Ik denk dat hij bedoelt dat zijn baas als argument gebruikt dat het intern via het hoofdkantoor zo is geregeld, dus dat Ahold zegt dat hij niet vrij mag nemen in de vakantiequote:Op dinsdag 16 november 2010 20:21 schreef Cortax het volgende:
Beetje vage openingspost van je. Wat mag niet van het hoofdkantoor? Vrij vragen? Welke dagen gaat het om, Eerste en Tweede Kerstdag?
quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:48 schreef cucirca het volgende:
Jongens t is voor de week voor de kerst n of ruim ruis voor vrij vragen(3weken van te voren). En tuurlijk ga ik gewoon . Scheit. Wil Alrenta weten of het bij andere ah werknemers ook zo is
Van wie moet dat?quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:51 schreef motorbloempje het volgende:
Lang leve vakantieplanningen.
Voor feestdagen en zulks moet je dat langer dan anderhalve maand van tevoren aangeven
dus jammer voor je, had je eerder aan moeten denken
en nog even deze extra benadrukkenquote:Op dinsdag 16 november 2010 20:26 schreef Lubbert het volgende:
Dat het niet mag van het hoofdkantoor is natuurlijk bullshit. Ze willen in de drukste tijd van het jaar gewoon genoeg mensen op de werkvloer hebben. Da's wel logisch natuurlijk maar als ze genoeg mensen hebben dan moet het toch kunnen jou vrij te geven. Als dat niet zo is dan zul je dat moeten accepteren. Je vraagt eerst vrij en boekt dan je vakantie voor die periode dat je vrij hebt en niet andersom.
hahaha, notquote:Op dinsdag 16 november 2010 20:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en nog even deze extra benadrukken
Tja een werkgever moet wel een zeer goede reden hebben om je vakantie te weigeren. Dat je zoiets niet zomaar in de schoolvakanties kan doen lijkt me logisch verder.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:01 schreef motorbloempje het volgende:
sterkte straks, in de grote mensenwereld
EUhhhhh vroegah was het 2 keer zo druk in die week dan normaal. Genoeg redenen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:02 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Tja een werkgever moet wel een zeer goede reden hebben om je vakantie te weigeren. Dat je zoiets niet zomaar in de schoolvakanties kan doen lijkt me logisch verder.
Van Albert Heijn dus? Ligt die termijn ergens vast?quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:57 schreef motorbloempje het volgende:
van de planner, die meestal rond september al begint met de planningen voor eind decemberzo ging dat bij ons iig altijd. Uiterlijk eind september doorgeven, anders heb je mooi pech
Tja, ken je rechten als werknemer. Dat is echt geen goede reden.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:03 schreef Renesite het volgende:
[..]
EUhhhhh vroegah was het 2 keer zo druk in die week dan normaal. Genoeg redenen.
Uitzendkracht, opgelost. Een vakkenvuller is vrij gemakkelijk te vervangen als die op vakantie is.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:03 schreef Renesite het volgende:
[..]
EUhhhhh vroegah was het 2 keer zo druk in die week dan normaal. Genoeg redenen.
Ja want mensen met de opleiding vakkenvullert gaan natuurlijk naar Monsterboard e.d. om bijv. 1 week in een zomervakantie 2 uur per dag bij de appie te werkenquote:Op dinsdag 16 november 2010 21:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Uitzendkracht, opgelost. Een vakkenvuller is vrij gemakkelijk te vervangen als die op vakantie is.
Toen ik bij de Appie werkte hadden we een stuk of 10 uitzendkrachten.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:13 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Ja want mensen met de opleiding vakkenvullert gaan natuurlijk naar Monsterboard e.d. om bijv. 1 week in een zomervakantie 2 uur per dag bij de appie te werken
Een vakkenvuller op Monsterboard zoeken, jij moet iets met P&O gaan doen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:13 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Ja want mensen met de opleiding vakkenvullert gaan natuurlijk naar Monsterboard e.d. om bijv. 1 week in een zomervakantie 2 uur per dag bij de appie te werken
10 jongetjes van 15 die 2 uur per dag vakken gingen vullen of een aantal stagiairs en zo?quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:14 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Toen ik bij de Appie werkte hadden we een stuk of 10 uitzendkrachten.
Middag/avondploeg. Stagiaires zijn natuurlijk geen uitzendkrachten.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:16 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
10 jongetjes van 15 die 2 uur per dag vakken gingen vullen of een aantal stagiairs en zo?
Ow ja, de utizendkracht:quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Uitzendkracht, opgelost. Een vakkenvuller is vrij gemakkelijk te vervangen als die op vakantie is.
Idd, gewoon met carnaval gaan, veel beter.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:21 schreef kalinhos het volgende:
Bedrijven kunnen dat doen, ja. Ik heb ook altijd gewerkt - en nog steeds - bij bedrijven waar vakanties rond de kerst taboe zijn.
Wintersport met kerst is niet heel boem trouwens. Vorig jaar was er in het gebied waar ik was nog amper sneeuw die weken, alleen regen
Heb je ook nog een betrouwbare bron? Dit komt nl uit je dikke duim.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:04 schreef Gitarist het volgende:
TS, beetje omgekeerde wereld he... je behoort eerst vrij te nemen en daarna je vakantie te boeken.
Welcome to the real world.
Dus ja, ze hebben het recht om een vakantie te weigeren (indien ze daar een goede reden voor hebben en ze kunnen waarschijnlijk wel een goede reden aanvoeren, ook een die ze evt. hard zouden kunnen maken bij een kantonrechter)
Hoe gaat de afwezigheid van een vakkenvullertje zwaarwegende gevolgen hebben voor de bedrijfsvoering die niet op een andere manier kunnen worden opgevangen (zoals al genoemd uitzendkracht). Planning zal echt niet zomaar een zwaar genoege reden zijn.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:04 schreef Gitarist het volgende:
TS, beetje omgekeerde wereld he... je behoort eerst vrij te nemen en daarna je vakantie te boeken.
Welcome to the real world.
Dus ja, ze hebben het recht om een vakantie te weigeren (indien ze daar een goede reden voor hebben en ze kunnen waarschijnlijk wel een goede reden aanvoeren, ook een die ze evt. hard zouden kunnen maken bij een kantonrechter)
Zoals al eerder gezegd: neen. Ja, als je je over je heen laat lopen. Maar dan kun je zelfs onder het minimumloon worden betaald.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:50 schreef Carmy het volgende:
Vakanties kunnen ALTIJD afgekeurt worden, vooral bij de feestdagen.
Ik wilde in Juli volgend jaar 3 weken naar Canada, ging ook mooi niet door. Jammer, eerst vrij vragen, dan vakantie boeken, en probeer het een beetje buiten de drukste weken om te doen.
En ja ik weet dat in de CAO staat dat vakanties bij voorkeur in de zomermaanden en schoolvakanties vrij gegeven moeten worden maar zo werkt dat IRL niet.
Welcome to the supermarket.
In de zomervakantie, waar juli ook onder valt, is het bij de meeste bedrijven inderdaad niet makkelijk om vrij te nemen voor langere tijd achter elkaar. Vaak zijn daar afspraken over gemaakt in het CAO of met de OR.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:50 schreef Carmy het volgende:
Vakanties kunnen ALTIJD afgekeurt worden, vooral bij de feestdagen.
Ik wilde in Juli volgend jaar 3 weken naar Canada, ging ook mooi niet door. Jammer, eerst vrij vragen, dan vakantie boeken, en probeer het een beetje buiten de drukste weken om te doen.
En ja ik weet dat in de CAO staat dat vakanties bij voorkeur in de zomermaanden en schoolvakanties vrij gegeven moeten worden maar zo werkt dat IRL niet.
Welcome to the supermarket.
Dat zou dus betekenen dat je ten alle tijde vakantie kunt nemen? Dacht het niet, moet in overleg he!quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:53 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd: neen. Ja, als je je over je heen laat lopen. Maar dan kun je zelfs onder het minimumloon worden betaald.
Wat nou als TS een vakkenvuller is met een meerurig contract? Of een Teamleider met een 0-urencontract?quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:02 schreef Carmy het volgende:
[..]
Maarreh, TS, ben je vakkenvuller of heb je een meerurig contract?
Waarom zou dat verschil uitmaken? Het is en blijft een vakkenvuller. En zoals Tallman al zei, wat voor zwaarwegende redenen kan een bedrijf bedenken om een vakkenvuller niet op vakantie te laten gaan.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:08 schreef Carmy het volgende:
Nouja als TS voor 8 uur per week werkt, of voor 30 uur per week scheelt nogal he! Als TS een 0 uren contract heeft vind ik het wel nasty van AH. maar als TS een 30uren contract heeft kan ik me het goed voorstellen dat hij bij kerst geen vrij kan krijgen...
Ga gerust door, maar het is irrelevant, dus het is zonde van je tijd.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ow ja, de utizendkracht:
- kan je enigszins op bouwen
- kent de winkel
- kan de vulnorm aan
- weet waar alles ligt in het magazijn
- werkt enigszins netjes
- Heeft dan een reële kans om langer aangenomen te worden ()
- Mensen van 18+ zijn vaak al te oud.
Moet ik door gaan?
Vakantie kan grotendeels eenzijdig worden vastgesteld door de werknemer, en dat geldt zeker voor een vakkenvuller.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:02 schreef Carmy het volgende:
[..]
Dat zou dus betekenen dat je ten alle tijde vakantie kunt nemen? Dacht het niet, moet in overleg he!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |