Rond die tijd kwamen er iig veel van dat soort series uit ja, waarvan Pokémon in Nederland het populairst is geworden (volgens mij in de hele wereld wel). Of Yu-Gi-Oh nog verder terug gaat weet ik eigenlijk niet, alle series hebben gewoon hetzelfde soort idee. Mensen vechten met "monsters" (of het nou Pokemon, Medabots, Digimon of kaarten zijn) tegen andere mensen met monsters en ze willen allemaal de beste van de wereld wordenquote:Op dinsdag 16 november 2010 23:43 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Pokemon heeft indertijd wel voor een 'boom' gezorgd met dat soort series.

Na een korte search kwam ik er bij uit dat de eerste trading card game (dus voorloper van het huidige ruilkaartspel) in 1904 in Amerika uitwam en gebaseerd was op honkbalspelers. Dat idee zakte weer weg en in 1993 kwam Wizards of the Coast met Magic: The Gathering, dat werd wereldwijd erg populair en er werden variaties op verzonnen, soms met licenties van tekenfilms.quote:Op woensdag 17 november 2010 00:04 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Rond die tijd kwamen er iig veel van dat soort series uit ja, waarvan Pokémon in Nederland het populairst is geworden (volgens mij in de hele wereld wel). Of Yu-Gi-Oh nog verder terug gaat weet ik eigenlijk niet, alle series hebben gewoon hetzelfde soort idee. Mensen vechten met "monsters" (of het nou Pokemon, Medabots, Digimon of kaarten zijn) tegen andere mensen met monsters en ze willen allemaal de beste van de wereld worden

Was Pokémon op gameboy eerder dan op TV? Hmm, vraag me af waarom ik dan met alle geweld Pokémon Red wilde hebben, terwijl ik dan waarschijnlijk niet eens wist wat het was.. In ieder geval bedankt voor deze geschienisles, zo leer ik toch nog wat op deze woensdagochtendquote:Op woensdag 17 november 2010 00:26 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Na een korte search kwam ik er bij uit dat de eerste trading card game (dus voorloper van het huidige ruilkaartspel) in 1904 in Amerika uitwam en gebaseerd was op honkbalspelers. Dat idee zakte weer weg en in 1993 kwam Wizards of the Coast met Magic: The Gathering, dat werd wereldwijd erg populair en er werden variaties op verzonnen, soms met licenties van tekenfilms.
Pokemon kwam in 1996 voor het eerst op de Game Boy, het idee kwam via een dochterbedrijf in de handen van Nintendo, de games werden zo populair dat er een tekenfilmserie gemaakt werd. Toen de rage echt op gang kwam heeft Wizards of the Coast voor het eerst in 1999 het pokemon ruilkaartspel uitgebracht.
Yu-Gi-Oh kwam voor het eerst uit in stripvorm in 1996, maar die serie werd veel later pas wereldwijd populair, waarschijnlijk zijn beide series onafhankelijk van elkaar ontwikkeld omdat de releasedata zo dicht bij elkaar liggen.

Ik dacht eerst ook dat het eerder op TV was. Nederland kwam een stapje later en zijn de games hier in relatieve stilte uitgekomen in 1999. Kort daarop kwam de televisieserie ook in Nederland op TV die erg in de smaak viel en kochten duizenden ouders en kinderen de winkels leeg, niet alleen de games maar ook de ruilkabels en de Game Boy's zelf liepen natuurlijk als een trein.quote:Op woensdag 17 november 2010 00:30 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Was Pokémon op gameboy eerder dan op TV? Hmm, vraag me af waarom ik dan met alle geweld Pokémon Red wilde hebben, terwijl ik dan waarschijnlijk niet eens wist wat het was.. In ieder geval bedankt voor deze geschienisles, zo leer ik toch nog wat op deze woensdagochtend

Dat weet ik, want ik heb hier 3 ruilkabels en een GameBoy Color liggen, speciaal gekocht voor Pokémon Silver. Eerst Red, toen Yellow (waarom!?), Silver, Ruby en toen hield het wel op. Nu speel ik alleen nog via emulatoren op de pc (handig hoor, geen leven hebben). Pokémon en Spongebob zijn trouwens ook de enige 2 series waarbij het terecht is dat ze Nederlands spreken, want Engels klinkt niet. Rest van de series was wel Engels en daar kreeg je gewoon een basislaag Engelsquote:Op woensdag 17 november 2010 00:34 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik dacht eerst ook dat het eerder op TV was. Nederland kwam een stapje later en zijn de games hier in relatieve stilte uitgekomen in 1999. Kort daarop kwam de televisieserie ook in Nederland op TV die erg in de smaak viel en kochten duizenden ouders en kinderen de winkels leeg, niet alleen de games maar ook de ruilkabels en de Game Boy's zelf liepen natuurlijk als een trein.

Sorry, ik heb geen flauw idee. Komt mij in ieder geval niet bekend voor, misschien wat het van voor mijn tijd (dan klink ik jonger)quote:Op woensdag 17 november 2010 00:43 schreef Verbodsbord het volgende:
Jullie weten beide niet waar ik het over heb?

Lijkt me niet, ik ben zelf 17 dusjaquote:Op woensdag 17 november 2010 00:45 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Sorry, ik heb geen flauw idee. Komt mij in ieder geval niet bekend voor, misschien wat het van voor mijn tijd (dan klink ik jonger)

Ah, dan is het na mijn tijd. Nee, ik weet niet, misschien als ik de naam/filmpje ervan zie dat ik denk van: Oh, die ja. Maar nu, nee..quote:Op woensdag 17 november 2010 00:46 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Lijkt me niet, ik ben zelf 17 dusjaMisschien 4chan maar raadplegen, Heeft me ook geholpen om Flatmania te vinden

Nachtmerries gehad van die seriequote:

HAHA dat vervelend kind! Maar het bleef leuk om te kijkenquote:

eigenlijk wel jaquote:Op woensdag 17 november 2010 10:47 schreef najazeg het volgende:
eigenlijk is dit vrijwel precies hetzelfde als talloze TV topics in MLN

Ik ben jonger dan jou, maar ik ken het ook allemaal. Zo vreemd is het dus niet hoor (of ik ben gewoon heel vreemd, kan ook)quote:Op woensdag 17 november 2010 19:15 schreef freewarcraftguides het volgende:
HEERLIJK om die filmpjes weer 's te zien xD
Ik ben trouwens pas 20 en op de een of andere manier heb ik 't gevoel dat dit toch voor mijn tijd hoort te zijn, maar vroegah toen ikke jong was was 't dus ook (nog) te zien. Of keek ik gewoon andere dingen dan leeftijdsgenoten?
Hmmm 't is vast zo te vinden op wikipedia ofzo maargoed, als iedereen wikipedia gaat gebruiken sterven fora langzaam maar zeker uit denk ik
Dusss als iemand me gewoon eventjes vertelt welk jaar dit echt populair was, dan houden we samen FOK! in leven. Ik denk dat FOK! onze steun erg goed kan gebruiken want FOK! heeft het zwaar. FOK! is namelijk ook maar een klein nederlands websiteje met veel competitie dus ik denk dat FOK! onze hulp er waardeert. Schrijf je dat zo? Of is het nou met een D? Zou een FOK! gebruiker me dit kunnen vertellen aub?
Dank.

Dat vond ik als kind zo leuk we moesten het altijd kijken op vrijdagochtend in groep 3quote:Op woensdag 17 november 2010 01:10 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Nachtmerries gehad van die serieMaar aan de andere kant ook wel leuke herinneringen.
Series van vroeger waren allemaal beter
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |