En het is niet Nederlandstalig, ranja zou hem kunnen weten en er is een klein verband met Hooverphonic.quote:
Ik blijk meer materiaal van de dame in kwestie te kennen dan ik dacht, maar ik had zelf ook niet voldoende Hooverphonic-kennis om de link te kunnen leggen. En al helemaal niet op basis van een foto.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:22 schreef iggyinthehouse het volgende:
Openstaande vraag, nog voor 2 punten
En het is niet Nederlandstalig, ranja zou hem kunnen weten en er is een klein verband met Hooverphonic.
volgens mij klopt dat wel...quote:
leuk is dat he? ik heb vooral midden in de nacht. schrik ik wakker weet ik het opeens...quote:Op dinsdag 9 november 2010 17:31 schreef ranja het volgende:
Echt de hele dag over zitten denken en ik kom thuis en de naam schiet me ineens te binnen
Sjek.quote:Op dinsdag 9 november 2010 18:32 schreef Blogman het volgende:
Het topic mist per ongeluk een C zie ik ?
Verschil moet er wezen..quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:41 schreef cafca het volgende:
[..]
Alleen voor de blauwen onder ons.......
Mijn vraag was een makkie. Het is een link met Robyn. Een heul duidelijke.quote:Op woensdag 10 november 2010 01:51 schreef Norrage het volgende:
Ik ga ook maar eens meedoen in dit topic, of in ieder geval meelurken...want als er iets is waar ik slecht in ben is het muziek-triviaMaar zo leer ik vast nog eens wat
En als ik al eens een vraag zou kunnen beantwoorden zou ik nooit een nieuwe kunnen bedenken...
quote:Brothers, sisters
One day we will be free
From fighting, violence
People crying in the street
1 2 3 4 | The man in the moon has a cold in the back of his head today So dark is the river as the old bridge of lovers finds it's getting washed all away There are three wise men in the darkness of the desert |
august burns red?quote:Op woensdag 10 november 2010 13:57 schreef BzP het volgende:
Kristine W - Feel What You Want
[ afbeelding ]
hoe heet deze band?
idd... maar ik ken ze wel tis een goede band. althans als je van metalcore houdtquote:Op woensdag 10 november 2010 14:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als die meneer even opzij stapt, staat dat er vast..
Als ik de pose van meneer de zangert zie, hoeft t van mij al niet meerquote:Op woensdag 10 november 2010 14:08 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
idd... maar ik ken ze wel tis een goede band. althans als je van metalcore houdt
Die gasten zijn juist zo goed in hun genre dat veel non-metalcore liefhebbers die richting ingaan..quote:Op woensdag 10 november 2010 14:08 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
idd... maar ik ken ze wel tis een goede band. althans als je van metalcore houdt
volgens mij is hij in zn broek aan het poepen...quote:Op woensdag 10 november 2010 14:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Als ik de pose van meneer de zangert zie, hoeft t van mij al niet meer
Nee hij geeft zichzelf een wedgie...quote:Op woensdag 10 november 2010 14:17 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
volgens mij is hij in zn broek aan het poepen...
quote:Op woensdag 10 november 2010 14:17 schreef ErwinDikkie het volgende:
aan mij de eer om een vraag te stellen?
welk nummer van welke artiest?quote:There is no escape
And that is for sure
This is the end we won't take any more
Say goodbye
To the world you live in
antwoord is nog niet compleet/correctquote:
Mdvries brrr koud +1quote:
ik dacht trivium...quote:
wel een gave dean gitaar...quote:
Dat klinkt als een contradictio in terminis.......quote:Op woensdag 10 november 2010 14:35 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
wel een gave dean gitaar...
vind je?quote:Op woensdag 10 november 2010 15:21 schreef cafca het volgende:
[..]
Dat klinkt als een contradictio in terminis.......
En een gave speelstijl,quote:Op woensdag 10 november 2010 14:35 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
wel een gave dean gitaar...
debauchery is het niet...quote:Op woensdag 10 november 2010 15:30 schreef mdvries_2 het volgende:
Geen flauw idee... op de een of andere manier moet ik aan Debauchery denken...
quote:Op woensdag 10 november 2010 15:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik dacht eerst dat Madonna een Blonde Ambition Reprise-tour begonnen was..
Tijd voor bestaald parkerenquote:Op woensdag 10 november 2010 18:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Mij benieuwen hoeveel extra parkeerplaatsen we moeten aanleggen hier.
als je dat er dan niet bij zegt kan het best nog een poos duren voor die geraden wordtquote:Op woensdag 10 november 2010 18:20 schreef BzP het volgende:
Ik kan ook de moelijkheidsgraad omlaag halen en een plaatje van tiesto posten.......
Gwar?quote:Op woensdag 10 november 2010 15:29 schreef ErwinDikkie het volgende:
[ link | afbeelding ]
welke band?
quote:Op woensdag 10 november 2010 18:20 schreef BzP het volgende:
Ik kan ook de moelijkheidsgraad omlaag halen en een plaatje van tiesto posten.......
Kom al een jaartje of 10 niet meer op DanceValley...quote:Op woensdag 10 november 2010 18:11 schreef BzP het volgende:
Tip: Is erg bekend in de hardcore/industrial scene...
fyi zij is te extreem voor Dance Valleyquote:Op woensdag 10 november 2010 18:31 schreef Burnett het volgende:
[..]
Kom al een jaartje of 10 niet meer op DanceValley...
Zo is-ie beterquote:Op woensdag 10 november 2010 18:35 schreef BzP het volgende:
hier zijn maar weinig hardcore liefhebbers/kenners vandaag..
Wel liefhebber, geen kenner...quote:Op woensdag 10 november 2010 18:35 schreef BzP het volgende:
Nou.... hier zijn maar weinig hardcore liefhebbers/kenners vandaag..
Een biertje van een lekker wijf in een minirokje?quote:Op woensdag 10 november 2010 18:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Voor Fokkers zijn wij uiteraard omkoopbaar twv 75 eu aan waardebonnen
Hmmz..moet ze op zijn minst daggeren op smurfenhousequote:Op woensdag 10 november 2010 19:00 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Een biertje van een lekker wijf in een minirokje?
Die is laagdrempelig, de beste teams kunnen 80 a 90% scorenquote:Op woensdag 10 november 2010 18:59 schreef Grobbel het volgende:
Wel leuk initiatief. Ben sowieso heel benieuwd naar de moeilijkheidsgraad van jullie quiz, dus voel je vrij om naderhand de antwoorden ergens te spammen.
Hehe. Ik kan overal op daggeren.quote:Op woensdag 10 november 2010 19:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Hmmz..moet ze op zijn minst daggeren op smurfenhouse
[ afbeelding ]
Ziet eruit als een Mike Muir wannabe met Suicidal Tendenciesquote:Op woensdag 10 november 2010 18:35 schreef BzP het volgende:
dan maar een nieuwe
[ afbeelding ]
Wie is deze Hardcore band?
[..]
fyi zij is te extreem voor Dance Valley
Eerder Dominator festival....
burnet+1quote:
H2O?quote:Op woensdag 10 november 2010 18:35 schreef BzP het volgende:
dan maar een nieuwe
[ afbeelding ]
Nee, ik hou niet zo van quizzen.quote:Op woensdag 10 november 2010 18:51 schreef Burnett het volgende:
Voor de quizliefhebbers: zondag presenteren n00biedoobiedoo en mijn persoontje de popquiz in café De Schutter te Amsterdam.
1e prijs 75 euro aan waardebonnen.
toen ik het antwoord invoerde wist ik dat het fout wasquote:
Is die filenaam de bandnaam? ik dacht gewoon een gegenereerde codequote:Op woensdag 10 november 2010 19:27 schreef ErwinDikkie het volgende:
toen ik het antwoord invoerde wist ik dat het fout was
quote:Op woensdag 10 november 2010 19:30 schreef ranja het volgende:
[..]
Is die filenaam de bandnaam? ik dacht gewoon een gegenereerde code
Klopt.quote:
die lelijke kop en bandana is jastaquote:Op woensdag 10 november 2010 18:35 schreef BzP het volgende:
dan maar een nieuwe
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!quote:Op woensdag 10 november 2010 19:38 schreef bukgeit het volgende:
Mooi. Ik ben de keizer van China, maar wie is de King Of Spain?
Nee, dat wil die zijnquote:Op woensdag 10 november 2010 20:53 schreef cafca het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
En the Tallest Man on Earth
quote:I've been worked by the rain, driven by the snow.
I'm drunk and dirty, don't you know, I'm still....
Nope,quote:Op donderdag 11 november 2010 10:58 schreef iggyinthehouse het volgende:
Voor die vrouwelijke DJ: is dat Lady Dana?
quote:Legend has it thatshowed Zappa his song
and that Zappa fired him from the Mothers of Invention, because he felt that
was too talented to merely be a member of his band, and told him he ought to go away and form his own band
Iets met een ex-bandlid van Zappa, die zei vanwege dit nummer uit de band gezet te zijn.quote:
quote:If you give me: weed, whites, and wine
And you show me a sign
I'll be...
Presentquote:Op donderdag 11 november 2010 16:53 schreef cafca het volgende:
Hm, waar zijn de mensen met verstand van goede muziek, als je ze nodig hebt?
Met alleen het plaatje niet.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:15 schreef iggyinthehouse het volgende:
Kijken of jullie deze ook weten.
Wie?
quote:is een Belgische rockband die furore maakte met hun album Laughing Cavalier (1969). Het album werd opgenomen in de Abbey Road Studios en werd een succes, mede dankzij de single
die een nummer 1-hit werd in meer dan 20 landen. Artiesten als Claude François, Beta Band, Paul Michiels en I Monster maakten van
hun eigen versie en scoorden er een hit mee. Van de single werden twee miljoen exemplaren verkocht. Ook Portishead heeft in hun single 'Glorybox' een sample gebruikt van '
'.
Dat antwoord was te verwachten.quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:02 schreef lubje25 het volgende:
Michael Jackson-Wanna be startin something?
Michael en consorten heeft die kreet weer 'gepikt' van een song die eerder is uitgekomen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:11 schreef lubje25 het volgende:
De kreet mama-appelsap is daar van afgeleid, lijkt mij dus de grondlegger van de kreet
Hoorde het oorspronkelijke nummer in de USA op de radio (zoals vele andere nummers die ik hier nog wel de revu zal laten passeren) en had het daarvoor ook niet geweten...quote:
quote:It is probably best known for the chanted vocal refrain "ma-mako, ma-ma-sa,", which was adapted and used in songs by many prominent artists.
Vul de smiley in...quote:Lenny Kravitz, 50 Cent en Akon zijn te horen op het nieuwe album vanDat heeft platenmaatschappij Sony vrijdag bekendgemaakt.
Michael Jackson was dat toch?quote:
Ik ook niet.quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:29 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Michael Jackson was dat toch?
vanmorgen ergens op nu.nl gezien, maar zo geinteresseerd was ik niet![]()
Dat is hem dan ookquote:Op vrijdag 12 november 2010 14:06 schreef Berkery het volgende:
Je zou eerder denken aan 'We Gotta Get out of This Place'
Ja, dat was hem, ja.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:06 schreef Berkery het volgende:
Je zou eerder denken aan 'We Gotta Get out of This Place'
Ook niet. Een beetje een melancholische titel.quote:
Da's Eric Burdon & War, Spill the Wine.quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:26 schreef Blogman het volgende:
Er is er nog eentje met Wine, maar die is het vast ook niet. Blue nogwat dan ?
Misschien hun bekendste nummer, maar is wel een top 10 hit geweestquote:This song is noted for its Indian riff, played by an electric guitar as well as a violin. This somewhat autobiographical song told about his father, who was a soldier during tough times, as well as Eric's adventures including his first smoke of a cigarette at 10, to his meeting his first love at 13. The final verse shows his disillusionment with society by saying:
"My faith was so much stronger than,
I believed in fellow men,
And I was so much older than.".
Ach, solo: leuk nummer overigens !quote:Op vrijdag 12 november 2010 18:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Da's Eric Burdon & War, Spill the Wine.
In de categorie: ik weet me niet zo goed een houding te geven ?quote:
Dylan & Jagger?quote:Op vrijdag 12 november 2010 20:31 schreef peaceman het volgende:
Welke 2 grootheden zullen naast de leden van R.E.M. op het nog te verschijnen album van R.E.M. te horen zijn?
quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:57 schreef MadMaster het volgende:
Volgens mij wel goed, dus verder aangezien ik over een uur weg moet:
Wat van wie is de absolute grondlegger voor de kreet 'Mama Appelsap'?
Michiel Veenstra. Toch?quote:Op zaterdag 13 november 2010 00:06 schreef MadMaster het volgende:
Sorry, hele vraag vergeten...![]()
Weet niemand van de Top 3 van de NL Popquiz deze vraag te beantwoorden?
[..]
quote:Op zaterdag 13 november 2010 00:11 schreef peaceman het volgende:
Michael Jackson - Wanna be startin'
quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat antwoord was te verwachten.
De absolute grondlegger graag...
quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:59 schreef MadMaster het volgende:
It is probably best known for the chanted vocal refrain "ma-mako, ma-ma-sa,", which was adapted and used in songs by many prominent artists.
Paul Weller en Patti Smith?quote:Op zaterdag 13 november 2010 00:08 schreef peaceman het volgende:
Wel iets minder groot dan dat.
Cryptische hint:
De ene (man) heeft iets met kleur en broodbeleg.
De andere (vrouw) heeft iets met paarden.
Robyn Hitchcock en Patti Smith?quote:Op zaterdag 13 november 2010 00:08 schreef peaceman het volgende:
Wel iets minder groot dan dat.
Cryptische hint:
De ene (man) heeft iets met kleur en broodbeleg.
De andere (vrouw) heeft iets met paarden.
Is die voor een punt, of mag er gewoon gezocht worden ? Met zoeken vind je immers het antwoord vrij vlot.quote:Wat van wie is de absolute grondlegger voor de kreet 'Mama Appelsap'?
Volgens mij is het gewoon voor een punt dus de bedoeling is dat er niet gezocht wordtquote:Op zaterdag 13 november 2010 08:31 schreef Blogman het volgende:
[..]
Is die voor een punt, of mag er gewoon gezocht worden ? Met zoeken vind je immers het antwoord vrij vlot.
Opzoeken en vervolgens antwoorden is hier een 'No Go'!!!quote:Op zaterdag 13 november 2010 08:31 schreef Blogman het volgende:
[..]
Is die voor een punt, of mag er gewoon gezocht worden ? Met zoeken vind je immers het antwoord vrij vlot.
Maar dat past niet bij:quote:Op zaterdag 13 november 2010 11:42 schreef methodmich het volgende:
Zou een mooie verklaring kunnen zijn.
quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:59 schreef MadMaster het volgende:
Over het origineel:
It is probably best known for the chanted vocal refrain "ma-mako, ma-ma-sa,", which was adapted and used in songs by many prominent artists.
Mocht het te lang gaan duren (ik ben zo weer op pad), dan mag 'ie in de perkeerstand.quote:"" is a 1972 single by Cameroonian makossa saxophonist
. It is often cited as one of the first disco records. In 1972 David Mancuso found a copy in a Brooklyn West Indian record store and often played it at his Loft parties. The response was so positive that the few copies of "
" in New York City were quickly bought up. The song was subsequently played heavily by Frankie Crocker, who DJed at WBLS, then New York's most popular black radio station. Since the original was then unfindable, at least 23 groups quickly released cover versions to capitalize on the demand for the record. Atlantic eventually licensed the song from the French record label Fiesta. Their release of it peaked at #35 on the Billboard chart in 1973; in 1999 Dave Marsh wrote that it was "the only African record by an African" to crack the top 40. At one point there were nine different versions of the song in the Billboard chart. It became "a massive hit" internationally as well.
The song's refrain consists of the phrase "ma-mako, ma-ma-sa,", which is a play in the word "
", Dibango's main music genre. After the popularization of the song, the phrase was adapted and used in several popular songs, including:
Wanna Be Startin' Somethin' (Michael Jackson, 1982) during the song's final bridge; altered to "mama-se, mama-sa, ma-ma-ku-sa"
Pump Your Fist (Kool Moe Dee, 1989)
Rhythm (Devoted to the Art of Moving Butts) (A Tribe Called Quest, 1990) altered to "mama say yah, ma-ma ku-sa"
Butt Naked Booty Bless (Poor Righteous Teachers, 1990)
Mama Say (Bloodhound Gang, 1994)
Samba Makossa (Chico Science, 1994)
Cowboys (Fugees, 1996)
Face Off (Jay-Z, 1997)
Intro/Court/Clef/Intro (Wyclef Jean, 1997)
Gettin' Jiggy wit It (Will Smith, 1998) altered to "mama (uh), mama (uh), mama come closer"
Startin' Something (Lord Tariq and Peter Gunz, 1998)
Hailie's Revenge (Doe Rae Me) (Eminem ft. Obie Trice and D12, 2003)
Algo más que música (El Chojin, 2005)
Don't Stop the Music (Rihanna, 2006)
Brooklyn Girls (Charles Hamilton, 2008)
Hands In The Air (Girl Talk, 2010)
Lost in the World (Kanye West, 2010)
1 | Opzoeken en vervolgens antwoorden is hier een 'No Go'!!! |
Vind ik meer dan voldoende als antwoord in dit stadium...quote:Op zaterdag 13 november 2010 14:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nee dat is Manu Dibango. Hugh is van de trompet. Nummer weet ik ook niet.
quote:Op zondag 14 november 2010 01:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vind ik meer dan voldoende als antwoord in dit stadium...
NBDBD +1
Hoe laat?quote:Op zondag 14 november 2010 11:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ben zo weg een heleboel andere popvragen stellen in café De Schutter te Amsterdam (komt allen!), dus iemand anders mag doorstarten.
En het is gewoon aanschuiven en hoe groot mogen de teams zijn?quote:
Ja en naar gelang de wens.quote:Op zondag 14 november 2010 11:42 schreef belsen het volgende:
[..]
En het is gewoon aanschuiven en hoe groot mogen de teams zijn?
Ik ga erheen.quote:Op zondag 14 november 2010 11:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ben zo weg een heleboel andere popvragen stellen in café De Schutter te Amsterdam (komt allen!), dus iemand anders mag doorstarten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |