abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage dinsdag 16 november 2010 @ 10:00:16 #1
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_88769886
*O* Welkom in het topic over Aotearoa! *O*



De OP nauwelijks gewijzigd tov deel 5; we hadden het over goede voorbereidingen als je zelf op pad gaat in de rugged nature van NZ. Wel een aantal steden toegevoegd aan het 'grote steden'-lijstje en bij alle steden korte omschrijving gegeven wat er te doen is.

Dit topic is het vervolg op het succesvolle eerste deel: Nieuw Zeeland. :) In dit topic kan je terecht voor al je vragen, opmerkingen, tips, trucs, handigheidjes en andere zaken waarmee je andere users kan helpen! :)

Deel 5: Nieuw-Zeeland # 5



Aotearoa is Maori voor Ao = cloud, tea = white and roa = long oftwel Land of the long white clouds. Maori is de taal van de inheemse vroegere bevolking en wordt nog steeds overal volop gesproken. De hoofdstad van Nieuw Zeeland is Wellington. :)



Grote steden in NZ
Auckland (JAFA-stad, qua inwoners de grootste, veel te doen en goede stad om te stappen, uitvalsbasis voor oa Bay of Islands en Far North)
Wellington (de hoofdstad en veel cultuur, in de bergen is hier ook genoeg te doen)
Hamilton (ontdek de Waikato)
Christchurch (cultuurstad en zoveel meer)
Queenstown (wintersport, extreme sports)
Dunedin (studentenstad, stijlste straat ter wereld)
Napier (art deco capital)
Gisborne (prachtig verlaten oostkust)
Tauranga (startpunt voor oa Coromandel)
Taupo (startpunt voor Tongariro National. Park, het meer en meer)
Rotorua (het vulkanische gebied)
Whakatane (ideale uitgangsbasis voor de Bay of Plenty en White Island excursies)
Invercargill (voor het zuidelijkste deel van NZ, ontdek Raikura)

Feiten
Naam: Nieuw Zeeland
Hoofdstad: Wellington
Koningin: Queen Elizabeth II
Premier: John Key
Bevolking: 4,1 miljoen.
Grootste stad: Auckland met 1,3 miljoen inwoners.
Tijdverschil: Half maart - Half oktober 10 uur. Half oktober - Half maart 12 uur.
Voltage: 230 volt en je bent een verloopstekkertje nodig.
Visum: Voor Nieuw Zeeland is geen visumplicht als je niet langer dan 90 dagen blijft. Wel dient je paspoort nog 6 maanden geldig te zijn na de datum van je terugreis.
Geld: Nieuw Zeelandse dollar. 1 NZD = 0,53 euro op het moment van schrijven.

Klimaat
NZ heeft een gematigd zeeklimaat in het zuiden en een subtropisch klimaat in het noorden. Hou er rekening mee dat de jaargetijden in NZ omgekeerd zijn. Tijdens de Nederlandse zomer kun je in NZ dus ski�n. En tijdens de Nederlandse winter (jan/feb) is het in NZ overdag gemiddeld zo'n 25 graden. Het weer kan nogal eens omslaan. Four seasons in a day. Een regenjas in je tas kan handig zijn.

• Gemiddelde temperatuur jul/aug/sep 14 �C
• Gemiddelde temperatuur jan/feb/mrt 24 �C

Eten en drinken
De kiwi en appel uit Nieuw Zeeland kennen we natuurlijk allemaal. Daarnaast heeft de keuken veel overkomsten met de Britse keuken. Maar ook Aziatische gerechten zijn in opkomst. Of neem een visje uit de Grote Oceaan. Je kan het water uit de kraan drinken maar lekker is het niet.

Gebieden
Bay Of Islands
Coromandel
Wairarapa
Taranaki
East Coast
Waikato
Hawke's Bay
Southland
Marborough
Hamner Springs, Wairapa, Kaikoura
Westcoast South Island
Fjordland / Queenstown
Stewart Island

Vliegen naar NZ
Onderstaande maatschappijen vliegen op NZ. De goedkoopste bestemming is Auckland. Vanuit Christchurch en Wellington gaan er minder vluchten en is het duurder. Voor alle internationale vertrekken vanuit NZ betaal je 25 NZ$ vertrekbelasting op het vliegveld. Alle vluchten heb tenminste 1 overstap.

KLM (tot Kuala Lumpur, dan overstap op Malaysia Airlines.
Malaysia Airlines
Singapore Airlines
Korean Airlines
Lufthansa
British Airways
Qantas
Cathay Pacific
Thai Air
Air New Zealand
United Airlines
Emirates

Vergeet ook niet te kijken bij Vluchtzoeker, Cheaptickets, Vliegwinkel, Skybreakers, Tix.nl, Skyscanner en Vliegtarieven.

Rondreizen in NZ
Een reis door Nieuw Zeeland gaat prima met een auto (jeep of camper). Deze kun je kopen of huren. De wegen zijn goed, maar soms pittig door de bergen. Wel moet je links rijden.

Of reis met de populaire hop-on hop-off bus. Je stapt weer in wanneer jij dat wil. Via deze busmaatschappijen (Kiwi Experience, Magic of Intercity) leer je als backpacker snel mensen kennen, maak je stops in alle bezienswaardige gebieden en vertelt de buschauffeur veel informatie over het land. Bij sommige maatschappijen kan je uren inkopen.

Ook rijden er beperkt treinen. De prachtige TranzAlpine is de bekendste route. Sommige delen fietsen of wandelen is natuurlijk het mooiste. Nergens zijn zoveel tracks en hikingtochten dan hier. Binnenlandse vliegreizen zijn er eveneeens, maar zo zie je natuurlijk te weinig van Nieuw Zeeland. De veerboot biedt soms ook uitkomst (tussen het Noorder- en Zuider Eiland). Vrij camperen is toegestaan. Liften is populair maar wees op je hoede. Tip: boek je vliegreis vanuit Nederland naar Auckland (Noordereiland) en reis terug via Christchurch (Zuidereiland). Zo bespaar je eenmaal de ferry vanaf Wellington en hoef je niet helemaal terug naar Auckland. Je kan ook vliegen op Wellington maar dit is aanzienelijk duurder. Tevens kan je er ook voor kiezen om vanaf Christchurch terug te vliegen naar Auckland. Tickets kosten ongeveer 80 dollar - 40 euro per enkeltje incl taxes.

• Oppervlakte Nieuw Zeeland: Rond de 6.5 keer Nederland.
• Afstand vanaf Nederland: Ongeveer 18800 km.
• Maximale snelheid: 100 km per uur.

Intercity Coachlines
Newmans Coachlines
Kiwi Experience
Stray Travel
Magic Bus
Interislander Ferry
Tranz Scenic Train

Sightseeing Auckland
SkyTower: Voor mooie uitzichten.
Mount Eden: Voor een perfect zicht over de hele stad.
Sailing cruise: Met Sail NZ zeilen door de baai.
Auckland Domain: Groot park om te relaxen.
Auckland Harbour Bridge: Maak een wandeling van 1,5 uur over de brug.
Rangitoto Island: Ongerepte natuur, vulkaaneiland.
Fietsen door Auckland: Huur een fiets en wees sportief!
North Head (Devonport): Idyllisch dorpje op 12 minuten varen.
Waitakere Ranges: Natuurgebied, populair bij wandelaars en hikers
Stranden van Whatipu, Karekare, Anawhata, Piha en Bethells: Om te relaxen.
Woodhill en Riverhead: Bossen om te fietsen
Auckland Regional Botanic Gardens: Mooie tuinen.

Extreme Sports
QT: Skydiven Tandemsprong
TA: Huka Jet
QT: Twin Rivers Jet
CH: Kayaking Christchurch
QT: Extreme sports in Queenstown
WA: Waitomo Caves + glowworms
TA: Bungyjump Taupo
MC: Air Safaris Mount Cook
WC: Fox Glacier
WC: Franz Josef Glacier

QT = Queenstown
TA = Taupo
CH = Christchurch
WA = Waitomo
MC = Mount Cook
WC = West Coast

Nuttige linkjes
New Zealand Travel
Startpagina Nieuw Zeeland
New Zealand Home Of Middle Earth
Startpagina Lord Of The Rings
Hobbiton Matamata
Algemeen Nieuw Zeeland

*O* Welkom in het mooiste land in de pacific! *O*



















[ Bericht 1% gewijzigd door JeMoeder op 17-11-2010 11:19:44 ]
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_88770421
Ik ga in 2011 weer, weet alleen nog niet wanneer precies. Ergens tussen januari en maart schat ik, maar kan ook later worden, afhankelijk van wanneer ze de cursus inplannen en hoe lang die gaat duren. Wil als het even kan een weekend naar Wellington, Te Papa bezoeken. Misschien zaterdag met de Overlander heen, zondag terug met het vliegtuig, of andersom. Verder nog geen uitstapjes gepland.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  Redactie Frontpage dinsdag 16 november 2010 @ 10:46:39 #3
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_88770862
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:28 schreef lizardtattoo het volgende:
Ik ga in 2011 weer, weet alleen nog niet wanneer precies. Ergens tussen januari en maart schat ik, maar kan ook later worden, afhankelijk van wanneer ze de cursus inplannen en hoe lang die gaat duren. Wil als het even kan een weekend naar Wellington, Te Papa bezoeken. Misschien zaterdag met de Overlander heen, zondag terug met het vliegtuig, of andersom. Verder nog geen uitstapjes gepland.
Wow, bij welk bedrijf werk jij dat je zomaar cursus kan doen in NZ?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_88771224
Een bedrijf in Nieuw Zeeland dus. ;)
De techniek staat nooit stil, dus ik moet regelmatig bijscholings- en opfrissingscursussen volgen. Meeste gaat wel via internet, maar af en toe is het toch ook handig als je het live gedemonstreerd en uitgelegd ziet. Vandaar eens in de paar jaar verplicht naar Nieuw Zeeland. Erg he? ;)
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  dinsdag 16 november 2010 @ 11:26:43 #5
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_88772042
Jeee, topic 6. Inmiddels alweer 2 jaar geleden dat ik in Nieuw-Zeeland was, ik denk er nog dagelijks aan. Wat was het toch fantastisch.
pi_88779035
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 11:26 schreef Smash-it het volgende:
Jeee, topic 6. Inmiddels alweer 2 jaar geleden dat ik in Nieuw-Zeeland was, ik denk er nog dagelijks aan. Wat was het toch fantastisch.
Zo dan heeft het wel heel veel indruk gemaakt :D .
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  Redactie Frontpage dinsdag 16 november 2010 @ 17:29:16 #7
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_88786096
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:41 schreef Mute_Me het volgende:

[..]



Zo dan heeft het wel heel veel indruk gemaakt :D .
Voor mij is het 4 jaar geleden en ik smacht ernaar om me er ooit eens permanent te vestigen...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 16 november 2010 @ 19:06:12 #8
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_88789777
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:00 schreef JeMoeder het volgende:
*O* Welkom in het topic over Aotearoa! *O*

[ afbeelding ]

De OP nauwelijks gewijzigd tov deel 5
Premier: Helen Clark
Dat bedoel ik dus, deze "dame" is al ruim 2 jaar geleden vervangen door John Key
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 16 november 2010 @ 19:08:43 #9
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_88789903
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:29 schreef JeMoeder het volgende:

[..]


Voor mij is het 4 jaar geleden en ik smacht ernaar om me er ooit eens permanent te vestigen...
Wat houdt je tegen Moeder?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Redactie Frontpage woensdag 17 november 2010 @ 08:37:16 #10
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_88808710
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:08 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]


Wat houdt je tegen Moeder?
Mijn vriendin studeert nog, en ik wil liever hier eerst wat kapitaal opbouwen aangezien dat ongeveer 2x zoveel waard is in NZ. Mijn beroep is er iig één van de critical shortage list.

Maar ik wacht dus eerst af, het is natuurlijk ook wel een grote stap iedereen zomaar achter te laten...

edit: OP nog wat verder aangepast ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door JeMoeder op 17-11-2010 11:20:42 ]
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zondag 26 december 2010 @ 01:05:51 #11
344 Anja
Neil B. Formy
pi_90448547
Hallo!
Binnenkort vertrek ik naar NZ en nou ben ik wat aan het uitstippelen voor de trip op het zuid eiland. En nou zocht ik mensen die me met het volgende kunnen helpen:
Afgelopen april was in in Milford Sound en heb daar geluk en pech gehad. Het geluk was dat het weer zo vreselijk slecht was dat ik omkwam in de watervallen. Zelfs de gidsen waren er van ondersteboven. De weg er naar toe was echt waanzinnig. Het water ging op plekken zelfs de weg over.... De kapitein op de boot was razend enthousiast omdat we moesten slalommen tussen de watervallen door. (en het onweer)
De pech: Het was bijna onmogelijk om buiten op het dek te staan (wel gedaan) en van de hele omgeving heb ik niks kunnen zien...
Maar nu ga ik weer en vroeg me af, kan ik beter nog een keer naar Milford gaan of kan ik beter voor Doubtful gaan? Allebei wordt beetje lastig ivm tijd..
Alvast bedankt voor de reacties!!!
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
pi_90449330
Ik klikte dit topic aan en zag die foto van die pier in de OP: :o O+
Daar word je wel even stil van...
  Spellchecker zondag 26 december 2010 @ 04:31:37 #13
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_90451382
Anja, aangezien het vrijwel altijd slecht weer is in de Milford Sound, is de kans dat je een vergelijkbare situatie aantreft behoorlijk groot.. Waarschijnlijk zou je ook meer herkennen dan je denkt. Toen ik er begin januari was, was 't ook 1 natte boel (niet dat dat me ervan weerhouden heeft op het dek te staan, natuurlijk).

Maar: beetje zonde van je tijd en geld dan dus, zeker als je geen tijd hebt om beide te doen!

Ik zou dus lekker voor de Doubtful gaan :Y
Tevens -purist.
  zondag 26 december 2010 @ 14:24:38 #14
344 Anja
Neil B. Formy
pi_90458386
Nou NoBody122, zoals ik het trof is niet gebruikelijk... Komt gemiddeld 1 keer in de 10 jaar voor blijkbaar.... Queenstown stond ook blank en winkels en restaurants etc waren aan het evacueren... Het wemelde van de tv ploegen. Honderden mensen waren met zandzakken aan het slepen.... Was wel erg bijzonder om mee te maken.
Alle tours die ik had geboekt werden gecanceld.
Slecht weer ok maar dit sloeg echt alles!!! Hahahaha!
Alle tours naar Milford waren al 3 dagen gecanceld. Net de dag dat ik geboekt had ging door maar helaas moesten we al weer vroeg weg omdat het water nog verder de weg over ging en daarna werd de boel alweer afgesloten. Dus heb nog mazzel gehad dat ik er naar toe ben geweest!
Maar thx, tot nu toe Milford-Doubtful: 0-1
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
  zondag 26 december 2010 @ 14:35:18 #15
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_90458674
Ik plaats hier even een tvp :) Aankomende februari verhuizen mijn ouders voor een groot aantal jaren naar Nieuw-Zeeland, en ik wil alvast wat inspiratie opdoen voor zomervakantie 2011 en kerstvakantie 2011 :)
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 26 december 2010 @ 14:37:03 #16
344 Anja
Neil B. Formy
pi_90458723
Hier nog een linkje naar mijn mapje in Facebook, daar kun je war fotos zien van hoe ik het er aan trof...
http://www.facebook.com/a(...)0692186&l=07c020a6de
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
  Spellchecker maandag 27 december 2010 @ 02:50:56 #17
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_90482440
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 14:37 schreef Anja het volgende:
Hier nog een linkje naar mijn mapje in Facebook, daar kun je war fotos zien van hoe ik het er aan trof...
http://www.facebook.com/a(...)0692186&l=07c020a6de
Waanzinnig mooie foto's zeg, vooral die ene met die regenboog erop (foto 69)! Waar is die precies genomen??

Over Milford Sound: dit is hoe wij het toen aantroffen, begin januari dit jaar:


De meeste van die watervallen waren slechts kleine stroompjes, met daartussen een aantal groteren, vergelijkbaar met die van jouw foto's. Daar heb ik alleen ff geen pics van kunnen vinden. Waarschijnlijk hebben we die niet gemaakt ook (ik was niet de vaste fotograaf) :P

Enneh, van Wikipedia:
quote:
Climate

With a mean annual rainfall of 6,813 mm on 182 days a year,[9] a high level even for the West Coast, Milford Sound is known as the wettest inhabited place in New Zealand and one of the wettest in the world. Rainfall can reach 250 mm during a span of 24 hours.[10] The rainfall creates dozens of temporary waterfalls (as well as a number of major, more permanent ones) cascading down the cliff faces, some reaching a thousand metres in length. Smaller falls from such heights may never reach the bottom of the sound, drifting away in the wind.

Accumulated rainwater can at times cause portions of the rain forest to lose their grip on the sheer cliff faces, resulting in tree avalanches into the sound. The regrowth of the rain forest after these avalanches can be seen in several locations along the sound.
Maar dat 't abnormaal is, dat 't daar zó heftig is, als jij 't aantrof, geloof ik direct :Y
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage maandag 27 december 2010 @ 10:36:50 #18
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_90485815
quote:
Op zondag 26 december 2010 01:34 schreef Iemand91 het volgende:
Ik klikte dit topic aan en zag die foto van die pier in de OP: :o O+
Daar word je wel even stil van...
De Tolaga Bay Wharf. Heb ik tig maal op staan vissen :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_90494969
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 10:36 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

De Tolaga Bay Wharf. Heb ik tig maal op staan vissen :)
Nice! Ik wil niet zeggen dat Nederland niets interessants heeft maar ik moet toch zeggen dat het buitenland qua natuur e.d. heel wat mooiers/indrukwekkenders te bieden heeft dan Nederland. Denk aan bergen, water, bossen etc.
Plus Nieuw-Zeeland ligt vlakbij de eilandengroep waar ik nog erg graag een keer naar toe zou willen: Fiji! :9

[ Bericht 13% gewijzigd door Iemand91 op 27-12-2010 14:58:29 ]
  Redactie Frontpage maandag 27 december 2010 @ 15:21:24 #20
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_90496124
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 14:53 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nice! Ik wil niet zeggen dat Nederland niets interessants heeft maar ik moet toch zeggen dat het buitenland qua natuur e.d. heel wat mooiers/indrukwekkenders te bieden heeft dan Nederland. Denk aan bergen, water, bossen etc.
Plus Nieuw-Zeeland ligt vlakbij de eilandengroep waar ik nog erg graag een keer naar toe zou willen: Fiji! :9
4 uurtjes vliegen voor een paar honderd dollar. Goed te doen idd. Verblijf daar is echter wel bovengemiddeld duur, je bent afhankelijk van resorts, nauwelijks hostels aanwezig.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 27 december 2010 @ 20:08:36 #21
344 Anja
Neil B. Formy
pi_90507045
quote:
maandag 27 december 2010 02:50[/url] schreef NoBody122 het volgende:[/b]

[..]

Waanzinnig mooie foto's zeg, vooral die ene met die regenboog erop (foto 69)! Waar is die precies genomen??
Dat is Lake Wakatipu en zoals je ziet ging daar het water ook al bijna de weg over!
:)
Ik zal er wat fotos bij zetten want ik heb er nog veel meer...
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
pi_90507131
1 januari het vliegtuig in *O*
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  maandag 27 december 2010 @ 22:52:37 #23
344 Anja
Neil B. Formy
pi_90515152
Hier nog een linkje met wat van mijn foto's:
http://www.facebook.com/a(...)0692186&l=1f2a2b8640
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
  Spellchecker dinsdag 28 december 2010 @ 03:57:22 #24
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_90525090
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:08 schreef Anja het volgende:

[..]

Dat is Lake Wakatipu en zoals je ziet ging daar het water ook al bijna de weg over!
:)
Ik zal er wat fotos bij zetten want ik heb er nog veel meer...
Laat de foto's allemaal maar komen, want je hebt duidelijk oog voor sceneries: hou ervan! Heb er ook shitloads van op m'n PC staan, van begin dit jaar: ook van 't noordereiland! :Y

In de buurt van Lake Wakatipu, maar dan aan de andere kant (oost) van Queenstown, kun je btw heel mooi bungeejumpen; een aanrader dus, mocht je dat niet al gedaan hebben de vorige keer :Y)!

Trouwens; waarvandaan heb jij die trip naar Milford Sound gemaakt?

[ Bericht 14% gewijzigd door NoBody122 op 28-12-2010 04:32:19 ]
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage dinsdag 28 december 2010 @ 17:28:45 #25
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_90544145
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 december 2010 03:57 schreef NoBody122 het volgende:
Trouwens; waarvandaan heb jij die trip naar Milford Sound gemaakt?
Ik neem aan vanuit Te Anau?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 28 december 2010 @ 19:44:16 #26
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_90550120
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 17:28 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik neem aan vanuit Te Anau?
inderdaad, ergens anders vandaan lijkt me niet echt makkelijk gaan
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_90550397
Anja, zitten mooie foto's tussen zeg! :o
  Spellchecker dinsdag 28 december 2010 @ 21:22:27 #28
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_90554831
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 19:44 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

inderdaad, ergens anders vandaan lijkt me niet echt makkelijk gaan
Oh jawel hoor. Wij hebben het vanuit Queenstown gedaan. Je bent dan natuurlijk wel lang onderweg in zo'n touringbus, maar 't is al met al een prima dagbesteding en je krijgt onderweg toch ook weer van alles uitgelegd van de chauffeur ;)
Tevens -purist.
  dinsdag 28 december 2010 @ 22:34:58 #29
344 Anja
Neil B. Formy
pi_90558732
quote:
Op dinsdag 28 december 2010 03:57 schreef NoBody122 het volgende:[/b]

Laat de foto's allemaal maar komen, want je hebt duidelijk oog voor sceneries: hou ervan! Heb er ook shitloads van op m'n PC staan, van begin dit jaar: ook van 't noordereiland! :Y

In de buurt van Lake Wakatipu, maar dan aan de andere kant (oost) van Queenstown, kun je btw heel mooi bungeejumpen; een aanrader dus, mocht je dat niet al gedaan hebben de vorige keer :Y)!

Trouwens; waarvandaan heb jij die trip naar Milford Sound gemaakt?
Nou laat dat bungeejumpen maar zitten! Heb ik al vanaf de brug over Vic Falls gedaan. Dat doe ik niet nog een keer! Hahahaha

En de trip naar Milford heb ik vanuit Queenstown gedaan. Ook daar hebben we langer over gedaan dan normaal omdat we een andere route moesten nemen. De gebruikelijke route miste een stuk weg. Was weggeslagen door het slechte weer. De weg was weg dus...
:)
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
  dinsdag 28 december 2010 @ 22:38:27 #30
344 Anja
Neil B. Formy
pi_90558965
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 19:49 schreef Iemand91 het volgende:
Anja, zitten mooie foto's tussen zeg! :o
Dank dank! Ik probeer er ook altijd wat van te maken. Hihi
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
  Spellchecker dinsdag 28 december 2010 @ 22:48:51 #31
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_90559674
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 22:34 schreef Anja het volgende:

[..]

Nou laat dat bungeejumpen maar zitten! Heb ik al vanaf de brug over Vic Falls gedaan. Dat doe ik niet nog een keer! Hahahaha

En de trip naar Milford heb ik vanuit Queenstown gedaan. Ook daar hebben we langer over gedaan dan normaal omdat we een andere route moesten nemen. De gebruikelijke route miste een stuk weg. Was weggeslagen door het slechte weer. De weg was weg dus...
:)
Hoe lang heb je over die trip gedaan dan, met die omleiding?
Tevens -purist.
  dinsdag 28 december 2010 @ 23:15:39 #32
344 Anja
Neil B. Formy
pi_90561331
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 22:48 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Hoe lang heb je over die trip gedaan dan, met die omleiding?
Oei das een goeie.... volgens mij een uurtje of 6-7.....
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
  Spellchecker dinsdag 28 december 2010 @ 23:31:46 #33
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_90562188
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 23:15 schreef Anja het volgende:

[..]

Oei das een goeie.... volgens mij een uurtje of 6-7.....
Oh ok, dat valt me nog mee.. Met welke (bus)maatschappij ben je geweest?
Tevens -purist.
  woensdag 29 december 2010 @ 19:54:11 #34
344 Anja
Neil B. Formy
pi_90596879
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 23:31 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Oh ok, dat valt me nog mee.. Met welke (bus)maatschappij ben je geweest?
http://www.kiwiexperience.com/
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
pi_90608803
Welk camperverhuurbedrijf kunnen jullie aanraden? Britz, Maui, Kea, Tulip, Adventure Deluxe of Cruise NZ?
  Spellchecker donderdag 30 december 2010 @ 02:11:32 #36
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_90613971
quote:
Ok.
Tevens -purist.
pi_90617968
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:54 schreef aeacus45 het volgende:
Welk camperverhuurbedrijf kunnen jullie aanraden? Britz, Maui, Kea, Tulip, Adventure Deluxe of Cruise NZ?
Wij (en een collega) hebben hele goede ervaringen met Gateway: snelle reactie op mail, goede prijs en mooie camper. Hoorde van de collega die net terug is dat ze net 30 nieuwe deluxe campers hebben aangeschaft (hij had er daar een van en hij vertelde dat ze ontzettend mooi waren). Wij hadden toen een oude, maar die waren erg mooi en ik vond ze erg compleet. We hebben niks gemist!

edit: even linkje opgezocht http://www.motorhomehire.co.nz/
pi_90640078
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 09:59 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Wij (en een collega) hebben hele goede ervaringen met Gateway: snelle reactie op mail, goede prijs en mooie camper. Hoorde van de collega die net terug is dat ze net 30 nieuwe deluxe campers hebben aangeschaft (hij had er daar een van en hij vertelde dat ze ontzettend mooi waren). Wij hadden toen een oude, maar die waren erg mooi en ik vond ze erg compleet. We hebben niks gemist!

edit: even linkje opgezocht http://www.motorhomehire.co.nz/
Op de website lees ik dat deze firma alleen in Nieuw-Zeeland camper verhuurd? Welke forma raden jullie aan voor Australie?
pi_90640252
Ik ben nooit in Australie geweest dus heb geen idee :) daar kan ik je niet mee helpen sorry ...
  Spellchecker vrijdag 31 december 2010 @ 00:43:01 #40
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_90659815
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 18:32 schreef aeacus45 het volgende:

[..]

Op de website lees ik dat deze firma alleen in Nieuw-Zeeland camper verhuurd? Welke forma raden jullie aan voor Australie?
Je had hem al gevonden, zie ik net in de topiclist, maar voor de volledigheid; dan moet je dus hier zijn: Australië #15 :P
Tevens -purist.
pi_90664185
Geboekt voor 23 jan tot 25 feb. Maar die vlucht...
  vrijdag 31 december 2010 @ 09:02:54 #42
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_90665251
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 04:09 schreef mootie het volgende:
Geboekt voor 23 jan tot 25 feb. Maar die vlucht...
daar zal je jezelf gewoon aan over moeten geven, het wordt er namelijk niet korter op...
Waar land je? CHCH of AUK?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_90669885
Morgen het vliegtuig in!
pi_90680808
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 04:09 schreef mootie het volgende:
Geboekt voor 23 jan tot 25 feb. Maar die vlucht...
Met zo'n instelling word het zeker een drama. Ik vond het eigenlijk best meevallen, mede omdat ik er gewoon niet tegenop keek.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_90683690
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 09:02 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

daar zal je jezelf gewoon aan over moeten geven, het wordt er namelijk niet korter op...
Waar land je? CHCH of AUK?
We vliegen rechtstreeks naar Wellington.
pi_90683740
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:15 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

Met zo'n instelling word het zeker een drama. Ik vond het eigenlijk best meevallen, mede omdat ik er gewoon niet tegenop keek.
Ik ben gewoon doodsbang voor vliegen, we gaan op familiebezoek, dus het voelt ook als een moetje. Het lijkt me wel een geweldig land, maar die angst neemt de lol wel erg weg.
  vrijdag 31 december 2010 @ 19:16:45 #47
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_90687997
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 17:22 schreef mootie het volgende:

[..]

We vliegen rechtstreeks naar Wellington.
dat lijkt me sterk, Wellington is namelijk geen internationaal vliegveld.
In bijna alle gevallen kom je het land binnen via CHCH of AUK.

En als je dan toch bang ben om te vliegen dan is Welly helemaal af te raden, deze stad staat bekend als Windy Welly, prettige landing ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 31-12-2010 21:56:59 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 31 december 2010 @ 19:18:42 #48
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_90688052
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:47 schreef _Arual_ het volgende:
Morgen het vliegtuig in!
goede reis en veel plezier, prachtig weer tot nu toe in bijna geheel NZ, we hebben al een hoop zomer gehad.
(met uitzondering van de afgelopen week toen ik met mijn broer een rondje west coast deed en we binnen 24 uur zo'n 300 mm regen te verduren kregen)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_90692368
Ik heb 4 jaar geleden een tour gedaan door Nieuw-Zeeland, en heb inmiddels al een hoop landen bezocht (zit nu al 2,5 maand in Zuid-Amerika), maar het blijft toch mijn favoriet. Zoveel diversiteit in zo'n relatief klein land... Kiwi Experience kan ik ook van harte aanraden. Heeft iemand anders onlangs nog met KE gereisd? Leeft Uncle Les nog?
pi_90693257
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:47 schreef _Arual_ het volgende:
Morgen het vliegtuig in!
Veel plezier!
  Spellchecker zondag 2 januari 2011 @ 03:01:46 #51
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_90734896
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:47 schreef _Arual_ het volgende:
Morgen het vliegtuig in!
Veel plezier! ^O^
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 17:23 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik ben gewoon doodsbang voor vliegen, we gaan op familiebezoek, dus het voelt ook als een moetje. Het lijkt me wel een geweldig land, maar die angst neemt de lol wel erg weg.
Gewoon een beetje chillen aan boord, gebruik maken van de faciliteiten in 't vliegtuig en ondertussen zorgen dat je met een zo geschikt mogelijk slaapritme weer uitstapt in NZ. Hopelijk ben je geen moeilijke slaper...

[ Bericht 24% gewijzigd door NoBody122 op 02-01-2011 03:07:24 ]
Tevens -purist.
pi_90735594
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 03:01 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Veel plezier! ^O^

[..]

Gewoon een beetje chillen aan boord, gebruik maken van de faciliteiten in 't vliegtuig en ondertussen zorgen dat je met een zo geschikt mogelijk slaapritme weer uitstapt in NZ. Hopelijk ben je geen moeilijke slaper...
Ik ben een vreselijke slaper, slaap prima, maar altijd op de verkeerde tijden :')
pi_90735605
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 19:16 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

dat lijkt me sterk, Wellington is namelijk geen internationaal vliegveld.
In bijna alle gevallen kom je het land binnen via CHCH of AUK.

En als je dan toch bang ben om te vliegen dan is Welly helemaal af te raden, deze stad staat bekend als Windy Welly, prettige landing ;)
Inderdaad, had niet goed opgelet, Auckland it is!
  Spellchecker zondag 2 januari 2011 @ 04:11:17 #54
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_90735733
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 03:56 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik ben een vreselijke slaper, slaap prima, maar altijd op de verkeerde tijden :')
Nou, join the club...

Voordeel is wel, dat als je hier in NL een nachtritme hebt, je in NZ een dagritme hebt, mits je je NL'se ritme mee weet te krijgen. Is mij vorig jaar aardig gelukt, in ieder geval :Y
Tevens -purist.
pi_90735850
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 04:11 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Nou, join the club...

Voordeel is wel, dat als je hier in NL een nachtritme hebt, je in NZ een dagritme hebt, mits je je NL'se ritme mee weet te krijgen. Is mij vorig jaar aardig gelukt, in ieder geval :Y
Ik zit nu inderdaad ongeveer op een omgekeerd schema. Dus dat maar even vasthouden :P
  Spellchecker zondag 2 januari 2011 @ 14:44:12 #56
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_90744491
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 04:27 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik zit nu inderdaad ongeveer op een omgekeerd schema. Dus dat maar even vasthouden :P
Eindelijk een excuus *O*
Tevens -purist.
pi_91919442
Ik heb een probleem... waarom is er ook zoveel te doen in dit land... :D

Eind volgende week land ik in Christchurch maar ik ben nog niet helemaal zeker van de route. Mijn eerste idee was om ook een paar dagen in de Catlins door te brengen maar nu twijfel ik toch of ik die dagen niet beter kan besteden in Abel Tasman NP of in de Marlborough Sounds... Enig advies iemand?! :s)
  donderdag 27 januari 2011 @ 04:17:47 #58
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_91928412
Catlins !!! *O* , onbekend maar zeker niet minder mooi, en je kunt er een kort tripje naar een van de mooiste plekken van NZ aan vast knoppen, Stewart Island !! en the stomping ground of yours truly
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Redactie Frontpage donderdag 27 januari 2011 @ 10:44:43 #59
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_91932274
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 04:17 schreef rechtsedirecte het volgende:
Catlins !!! *O* , onbekend maar zeker niet minder mooi, en je kunt er een kort tripje naar een van de mooiste plekken van NZ aan vast knoppen, Stewart Island !! en the stomping ground of yours truly
Steward Island heb ik helaas gemist. De Chathams ook, dat zou ik ook graag nog een keer willen zien.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_92033839
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 04:17 schreef rechtsedirecte het volgende:
Catlins !!! *O*
Ik denk ook wel dat het de Catlins gaan worden :) Er loopt ook een mooie 2 daagse hike die we dan mooi kunnen meepakken. Stewart Island klinkt goed maar gaat denk niet passen qua tijd :'(
pi_92585744
Net terug van zes weekjes Aotearoa. Toptijd gehad. Eigenlijk wil ik gewoon meteen weer terug.
In the coolest little capital of the world
  Redactie Frontpage donderdag 10 februari 2011 @ 14:44:15 #62
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_92588923
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:03 schreef Drebbelman het volgende:
Net terug van zes weekjes Aotearoa. Toptijd gehad. Eigenlijk wil ik gewoon meteen weer terug.
Join the club :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_92589952
Wij zijn nu een week terug. Ik kom na iedere vakantie terug met een halve identiteitscrisis en emigratieplannen :')
  Redactie Frontpage vrijdag 11 februari 2011 @ 10:45:06 #64
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_92628028
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:13 schreef _Arual_ het volgende:
Wij zijn nu een week terug. Ik kom na iedere vakantie terug met een halve identiteitscrisis en emigratieplannen :')
Voor NZ waren die plannen heel realistisch. Nu staan ze even in de ijskast :) Ik heb het geluk dat mijn vakgebied op de 'extreme shortage list' staat voor job skills :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 11 februari 2011 @ 14:31:14 #65
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_92636897
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:13 schreef _Arual_ het volgende:
Wij zijn nu een week terug. Ik kom na iedere vakantie terug met een halve identiteitscrisis en emigratieplannen :')
Mijn ouders zijn net sinds vanmorgen weg voor 7-10 jaar Nieuw-Zeeland :) Tegen de tijd dat ik daarheen ga ga ik wel eens de topics doorlezen voor wat tips :9
Half bezopen is weggegooid geld.
  Redactie Frontpage vrijdag 11 februari 2011 @ 15:25:30 #66
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_92639354
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 14:31 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Mijn ouders zijn net sinds vanmorgen weg voor 7-10 jaar Nieuw-Zeeland :) Tegen de tijd dat ik daarheen ga ga ik wel eens de topics doorlezen voor wat tips :9
Hoezo 7-10 jaar? Vanwege een tijdelijke aanstelling daar of zo? En welk gebied/stad?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:26:53 #67
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_92639418
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:25 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Hoezo 7-10 jaar? Vanwege een tijdelijke aanstelling daar of zo? En welk gebied/stad?
Nee, in principe mogen ze daar gewoon blijven en werken, maar tegen die tijd willen ze zelf terugkomen zeggen ze. Mijn broer en ik denken dat ze daar gewoon blijven, maar zelf zeggen ze (nog) dat ze terugkomen :D Ze gaan in Auckland wonen, North Shore :)
Half bezopen is weggegooid geld.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 18:38:37 #68
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_92648442
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:26 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Nee, in principe mogen ze daar gewoon blijven en werken, maar tegen die tijd willen ze zelf terugkomen zeggen ze. Mijn broer en ik denken dat ze daar gewoon blijven, maar zelf zeggen ze (nog) dat ze terugkomen :D Ze gaan in Auckland wonen, North Shore :)
Naar mijn weten krijg je in eerste instantie een werkvergunning voor max. 3 jaar of hebben ze direkt perminent residency aangevraagd?
Hiervan vraag ik me af of dit sowieso gaan, en als het kan is het een langdurig proces.
En zeg tegen een Shorer niet dat hij in Auckland woont hoor, nee nee, ze wonen in North Shore...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_92650703
Heb ik trouwens al verteld dat ik in Rotorua zo verkouden was dat ik dus echt helemaal niets vreemds geroken heb?
  vrijdag 11 februari 2011 @ 19:32:43 #70
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_92650895
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 19:28 schreef _Arual_ het volgende:
Heb ik trouwens al verteld dat ik in Rotorua zo verkouden was dat ik dus echt helemaal niets vreemds geroken heb?
holy moses...dan moet je wel erg verkouden zijn geweest
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_92651030
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 19:32 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

holy moses...dan moet je wel erg verkouden zijn geweest
Ik heb Pheno dat Tongariro-gebeuren maar in zijn uppie laten doen, want ik kon de trap van het hotel niet eens meer op. Ik klonk alsof ik een levend vogeltje had doorgeslikt.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 20:15:59 #72
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_92652800
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 18:38 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Naar mijn weten krijg je in eerste instantie een werkvergunning voor max. 3 jaar of hebben ze direkt perminent residency aangevraagd?
Hiervan vraag ik me af of dit sowieso gaan, en als het kan is het een langdurig proces.
En zeg tegen een Shorer niet dat hij in Auckland woont hoor, nee nee, ze wonen in North Shore...
Dat het een langdurig proces is klopt zeker, want ze zijn er om en nabij de anderhalf/twee jaar mee bezig geweest, de immigratie that is. Mijn vader is zo'n twee jaar geleden gevraagd om daar te gaan werken als hoogleraar aan de universiteit van Auckland. Ik weet eigenlijk alleen dat mijn vader uiteindelijk een permit heeft gekregen om dat beroep uit oefenen, en mijn moeder mag elk beroep uitoefenen wat ze maar wil, volgens mij mogen ze zo lang blijven als ze willen maar ik heb eigenlijk geen idee hoe dat allemaal geregeld is :P
Half bezopen is weggegooid geld.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 21:41:44 #73
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_92656868
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 20:15 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Dat het een langdurig proces is klopt zeker, want ze zijn er om en nabij de anderhalf/twee jaar mee bezig geweest, de immigratie that is. Mijn vader is zo'n twee jaar geleden gevraagd om daar te gaan werken als hoogleraar aan de universiteit van Auckland. Ik weet eigenlijk alleen dat mijn vader uiteindelijk een permit heeft gekregen om dat beroep uit oefenen, en mijn moeder mag elk beroep uitoefenen wat ze maar wil, volgens mij mogen ze zo lang blijven als ze willen maar ik heb eigenlijk geen idee hoe dat allemaal geregeld is :P
Dan ga ik er vanuit dat ze inderdaaad een perminent residency hebben gekregen, dat is het voordeel als je werkt bij bijv. Auckland University
Hoe je het ook wendt of keert, zulke instanties hebben nu eenmaal meer "bargaining power" dan de gewone applicant, its not what you know but who you know! , but hey, thats life
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Redactie Frontpage maandag 14 februari 2011 @ 16:39:32 #74
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_92773834
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 21:41 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Dan ga ik er vanuit dat ze inderdaaad een perminent residency hebben gekregen, dat is het voordeel als je werkt bij bijv. Auckland University
Hoe je het ook wendt of keert, zulke instanties hebben nu eenmaal meer "bargaining power" dan de gewone applicant, its not what you know but who you know! , but hey, thats life
Klopt. Ik kreeg ook met gemak een work permit omdat ik bij een gemeente ging werken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 15 februari 2011 @ 02:05:04 #75
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_92805532
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 16:39 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Klopt. Ik kreeg ook met gemak een work permit omdat ik bij een gemeente ging werken.
in de tijd dat ik naar NZ emigreeerde was het helemaal nog makkelijk om een werkvergunning te regelen...mijn beroep stond op de "short list" dus dat was met een paar weken geregeld
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_92811444
Ik ben bijna klaar met het afronden van mijn studie en m'n huisje, samen met mijn vriendin, is ook bijna klaar. Zo goed als zeker word ik voor langere tijd als freelancer ingehuurd en de overige tijd heb voorlopig genoeg te werken met mijn eigen bedrijfje. Het echte leven gaat dus beginnen.

De planning was eigenlijk om direct na mijn studie een tijdje te gaan reizen. Maar doordat we opeens de kans kregen een mooi huisje te huren met optie tot koop zijn mijn plannen een beetje gewijzigd. Door de verbouwing is het geld redelijk op helaas :)

Nu is het plan om volgend jaar dan maar te gaan. Ik zit mijn vriendin al jaren aan d'r kop te zeuren om een fly & drive van 4 weken te doen in ZW-USA. Grof geschat zal dit ons zo'n ¤5000-6000,- kosten. Dit zal iig ons budget zijn.

Maar nu zit ik de laatste tijd ook naar nieuw zeeland te kijken en dat land lijkt me echt nog veel mooier en avontuurlijker. Klein campertje huren en dan door NZ crossen. Is dit met ons budget ook te doen? Of eventueel auto huren met overnachtingen in hotels/motels etc. Geen idee hoe duur NZ verder is. Nog niet veel onderzoek gedaan zeg ik eerlijk.
Geen dank voor mijn genade.
  Redactie Frontpage woensdag 16 februari 2011 @ 08:35:42 #77
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_92855334
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 02:05 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

in de tijd dat ik naar NZ emigreeerde was het helemaal nog makkelijk om een werkvergunning te regelen...mijn beroep stond op de "short list" dus dat was met een paar weken geregeld
Mijn beroep staat er ook op. En zal er ook op blijven staan waarschijnlijk....
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage woensdag 16 februari 2011 @ 08:43:32 #78
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_92855445
quote:
Maar nu zit ik de laatste tijd ook naar nieuw zeeland te kijken en dat land lijkt me echt nog veel mooier en avontuurlijker. Klein campertje huren en dan door NZ crossen. Is dit met ons budget ook te doen? Of eventueel auto huren met overnachtingen in hotels/motels etc. Geen idee hoe duur NZ verder is. Nog niet veel onderzoek gedaan zeg ik eerlijk.
Een maand lang kan je kiezen voor een camper, die kost je ongeveer NZ$ 2400 (2 seater). Die busjes zijn echt cool, elke heeft een unieke paint job. Reken dus voor je camperhuur ongeveer ¤1500.

Een auto is maar ietsje goedkoper. Maar zoek zelf even op auto/camperhuur

Reken op ongeveer 15 dollar per nacht per persoon in een hostel (gemiddeld). Verder ongeveer 10-15 dollar per dag aan eten en drinken (dan moet je wel zelf koken in een hostel/camper natuurlijk) en voor excursies ben je al snel 50+ dollar pp kwijt.

Ik heb in NZ betere hostels gezien dan hotels in Nederland.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Spellchecker woensdag 16 februari 2011 @ 16:38:02 #79
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_92872121
Hotels dan wel motels zijn er ook nog geeneens zo duur :)
Tevens -purist.
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:27:42 #80
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_92876916
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 08:43 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Een maand lang kan je kiezen voor een camper, die kost je ongeveer NZ$ 2400 (2 seater). Die busjes zijn echt cool, elke heeft een unieke paint job.
en die zelfde busje hebben geen toilet waardoor de meeste gebruikers 's morgens vroeg overal maar in het wilde weg schijten....heerlijk, wil je 's morgens even wassen in een beekje 500m eter verderop, iets wat normaal gesproken geen enkel probleem is, zit je in iemand anders weg gesijpelde stront te badderen...dit tot groot ongenoegen van vele, vele NZ'ers.
En ja, door mijn rol binnen diverse instanties hier in NZ spreek ik uit ervaring.
Hierdoor wil men het "freedom camping" sterk aan banden gaan leggen.
http://www.tianz.org.nz/main/tia-in-the-news-april-2010/
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Spellchecker woensdag 16 februari 2011 @ 19:44:36 #81
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_92881184
Waarom wassen die lui zich niet gewoon onder de douche?
Tevens -purist.
  donderdag 17 februari 2011 @ 06:40:10 #82
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_92902929
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:44 schreef NoBody122 het volgende:
Waarom wassen die lui zich niet gewoon onder de douche?
omdat het cheap skate paupers zijn waar NZ echt niet op zit te wachten, toerisme is een belangrijke bron van inkomsten en op wild schijtende zwervers die zich in leven houden met een discount pack noodles voor een week verdienen we gewoon niets en zijn dan ook letterlijk en figuurlijk "a pain in the arse"
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Redactie Frontpage donderdag 17 februari 2011 @ 15:31:35 #83
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_92918452
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 06:40 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

omdat het cheap skate paupers zijn waar NZ echt niet op zit te wachten, toerisme is een belangrijke bron van inkomsten en op wild schijtende zwervers die zich in leven houden met een discount pack noodles voor een week verdienen we gewoon niets en zijn dan ook letterlijk en figuurlijk "a pain in the arse"
Daar ben ik het wel mee eens. Er zijn mooie campsites, maar daar staan dan ook vaak toiletten. Schijten in een beek slaat nergens op, daar kan je ook even netjes een kuil voor graven...

Toch, backpackers dienen mijn voorkeur.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_92918964
Ik ga deze zomer ook naar Nieuw-Zeeland, toch maar eens dit topic in de gaten houden!
pi_92919127
De hoeveelheid openbare toiletten als in NZ is ook ongekend, zoiets heb ik nog nooit in een land gezien. Elk gehucht, elke bergtop, elk strand waar gemiddeld meer dan tien bezoekers per dag komen staat wel zo'n openbaar hok... En nog goed bijgehouden ook.
In the coolest little capital of the world
  Spellchecker donderdag 17 februari 2011 @ 15:52:17 #86
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_92919214
quote:
Op donderdag 17 februari 2011 06:40 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

omdat het cheap skate paupers zijn waar NZ echt niet op zit te wachten, toerisme is een belangrijke bron van inkomsten en op wild schijtende zwervers die zich in leven houden met een discount pack noodles voor een week verdienen we gewoon niets en zijn dan ook letterlijk en figuurlijk "a pain in the arse"
Ik doelde eigenlijk op de NZ'se bewoners.

True: poepen in een beek is not done, maar je daarin wassen terwijl je een douche hebt, om vervolgens te klagen over die poep, is ook onnodig: het is Afrika niet..
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage donderdag 17 februari 2011 @ 16:14:08 #87
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_92920213
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 15:52 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ik doelde eigenlijk op de NZ'se bewoners.

True: poepen in een beek is not done, maar je daarin wassen terwijl je een douche hebt, om vervolgens te klagen over die poep, is ook onnodig: het is Afrika niet..
Jij trekt dit te veel naar de NL'se situatie. Je mag er doorgaans in NZ vanuit gaan dat je gewoon in zo'n beek kan springen voor een lekkere frisse duik in de zomer.

Douchen zullen er weinig doen, aangezien dat water erg koud is.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 17 februari 2011 @ 18:14:46 #88
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_92925137
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 15:49 schreef Drebbelman het volgende:
De hoeveelheid openbare toiletten als in NZ is ook ongekend, zoiets heb ik nog nooit in een land gezien. Elk gehucht, elke bergtop, elk strand waar gemiddeld meer dan tien bezoekers per dag komen staat wel zo'n openbaar hok... En nog goed bijgehouden ook.
Ja dat vond ik ook helemaal fantastisch! Overal gratis en best wel schoon inderdaad.
  Spellchecker donderdag 17 februari 2011 @ 18:36:40 #89
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_92925907
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:14 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Jij trekt dit te veel naar de NL'se situatie. Je mag er doorgaans in NZ vanuit gaan dat je gewoon in zo'n beek kan springen voor een lekkere frisse duik in de zomer.

Douchen zullen er weinig doen, aangezien dat water erg koud is.
Er zullen er vast ook genoeg zijn (met name kinderen), die erin urineren tijdens het zwemmen.. Bovendien zit je dan ook in je eigen vuiligheid te badderen, dus moet je sowieso nog even douchen als je daarmee klaar bent.

Die paar drollen van die paar toeristen, die nog niet al vergaan zijn en op de bodem liggen, overigens net als alles wat er al door de lokale flora en fauna in gedeponeerd wordt, ga je echt geen last van hebben, of in ieder geval heel weinig.

Kortom: het zit allemaal tussen de oren ;)
Tevens -purist.
  donderdag 17 februari 2011 @ 21:21:03 #90
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_92935248
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:36 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Er zullen er vast ook genoeg zijn (met name kinderen), die erin urineren tijdens het zwemmen.. Bovendien zit je dan ook in je eigen vuiligheid te badderen, dus moet je sowieso nog even douchen als je daarmee klaar bent.

Die paar drollen van die paar toeristen, die nog niet al vergaan zijn en op de bodem liggen, overigens net als alles wat er al door de lokale flora en fauna in gedeponeerd wordt, ga je echt geen last van hebben, of in ieder geval heel weinig.

Kortom: het zit allemaal tussen de oren ;)
oke, dus jouw hele buurt mag ook op je stoep komen poepen? wat maken die paar drollen tussen al die hondekeutels nu uit...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Redactie Frontpage vrijdag 18 februari 2011 @ 10:10:23 #91
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_92955307
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:36 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Er zullen er vast ook genoeg zijn (met name kinderen), die erin urineren tijdens het zwemmen.. Bovendien zit je dan ook in je eigen vuiligheid te badderen, dus moet je sowieso nog even douchen als je daarmee klaar bent.

Die paar drollen van die paar toeristen, die nog niet al vergaan zijn en op de bodem liggen, overigens net als alles wat er al door de lokale flora en fauna in gedeponeerd wordt, ga je echt geen last van hebben, of in ieder geval heel weinig.

Kortom: het zit allemaal tussen de oren ;)
Beetje kolder. Als mensen op de stoep voor je huis gaan zitten schijten, dan boeit het je ook niet?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_92962109
ik ga over een maand een maand naar nieuw zeeland, met een tent rondtrekken. Nou vroeg ik me af wat voor selfinflating matje ik het beste kan kopen... Ik wil er ongeveer 100 euro aan uitgeven, en er is een mooie van 110 euro, maar die weegt al 1200 gram. Dit is wel een uitvoering die 196 cm lang is, wat wel handig is, aangezien ikzelf ook 196 cm lang ben.
Er zijn veel meer matjes van 183 cm, die gelijk een stuk lichter zijn!

Wat denken jullie? Kan ik met mijn lange lijf (in mijn mummy slaapzak) goed slapen op een matje van 183 cm?

Ik wist echt geen ander topic om het te vragen en om nou een heel nieuw topic te openen hiervoor leek me een beetje overdreven :)
  vrijdag 18 februari 2011 @ 14:16:36 #93
180015 Aryon
bla die bla die bla
pi_92963787
Ik vind het niet zo erg dat ie iets te kort is. Zolang die maar op de steunpunten (schouders en heupen) goed ondersteund. En ik doe meestal het kussen niet op het matje maar er boven, zodat je nog iets meer ruimte hebt.

De matjes van Thermarest zijn over het algemeen van goede kwaliteit, licht en je krijgt er lange garantie op! En voor 100 euri heb je dan meestal een mooi matje. En anders moet je ff langs de Bever of de Perry om wat advies in te winnen.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Slay the dragon in your dreams!
  Redactie Frontpage vrijdag 18 februari 2011 @ 14:51:41 #94
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_92965252
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 13:32 schreef Perquisite het volgende:
ik ga over een maand een maand naar nieuw zeeland, met een tent rondtrekken. Nou vroeg ik me af wat voor selfinflating matje ik het beste kan kopen... Ik wil er ongeveer 100 euro aan uitgeven, en er is een mooie van 110 euro, maar die weegt al 1200 gram. Dit is wel een uitvoering die 196 cm lang is, wat wel handig is, aangezien ikzelf ook 196 cm lang ben.
Er zijn veel meer matjes van 183 cm, die gelijk een stuk lichter zijn!

Wat denken jullie? Kan ik met mijn lange lijf (in mijn mummy slaapzak) goed slapen op een matje van 183 cm?

Ik wist echt geen ander topic om het te vragen en om nou een heel nieuw topic te openen hiervoor leek me een beetje overdreven :)
Je kan er ook gewoon één in NZ kopen...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Spellchecker vrijdag 18 februari 2011 @ 17:40:42 #95
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_92972947
Beekjes verderop vergelijken met de stoep voor je huis :')
Tevens -purist.
pi_93010458
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 06:40 schreef rechtsedirecte het volgende:

omdat het cheap skate paupers zijn waar NZ echt niet op zit te wachten, toerisme is een belangrijke bron van inkomsten en op wild schijtende zwervers die zich in leven houden met een discount pack noodles voor een week verdienen we gewoon niets en zijn dan ook letterlijk en figuurlijk "a pain in the arse"
Kijk hoor je het eens van een echte inteelt :D die het gehad heeft met die zunige toeristen :{ die alleen maar komen om nog zuniger te leven dan thuis. }) KOM DAN NIET paupers! _O- ga je maar lekker rondrijden in Marokko oid O-)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zaterdag 19 februari 2011 @ 20:26:33 #97
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_93024885
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:46 schreef rubje het volgende:

[..]

Kijk hoor je het eens van een echte inteelt :D die het gehad heeft met die zunige toeristen :{ die alleen maar komen om nog zuniger te leven dan thuis. }) KOM DAN NIET paupers! _O- ga je maar lekker rondrijden in Marokko oid O-)
inteelt? verklaar je nader..
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Redactie Frontpage zondag 20 februari 2011 @ 15:51:34 #98
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_93060431
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 17:40 schreef NoBody122 het volgende:
Beekjes verderop vergelijken met de stoep voor je huis :')
Jep, want in NZ lopen die beekjes door je achtertuin.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_93086220
Ik lees hier wat aanbevelingen voor de Kiwi bus maar de Naked Bus is volgens mij veel goedkoper, rijd ook door heel Nieuw Zeeland, ja het is wel een wat ander idee, allerlei leeftijden en niet alleen maar jonge backpackers maar toch, vond het goedkoper en net zoveel opstappunten.
  Spellchecker maandag 21 februari 2011 @ 21:42:24 #100
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_93124116
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 15:51 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Jep, want in NZ lopen die beekjes door je achtertuin.
Dat is mooi. In NL loopt de stoep vóór m'n voortuin langs.
Tevens -purist.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 00:08:03 #101
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_93133814
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:42 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dat is mooi. In NL loopt de stoep vóór m'n voortuin langs.
sterke toevoeging aan de discussie... als je niet bekent ben met de feiten zeg dan niets
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_93138471
* _Arual_ kijkt nieuws en is stil. Daar stonden we pasgeleden gewoon.
  Redactie Frontpage dinsdag 22 februari 2011 @ 08:14:09 #103
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_93138703
:( verschrikkelijk dit. Hopelijk houdt het op bij deze 65 doden....
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage dinsdag 22 februari 2011 @ 08:17:52 #104
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_93138735
OMG de cathedral... :'(
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:55:12 #105
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_93140491
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 08:17 schreef JeMoeder het volgende:
OMG de cathedral... :'(
Ik zit het ook net te kijken, de puinhoop die de cathedraal was. Altijd gek idee dat je daar hebt rondgelopen.
  Spellchecker dinsdag 22 februari 2011 @ 12:14:19 #106
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_93145300
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 00:08 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

sterke toevoeging aan de discussie... als je niet bekentd ben met de feiten zeg dan niets
Ah, de makkelijke uitweg. Verstandige keuze.

Maar jij mag winnen hoor; de vergelijking tussen beekjes en de stoep is inderdaad bijzonder sterk.
Tevens -purist.
  Spellchecker dinsdag 22 februari 2011 @ 12:16:44 #107
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_93145389
Voor:


Na:


Dat dus :{
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage dinsdag 22 februari 2011 @ 12:16:48 #108
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_93145393
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 12:14 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ah, de makkelijke uitweg. Verstandige keuze.

Maar jij mag winnen hoor; de vergelijking tussen beekjes en de stoep is inderdaad bijzonder sterk.
Het feit dat hier de stoep voor je huis langs loopt, en daar een beek voor je huis of door je achtertuin, dat is zeker een goede vergelijking.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Spellchecker dinsdag 22 februari 2011 @ 12:18:00 #109
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_93145442
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 12:16 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Het feit dat hier de stoep voor je huis langs loopt, en daar een beek voor je huis of door je achtertuin, dat is zeker een goede vergelijking.
Alleszins.
Tevens -purist.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:23:16 #111
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_93171377
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 12:16 schreef NoBody122 het volgende:
Voor:
[ afbeelding ]

Na:
[ afbeelding ]

Dat dus :{
Die priester reageerde heel rationeel. Sowieso komen al die mensen heel nuchter over.
Je zag wel de ontreddering maar geen praatjes en flauwekul. Tof om te zien.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Spellchecker dinsdag 22 februari 2011 @ 21:46:41 #112
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_93172974
Nieuw-Zeelanders zijn over het algemeen vrij nuchter idd, is ook mijn ervaring.

Hou ervan.
Tevens -purist.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:54:18 #113
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_93173514
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:46 schreef NoBody122 het volgende:
Nieuw-Zeelanders zijn over het algemeen vrij nuchter idd, is ook mijn ervaring.

Hou ervan.
Besef nu dat in Travel zit. Was in de veronderstelling dat ik nieuws zat. Heb door het volgen van de protesten in Libie via CNN de situatie in Nieuw Zeeland natuurlijk ook flink meegekregen. Doffe ellende maar geen hysterie. Doen wat er te doen staat, dat vond ik echt opvallend. Heb persoonlijk dus geen binding met NZ. Sterkte voor de mensen in deze reeks die dit wel hebben: familie, vrienden.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_93240918
Net weer terug, de aardbevind vond plaats toen wij van Upper Hutt naar het vliegtuig reden. Echt een rare gewaarwording. :{
pi_93262111
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 20:53 schreef _Arual_ het volgende:
Nou. Hier sliepen we dus. :{
Damn, echt bizar! Ik heb daar ook geslapen...! Wish them all the best!
pi_93264054
Ik ook. Waarschijnlijk iedereen die de reis bij nieuwzeelandonline had geboekt. Erg onwerkelijk om zoveel bekende gewbouwen in puin te zien.
In the coolest little capital of the world
  Spellchecker donderdag 24 februari 2011 @ 17:49:57 #117
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_93264594
Wij hebben daar toen geslapen bij de X-Base (hostel). Zal er ook wel niet al te best meer bij liggen :{
Tevens -purist.
pi_94545455
Ik heb een vraagje aan mensen die in nieuwzeeland wonen. Ik kom 30 maart in christchurch aan om 12:10. Maar ik wil graag voor middernacht in Auckland zijn. Ik neem aan dat dat met het vliegtuig moet, maar wat is dan de goedkoopste maatschappij/oplossing? :)
  donderdag 24 maart 2011 @ 11:47:31 #119
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_94548907
Daar hoef je toch niet voor in Nieuw Zeeland te wonen? Op http://www.christchurchairport.co.nz/ kun je gewoon zien welke maatschappijen er op Auckland vliegen en dan is het een kwestie van even
http://book.jetstar.com/Select.aspx
en
http://www.airnewzealand.co.nz/
erbij pakken?
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  Redactie Frontpage donderdag 24 maart 2011 @ 12:19:45 #120
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_94550153
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 10:08 schreef Perquisite het volgende:
Ik heb een vraagje aan mensen die in nieuwzeeland wonen. Ik kom 30 maart in christchurch aan om 12:10. Maar ik wil graag voor middernacht in Auckland zijn. Ik neem aan dat dat met het vliegtuig moet, maar wat is dan de goedkoopste maatschappij/oplossing? :)
ANZ (Air Nelson), Jetstar? Beetje googlen doet wonderen...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_94593788
Ja bedankt allemaal. Ik dacht misschien is er een local die iets goedkoops wist ofzo haha. Heb een vluchtje geboekt 77 euro
  Redactie Frontpage vrijdag 25 maart 2011 @ 14:46:01 #122
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_94599862
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 12:13 schreef Perquisite het volgende:
Ja bedankt allemaal. Ik dacht misschien is er een local die iets goedkoops wist ofzo haha. Heb een vluchtje geboekt 77 euro
Nog geen geld toch? ;)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_94636893
Nee valt inderdaad wel mee
  maandag 16 mei 2011 @ 21:30:39 #124
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_96909573
om even terug te komen over de eerde posts over wild kampeerders:
http://www.stuff.co.nz/na(...)n-on-freedom-campers
^O^
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 16 mei 2011 @ 22:15:12 #125
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_96913410
Jammer, maar begrijpelijk...

*gaat over anderhalf jaar met een tentje naar NZ *O*
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  Redactie Frontpage maandag 16 mei 2011 @ 22:51:16 #126
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_96916395
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:30 schreef rechtsedirecte het volgende:
om even terug te komen over de eerde posts over wild kampeerders:
http://www.stuff.co.nz/na(...)n-on-freedom-campers
^O^
Mooi zo, zeer begrijpelijk. In Gisborne was het echter wel leuk wildkamperen ;) Maar goed, ik liet er geen grammetje afval achter, scheet er niet in een sloot en piste er niet in een groentetuin. Dat deed ik wat verder bij de pomp of een diner.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 17 mei 2011 @ 08:39:33 #127
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_96927243
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:15 schreef Veersesmurf het volgende:
Jammer, maar begrijpelijk...

*gaat over anderhalf jaar met een tentje naar NZ *O*
Haere mai, haere mai
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Redactie Frontpage dinsdag 17 mei 2011 @ 09:29:58 #128
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_96928282
Haere Ra ;)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zondag 22 mei 2011 @ 22:15:22 #129
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_97177792
Vraagje, plan is om samen met een kameraad een maand naar NZ te gaan.
Willen daar van noord naar zuid met een camper in maart 2012.

Valt me op dat die dingen godschreeuwend duur zijn, of kijken we gewoon niet goed?

We kunnen goed met elkaar overweg maar hoeven niet met samen in een 2-persoons bed. Dus ieder wel z'n eigen plek. 3 persoons (lees: volwassenen) camper is dus ook prima.

Iemand nog tips?
Goed verhaal. Lekker kort.
  maandag 23 mei 2011 @ 08:46:09 #130
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_97188435
Wij hebben toen een camper gehad van http://www.motorhomehire.co.nz/. Was voor ons toen de goedkoopste en beste optie.

Hele aardige mensen, mooie nieuwe campers. Een collega van mij heeft een jaar na ons gehuurd en was ook erg tevreden.
  Spellchecker maandag 23 mei 2011 @ 16:14:47 #131
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_97204096
Kwam toevallig op de FP, in het 'Vandaag in 2004'-blokje, dit bericht tegen: Dinosaurus in beeld van White Island vulkaan.

En wat blijkt: hij staat er, zo'n 7 jaar later, nog steeds:


14.gif
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage maandag 23 mei 2011 @ 16:20:32 #132
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97204414
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:15 schreef kabelhaspel het volgende:
Vraagje, plan is om samen met een kameraad een maand naar NZ te gaan.
Willen daar van noord naar zuid met een camper in maart 2012.

Valt me op dat die dingen godschreeuwend duur zijn, of kijken we gewoon niet goed?

We kunnen goed met elkaar overweg maar hoeven niet met samen in een 2-persoons bed. Dus ieder wel z'n eigen plek. 3 persoons (lees: volwassenen) camper is dus ook prima.

Iemand nog tips?
Je kan ook een auto huren en dan backpackers bezoeken....
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 23 mei 2011 @ 17:20:12 #133
344 Anja
Neil B. Formy
pi_97207729
Wij hadden deze:
http://www.cheapacampa.co.nz/campervan_hire_vehicles_tourer.aspx
Als je het bed niet opmaakt, heb je gewoon 2 banken waar je op kan gaan liggen.
Hij was niet duur, lekker comfortabel en het was een omgebouwde volkswagen bus dus ook lekker spaarzaam qua diesel.
Maar om in een maand nou van noord naar zuid te gaan....lijkt me een beetje kort.
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
  maandag 23 mei 2011 @ 21:50:00 #134
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_97223345
Thnx, tevens vonden we dit:

http://www.wickedcampers.com/

Campers lijkt ons gewoon tof, en een maand moet prima te doen zijn.
Tuurlijk, langer is beter maar dat zit er gewoon niet in.
Goed verhaal. Lekker kort.
  maandag 23 mei 2011 @ 22:39:16 #135
344 Anja
Neil B. Formy
pi_97226990
Wicked campers zijn niet echt comfortabel. Zeker niet bij slecht weer. Als het regent is het niet makkelijk zitten en of je zelf bewegen in dat ding. In een camper kun je nog fatsoenlijk staan en naar de koelkast lopen om wat drinken te pakken en daarna op de bank aan de tafel te gaan zitten. En regenen dat kan het in NZ!
Ik persoonlijk denk dat van noord naar zuid NIET te doen is in een maand.
Of je moet veel willen rijden en op zo weinig mogelijk plekken willen stoppen.
Wij hebben deze keer het zuid eiland gedaan. 16 Dagen. En dat was niet te doen! Ik zou dezelfde route zo weer willen rijden maar dan met 2 weken extra tijd er bij.
:)
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
  maandag 23 mei 2011 @ 23:49:36 #136
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_97231215
Ik blijf hier ook een beetje rondkijken voor wat goede tips :) Mijn ouders wonen nu een goede 4 maanden in North Shore, bij Auckland, en ik wil ze nog wel een aantal keer gaan bezoeken :P

Het plan is om rond kerst een week of 3 naar het noord-eiland te gaan, de zomer daarop een maand of 2 naar het zuider-eiland :)
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_97235646
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:49 schreef PierreTT het volgende:
Ik blijf hier ook een beetje rondkijken voor wat goede tips :) Mijn ouders wonen nu een goede 4 maanden in North Shore, bij Auckland, en ik wil ze nog wel een aantal keer gaan bezoeken :P

Het plan is om rond kerst een week of 3 naar het noord-eiland te gaan, de zomer daarop een maand of 2 naar het zuider-eiland :)
Wat bedoel je met "zomer" :-p
  Redactie Frontpage dinsdag 24 mei 2011 @ 08:50:28 #138
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97236367
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 22:39 schreef Anja het volgende:
Wicked campers zijn niet echt comfortabel. Zeker niet bij slecht weer. Als het regent is het niet makkelijk zitten en of je zelf bewegen in dat ding. In een camper kun je nog fatsoenlijk staan en naar de koelkast lopen om wat drinken te pakken en daarna op de bank aan de tafel te gaan zitten. En regenen dat kan het in NZ!
Ik persoonlijk denk dat van noord naar zuid NIET te doen is in een maand.
Of je moet veel willen rijden en op zo weinig mogelijk plekken willen stoppen.
Wij hebben deze keer het zuid eiland gedaan. 16 Dagen. En dat was niet te doen! Ik zou dezelfde route zo weer willen rijden maar dan met 2 weken extra tijd er bij.
:)
4,5 week is imho wel te doen, je moet echter prioriteiten gaan stellen. Zo zou je dan geen tijd hebben voor het far north en bijvoorbeeld de Taranaki, of juist niet voor Coromandel als je voor de Taranaki gaat. :?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:04:20 #139
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_97236575
North Shore IS Auckland tegenwoordig ;)
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:40:42 #140
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_97237439
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:04 schreef lizardtattoo het volgende:
North Shore IS Auckland tegenwoordig ;)
ja,maar zeg dat niet tegen een North Shorer
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:45:07 #141
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_97237560
Wij zijn ruim 3 weken van zuid naar Noord gereden en het is te doen, maar dan moet je sommige dagen veel rijden en je kunt uiteraard niet alles zien. Zie de site in mijn ondertitel voor het hele verslag :)
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:49:56 #142
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_97237690
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 07:54 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Wat bedoel je met "zomer" :-p
Onze zomer :) , dan heb ik meer dan 2 maanden vakantie... aangezien het daar dan winter is, is het weer dan goed te doen? Of moet ik echt alles rond onze winter/zomer daar plannen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:40 schreef rechtsedirecte het volgende:

ja,maar zeg dat niet tegen een North Shorer
Dat hoorde ik ergens in een vorig topic al een keer, ik dacht ik doe het meteen goed dan :P
Half bezopen is weggegooid geld.
  Redactie Frontpage dinsdag 24 mei 2011 @ 11:06:19 #143
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97240045
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 08:50 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

4,5 week is imho wel te doen, je moet echter prioriteiten gaan stellen. Zo zou je dan geen tijd hebben voor het far north en bijvoorbeeld de Taranaki, of juist niet voor Coromandel als je voor de Taranaki gaat. :?
Ik zei far north, niet de North Shore ;)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage dinsdag 24 mei 2011 @ 11:07:22 #144
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97240079
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:49 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Onze zomer :) , dan heb ik meer dan 2 maanden vakantie... aangezien het daar dan winter is, is het weer dan goed te doen? Of moet ik echt alles rond onze winter/zomer daar plannen?

[..]

Dat hoorde ik ergens in een vorig topic al een keer, ik dacht ik doe het meteen goed dan :P
Het zuiden/midden van het Zuidereiland is op zijn zachtst gezegd erg fris in de winter (dat was tenminste mijn ervaring). Vergelijkbaar met een NL'se winter.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:10:21 #145
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_97266314
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 11:07 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Het zuiden/midden van het Zuidereiland is op zijn zachtst gezegd erg fris in de winter (dat was tenminste mijn ervaring). Vergelijkbaar met een NL'se winter.
het ligt er aan waar je zit in het zuiden, als de meest zuidelijke Fokker ter wereld zit ik zo'n 20 km van het meest zuidelijke puntje (Slope Point) van het zuidereiland vandaan en daar is zijn de winters over het algemeen milder dan in NL (en ik woon hier nu ruim 14 jaar dus enig recht van spreken)
Wij hebben hier nachtvorst maar echt dagen achtereen met ook overdag ook vorst komt hier zeer zelden voor.

Ik begrijp wel dat je als toerist met het zuiden waarschijnlijk de omgeving van Queenstown en Central Otago bedoel en daar kan het inderdaad kouder zijn maar daar heerst dan ook een landklimaat terwijl en het echte diepe zuiden (alles onder de lijn Balcutha-Gore-Winton, toch nog een gebied half zo groot als NL) er een zeeklimaat heerst.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Redactie Frontpage woensdag 25 mei 2011 @ 09:00:05 #146
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97283146
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:10 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

het ligt er aan waar je zit in het zuiden, als de meest zuidelijke Fokker ter wereld zit ik zo'n 20 km van het meest zuidelijke puntje (Slope Point) van het zuidereiland vandaan en daar is zijn de winters over het algemeen milder dan in NL (en ik woon hier nu ruim 14 jaar dus enig recht van spreken)
Wij hebben hier nachtvorst maar echt dagen achtereen met ook overdag ook vorst komt hier zeer zelden voor.

Ik begrijp wel dat je als toerist met het zuiden waarschijnlijk de omgeving van Queenstown en Central Otago bedoel en daar kan het inderdaad kouder zijn maar daar heerst dan ook een landklimaat terwijl en het echte diepe zuiden (alles onder de lijn Balcutha-Gore-Winton, toch nog een gebied half zo groot als NL) er een zeeklimaat heerst.
Hey ik heb ook in NZL gewoond :P

En met zuiden bedoel ik idd in de alpen, ten zuiden van Chch. Ik dacht dat het bij Invercargill, en zelfs al bij Dunedin ook best kon vriezen...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_99161249
Even 2 posts in 2 reistopics tegelijk. We willen januari en februari reizen door Nieuw Zeeland en Australië, waarbij we vanaf in januari rondreizen in Nieuw Zeeland. Het lijkt mij handig om rond de vliegdata hotels te boeken. Maar verder willen we met de auto lekker rondrijden van Noord naar Zuid. Is een overnachtingsplek (hotel, hostel, b&b, etc) makkelijk te regelen daar op de dag zelf? Het liefst een paar dagen ervoor via internet of zelfs nu al vastleggen?


Extra vraag: Christchurch is nogal een puinhoop nu. Het plan was eigenlijk om het World Buskers Festival mee te maken de laatste dagen van het reizen in Nieuw Zeeland. Zou dat nu nog wel doorgaan? En hoe zit het met vliegen vanaf Christchurch? Is dat af te raden?
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:39:25 #148
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_99167876
Wij hebben inmiddels retourtickets gescoord (AMS > HKH > AKL)
Vanaf AKL hebben we via Jucy.co.nz een Toyota RAV4 of vergelijkbaar geboekt die we @ Christchurch inleveren. Dan van CHC naar AKL en vanaf daar ons retourticket oppakken.
Goed verhaal. Lekker kort.
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:08:20 #149
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99169307
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 17:45 schreef Brad het volgende:


Extra vraag: Christchurch is nogal een puinhoop nu. Het plan was eigenlijk om het World Buskers Festival mee te maken de laatste dagen van het reizen in Nieuw Zeeland. Zou dat nu nog wel doorgaan? En hoe zit het met vliegen vanaf Christchurch? Is dat af te raden?
Vliegen vanuit CHCH is geen probleem maar ik denk dat het world buskers festival niet door zal gaan., van het hart van de stad is weinig meer over
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator vrijdag 8 juli 2011 @ 14:07:52 #150
155227 crew  Guppy
dus
pi_99198062
Wij hebben gisteren een capitoolgids van Nieuw Zeeland gekocht. Voorpret :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_99285079
Wij zijn van plan na het behalen van ons diploma 5-8 weken te gaan, februari/maart volgend jaar dus. De reisgidsen zijn er ook al voor de nodige voorpret. :P

We willen een Fly&Drive te boeken, maar wat een hoop verschillende aanbieders. Eind volgende week hebben we beide twee weken vrij, de perfecte tijd om alles te gaan lezen en te beslissen dus. Heb er nu al zin in :9
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Redactie Frontpage zondag 10 juli 2011 @ 17:35:31 #152
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_99285376
Goede keuze :) Gaat je zeker niet tegenvallen, zo ff 2 maandjes NZL doen :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_99286465
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:35 schreef JeMoeder het volgende:
Goede keuze :) Gaat je zeker niet tegenvallen, zo ff 2 maandjes NZL doen :)
Dankje :) NZ staat al jaren op de verlanglijst.

Waar ik me nog wel zorgen om maak is de verkrijgbaarheid van medicatie daar, mocht er iets met de bagage gebeuren. Heeft iemand hier daar toevallig ervaring mee?
Ik gebruik een insulinepomp en insuline is altijd wel in een apotheek te krijgen. Maar hoe zit het met infusiesetjes die erbij horen, zouden apotheken dat ook leveren? In Nederland zijn ze alleen te krijgen via de medische groothandel.

Arts en patiëntenvereniging wisten het niet, komende week zal ik eens met de fabrikant bellen. En anders met een apotheek in NZ. In het ergste geval hebben we al bedacht om een voorraadje vantevoren op te sturen en halverwege de reis op te halen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Redactie Frontpage zondag 10 juli 2011 @ 20:06:35 #154
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_99290721
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:00 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Dankje :) NZ staat al jaren op de verlanglijst.

Waar ik me nog wel zorgen om maak is de verkrijgbaarheid van medicatie daar, mocht er iets met de bagage gebeuren. Heeft iemand hier daar toevallig ervaring mee?
Ik gebruik een insulinepomp en insuline is altijd wel in een apotheek te krijgen. Maar hoe zit het met infusiesetjes die erbij horen, zouden apotheken dat ook leveren? In Nederland zijn ze alleen te krijgen via de medische groothandel.

Arts en patiëntenvereniging wisten het niet, komende week zal ik eens met de fabrikant bellen. En anders met een apotheek in NZ. In het ergste geval hebben we al bedacht om een voorraadje vantevoren op te sturen en halverwege de reis op te halen.
Ik zou rechtsedirecte even een PM sturen. Hij woont al jaren in NZL en misschien weet hij het of kan hij het voor je navragen bij een lokale apotheek/arts.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 11 juli 2011 @ 11:16:35 #155
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99313292
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 20:06 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik zou rechtsedirecte even een PM sturen. Hij woont al jaren in NZL en misschien weet hij het of kan hij het voor je navragen bij een lokale apotheek/arts.
ik wil het gerust even navragen, als paramedic weet ik uit ervaring dat er in NZ veel diabetes patienten zijn (mensen van de eilanden in de Stille Zuidzee zoals Samoa etc hebben genetisch meer aanleg hiervoor) en ik zie dat Medtronic ook een vestiging in Auckland heeft dus ik zou haast zeggen dat dit te krijgen moet zijn
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 11 juli 2011 @ 11:22:56 #156
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99313465
@Cerbie...op deze link van de jeugd diabetes organisatie staat volgens mij een foto van datgene wat jij gebruik maar het is even uitzoeken waar je ze kunt halen.
http://www.diabetesauckla(...)Press_Spring2010.pdf
Ik hoor het wel als je hulp nodig hebt.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_99345789
Die is het inderdaad, maar dan zonder de sensor. Je hebt een PM :)
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Moderator zaterdag 30 juli 2011 @ 06:50:34 #158
155227 crew  Guppy
dus
pi_100117441
Gisteren na 3 weken wachten eindelijk akkoord op het opnemen van 5 weken vakantie in januari/februari *O* het plannen kan dus beginnen!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 19:38:33 #159
155227 crew  Guppy
dus
pi_100283390
Kick :D we hebben geboekt! Het duurt nog làng en de reis is op aanvraag, maar nu is er in ieder geval een stap gezet. Zin in!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 3 augustus 2011 @ 20:53:05 #160
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_100286855
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Kick :D we hebben geboekt! Het duurt nog làng en de reis is op aanvraag, maar nu is er in ieder geval een stap gezet. Zin in!
Veel plezier met het verdere plannen Guppy
ik stap morgen in het vliegtuig voor een vakantie naar Nedeland ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_100290610
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Kick :D we hebben geboekt! Het duurt nog làng en de reis is op aanvraag, maar nu is er in ieder geval een stap gezet. Zin in!
Tof!
Rond die tijd willen wij ook gaan. Waar heb je ergens geboekt?
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_100303361
leuk een topicreeks over nieuwzeeland! Mijn vriendin en ik zitten te denken om binnen niet al te lange tijd(rekbaar begrip :') )een lange reis van 3 maanden te maken. Nieuw Zeeland is 1 van de mogelijkheden, naast VS/Canada en Australie.

Nu ben ik bezig met het opstellen van een globaal kostenplaatje. Van de VS weet ik wel ongeveer wat ik qua kosten kan gaan verwachten (best goedkoop, zeker door de koers), aangezien ik daar al een aantal keer ben geweest. van Nieuw Zeeland en Australie kan ik dat echter niet zeggen.

Vandaar mijn vraag dus: Wat is het prijspeil in Nieuwzeeland ongeveer? En dan heb ik het over eten halen in de supermarkt / campings / motels / prijzen attracties? dus zeg maar om de dag door te komen. Ik zag dat de koers iets ongunstiger is dan de US-dollar, maar niet heel veel. Ergens kan ik me voorstellen dat de geisoleerde ligging het allemaal net wat duurder maakt; of is dat niet zo?
Voor wat foto's, kijk hier
  donderdag 4 augustus 2011 @ 08:46:09 #163
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_100304038
Polariteit,boodschappen zijn ongeveer gelijk aan Nederland...als je ten minste bij grote supermarkten inkoop zoals Countdown of Pak and Save
Benzine is de half de prijs van wat je in Nederland betaal.
Motels gemiddeld 100-125 NZ$ per nacht.
Campings heb ik geen ervaring mee.
Uit eten is relatief goedkoop, ik denk dat dit ook ongeveer de helft is van wat je in NL betaal.

vergeet niet dat het voor Nederlanders op dit moment relatief duur is om op vakantie naar NZ te gaan i.v.m. de hoge NZ$
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Redactie Frontpage donderdag 4 augustus 2011 @ 09:03:32 #164
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_100304259
De NZ dollar is van ongeveer ¤0,55 naar ¤0,72 gestegen in een half jaar tijd. Je kan dus zeggen dat een reis naar NZ nu 50% duurder is dan in afgelopen januari.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_100304390
Dank voor de reacties. Wat betreft de wisselkoers: de plannen zijn nog redelijk prematuur, en gaatn wsl pas eind 2012/begin 2013 plaatsvinden. Er kan dan nog van alles gebeuren wat betreft de koersen.

Is het ' goed' camperen in NZ? daar zal namelijk mijn voorkeur naar uitgaan tezijnertijd.
Voor wat foto's, kijk hier
  Redactie Frontpage donderdag 4 augustus 2011 @ 12:17:02 #166
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_100309227
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:12 schreef polariteit het volgende:
Dank voor de reacties. Wat betreft de wisselkoers: de plannen zijn nog redelijk prematuur, en gaatn wsl pas eind 2012/begin 2013 plaatsvinden. Er kan dan nog van alles gebeuren wat betreft de koersen.

Is het ' goed' camperen in NZ? daar zal namelijk mijn voorkeur naar uitgaan tezijnertijd.
Camperen is goed daar. Zorg echter wel dat je op een door DOC of een council erkende campeerplaats staat. Freedom camping is niet meer zomaar mogelijk. Informeer dus goed en check op de websites van lokale city, discrict en regional councils alsmede op www.doc.govt.nz. Soms moet je betalen voor een campeerplaats, soms niet.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 12:44:44 #167
155227 crew  Guppy
dus
pi_100310031
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:03 schreef JeMoeder het volgende:
De NZ dollar is van ongeveer ¤0,55 naar ¤0,72 gestegen in een half jaar tijd. Je kan dus zeggen dat een reis naar NZ nu 50% duurder is dan in afgelopen januari.
Mja, maar in feite is het nooit gunstig als je zo gaat denken. We laten ons er niet door weerhouden, en misschien valt het mee :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage donderdag 4 augustus 2011 @ 13:14:08 #168
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_100311009
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:44 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Mja, maar in feite is het nooit gunstig als je zo gaat denken. We laten ons er niet door weerhouden, en misschien valt het mee :Y
Ik geef je helemaal gelijk. Gaan en genieten, dat is waar het om draait. :) Zo heb ik het ook gedaan.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_100342851
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:17 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Camperen is goed daar. Zorg echter wel dat je op een door DOC of een council erkende campeerplaats staat. Freedom camping is niet meer zomaar mogelijk. Informeer dus goed en check op de websites van lokale city, discrict en regional councils alsmede op www.doc.govt.nz. Soms moet je betalen voor een campeerplaats, soms niet.
thanks, heldere info.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_100386793
Even een update over mijn vraag. Google vindt hem inmiddels ook, dus voor mensen met dezelfde situatie:

Insulinepompen worden op moment van schrijven slechts beperkt vergoed in Nieuw-Zeeland, waardoor de benodigdheden maar beperkt verkrijgbaar zijn. Bij een apotheek zul je ze dan ook niet kunnen kopen.
Een belangrijke leverancier is medica.co.nz en zij zijn bereid de hulpmiddelen te verkopen als je per creditcard betaald. Ze hebben een kantoor in Auckland (North Shore), maar kunnen het ook per koerier bezorgen, hiervoor moet je 2-3 dagen op dezelfde plaats verblijven. Ik stuur zelf nog een pakketje vooruit naar een kennis in Wellington, dat scheelt in de bagage.

rechtsedirecte en lizardtattoo, bedankt voor de hulp!

De vliegreis gaan we bij FOX boeken, voor 1379¤ p.p. met Cathay via Hong Kong (halve dag overstap). Nog even een presentatie regelen voor januari en dan wordt het waarschijnlijk 16jan tot 27feb :)

De huurauto boeken viel iets tegen, met 2 bestuurders <25 betaal je een flinke 'young driver surcharge' of kun je de CDW niet afkopen (dan krijg je te maken met een borg van 2000$ :+ ). Maandag even rondbellen, maar Apollo Rental lijkt het goedkoopst en vraagt geen young driver surcharge; ¤1351 voor een Toyota Corolla voor 35 dagen, inc. extra verzekering.
Het hele huurauto gedoe is maar wazig, want die auto van Apollo haal je op bij een kantoor van Hertz. Voer je dezelfde gegevens bij Hertz in dan betaal je 800¤ meer voor dezelfde autoklasse en is er ineens wel een young driver surcharge. Ook Alamo heeft gunstige voorwaarden voor jonge bestuurders overigens, met een maximum van 330$ aan de young driver surcharge.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Moderator zaterdag 6 augustus 2011 @ 12:03:37 #171
155227 crew  Guppy
dus
pi_100386979
@Cerbie, wij hebben ook bij FOX geboekt. Wij hebben gekozen voor de 27daagse individuele rondreis. Misschien niet het allergoedkoopst, maar wel makkelijk. En omdat we nog nooit een rondreis gedaan hebben, vinden we het wel fijn dat een aantal dingen al geregeld zijn. De reis is nog niet helemaal rond, ze zijn nog bezig met boeken en regelen.

Wij zijn allebei 26 jaar, dus hadden niet te maken met young drivers surcharge.

Als je alleen een ticket nodig hebt, is het dan niet slimmer om ook eens rond te kijken bij Expedia of aanverwanten? Bij Expedia kun je ook een ticket+auto boeken, misschien scheelt dat in prijs.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100387347
Die rondreis hebben we ook overwogen, maar we zitten liever niet vast aan boekingen. In Noorwegen hadden we een paar keer liever langer op een plaats willen blijven, maar moesten we door voor de volgende boeking. Het voordeel is natuurlijk wel dat je niet per dag een slaapplaats hoeft te zoeken. :P We zijn van plan hostels en hotels af te wisselen. Een hotel in Auckland boeken we wel meteen met FOX voor 2-3 nachten.

Met Skyscanner kon ik de prijs van FOX niet matchen, vandaar :)
Ik dacht ook dat de huurauto bij een expedia of sunnycars boeken goedkoper zou zijn, maar dat valt tegen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Redactie Frontpage zaterdag 6 augustus 2011 @ 12:19:27 #173
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_100387402
Ik heb daar toen een auto gekocht (woonde er een half jaar) en kon toen de auto WA verzekeren voor 200$ voor dat halve jaar (als 22 jarige buitenlander, wel met vast adres). Die auto gekocht voor 2000$, verkocht voor 1500$. Met de belasting van ik dacht 100$ per half jaar heeft alles dus ongeveer 800$ gekost.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_100552036
Nog even een vraag: Als je voor NZ een auto gaat huren, krijg je dan ook ter plekke bij het ophalen van de auto te maken met een toeslag voor een zogenaamde 2e bestuurder? Bij mijn vakanties naar de VS heb ik hier altijd rekening mee moeten houden (soms > 10 dollar per dag extra). Aangezien het om een reis van pakweg 3 maanden zal gaan, ben ik benieuwd of je in NZ hier ook mee te maken krijgt want dat wordt dan een flinke extra kostenpost.

Helaas kan ik het op diverse verhuursites niet zo snel terugvinden :(
Voor wat foto's, kijk hier
pi_100566493
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:50 schreef polariteit het volgende:
Nog even een vraag: Als je voor NZ een auto gaat huren, krijg je dan ook ter plekke bij het ophalen van de auto te maken met een toeslag voor een zogenaamde 2e bestuurder? Bij mijn vakanties naar de VS heb ik hier altijd rekening mee moeten houden (soms > 10 dollar per dag extra). Aangezien het om een reis van pakweg 3 maanden zal gaan, ben ik benieuwd of je in NZ hier ook mee te maken krijgt want dat wordt dan een flinke extra kostenpost.

Helaas kan ik het op diverse verhuursites niet zo snel terugvinden :(
Het ligt heel eraan bij welke verhuurder, soms wel, soms niet, soms tot een maximum van bijv. 42NZD. Het staat uiteindelijk altijd in de terms and conditions, maar die zijn soms lastig te vinden. Anders kun je ze altijd even mailen, die bedrijven zijn zo ondoorzichtig als de pest en daar verdienen ze juist aan.

Let ook op de borg trouwens, als je geen extra waiver koopt kan die best hoog uitvallen (2000NZD ipv 250NZD bijvoorbeeld) :X
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 12:19 schreef JeMoeder het volgende:
Ik heb daar toen een auto gekocht (woonde er een half jaar) en kon toen de auto WA verzekeren voor 200$ voor dat halve jaar (als 22 jarige buitenlander, wel met vast adres). Die auto gekocht voor 2000$, verkocht voor 1500$. Met de belasting van ik dacht 100$ per half jaar heeft alles dus ongeveer 800$ gekost.
Dat hebben we ook overwogen, maar voor 1,5 maand is het net teveel gedoe. :) Plus dat je het risico hebt dat je een paar dagen kwijt bent als er iets met de auto aan de hand is.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_100585862
quote:
Het ligt heel eraan bij welke verhuurder, soms wel, soms niet, soms tot een maximum van bijv. 42NZD. Het staat uiteindelijk altijd in de terms and conditions, maar die zijn soms lastig te vinden. Anders kun je ze altijd even mailen, die bedrijven zijn zo ondoorzichtig als de pest en daar verdienen ze juist aan.

Let ook op de borg trouwens, als je geen extra waiver koopt kan die best hoog uitvallen (2000NZD ipv 250NZD bijvoorbeeld)
hey tnx voor de info, terms & conditions zijn uitgerekend de zaken die ik nog niet bekeken hadden, te veel kleine lettertjes :P

tnx voor de tip mbt de borg: 2000 NZD is wel erg veel als je het niet verwacht :O
Voor wat foto's, kijk hier
  Moderator zondag 14 augustus 2011 @ 08:27:08 #177
155227 crew  Guppy
dus
pi_100704397
We hebben net, als voorpret, Rail Away New Zealand gekeken :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 14 augustus 2011 @ 09:52:52 #178
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_100704961
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 08:27 schreef Guppyfriend het volgende:
We hebben net, als voorpret, Rail Away New Zealand gekeken :D
alleen jammer dat er bijna geen personenvervoer is per spoor in NZ ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator zondag 14 augustus 2011 @ 10:16:22 #179
155227 crew  Guppy
dus
pi_100705189
Nee, dat was ook wel te zien. Héél klein treintje, en nog kleiner station :D Maar wel geinig om te kijken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 29 september 2011 @ 10:11:35 #180
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_102504988
Even dit topic omhoogschoppen :)

Ik vertrek van eind december tot eind januari een maand naar Nieuw-Zeeland, mijn ouders bezoeken en natuurlijk rondreizen. Ik denk dat we vooral op het noordereiland zullen zijn, aangezien mijn ouders in Auckland wonen en het qua tijd te weinig is om ook het zuidereiland mee te pakken. Als iemand nog tips heeft, die zijn altijd welkom :)
Half bezopen is weggegooid geld.
  donderdag 29 september 2011 @ 10:54:31 #181
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_102506187
Een maand Noordereiland?
Is dat niet wat saai?

Ik heb een neef in NZ, en die zegt dat je in een maand prima N en Z kan doen.

Ieders keus natuurlijk :)
Goed verhaal. Lekker kort.
  donderdag 29 september 2011 @ 11:32:56 #182
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_102507501
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 10:54 schreef kabelhaspel het volgende:
Een maand Noordereiland?
Is dat niet wat saai?

Ik heb een neef in NZ, en die zegt dat je in een maand prima N en Z kan doen.

Ieders keus natuurlijk :)
Alle tips zijn welkom, ik heb zelf namelijk nog echt geen flauw idee :P Het wordt eerder 3 weken, aangezien ik eerst nog een ongeveer een week bij mijn ouders ben :) Het plan is om later nog een keer een maand naar het zuidereiland alleen te gaan. Maar het is dus ook wel te combineren?
Half bezopen is weggegooid geld.
  donderdag 29 september 2011 @ 14:38:20 #183
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_102513276
Wat ik van iedereen hoor wel ja. Tuurlijk zijn er altijd dingen die je mist maar dan moet je een half jaar gaan ofzo denk ik.

Zuidereiland is wel het meest spectaculair van heel NZ iig. Vinden de NZ'ers zelf ook.
Ik ga in maart.
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_102513519
Er is op het noordereiland ook echt meer dan genoeg te ontdekken, en als je weet dat je later een maand lang over het zuidereiland gaat doen zou ik die drie weken lekker op het noorder eiland blijven. Oa Bay of Islands, Coromandel, Rotorua, bezoek aan White Island, Mt Taranaki, Napier, en natuurlijk Tongariro National Park. Ik zou er zo naar terug gaan. Het ligt er natuurlijk ook maar net aan waar je van houdt. Je kunt binnen die drie weken makkelijk de oversteek maken en wat plekken op het zuider eiland bezoeken, en als je niet snel nog eens terug gaat zou ik dat ook zeker doen, maar het is zonde van de tijd als je weet dat je er later alsnog alle tijd voor hebt.

Ik vind het nog steeds moeilijk om te bepalen welk van de twee eilanden ik mooier vond, maar het feit dat we op het zuider eiland veel regen gehad hebben zal ook ongetwijfeld in die keuze een rol spelen.
In the coolest little capital of the world
  donderdag 29 september 2011 @ 15:31:02 #185
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_102514974
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:46 schreef Drebbelman het volgende:
Er is op het noordereiland ook echt meer dan genoeg te ontdekken, en als je weet dat je later een maand lang over het zuidereiland gaat doen zou ik die drie weken lekker op het noorder eiland blijven. Oa Bay of Islands, Coromandel, Rotorua, bezoek aan White Island, Mt Taranaki, Napier, en natuurlijk Tongariro National Park. Ik zou er zo naar terug gaan. Het ligt er natuurlijk ook maar net aan waar je van houdt. Je kunt binnen die drie weken makkelijk de oversteek maken en wat plekken op het zuider eiland bezoeken, en als je niet snel nog eens terug gaat zou ik dat ook zeker doen, maar het is zonde van de tijd als je weet dat je er later alsnog alle tijd voor hebt.

Ik vind het nog steeds moeilijk om te bepalen welk van de twee eilanden ik mooier vond, maar het feit dat we op het zuider eiland veel regen gehad hebben zal ook ongetwijfeld in die keuze een rol spelen.
Bedankt voor de reply :)

We blijven dan sowieso op het noordereiland, en dan lekker alles rustig aan ontdekken. Had al veel goede dingen gehoord over de bezienswaardigheden die je hier postte, dus daar gaan we ons maar eens in verdiepen en dan eens een reisplan opstellen :) Zijn er dingen die ik echt niet mag missen daar? Dingen die niet zo bekend zijn, maar wel zeker de moeite waard?
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_102515702
Zelf vond ik het bezoek aan White Island een van mijn hoogtepunten. Het kost wellicht een kleine zakcent, maar hoe vaak krijg je de kans om in een actieve vulkaan te lopen? Daarnaast is het een leuk boottochtje met ongetwijfeld veel dolfijnen onderweg.

Ook zou ik zelf , als ik nog eens terug ga, de Tongariro Northern Circuit graag willen lopen ipv van de eendaagse crossing. Die laatste was heel mooi, maar je loopt ook de hele dag in een lange optocht van mensen.
In het kader van minder massaal bezochte wandelingen is die naar de Duke's Nose bij de Bay of Islands ook een besliste aanrader.
In the coolest little capital of the world
  donderdag 29 september 2011 @ 20:13:28 #187
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102524980
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:38 schreef kabelhaspel het volgende:

Zuidereiland is wel het meest spectaculair van heel NZ iig. Vinden de NZ'ers zelf ook.
Ik ga in maart.
:Y
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Redactie Frontpage zaterdag 1 oktober 2011 @ 16:47:06 #188
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_102585173
Vergeet Gisborne niet als je het noordereiland doet!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_102593910
Als je van de avontuurlijke dingen bent:
Caving in Waitomo (je kan ook gewoon in een bootje naar glimwormen kijken, maar waarom zou je als je ook kan abseilien ;))
Raften in Rotorua, persoonlijk een van m'n favo rafttrips ooit, inclusief waterval van 7 meter.
Skydiven in Taupo, op een heldere dag kan je zowel de oost- als westkust zien. En het is de goedkoopste plek in NZ om het te doen.

Als je in Auckland begint zou ik eerst de Bay of Islands doen (Paihia, 90 mile beach, Waipoua Forest) en dan daarna afzakken richting Wellington. En aangezien je genoeg tijd heb, zou ik als ik jou was gewoon niet zoveel plannen, maar gewoon opschrijven wat je zeker wilt zien en daar je trip een beetje omheen breien.
  zondag 2 oktober 2011 @ 08:28:52 #190
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_102603430
Bedankt allemaal voor de tips tot nu toe!

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 22:15 schreef TinyTuna het volgende:

Als je in Auckland begint zou ik eerst de Bay of Islands doen (Paihia, 90 mile beach, Waipoua Forest) en dan daarna afzakken richting Wellington. En aangezien je genoeg tijd heb, zou ik als ik jou was gewoon niet zoveel plannen, maar gewoon opschrijven wat je zeker wilt zien en daar je trip een beetje omheen breien.
We vertrekken rond 2 januari vanuit Auckland, en dan keren we daar rond 16 januari weer terug, het is dus twee weken geworden. Nog steeds genoeg tijd voor het Noordereiland in principe :) Ik heb al veel suggesties opgezocht, en nu maar eens een beetje losjes een plan maken :).

Een van de laatste vragen hier nog, hebben jullie nog suggesties voor hotels/motels/bed&breakfasts/campings waar jullie goede herinneringen aan hebben?
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_102613415
Onze uitvalbasis voor Bay of Islands was Kahoe Farm Hostel, tevens een van de leukste en gezelligste overnachtingsplekken die we gehad hebben tijdens de reis.
Het word gerund door een Italiaan die helemaal idolaat is van voetbal, zijn eigen voetbalveld op het terrein heeft gemaakt waar iedere avond na het eten door de gasten op gespeeld wordt. Tevens maakt hij echt sublieme pasta en pizza zelf.
Het is al helemaal aan te raden om er oud en nieuw door te brengen, dan heeft hij ieder jaar een grootse barbecue en het eerste voetbaltoernooi ter wereld van het nieuwe jaar.

http://www.nzherald.co.nz(...)=7&objectid=10675583
In the coolest little capital of the world
  vrijdag 4 november 2011 @ 13:32:07 #192
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_103954988
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:28 schreef lizardtattoo het volgende:
Ik ga in 2011 weer, weet alleen nog niet wanneer precies. Ergens tussen januari en maart schat ik, maar kan ook later worden, afhankelijk van wanneer ze de cursus inplannen en hoe lang die gaat duren.
Het wordt dus half december. :)
Een volle week cursus en als afsluiting kan ik mooi de kerstviering van het bedrijf meemaken (lees: sjiek uit eten met zijn allen, moet ik nog kleding voor dat soort gelegenheden in mijn koffer meenemen ook :P ).

Maar dertig uur vliegen voor veertig uur cursus en dan weer dertig uur vliegen zie ik niet zo zitten, dus ik probeer een paar vakantiedagen op te nemen zodat ik een paar dagen eerder aankom en een paar dagen later wegga.

Zoals al gezegd denk ik aan een tripje Wellington (Overlander heen, overnachting in een backpackers of andere goedkope accomodatie, bezoekje Te Papa en Zealandia, met de Cable Car naar het Observatorium en dan 's avonds of de volgende ochtend weer terugvliegen naar Auckland).

Vanuit het bedrijf gaan we ook een dagje naar het Great Barrier Island.

Suggesties voor andere dagjesdingen die met openbaar vervoer vanuit Auckland te bereiken zijn? Ik ben er al een paar keer geweest dus de dingen uit de OP heb ik al gezien ;)
Of in Wellington (eventueel plak ik er nog een dagje aan)?
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_104011544
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 13:32 schreef lizardtattoo het volgende:

[..]

Suggesties voor andere dagjesdingen die met openbaar vervoer vanuit Auckland te bereiken zijn? Ik ben er al een paar keer geweest dus de dingen uit de OP heb ik al gezien ;)
Of in Wellington (eventueel plak ik er nog een dagje aan)?
Waitomo Caves Glimwormen/grotten
Raglan Surfen/strand
Coromandel Strand/Natuur
Rotorua Cultuur (Maori's)/Geothermisch gebied

In December opent er een nieuw skydivebedrijf net ten noorden van Auckland (Parakai) (Skydive Auckland), als je van soort dingen houdt.

Dit jaar wordt de Champion's Trophy mannenhockey in Auckland gehouden (3-11 december), dus afhankelijk van wanneer je er bent, kan je Nederland aanmoedigen. ;)
pi_104027304
Nieuw zeeland _O_

tevens TVP
pi_105129804
Vorige week een paar dagen naar NZ geweest, was weer top. Queenstown en Milford Sound aangedaan en een filmpje gemaakt:
pi_105141997
Interessant topic :)
  zaterdag 3 december 2011 @ 21:40:24 #197
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_105146436
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 12:38 schreef Kontiki het volgende:
Vorige week een paar dagen naar NZ geweest, was weer top. Queenstown en Milford Sound aangedaan en een filmpje gemaakt:
Milford Sound blijft mooi om te doen maar al vraag je mij persoonlijk dan gaat mijn voorkeur uit naar Doubtful Sound
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_105163418
Leuk filmpje Kontiki ^O^
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  zondag 4 december 2011 @ 18:43:59 #199
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_105175936
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 19:46 schreef Clan het volgende:
Interessant topic :)
heb je plannen om langs te komen Clan?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator zondag 4 december 2011 @ 19:40:22 #200
155227 crew  Guppy
dus
pi_105178390
Nog iets meer dan anderhalve maand, en dan is het zover :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 4 december 2011 @ 20:14:54 #201
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_105180124
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:40 schreef Guppyfriend het volgende:
Nog iets meer dan anderhalve maand, en dan is het zover :D
Nog 20 dagen voor mij *O*
Half bezopen is weggegooid geld.
  Redactie Frontpage maandag 5 december 2011 @ 18:43:21 #202
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_105218676
Ik wil ook weer :|
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_105219597
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 18:43 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

heb je plannen om langs te komen Clan?
Gezien onze leeftijd, en het feit dat mijn vrouw het vliegtuig niet in te krijgen is, denk ik dat het bij het bekijken van afbeeldingen en filmpjes blijft ;)
  maandag 5 december 2011 @ 19:28:06 #204
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_105220428
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 19:07 schreef Clan het volgende:

[..]

Gezien onze leeftijd, en het feit dat mijn vrouw het vliegtuig niet in te krijgen is, denk ik dat het bij het bekijken van afbeeldingen en filmpjes blijft ;)
er is altijd nog de boot Clan...mooi met 'n containership 6 weken dobberen op de woelige baren
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_105221868
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 19:28 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

er is altijd nog de boot Clan...mooi met 'n containership 6 weken dobberen op de woelige baren
De boot is ook een mooie reis langs al die culturen die je tegen gaat komen, zelf zie ik zo'n reis wel zitten, al ga ik liever met het vliegtuig ;)
pi_105245171
topland *;
pi_105245920
Wil hier ook absoluut nog wel eens naartoe.
Ben helaas alleen op het Noordereiland geweest. Is nu al jaren geleden maar het rondlopen in het park bij Rotorua heeft zo'n gigantische indruk op me gemaakt. Kan nog de zwavellucht ruiken =D
  zaterdag 24 december 2011 @ 13:02:47 #208
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_105997975
Kick, ik vertrek vanavond voor 4 weken naar het Noordereiland :) Ben heel erg benieuwd, is de eerste keer voor mij en ga mijn ouders daar bezoeken in Auckland. Daarna 2,5 week met een camper over het eiland toeren :)
Half bezopen is weggegooid geld.
  Moderator zaterdag 24 december 2011 @ 13:03:53 #209
155227 crew  Guppy
dus
pi_105998010
Heel gaaf, goeie kick!

Wij vertrekken over 4 weken, en ik heb vandaag onze internationale rijbewijzen gehaald *O* voorpret!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 24 december 2011 @ 13:04:44 #210
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_105998034
Ik vertrek over 2,5 maand :)
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_105998087
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:03 schreef Guppyfriend het volgende:
Heel gaaf, goeie kick!

Wij vertrekken over 4 weken, en ik heb vandaag onze internationale rijbewijzen gehaald *O* voorpret!
Hier ook, nog iets minder dan 4 weken en vorige week de internationale rijbewijzen gehaald *O*
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Moderator zondag 8 januari 2012 @ 13:08:27 #212
155227 crew  Guppy
dus
pi_106556027
Ooh, de voorpret :D

Wat we heel graag willen doen is whale watching. Het wordt veel aangeboden, dus keuze te over. In onze reisgids wordt Whale Watch Kaikoura aangeraden, en ik moet zeggen dat het er goed uit ziet. Ik nijg daar ook naar.
Maar zijn er nog andere aanraders die we ook in overweging moeten nemen? We komen op beide eilanden, dus waar maakt niet zoveel uit
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage zondag 8 januari 2012 @ 21:50:25 #213
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_106579758
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 13:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Ooh, de voorpret :D

Wat we heel graag willen doen is whale watching. Het wordt veel aangeboden, dus keuze te over. In onze reisgids wordt Whale Watch Kaikoura aangeraden, en ik moet zeggen dat het er goed uit ziet. Ik nijg daar ook naar.
Maar zijn er nog andere aanraders die we ook in overweging moeten nemen? We komen op beide eilanden, dus waar maakt niet zoveel uit
Kaikoura is geweldig, dat kan ik je uit ervaring vertellen. Zeer goed geregeld, zeer moderne katamarans en bij het niet zien van een dolfijn/walvis (een deel van) je geld terug.

Gelukkig zag ik potvissen, hectors- en dusky dolphins.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator maandag 9 januari 2012 @ 21:36:32 #214
155227 crew  Guppy
dus
pi_106619419
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:50 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Kaikoura is geweldig, dat kan ik je uit ervaring vertellen. Zeer goed geregeld, zeer moderne katamarans en bij het niet zien van een dolfijn/walvis (een deel van) je geld terug.

Gelukkig zag ik potvissen, hectors- en dusky dolphins.
Dat klinkt goed :) welke periode was jij er?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage maandag 9 januari 2012 @ 22:17:00 #215
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_106621723
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:36 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat klinkt goed :) welke periode was jij er?
Midden januari 2007.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 09:17:25 #216
155227 crew  Guppy
dus
pi_106672253
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:17 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Midden januari 2007.
Kijk, wij zijn er in februari :) hopelijk gaan wij ook zoveel moois zien!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage woensdag 11 januari 2012 @ 10:21:35 #217
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_106673593
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 09:17 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Kijk, wij zijn er in februari :) hopelijk gaan wij ook zoveel moois zien!
Je kon eerder in de archieven van Whalewatch Kaikoura (whalewatch.co.nz) kijken naar de sightings per datum. Misschien is dat nog online? Ze hebben inmiddels een andere website dus ik weet het niet zeker...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 10:26:03 #218
155227 crew  Guppy
dus
pi_106673699
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:21 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Je kon eerder in de archieven van Whalewatch Kaikoura (whalewatch.co.nz) kijken naar de sightings per datum. Misschien is dat nog online? Ze hebben inmiddels een andere website dus ik weet het niet zeker...
Volgens mij kan dat nog steeds, hier bij recent sightings :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage woensdag 11 januari 2012 @ 10:40:36 #219
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_106674073
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:26 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat nog steeds, hier bij recent sightings :Y
Gaat maar terug tot nov 2011. Eerder ging het jaren terug.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 10:45:45 #220
155227 crew  Guppy
dus
pi_106674223
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:40 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Gaat maar terug tot nov 2011. Eerder ging het jaren terug.
Oh, da's jammer. Dan zijn ze misschien data kwijt geraakt toen ze een nieuwe site maakten. Zonde!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage woensdag 11 januari 2012 @ 10:48:55 #221
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_106674331
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:45 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Oh, da's jammer. Dan zijn ze misschien data kwijt geraakt toen ze een nieuwe site maakten. Zonde!
Dat denk ik niet, ik denk gewoon dat ze de noodzaak niet echt zien... er is gewoon een keuze gemaakt. Ik vond het destijds (06/7) wel fijn om te kijken wanneer er goede sightings waren geweest in 06/05. Geen 100% garantie natuurlijk, maar wel handig.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 10:51:45 #222
155227 crew  Guppy
dus
pi_106674397
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:48 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, ik denk gewoon dat ze de noodzaak niet echt zien... er is gewoon een keuze gemaakt. Ik vond het destijds (06/7) wel fijn om te kijken wanneer er goede sightings waren geweest in 06/05. Geen 100% garantie natuurlijk, maar wel handig.
Nee, garantie heb je helaas niet, maar als ik zo teruglees zijn de sightings nu wel aardig. Ik wil toch de gok wel wagen :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage woensdag 11 januari 2012 @ 11:05:17 #223
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_106674765
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:51 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nee, garantie heb je helaas niet, maar als ik zo teruglees zijn de sightings nu wel aardig. Ik wil toch de gok wel wagen :)
Die gok zou ik altijd wagen idd :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_106674959
Nog een tip voor als je gevoelig bent voor zeeziekte: hou de waarschuwingen in de gaten. Toen ik er was, vorig jaar februari, waren er heel wat mensen die geen walvis gezien hebben omdat ze de hele vaart met een groen gezicht over een zakje gebogen stonden.

Ik heb toen twee potvissen gezien, en op de terugweg nog wat andere dieren als albatrossen, zeehonden en dolfijnen. Erg mooie ervaring.
In the coolest little capital of the world
  Redactie Frontpage woensdag 11 januari 2012 @ 11:34:46 #225
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_106675699
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:11 schreef Drebbelman het volgende:
Nog een tip voor als je gevoelig bent voor zeeziekte: hou de waarschuwingen in de gaten. Toen ik er was, vorig jaar februari, waren er heel wat mensen die geen walvis gezien hebben omdat ze de hele vaart met een groen gezicht over een zakje gebogen stonden.

Ik heb toen twee potvissen gezien, en op de terugweg nog wat andere dieren als albatrossen, zeehonden en dolfijnen. Erg mooie ervaring.
Wij waren in 2007 een uur te vroeg. Toen konden we met een uitvaart eerder mee. Zee zag er in de baai kalm uit, op volle zee was er deining van meer dan 2m. Had een gemberpil geslikt en daar ben ik nu nog blij mee! Een hele bus Japanners is niet van hun plek gekomen.. De uitvaart die ik geboekt heb is niet meer uitgevaren vanwege de ruwe zee, dus zorg dat je er altijd vroeg bent!!!!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 11:57:16 #226
155227 crew  Guppy
dus
pi_106676407
Ik heb zelf nog nooit zeeziekte gehad, maar zo'n pil kan natuurlijk geen kwaad. Check!

En we waren toch al van plan om vroeg te gaan, we zijn ochtendmensen, dat scheelt :Y Van de week maar eens boeken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106676470
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:34 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wij waren in 2007 een uur te vroeg. Toen konden we met een uitvaart eerder mee. Zee zag er in de baai kalm uit, op volle zee was er deining van meer dan 2m. Had een gemberpil geslikt en daar ben ik nu nog blij mee! Een hele bus Japanners is niet van hun plek gekomen.. De uitvaart die ik geboekt heb is niet meer uitgevaren vanwege de ruwe zee, dus zorg dat je er altijd vroeg bent!!!!
Zeeziek zijn op een uitvaart is nooit grappig :')

sorry, ik moest hem gewoon even plaatsen :@
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  Redactie Frontpage woensdag 11 januari 2012 @ 12:02:15 #228
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_106676567
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:57 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb zelf nog nooit zeeziekte gehad, maar zo'n pil kan natuurlijk geen kwaad. Check!

En we waren toch al van plan om vroeg te gaan, we zijn ochtendmensen, dat scheelt :Y Van de week maar eens boeken
Die kan je gewoon bij de Whalewatch winkel kopen... tenminste, in 2007 :P
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_106680691
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Moderator woensdag 18 januari 2012 @ 20:02:37 #230
155227 crew  Guppy
dus
pi_106962452
Nog een weekje *O*

We hebben een auto gehuurd, en gaan daarmee rondtrekken. Ik zit alleen een beetje te kijken, je kunt het eigen risico afkopen/je extra verzekeren. Is dat nou aan te raden? Het is een fiks bedrag, maar het afkoopbedrag is ook niet misselijk. Kun je een hoor leuke dingen van doen.

Wat hebben jullie gedaan?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106968127
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Nog een weekje *O*

We hebben een auto gehuurd, en gaan daarmee rondtrekken. Ik zit alleen een beetje te kijken, je kunt het eigen risico afkopen/je extra verzekeren. Is dat nou aan te raden? Het is een fiks bedrag, maar het afkoopbedrag is ook niet misselijk. Kun je een hoor leuke dingen van doen.

Wat hebben jullie gedaan?
Om welke bedragen gaat het? Autorijden in Nieuw-Zeeland is over het algemeen vrij makkelijk (zodra je aan het links rijden gewend bent). Zelfs in steden zoals Auckland en Wellington is de drukte niks vergeleken bij veel plaatsen in Nederland, en alles is heel goed aangegeven, wat rijden ook een stuk makkelijker maakt.

Ik denk dat het ook ligt aan hoe zelfverzekerd je zelf bent. Als jij een stuk lekkerder rijdt als je weet dat je niet voor de schade hoeft op te draaien mocht er iets gebeuren, dan draagt dat misschien ook wel bij aan je vakantievreugde, ook al had je dat geld aan iets leukers kunnen besteden.
  Redactie Frontpage donderdag 19 januari 2012 @ 08:30:43 #232
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_106979178
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Nog een weekje *O*

We hebben een auto gehuurd, en gaan daarmee rondtrekken. Ik zit alleen een beetje te kijken, je kunt het eigen risico afkopen/je extra verzekeren. Is dat nou aan te raden? Het is een fiks bedrag, maar het afkoopbedrag is ook niet misselijk. Kun je een hoor leuke dingen van doen.

Wat hebben jullie gedaan?
Ik zat er 6 maand, liep er ook stage, destijds voor 2000 dollar een bakbeest van een Nissan gekocht, en weer voor 1500 dollar verkocht. Verzekering was iets van 120 dollar voor dat halve jaar. Heb dus helaas geen verstand van eigen risico/afkoopsom etc. in NZL. Misschien moet je rechtsedirecte even een pm sturen, die woont er.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 19 januari 2012 @ 16:14:45 #233
197456 ytram
...dacht je!
pi_106994122
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Nog een weekje *O*

We hebben een auto gehuurd, en gaan daarmee rondtrekken. Ik zit alleen een beetje te kijken, je kunt het eigen risico afkopen/je extra verzekeren. Is dat nou aan te raden? Het is een fiks bedrag, maar het afkoopbedrag is ook niet misselijk. Kun je een hoor leuke dingen van doen.

Wat hebben jullie gedaan?
In zowel Australië als in Nieuw Zeeland heb ik het wel gedaan. In Australië omdat het heel voordelig via de vergelijkingswebsite kon (al moest ik in eerste instantie bij schade wel zelf vergoeden tot AU$5000,- maar kon het achteraf terug claimen). In Nieuw Zeeland kostte het bijna niks (NZ$ 10,- per dag) om het erbij te nemen. Achteraf gezien niet nodig (maar het gaf wel een heel relax gevoel), verkeer in NZ is heel rustig en totaal niet te vergelijk met bijvoorbeeld de Nederlandse randstad (waar ik veel kilometers maak).

In beide situaties heb ik mezelf wel afgevraagd: heb ik in Nederland al eens schade gehad (heb inmiddels al 10 jaar mijn rijbewijs)? Kan ik een eventuele claim betalen en wil ik me daarmee bezig houden tijdens mijn reis? Wat zijn de kosten van het afkopen?

Bij welk bedrijf heb je welk type auto gehuurd (maakt niets uit met betrekking tot de vraag, gewoon interesse)?
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
  vrijdag 20 januari 2012 @ 09:48:09 #234
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_107020447
ik zou me zelf meer zorgen om een goede dekking door derden.

Het is hier in NZ niet verplicht om je als automobilist te verzekeren met als gevolg dat er behoorlijk wat mensen onverzekert rond rijden.

Ik weet niet wat er precies in de polis staat van de huurmaatschappij maar ik neem aan dat als er iemand tegen je op rijdt die niet verzekert is en dus niet kan of wil betalen, de huurmaatschappij toch bij jou uitkomt om centen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Redactie Frontpage vrijdag 20 januari 2012 @ 15:17:28 #235
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_107030522
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 09:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik zou me zelf meer zorgen om een goede dekking door derden.

Het is hier in NZ niet verplicht om je als automobilist te verzekeren met als gevolg dat er behoorlijk wat mensen onverzekert rond rijden.

Ik weet niet wat er precies in de polis staat van de huurmaatschappij maar ik neem aan dat als er iemand tegen je op rijdt die niet verzekert is en dus niet kan of wil betalen, de huurmaatschappij toch bij jou uitkomt om centen
Ik was WA verzekerd: schade die ik aan anderen toe zou brengen was gedekt, eigen schade niet. Hoe het in NZ gaat als een onverzekerd iemand tegen je aan rijdt weet ik niet... Gaat dat niet net zo als in NL? De veroorzaker moet betalen?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 20 januari 2012 @ 16:10:45 #236
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_107032618
Ik ben net terug van 4 weken Nieuw-Zeeland, ongelofelijk, wat een reis en wat een land _O_

Ik had mijn campervan overigens allrisk verzekerd, gezien het aantal malloten wat zonder verzekering en met drank op achter het stuur zit, je weet het maar nooit :)
Half bezopen is weggegooid geld.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 01:00:42 #237
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_107056353
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:17 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Gaat dat niet net zo als in NL? De veroorzaker moet betalen?
kale kip and all that...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 08:19:51 #238
155227 crew  Guppy
dus
pi_107059400
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:59 schreef TinyTuna het volgende:

[..]

Om welke bedragen gaat het? Autorijden in Nieuw-Zeeland is over het algemeen vrij makkelijk (zodra je aan het links rijden gewend bent). Zelfs in steden zoals Auckland en Wellington is de drukte niks vergeleken bij veel plaatsen in Nederland, en alles is heel goed aangegeven, wat rijden ook een stuk makkelijker maakt.

Ik denk dat het ook ligt aan hoe zelfverzekerd je zelf bent. Als jij een stuk lekkerder rijdt als je weet dat je niet voor de schade hoeft op te draaien mocht er iets gebeuren, dan draagt dat misschien ook wel bij aan je vakantievreugde, ook al had je dat geld aan iets leukers kunnen besteden.
Het gaat om een eigen risico van NZ$ 3.163,-
Het eigen risico kan worden gereduceerd tot NZ$ 338,- als we NZ$ 25,09 per dag betalen (NZ$ 551,98)
Het eigen risico kan volledig worden algekocht als we NZ$ 36,59 per dag betalen (NZ$ 804,98)

Al met al vind ik het nogal wat. Aan de ene kant rijdt het natuurlijk heel lekker als je weet dat je niet voor schade hoeft op te draaien. Aan de andere kant ben ik er ook niet van om alles maar te verzekeren.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 16:14 schreef ytram het volgende:

[..]

In Nieuw Zeeland kostte het bijna niks (NZ$ 10,- per dag) om het erbij te nemen. Achteraf gezien niet nodig (maar het gaf wel een heel relax gevoel), verkeer in NZ is heel rustig en totaal niet te vergelijk met bijvoorbeeld de Nederlandse randstad (waar ik veel kilometers maak).

In beide situaties heb ik mezelf wel afgevraagd: heb ik in Nederland al eens schade gehad (heb inmiddels al 10 jaar mijn rijbewijs)? Kan ik een eventuele claim betalen en wil ik me daarmee bezig houden tijdens mijn reis? Wat zijn de kosten van het afkopen?

Bij welk bedrijf heb je welk type auto gehuurd (maakt niets uit met betrekking tot de vraag, gewoon interesse)?
Kijk, dat is al een stuk interessanter tarief.

Die vragen die jij je stelt heb ik me ook afgevraagd. Wij hebben ook allebei ons rijbewijs 9 jaar, hebben allebei nog nooit schade gereden (en toch dagelijks op de weg geweest). Een claim, leuk is het niet, maar kunnen we wel betalen. Natuurlijk wil je je daar liever niet mee bezig houden, maar dat wil je in NL ook niet.

We hebben bij Europcar een Full Size Car gehuurd. Eigenlijk was de bedoeling een Medium Size Car, maar die waren niet meer beschikbaar in onze periode, dus kregen we een gratis upgrade.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 09:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik weet niet wat er precies in de polis staat van de huurmaatschappij maar ik neem aan dat als er iemand tegen je op rijdt die niet verzekert is en dus niet kan of wil betalen, de huurmaatschappij toch bij jou uitkomt om centen
In eerste instantie zijn wij verantwoordelijk voor schade die derden aan de auto veroorzaken, staat er. Alleen wanneer de tegenpartij een verzekering blijkt te hebben die ervoor opdraait, krijgt wij onze Third Party Liability fee terug.

Ik weet het nog niet. Van de week even overleggen met mn vriend wat hij ervan denkt.

En als we de auto ophalen nog even doorvragen, hoe het nou precies in elkaar zit. Stel dat je in Auckland tegen een paaltje rijdt, en in Wellington parkeert er iemand tegen jou aan, moet je dan twee keer eigen risico betalen? En zou afkopen dat helemaal afdekken?

In ieder geval bedankt voor de tips en ervaringen allemaal ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107060569
Ik vond het wel fijn om een goede verzekering te hebben. Kans dat er iets gebeurt is natuurlijk erg klein, maar er vlogen wel continue kleine steentjes tegen de auto, en ik heb een hekel aan dat geluid.

Verder scheurde een Kea papegaai een stuk rubber van de auto, dus ik was wel blij dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken.
pi_107062172
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 10:31 schreef Kontiki het volgende:
Verder scheurde een Kea papegaai een stuk rubber van de auto, dus ik was wel blij dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken.
_O-
Die vogel is echt de nachtmerrie van elk verhuurbedrijf in Nieuw-Zeeland haha...
In the coolest little capital of the world
  Redactie Frontpage zaterdag 21 januari 2012 @ 12:14:32 #241
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_107062502
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 12:02 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

_O-
Die vogel is echt de nachtmerrie van elk verhuurbedrijf in Nieuw-Zeeland haha...
Ik zat te eten bij een kleine Diner in Arthurs Pass en mijn tas stond 1 meter van me af. Komen er 2 Kea's op me af (eerst zag ik er maar 1). De ene die ik zag, die ging voor me op tafel zitten, om me af te leiden denk ik? Ik was goed afgeleid; ineens hoor ik naast me herrie, zie ik daar een Kea die mijn tas open heeft gekregen en er met mijn zonnebrand vandoor gaat!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 12:50:20 #242
155227 crew  Guppy
dus
pi_107063174
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 12:14 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik zat te eten bij een kleine Diner in Arthurs Pass en mijn tas stond 1 meter van me af. Komen er 2 Kea's op me af (eerst zag ik er maar 1). De ene die ik zag, die ging voor me op tafel zitten, om me af te leiden denk ik? Ik was goed afgeleid; ineens hoor ik naast me herrie, zie ik daar een Kea die mijn tas open heeft gekregen en er met mijn zonnebrand vandoor gaat!
OMG, hahaha!

Ik heb in ieder geval wel onze Whale Watch trip in Kaikoura geboekt :) Ooh, nu gaan we echt bijna!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:06:07 #243
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_107311920
Nog een week of 5 en dan gaan ik en een kameraad ook.
Behalve de vlucht en auto helemaal niks geboekt. Alleen een globale route.

Ultieme vrijheid ervaren.
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_107316235
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:06 schreef kabelhaspel het volgende:
Behalve de vlucht en auto helemaal niks geboekt. Alleen een globale route.
En zo hoort het ;) Makkelijk zat om onderweg wat te boeken.
  Moderator dinsdag 31 januari 2012 @ 07:52:53 #245
155227 crew  Guppy
dus
pi_107429987
:W vanuit een allerschattigst B&B in Matakohe
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage dinsdag 31 januari 2012 @ 08:19:22 #246
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_107430201
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 07:52 schreef Guppyfriend het volgende:
:W vanuit een allerschattigst B&B in Matakohe
Kia Ora!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 20 februari 2012 @ 12:23:42 #247
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_108181852
Nog 9 dagen te gaan en dan vertrek ik ook voor een maand :)
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_108183614
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 12:23 schreef kabelhaspel het volgende:
Nog 9 dagen te gaan en dan vertrek ik ook voor een maand :)
Ga je alleen? Dat zou ik zelf ook wel willen eigenlijk..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 20 februari 2012 @ 15:58:46 #249
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_108189668
Nee, ik reis niet alleen :)
Goed verhaal. Lekker kort.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 01:23:11 #250
129836 withxhonor
straight edge
pi_108213784
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 13:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Ooh, de voorpret :D

Wat we heel graag willen doen is whale watching. Het wordt veel aangeboden, dus keuze te over. In onze reisgids wordt Whale Watch Kaikoura aangeraden, en ik moet zeggen dat het er goed uit ziet. Ik nijg daar ook naar.
Maar zijn er nog andere aanraders die we ook in overweging moeten nemen? We komen op beide eilanden, dus waar maakt niet zoveel uit
als je in kaikoura bent, is het leuk om ff bij de tourist info langs te lopen en te vragen of de lokale vliegclub nog steeds Pilote-a_plane doet. als dit nog steeds zo is, doen!
in 2004 kostte het 85 nzd om een half uur met een instructeur rond te vliegen! tijdens het taxien vraagt ie of je al je handen op het stuur wil leggen voor een beetje gevoel en zodra je goed en wel los bent van de grond, laat hij het stuur los en vlieg jij!
high fives and stagedives
  Redactie Frontpage dinsdag 21 februari 2012 @ 08:26:30 #251
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_108215235
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 01:23 schreef withxhonor het volgende:

[..]

als je in kaikoura bent, is het leuk om ff bij de tourist info langs te lopen en te vragen of de lokale vliegclub nog steeds Pilote-a_plane doet. als dit nog steeds zo is, doen!
in 2004 kostte het 85 nzd om een half uur met een instructeur rond te vliegen! tijdens het taxien vraagt ie of je al je handen op het stuur wil leggen voor een beetje gevoel en zodra je goed en wel los bent van de grond, laat hij het stuur los en vlieg jij!
Hierzo: http://www.airkaikoura.co.nz/pilotaplane.html

Staan geen prijzen, dus dan zal je even moeten mailen/belllen.
Ik denk echter dat guppy wel wat beters te doen heeft dan FOK checken vanuit NZL :P
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 21 februari 2012 @ 08:48:37 #252
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_108215501
Cool! Thnx voor de link. Staat genoteerd ;)
Goed verhaal. Lekker kort.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 08:57:13 #253
155227 crew  Guppy
dus
pi_108335180
Ik ben terug :W

Heel gaaf land, wat een prachtige natuur en aardige mensen! We hebben heel veel gave dingen gezien en ik was vooral onder de indruk van de Kauri bomen O+ ook de Kiwi's vond ik geweldig, en ik heb een echte walvis gezien! Veel wandelingen gemaakt en op toffe plaatsen geweest.

Helaas ook wat tegenslag gehad, maar dat mag de pret niet drukken.

Al met al een heel toffe tijd gehad, en ik zou best nog wel eens terug willen, ookal zijn we er nu toch een hele tijd geweest.

Trouwens, ik heb nog wat tegoed staan voor het gebruik van Zenbu hotspots. Mocht iemand willen, dan heb ik de code nog. Staat nog iets van 80MB of zo, mag je zo hebben. Wie wil, mag de code van me hebben.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 24 februari 2012 @ 09:13:57 #254
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_108335487
Wat houdt dat precies in? Jij zit ook Arnhem toch?
Goed verhaal. Lekker kort.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 09:18:46 #255
155227 crew  Guppy
dus
pi_108335562
Jups :Y

In heel Nieuw Zeeland heb je Zenbu-hotspots. Veel motels en B&B's hebben dat bijvoorbeeld. Als je met je Wifi op je telefoon of laptop verbinding maakt met zo'n netwerk krijg je de inlogpagina van Zenbu te zien. Dan kun je door middel van een via creditcard gekochte inlogcode inloggen en dan even op internet. Mail checken, dat soort dingetjes. Skypen lijkt me teveel MB's kosten, maar even iets opzoeken kan prima.

Ik heb dus een keer zo'n code gekocht, 10 NZD voor 100MB, en dat heb ik niet opgemaakt. Dacht, misschien hebben jullie er nog iets aan
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage vrijdag 24 februari 2012 @ 09:30:39 #256
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_108335824
Tegenslag? Hopelijk was het niet erg vervelend. Goed te horen dat je het naar je zin gehad hebt!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 09:59:01 #257
155227 crew  Guppy
dus
pi_108336507
Mwa, we hebben nogal wat gezeik gehad met de huurauto en het verhuurdersbedrijf. Gelukkig hadden we het eigen risico afgekocht, maar ondanks dat toch een hoop gedoe.

Op het Noordereiland had iemand tegen onze auto aan geparkeerd :') domme pech natuurlijk, maar gelukkig lieten ze wel een briefje achter. Die mensen hebben ook meteen met de verhuurder gebeld om de schade te vergoeden.

Op het Zuidereiland namen we in het schemerdonker een bocht naar rechts naar het hotel. Natuurlijk keken we allebei goed uit, want ander land, andere kant van de weg, je kent het wel. Maar we hadden dat kleine grijze sportautootje wat zonder licht en te hard reed gewoonweg niet gezien. Hij heeft ons wel gezien zei hij, maar is gewoon vol op ons ingereden, ondanks dat hij een baan had om uit te wijken. Kwam 'm wel goed uit, want hij had net insurance afgesloten... -O- tja, daar sta je dan.
Gelukkig hadden we zelf niks, maar je krijgt dan wel de hele rambam. Politie en alles erbij natuurlijk.
En tja, dan kan je wel gaan roepen dat ie geen licht aanhad en te hard reed, maar ja, wij hadden geen voorrang gegeven. We waren hoe dan ook fout. Gelukkig kwamen we er met een relatief kleine boete van af.
Toen was het verhuurdersbedrijf natuurlijk pissig en wilde geen vervangende auto meer leveren.

Na veel gebel het maar opgegeven en besloten om de rest van de route met de InterCity bussen af te leggen. Misschien niet ideaal en hierdoor konden we niet alles zien wat we wilden, maar als het zo moet dan laat maar zitten.

Uiteindelijk bleken die bussen ook hartstikke lollig. Natuurlijk ben je niet zo flexibel als met een auto, en met je koffer naar je hotel wandelen is ook niet ideaal. Maar de chauffeurs waren grappig en vertelden door de intercom in de bus ook nog van alles over de omgeving. Zo zagen we toch nog van alles.

Het is een beetje tering naar de nering zetten, maar we laten ons door zoiets niet kisten. We waren ook allang blij dat we er niks aan hadden overgehouden (lichamelijk dan) en dat we weer verder konden.
De reisorganisatie hielp ook goed mee door enkele hotels kosteloos om te boeken, dat was fijn.

Het is aan de ene kant een beetje jammer dat het zo liep, maar aan de andere kant is dit pas onze eerste vakantie waarin überhaupt iets misgaat. Dus we doen het nog best aardig :D En we lachen er alweer om, gelukkig zijn we zo ook wel weer.

We zijn zelfs alweer aan het rondkijken waar we nu heen zullen gaan. Of dat ook met een huurauto zal zijn, betwijfel ik, maar met OV kom je natuurlijk ook prima rond. Misschien is dat ook gewoon meer ons ding :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 24 februari 2012 @ 10:40:00 #258
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_108337656
Jammer dat het zo gelopen is... Welke verhuurtoko had je? Wij gaan met een Toyota RAV4 via Jucy.co.nz :)

Kun je mij die code per PM sturen of moet ik hem ophalen? Kan wel van pas komen namelijk denk ik.
Goed verhaal. Lekker kort.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 10:42:02 #259
155227 crew  Guppy
dus
pi_108337710
Ik PM m wel ff, ik neem aan dat ie nog gewoon werkt.

Wij hadden een Europcar. Ik heb veel Jucy's gezien onderweg, dus dat zit wel goed ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 24 februari 2012 @ 11:02:02 #260
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_108338383
Nice :)
Goed verhaal. Lekker kort.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 11:02:59 #261
155227 crew  Guppy
dus
pi_108338421
Welcome, hopelijk heb je er nog wat aan ;) Wanneer ga je?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 24 februari 2012 @ 11:10:15 #262
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_108338658
Vrijdag om 14.10u stijgt de kist van Cathay Pacific op richting Hong Kong.
Daar Hong Kong in want we hebben 8 uur transittijd, en daarna naar Auckland.

Daar huurauto ophalen. 2 of 3 dagen bij familie zitten en daarna van Noord naar Zuid roadtrippen.In Auckland nog wat basis campinggear kopen zodat we kunnen wildkamperen her en der.

Auto inleveren in Christchurch, en dan met een binnenlandse vlucht met Jetstar terug naar Auckland en dan weer naar huis, ook via Hong Kong.
Goed verhaal. Lekker kort.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 11:16:21 #263
155227 crew  Guppy
dus
pi_108338887
Ah, zelfde vlucht als wij hadden, ongeveer. In ieder geval zelfde transit tijd :')

Heel veel plezier alvast!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage vrijdag 24 februari 2012 @ 14:24:26 #264
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_108345976
Ah dat is balen guppy. Ik weet nog in de tijd dat ik daar was dat ze nogal panisch zijn voor toeristen die niet uit Engeland of andere linksrijdende landen komen. Ik denk dat dat tegen jullie heeft gesproken, ook al lijken jullie me in deze situatie niet echt schuldig.

Gelukkig dan dat het per bus nog goed is gekomen. Nog mooie plaatjes geschoten?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 14:45:52 #265
155227 crew  Guppy
dus
pi_108346849
Ja, dat vonden wij ook. Schuldig waren we natuurlijk wel, want we hebben geen voorrang verleend. Maar goed, in dit specifieke geval was het niet helemaal zo zwart-wit als het lijkt. Alleen heb je daar weinig aan. Of liever gezegd, de politie heeft er weinig boodschap aan.

Europcar voerde trouwens ook de schade op het Noordereiland aan als reden om geen vervangende auto te leveren. Ja, alsof wij er wat aan konden doen dat andere mensen tegen onze auto aan parkeerden :') en die mensen hebben nota bene direct met Europcar gebeld om de schade te vergoeden.

Rare business, die auto-verhuurders. Kijk, ik snap allemaal wel dat het best erg is en zo. Maar het is ook een beetje part of the deal, denk ik dan. Als fietsverhuurder ga je toch ook niet zeiken als er iemand eens een voorwiel kromrijdt. Of in ieder geval lever je dan toch een andere fiets.

Maar ja, het zal wel, we hebben onze vakantie er gelukkig niet door laten verpesten. Dat gun ik ze niet. En daarnaast, dat was amper mogelijk, want wat een mooi land is het, zeg O+

Mooie plaatjes volgen, ik ben ze nog aan het uitzoeken :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage maandag 5 maart 2012 @ 12:01:03 #266
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_108736502
Nou GF, dump eens wat foto's hier van de mooie scenery etc :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator maandag 5 maart 2012 @ 12:49:12 #267
155227 crew  Guppy
dus
pi_108738166
Ooh shit ja!! I'm on it :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108738286
Ik wil er zo graag heen, eerst afstuderen en dan misschien maar eens plannen gaan maken om dit te gaan doen, ik moet dit land zien!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Frontpage maandag 5 maart 2012 @ 13:19:50 #269
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_108739165
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik wil er zo graag heen, eerst afstuderen en dan misschien maar eens plannen gaan maken om dit te gaan doen, ik moet dit land zien!
Je kan er ook afstuderen ;)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 5 maart 2012 @ 18:05:46 #270
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_108749071
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:19 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Je kan er ook afstuderen ;)
inderdaad, buitenlandse studenten zijn voor vele scholen en uni's een prima inkomstenbron
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator maandag 5 maart 2012 @ 18:38:57 #271
155227 crew  Guppy
dus
pi_108750326
Hier een paar plaatjes *O*

Skytower


Haruru Falls


Geisers in Rotorua


Huka Falls


Meer volgt als ik niet meer ziek ben :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage maandag 5 maart 2012 @ 21:35:14 #272
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_108760173
Huka heb ik nog een wandeling gedaan :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_108838800
Wij zijn ook terug *O* Geweldige tijd gehad, wat een land. We hebben de hele vakantie met een huurauto gereden en in hostels overnacht, bijna allemaal geboekt via de BBH. Als je ook van plan bent om hostels te doen is dat aan te raden, die kaart heb je er zo uit.

Wat een naar verhaal trouwens guppy, wij hebben ook bijna een aanrijding gehad met een afgeragde Mercedes die ons met 120 door de berm van de binnenbocht voorbij kwam, zaten een stel tieners in. Ze reden te snel om een kenteken te noteren, maar we zijn wel bij het eerste het beste café gestopt om weer even op adem te komen :X

We hadden ook wat krasjes en een deuk op de auto (portier van iemand tegen onze achterdeur), maar het verhuurbedrijf deed daarover niet moeilijk. We hadden volledige verzekering, ze keken even om de hoek of de auto er stond en het was afgehandeld. Ook met de Interislander hadden ze ons goed geholpen, we hadden namelijk een ticket bij het verhuurbedrijf geboekt voor 11 februari, en toen we bij de boot stonden bleek het een ticket voor 10 februari te zijn (stom, hadden we moeten zien). Nog nét de allerlaatste plaats op de boot kunnen bemachtigen en in Picton meteen bij het bedrijf langsgegaan en eigenlijk zonder veel problemen het geld teruggekregen. Wij hadden een Corolla van Apex Rentals trouwens.

Het hoogtepunt van de reis opnoemen is moeilijk, maar Bay of Islands, Rotorua, een helicoptervlucht rond Franz Josef en de Milford Sound staan zeker bovenin het lijstje. Christchurch was, op een andere manier natuurlijk, ook erg indrukwekkend.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_108848511
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:35 schreef JeMoeder het volgende:
Huka heb ik nog een wandeling gedaan :)
Heb je ook in de hot water stream gezeten in Spa Park? :D
  donderdag 8 maart 2012 @ 09:06:41 #275
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_108853724
Wij hadden een kleine campervan van Jucy,absoluut geen slecht woord over. Ik kreeg wel midden in Tongariro een probleem met de remmen,terwijl ik afdaalde van de berg. Eenmaal beneden direct gebeld naar Jucy,en ondanks dat het al 7 uur savonds was kwam er direct een monteur van de AA naar onze camping midden in Tongariro. Vriendelijke mensen,en werden erg goed geholpen,vooral door geruststellingen. Je staat toch redelijk in de middle of nowhere in een vreemd land. De volgende dag op aanraden van Jucy toch even naar een garage gereden zo'n 20km verderop. Superkleine garage,en toen we aankwamen vertelde de monteur daar dat hij al gebeld was door Jucy en door de monteur van de AA die eerder een noodreparatie had uitgevoerd op de camping. Uurtje op de brug,kregen koffie en broodjes van de garage,en konden daarna zo weer weg. Nog 2x gebeld door Jucy daarna of alles oke was en of er geen problemen verder waren: kortom een zeer goede oplossing voor een naar probleem,want je wilt en je hoort niet stil te staan met je huurwagen. Maar al met al een perfecte service verleend door Jucy en de AA. Wij waren wel allrisk verzekerd,dat moet gezegd worden.
Half bezopen is weggegooid geld.
  Redactie Frontpage donderdag 8 maart 2012 @ 09:10:44 #276
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_108853782
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 23:51 schreef TinyTuna het volgende:

[..]

Heb je ook in de hot water stream gezeten in Spa Park? :D
Nope, ik deed een weekendje Taupo/Turangi met raften, Tongariro etc. Op de terugweg naar de East Coast kwamen we erachter dat de Desert Road Highway eruit lag en toen moesten we om via de Bay of Plenty / Opotiki :P Omweg van een dikke honderd kilometer :P Ff gestopt om lekker te wandelen bij Huka :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage donderdag 8 maart 2012 @ 09:13:40 #277
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_108853846
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 09:06 schreef PierreTT het volgende:
Wij hadden een kleine campervan van Jucy,absoluut geen slecht woord over. Ik kreeg wel midden in Tongariro een probleem met de remmen,terwijl ik afdaalde van de berg. Eenmaal beneden direct gebeld naar Jucy,en ondanks dat het al 7 uur savonds was kwam er direct een monteur van de AA naar onze camping midden in Tongariro. Vriendelijke mensen,en werden erg goed geholpen,vooral door geruststellingen. Je staat toch redelijk in de middle of nowhere in een vreemd land. De volgende dag op aanraden van Jucy toch even naar een garage gereden zo'n 20km verderop. Superkleine garage,en toen we aankwamen vertelde de monteur daar dat hij al gebeld was door Jucy en door de monteur van de AA die eerder een noodreparatie had uitgevoerd op de camping. Uurtje op de brug,kregen koffie en broodjes van de garage,en konden daarna zo weer weg. Nog 2x gebeld door Jucy daarna of alles oke was en of er geen problemen verder waren: kortom een zeer goede oplossing voor een naar probleem,want je wilt en je hoort niet stil te staan met je huurwagen. Maar al met al een perfecte service verleend door Jucy en de AA. Wij waren wel allrisk verzekerd,dat moet gezegd worden.
Omdat ik een tijd woonachtig was in NZL werd ik ook lid van de AA. Ik in hun kantoor, wou bijna betalen, ziet die vrouw in mijn portemonnee een ANWB pas, zegt ze:

"Hey, is that a Dutch AA card? The ANWB is one of our sister organisations. You don't need to pay any contributions, we'll just honor your ANWB membership and hand you a temporary AA card."

Hoe rlxt was dat :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 26 maart 2012 @ 19:12:19 #278
371388 burtje
Best wel zinin joh.
pi_109539646
Volgens mij echt toffe mensen daarzo :)

Een korte vraag: is een maand, 4-5 weken, genoeg om de hoogtepunten en misschien ietsje meer van Nieuw-Zeeland te zien? Ik ga er (waarschijnlijk) de periode eind mei, juni heen, begin winter dus!
  maandag 26 maart 2012 @ 19:26:14 #279
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109540206
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:12 schreef burtje het volgende:
Volgens mij echt toffe mensen daarzo :)

Een korte vraag: is een maand, 4-5 weken, genoeg om de hoogtepunten en misschien ietsje meer van Nieuw-Zeeland te zien? Ik ga er (waarschijnlijk) de periode eind mei, juni heen, begin winter dus!
2 weken NI en 3 weken SI, moet goed te doen zijn, alleen hou natuurlijk wel rekening met minder weer
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 26 maart 2012 @ 19:26:35 #280
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109540223
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:12 schreef burtje het volgende:
Volgens mij echt toffe mensen daarzo :)

Yup O-)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Redactie Frontpage maandag 26 maart 2012 @ 20:33:49 #281
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_109543757
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:26 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Yup O-)
Behalve de import-Hollanders ;)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 26 maart 2012 @ 20:35:37 #282
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109543852
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:33 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Behalve de import-Hollanders ;)
export Hollander of import Kiwi ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 27 maart 2012 @ 10:38:25 #283
168739 Red_85
'echt wel'
pi_109559845
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:35 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

export Hollander of import Kiwi ;)
Nou gewoon dat ongeciviliseerde, barbaarse en schreeuwende kutvolk. Ofwel gewoon Hollanders. Wat een grafvolk is dat zeg.....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Spellchecker dinsdag 27 maart 2012 @ 11:38:43 #284
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_109561589
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 09:06 schreef PierreTT het volgende:
Wij hadden een kleine campervan van Jucy,absoluut geen slecht woord over. Ik kreeg wel midden in Tongariro een probleem met de remmen,terwijl ik afdaalde van de berg. Eenmaal beneden direct gebeld naar Jucy,en ondanks dat het al 7 uur savonds was kwam er direct een monteur van de AA naar onze camping midden in Tongariro. Vriendelijke mensen,en werden erg goed geholpen,vooral door geruststellingen. Je staat toch redelijk in de middle of nowhere in een vreemd land. De volgende dag op aanraden van Jucy toch even naar een garage gereden zo'n 20km verderop. Superkleine garage,en toen we aankwamen vertelde de monteur daar dat hij al gebeld was door Jucy en door de monteur van de AA die eerder een noodreparatie had uitgevoerd op de camping. Uurtje op de brug,kregen koffie en broodjes van de garage,en konden daarna zo weer weg. Nog 2x gebeld door Jucy daarna of alles oke was en of er geen problemen verder waren: kortom een zeer goede oplossing voor een naar probleem,want je wilt en je hoort niet stil te staan met je huurwagen. Maar al met al een perfecte service verleend door Jucy en de AA. Wij waren wel allrisk verzekerd,dat moet gezegd worden.
Dat kan daar ook gewoon. Hoef je in Europa, en dan met name West-Europa, niet te proberen..

NZ'ers zijn heel praktisch en 'getting things done' ingesteld. Doet me wel een beetje aan Fryslân denken. Prettig is dat.
Tevens -purist.
  Spellchecker dinsdag 27 maart 2012 @ 11:40:35 #285
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_109561637
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nou gewoon dat ongeciviliseerde, barbaarse en schreeuwende kutvolk. Ofwel gewoon Hollanders. Wat een grafvolk is dat zeg.....
Ook buiten Noord- en Zuid-Holland wonen er genoeg tokkies..
Tevens -purist.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 19:30:57 #286
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109578293
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:38 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

NZ'ers zijn heel praktisch en 'getting things done' ingesteld. Doet me wel een beetje aan Fryslân denken. Prettig is dat.
of zoals we dat hier noemen : the number 8 wire mentality
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 27 maart 2012 @ 23:18:16 #287
168739 Red_85
'echt wel'
pi_109591326
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:40 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ook buiten Noord- en Zuid-Holland wonen er genoeg tokkies..
Hollanders is in mijn ogen een synoniem voor Nederlanders. Dus die bedoel ik er ook mee ja.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 27 maart 2012 @ 23:26:27 #288
168739 Red_85
'echt wel'
pi_109591757
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 19:30 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

of zoals we dat hier noemen : the number 8 wire mentality
Wat ik ook zo prettig vond is dat ze wel gewoon de tijd nemen en een ander die gunnen om vervolgens met het beste terug te komen. Heerlijk volk die Kiwi's.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 27 maart 2012 @ 23:39:12 #289
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109592260
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 23:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat ik ook zo prettig vond is dat ze wel gewoon de tijd nemen en een ander die gunnen om vervolgens met het beste terug te komen. Heerlijk volk die Kiwi's.
alleen dat "tijd gunnen" kan op zakelijk gebied wel eens lastig zijn.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Spellchecker woensdag 28 maart 2012 @ 01:06:27 #290
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_109594516
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 23:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hollanders is in mijn ogen een synoniem voor Nederlanders. Dus die bedoel ik er ook mee ja.
Naja, dit is niet het topic om daarover te gaan discussiëren, maar je snapt mijn punt dus wel. Daar ging het om :P
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage woensdag 28 maart 2012 @ 09:39:14 #291
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_109597508
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 23:39 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

alleen dat "tijd gunnen" kan op zakelijk gebied wel eens lastig zijn.
Dat heb ik ook ondervonden toen ik bij een Unitary Authority Council werkte daar :P

Allemaal leuk en aardig, maar ik had het werk af voordat men er klaar voor was en dat zorgde gewoon voor een paar dagen vertraging minimaal ;) Dan zat ik wat op een houtje te bijten.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 2 april 2012 @ 12:33:57 #292
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_109799938
Sinds gisteren weer teruggekomen uit dit fantastische land... nu op m'n werk. Balen...
Goed verhaal. Lekker kort.
  maandag 2 april 2012 @ 12:39:19 #293
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_109800115
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:38 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dat kan daar ook gewoon. Hoef je in Europa, en dan met name West-Europa, niet te proberen..

NZ'ers zijn heel praktisch en 'getting things done' ingesteld. Doet me wel een beetje aan Fryslân denken. Prettig is dat.
Heerlijk inderdaad, dat getting things done. "Geen gezeur, en maak je absoluut niet druk, want er is altijd een oplossing en die regelen we voor je. Maar maak je vooral niet druk" :D

De plannen zijn gesmeed om in 2013 weer terug te gaan, en dan 4 weken het zuidereiland te doen. En daarna nog een keer in 2015, dat is het laatste jaar dat mijn ouders daar bivakkeren :) Daarna gaan ze met pensioen, wat een land om je carriere af te sluiten _O_
Half bezopen is weggegooid geld.
  Moderator zaterdag 7 april 2012 @ 16:11:46 #294
155227 crew  Guppy
dus
pi_110026205
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 7 april 2012 @ 21:35:14 #295
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110037563
quote:
cute
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_110141401
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:38 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dat kan daar ook gewoon. Hoef je in Europa, en dan met name West-Europa, niet te proberen..

NZ'ers zijn heel praktisch en 'getting things done' ingesteld. Doet me wel een beetje aan Fryslân denken. Prettig is dat.
Zal nooit vergeten dat ik op een doordeweekse ochtend in spitsuur (8 uur) Auckland een zakenman aansprak ( in pak, koffertje bij etc) , omdat ik een beetje in de stress zat over een trein die ik moest halen... Maar het station opeens niet meer wist te vinden terwijl ik dacht dat ik in de buurt was...

Verwachtte eigenlijk een kortaf antwoord en een paar vluchtige, onduidelijke wijsgebaren, maar bij stopte zijn telefoon weg die hij in zn hand had, stelde zich voor, liep helemaal met me mee het station in, naar de juiste trein, pakte mn kaartje en zorgde dat het personeel me in de juiste wagon zette en tot slot van rekening haalde hij nog een grote reep chocola uit zijn koffer voor als ik honger kreeg onderweg :D

Hij woonde ergens in north shore met zijn vrouw en kinderen, gaf zijn adres, en als ik nog eens terug kwam in Auckland voor een paar dagen dan moest ik eens op het eten komen...

Zo zal niet iedereen zijn maar was toch wel opmerkelijk, sowieso vriendelijke lui daar...

Eens de weg kwijtgeraakt tijdens een lange wandeltocht, automobilist gevraagd naar ''insert name treinstation'' zegt ie : Oh breng je wel even. Dacht dat ik vlak bij was, maar was gewoon 20 minuten rijden... Awesome..
  dinsdag 10 april 2012 @ 19:15:28 #297
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_110147938
Sweet as, ey!
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_110156315
Stond een keer in de supermarkt ergens in NZ met een paar medereizigers te discussieren wat we zouden gaat eten. Raakten we aan de praat met een lokaal stelletje dat ons uitnodigde om te komen bbq-en. Wat vlees en drank meegenomen en is uiteindelijk erg laat en gezellig geworden ^O^
pi_110166820
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:32 schreef Mister_Bojangles het volgende:

[..]

Zal nooit vergeten dat ik op een doordeweekse ochtend in spitsuur (8 uur) Auckland een zakenman aansprak ( in pak, koffertje bij etc) , omdat ik een beetje in de stress zat over een trein die ik moest halen... Maar het station opeens niet meer wist te vinden terwijl ik dacht dat ik in de buurt was...

Verwachtte eigenlijk een kortaf antwoord en een paar vluchtige, onduidelijke wijsgebaren, maar bij stopte zijn telefoon weg die hij in zn hand had, stelde zich voor, liep helemaal met me mee het station in, naar de juiste trein, pakte mn kaartje en zorgde dat het personeel me in de juiste wagon zette en tot slot van rekening haalde hij nog een grote reep chocola uit zijn koffer voor als ik honger kreeg onderweg :D

Hij woonde ergens in north shore met zijn vrouw en kinderen, gaf zijn adres, en als ik nog eens terug kwam in Auckland voor een paar dagen dan moest ik eens op het eten komen...

Zo zal niet iedereen zijn maar was toch wel opmerkelijk, sowieso vriendelijke lui daar...

Eens de weg kwijtgeraakt tijdens een lange wandeltocht, automobilist gevraagd naar ''insert name treinstation'' zegt ie : Oh breng je wel even. Dacht dat ik vlak bij was, maar was gewoon 20 minuten rijden... Awesome..
Haha herkenbaar dit soort
dingen, ook in Australie overigens, zelfs in de urban area's waar je het niet gauw verwacht...

Erg leuk natuurlijk en totaal anders als
je vanuit nl gewend bent...

Af en toe is het bijna tot aan het irritante aan toe dat je met je backpack na een lange vliegreis vanuit het vliegveld onderweg bent naar de CBD, en er weer een aussie tegen je begint te lullen: Waar je heengaat, of je het leuk vindt, waar je vandaan komt, of je rugby speelt, nee? of ik een keertje mee wil trainen?

Die vraag heb ik sowieso heel vaak gehad daar:P wel leuk!
  donderdag 12 april 2012 @ 08:22:35 #300
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_110217639
Wij hebben met onze Jucy rental ook met enige regelmaat backpackers meegenomen, erg leuk :)
Overigens, Pilot a plane bij Aeroclub Kaikoura bestaat nog steeds en is su-per-gaaf. We hebben dat 2x gedaan en enkele honderden dolfijnen gespot vanuit de lucht :)
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_110307938
Ik vlieg op 22 april naar Auckland, en op 29 april weer terug naar Brisbane vanuit Auckland. Wat zijn de absolute aanraders? Heb z'n 1000 NZ dollar die ik kan uitgeven, en wil een skydive en een bungeejump doen, dus naar Taupo ga ik sowieso wel.

Maar verder? Heb niks gepland en sta eigenlijk open voor alles.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')