Volkskrant.nlquote:Angst van Wilders voor 'foute mensen'
Van onze verslaggever Remco Meijer 13/11/10, 13:12
DEN HAAG - Hij wilde 'geen LPF-achtige toestanden', maar hij heeft ze toch. Geert Wilders kan er na de zaak-Eric Lucassen niet meer omheen: zijn PVV, de partij van law and order, trekt personen aan die het zelf niet zo nauw nemen met de wet. Dat is extra pijnlijk voor iemand die graag overal greep op houdt en dit voorjaar zelf nauw betrokken was bij de selectie van zijn nieuwe Kamerleden.
In een interview vorige zomer met de Volkskrant bevestigde Wilders van de PVV geen ledenpartij te willen maken, omdat dit controleverlies betekent. 'Ja, de controle verliezen aan foute mensen. Ik heb door de LPF mijn lesje geleerd. Ik heb nu een hechte fractie, veel vrijwilligers en bijna elke zaterdag zit ik in het Kamergebouw om mensen op te leiden.'
Misgegaan
Daar is dus, kan nu worden vastgesteld, van alles misgegaan. Al voor de verkiezingen van 9 juni verloor Wilders een aantal door hem geselecteerde personen. Kort na de presentatie van de kandidatenlijst op 12 april trok de nummer 9 van de lijst, Mellony van Hemert, zich terug. Zij was door de PVV gepresenteerd als 'psycholoog/gezinstherapeut, gepromoveerd op het onderwerp kindermishandeling', maar daar bleek niets van waar te zijn.
Vlak daarna haakte de nummer 5 af, de ondernemer Gidi Markuszower. Hij bleek in 2008 te zijn aangehouden met een vuurwapen op zak. Eind april vertrok de student-ondernemer Arjan Brogt, die op een onverkiesbare plaats stond. 'De media-aandacht door een stel gefrustreerd linkse activisten doet mij en de PVV geen goed', zei Brogt indertijd. Hij had ook een veroordeling aan de broek: tot het terugbetalen van zijn vergoeding als studentenraadslid bij de economische faculteit, waar hij nooit kwam opdagen.
Politiecel
Begin oktober raakte het Kamerlid Marcial Hernandez in opspraak. Hij bracht een nacht in de politiecel door, nadat hij in een café in Den Haag een kopstoot zou hebben uitgedeeld. Tegen hem is aangifte gedaan.
Het Kamerlid Hero Brinkman deed tweemaal van zich spreken. Eerst door een ruzie met een barman in Nieuwspoort, waarop Brinkman bekende een drankprobleem te hebben. Daarna door mot met zijn aannemer in Middenbeemster, waarbij over en weer aangifte werd gedaan. Twee ex-partners van Kamerlid Dion Graus liepen in het verleden naar de politie, bleek in 2006. Ze werden mishandeld of bedreigd en deden aangifte.
Nauwelijks schade
Andere politieke partijen vragen zich af waarom deze reeks incidenten de PVV nauwelijks lijkt te schaden in de peilingen. Misschien omdat een volkspartij volkse mores het parlement binnenbrengt, is een veel gehoorde, ietwat sarcastische theorie.
Maar dit keer ligt de zaak ingewikkelder, omdat nu het draagvlak onder het kabinet in het geding is. Als Wilders besluit om Lucassen uit de partij te zetten, kan de PVV'er door als eenmansfractie. Dan wordt basis voor de samenwerking (75 zetels) wel erg broos. De coalitiepartijen VVD en CDA willen inhoudelijk niet reageren. 'Het is echt een zaak van de PVV', zei minister-president Mark Rutte vrijdag na afloop van de ministerraad. 'Alles wat ik hierover zeg, helpt de situatie niet.'
Serieuze zaak
Wilders zelf doopte de kwestie tot 'een serieuze zaak'. Donderdag sprak hij tot diep in de nacht 'indringend' met Lucassen. 'Ik ga daar verder niets over zeggen.' Ook vrijdag voerde Wilders meerdere gesprekken. Maar hij had vrijdagavond nog geen knoop doorgehakt. 'Ik ga niet over één nacht ijs.' Hij zei ook: 'Dit is natuurlijk niet goed voor de PVV. Het is niet de eerste keer en daar ben ik alles behalve trots op.' Hij sprak opnieuw van 'lessen trekken'.
Dat zal nodig zijn, nu hij in alle twaalf provincies wil meedoen aan de verkiezingen voor de provinciale staten op 2 maart. Daarvoor heeft hij vele tientallen kandidaten nodig. Zijn doel daarmee is vooral een grote fractie in de Eerste Kamer te krijgen. Senatoren worden getrapt gekozen. Ook voor de senaat heeft Wilders dus een stevige lijst met zeker tien kandidaten nodig. Een nieuwe misstap kan hij zich niet permitteren.
Wellicht brengt dit extra kansen voor de democratiseringsplannen van Hero Brinkman. Hij wil van de PVV wél een ledenpartij maken, met congressen en een jongerenafdeling. Als de PVV niet langer het eenmansbedrijf van Wilders is, maar een bestuur krijgt, kunnen meer mensen zich bezighouden met de keuze van kandidaten. Dan neemt het beoordelend en corrigerend vermogen allicht toe.
BLIJVEN:
Als Eric Lucassen blijft zitten, als lid van de PVV-fractie of als eenmansfractie, dan verdient hij jaarlijks 94.757,82 euro inclusief vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Dat is ongetwijfeld meer dan Lucassen als docent digitale muziekproductie ontving. Bovendien is het de vraag of hij die baan weer kan oppakken nu zijn hele verleden op straat ligt.
OPSTAPPEN:
Mocht Lucassen vertrekken, dan krijgt hij wachtgeld, het eerste jaar 80 procent van zijn loon, en daarna 70 procent. De uitkering houdt even lang aan als het Kamerlidmaatschap heeft geduurd, met een minimum van twee en een maximum van zes jaar. Kamerleden die binnen drie maanden vertrekken, krijgen maar een half jaar wachtgeld. Lucassen zit bijna vijf maanden in de Kamer.
quote:Op maandag 15 november 2010 10:58 schreef Sloggi het volgende:
Ik denk dat Wilders het probeert over te laten waaien. Of het 'm lukt weet ik niet.
Net als de kopstoter, de vrouwenmepper, posters op stormfront en al het andere tuig, gewoon in de doofpot ermee en vrolijk verder gaan met het beschuldigen en treiteren van anderen.quote:
Er zijn nieuwe gegevens, zie mijn postings van gisteren. (lucassen, dreiging, buurtgenoten deel 8)quote:Op maandag 15 november 2010 10:45 schreef Pool het volgende:
Ja, de man van de simpele oplossingen en de heldere taal die Den Haag wel efkes kwam wakkerschudden......die vindt dit ingewikkeld.
De overgrote meerderheid van het volk en de meerderheid van zijn eigen aanhang vindt het helemaal niet zo ingewikkeld.
Het lijkt mij niet dat iemand die zijn buurt terroriseerde woordvoerder "wonen en wijken" van de PVV kan blijven.quote:Op maandag 15 november 2010 10:58 schreef Sloggi het volgende:
Ik denk dat Wilders het probeert over te laten waaien. Of het 'm lukt weet ik niet.
Hij zal geen functies van belang meer uitoefenen, maar ik denk dat hij voor de PVV in de Kamer blijft.quote:Op maandag 15 november 2010 11:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet dat iemand die zijn buurt terroriseerde woordvoerder "wonen en wijken" van de PVV kan blijven.
Ook een strategie. En Wilders lijkt er nog mee weg te kunnen komen ook als je naar de peiling van gisteren kijkt....quote:Op maandag 15 november 2010 10:58 schreef Sloggi het volgende:
Ja, Pechtold, Halsema, Cohen en Roemer zullen er vast niet op terugkomen, dus het gaat 'm vast lukken.quote:Ik denk dat Wilders het probeert over te laten waaien. Of het 'm lukt weet ik niet.
Wilders haalt hem gewoon van zijn portefeuille af en geeft en een nietszeggende portefeuillequote:Op maandag 15 november 2010 11:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet dat iemand die zijn buurt terroriseerde woordvoerder "wonen en wijken" van de PVV kan blijven.
Ach, Pechtold c.s. wijzen naar de schurkenpartij PVV, en Wilders kruipt weer in de slachtofferrol.quote:Op maandag 15 november 2010 11:06 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, Pechtold, Halsema, Cohen en Roemer zullen er vast niet op terugkomen, dus het gaat 'm vast lukken.
quote:Op maandag 15 november 2010 11:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Puur bekeken op slogans en 'imago als gezien door politiek-dom volk' is dat een eerlijk levelled speelveld.quote:Op maandag 15 november 2010 11:09 schreef Pool het volgende:
In de Metro van vandaag zei zo'n politicoloog dat als ze Lucassen laten zitten, de PVV in de campagne voor Provinciale Staten zal worden neergezet als de Partij voor Verkrachters en Vechtersbazen.
Dat is nog eens een mooi tegenwicht voor Partij van de Arabieren, GroenSlinks en Maorijnissen.
Wat dus echt huilie huiliequote:Op maandag 15 november 2010 11:13 schreef Pool het volgende:
Of Wilders er mee wegkomt ligt denk ik vooral aan wat de Telegraaf en Pownews/GeenStijl ermee gaan doen. Pownews was afgelopen week betrekkelijk hard over Lucassen.
Deze media zijn erg populair onder de huidige PVV-aanhang, dus of ze het brengen als "PVV laat pedo-tokkie zitten" of "Links doet huillie over Lucassen", dat kan verschil maken.
Natuurlijk is het probleem dan niet opgelost. Lucassen heeft het imago van de PVV schade toegebracht. Wanneer Wilders een idioot als hij laat zitten, geeft hij een slecht signaal af. Een partij die als een van haar speerpunten heeft 'de strijd tegen straatterreur', moet fel stelling nemen tegen figuren als Lucassen. Wilders verliest zn geloofwaardigheid als hij Lucassen laat zitten.quote:Op maandag 15 november 2010 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wilders haalt hem gewoon van zijn portefeuille af en geeft en een nietszeggende portefeuille
probleem opgelost.
Ik zou hem verplaatsen naar "Uitwonen en klappen ontwijken"quote:Op maandag 15 november 2010 11:04 schreef remlof het volgende:
[..]
quote:Op maandag 15 november 2010 11:17 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Ik zou hem verplaatsen naar "Uitwonen en klappen ontwijken"
Idem als hij bij elke media-scheet als een 1-man-volksgericht de boel zonder wederhoor 'opblaast'.quote:Op maandag 15 november 2010 11:16 schreef KoosVogels het volgende:
Wilders verliest zn geloofwaardigheid als hij Lucassen laat zitten.
Grappig de media gaan nieuws nu 2 x brengen, ik postte dat artikel gisteren ook al in de voor avond, maar ja zondag, dus besluiten de hetzers op maandag weer dat 'nieuws' te brengenquote:Op maandag 15 november 2010 11:20 schreef remlof het volgende:
Weinig nieuws nog, wel een artikel op trouw.nl: Haast geboden in kwestie-Lucassen.
Een zwaluw maakt geen zomer. Verschillende mensen hebben aangegeven dat die Lucassen een steek los heeft en buitengewoon agressief kan reageren. Vervolgens doet een dame haar verhaal en beweert dat Lucassen een lieve, zorgzame vent is. Dat zegt natuurlijk niets. Omdat Lucassen opgefokt reageert naar zijn buren toe, betekent niet automatisch dat hij zich tegenover iedereen als een grote lul gedraagt.quote:Op maandag 15 november 2010 11:22 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Idem als hij bij elke media-scheet als een 1-men-volksgericht de boel zonder wederhoor 'opblaast'.
Slachtoffer (soldate) blijkt vriendin, alles vrijwillig toen, noemt hem een lieve man.
Waar zijn de aangiftes / veroordelingen van buurtterreur, heb ik iets gemist?
Trouw is geen zondagskrant, voor zover ik weet.quote:Op maandag 15 november 2010 11:24 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Grappig de media gaan nieuws nu 2 x brengen, ik postte dat artikel gisteren ook al in de voor avond, maar ja zondag, dus besluiten de hetzers op maandag weer dat 'nieuws' te brengenEn ja er zijn een paar woorden en typo's veranderd, whoooo
Dat kan men over heel veel mensen zeggen.quote:Op maandag 15 november 2010 11:25 schreef KoosVogels het volgende:
Verschillende mensen hebben aangegeven dat die Lucassen een steek los heeft en buitengewoon agressief kan reageren.
Nee, ze liegt, het komt niet uit, zaken liggen toch anders dan waar de media breeduit over hebben uitgemeten, dat komt vele ff niet uit...quote:Vervolgens doet een dame haar verhaal en beweert dat Lucassen een lieve, zorgzame vent is. Dat zegt natuurlijk niets.
Dat weer wel. Althans de kans is best groot als het zo is, dat het vaker zo is, en ook buiten de buurt, hij laat zich de kaas niet van het brood eten.quote:Omdat Lucassen opgefokt reageert naar zijn buren toe, betekent niet automatisch dat hij zich tegenover iedereen als een grote gedraagt.
Dat was niet de media lezing, niet het verhaaltje van de (Aivd?) pastoor/kapelaan of hoe zijn rang was..quote:[quote]En natuurlijk doet hij lief tegenover een chick. Dat is makkelijkste en snelste manier om haar het bed in te krijgen.
Ja, want als er iets in een andere krant al staat, dan mag jouw krant er natuurlijk niet over berichten.quote:Op maandag 15 november 2010 11:24 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Grappig de media gaan nieuws nu 2 x brengen, ik postte dat artikel gisteren ook al in de voor avond, maar ja zondag, dus besluiten de hetzers op maandag weer dat 'nieuws' te brengenEn ja er zijn een paar woorden en typo's veranderd, whoooo
Er is zo een kerkse krant, hun site gaat 'dicht' op zondag, bij trouw is dat niet.quote:Op maandag 15 november 2010 11:25 schreef Sloggi het volgende:
Trouw is geen zondagskrant, voor zover ik weet.
Het is je ontgaan dat hij veroordeeld is door een militaire rechtbank? Dat gebeurde ver voor dit tokkie iets met Wilders van doen had overigens.quote:Op maandag 15 november 2010 11:22 schreef fokthesystem het volgende:
Idem als hij bij elke media-scheet als een 1-man-volksgericht de boel zonder wederhoor 'opblaast'.
Slachtoffer (soldate) blijkt vriendin, alles vrijwillig toen, noemt hem een lieve man.
Waar zijn de aangiftes / veroordelingen van buurtterreur, heb ik iets gemist?
Je snapt de strekking niet, concludeert aldus foutief, en bent daar mee in een groot deel v/h fok gezelschap.quote:Op maandag 15 november 2010 11:31 schreef Klaudias het volgende:
Ja, want als er iets in een andere krant al staat, dan mag jouw krant er natuurlijk niet over berichten.
Ik snap de strekking wel degelijk. Je bent er vandaag gewoon voor de eerste keer in je leven er achter gekomen dat er verschillende kranten bestaan.quote:Op maandag 15 november 2010 11:32 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Je snapt de strekking niet, concludeert aldus foutief, en bent daar mee in een groot deel v/h fok gezelschap.
Ben je 4 geworden vandaag?quote:Op maandag 15 november 2010 11:33 schreef Klaudias het volgende:
Ik snap de strekking wel degelijk. Je bent er vandaag gewoon voor de eerste keer in je leven er achter gekomen dat er verschillende kranten bestaan.
De site wordt wel bijgewerkt op zondag, maar het is niet gek dat artikelen die deze morgen prominent in de krant staan, ook deze morgen prominent op de website komen te staan.quote:Op maandag 15 november 2010 11:31 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Er is zo een kerkse krant, hun site gaat 'dicht' op zondag, bij trouw is dat niet.
Kik er es an m'n jong: http://www.trouw.nl/relig(...)t_uit_vrije_wil.html
Reageer aub in een aaneengesloten lap tekst. Ik vind het gruwelijk irritant om vier verschillende stukjes tekst te moeten quoten.quote:
Wat bij mijn weten wel nieuws is is het plaatsen van een scoop op 2 dagen op plek '1'quote:Op maandag 15 november 2010 11:37 schreef Sloggi het volgende:
De site wordt wel bijgewerkt op zondag, maar het is niet gek dat artikelen die deze morgen prominent in de krant staan, ook deze morgen prominent op de website komen te staan.
Jammer joh, want zo gaat dat de hele tijd en niet alleen ik doe dat, zeg maar gerust de meerderheid, en ik doe het uiteraard zoals ik goed acht.quote:Op maandag 15 november 2010 11:37 schreef KoosVogels het volgende:
Reageer aub in een aaneengesloten lap tekst. Ik vind het gruwelijk irritant om vier verschillende stukjes tekst te moeten quoten.
De schuld? welke schuld van wat?quote:Allereerst vind ik weer typisch dat jij de schuld in de schoenen schuift van de media.
Jawel, sec genomen wel. Het was immers een niet meer zichtbaar parket, met schade en toen reeds gerepareerd.quote:Die zijn echter niet verantwoordelijk van het lastige parket waar Lucassen zich in heeft gemanouvreerd.
En toen was er die vriendin uit die groep, of miste je dat? 18 was ze net en ze kreeg een off-site relatie met hem en beschrijft hem als een lieve man.quote:Kranten zijn de afgelopen dagen naarstig op zoek gegaan naar reacties van betrokkenen. Als die vervolgens vertellen dat de meisjes werden gedwongen sex te hebben, dan schrijf je daar natuurlijk een artikel over. Je hebt ook geen keus als krant aangezien Lucassen tot dusver zijn kaken stijf houdt.
Daar ga je weer, jouw 'ervaring' uit 2e hand is geen natuurwet hoor.quote:Verder heb ik nooit beweerd dat de dame in kwestie liegt. Maar nogmaals; een zwaluw maakt nog geen zomer. Het betekent jack shit wanneer zo'n dame beweert dat Lucassen een lieve vent is. Ik ken ook gasten die gek zijn met hun vriendin, maar 's weekends iemand in puin slaan na het stappen.
Stel dat er iemand is die 'de waarheid kent', zeg maar G-d ziet alles, dan ben ik er van overtuigd dat er in de kamer ergere zitten en zaten ooit, van wie collegae wel e.e.a. wisten, maar de media blijkbaar niet of die (-media) werd gewoon het zwijgen opgelegd.quote:En natuurlijk zijn er meer mensen als Lucassen: agressieve eikels met een kort lontje. Dat geeft verder niet, maar het is nogal dubieus wanneer zo'n labiele klootzak optreedt als fractielid van een partij die fel stelling neemt tegen hufterigheid op straat.
Weet je ook eens een keer hoe Marokkanen zich voelen.quote:Op maandag 15 november 2010 11:38 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Wat bij mijn weten wel nieuws is is het plaatsen van een scoop op 2 dagen op plek '1'
En daar ga je weer. Die gemene Nederlandse media hebben het gemunt op de PVV. Want als andere partijen crimineel tuig binnen de gelederen hebben, dan wordt dat stelselmatig onder het tapijt geveegd. Waar baseer jij die aanname op. Is dat jouw ervaring? Want hierboven beweer jij dat de ervaringen van een persoon niet leidend mogen zijn.quote:Op maandag 15 november 2010 11:42 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Jammer joh, want zo gaat dat de hele tijd en niet alleen ik doe dat, zeg maar gerust de meerderheid, en ik doe het uiteraard zoals ik goed acht.
[..]
De schuld? welke schuld van wat?
[..]
Jawel, sec genomen wel. Het was immers een niet meer zichtbaar parket, met schade en toen reeds gerepareerd.
[..]
En toen was er die vriendin uit die groep, of miste je dat? 18 was ze net en ze kreeg een off-site relatie met hem en beschrijft hem als een lieve man.
[..]
Daar ga je weer, jouw 'ervaring' uit 2e hand is geen natuurwet hoor.
[..]
Stel dat er iemand is die 'de waarheid kent', zeg maar G-d ziet alles, dan ben ik er van overtuigd dat er in de kamer ergere zitten en zaten ooit, van wie collegae wel e.e.a. wisten, maar de media blijkbaar niet of die (-media) werd gewoon het zwijgen opgelegd.
Als de media 1 van de smeeroliën is in de maatschappij, dan heeft NL er 1 van afgewerkte banenenolie.
Vuige slinkse journalisten!quote:Op maandag 15 november 2010 11:52 schreef remlof het volgende:
Ach: PowNed en WNL zijn het felst op de PVV
quote:Op maandag 15 november 2010 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
Verkeerde site, reaguurdersquote:Waarom hecht jij meer waarde aan de verklaring van die meid, dan aan de rest van de reaguurders?
.quote:En daar ga je weer. Die gemene Nederlandse media hebben het gemunt op de PVV
Mijn observering is uit eerste hand, geen hear-say 'ervaring'.quote:Want als andere partijen crimineel tuig binnen de gelederen hebben, dan wordt dat stelselmatig onder het tapijt geveegd. Waar baseer jij die aanname op. Is dat jouw ervaring? Want hierboven beweer jij dat de ervaringen van een persoon niet leidend mogen zijn.
Men roept zo veel, nu al blijkt dat de feiten toch wel anders liggen her en der, pas op de plaats en hoeden voor smaad/laster is wel zo opportuun nu.quote:Verder snap ik niet waarom jij de wandaden van Lucassen bagetalliseert. Volgens jou zeggen de reacties van boze buurtbewoners weinig tot niets, enkel omdat zijn 18-jarige scharrel roept dat Lucassen een lieve man is.
Dat zijn gewoon geld-hoeren die alles wat de politiek-domme tokkies beroert aangaande den haag in pecunia willen omgieten.quote:Op maandag 15 november 2010 11:52 schreef remlof het volgende:
Ach: PowNed en WNL zijn het felst op de PVV
Twee dingen: allereest zijn buurtgenoten van Lucassen geinterviewd. Dat zijn dus hands-on verklaringen, zoals jij dat zo mooi noemt. Daarnaast doe je een nogal gewaagde uitspraak. Je meent bewijs te hebben van criminele Kamerleden wier acties onder het tapijt zijn geschoven. Man man, je hebt een dikke vette scoop in handen. Mail die shit naar mij en ik schrijf een dijk van een verhaal over die incidenten. Of wordt dat lastig omdat je het gewoon uit je duim zuigt?quote:Op maandag 15 november 2010 11:57 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
[..]
Verkeerde site, reaguurderspikken je peers hier dat wel?
![]()
Het is de eerste bewezen 'hands-on' getuige, die vriendin, waar ook de rechter iets van wist indertijd, hoorde, en iets mee deed qua straf-zwaarte.
[..]
.
Zeker weten, da's feit en geen fictie gebleken meer dan eens.
[..]
Mijn observering is uit eerste hand, geen hear-say 'ervaring'.
[..]
Men roept zo veel, nu al blijkt dat de feiten toch wel anders liggen her en der, pas op de plaats en hoeden voor smaad/laster is wel zo opportuun nu.
Ik ben zelfs anti-pvv echter net zo erg of nog erger is media die niet neutraal zijn, hetzen en zelden of nooit uit eigen(!) beweging rectificeren.
die peiling is meestal grotendels al gemaakt voor donderdag en daarin zijn effecten van iets dat pas donderdag echt in het nieuws kwam nauwelijks mee te wegen...quote:Op maandag 15 november 2010 11:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ook een strategie. En Wilders lijkt er nog mee weg te kunnen komen ook als je naar de peiling van gisteren kijkt....
quote:Op maandag 15 november 2010 12:02 schreef Hephaistos. het volgende:
[ afbeelding ]
Ongelukkig foutje in het onderschrift
Je hebt een slecht geheugen denk ik. Allereerst is er de voor pedofilie veroordeelde pvda senator van de pvda die 'publiekelijk geheim' zijn ambt kon behouden.quote:Op maandag 15 november 2010 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Twee dingen: allereest zijn buurtgenoten van Lucassen geinterviewd. Dat zijn dus hands-on verklaringen, zoals jij dat zo mooi noemt. Daarnaast doe je een nogal gewaagde uitspraak. Je meent bewijs te hebben van criminele Kamerleden wier acties onder het tapijt zijn geschoven. Man man, je hebt een dikke vette scoop in handen. Mail die shit naar mij en ik schrijf een dijk van een verhaal over die incidenten. Of wordt dat lastig omdat je het gewoon uit je duim zuigt?
Nee nee, nu niet eromheen draaien. Ik beweerde dat incidenten met andere Kamerleden niet geheim worden gehouden of verzwegen door de media. Jij had andere ervaringen. Nu haal je plots voorbeelden aan van incidentjes die in kranten en op televisie zijn verschenen. Hoezo wordt er dan iets onder het tapijt geschoven? Zonder de media had jij die informatie immers nooit gehad. Dus wat is het nou? Ik wacht nog steeds op die ene gouden tip.quote:Op maandag 15 november 2010 12:09 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Je hebt een slecht geheugen denk ik. Allereerst is er de voor pedofilie veroordeelde pvda senator van de pvda die 'publiekelijk geheim' zijn ambt kon behouden.
Ten 2e zeg ik dat als iemand alles wist er ongetwijfeld meer van deze types (thuis trappers, balkenende die zijn eigen stoep niet sneeuw vrij maakt, ambtenaren meppers omdat ze een kamerlid om ID vragen, dronken achter het stuur enz etc) in de kamer zitten. Wel scherp blijven op wat ik schrijf aub, ik stel nergens dat ik die info heb.
Wel stel ik dat media ook info niet hebben en toch de boel hetzen.
Die buren klagen wel, maar is er een veroordeling? Ik bedoel ook mij sprak men wel aan op poep (niet eens op de stoep) in de struikjes door mijn honden. Zo heb ik zelf eens een buurvrouw verrot gescholden die weer stond te zeiken, maar zelf wat dingen vergat, een type zoals jij gok ik : haar katten schijten in alle tuinen, niet die van hun zelf (als het aan de kat lag stemde die pvda..)
In de ochtend sprak ze over de straat heen (viswijf nivo dus) 5 huizen verder met een ander viswijf, lekker op zaterdag of zondag ochtend.. Ze floot naar haar (arme-) man als ie weer wat moest doen of laten... Bedreigen deed ik niet overigens.
Die kapelaan uit het leger was e.e.a. al vergeten en zegt wat heel anders dan de veel jongere vriendin, ik geloof de vriendin. Die kapelaan zal wel een andere meid bedoelen en een andere instructeur daarmee, niet lucassen.
Na 1 alinea was ik al klaar, ik leg uit waarom:quote:Op maandag 15 november 2010 12:07 schreef remlof het volgende:
Hey, een best goed stuk van Elsevier: Wilders moet Lucassen overtuigen te vertrekken.
Open deur, althans bij de optie om de regering in het zadel te houden voorlopig.quote:Wilders moet Lucassen overtuigen te vertrekken
.quote:PVV-leider Geert Wilders heeft een groot probleem met zijn Kamerlid Eric Lucassen
M.a.w. die media-terug-roepers, politie zwijgen opleggende, rechterlijke verboden overtredende minister, pedo senator, alles kan en mag, maar dit, deze partij, nou dat is wel een probleem hoor, de hypocrisie, de waarheid van wel degelijk bekend zijn met politieke 2 maten metende wantoestanden die hier uit spreekt...quote:Een partij die zich hard opstelt tegen straatterreur, kan het zich niet permitteren om iemand die zich zo heeft misdragen, de hand boven het hoofd te houden
Kortom, we kunnen binnenkort wel weer een aanval op de Islam of marokkanen verwachten van Geert, dat schijnt zijn enige wapen te zijn bij onwelvallige publiciteit.quote:Op maandag 15 november 2010 12:05 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die peiling is meestal grotendels al gemaakt voor donderdag en daarin zijn effecten van iets dat pas donderdag echt in het nieuws kwam nauwelijks mee te wegen...
Op termijn gaat ook juist de handelswijze van Wilders nu doorwerken en ik heb niet het idee dat het 'stilletjes afwachten of het overgaat' erg goed werkt op termijn...
Ook bv Verdonk verloor op haar hogtepunt en toen de schandalen kwamen/liepen in de puibliciteit niet ineens al haar stemmen... wél een hoop vertrouwen bij haar achterban en juist haar 'onzichtbaarheid' deden op termijn de rest...
Wilders zal nu de aanval moeten terugvinden, niet afwachten, maar imho pro-actief reageren...
wél is het een probleem voor hem dat de enige pro-actieve reactie die eigenlijk ook iedereen verwacht. nl. het uitzetten van Lucassen uit de fractie, voor het kabinet een behoorlijk probleem oplevert en het CDA en de VVD nu al op tactische wijze de zwarte piet naar wilders schuiven door _nu_ heel geduldig af te wachten wat hij doet, en nu te zeggen 'dat ze hem volledig vertrouwen dat hij de juiste kueze zal maken, wat eigenlijk vooral een opzetje is om hem wel de schuld persoonlijk te geven als het verder 'misloopt'
Reactie onder artikel:quote:Op maandag 15 november 2010 12:07 schreef remlof het volgende:
Hey, een best goed stuk van Elsevier: Wilders moet Lucassen overtuigen te vertrekken.
Is dat zo maaike ...quote:ten eerste is de hele affaire ONTZETTEND AANGEDIKT
het gaat hier uitsluitend over een zaak met wederzijds goedvinden...
maaike op maandag 15 november 2010
Haal maar aan van die ervaringen.quote:Op maandag 15 november 2010 12:15 schreef KoosVogels het volgende:
Nee nee, nu niet eromheen draaien.
je wilt MIJ van draaien voorzienik doe daar niet aan dus de logica dicteert: ke leest niet wat ik schrijf, maar denkt met hoe je het opvat.
[quote]Ik beweerde dat incidenten met andere Kamerleden niet geheim worden gehouden of verzwegen door de media. Jij had andere ervaringen.
Je bent er bijna, dat zijn voorbeelden die amper aan uitkwamen, hoeveel is er niet uitgekomen? beetje dom om dat aan wie dan ook te vragen, IK ben er van overtuigd dat de kamer meer van dit soort geheimen herbergt. jij niet, dan noem ik jou naïef. En ZO is het.quote:Nu haal je plots voorbeelden aan van incidentjes die in kranten en op televisie zijn verschenen.
Als je slimmer wordt gaan we verder.quote:Hoezo wordt er dan iets onder het tapijt geschoven? Zonder de media had jij die informatie immers nooit gehad. Dus wat is het nou? Ik wacht nog steeds op die ene gouden tip.
Een sergeant die met een minderjarige soldaat in bed duikt is gespeend van oordeelsvermogen of professionaliteit, blijkbaar is dat echter een uitstekende kwalificatie om kritiekloos achter Wilders aan te lopen, waarvan acte.quote:Op maandag 15 november 2010 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
Verder is het natuurlijk niet meer dan logisch dat de PVV het tuig van de maatschappij aantrekt. Een partij als Wilders profileert zich door haar hufterigheid tegenover de gevestigde orde. Die boze gevoelens worden meestal gedeeld door labiele figuren die hebben gefaald in het leven. Zo'n Lucassen is daar een goed voorbeeld van. Als jij ruzie maakt met je buurtgenoten over hondenpoep, dan weet je gewoon dat je te maken met een persoon wiens leven is uitgedraaid op een totale mislukking.
Aha, je bent ervan overtuigd? Je beroept je dus op je onderbuik? Geen bijster betrouwbare bron. Maar jij had graag een groot verhaal gezien over het besneeuwde stoepje van Balkenende? Als er echt sprake is van incidenten rond Kamerleden, dan trekken eventuele gedupeerden echt wel aan de bel. En elke krant zal dat nieuws publiceren. Maar jij vermoed dus dat incidenten worden verzwegen?quote:Op maandag 15 november 2010 12:18 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Haal maar aan van die ervaringen.
[..]
Je bent er bijna, dat zijn voorbeelden die amper aan uitkwamen, hoeveel is er niet uitgekomen? beetje dom om dat aan wie dan ook te vragen, IK ben er van overtuigd dat de kamer meer van dit soort geheimen herbergt. jij niet, dan noem ik jou naïef. En ZO is het.
[..]
Als je slimmer wordt gaan we verder.
Echter wetgeving geeft je ongelijk, jammer voor mij, hondenpoep is een ergernis en bij wet moet je het in de meeste gemeenten opruimen of mag het alleen op bepaalde routes.quote:Op maandag 15 november 2010 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
Verder is het natuurlijk niet meer dan logisch dat de PVV het tuig van de maatschappij aantrekt. Een partij als Wilders profileert zich door haar hufterigheid tegenover de gevestigde orde. Die boze gevoelens worden meestal gedeeld door labiele figuren die hebben gefaald in het leven. Zo'n Lucassen is daar een goed voorbeeld van. Als jij ruzie maakt met je buurtgenoten over hondenpoep, dan weet je gewoon dat je te maken met een persoon wiens leven is uitgedraaid op een totale mislukking.
Ongelooflijk, na tig berichten zie je het nog niet. Herhaling tigste-tig : ik ben er van overtuigd dat in de kamers ergere lieden zitten dan lucassen met 'lijken in de kast'.quote:Op maandag 15 november 2010 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
Maar jij vermoed dus dat incidenten worden verzwegen?
Noem eens een aantal van die alcoholisten en pedo's bij andere partijen. Tot dusver is het enkel de PVV die deze figuren aantrekt.quote:Op maandag 15 november 2010 12:21 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Echter wetgeving geeft je ongelijk, jammer voor mij, hondenpoep is een ergernis en bij wet moet je het in de meeste gemeenten opruimen of mag het alleen op bepaalde routes.
Ander partijen trekken witte-boorden crimi's aan, alco's, pedo's, leugenaars, draaiers, graaiers e.d. Het is maar door wie je liver gebeten wordt, de hond of de kat, daar mag men voor stemmen 1 x per 4 jaar en dan weer de-democratisch NL aanschouwen. PVV is nu ook voor vrije zorg markt ineens. Balen voor de toenmalig zwevende niet-sp-wel-pvv stemmertjes..
Dat ik dit grotendeels onderken is het feit dat 1 mannetje niet de regering van NL bepaalt, dat de media en andere politici/partijen een hele boterberg op hun hypocriete koppen hebben.quote:Ligt het aan het Ministerie van defensie staf die perse naar
Afghanistan wil en met genoegen gebruik maakt van de MIVD gegevens
omdat de PVV tegenligger is? Als het de AIVD betreft is dat ook
bekend. Geert Wilders zit als fractievoorzitter in de commissie voor
inlichtingen en veiligheidsdiensten van de tweede kamer en heeft
toegang tot dit soort gegevens. Daar komt bij dat majoor/kamerlid
Hernandez ook toegang had tot de personeelsgegevens van de in 2005
opgestapte sergeant Lucassen. De PVV kon het weten of wilde het niet
weten. Laat de man zitten en pak de defensie staf aan. En gekke
Henkie Hillen de minister? Dit zijn natuurlijk speculaties en deze
Sinterklaas is geen gekke Henkie.
R. 44 Painfbat en Russenjager.
Mwah.. ik zou Wilders vooral aanraden een frontale en veel publiciteit krijgende aanval op een andere Politieke partij te kiezen...quote:Op maandag 15 november 2010 12:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kortom, we kunnen binnenkort wel weer een aanval op de Islam of marokkanen verwachten van Geert, dat schijnt zijn enige wapen te zijn bij onwelvallige publiciteit.
Apart... ook jij reageerde op : PvdA , veroordeelde pedo tot senator gemaakt... (http://nl.wikipedia.org/wiki/Edward_Brongersma)quote:Op maandag 15 november 2010 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
Noem eens een aantal van die alcoholisten en pedo's bij andere partijen. Tot dusver is het enkel de PVV die deze figuren aantrekt.
Het probleem met dit soort theorieën vind ik altijd de gedachtegang dat het ultieme doel van een partij is om meer zetels te verzamelen. Dat lijkt me onzin eerlijk gezegd, ook als de PVV het kabinet laat vallen en 5 zetels meer binnensleept, zullen ze niet meer beleidspunten binnenhalen dan nu.quote:Op maandag 15 november 2010 12:34 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Mwah.. ik zou Wilders vooral aanraden een frontale en veel publiciteit krijgende aanval op een andere Politieke partij te kiezen...
PVDA, CDA of SP... eventueel zelfs 'grote oom' VVD zélf.
PVDA en SP zou makkelijk zijn en 'gratis' omdat het eigenlijk consequentieloos kan zijn, maar kan misschien wat achterbrlijven in publiciteit...
gerommel tegenover CDA of misschien zelfs VVD zou gelijk de hele parlementaire pers de affare Lucassen doen vergeten (alhoewel wat anlyse's wel erop zullen wijzen dat dat een 'catalysator' kan zijn geweest).
Wilders moet het wel op een slim punt doen, iets waarover het gedoogakkoord wat vager was en hij niet geheel gedwongen is 'mee te stemmen' met het kabinet...
Het zou een erg riskant spel zijn, maar juist nu kan Wilders mogelijk des te gevaarlijker zijn als hij 'Hoog Spel' wil spelen, omdat een snellere kabinetsval hem mogelijk juist minder schade doet dan nog een half jaar 'aan te rommelen' met zn huidige fractie.
Het 'gedoogakkoord' zal nu vast wel door PVV-strategen uitgepluisd worden op 'wankel-thema's' waarin men een relletje kan uitlokken.
Vergeet al die stemmingen niet, je kan echt beter 5 meer stemmen hebben dan 1, immers een 'wiegeltje' plegen sommige politici wel eens. Bij de sp is het zelfs meer regel dan uitzondering en heeft dus mijn voorkeur, zie politix.nl. (Dat er dus 1, 2, 3 tegen de eigen fractie-ja-nee in stemmen, als net-echte zonder last of ruggespraak vertegenwoordigers.)quote:Op maandag 15 november 2010 12:38 schreef Hephaistos. het volgende:
Dat lijkt me onzin eerlijk gezegd, ook als de PVV het kabinet laat vallen en 5 zetels meer binnensleept, zullen ze niet meer beleidspunten binnenhalen dan nu.
Je moet eerst nog maar eens zien of je niet afgerekend wordt door de kiezers als je het kabinet laat vallen. Dan moet je nog maar eens zien of het CDA en VVD nóg een keer in de boot willen stappen met een onbetrouwbaar gebleken partner. En dan moet je nog eens net zoveel punten binnenslepen als nu.quote:Op maandag 15 november 2010 12:42 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Vergeet al die stemmingen niet, je kan echt beter 5 meer stemmen hebben dan 1, immers een 'wiegeltje' plegen sommige politici wel eens. Bij de sp is het zelfs meer regel dan uitzondering en heeft dus mijn voorkeur, zie politix.nl. (Dat er dus 1, 2, 3 tegen de eigen fractie-ja-nee in stemmen, als net-echte zonder last of ruggespraak vertegenwoordigers.)
Of nog voor de hand liggender, de stemmen voor rutte of cohen als premiers partij waren VEEl minder dan 5 zetels verschil.
Correct, want na de val komen ook de 'hoe brengen, manipuleren en kneden we de kiezers' scripts in werking. Vallen is 1, maar opstaan wordt dan een heel ander 2e verhaal inderdaad.quote:Op maandag 15 november 2010 12:45 schreef Hephaistos. het volgende:
Je moet eerst nog maar eens zien of je niet afgerekend wordt door de kiezers als je het kabinet laat vallen.
Daar zie ik hen zo maar voor aan hoor!quote:Dan moet je nog maar eens zien of het CDA en VVD nóg een keer in de boot willen stappen met een onbetrouwbaar gebleken partner. En dan moet je nog eens net zoveel punten binnenslepen als nu.
Daar ben ik nog niet uit. Vergeten kan al niet meer, andere partijen komen er hoe dan ook op terug denk ik. Wel wil de pvv meer zetels nog dan nu bij de volgende vervroegde verkiezingen dus daar zit men uiteraard op te broeden en onderzoek naar te doen. ook voor hen geld dan: goede screenings voor volksvertegenwoordiging is nimmer weg ! (Dit is m.i. een nieuw topic waard ook wel !)quote:Nee, de PVV is er veel meer bij gebaat om de huidige situatie in stand te houden.
Dat zou wel heel vuil en gewetenloos zijn.quote:Op maandag 15 november 2010 10:58 schreef Sloggi het volgende:
Godzijdank hebben wij wakkere vaderlanders zoals jij die dit soort complotten doorzien en aantonen!111!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 15 november 2010 12:29 schreef fokthesystem het volgende:
Dat ik dit grotendeels onderken is het feit dat 1 mannetje niet de regering van NL bepaalt, dat de media en andere politici/partijen een hele boterberg op hun hypocriete koppen hebben.
quote:Lucassen (PVV) beraadt zich nog
Gepubliceerd: 15 november 2010 13:01 | Gewijzigd: 15 november 2010 13:05
Door een onzer redacteuren
Den Haag, 15 nov. Het in opspraak geraakte PVV-Kamerlid Eric Lucassen denkt nog na over zijn politieke toekomst. Dat liet hij vanochtend telefonisch weten. Hij wilde verder niet op de kwestie ingaan en zei later met een reactie te komen. Onduidelijk is nog wanneer dat gebeurt.
Het besluit van Lucassen kan grote gevolgen hebben voor minderheidskabinet VVD-CDA, dat door de PVV wordt gedoogd. Deze coalitie steunt op een minimale Kamermeerderheid van 76 zetels heeft. Het verlies van één zetel kan grote gevolgen hebben voor de stabiliteit van de coalitie.
Het Kamerlid wordt sinds vorige week achtervolgd door incidenten uit zijn verleden. Begin vorige week kwam naar buiten dat zijn vroegere buren in Haarlem tussen 2006 en 2009 herhaaldelijk aangifte tegen hem hebben gedaan wegens bedreigingen en intimidatie. Lucassen sprak de beschuldigingen tegen en stelde dat er sprake is van een langlopend meningsverschil. Donderdag bleek ook dat Lucassen in 2002 als sergeant bij de Koninklijke Landmacht is veroordeeld wegens ontucht.
Geert Wilders hulde zich vanochtend in stilzwijgen. Vorige week verklaarde hij voor tv-cameras nog tijd nodig te hebben om gesprekken te voeren en feiten te verzamelen. Dat kan nog even duren, zei hij. Premier Rutte probeerde vrijdagmiddag op zijn wekelijkse persconferentie de veroordeling van Lucassen af te doen als een interne zaak voor de gedoogpartij. De premier zei vertrouwen te hebben dat Wilders de kwestie oplost.
Dat is ook de lijn van de VVD-fractie: We wachten tot Wilders duidelijkheid geeft, zegt de voorlichter. Op het VVD-congres afgelopen zaterdag werd in het officiële gedeelte met geen woord over de affaire gesproken. In de wandelgangen bleef het bij speculeren over wat er zou gebeuren als de coalitie nog maar op 75 Kamerzetels zou kunnen rekenen.
Het CDA beperkt zich tot afwachten. CDAers die anoniem willen blijven, zeggen wel dat er binnen de partij zorgen zijn. Niet alleen over de stabiliteit van het kabinet, maar ook over het imago van een regering die voor de parlementaire steun afhankelijk is van mensen met een strafblad.
In andere woorden, hij maakt een kosten-baten analyse.quote:
Heh, zo te zien doen de regerings/gedoog partijen wat ze gezien het regeerakkoord het beste af gaat, zitten en afwachtenquote:Op maandag 15 november 2010 13:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Bron: http://www.nrc.nl/binnenl(...)PVV_beraadt_zich_nog
Dat zullen de buurtgenoten die hij heeft geterroriseerd wel kunnen beamen. Hiermee lult hij zich er in ieder geval niet uit. Dat er sprake is van een meningsverschil staat als een paal boven water. Het gaat erom hoe Lucassen ermee om is gegaan.quote:Lucassen sprak de beschuldigingen tegen en stelde dat er sprake is van een langlopend meningsverschil
Nog steeds geen "klare wijn" van onze vriend Geert??? Ha, ik had zijn reactie wel eens willen zien als dit met een Groen links lid was gebeurt (of Alexander pechtoldquote:Op maandag 15 november 2010 13:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, zo te zien doen de regerings/gedoog partijen wat ze gezien het regeerakkoord het beste af gaat, zitten en afwachten
Is dat nu waar de rechtse kiezer zijn vingertjes bij aflikt?
Geert "Hypocriet" Wilders,quote:Op maandag 15 november 2010 13:55 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Nog steeds geen "klare wijn" van onze vriend Geert??? Ha, ik had zijn reactie wel eens willen zien als dit met een Groen links lid was gebeurt (of Alexander pechtold).
Nee hoor, het is namelijk linkse media vuilspuiterij en allemaal hardstikke overdreven en de sex was ook al vrijwillig dus niet zo zeuren, niks aan de hand dan wel is het een complot van alle bestaande partijen dan wel 'hullie deden het ook en wel erger!".quote:Op maandag 15 november 2010 13:51 schreef KoosVogels het volgende:
Dat zullen de buurtgenoten die hij heeft geterroriseerd wel kunnen beamen. Hiermee lult hij zich er in ieder geval niet uit. Dat er sprake is van een meningsverschil staat als een paal boven water. Het gaat erom hoe Lucassen ermee om is gegaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |