Neen. want niets is overtuigender dan Samurai Pizza Cats. Klaar.quote:Op maandag 15 november 2010 23:55 schreef Nebelwerfer het volgende:
hmm..
je had met overtuigendere filmpjes van toen moeten komen..
Ja dat is mijn Jomanda power!quote:Op maandag 15 november 2010 23:56 schreef Eyjaf het volgende:
Maar Kindernet komt binnenkort terug dus geeft niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 15 februari 2011 01:47 schreef skattebaut het volgende:
Dat vieze genetisch afval ligt nog steeds hiernaast op de bank met een uitkering.
Hoezo?
wanneer?quote:Op maandag 15 november 2010 23:56 schreef Eyjaf het volgende:
quote:Op maandag 15 november 2010 23:58 schreef Crutch het volgende:
Ik heb laatst nog 3 seizoenen Boes gekeken via ondemand.
quote:Op maandag 15 november 2010 23:56 schreef Mrs.Vixen het volgende:
[..]
Neen. want niets is overtuigender dan Samurai Pizza Cats. Klaar.
Waaaaatttquote:Op maandag 15 november 2010 23:56 schreef Eyjaf het volgende:
Maar niet met de oude programma'squote:Op maandag 15 november 2010 23:56 schreef Eyjaf het volgende:
Ik denk dat we genept wordenquote:Op dinsdag 16 november 2010 00:01 schreef PIETR het volgende:
[..]
Waaaaattt
Komen Dommel, Nils Holgersson, Sindbad de Zeeman, Wickie de Viking, Dinobabies, Boes, Ovide en zijn vriendjes en Tom Sawyer dan ook weer terug?
goed punt.quote:
quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:03 schreef L.no het volgende:
Calimero.
Mijn stem was precies hetzelfde als dat beest.
omfg ja!!quote:
Karbonkel was een creep. En wij dat elke woensdag kijken in groep3quote:
Wij keken het in groep 2, ik vond persoonlijk die vis enger, of wat het ook was.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:08 schreef Saarbarbaar het volgende:
[..]
Karbonkel was een creep. En wij dat elke woensdag kijken in groep3![]()
Nah, ridder graniet en die lakeien waren opzich wel baas. Sowieso, het land van ooitquote:
Whaaa blij dat ik eerst las en toen pas zoiets had vannuh ja ik ga klikken...quote:
Prachtig, ik herinnequote:
Sterker kan niet !quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:09 schreef PIETR het volgende:
[..]
Nah, ridder graniet en die lakeien waren opzich wel baas. Sowieso, het land van ooitRIP
Hij is nog op digitale tv.quote:
En dan die oppas aflevering in dat maisveldquote:
Ja wie dat verzint.. Sowieso het Engels wat je leert spreken als koter kijkende naar Engelse tekenfilms..quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:11 schreef L.no het volgende:
[..]
Hij is nog op digitale tv.
Wel in het Nederlands volgens mij.
quote:
Ooh das echt bagger.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:11 schreef L.no het volgende:
[..]
Hij is nog op digitale tv.
Wel in het Nederlands volgens mij.
Die van mij deed dat ook op de snelweg.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:13 schreef linpunt het volgende:
[..]
Ooh das echt bagger.
Toen ik 7 was deed ik zijn dansje op de bank.
En toen mijn broertje 7 was trok die zijn broek omlaag om Shin Chan na te doen.
Oh, haha, maar dan nog wel op een leeftijd dat het grappig is of op een leeftijd dat het disturbing is?quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:14 schreef Mrs.Vixen het volgende:
[..]
Die van mij deed dat ook op de snelweg.
Klopt, zo leerde ik ook vroeg Engels.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:12 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja wie dat verzint.. Sowieso het Engels wat je leert spreken als koter kijkende naar Engelse tekenfilms..
Jouw broertje is awesome.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:13 schreef linpunt het volgende:
[..]
Ooh das echt bagger.
Toen ik 7 was deed ik zijn dansje op de bank.
En toen mijn broertje 7 was trok die zijn broek omlaag om Shin Chan na te doen.
Hij was 6 ofzoquote:Op dinsdag 16 november 2010 00:15 schreef linpunt het volgende:
[..]
Oh, haha, maar dan nog wel op een leeftijd dat het grappig is of op een leeftijd dat het disturbing is?
Ik sprak vroeger een aardig woordje Transformer™-Engels.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:12 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja wie dat verzint.. Sowieso het Engels wat je leert spreken als koter kijkende naar Engelse tekenfilms..
Haha idd :pquote:Op dinsdag 16 november 2010 00:15 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ik sprak vroeger een aardig woordje Transformer™-Engels.
Scary but true dacht ik ..quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:16 schreef Mrs.Vixen het volgende:
Hoe heet dat spookprogramma van foxkids dat die kinders daadwerkelijk daar gingen slapen en paranormal activity achtige praktijken uithaalden?
Volgens mij meer heur, ik heb nu 3 seizoenen gedoanloadquote:Op dinsdag 16 november 2010 00:17 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hell yeah :p
Altijd jammer dat dat bij 1 seizoen bleef.. Of mis ik wat?
volgens mij heb je wat gemist.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:17 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hell yeah :p
Altijd jammer dat dat bij 1 seizoen bleef.. Of mis ik wat?
Dat vond ik best engquote:
Die heb ik nooit leuk gevonden, behalve 'loss'.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:16 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Haha idd :p
En Duits leren met rammstein
En ik door de POWER RANGERS!quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:15 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ik sprak vroeger een aardig woordje Transformer™-Engels.
Maar dan nog.. Wil je een beetje poėtisch Duits leren spreken.. :pquote:Op dinsdag 16 november 2010 00:20 schreef Crutch het volgende:
[..]
Die heb ik nooit leuk gevonden, behalve 'loss'.
Powerrangersquote:
quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:21 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Maar dan nog.. Wil je een beetje poėtisch Duits leren spreken.. :p
Dat liedje alleen alquote:Op dinsdag 16 november 2010 00:23 schreef PIETR het volgende:
[..]
Vond Kippenvel toch net iets enger
Ja vooral de dialogen :pquote:
Ducktales was geniaal inderdaad.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:29 schreef Me_Wesley het volgende:
Vergeten we deze niet
Blijft een geweldige tune.
De catchiest liedje in de wereld.quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:29 schreef Me_Wesley het volgende:
Vergeten we deze niet
Blijft een geweldige tune.
Ik zit wat filmpjes terug te kijken, wat een freaky serie was dat!quote:
Bij Geef Nooit Op mocht je toch in dat gat in de studio springen?quote:
quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:57 schreef Ornamu het volgende:
En dan vergeet ik helemaal een oude waar ik helemaal in de ban van was!
Jij wilt graag terug naar 1990, het BBS-tijdperk?quote:Op dinsdag 16 november 2010 01:11 schreef EvanStone het volgende:
Insert shitload aan youtube filmpjes...
Maar dit vind ik wel een heel leuk linkdumptopicquote:Op dinsdag 16 november 2010 01:11 schreef EvanStone het volgende:
Insert shitload aan youtube filmpjes...
Ik heb wel Rescuers gepost.quote:Op dinsdag 16 november 2010 01:20 schreef PompTieDom het volgende:
Pff, niemand post Biker Mice from Mars, noch Rescue Rangers?
Neppers
Medabotsquote:Op dinsdag 16 november 2010 01:05 schreef heloef het volgende:
Even wat bazenprogramma's posten uit mijn tijd.
En er moet eigenlijk nog een serie tussen maar ik kan niet meer herinneren hoe het heet. Was een serie over een jongen die een vechtrobot wil (iedereen heeft er een in die serie) Maar hij kan er geen betalen. Uiteindelijk heeft ie genoeg geld om slechts een afgedankte versie te kopen. In het begin is die robot enorm slecht en stronteigenwijs maar later wordt ie steeds beter en wordt hij goede vrienden met die jongen. Iemand een idee waar ik het over heb?
quote:
alsof jullie allemaal dan weer 's ochtends in jullie pyjama's naar Kindernet gaan kijkenquote:Op dinsdag 16 november 2010 00:01 schreef PIETR het volgende:
[..]
Waaaaattt
Komen Dommel, Nils Holgersson, Sindbad de Zeeman, Wickie de Viking, Dinobabies, Boes, Ovide en zijn vriendjes en Tom Sawyer dan ook weer terug?
Ik heb het vermoeden dat als Kindernet terugkomt, allemaal van die zooi op tv komtquote:Op dinsdag 16 november 2010 08:50 schreef najazeg het volgende:
[..]
[..]
alsof jullie allemaal dan weer 's ochtends in jullie pyjama's naar Kindernet gaan kijken
het zou maar zo kunnen!quote:Op dinsdag 16 november 2010 09:01 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat als Kindernet terugkomt, allemaal van die zooi op tv komt.
Toen het nog op tv was werden de bazenseries al stuk voor stuk ingeruild voor de bagger waar de kinderen nu mee opgroeien.quote:Op dinsdag 16 november 2010 09:01 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat als Kindernet terugkomt, allemaal van die zooi op tv komt.
Jezus! Die was ik alweer vergeten.quote:Op dinsdag 16 november 2010 09:21 schreef Verbodsbord het volgende:
Dit was geniaal altijd![]()
Saved by the bell is trouwens weer op tv![]()
Bedoel je deze?quote:Op dinsdag 16 november 2010 01:05 schreef heloef het volgende:
Even wat bazenprogramma's posten uit mijn tijd.
En er moet eigenlijk nog een serie tussen maar ik kan niet meer herinneren hoe het heet. Was een serie over een jongen die een vechtrobot wil (iedereen heeft er een in die serie) Maar hij kan er geen betalen. Uiteindelijk heeft ie genoeg geld om slechts een afgedankte versie te kopen. In het begin is die robot enorm slecht en stronteigenwijs maar later wordt ie steeds beter en wordt hij goede vrienden met die jongen. Iemand een idee waar ik het over heb?
Inderdaad ik vond dat zo geweldig vroeger.quote:
Jaa echt hequote:Op dinsdag 16 november 2010 10:42 schreef heloef het volgende:
[..]
Inderdaad ik vond dat zo geweldig vroeger.
Geef nooit opquote:
quote:Op dinsdag 16 november 2010 00:20 schreef mr-green het volgende:
Nostalgie![]()
Bij sommige ga je echt helemaal terug in de tijd dat je 5 was...
ps: ik zie wel een generatiekloof tussen de fokkers
En de beste:
Oei deze was ik vergeten, epischquote:
Te veel herinneringenquote:Op dinsdag 16 november 2010 00:54 schreef Ornamu het volgende:
Oehhh, oude series!. Gelukkig heb ik de meeste series tijdig op dvd kunnen krijgen!
![]()
True that.quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:22 schreef Pieter-utd het volgende:
[..]
Oei deze was ik vergeten, episch
[..]
Te veel herinneringen![]()
![]()
Ik vond dat einde altijd vet, kan de meeste namen nog in volgorde opnoemenquote:Op dinsdag 16 november 2010 01:03 schreef Pulzzar het volgende:
Dit vond ik ook altijd tof.
Al was het alleen al de muziek in dit introfilmpje
Niet dat ik weetquote:Op dinsdag 16 november 2010 11:36 schreef Pieter-utd het volgende:
[..]
Kan je het nog ergens terugzien?
Niet iedereen heeft Cartoon Network en niet iedereen heeft interactie TVquote:Op dinsdag 16 november 2010 13:51 schreef FurtiveAffaire het volgende:
Cartoon Network kun je toch op Engels zetten via de afstandbediening?
Niet eens op dvdquote:Op dinsdag 16 november 2010 13:21 schreef Relko het volgende:
[..]
Niet dat ik weetBeestenbos is boos is voor altijd verleden tijd.
Flikker een eind op.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:13 schreef Zwolsboy het volgende:
Dragonbal Z is trouwens een jaren 80 serie![]()
![]()
Mensen die Pokčmon keken zijn kneuzen en horen achter de traliestoekomstig tuig.
Meneertje mocht geen tv kijken van zijn gereformeerde ouders toen hij klein wasquote:
Ja! Bazenserie!quote:
Deze twee vond ik best wel faal.quote:
haha oja.. hoe kwamen ze in godsnaam bij om Simon belmont zo te tekenen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:33 schreef Pulzzar het volgende:
Kent iemand Captain N nog?
Gaat over een gozer die van zijn Nintendo-computer een schok krijgt en zo in videoland terechtkomt. Als kind vond ik het spannend, maar als volwassene vind ik die stem van Motherbrain erg grappig.
[ afbeelding ]
Ren & Stimpy is er echt eentje in een eigen categorie, prachtige absurditeit.quote:
ugh, die mario series zijn ook om te janken. Ik was sinds mijn tweede al fan van de games, dus die serie was zo teleurstellend.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:54 schreef ButcherPete het volgende:
[..]
haha oja.. hoe kwamen ze in godsnaam bij om Simon belmont zo te tekenen.
Zo had je van Zelda ook zo'n slechte serie
Inderdaad en ik vind het zo treurig dat Nederland zijn eigen series niet meer maakt maar het lekker makkelijk uit Belgie haalt. En RTL is ook zo'n zuinige kutzender geworden zeg de Club van Sinterklaas is gewoon een herhaling van een oud seizoen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:00 schreef Yi-Long het volgende:
Eens met klacht. Ik wil niet zeggen dat de moderne tekenfilms en series slechter zijn, want dat is niet zo, maar ze worden hier in NL momenteel wel allemaal compleet verneukt door die nasynchronisaties....
Nick ook hoor! Dat slot marsepeinstein is herhaling van vorig jaar.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:03 schreef heloef het volgende:
[..]
Inderdaad en ik vind het zo treurig dat Nederland zijn eigen series niet meer maakt maar het lekker makkelijk uit Belgie haalt. En RTL is ook zo'n zuinige kutzender geworden zeg de Club van Sinterklaas is gewoon een herhaling van een oud seizoen.
Verschrikkelijk ik heb als kind zo genoten van de Club van Sinterklaas maar dat wordt de kindertjes van nu niet meet gegund een schande.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:05 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
[..]
Nick ook hoor! Dat slot marsepeinstein is herhaling van vorig jaar.
quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:57 schreef Henno het volgende:
[..]
Ren & Stimpy is er echt eentje in een eigen categorie, prachtige absurditeit.
Die lach van Ren is me ook altijd bijgebleven:
quote:
Zowel Digimon als Medabots zijn slappe aftreksels van het überprogramma Pokémonquote:
Medabots heeft soms wel een ander soort humor waardoor ik dat soms leuker vond dan pokemon. tenminste, dat kan ik me herinnerenquote:Op dinsdag 16 november 2010 22:43 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Zowel Digimon als Medabots zijn slappe aftreksels van het überprogramma Pokémon
Medabots had die gele robot inderdaad af en toe wel grappige opmerkingen (denk ik), maar voor de rest was Pokémon in alle opzichten beterquote:Op dinsdag 16 november 2010 22:53 schreef L.no het volgende:
[..]
Medabots heeft soms wel een ander soort humor waardoor ik dat soms leuker vond dan pokemon. tenminste, dat kan ik me herinneren
Die eerste is Round the Twist...quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:43 schreef junkiesietze het volgende:
er was vroeger ook een serie over een gast die in een vuurtoren woonde met zn familie en daar gebeurde ook altijd freaky shit
en een serie over een groepje kids op een eiland? of Australiė? waarvan een gast met rood haar iig de leader was. en ook allemaal dingen beleefden in dat beachdorpje.
iemand enig idee welke deze 2 series zijn?
Of pokemon in de rest van de opzichten beter is weet ik niet, maar het heeft wel zelfs iets unieks en is niet een slap aftreksel imo.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:54 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Medabots had die gele robot inderdaad af en toe wel grappige opmerkingen (denk ik), maar voor de rest was Pokémon in alle opzichten beter
Pokémon was volgens mij eerder toen kwamen Medabots, Digimon, zelf Yu-Gi-Oh! kan je allemaal als opvolgers van Pokémon zien. Of ik as gewoon een te grote pokémon-fan, dat kan ook en daardoor is het verleden ietwat pokémon verkleurdquote:Op dinsdag 16 november 2010 22:56 schreef L.no het volgende:
[..]
Of pokemon in de rest van de opzichten beter is weet ik niet, maar het heeft wel zelfs iets unieks en is niet een slap aftreksel imo.
Ja dat was ook wel epischquote:Op dinsdag 16 november 2010 22:55 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Die eerste is Round the Twist...
http://en.wikipedia.org/wiki/Round_the_Twist
Oh ja! Volume altijd vlammend hard omhoog bij die intro.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:57 schreef KeizerKuzco het volgende:
Kent iemand deze nog?
Dit was briljant
Uiteraard, we hadden een leraar en die leek op Catweazle, dus die ging voortaan door het leven als Catweazle.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:33 schreef trovey het volgende:
Zegt het iemand wat als ik zeg Paulus de Boskabouter en Catweazle?
Al hebben ze alles gekopieerd en alleen de naam veranderd. Als ze uiteindelijk een variatie erbij geven wat best uniek en leuk is, dan vind ik dat zelf geen slap aftreksel.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:59 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Pokémon was volgens mij eerder toen kwamen Medabots, Digimon, zelf Yu-Gi-Oh! kan je allemaal als opvolgers van Pokémon zien. Of ik as gewoon een te grote pokémon-fan, dat kan ook en daardoor is het verleden ietwat pokémon verkleurd
Je kwam de man zeker 's winters liever niet tegen in een donkere gang?quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:34 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Uiteraard, we hadden een leraar en die leek op Catweazle, dus die ging voortaan door het leven als Catweazle.
Gaan die kaartspellen waar Yu-Gi-Oh op gebaseerd is niet veel verder terug dan pokemon?quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:36 schreef L.no het volgende:
[..]
Al hebben ze alles gekopieerd en alleen de naam veranderd. Als ze uiteindelijk een variatie erbij geven wat best uniek en leuk is, dan vind ik dat zelf geen slap aftreksel.
Pokémon vind ik zelf ook tof hoor.
Hij heeft mij door de eindopdracht 'getoverd' door me superveel bijles te geven, echt een leuke leraar was het.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:39 schreef trovey het volgende:
[..]
Je kwam de man zeker 's winters liever niet tegen in een donkere gang?
Geen idee eigenlijk, ik had het eigenlijk zelf over Medabots. Al die genoemde animes zijn rond de zelfde tijd uitgekomen. Er zit maar een paar jaar verschil, dus het is verwarrend.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:39 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Gaan die kaartspellen waar Yu-Gi-Oh op gebaseerd is niet veel verder terug dan pokemon?
Dus een herhaling van Catweazle is voor jou niet eng meer.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:40 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Hij heeft mij door de eindopdracht 'getoverd' door me superveel bijles te geven, echt een leuke leraar was het.
Pokemon heeft indertijd wel voor een 'boom' gezorgd met dat soort series.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:42 schreef L.no het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, ik had het eigenlijk zelf over Medabots. Al die genoemde animes zijn rond de zelfde tijd uitgekomen. Er zit maar een paar jaar verschil, dus het is verwarrend.
Dat kan.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:43 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Pokemon heeft indertijd wel voor een 'boom' gezorgd met dat soort series.
deze post zegt het op inspector gadget na allemaalquote:
Het zal op digitale tv toch nog wel ergens te zien zijn?quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:42 schreef trovey het volgende:
[..]
Dus een herhaling van Catweazle is voor jou niet eng meer.Zouden ze het maar eens herhalen.
quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:45 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Het zal op digitale tv toch nog wel ergens te zien zijn?
Heb ik niet, ik krijg nog steeds analoog binnen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 23:45 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Het zal op digitale tv toch nog wel ergens te zien zijn?
Rond die tijd kwamen er iig veel van dat soort series uit ja, waarvan Pokémon in Nederland het populairst is geworden (volgens mij in de hele wereld wel). Of Yu-Gi-Oh nog verder terug gaat weet ik eigenlijk niet, alle series hebben gewoon hetzelfde soort idee. Mensen vechten met "monsters" (of het nou Pokemon, Medabots, Digimon of kaarten zijn) tegen andere mensen met monsters en ze willen allemaal de beste van de wereld wordenquote:Op dinsdag 16 november 2010 23:43 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Pokemon heeft indertijd wel voor een 'boom' gezorgd met dat soort series.
Na een korte search kwam ik er bij uit dat de eerste trading card game (dus voorloper van het huidige ruilkaartspel) in 1904 in Amerika uitwam en gebaseerd was op honkbalspelers. Dat idee zakte weer weg en in 1993 kwam Wizards of the Coast met Magic: The Gathering, dat werd wereldwijd erg populair en er werden variaties op verzonnen, soms met licenties van tekenfilms.quote:Op woensdag 17 november 2010 00:04 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Rond die tijd kwamen er iig veel van dat soort series uit ja, waarvan Pokémon in Nederland het populairst is geworden (volgens mij in de hele wereld wel). Of Yu-Gi-Oh nog verder terug gaat weet ik eigenlijk niet, alle series hebben gewoon hetzelfde soort idee. Mensen vechten met "monsters" (of het nou Pokemon, Medabots, Digimon of kaarten zijn) tegen andere mensen met monsters en ze willen allemaal de beste van de wereld worden
Was Pokémon op gameboy eerder dan op TV? Hmm, vraag me af waarom ik dan met alle geweld Pokémon Red wilde hebben, terwijl ik dan waarschijnlijk niet eens wist wat het was.. In ieder geval bedankt voor deze geschienisles, zo leer ik toch nog wat op deze woensdagochtendquote:Op woensdag 17 november 2010 00:26 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Na een korte search kwam ik er bij uit dat de eerste trading card game (dus voorloper van het huidige ruilkaartspel) in 1904 in Amerika uitwam en gebaseerd was op honkbalspelers. Dat idee zakte weer weg en in 1993 kwam Wizards of the Coast met Magic: The Gathering, dat werd wereldwijd erg populair en er werden variaties op verzonnen, soms met licenties van tekenfilms.
Pokemon kwam in 1996 voor het eerst op de Game Boy, het idee kwam via een dochterbedrijf in de handen van Nintendo, de games werden zo populair dat er een tekenfilmserie gemaakt werd. Toen de rage echt op gang kwam heeft Wizards of the Coast voor het eerst in 1999 het pokemon ruilkaartspel uitgebracht.
Yu-Gi-Oh kwam voor het eerst uit in stripvorm in 1996, maar die serie werd veel later pas wereldwijd populair, waarschijnlijk zijn beide series onafhankelijk van elkaar ontwikkeld omdat de releasedata zo dicht bij elkaar liggen.
Ik dacht eerst ook dat het eerder op TV was. Nederland kwam een stapje later en zijn de games hier in relatieve stilte uitgekomen in 1999. Kort daarop kwam de televisieserie ook in Nederland op TV die erg in de smaak viel en kochten duizenden ouders en kinderen de winkels leeg, niet alleen de games maar ook de ruilkabels en de Game Boy's zelf liepen natuurlijk als een trein.quote:Op woensdag 17 november 2010 00:30 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Was Pokémon op gameboy eerder dan op TV? Hmm, vraag me af waarom ik dan met alle geweld Pokémon Red wilde hebben, terwijl ik dan waarschijnlijk niet eens wist wat het was.. In ieder geval bedankt voor deze geschienisles, zo leer ik toch nog wat op deze woensdagochtend
Dat weet ik, want ik heb hier 3 ruilkabels en een GameBoy Color liggen, speciaal gekocht voor Pokémon Silver. Eerst Red, toen Yellow (waarom!?), Silver, Ruby en toen hield het wel op. Nu speel ik alleen nog via emulatoren op de pc (handig hoor, geen leven hebben). Pokémon en Spongebob zijn trouwens ook de enige 2 series waarbij het terecht is dat ze Nederlands spreken, want Engels klinkt niet. Rest van de series was wel Engels en daar kreeg je gewoon een basislaag Engelsquote:Op woensdag 17 november 2010 00:34 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik dacht eerst ook dat het eerder op TV was. Nederland kwam een stapje later en zijn de games hier in relatieve stilte uitgekomen in 1999. Kort daarop kwam de televisieserie ook in Nederland op TV die erg in de smaak viel en kochten duizenden ouders en kinderen de winkels leeg, niet alleen de games maar ook de ruilkabels en de Game Boy's zelf liepen natuurlijk als een trein.
Sorry, ik heb geen flauw idee. Komt mij in ieder geval niet bekend voor, misschien wat het van voor mijn tijd (dan klink ik jonger)quote:Op woensdag 17 november 2010 00:43 schreef Verbodsbord het volgende:
Jullie weten beide niet waar ik het over heb?
Lijkt me niet, ik ben zelf 17 dusjaquote:Op woensdag 17 november 2010 00:45 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Sorry, ik heb geen flauw idee. Komt mij in ieder geval niet bekend voor, misschien wat het van voor mijn tijd (dan klink ik jonger)
Ah, dan is het na mijn tijd. Nee, ik weet niet, misschien als ik de naam/filmpje ervan zie dat ik denk van: Oh, die ja. Maar nu, nee..quote:Op woensdag 17 november 2010 00:46 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Lijkt me niet, ik ben zelf 17 dusjaMisschien 4chan maar raadplegen, Heeft me ook geholpen om Flatmania te vinden
Nachtmerries gehad van die seriequote:
HAHA dat vervelend kind! Maar het bleef leuk om te kijkenquote:
eigenlijk wel jaquote:Op woensdag 17 november 2010 10:47 schreef najazeg het volgende:
eigenlijk is dit vrijwel precies hetzelfde als talloze TV topics in MLN
Ik ben jonger dan jou, maar ik ken het ook allemaal. Zo vreemd is het dus niet hoor (of ik ben gewoon heel vreemd, kan ook)quote:Op woensdag 17 november 2010 19:15 schreef freewarcraftguides het volgende:
HEERLIJK om die filmpjes weer 's te zien xD
Ik ben trouwens pas 20 en op de een of andere manier heb ik 't gevoel dat dit toch voor mijn tijd hoort te zijn, maar vroegah toen ikke jong was was 't dus ook (nog) te zien. Of keek ik gewoon andere dingen dan leeftijdsgenoten?
Hmmm 't is vast zo te vinden op wikipedia ofzo maargoed, als iedereen wikipedia gaat gebruiken sterven fora langzaam maar zeker uit denk ik
Dusss als iemand me gewoon eventjes vertelt welk jaar dit echt populair was, dan houden we samen FOK! in leven. Ik denk dat FOK! onze steun erg goed kan gebruiken want FOK! heeft het zwaar. FOK! is namelijk ook maar een klein nederlands websiteje met veel competitie dus ik denk dat FOK! onze hulp er waardeert. Schrijf je dat zo? Of is het nou met een D? Zou een FOK! gebruiker me dit kunnen vertellen aub?
Dank.
Dat vond ik als kind zo leuk we moesten het altijd kijken op vrijdagochtend in groep 3quote:Op woensdag 17 november 2010 01:10 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Nachtmerries gehad van die serieMaar aan de andere kant ook wel leuke herinneringen.
Series van vroeger waren allemaal beter
Die kwam altijd op Cartoon Express en werd volgens mij na of voor Ren & Stimpy uitgezonden op de late zondagmiddag, wat een contrast.quote:Op woensdag 17 november 2010 19:57 schreef ouderejongere het volgende:
Een tekenfilmserie die mij altijd bij is gebleven is Reboot, uit een tijd dat ik al eigenlijk veel te oud was om naar kinderprogramma's te kijken. Dit is een van de eerste tekenfilms met cgi
Het is ook geen kinderprogramma. Maar Loekiquote:Op woensdag 17 november 2010 21:32 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
Negen pagina's, en de allergrootste held wordt gewoon vergeten![]()
[ afbeelding ]
En ook geen tekenfilm.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:36 schreef heloef het volgende:
[..]
Het is ook geen kinderprogramma.
Oh my godquote:Op dinsdag 16 november 2010 01:03 schreef Pulzzar het volgende:
Dit vond ik ook altijd tof.
Al was het alleen al de muziek in dit introfilmpje
Pokemon en Digimon ken ik toch vooral van de jaren 00 moet ik zeggen.quote:Op donderdag 18 november 2010 01:25 schreef mr-green het volgende:
De 80's (C.O.P.S. , MASK, Inspector Gadget etc) winnen het toch wel van de 90's (Pokemon en Digimon etc)
Maar dat kan ook aan mij liggen omdat ik bij Pokemon en Dragonball Z etc gewoon afhaakte omdat ik te oud werd en andere dingen interessant vond
2K-ties.quote:Op donderdag 18 november 2010 01:29 schreef heloef het volgende:
[..]
Pokemon en Digimon ken ik toch vooral van de jaren 00 moet ik zeggen.
Bazenintro vooralquote:
Wat een herinneringen weerquote:
en biologiequote:Op donderdag 18 november 2010 20:32 schreef ethiraseth het volgende:
Vroeger kreeg je tenminste nog aardrijkskundeles van tekenfilmpjes.
Dat kan inderdaad niet vaak genoeg benadrukt worden.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:52 schreef MikeSituation het volgende:
Meuk wat ze anno 2010 op Disney XD en Nickelodeon uitzenden
Alleen Ketnet is nog een beetje te verdragen, te rest is bagger (al vind in Zack en Cody om de een of andere manier toch leuk)quote:Op woensdag 1 december 2010 23:52 schreef MikeSituation het volgende:
quote:Op donderdag 18 november 2010 20:27 schreef Henno het volgende:
"It's happening again.... My brain!!! My HOT STINGING BRAAAAIN!! AAAAAAAAHHHHHHH!"
Spongebob is nog wel te doen en (imo) ook beter in het Nederlands dan in het Engels. De rest is inderdaad echt te slecht nagesynchroniseerd, jammer. Vroeger leerden we tenminste Engels en had je zinloos tekenfilmgeweld, nu zie je dat nooit meerquote:Op woensdag 1 december 2010 23:52 schreef MikeSituation het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |