abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99285079
Wij zijn van plan na het behalen van ons diploma 5-8 weken te gaan, februari/maart volgend jaar dus. De reisgidsen zijn er ook al voor de nodige voorpret. :P

We willen een Fly&Drive te boeken, maar wat een hoop verschillende aanbieders. Eind volgende week hebben we beide twee weken vrij, de perfecte tijd om alles te gaan lezen en te beslissen dus. Heb er nu al zin in :9
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Redactie Frontpage zondag 10 juli 2011 @ 17:35:31 #152
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_99285376
Goede keuze :) Gaat je zeker niet tegenvallen, zo ff 2 maandjes NZL doen :)
Ta mčre
El Coņo
ウイスキー
pi_99286465
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:35 schreef JeMoeder het volgende:
Goede keuze :) Gaat je zeker niet tegenvallen, zo ff 2 maandjes NZL doen :)
Dankje :) NZ staat al jaren op de verlanglijst.

Waar ik me nog wel zorgen om maak is de verkrijgbaarheid van medicatie daar, mocht er iets met de bagage gebeuren. Heeft iemand hier daar toevallig ervaring mee?
Ik gebruik een insulinepomp en insuline is altijd wel in een apotheek te krijgen. Maar hoe zit het met infusiesetjes die erbij horen, zouden apotheken dat ook leveren? In Nederland zijn ze alleen te krijgen via de medische groothandel.

Arts en patiëntenvereniging wisten het niet, komende week zal ik eens met de fabrikant bellen. En anders met een apotheek in NZ. In het ergste geval hebben we al bedacht om een voorraadje vantevoren op te sturen en halverwege de reis op te halen.
  Redactie Frontpage zondag 10 juli 2011 @ 20:06:35 #154
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_99290721
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:00 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Dankje :) NZ staat al jaren op de verlanglijst.

Waar ik me nog wel zorgen om maak is de verkrijgbaarheid van medicatie daar, mocht er iets met de bagage gebeuren. Heeft iemand hier daar toevallig ervaring mee?
Ik gebruik een insulinepomp en insuline is altijd wel in een apotheek te krijgen. Maar hoe zit het met infusiesetjes die erbij horen, zouden apotheken dat ook leveren? In Nederland zijn ze alleen te krijgen via de medische groothandel.

Arts en patiëntenvereniging wisten het niet, komende week zal ik eens met de fabrikant bellen. En anders met een apotheek in NZ. In het ergste geval hebben we al bedacht om een voorraadje vantevoren op te sturen en halverwege de reis op te halen.
Ik zou rechtsedirecte even een PM sturen. Hij woont al jaren in NZL en misschien weet hij het of kan hij het voor je navragen bij een lokale apotheek/arts.
Ta mčre
El Coņo
ウイスキー
  maandag 11 juli 2011 @ 11:16:35 #155
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99313292
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 20:06 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik zou rechtsedirecte even een PM sturen. Hij woont al jaren in NZL en misschien weet hij het of kan hij het voor je navragen bij een lokale apotheek/arts.
ik wil het gerust even navragen, als paramedic weet ik uit ervaring dat er in NZ veel diabetes patienten zijn (mensen van de eilanden in de Stille Zuidzee zoals Samoa etc hebben genetisch meer aanleg hiervoor) en ik zie dat Medtronic ook een vestiging in Auckland heeft dus ik zou haast zeggen dat dit te krijgen moet zijn
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 11 juli 2011 @ 11:22:56 #156
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99313465
@Cerbie...op deze link van de jeugd diabetes organisatie staat volgens mij een foto van datgene wat jij gebruik maar het is even uitzoeken waar je ze kunt halen.
http://www.diabetesauckla(...)Press_Spring2010.pdf
Ik hoor het wel als je hulp nodig hebt.
pi_99345789
Die is het inderdaad, maar dan zonder de sensor. Je hebt een PM :)
  Moderator zaterdag 30 juli 2011 @ 06:50:34 #158
155227 crew  Guppy
dus
pi_100117441
Gisteren na 3 weken wachten eindelijk akkoord op het opnemen van 5 weken vakantie in januari/februari *O* het plannen kan dus beginnen!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 19:38:33 #159
155227 crew  Guppy
dus
pi_100283390
Kick :D we hebben geboekt! Het duurt nog lāng en de reis is op aanvraag, maar nu is er in ieder geval een stap gezet. Zin in!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 3 augustus 2011 @ 20:53:05 #160
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_100286855
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Kick :D we hebben geboekt! Het duurt nog lāng en de reis is op aanvraag, maar nu is er in ieder geval een stap gezet. Zin in!
Veel plezier met het verdere plannen Guppy
ik stap morgen in het vliegtuig voor een vakantie naar Nedeland ;)
pi_100290610
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Tof!
Rond die tijd willen wij ook gaan. Waar heb je ergens geboekt?
pi_100303361
leuk een topicreeks over nieuwzeeland! Mijn vriendin en ik zitten te denken om binnen niet al te lange tijd(rekbaar begrip :') )een lange reis van 3 maanden te maken. Nieuw Zeeland is 1 van de mogelijkheden, naast VS/Canada en Australie.

Nu ben ik bezig met het opstellen van een globaal kostenplaatje. Van de VS weet ik wel ongeveer wat ik qua kosten kan gaan verwachten (best goedkoop, zeker door de koers), aangezien ik daar al een aantal keer ben geweest. van Nieuw Zeeland en Australie kan ik dat echter niet zeggen.

Vandaar mijn vraag dus: Wat is het prijspeil in Nieuwzeeland ongeveer? En dan heb ik het over eten halen in de supermarkt / campings / motels / prijzen attracties? dus zeg maar om de dag door te komen. Ik zag dat de koers iets ongunstiger is dan de US-dollar, maar niet heel veel. Ergens kan ik me voorstellen dat de geisoleerde ligging het allemaal net wat duurder maakt; of is dat niet zo?
Voor wat foto's, kijk hier
  donderdag 4 augustus 2011 @ 08:46:09 #163
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_100304038
Polariteit,boodschappen zijn ongeveer gelijk aan Nederland...als je ten minste bij grote supermarkten inkoop zoals Countdown of Pak and Save
Benzine is de half de prijs van wat je in Nederland betaal.
Motels gemiddeld 100-125 NZ$ per nacht.
Campings heb ik geen ervaring mee.
Uit eten is relatief goedkoop, ik denk dat dit ook ongeveer de helft is van wat je in NL betaal.

vergeet niet dat het voor Nederlanders op dit moment relatief duur is om op vakantie naar NZ te gaan i.v.m. de hoge NZ$
  Redactie Frontpage donderdag 4 augustus 2011 @ 09:03:32 #164
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_100304259
De NZ dollar is van ongeveer ¤0,55 naar ¤0,72 gestegen in een half jaar tijd. Je kan dus zeggen dat een reis naar NZ nu 50% duurder is dan in afgelopen januari.
Ta mčre
El Coņo
ウイスキー
pi_100304390
Dank voor de reacties. Wat betreft de wisselkoers: de plannen zijn nog redelijk prematuur, en gaatn wsl pas eind 2012/begin 2013 plaatsvinden. Er kan dan nog van alles gebeuren wat betreft de koersen.

Is het ' goed' camperen in NZ? daar zal namelijk mijn voorkeur naar uitgaan tezijnertijd.
  Redactie Frontpage donderdag 4 augustus 2011 @ 12:17:02 #166
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_100309227
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:12 schreef polariteit het volgende:
Dank voor de reacties. Wat betreft de wisselkoers: de plannen zijn nog redelijk prematuur, en gaatn wsl pas eind 2012/begin 2013 plaatsvinden. Er kan dan nog van alles gebeuren wat betreft de koersen.

Is het ' goed' camperen in NZ? daar zal namelijk mijn voorkeur naar uitgaan tezijnertijd.
Camperen is goed daar. Zorg echter wel dat je op een door DOC of een council erkende campeerplaats staat. Freedom camping is niet meer zomaar mogelijk. Informeer dus goed en check op de websites van lokale city, discrict en regional councils alsmede op www.doc.govt.nz. Soms moet je betalen voor een campeerplaats, soms niet.
Ta mčre
El Coņo
ウイスキー
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 12:44:44 #167
155227 crew  Guppy
dus
pi_100310031
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:03 schreef JeMoeder het volgende:
De NZ dollar is van ongeveer ¤0,55 naar ¤0,72 gestegen in een half jaar tijd. Je kan dus zeggen dat een reis naar NZ nu 50% duurder is dan in afgelopen januari.
Mja, maar in feite is het nooit gunstig als je zo gaat denken. We laten ons er niet door weerhouden, en misschien valt het mee :Y
  Redactie Frontpage donderdag 4 augustus 2011 @ 13:14:08 #168
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_100311009
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:44 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Mja, maar in feite is het nooit gunstig als je zo gaat denken. We laten ons er niet door weerhouden, en misschien valt het mee :Y
Ik geef je helemaal gelijk. Gaan en genieten, dat is waar het om draait. :) Zo heb ik het ook gedaan.
Ta mčre
El Coņo
ウイスキー
pi_100342851
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:17 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Camperen is goed daar. Zorg echter wel dat je op een door DOC of een council erkende campeerplaats staat. Freedom camping is niet meer zomaar mogelijk. Informeer dus goed en check op de websites van lokale city, discrict en regional councils alsmede op www.doc.govt.nz. Soms moet je betalen voor een campeerplaats, soms niet.
thanks, heldere info.
pi_100386793
Even een update over mijn vraag. Google vindt hem inmiddels ook, dus voor mensen met dezelfde situatie:

Insulinepompen worden op moment van schrijven slechts beperkt vergoed in Nieuw-Zeeland, waardoor de benodigdheden maar beperkt verkrijgbaar zijn. Bij een apotheek zul je ze dan ook niet kunnen kopen.
Een belangrijke leverancier is medica.co.nz en zij zijn bereid de hulpmiddelen te verkopen als je per creditcard betaald. Ze hebben een kantoor in Auckland (North Shore), maar kunnen het ook per koerier bezorgen, hiervoor moet je 2-3 dagen op dezelfde plaats verblijven. Ik stuur zelf nog een pakketje vooruit naar een kennis in Wellington, dat scheelt in de bagage.

rechtsedirecte en lizardtattoo, bedankt voor de hulp!

De vliegreis gaan we bij FOX boeken, voor 1379¤ p.p. met Cathay via Hong Kong (halve dag overstap). Nog even een presentatie regelen voor januari en dan wordt het waarschijnlijk 16jan tot 27feb :)

De huurauto boeken viel iets tegen, met 2 bestuurders <25 betaal je een flinke 'young driver surcharge' of kun je de CDW niet afkopen (dan krijg je te maken met een borg van 2000$ :+ ). Maandag even rondbellen, maar Apollo Rental lijkt het goedkoopst en vraagt geen young driver surcharge; ¤1351 voor een Toyota Corolla voor 35 dagen, inc. extra verzekering.
Het hele huurauto gedoe is maar wazig, want die auto van Apollo haal je op bij een kantoor van Hertz. Voer je dezelfde gegevens bij Hertz in dan betaal je 800¤ meer voor dezelfde autoklasse en is er ineens wel een young driver surcharge. Ook Alamo heeft gunstige voorwaarden voor jonge bestuurders overigens, met een maximum van 330$ aan de young driver surcharge.
  Moderator zaterdag 6 augustus 2011 @ 12:03:37 #171
155227 crew  Guppy
dus
pi_100386979
@Cerbie, wij hebben ook bij FOX geboekt. Wij hebben gekozen voor de 27daagse individuele rondreis. Misschien niet het allergoedkoopst, maar wel makkelijk. En omdat we nog nooit een rondreis gedaan hebben, vinden we het wel fijn dat een aantal dingen al geregeld zijn. De reis is nog niet helemaal rond, ze zijn nog bezig met boeken en regelen.

Wij zijn allebei 26 jaar, dus hadden niet te maken met young drivers surcharge.

Als je alleen een ticket nodig hebt, is het dan niet slimmer om ook eens rond te kijken bij Expedia of aanverwanten? Bij Expedia kun je ook een ticket+auto boeken, misschien scheelt dat in prijs.
pi_100387347
Die rondreis hebben we ook overwogen, maar we zitten liever niet vast aan boekingen. In Noorwegen hadden we een paar keer liever langer op een plaats willen blijven, maar moesten we door voor de volgende boeking. Het voordeel is natuurlijk wel dat je niet per dag een slaapplaats hoeft te zoeken. :P We zijn van plan hostels en hotels af te wisselen. Een hotel in Auckland boeken we wel meteen met FOX voor 2-3 nachten.

Met Skyscanner kon ik de prijs van FOX niet matchen, vandaar :)
Ik dacht ook dat de huurauto bij een expedia of sunnycars boeken goedkoper zou zijn, maar dat valt tegen.
  Redactie Frontpage zaterdag 6 augustus 2011 @ 12:19:27 #173
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_100387402
Ik heb daar toen een auto gekocht (woonde er een half jaar) en kon toen de auto WA verzekeren voor 200$ voor dat halve jaar (als 22 jarige buitenlander, wel met vast adres). Die auto gekocht voor 2000$, verkocht voor 1500$. Met de belasting van ik dacht 100$ per half jaar heeft alles dus ongeveer 800$ gekost.
Ta mčre
El Coņo
ウイスキー
pi_100552036
Nog even een vraag: Als je voor NZ een auto gaat huren, krijg je dan ook ter plekke bij het ophalen van de auto te maken met een toeslag voor een zogenaamde 2e bestuurder? Bij mijn vakanties naar de VS heb ik hier altijd rekening mee moeten houden (soms > 10 dollar per dag extra). Aangezien het om een reis van pakweg 3 maanden zal gaan, ben ik benieuwd of je in NZ hier ook mee te maken krijgt want dat wordt dan een flinke extra kostenpost.

Helaas kan ik het op diverse verhuursites niet zo snel terugvinden :(
pi_100566493
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:50 schreef polariteit het volgende:
Nog even een vraag: Als je voor NZ een auto gaat huren, krijg je dan ook ter plekke bij het ophalen van de auto te maken met een toeslag voor een zogenaamde 2e bestuurder? Bij mijn vakanties naar de VS heb ik hier altijd rekening mee moeten houden (soms > 10 dollar per dag extra). Aangezien het om een reis van pakweg 3 maanden zal gaan, ben ik benieuwd of je in NZ hier ook mee te maken krijgt want dat wordt dan een flinke extra kostenpost.

Helaas kan ik het op diverse verhuursites niet zo snel terugvinden :(
Het ligt heel eraan bij welke verhuurder, soms wel, soms niet, soms tot een maximum van bijv. 42NZD. Het staat uiteindelijk altijd in de terms and conditions, maar die zijn soms lastig te vinden. Anders kun je ze altijd even mailen, die bedrijven zijn zo ondoorzichtig als de pest en daar verdienen ze juist aan.

Let ook op de borg trouwens, als je geen extra waiver koopt kan die best hoog uitvallen (2000NZD ipv 250NZD bijvoorbeeld) :X
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 12:19 schreef JeMoeder het volgende:
Ik heb daar toen een auto gekocht (woonde er een half jaar) en kon toen de auto WA verzekeren voor 200$ voor dat halve jaar (als 22 jarige buitenlander, wel met vast adres). Die auto gekocht voor 2000$, verkocht voor 1500$. Met de belasting van ik dacht 100$ per half jaar heeft alles dus ongeveer 800$ gekost.
Dat hebben we ook overwogen, maar voor 1,5 maand is het net teveel gedoe. :) Plus dat je het risico hebt dat je een paar dagen kwijt bent als er iets met de auto aan de hand is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')