Mooi zo, zeer begrijpelijk. In Gisborne was het echter wel leuk wildkamperenquote:Op maandag 16 mei 2011 21:30 schreef rechtsedirecte het volgende:
om even terug te komen over de eerde posts over wild kampeerders:
http://www.stuff.co.nz/na(...)n-on-freedom-campers
Haere mai, haere maiquote:Op maandag 16 mei 2011 22:15 schreef Veersesmurf het volgende:
Jammer, maar begrijpelijk...
*gaat over anderhalf jaar met een tentje naar NZ
Je kan ook een auto huren en dan backpackers bezoeken....quote:Op zondag 22 mei 2011 22:15 schreef kabelhaspel het volgende:
Vraagje, plan is om samen met een kameraad een maand naar NZ te gaan.
Willen daar van noord naar zuid met een camper in maart 2012.
Valt me op dat die dingen godschreeuwend duur zijn, of kijken we gewoon niet goed?
We kunnen goed met elkaar overweg maar hoeven niet met samen in een 2-persoons bed. Dus ieder wel z'n eigen plek. 3 persoons (lees: volwassenen) camper is dus ook prima.
Iemand nog tips?
Wat bedoel je met "zomer" :-pquote:Op maandag 23 mei 2011 23:49 schreef PierreTT het volgende:
Ik blijf hier ook een beetje rondkijken voor wat goede tipsMijn ouders wonen nu een goede 4 maanden in North Shore, bij Auckland, en ik wil ze nog wel een aantal keer gaan bezoeken
![]()
Het plan is om rond kerst een week of 3 naar het noord-eiland te gaan, de zomer daarop een maand of 2 naar het zuider-eiland
4,5 week is imho wel te doen, je moet echter prioriteiten gaan stellen. Zo zou je dan geen tijd hebben voor het far north en bijvoorbeeld de Taranaki, of juist niet voor Coromandel als je voor de Taranaki gaat.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:39 schreef Anja het volgende:
Wicked campers zijn niet echt comfortabel. Zeker niet bij slecht weer. Als het regent is het niet makkelijk zitten en of je zelf bewegen in dat ding. In een camper kun je nog fatsoenlijk staan en naar de koelkast lopen om wat drinken te pakken en daarna op de bank aan de tafel te gaan zitten. En regenen dat kan het in NZ!
Ik persoonlijk denk dat van noord naar zuid NIET te doen is in een maand.
Of je moet veel willen rijden en op zo weinig mogelijk plekken willen stoppen.
Wij hebben deze keer het zuid eiland gedaan. 16 Dagen. En dat was niet te doen! Ik zou dezelfde route zo weer willen rijden maar dan met 2 weken extra tijd er bij.
ja,maar zeg dat niet tegen een North Shorerquote:
Onze zomerquote:
Dat hoorde ik ergens in een vorig topic al een keer, ik dacht ik doe het meteen goed danquote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
ja,maar zeg dat niet tegen een North Shorer
Ik zei far north, niet de North Shorequote:Op dinsdag 24 mei 2011 08:50 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
4,5 week is imho wel te doen, je moet echter prioriteiten gaan stellen. Zo zou je dan geen tijd hebben voor het far north en bijvoorbeeld de Taranaki, of juist niet voor Coromandel als je voor de Taranaki gaat.
Het zuiden/midden van het Zuidereiland is op zijn zachtst gezegd erg fris in de winter (dat was tenminste mijn ervaring). Vergelijkbaar met een NL'se winter.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:49 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Onze zomer, dan heb ik meer dan 2 maanden vakantie... aangezien het daar dan winter is, is het weer dan goed te doen? Of moet ik echt alles rond onze winter/zomer daar plannen?
[..]
Dat hoorde ik ergens in een vorig topic al een keer, ik dacht ik doe het meteen goed dan
het ligt er aan waar je zit in het zuiden, als de meest zuidelijke Fokker ter wereld zit ik zo'n 20 km van het meest zuidelijke puntje (Slope Point) van het zuidereiland vandaan en daar is zijn de winters over het algemeen milder dan in NL (en ik woon hier nu ruim 14 jaar dus enig recht van spreken)quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:07 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het zuiden/midden van het Zuidereiland is op zijn zachtst gezegd erg fris in de winter (dat was tenminste mijn ervaring). Vergelijkbaar met een NL'se winter.
Hey ik heb ook in NZL gewoondquote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:10 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
het ligt er aan waar je zit in het zuiden, als de meest zuidelijke Fokker ter wereld zit ik zo'n 20 km van het meest zuidelijke puntje (Slope Point) van het zuidereiland vandaan en daar is zijn de winters over het algemeen milder dan in NL (en ik woon hier nu ruim 14 jaar dus enig recht van spreken)
Wij hebben hier nachtvorst maar echt dagen achtereen met ook overdag ook vorst komt hier zeer zelden voor.
Ik begrijp wel dat je als toerist met het zuiden waarschijnlijk de omgeving van Queenstown en Central Otago bedoel en daar kan het inderdaad kouder zijn maar daar heerst dan ook een landklimaat terwijl en het echte diepe zuiden (alles onder de lijn Balcutha-Gore-Winton, toch nog een gebied half zo groot als NL) er een zeeklimaat heerst.
Vliegen vanuit CHCH is geen probleem maar ik denk dat het world buskers festival niet door zal gaan., van het hart van de stad is weinig meer overquote:Op donderdag 7 juli 2011 17:45 schreef Brad het volgende:
Extra vraag: Christchurch is nogal een puinhoop nu. Het plan was eigenlijk om het World Buskers Festival mee te maken de laatste dagen van het reizen in Nieuw Zeeland. Zou dat nu nog wel doorgaan? En hoe zit het met vliegen vanaf Christchurch? Is dat af te raden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |