Ik denk dat hij bedoelt dat zijn baas als argument gebruikt dat het intern via het hoofdkantoor zo is geregeld, dus dat Ahold zegt dat hij niet vrij mag nemen in de vakantiequote:Op dinsdag 16 november 2010 20:21 schreef Cortax het volgende:
Beetje vage openingspost van je. Wat mag niet van het hoofdkantoor? Vrij vragen? Welke dagen gaat het om, Eerste en Tweede Kerstdag?
quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:48 schreef cucirca het volgende:
Jongens t is voor de week voor de kerst n of ruim ruis voor vrij vragen(3weken van te voren). En tuurlijk ga ik gewoon . Scheit. Wil Alrenta weten of het bij andere ah werknemers ook zo is
Van wie moet dat?quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:51 schreef motorbloempje het volgende:
Lang leve vakantieplanningen.
Voor feestdagen en zulks moet je dat langer dan anderhalve maand van tevoren aangeven
dus jammer voor je, had je eerder aan moeten denken
en nog even deze extra benadrukkenquote:Op dinsdag 16 november 2010 20:26 schreef Lubbert het volgende:
Dat het niet mag van het hoofdkantoor is natuurlijk bullshit. Ze willen in de drukste tijd van het jaar gewoon genoeg mensen op de werkvloer hebben. Da's wel logisch natuurlijk maar als ze genoeg mensen hebben dan moet het toch kunnen jou vrij te geven. Als dat niet zo is dan zul je dat moeten accepteren. Je vraagt eerst vrij en boekt dan je vakantie voor die periode dat je vrij hebt en niet andersom.
hahaha, notquote:Op dinsdag 16 november 2010 20:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en nog even deze extra benadrukken
Tja een werkgever moet wel een zeer goede reden hebben om je vakantie te weigeren. Dat je zoiets niet zomaar in de schoolvakanties kan doen lijkt me logisch verder.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:01 schreef motorbloempje het volgende:
sterkte straks, in de grote mensenwereld
EUhhhhh vroegah was het 2 keer zo druk in die week dan normaal. Genoeg redenen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:02 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Tja een werkgever moet wel een zeer goede reden hebben om je vakantie te weigeren. Dat je zoiets niet zomaar in de schoolvakanties kan doen lijkt me logisch verder.
Van Albert Heijn dus? Ligt die termijn ergens vast?quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:57 schreef motorbloempje het volgende:
van de planner, die meestal rond september al begint met de planningen voor eind decemberzo ging dat bij ons iig altijd. Uiterlijk eind september doorgeven, anders heb je mooi pech
Tja, ken je rechten als werknemer. Dat is echt geen goede reden.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:03 schreef Renesite het volgende:
[..]
EUhhhhh vroegah was het 2 keer zo druk in die week dan normaal. Genoeg redenen.
Uitzendkracht, opgelost. Een vakkenvuller is vrij gemakkelijk te vervangen als die op vakantie is.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:03 schreef Renesite het volgende:
[..]
EUhhhhh vroegah was het 2 keer zo druk in die week dan normaal. Genoeg redenen.
Ja want mensen met de opleiding vakkenvullert gaan natuurlijk naar Monsterboard e.d. om bijv. 1 week in een zomervakantie 2 uur per dag bij de appie te werkenquote:Op dinsdag 16 november 2010 21:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Uitzendkracht, opgelost. Een vakkenvuller is vrij gemakkelijk te vervangen als die op vakantie is.
Toen ik bij de Appie werkte hadden we een stuk of 10 uitzendkrachten.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:13 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Ja want mensen met de opleiding vakkenvullert gaan natuurlijk naar Monsterboard e.d. om bijv. 1 week in een zomervakantie 2 uur per dag bij de appie te werken
Een vakkenvuller op Monsterboard zoeken, jij moet iets met P&O gaan doen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:13 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Ja want mensen met de opleiding vakkenvullert gaan natuurlijk naar Monsterboard e.d. om bijv. 1 week in een zomervakantie 2 uur per dag bij de appie te werken
10 jongetjes van 15 die 2 uur per dag vakken gingen vullen of een aantal stagiairs en zo?quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:14 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Toen ik bij de Appie werkte hadden we een stuk of 10 uitzendkrachten.
Middag/avondploeg. Stagiaires zijn natuurlijk geen uitzendkrachten.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:16 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
10 jongetjes van 15 die 2 uur per dag vakken gingen vullen of een aantal stagiairs en zo?
Ow ja, de utizendkracht:quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Uitzendkracht, opgelost. Een vakkenvuller is vrij gemakkelijk te vervangen als die op vakantie is.
Idd, gewoon met carnaval gaan, veel beter.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:21 schreef kalinhos het volgende:
Bedrijven kunnen dat doen, ja. Ik heb ook altijd gewerkt - en nog steeds - bij bedrijven waar vakanties rond de kerst taboe zijn.
Wintersport met kerst is niet heel boem trouwens. Vorig jaar was er in het gebied waar ik was nog amper sneeuw die weken, alleen regen
Heb je ook nog een betrouwbare bron? Dit komt nl uit je dikke duim.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:04 schreef Gitarist het volgende:
TS, beetje omgekeerde wereld he... je behoort eerst vrij te nemen en daarna je vakantie te boeken.
Welcome to the real world.
Dus ja, ze hebben het recht om een vakantie te weigeren (indien ze daar een goede reden voor hebben en ze kunnen waarschijnlijk wel een goede reden aanvoeren, ook een die ze evt. hard zouden kunnen maken bij een kantonrechter)
Hoe gaat de afwezigheid van een vakkenvullertje zwaarwegende gevolgen hebben voor de bedrijfsvoering die niet op een andere manier kunnen worden opgevangen (zoals al genoemd uitzendkracht). Planning zal echt niet zomaar een zwaar genoege reden zijn.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:04 schreef Gitarist het volgende:
TS, beetje omgekeerde wereld he... je behoort eerst vrij te nemen en daarna je vakantie te boeken.
Dus ja, ze hebben het recht om een vakantie te weigeren (indien ze daar een goede reden voor hebben en ze kunnen waarschijnlijk wel een goede reden aanvoeren, ook een die ze evt. hard zouden kunnen maken bij een kantonrechter)
Zoals al eerder gezegd: neen. Ja, als je je over je heen laat lopen. Maar dan kun je zelfs onder het minimumloon worden betaald.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:50 schreef Carmy het volgende:
Vakanties kunnen ALTIJD afgekeurt worden, vooral bij de feestdagen.
Ik wilde in Juli volgend jaar 3 weken naar Canada, ging ook mooi niet door. Jammer, eerst vrij vragen, dan vakantie boeken, en probeer het een beetje buiten de drukste weken om te doen.
En ja ik weet dat in de CAO staat dat vakanties bij voorkeur in de zomermaanden en schoolvakanties vrij gegeven moeten worden maar zo werkt dat IRL niet.
Welcome to the supermarket.
In de zomervakantie, waar juli ook onder valt, is het bij de meeste bedrijven inderdaad niet makkelijk om vrij te nemen voor langere tijd achter elkaar. Vaak zijn daar afspraken over gemaakt in het CAO of met de OR.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:50 schreef Carmy het volgende:
Vakanties kunnen ALTIJD afgekeurt worden, vooral bij de feestdagen.
Ik wilde in Juli volgend jaar 3 weken naar Canada, ging ook mooi niet door. Jammer, eerst vrij vragen, dan vakantie boeken, en probeer het een beetje buiten de drukste weken om te doen.
En ja ik weet dat in de CAO staat dat vakanties bij voorkeur in de zomermaanden en schoolvakanties vrij gegeven moeten worden maar zo werkt dat IRL niet.
Welcome to the supermarket.
Dat zou dus betekenen dat je ten alle tijde vakantie kunt nemen? Dacht het niet, moet in overleg he!quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:53 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd: neen. Ja, als je je over je heen laat lopen. Maar dan kun je zelfs onder het minimumloon worden betaald.
Wat nou als TS een vakkenvuller is met een meerurig contract? Of een Teamleider met een 0-urencontract?quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:02 schreef Carmy het volgende:
[..]
Maarreh, TS, ben je vakkenvuller of heb je een meerurig contract?
Waarom zou dat verschil uitmaken? Het is en blijft een vakkenvuller. En zoals Tallman al zei, wat voor zwaarwegende redenen kan een bedrijf bedenken om een vakkenvuller niet op vakantie te laten gaan.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:08 schreef Carmy het volgende:
Nouja als TS voor 8 uur per week werkt, of voor 30 uur per week scheelt nogal he! Als TS een 0 uren contract heeft vind ik het wel nasty van AH. maar als TS een 30uren contract heeft kan ik me het goed voorstellen dat hij bij kerst geen vrij kan krijgen...
Ga gerust door, maar het is irrelevant, dus het is zonde van je tijd.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ow ja, de utizendkracht:
- kan je enigszins op bouwen
- kent de winkel
- kan de vulnorm aan
- weet waar alles ligt in het magazijn
- werkt enigszins netjes
- Heeft dan een reële kans om langer aangenomen te worden ()
- Mensen van 18+ zijn vaak al te oud.
Moet ik door gaan?
Vakantie kan grotendeels eenzijdig worden vastgesteld door de werknemer, en dat geldt zeker voor een vakkenvuller.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:02 schreef Carmy het volgende:
[..]
Dat zou dus betekenen dat je ten alle tijde vakantie kunt nemen? Dacht het niet, moet in overleg he!
Nergens staat dat TS dit ook daadwerkelijk doet/kanquote:Op dinsdag 16 november 2010 21:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ow ja, de utizendkracht:
- kent de winkel
- kan de vulnorm aan
- werkt enigszins netjes
Moet ik door gaan?
quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:37 schreef Dennis101 het volgende:
Je mag geen vrij krijgen van het hoofdkantoor? Pak je CAO er eens bij en kijk wat daar staat over het werken op feestdagen.
Joh hee bolle kk tjap die kk gast mafkaaz. Bkkerlrlewiofnds.quote:Op woensdag 17 november 2010 08:53 schreef MrMessi10 het volgende:
oprotten met de AH, ze behandelen je daar als slaaf man.. Ik heb er ook gewerkt wat een kk tjap had ik als leidinggevende! Die gek zei tegen me: zet die kar daar maar neer, doe ik dat en komt hij 2 minuten later terug... WAT DOET DIE KAR DAAR!!!! JE BENT GEK!!! DAAR ZET JE HEM TOCH NIET NEER!!! (door de hele winkel heen, klanten kijken raar op) en zegt dat ik naar de kantine moet voor een gesprek, heb me jas gepakt en weg gegaan.. Hij had me wel 20x ingesproken op me voicemail dat het hem speet...
Zo heey, jij voelt je waarschijnlijk stoer!!!quote:Op woensdag 17 november 2010 09:00 schreef TronCarter het volgende:
[..]
Joh hee bolle kk tjap die kk gast mafkaaz. Bkkerlrlewiofnds.
Nederlands.
Ik voel mij lichtelijk opgelaten, ik zat net nog op het toilet en heb voor mijn gevoel een 13 maanden oude baby uitgescheten. Dat doet pijn, maar bij lange na niet zoveel pijn als je gebrekkige Nederlands.quote:Op woensdag 17 november 2010 09:05 schreef MrMessi10 het volgende:
[..]
Zo heey, jij voelt je waarschijnlijk stoer!!!
Staat er 1x in..
Ik heb er 10 jaar gewerkt als parttimer, en ik kan je vertellen, dat is dus met afstand de drukste periode van het hele jaar. En ja een werkgever mag verlof weigeren, als de werkzaamheden dat niet toelaten. Dit moeten ze kunnen motiveren met zwaarwegende argumenten, maar als je weet dat supermarkten soms een dubbele week-omzet draaien in de paar dagen voor kerst, lijkt me dat ze in dit geval gewoon gelijk hebben.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:19 schreef cucirca het volgende:
Ik ga dus de week voor kerst op wintersport en krijg gewoon geen vrij bij de Albert heijn. Ze zeggen dat het niet mag van het hoofdkantoor. I think Thats bullshit. Kunnen Julie mij vertellen of dit echt zo is en dat Julie voor vakantie in de kerst ook geen vrij krijgen. En of ik dit elders kan uitvechten. En weten jullie nog een site waar ik rechten kan bekijken(beetje off topic)
BB
je spreekt jezelf tegen.quote:Op woensdag 17 november 2010 09:19 schreef The_End het volgende:
Volgens mij staat er gewoon in de CAO van de AH dat je in december geen vrij kan krijgen. Overgens was het toen ik daar nog werkte geen enkel probleem als je maar heel ver van te voren vrij nam. Mensen die te laat vrij vroegen hadden pech.
QFTquote:Op dinsdag 16 november 2010 21:01 schreef motorbloempje het volgende:
sterkte straks, in de grote mensenwereld
De wetgever heeft echter anders bepaald. Een vakantieaanvraag mag namelijk alleen om zwaarwegende redenen afgewezen worden. Onder zwaarwegende redenen wordt misschien verstaan als de bedirjfsleider niet aanwezig is, maar zeker niet als een vakkenvuller er niet is.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:04 schreef Gitarist het volgende:
Dan zou een vakkenvuller nooit met vakantie kunnen gaan. Dan moet hij namelijk ook vervangen worden door iemand waarvan onbekend is of hij dit kan.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ow ja, de utizendkracht:
- kent de winkel
- kan de vulnorm aan
- werkt enigszins netjes
Moet ik door gaan?
Dit dus volgens mij ookquote:Op woensdag 17 november 2010 09:19 schreef The_End het volgende:
Volgens mij staat er gewoon in de CAO van de AH dat je in december geen vrij kan krijgen.
dat bedoel ik dus!!quote:Op woensdag 17 november 2010 09:13 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik heb er 10 jaar gewerkt als parttimer, en ik kan je vertellen, dat is dus met afstand de drukste periode van het hele jaar. En ja een werkgever mag verlof weigeren, als de werkzaamheden dat niet toelaten. Dit moeten ze kunnen motiveren met zwaarwegende argumenten, maar als je weet dat supermarkten soms een dubbele week-omzet draaien in de paar dagen voor kerst, lijkt me dat ze in dit geval gewoon gelijk hebben.
Omdat de meeste mensen alsnog voor Kerst hun boodschappen willen doen.quote:Op woensdag 17 november 2010 10:34 schreef Zwansen het volgende:
Een hoop AH's zijn toch gewoon op met Kerst lijkt me? Hoezo is het dan alsnog zo'n drukke periode?
Snap ik. Maar die drukte zal wel af moeten nemen lijkt me.quote:Op woensdag 17 november 2010 10:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Omdat de meeste mensen alsnog voor Kerst hun boodschappen willen doen.
dan heb je niet goed opgelet. Dat is pasenquote:Op woensdag 17 november 2010 09:13 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik heb er 10 jaar gewerkt als parttimer, en ik kan je vertellen, dat is dus met afstand de drukste periode van het hele jaar.
Ik heb zelf ook wel een paar vragen: waarom hebben sommige (willekeurige?) woorden bij jou ineens een hoofdletter? Waarom boek je een wintersport vakantie vóór je weet of je vrij krijgt? Waarom denk je dat je récht hebt op die vrije tijd en waarom denk je dat als ík wel vrij zou hebben dat voor jou consequenties zou hebben?quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:19 schreef cucirca het volgende:
Ik ga dus de week voor kerst op wintersport en krijg gewoon geen vrij bij de Albert heijn. Ze zeggen dat het niet mag van het hoofdkantoor. I think Thats bullshit. Kunnen Julie mij vertellen of dit echt zo is en dat Julie voor vakantie in de kerst ook geen vrij krijgen. En of ik dit elders kan uitvechten. En weten jullie nog een site waar ik rechten kan bekijken(beetje off topic)
BB
Dat ze een dubbele omzet draaien is geen zwaarwegende reden, dat doen ze namelijk ook wel als TS er niet is.quote:Op woensdag 17 november 2010 09:13 schreef fruityloop het volgende:
Ik heb er 10 jaar gewerkt als parttimer, en ik kan je vertellen, dat is dus met afstand de drukste periode van het hele jaar. En ja een werkgever mag verlof weigeren, als de werkzaamheden dat niet toelaten. Dit moeten ze kunnen motiveren met zwaarwegende argumenten, maar als je weet dat supermarkten soms een dubbele week-omzet draaien in de paar dagen voor kerst, lijkt me dat ze in dit geval gewoon gelijk hebben.
Omdat dat bepaald is in het Burgerlijk Wetboek.quote:Op woensdag 17 november 2010 10:47 schreef Ian_Nick het volgende:
Waarom denk je dat je récht hebt op die vrije tijd
Dus niet in de CAO. Wel een bepaling dat er een aanvullend reglement mag zijn.quote:
En in de Levensmiddelen CAO van de Detailhandel (artikel 14, lid 1) om aan te strepen dat het onverminderd van toepassing is.quote:Op woensdag 17 november 2010 10:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Omdat dat bepaald is in het Burgerlijk Wetboek.
Over de termijn van doorgeven is in het BW en de geldende CAO niets opgenomen.quote:Op woensdag 17 november 2010 10:47 schreef einschtein het volgende:
Je had het gewoon eerder moet doorgeven.
Bij een vakkenvuller die niet aanwezig is kan m.i. nooit sprake zijn van een ernstige verstoring van de bedrijfsvoering.quote:Gewichtige redenen
Van een gewichtige reden is sprake als het inwilligen van het verzoek om vakantie op te nemen leidt tot een ernstige verstoring van de bedrijfsvoering. De wet geeft niet precies aan wanneer er sprake is van een ernstige verstoring van de bedrijfsvoering maar noemt alleen enkele voorbeelden. Zo kan gedacht worden aan een klein bedrijf waar twee werknemer die dezelfde werkzaamheden doen, allebei in dezelfde periode met vakantie willen. De werkgever moet binnen twee weken, nadat de werknemer zijn vakantieplannen kenbaar heeft gemaakt, aangeven dat de werknemer niet in de gewenste periode zijn vakantie kan opnemen vanwege gewichtige redenen. Als de werkgever deze termijn overschrijdt, dan is de vakantie vastgesteld overeenkomstig de wensen van de werknemer.
Bron: http://www.vakcentrum.nl/(...)id=303&page_id=28672quote:10. a. Op zondagen en feestdagen wordt geen arbeid verricht, tenzij bijzondere
omstandigheden zulks noodzakelijk maken en de desbetreffende wettelijke bepalingen
zich daartegen niet verzetten.
b. De werknemer kan niet tot het werken op zondag, Hemelvaartsdag of Eerste
Kerstdag worden verplicht.
c. De werknemer kan bij voorrang een vrije dag (vakantie of ADV) opnemen op een voor
hem geldende religieuze feestdag, tenzij gewichtige bedrijfsbelangen zich daartegen
verzetten.
Lees anders artikel 14, lid 2, sub b van de betreffende CAO en het betreffende artikel in het BW (uit mijn hoofd BW7; titel 10, artikel 638). Daarin staat dat de vakantie wordt vastgesteld overeenkomstig de aanvraag van de werknemer tenzij er sprake is van een gewichtige reden.quote:Op woensdag 17 november 2010 10:51 schreef The_Hives het volgende:
ja de werkgever moet hem in staat stellen om vakantie op te nemen, maar wel in wederzijds overleg. De werkgever kan hem ook in januari in staat stellen. De werkgever heeft goede argumenten om dit niet in de periode voor kerst te doen.
quote:ARTIKEL 14
1. De werknemer heeft bij een normale arbeidsduur recht op 24 werkdagen of 192 uur
vakantie met behoud van loon per vakantiejaar.
Voor de werknemer, die minder dan de normale arbeidsduur of slechts een deel van een
vakantiejaar in dienst van de werkgever is, gelden deze rechten naar evenredigheid.
2. a. De werkgever is verplicht om de werknemer ieder jaar in de gelegenheid te stellen
om vakantie op te nemen waarop de werknemer op grond van lid 1 van dit artikel recht
heeft.
b. De werkgever stelt de tijdstippen van aanvang en einde van de vakantie vast
overeenkomstig de wensen van de werknemer, tenzij gewichtige redenen zich
daartegen verzetten.c. Indien de werkgever niet binnen 2 weken nadat de werknemer zijn wensen
schriftelijk heeft kenbaar gemaakt, schriftelijk aan de werknemer gewichtige redenen
heeft aangevoerd, is de vakantie vastgesteld overeenkomstig de wensen van de
werknemer.
d. Voor de werkgever is het echter ongeacht het bovenstaande toegestaan nadere
regelen te stellen voor het opnemen van de vakantie; met name kunnen hierbij regelen
worden gesteld ter voorkoming van het bijeentellen van vakantiedagen, verkregen in
opeenvolgende vakantiejaren, alsmede ten aanzien van het doen samenvallen van de
aaneengesloten vakantie met eventueel verplichte sluitingsperioden.
Als ze 1 persoon gaan vrijgeven volgen er volgen jaar meer en dan is het dus niet mogelijk om de zaak draaiend te houden.quote:Op woensdag 17 november 2010 10:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat ze een dubbele omzet draaien is geen zwaarwegende reden, dat doen ze namelijk ook wel als TS er niet is.
Een zwaarwegende reden is als de winkel doordat TS niet komt werken niet verder kan draaien. Dat is hier niet aan de orde omdat TS slechts vakkenvuller is, een functie die simpel te vervangen is met bv. uitzendkrachten of oproepkrachten. TS heeft wettelij gezien nu eenmaal recht op vakantie en de werkgever moet hem hiertoe in staat stellen dit op te nemen. Hij weet dus dat er een moment komt dat TS vervangen moet worden, anders zou TS nooit met vakantie kunnen. Dat dit gebeurt in een week dat het drukker is dan normaal doet er niet echt toe (al kan het in het totaalplaatje meespelen).
Anders zou het zijn als de hoofd kassiere of bedrijfsleider er niet zou zijn. Die zijn een stuk moeilijker te vervangen.
In de CAO is echter opgenomen dat er beperkingen kunnen worden gesteld aan wanneer vrij mag worden genomen in een vakantiereglement (artikel 14, lid 2, sub d).
Bron: http://www.vakcentrum.nl/(...)id=303&page_id=28672quote:Op woensdag 17 november 2010 10:52 schreef einschtein het volgende:
Ik zal de CAO 2010-2011 even quoten:
[quote=CAO]10. a. Op zondagen en feestdagen wordt geen arbeid verricht, tenzij bijzondere
omstandigheden zulks noodzakelijk maken en de desbetreffende wettelijke bepalingen
zich daartegen niet verzetten.
b. De werknemer kan niet tot het werken op zondag, Hemelvaartsdag of Eerste
Kerstdag worden verplicht.
c. De werknemer kan bij voorrang een vrije dag (vakantie of ADV) opnemen op een voor
hem geldende religieuze feestdag, tenzij gewichtige bedrijfsbelangen zich daartegen
verzetten.
Met de huidige strakke planningen en grote verloop van vakkenvullers zou ik daar niet zo stellig in willen zijn.quote:Op woensdag 17 november 2010 10:51 schreef sanger het volgende:
Nog even een quote met een uitleg over zwaarwegende/gewichtige redenen:
[..]
Bij een vakkenvuller die niet aanwezig is kan m.i. nooit sprake zijn van een ernstige verstoring van de bedrijfsvoering.
Om die reden hebben ze in de CAO de bepaling opgenomen dat het beperkt mag worden adhv een reglementquote:Op woensdag 17 november 2010 10:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als ze 1 persoon gaan vrijgeven volgen er volgen jaar meer en dan is het dus niet mogelijk om de zaak draaiend te houden.
Heb jaren in de horecan gewerkt en moest altijd met kerst werken. Geen enkele uitzondering. Kwam/ wou je niet. Simpel, daar is het gat van de deur. Als je uitzonderingen gaat maken, dan gaan anderen zich weer benadeeld voelen.
Want? Een vakkenvuller is onvervangbaar? Aanbod genoeg op de arbveidsmarkt momenteel..... En juist dat grote verloop laat zien dat ze niet afhankelijk zijn van die ene vakkenvuller, want ondanks dat hoge verloop draait de winkel al tijden door.quote:Op woensdag 17 november 2010 10:55 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Met de huidige strakke planningen en grote verloop van vakkenvullers zou ik daar niet zo stellig in willen zijn.
ehmquote:Op dinsdag 16 november 2010 20:22 schreef __Saviour__ het volgende:
Ga gewoon op vakantie. Ben je je baantje kwijt, maar lekker boeiend. Het is maar een supermarkt, het is niet je carrière.
Euh, je eerste baantje is niet het begin van een carriere ofzo. En bij de Mac, dan kun je doorgroeien naar teamleider binnen zo'n toko. Whoop-tee-fucking-doo.quote:Op woensdag 17 november 2010 11:28 schreef rubje het volgende:
ehmvelen zijn hun carriere bij of Mc Donalds of de AH begonnen..
Er wordt toch ook nergens ontkent dat TS wat laat is met aanvragenquote:Op woensdag 17 november 2010 12:06 schreef Catbert het volgende:
Wat een geneuzel dat een teamleider geen vakantie mag weigeren hier zeg![]()
Nee, ze mogen je inderdaad niet helemaal geen vakantie geven. Maar een maand van te voren aan komen kakken dat in de drukste week van het jaar vrij wil is gewoon dom. Dat meldt je normaal maanden te voren.
Dat. Meer dan twee weken op je antwoord moeten wachten? Dan is je aanvraag sowieso goedgekeurd.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:34 schreef Kandijfijn het volgende:
En hoelang van te voren heb je vrij gevraagd?
1. Werk je in een winkel of distributiecentrum?quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:19 schreef cucirca het volgende:
BB
Alleen als je de aanvraag schriftelijk hebt gedaan dan hequote:Op woensdag 17 november 2010 13:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat. Meer dan twee weken op je antwoord moeten wachten? Dan is je aanvraag sowieso goedgekeurd.
Het is een simpel bijbaantje. De echte carrière begint pas na de studie. Alles baantjes daarvoor hebben dan nauwelijks meer betekenis.quote:Op woensdag 17 november 2010 11:28 schreef rubje het volgende:
ehmvelen zijn hun carriere bij of Mc Donalds of de AH begonnen..
Erm... je leert wel een aantal competenties in je bijbaantje hoor...quote:Op zaterdag 20 november 2010 23:17 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het is een simpel bijbaantje. De echte carrière begint pas na de studie. Alles baantjes daarvoor hebben dan nauwelijks meer betekenis.
En hoe is dat hamburgers bakken relevant in je huidige functie?????quote:Op zondag 21 november 2010 00:05 schreef Renesite het volgende:
[..]
Erm... je leert wel een aantal competenties in je bijbaantje hoor...
Wanneer ik bijvoorbeeld als bijbaantje had gehad: hamburgers bakken, dan had ik minder contact gehad met echte mensen bij een kassa/in een verkoopfunctie en had ik waarschijnlijk meer moeite gehad met zeurende mensen en hoe dit op te lossen.
Als hamburger bakker had ik wel beter hamburgers kunnen bakken dan dat ik nu doe, of zo...
Je snapt me nietquote:Op zondag 21 november 2010 00:47 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
En hoe is dat hamburgers bakken relevant in je huidige functie?????
Als je het wel gedaan had had je nu een betere functie?quote:Op zondag 21 november 2010 00:47 schreef Renesite het volgende:
[..]
Je snapt me niet!
Juist wanneer ik het WEL had gedaan dan had ik ze nu beter gebakken misschien, meer niet.
Natuurlijk nietquote:Op zondag 21 november 2010 00:50 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Als je het wel gedaan had had je nu een betere functie?
Ik loldequote:Op zondag 21 november 2010 22:26 schreef natuurlijkwel het volgende:
Vriend van mij krijgt ook nooit vrij, komt gewoon niet opdagen. Dat zegt ie wel van te voren. Maar ze ontslaan hem uiteindelijk toch niet omdat ie zo'n goede vakkenvuller is ...
Wat boem-dikkiequote:Op dinsdag 16 november 2010 20:21 schreef kalinhos het volgende:
Bedrijven kunnen dat doen, ja. Ik heb ook altijd gewerkt - en nog steeds - bij bedrijven waar vakanties rond de kerst taboe zijn.
Wintersport met kerst is niet heel boem trouwens. Vorig jaar was er in het gebied waar ik was nog amper sneeuw die weken, alleen regen
We hebben het hier in de week voor Kerst, extra lange openingstijden, veel meer klanten dan normaal. Dus de AH zal het rete druk hebben en heeft alle handjes nodig. Het gaat niet om zomaar een periode.quote:Op woensdag 17 november 2010 10:51 schreef sanger het volgende:
Nog even een quote met een uitleg over zwaarwegende/gewichtige redenen:
[..]
Bij een vakkenvuller die niet aanwezig is kan m.i. nooit sprake zijn van een ernstige verstoring van de bedrijfsvoering.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |