2011 mod voor F1 2010 langskomen op usenet. Ik heb hem nog niet getest | |
vosss | donderdag 23 juni 2011 @ 00:55 |
http://www.binsearch.net/(...)ize=&font=&postdate= Iemand al getest toevallig? | |
Desunoto | vrijdag 24 juni 2011 @ 23:29 |
Ik heb vandaag F1 2010 eindelijk eens gekocht, nu de prijs flink omlaag is. Erg mooi spel, maar soms klopt er echt geen kut van de tijden die de AI rijdt. ![]() Op expert settings en de volledige raceafstand. Ik heb het gevoel dat de AI geen verschillende banden kent en al helemaal geen slijtage. En ook geen verlies van grip als ze naast de lijn komen. | |
vosss | zaterdag 25 juni 2011 @ 05:44 |
Het is dan ook geen hardcore sim ![]() | |
Desunoto | zaterdag 25 juni 2011 @ 16:35 |
Dit spel VERZINT rondetijden. Ben je bijna een halfuur in practice aan het rijden in de stromende regen, gaan links en rechts Ferrari's tot zelfs HRT's je gemakkelijk voorbij omdat ze allemaal op rails rijden, betere bochtensnelheid hebben, meer acceleratie EN een hogere topsnelheid... rijden ze 5 seconden per ronde LANGZAMER dan ik volgens de tijdsmonitor?! Dat is dus ronduit onmogelijk. De tijden kloppen van geen kant. Spoel je de sessie door tot 15 minuten voor het einde, regent het minder hard dus kies je intermediates... zie je GEEN VERSCHIL in je eigen tijden maar de rest rijdt nu opeens veel sneller zodat je dus helemaal achteraan komt te staan, een seconde achter P23. En als doelstelling voor de race hebben ze P12 staan. Voor de Lotus. Hoe komen ze erop? Welke debiel heeft gedacht dat dit spel af was? Wat is dit voor een onzin? Wat een ongelooflijke domper zeg. | |
LWD-Godius | zaterdag 25 juni 2011 @ 21:12 |
Je kan zelfs de race uitrijden op slicks als het regent (niet heavy-rain, dan heb je wel op zijn minst intermediates nodig). ![]() | |
DatMeenJeNiet | zaterdag 25 juni 2011 @ 21:36 |
Op welk platform heb je hem Desunoto? Er zijn namelijk best wat mods uit die de AI en de vele irritaties verwijderen, maar de AI blijft verder een ongelofelijke aanfluiter inderdaad. Je moet sowieso niet op de tijden letten, dat is gewoon random. Vaak haal je iemand in in je qualilap en dan zet ie alsnog een tijd die twee seconden sneller is ofzo. ![]() Codemasters heeft een zieke wanprestatie geleverd, dat is een feit. Mocht je het spel op de PC hebben dan kan je beter even rondneuzen op www.racedepartment.com. | |
Desunoto | zaterdag 25 juni 2011 @ 21:52 |
X360 dus geen mods. ![]() Op deze manier klopt er geen hout van. Nog een voorbeeldje: als ik in de Lotus op P9 kwalificeer (wat op zich al een mirakel is), en ik rij in de race tussen twee Toro Rosso's in op plaats 13 rond, dan rijden we in eerste instantie makkelijk weg van de Saubers en Williamsen daarachter maar na de eerste pitstops lig op opeens 19e en verlies ik klaarblijkelijk 2/3 seconden per ronde op Kobayashi, en dat terwijl ik zelfs sneller ga rijden op de nieuwe banden. Denk dat ik in het vervolg de AI een tandje lager zet (dat kan toch wel?) en de traction control aan, zodat ik op dezelfde rails rij als zij. ![]() Maar dan krijg je waarschijnlijk het vreemde effect van een Lotus die strijdt om podiumplaatsen. ![]() Ik vraag me echt af wat ze gedacht moeten hebben toen ze dit zo in elkaar hebben gezet. "Ach boeiend, die complete willekeur, de spelers merken het toch niet.", of zo? ![]() | |
PieterBas | zondag 3 juli 2011 @ 19:23 |
Wat is Catalunya toch een kutcircuit ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dudeweiser | maandag 4 juli 2011 @ 22:33 |
| |
Bluurgh | dinsdag 5 juli 2011 @ 17:11 |
Het is en blijft pure ellende ![]() | |
Desunoto | dinsdag 5 juli 2011 @ 17:19 |
De moeilijkheidsgraad een niveau lager betekent inderdaad dat je als Lotus zo'n beetje alles met gemak wint. ![]() Online is het wel aardig trouwens, dat valt ontzettend mee. ![]() ![]() | |
Rossdale | dinsdag 5 juli 2011 @ 17:27 |
Online is wel tof, alleen de sprints worden altijd weer verneukt door malloten die je in de eerste bocht van de baan af rammen... Zo jammer is dat. Dat is het enige wat ECHT gefixt MOET worden in F1 2011, anders blijft multiplayeren echt gewoonweg niet leuk... | |
Desunoto | dinsdag 5 juli 2011 @ 17:54 |
Dat is onmogelijk om tegen te houden. Forza, Gran Turismo, F1, alle spellen hebben last van mensen die het helemaal niet kunnen of gewoonweg asociaal zijn. Je kan ze zoveel penalty's geven als je wil, je race is daardoor toch al verneukt. | |
Rossdale | dinsdag 5 juli 2011 @ 18:26 |
Niet als alle tegenstanders in de eerste bocht gewoon ghosts zijn en daarna wel gewoon elkaar kunnen raken. Dat zou al heel veel oplossen ![]() | |
Desunoto | dinsdag 5 juli 2011 @ 18:41 |
Dan verneuk je de start en gaan ze je in de tweede bocht pakken. Of rijden er twee of meerde ghosts als het ware in elkaar en wil geen van allen uitwijken. Of gaan ze heel laat de pits in zodat de vroege stoppers ze snel tegenkomen en dan van de baan gereden worden. Etcetera. Er is geen andere oplossing hiervoor dan enkel racen met bekende mensen waarvan je weet dat ze niet opzettelijk gaan rammen. | |
KneusTeun | dinsdag 26 juli 2011 @ 15:31 |
Nog mensen die dit op xbox spelen? Leuk toernooi maken? | |
Desunoto | dinsdag 26 juli 2011 @ 18:36 |
Ik snap niets van dit spel soms. Heb hem nu op expert staan nu ik in de Ferrari zit, en kan sommige races makkelijk winnen en andere races moet ik alle 5 de directe concurrenten (Red Bull, McLaren en m'n teamgenoot) voorlaten en vecht ik om plaats 6/7/8. ![]() Sta nog wel voor in het kampioenschap maar weet niet hoe lang dat gaat duren... ligt er een beetje aan hoe snel de AI is op verschillende circuits. Ik heb wel interesse in een toernooitje. ![]() | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 26 juli 2011 @ 18:37 |
Sommige circuits zijn ook niet te doen. ![]() Terwijl andere weer a piece of cake zijn. | |
Desunoto | dinsdag 26 juli 2011 @ 19:01 |
Op zich zijn alle circuits wel te doen, alleen de AI is wat vreemd ingesteld. Volgende race is in Monaco... daar kan je op zich snel rondrijden als je het circuit leert, maar je doet het niet want je weet dat een foutje van 10 centimeter je voorvleugel kan kosten, en dus al je kansen op punten. Terwijl de AI moeiteloos rondes lang snelste tijden rijdt. Beetje jammer dat daar geen rekening mee is gehouden. Zal waarschijnlijk een 0-punten race worden. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 26 juli 2011 @ 19:02 |
Catalunya was voor mij een ramp. pole gestart als 24ste gefinisht. ![]() Monaco 24ste gestart uiteindelijk mijn auto in de vangrail geparkeerd ![]() | |
Desunoto | dinsdag 26 juli 2011 @ 19:07 |
Catalunya snapte ik ook geen bal van. Ik kwalificeerde als 6e en eindigde als 6e. De vijf snelle jongens voor me zoefden alsof ze een extra turbo erin hadden en ik moest eigenlijk alleen maar in m'n spiegels kijken voor Rosberg e.d. En dat terwijl ik wel het gevoel heb heel snel te gaan. Ik ken de baan behoorlijk goed. ![]() En oh ja, het vreemde was ook dat in de kwalificaties ik constant de snelste was in sector 1, maar tijdens de race verloor ik steeds een halve seconde in die eerste bochten. Ze reden naar me toe alsof ze magneten onder hun auto hadden geplakt en er magneten onder het wegdek lagen. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 26 juli 2011 @ 19:12 |
In de kwalificatie was ik in sector 1 de snelste maar verloor in die andere twee sectoren veel tijd, waardoor ik ergens 20+ stond. Echter dankzij regen kwalificeerde ik mij vooraan. In de race was iedereen echter een stuk sneller en hadden inderdaad iets van magneetjes die ze voorttrokken. | |
vosss | dinsdag 26 juli 2011 @ 19:44 |
De tijden die gereden worden door de AI zijn geen echte tijden. En de AI die je ziet rijden rijdt daar eik niet. Zo kan je bv de hele ronde achter Alonso zitten op dezelfde afstand terwijl jij op het einde van die ronde 2 seconde sneller bent. Of andersom. Dat vind ik echt (samen met de pitstopbug) de grootste ergernissen van F1 2010 en ik hoop van harte dat ze die eruit hebben weten te halen in F1 2011. Eigenlijk waren het niet eens bugs. Dat zat gewoon zo in het spel. Omdat het volgens hun niet anders kon. ![]() ![]() ![]() | |
Desunoto | dinsdag 26 juli 2011 @ 20:01 |
Dat klopt inderdaad. Daar was ik ook al snel achter. Maar in de kwalificatie dit keer reed ik in de eerste sector ook naar m'n voorliggers toe terwijl ik in de race achterbleef. Er valt geen touw aan vast te knopen soms. | |
Forskneck | dinsdag 26 juli 2011 @ 20:08 |
Er zijn ook mods voor degene die op de PC spelen ![]() http://www.racedepartment.com/f1-2010-mods/ Ai verbeteraar: http://www.racedepartment(...)ddev-trueai-mod.html Heb het zelf nog niet geprobeerd, want ik zit midden in een seizoen. Als je dan een mod installeerd kan het verkeerd lopen met je save game heb ik gehoord/gelezen. Dus doe ik het maar later. | |
Sasman | woensdag 27 juli 2011 @ 17:49 |
Ik wacht wel gewoon tot de 2011 versie. | |
LWD-Godius | woensdag 27 juli 2011 @ 21:06 |
Luctor.et.Emergo | donderdag 28 juli 2011 @ 22:02 |
Regen tijdens de race ![]() Jammer dat de race niet nog een rondje of vijf langer duurde. Had ik mogelijk zelfs kunnen winnen. | |
LWD-Godius | woensdag 17 augustus 2011 @ 13:11 |
| |
Sasman | woensdag 17 augustus 2011 @ 13:29 |
MACHO!!!!!!!!!!!!!! | |
SoldMayor | woensdag 17 augustus 2011 @ 13:33 |
Zou er dan eindelijk een f1 game komen die moeilijk is? Die AI op legendary was zelfs te makkelijk in f1 2010... | |
wortel1981 | woensdag 17 augustus 2011 @ 13:56 |
Die safety car erbij is wel tof! Hopelijk is het effect met Kers en DRS niet te groot als je wil inhalen. | |
Bluurgh | donderdag 18 augustus 2011 @ 12:04 |
Ga eens Grand Prix Legends spelen | |
RingBewoner | zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:09 |
Ja, ook mooie graphics. | |
Nober | zondag 11 september 2011 @ 19:08 |
Word er nog geracet? Ben de laatste dagen weer regelmatig online aan het racen! | |
WEST | zondag 11 september 2011 @ 21:45 |
momenteel niet, maar deze ga ik de rest van de races rijden. | |
nils7 | zondag 11 september 2011 @ 22:20 |
Op sommige circuits win ik in een Lotus op anderen stijf in het middenveld in een RB ![]() Ze moeten dat eens constant maken in F1 2011... heb career modus maar afgebroken in 2010 want dat sloeg nergens op... dat ik niet kan winnen in een Lotus soit heb ik vrede mee maar de ene race op het podium en in een andere race zorgen dat ik niet gelapt wordt is vreemd. (ff erg uit zn verband getrokken natuurlijk maar als ik hier lees ben ik niet de enige) | |
Rossdale | zondag 11 september 2011 @ 22:22 |
Jawel, vandaag nog een aantal sprintraces gedaan ![]() Als voorbereiding op F1 2011 ![]() | |
Rossdale | zondag 11 september 2011 @ 22:23 |
Sommige tracks zijn gewoon moeilijker. Zelf heb ik problemen met langzame tracks zoals monaco. Alle snellere banen zijn super simpel. Het ligt gewoon aan je rijstijl | |
Luctor.et.Emergo | zondag 11 september 2011 @ 22:41 |
Catalunya, Monte Carlo, Budapest zijn voor mij lastig, ik eindig daar ergens achteraan. Terwijl ik Sakhir, Montréal, Valencia, Hockenheim, Spa, Monza win. Overige races moet ik nog rijden in mijn Force India, dus daar kan ik nog geen uitspraken over doen. Maar gezien de vrije trianingen tot nu toe gaat Marina Bay bij het eerste groepje horen. | |
DatMeenJeNiet | zondag 11 september 2011 @ 23:02 |
Het ligt neit aan de tracks, of aan julliezelf.. simpelweg de AI, is op sommige tracks heel goed, en op anderen heel slecht (zelfs op legendary). Maargoed, nog 13 dagen tot F1 2011... hopelijk is dat allemaal gefixed. | |
vosss | maandag 12 september 2011 @ 12:02 |
Datmeenjeniet! | |
DenS | maandag 12 september 2011 @ 15:10 |
Zou consoleshop.nl weer 3 dagen te vroeg alles al gaan verkopen? ![]() | |
wortel1981 | maandag 12 september 2011 @ 15:13 |
Komt zeker weer geen demo van? | |
DenS | maandag 12 september 2011 @ 16:16 |
Nope. | |
TakAFCA | maandag 12 september 2011 @ 18:33 |
Is het mogelijk op bij F1 2012 pas in ga stappen in deze reeks? En is er dit jaar ook gewoon weer een carrière mode? ![]() | |
nils7 | maandag 12 september 2011 @ 20:58 |
jah hoop dat dat gefixed is want de lol is er af bij mij... In career modus... maar jah zo suf races rijden gaat haast niet als het nergens om gaat. | |
LWD-Godius | maandag 12 september 2011 @ 21:30 |
Hopelijk laten ze in de cockpit-view ook de camera een beetje meedraaien als je instuurt. | |
SjaakVilleneuve | dinsdag 13 september 2011 @ 19:55 |
Dit lijkt me wel erg gaaf ![]() | |
nils7 | dinsdag 13 september 2011 @ 20:09 |
Is die native 3D? Ben dat inmiddels met GT5 wel gewend... ondanks dat mn TV 2D kan omzetten naar 3D is dat toch anders met F1 2010. | |
Misan | woensdag 14 september 2011 @ 08:58 |
Rossdale, koop jij nog ff een PS3 zodat we kunnen co-open? | |
Rossdale | woensdag 14 september 2011 @ 09:00 |
Je mag wel een 360 van me lenen ![]() | |
Misan | woensdag 14 september 2011 @ 09:07 |
nou... dat klinkt niet eens verkeerd in de oren ![]() ![]() | |
Nober | vrijdag 16 september 2011 @ 16:23 |
Ik ging eergisteren lekker op Melbourne, 1:23.8 maar er was er een sneller dus startte ik als tweede. Gelukkig haalde ik hem bij de start al in en in bocht 2 kwam hij weer terug maar ik zat goed voor de bocht die erna kwam. ![]() | |
Luctor.et.Emergo | zondag 18 september 2011 @ 11:36 |
Gisteren in carriere mode de GP van Singapore op het circuit van Marina Bay gedaan. De kwalificatie ging op zich nog niet zo slecht, maar was eigenlijk vrij zinloos voor mij om te doen. In de vrije trainingen had ik drie 5 grid places penalties gehad dus moest sowieso 15 plaatsen naar achteren starten. Aan het einde van Q2 had ik de 9de tijd neergezet. Dus naar Q3. Hoger dan plaats 9 zat er ook niet echt in, dacht ik, dus ik heb slechts één rondje op harde banden gereden, maar zonder een tijd neer te zetten. Dus had ik me gekwalificeerd als tiende. Door mijn straf als laatste van start. Het begin ging goed. Kon al vrij snel opklimmen naar plek 16 en was in gevecht met plek 15. Maar toen ging het mis. ![]() ![]() ![]() Na mijn dtp al ruim een minuut achterstand op plek 22, lag zelf 23ste door het uitvallen van Hamilton. Rosberg, de raceleider, haalde mij voor de tweede keer in, Alonso, mijn rivaal, reed tweede en ik hield hem maar een beetje op, zodat Rosberg de race kon gaan winnen. De stewards gaven me daarvoor nog een dtp. Uiteindelijk die ook ingewilligd. Zelfs op nummer 22 van de race had ik al bijna twee ronden achterstand. Het ging van kwaad tot erger. Ik diende nog een pitstop te maken, want mijn voorvleugel was weer beschadigd ![]() ![]() Toen was mijn race voorbij. Door dit resultaat in het kampioenschap gedaald naar de derde plek. Webber staat nog altijd op één met 224 punten, Alonso is gestegen naar de tweede plek met 206 punten. Ik sta nu derde in de Force India met 202 punten. | |
Rossdale | maandag 19 september 2011 @ 12:23 |
Gisteren mijn vijfde seizoen uitgespeeld ![]() ![]() Punten pakken lukte me meestal niet in Monaco of Singapore, want kolere wat haat ik die banen. Ondanks dat ik een 7 seizoenen career had opgesteld gaat me dat niet meer lukken voor de release van F1 2011 ![]() Dan toch maar gewoon een 3 of 5 seizoenen career selecteren ![]() | |
nils7 | donderdag 22 september 2011 @ 15:41 |
Niemand een shop tegen gekomen die m per ongeluk al verkoopt? | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 22 september 2011 @ 15:56 |
Ik neem aan 11? Want 10 is allang uit natuurlijk. FRs verkoopt 'em al. | |
nils7 | donderdag 22 september 2011 @ 16:10 |
2011 ja Op tweakers las ik mensen die m hadden. Heb m'n Pa die toch thuis zat de stad in gestuurd hahah | |
nils7 | donderdag 22 september 2011 @ 16:15 |
En met succes heb ik inmiddels begrepen hahaha | |
Rossdale | donderdag 22 september 2011 @ 16:26 |
Hij lag sinds gisteren al in de rekken bij Mediamarkt Breda en Eindhoven ![]() | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 22 september 2011 @ 18:59 |
MediaMarkt in Middelburg had hem vandaag (vanochtend) nog niet in de rekken liggen. |