abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88793567
Ik ga dus de week voor kerst op wintersport en krijg gewoon geen vrij bij de Albert heijn. Ze zeggen dat het niet mag van het hoofdkantoor. I think Thats bullshit. Kunnen Julie mij vertellen of dit echt zo is en dat Julie voor vakantie in de kerst ook geen vrij krijgen. En of ik dit elders kan uitvechten. En weten jullie nog een site waar ik rechten kan bekijken(beetje off topic)

BB
"In the beginning, the Universe was created. This made a lot of people angry and was widely regarded as a bad move."
  dinsdag 16 november 2010 @ 20:21:04 #2
260175 Djahani
Dont do drugs, without me
pi_88793678
Werken bij de AH :')

Als je niet op ski-vakantie gaat omdat het niet mag van je baas bij de AH faal je wel erg hard. Ik zou gewoon gaan, schijt aan 't werk bij de AH..

(als 16 jarige krijg je binnen dezelfde week nog een nieuwe baan als je een beetje opzoek gaat)
pi_88793699
Beetje vage openingspost van je. Wat mag niet van het hoofdkantoor? Vrij vragen? Welke dagen gaat het om, Eerste en Tweede Kerstdag?
pi_88793706
Bedrijven kunnen dat doen, ja. Ik heb ook altijd gewerkt - en nog steeds - bij bedrijven waar vakanties rond de kerst taboe zijn.
Wintersport met kerst is niet heel boem trouwens. Vorig jaar was er in het gebied waar ik was nog amper sneeuw die weken, alleen regen :')
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Donald Duck held dinsdag 16 november 2010 @ 20:22:39 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_88793745
Ga gewoon op vakantie. Ben je je baantje kwijt, maar lekker boeiend. Het is maar een supermarkt, het is niet je carrière.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_88793835
gek he meestal is het druk rond kerst :')
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  dinsdag 16 november 2010 @ 20:26:58 #7
164471 Lubbert
Noe mu-j s goed luustern
pi_88793966
Dat het niet mag van het hoofdkantoor is natuurlijk bullshit. Ze willen in de drukste tijd van het jaar gewoon genoeg mensen op de werkvloer hebben. Da's wel logisch natuurlijk maar als ze genoeg mensen hebben dan moet het toch kunnen jou vrij te geven. Als dat niet zo is dan zul je dat moeten accepteren. Je vraagt eerst vrij en boekt dan je vakantie voor die periode dat je vrij hebt en niet andersom.
Binnie noe helemoale van god los
pi_88794308
Ik zou gaan staken.... Schande dat je geen vrij krijgt...

:')
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_88794446
Je mag geen vrij krijgen van het hoofdkantoor? Pak je CAO er eens bij en kijk wat daar staat over het werken op feestdagen.
pi_88794473
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:21 schreef Cortax het volgende:
Beetje vage openingspost van je. Wat mag niet van het hoofdkantoor? Vrij vragen? Welke dagen gaat het om, Eerste en Tweede Kerstdag?
Ik denk dat hij bedoelt dat zijn baas als argument gebruikt dat het intern via het hoofdkantoor zo is geregeld, dus dat Ahold zegt dat hij niet vrij mag nemen in de vakantie :').

Dit is overigens niet toegestaan, in je CAO staat hoelang je van te voren een vrije dag moet opgeven, toen ik bij een winkel werkte in de zomervakantie was dit 4 weken. Als je hier aan hebt voldaan mogen ze je niet niet-vrij geven. Ik denk dat je gewoon te laat was met zo'n briefje inleveren en dat je nu boos bent :D
  Moderator dinsdag 16 november 2010 @ 20:38:34 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_88794491
Kan niet bestaat niet, maar in principe uit den boze!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_88794970
Jongens t is voor de week voor de kerst n of ruim ruis voor vrij vragen(3weken van te voren). En tuurlijk ga ik gewoon . Scheit. Wil Alrenta weten of het bij andere ah werknemers ook zo is
"In the beginning, the Universe was created. This made a lot of people angry and was widely regarded as a bad move."
pi_88795029
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:48 schreef cucirca het volgende:
Jongens t is voor de week voor de kerst n of ruim ruis voor vrij vragen(3weken van te voren). En tuurlijk ga ik gewoon . Scheit. Wil Alrenta weten of het bij andere ah werknemers ook zo is
:?

Zeg gewoon dat je bijles Nederlands krijgt in die week, dat gelooft hij geheid...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 16 november 2010 @ 20:50:44 #14
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_88795100
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:49 schreef The_stranger het volgende:

[..]

:?

Zeg gewoon dat je bijles Nederlands krijgt in die week, dat gelooft hij geheid...
:')
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  Moderator dinsdag 16 november 2010 @ 20:50:55 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_88795110
Het is niet alleen zo bij AH, maar in de detailhandel an-sich.
pi_88795121
Lang leve vakantieplanningen.

Voor feestdagen en zulks moet je dat langer dan anderhalve maand van tevoren aangeven :)

dus jammer voor je, had je eerder aan moeten denken :)
Ja doei.
  dinsdag 16 november 2010 @ 20:53:44 #17
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_88795242
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:51 schreef motorbloempje het volgende:
Lang leve vakantieplanningen.

Voor feestdagen en zulks moet je dat langer dan anderhalve maand van tevoren aangeven :)

dus jammer voor je, had je eerder aan moeten denken :)
Van wie moet dat?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_88795399
van de planner, die meestal rond september al begint met de planningen voor eind december ^O^ zo ging dat bij ons iig altijd. Uiterlijk eind september doorgeven, anders heb je mooi pech :)
Ja doei.
pi_88795420
Mondelinge afspraak is niet echt bindend in zo'n geval lijkt me :') Kijk gewoon in je CAO.
pi_88795465
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:26 schreef Lubbert het volgende:
Dat het niet mag van het hoofdkantoor is natuurlijk bullshit. Ze willen in de drukste tijd van het jaar gewoon genoeg mensen op de werkvloer hebben. Da's wel logisch natuurlijk maar als ze genoeg mensen hebben dan moet het toch kunnen jou vrij te geven. Als dat niet zo is dan zul je dat moeten accepteren. Je vraagt eerst vrij en boekt dan je vakantie voor die periode dat je vrij hebt en niet andersom.
en nog even deze extra benadrukken ^O^
Ja doei.
pi_88795523
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

en nog even deze extra benadrukken ^O^
hahaha, not :')
Bij mij ging het altijd zo: ik ga van dan tot dan op vakantie, en ben dan niet beschikbaar. (Wel binnen de termijn die in het CAO stond of course.)
pi_88795543
sterkte straks, in de grote mensenwereld :)
Ja doei.
pi_88795616
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:01 schreef motorbloempje het volgende:
sterkte straks, in de grote mensenwereld :)
Tja een werkgever moet wel een zeer goede reden hebben om je vakantie te weigeren. Dat je zoiets niet zomaar in de schoolvakanties kan doen lijkt me logisch verder.
  Moderator dinsdag 16 november 2010 @ 21:03:21 #24
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_88795668
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:02 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Tja een werkgever moet wel een zeer goede reden hebben om je vakantie te weigeren. Dat je zoiets niet zomaar in de schoolvakanties kan doen lijkt me logisch verder.
EUhhhhh vroegah was het 2 keer zo druk in die week dan normaal. Genoeg redenen.
  dinsdag 16 november 2010 @ 21:03:49 #25
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_88795685
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:57 schreef motorbloempje het volgende:
van de planner, die meestal rond september al begint met de planningen voor eind december ^O^ zo ging dat bij ons iig altijd. Uiterlijk eind september doorgeven, anders heb je mooi pech :)
Van Albert Heijn dus? Ligt die termijn ergens vast?
pi_88795706
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:03 schreef Renesite het volgende:

[..]

Tja, ken je rechten als werknemer. Dat is echt geen goede reden.
  dinsdag 16 november 2010 @ 21:04:23 #27
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_88795710
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:03 schreef Renesite het volgende:

[..]

Uitzendkracht, opgelost. Een vakkenvuller is vrij gemakkelijk te vervangen als die op vakantie is.
pi_88796190
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Uitzendkracht, opgelost. Een vakkenvuller is vrij gemakkelijk te vervangen als die op vakantie is.
Ja want mensen met de opleiding vakkenvullert gaan natuurlijk naar Monsterboard e.d. om bijv. 1 week in een zomervakantie 2 uur per dag bij de appie te werken :')
pi_88796239
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:13 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

Ja want mensen met de opleiding vakkenvullert gaan natuurlijk naar Monsterboard e.d. om bijv. 1 week in een zomervakantie 2 uur per dag bij de appie te werken :')
Toen ik bij de Appie werkte hadden we een stuk of 10 uitzendkrachten.
  dinsdag 16 november 2010 @ 21:15:47 #30
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_88796316
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:13 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

Een vakkenvuller op Monsterboard zoeken, jij moet iets met P&O gaan doen.
pi_88796355
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:14 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Toen ik bij de Appie werkte hadden we een stuk of 10 uitzendkrachten.
10 jongetjes van 15 die 2 uur per dag vakken gingen vullen of een aantal stagiairs en zo? :')
pi_88796420
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:16 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

10 jongetjes van 15 die 2 uur per dag vakken gingen vullen of een aantal stagiairs en zo? :')
Middag/avondploeg. Stagiaires zijn natuurlijk geen uitzendkrachten.
  Moderator dinsdag 16 november 2010 @ 21:22:50 #33
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_88796679
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ow ja, de utizendkracht:
- kan je enigszins op bouwen
- kent de winkel
- kan de vulnorm aan
- weet waar alles ligt in het magazijn
- werkt enigszins netjes
- Heeft dan een reële kans om langer aangenomen te worden ( :') )
- Mensen van 18+ zijn vaak al te oud.
Moet ik door gaan?
pi_88798521
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:21 schreef kalinhos het volgende:
Bedrijven kunnen dat doen, ja. Ik heb ook altijd gewerkt - en nog steeds - bij bedrijven waar vakanties rond de kerst taboe zijn.
Wintersport met kerst is niet heel boem trouwens. Vorig jaar was er in het gebied waar ik was nog amper sneeuw die weken, alleen regen :')
Idd, gewoon met carnaval gaan, veel beter.
pi_88799034
TS, beetje omgekeerde wereld he... je behoort eerst vrij te nemen en daarna je vakantie te boeken.

Welcome to the real world.

Dus ja, ze hebben het recht om een vakantie te weigeren (indien ze daar een goede reden voor hebben en ze kunnen waarschijnlijk wel een goede reden aanvoeren, ook een die ze evt. hard zouden kunnen maken bij een kantonrechter)
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  dinsdag 16 november 2010 @ 22:28:05 #36
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88800695
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:04 schreef Gitarist het volgende:
TS, beetje omgekeerde wereld he... je behoort eerst vrij te nemen en daarna je vakantie te boeken.

Dus ja, ze hebben het recht om een vakantie te weigeren (indien ze daar een goede reden voor hebben en ze kunnen waarschijnlijk wel een goede reden aanvoeren, ook een die ze evt. hard zouden kunnen maken bij een kantonrechter)
Heb je ook nog een betrouwbare bron? Dit komt nl uit je dikke duim.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  dinsdag 16 november 2010 @ 22:39:18 #37
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_88801472
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:04 schreef Gitarist het volgende:

Hoe gaat de afwezigheid van een vakkenvullertje zwaarwegende gevolgen hebben voor de bedrijfsvoering die niet op een andere manier kunnen worden opgevangen (zoals al genoemd uitzendkracht). Planning zal echt niet zomaar een zwaar genoege reden zijn.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_88802255
Vakanties kunnen ALTIJD afgekeurt worden, vooral bij de feestdagen.
Ik wilde in Juli volgend jaar 3 weken naar Canada, ging ook mooi niet door. Jammer, eerst vrij vragen, dan vakantie boeken, en probeer het een beetje buiten de drukste weken om te doen.
En ja ik weet dat in de CAO staat dat vakanties bij voorkeur in de zomermaanden en schoolvakanties vrij gegeven moeten worden maar zo werkt dat IRL niet.

Welcome to the supermarket.
I won't cross these streets until you hold my hand.
  dinsdag 16 november 2010 @ 22:53:06 #39
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88802432
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:50 schreef Carmy het volgende:
Ik wilde in Juli volgend jaar 3 weken naar Canada, ging ook mooi niet door. Jammer, eerst vrij vragen, dan vakantie boeken, en probeer het een beetje buiten de drukste weken om te doen.
En ja ik weet dat in de CAO staat dat vakanties bij voorkeur in de zomermaanden en schoolvakanties vrij gegeven moeten worden maar zo werkt dat IRL niet.

Zoals al eerder gezegd: neen. Ja, als je je over je heen laat lopen. Maar dan kun je zelfs onder het minimumloon worden betaald.
pi_88802559
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:50 schreef Carmy het volgende:

In de zomervakantie, waar juli ook onder valt, is het bij de meeste bedrijven inderdaad niet makkelijk om vrij te nemen voor langere tijd achter elkaar. Vaak zijn daar afspraken over gemaakt in het CAO of met de OR.

Maar een week voor kerst vrij nemen als vakkenvuller lijkt mij echt geen probleem.
pi_88802874
Probeer een vervanger te regelen voor die week (desnoods een vriend/vriendin) en stel dat voor.
pi_88803056
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 november 2010 22:53 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Zoals al eerder gezegd: neen. Ja, als je je over je heen laat lopen. Maar dan kun je zelfs onder het minimumloon worden betaald.
Dat zou dus betekenen dat je ten alle tijde vakantie kunt nemen? Dacht het niet, moet in overleg he!

Maarreh, TS, ben je vakkenvuller of heb je een meerurig contract?
pi_88803210
Bij ons zeggen ze dat ook altijd. Als ik dan echter een vrijvraag briefje inlever valt er altijd wel wat te regelen. Wel franchise btw, weet niet of dat uit maakt.
Zacht gekookt, hard gekookt, uit gekookt, HARD
pi_88803360
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 23:02 schreef Carmy het volgende:

[..]

Maarreh, TS, ben je vakkenvuller of heb je een meerurig contract?
Wat nou als TS een vakkenvuller is met een meerurig contract? Of een Teamleider met een 0-urencontract?
pi_88803435
Nouja als TS voor 8 uur per week werkt, of voor 30 uur per week scheelt nogal he! Als TS een 0 uren contract heeft vind ik het wel nasty van AH. maar als TS een 30uren contract heeft kan ik me het goed voorstellen dat hij bij kerst geen vrij kan krijgen...
pi_88803626
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 23:08 schreef Carmy het volgende:
Nouja als TS voor 8 uur per week werkt, of voor 30 uur per week scheelt nogal he! Als TS een 0 uren contract heeft vind ik het wel nasty van AH. maar als TS een 30uren contract heeft kan ik me het goed voorstellen dat hij bij kerst geen vrij kan krijgen...
Waarom zou dat verschil uitmaken? Het is en blijft een vakkenvuller. En zoals Tallman al zei, wat voor zwaarwegende redenen kan een bedrijf bedenken om een vakkenvuller niet op vakantie te laten gaan.

Ik ken de CAO omtrent vakanties verder niet, dus wellicht dat er daar een goede reden instaat waarom het niet kan, anders zou ik zelf niet zo snel iets kunnen bedenken.
  dinsdag 16 november 2010 @ 23:12:56 #47
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_88803669
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:22 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ow ja, de utizendkracht:
- kan je enigszins op bouwen
- kent de winkel
- kan de vulnorm aan
- weet waar alles ligt in het magazijn
- werkt enigszins netjes
- Heeft dan een reële kans om langer aangenomen te worden ( :') )
- Mensen van 18+ zijn vaak al te oud.
Moet ik door gaan?
Ga gerust door, maar het is irrelevant, dus het is zonde van je tijd.
  dinsdag 16 november 2010 @ 23:20:22 #48
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88804006
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 23:02 schreef Carmy het volgende:

[..]

Dat zou dus betekenen dat je ten alle tijde vakantie kunt nemen? Dacht het niet, moet in overleg he!

Vakantie kan grotendeels eenzijdig worden vastgesteld door de werknemer, en dat geldt zeker voor een vakkenvuller.
pi_88804624
En hoelang van te voren heb je vrij gevraagd?
pi_88804785
TS ik snap je probleem niet. Voor jou natuurlijk 10 anderen die bij de AH willen werken ( :') :') ) maar jij hebt ook nog genoeg keuze uit kut baantjes. Als je wil heb je een week later weer ergens anders werk :)

Dus zeg gewoon tegen die achterlijke zelfingenomen kut manager dat je er vandoor gaat :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')