Dankjequote:Op zondag 10 juli 2011 17:35 schreef JeMoeder het volgende:
Goede keuzeGaat je zeker niet tegenvallen, zo ff 2 maandjes NZL doen
Ik zou rechtsedirecte even een PM sturen. Hij woont al jaren in NZL en misschien weet hij het of kan hij het voor je navragen bij een lokale apotheek/arts.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:00 schreef Cerbie het volgende:
[..]
DankjeNZ staat al jaren op de verlanglijst.
Waar ik me nog wel zorgen om maak is de verkrijgbaarheid van medicatie daar, mocht er iets met de bagage gebeuren. Heeft iemand hier daar toevallig ervaring mee?
Ik gebruik een insulinepomp en insuline is altijd wel in een apotheek te krijgen. Maar hoe zit het met infusiesetjes die erbij horen, zouden apotheken dat ook leveren? In Nederland zijn ze alleen te krijgen via de medische groothandel.
Arts en patiëntenvereniging wisten het niet, komende week zal ik eens met de fabrikant bellen. En anders met een apotheek in NZ. In het ergste geval hebben we al bedacht om een voorraadje vantevoren op te sturen en halverwege de reis op te halen.
ik wil het gerust even navragen, als paramedic weet ik uit ervaring dat er in NZ veel diabetes patienten zijn (mensen van de eilanden in de Stille Zuidzee zoals Samoa etc hebben genetisch meer aanleg hiervoor) en ik zie dat Medtronic ook een vestiging in Auckland heeft dus ik zou haast zeggen dat dit te krijgen moet zijnquote:Op zondag 10 juli 2011 20:06 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik zou rechtsedirecte even een PM sturen. Hij woont al jaren in NZL en misschien weet hij het of kan hij het voor je navragen bij een lokale apotheek/arts.
Veel plezier met het verdere plannen Guppyquote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Kickwe hebben geboekt! Het duurt nog lāng en de reis is op aanvraag, maar nu is er in ieder geval een stap gezet. Zin in!
Tof!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Kickwe hebben geboekt! Het duurt nog lāng en de reis is op aanvraag, maar nu is er in ieder geval een stap gezet. Zin in!
Camperen is goed daar. Zorg echter wel dat je op een door DOC of een council erkende campeerplaats staat. Freedom camping is niet meer zomaar mogelijk. Informeer dus goed en check op de websites van lokale city, discrict en regional councils alsmede op www.doc.govt.nz. Soms moet je betalen voor een campeerplaats, soms niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:12 schreef polariteit het volgende:
Dank voor de reacties. Wat betreft de wisselkoers: de plannen zijn nog redelijk prematuur, en gaatn wsl pas eind 2012/begin 2013 plaatsvinden. Er kan dan nog van alles gebeuren wat betreft de koersen.
Is het ' goed' camperen in NZ? daar zal namelijk mijn voorkeur naar uitgaan tezijnertijd.
Mja, maar in feite is het nooit gunstig als je zo gaat denken. We laten ons er niet door weerhouden, en misschien valt het meequote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:03 schreef JeMoeder het volgende:
De NZ dollar is van ongeveer ¤0,55 naar ¤0,72 gestegen in een half jaar tijd. Je kan dus zeggen dat een reis naar NZ nu 50% duurder is dan in afgelopen januari.
Ik geef je helemaal gelijk. Gaan en genieten, dat is waar het om draait.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:44 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Mja, maar in feite is het nooit gunstig als je zo gaat denken. We laten ons er niet door weerhouden, en misschien valt het mee
thanks, heldere info.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:17 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Camperen is goed daar. Zorg echter wel dat je op een door DOC of een council erkende campeerplaats staat. Freedom camping is niet meer zomaar mogelijk. Informeer dus goed en check op de websites van lokale city, discrict en regional councils alsmede op www.doc.govt.nz. Soms moet je betalen voor een campeerplaats, soms niet.
Het ligt heel eraan bij welke verhuurder, soms wel, soms niet, soms tot een maximum van bijv. 42NZD. Het staat uiteindelijk altijd in de terms and conditions, maar die zijn soms lastig te vinden. Anders kun je ze altijd even mailen, die bedrijven zijn zo ondoorzichtig als de pest en daar verdienen ze juist aan.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:50 schreef polariteit het volgende:
Nog even een vraag: Als je voor NZ een auto gaat huren, krijg je dan ook ter plekke bij het ophalen van de auto te maken met een toeslag voor een zogenaamde 2e bestuurder? Bij mijn vakanties naar de VS heb ik hier altijd rekening mee moeten houden (soms > 10 dollar per dag extra). Aangezien het om een reis van pakweg 3 maanden zal gaan, ben ik benieuwd of je in NZ hier ook mee te maken krijgt want dat wordt dan een flinke extra kostenpost.
Helaas kan ik het op diverse verhuursites niet zo snel terugvinden
Dat hebben we ook overwogen, maar voor 1,5 maand is het net teveel gedoe.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:19 schreef JeMoeder het volgende:
Ik heb daar toen een auto gekocht (woonde er een half jaar) en kon toen de auto WA verzekeren voor 200$ voor dat halve jaar (als 22 jarige buitenlander, wel met vast adres). Die auto gekocht voor 2000$, verkocht voor 1500$. Met de belasting van ik dacht 100$ per half jaar heeft alles dus ongeveer 800$ gekost.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |