| L-ascorbinezuur | dinsdag 9 november 2010 @ 10:31 |
Lekker populistisch weer. Gaat Wilders zelf ook zijn wagens inclusief een leger van beveiligers inruilen voor de fiets? | |
| Surveillance-Fiets | dinsdag 9 november 2010 @ 10:32 |
| Er zit wel een kern van waarheid in... Waarom moeten al die mensen een dienstauto hebben? | |
| Surveillance-Fiets | dinsdag 9 november 2010 @ 10:33 |
| Omdat het noodzakelijk is voor de functie? en het naar verhouding meer zou kosten als deze persoon met ander vervoer moet reizen? oke. Sure. Maar omdat het kan? | |
| Kapt-Ruigbaard | dinsdag 9 november 2010 @ 10:33 |
Lekkere populistische appels met peren vergelijking weer. | |
| Voorschrift | dinsdag 9 november 2010 @ 10:33 |
| Wat een onzin, die auto's kosten in vergelijking met het budget van een land toch geen ene moer, en ze zijn 'nodig' voor het goed functioneren van top functionarissen. Ik zie 't probleem niet. | |
| SpecialK | dinsdag 9 november 2010 @ 10:35 |
| Waarom een chauffeur. Koop godverdomme een tomtom en rij zelf, vuile flikkers. | |
| Voorschrift | dinsdag 9 november 2010 @ 10:36 |
Welkom in Nederland, het land waar uit kleinzieligheid de generaals met een TomTommetje in een Ford Escort over de straat moeten. | |
| Kapt-Ruigbaard | dinsdag 9 november 2010 @ 10:39 |
Inderdaad. Beter rijden de generaals gewoon met een tank de A2 over. | |
| SpecialK | dinsdag 9 november 2010 @ 10:39 |
In IJsland zijn ze trots op het feit dat de premier in gewoon het telefoonboek staat en dat je 'em regelmatig in een kroeg in Reykjavik tegenkomt. Maar nee wij moeten het weer op de Amerikaanse toer zeker. Anders is het niet macho genoeg ofzo. Fietsende ministers Luie eikels die op mijn belastingcenten hun rij-luiheid botvieren | |
| Gebraden_Wombat | dinsdag 9 november 2010 @ 10:40 |
| Auto met chauffeur kan natuurlijk wel handig zijn zodat een topambtenaar kan doorwerken terwijl hij onderweg is. Maar dan moet hij wel vaker onderweg zijn dan alleen woon-werkverkeer. | |
| sc00p | dinsdag 9 november 2010 @ 10:40 |
Die gasten kosten een paar honderd euro per uur, een chauffeur een tientje. Reken maar uit wat er goedkoper is als de generaal tijdens zijn rit kan doorwerken. Dit is gewoon weer zo'n telegraaf voorstel. | |
| Gebraden_Wombat | dinsdag 9 november 2010 @ 10:41 |
Balkenende ben ik ook weleens tegengekomen bij een kroeg in Den Haag hoor. | |
| Voorschrift | dinsdag 9 november 2010 @ 10:41 |
Nee, een mooie Benz en ruimte voor werk in de auto. | |
| Voorschrift | dinsdag 9 november 2010 @ 10:41 |
IJsland is dan ook een dorp, wij zijn een land. | |
| SpecialK | dinsdag 9 november 2010 @ 10:44 |
Lekker maffen in de auto. Goed man! | |
| Ryan3 | dinsdag 9 november 2010 @ 10:44 |
Tja, als Wilders voor zijn raap wordt geschoten dan zijn de rapen gaar, als één van die topambtenaren voor zijn raap wordt geschoten zijn we dat morgen al weer vergeten; lijkt me dus niet een goed argument. | |
| SpecialK | dinsdag 9 november 2010 @ 10:46 |
Welkom in Nederland waar ambtenaren die eigenlijk in dienst van het Nederlandse volk moeten staan tot de nieuwe priesterkaste behoren met alle privileges van dien en zichzelf goddelijke status toebedelen, ook na ontslag. | |
| sc00p | dinsdag 9 november 2010 @ 10:47 |
Denk nou maar niet dat die mensen de hele dag computerspelletjes zitten te spelen he. | |
| Voorschrift | dinsdag 9 november 2010 @ 10:47 |
Henk en Ingrid uit jaloezie alles naar beneden schoppen. | |
| SpecialK | dinsdag 9 november 2010 @ 10:51 |
... Alles Amerikaanser, grootser, verspillender moet anders speelt ons minderwaardigheidscomplexje op. | |
| Voorschrift | dinsdag 9 november 2010 @ 10:54 |
Dat minderwaardigheidscomplexje verhinderd juist een dergelijke samenleving. Bij alles wat er gebeurd in Nederland is het ofwel een zielige Godwin of onderschatting van eigen doen en kunnen. We zijn een van de rijkste landen van de wereld, maar waarom moeten we ons gedragen als een mislukte arme moraalridder met de vuist van menig land in de anus geduwd? Iedereen die de kop boven 't veld uitsteekt moet onthoofd worden, welkom in Nederland. | |
| Krantenman | dinsdag 9 november 2010 @ 10:57 |
Degene wiens minderwaardigheidscomplex opspeelt dat ben jij. Je had vast ook geen neen gezegd tegen een dienstauto als je het ver had geschopt als ambtenaar. Trouwens denken dat die mensen zitten te maffen op de achterbank terwijl hun chauffeur hen vervoert is wel het toppunt van naiviteit. | |
| Ryan3 | dinsdag 9 november 2010 @ 10:57 |
Minister Donner die nog steeds met de fiets naar het binnenhof gaat, wat doe je? | |
| linkse_proleet | dinsdag 9 november 2010 @ 10:57 |
| hebben die lui geen rijbewijs? | |
| SpecialK | dinsdag 9 november 2010 @ 10:58 |
Jij vind trots zijn op je eigen soberheid een onderschatting van je eigen doen en kunnen? Wij hebben die onzin niet nodig want Nederland (en Europa) is al superieur genoeg in den wereld dat wij dat niet hoeven te showen met onzinnig hoge salarissen en filmster-achtige toestanden voor ministers e.d. Laat machogedrag aub over aan volken die het nodig hebben als steunmiddel. -Het- credo van mensen die neergeschoten worden omdat ze gewoon slechte ideeen hebben en het willen ophangen aan de zogenaamde kleinzieligheid van anderen. Zwaktebod. | |
| Voorschrift | dinsdag 9 november 2010 @ 10:58 |
Ik heb respect voor die man, want het is z'n eigen keuze. Niemand die hem dwingt op een fiets te gaan zitten. | |
| Tja..1986 | dinsdag 9 november 2010 @ 10:58 |
Die mensen kosten veel geld per uur. Beter dat ze werken op de achterbank dan dat ze rijden. | |
| Krantenman | dinsdag 9 november 2010 @ 10:59 |
Een topambtenaar die in Maastricht woont stuur je zeker ook met de fiets naar zijn werk? | |
| Voorschrift | dinsdag 9 november 2010 @ 11:00 |
Er is niets macho aan een dienstauto waarin je je werk kan voortzetten en productief kan zijn. Dat mensen in het dorpje IJsland in de stamkroeg zitten wil niet zeggen dat een land als Nederland zich eenzelfde lakse houding kan aanhouden. You wish. | |
| Ryan3 | dinsdag 9 november 2010 @ 11:02 |
Krijgt-ie sterke kuiten van hè. | |
| linkse_proleet | dinsdag 9 november 2010 @ 11:02 |
ligt eraan waar ie werkt | |
| Revolution-NL | dinsdag 9 november 2010 @ 11:03 |
| Ik heb er een beetje moeite mee dat deze uitvreters propeganderen dat iedereen in een A label auto moeten rijden maar dat men zelf rond word gereden in een Audi A8 | |
| SpecialK | dinsdag 9 november 2010 @ 11:03 |
Speculeren over mijn persoonlijke beslissingen in een bepaalde situatie is niet supergoed voor je argument dus ik zou het maar laten als ik jou was Ik dacht andersom juist. Denk je werkelijk dat die ambtenaren hun rustige ochtendje in de auto gaan gebruiken om fanatiek op een laptop te gaan zitten rammen? Topambtenaren? Mijn god zeg. | |
| Ryan3 | dinsdag 9 november 2010 @ 11:04 |
Niemand die het hem dwingt, alleen zijn sterke/nuchtere karakter dispositioneert hem er toe. | |
| linkse_proleet | dinsdag 9 november 2010 @ 11:04 |
die zitten lekkerder zodat geen rugklachten krijgen | |
| Voorschrift | dinsdag 9 november 2010 @ 11:05 |
Daar is toch niks mis mee, ik heb niks tegen mensen die op de fiets naar hun werk gaan en zich niet laten rijden. Dikke plus voor Donner. Maar dat wil niet zeggen dat wat Donner doet, iedereen dan maar moet doen. | |
| Revolution-NL | dinsdag 9 november 2010 @ 11:06 |
Hoevaak zie je die gasten wel niet een krantje lezen achterin. | |
| bijdehand | dinsdag 9 november 2010 @ 11:07 |
| Eens met Geert. Ook al die shizzle met prive-vliegtuigen | |
| Revolution-NL | dinsdag 9 november 2010 @ 11:07 |
Tja... ze moesten eens zoals Henk en Ingrid 50.000km per jaar afleggen in een oude Golf 4 SDI. Dan piepen ze misschien wel anders | |
| Voorschrift | dinsdag 9 november 2010 @ 11:07 |
Ook dat is productief, of denk je dat het nieuws niet belangrijk is? | |
| Revolution-NL | dinsdag 9 november 2010 @ 11:09 |
Je kan ook een krantje lezen op de achterbank van een Prius als je uitdraagt dat iedereen in een A label auto moet rijden. Ik zie niet in waarom je daar een A8 4.2 TDI voor nodig moet hebben. Ach de belastingbetaler betaald wel voor dit soort parasieten. | |
| Wokkel | dinsdag 9 november 2010 @ 11:09 |
Bron Waarom moet de directeur van het KNMI in hemelsnaam worden gereden door een chauffeur? | |
| thumbnail | dinsdag 9 november 2010 @ 11:09 |
Dat ze veel geld kosten hebben ze zelf bedacht dus dat is geen argument. En wat is er mis met de trein als je zo nodig moet werken? | |
| Ryan3 | dinsdag 9 november 2010 @ 11:10 |
Nee, maar een dergelijke soberheid siert een mens dus wel? Dikke plus, zeg je. | |
| Gebraden_Wombat | dinsdag 9 november 2010 @ 11:11 |
Ik zie een topambtenaar al in de 1e klas uitgebreid zijn vertrouwelijke dossiers op het tafeltje stallen en al zijn telefoongesprekken aan de hele coupé toevertrouwen | |
| Voorschrift | dinsdag 9 november 2010 @ 11:11 |
Het gaat me niet om soberheid, ik vind het gewoon interessant te zien dat hij een keuze maakt die niet conform de standaarden is. Buiten dat heb ik er geen speciaal gevoel bij, de financiële consequenties van zijn keuze laten me koud. | |
| Klaudias | dinsdag 9 november 2010 @ 11:11 |
Weet ik niet, zo vaak zit ik niet bij een minister in de auto. | |
| Voorschrift | dinsdag 9 november 2010 @ 11:12 |
Niet iedereen draagt uit dat je in een A label auto moet rijden. Qua regering ben ik het met je eens, maar er zijn meer ambtenaren dan alleen CDA ministers. | |
| Revolution-NL | dinsdag 9 november 2010 @ 11:12 |
Dossiers lezen en telefoneren kan niet op de achterbank van een Prius? | |
| kingmob | dinsdag 9 november 2010 @ 11:13 |
Met een chauffeur kan je: - In de auto werken - makkelijk vervoert worden naar diverse plaatsen in de kortst mogelijke tijd - Met het grootste comfort reizen Dat zijn niet alleen extraatjes die bij een hoge functie horen, het lijkt me vrijwel noodzakelijk voor het goed functioneren van zo iemand. Het is erg kleinburgerlijk om daar over te klagen eerlijk gezegd. Er zullen er vast een paar zijn die het niet echt nodig hebben, maar om daar nou een enorm probleem van te maken, of nog erger, ze praktisch allemaal hun auto te willen ontnemen? | |
| Revolution-NL | dinsdag 9 november 2010 @ 11:14 |
Ambtenaren dienen uit te stralen dat ze zorgvuldig met belastinggeld omspringen. Ze dienen niet uit te stralen dat het graaiers zijn en dat alles wat kleiner is als een Audi A8 niet groot genoeg is voor hun ego. | |
| Revolution-NL | dinsdag 9 november 2010 @ 11:15 |
In de private sector vind ik het prima dat een prive chauffeur in een A8 voor komt rijden. Nogmaals ambtenaren horen spaarzaam met belastinggelden om te springen. | |
| Voorschrift | dinsdag 9 november 2010 @ 11:15 |
In dat geval, waarom een dure Prius aanschaffen? Koop een afgetrapte Escort van de Turk, het heeft 4 wielen en een voorruit. | |
| SpecialK | dinsdag 9 november 2010 @ 11:16 |
Wie heeft het over een auto ontnemen? Ga lekker rijden in die dikke mercedes. Pak er een mooie chauffeur bij. Maar wees dan ook een man en betaal er lekker zelf voor met je 100-den euro's per uur salaris. Waarom moet ik voor het comfort opdraaien van iemand die dat prima zelf kan betalen. Lijkt me dat het nog steeds zeer winstgevend is voor zo'n ambtenaar om dergelijke investeringen te doen als hij/zij daardoor productiever wordt en meer uren kan declareren. | |
| Revolution-NL | dinsdag 9 november 2010 @ 11:17 |
| |
| LeeHarveyOswald | dinsdag 9 november 2010 @ 11:19 |
| Een tijdje terug was hier ook al iets op TV over, meen dat aan Wouter Bos gevraagd werd waarom ze per chauffeur vervoerd werden. Meest voorname reden was de extreem lange dagen die ze maken, wat voor een gevaar op de weg zou zorgen. Daarnaast inderdaad het doorwerken in de auto. | |
| Voorschrift | dinsdag 9 november 2010 @ 11:19 |
Blijkbaar is de Escort van de Turk te min, maar dat punt probeerde ik ook al eerder te maken. | |
| kingmob | dinsdag 9 november 2010 @ 11:20 |
Voor een rijksdaalder een gulden besparen blijft dom, ook als je ambtenaar bent. Verder horen privileges bij een hoge functie, ook bij de overheid. Of moet Rutte ook maar gewoon overal met het openbaar vervoer naartoe, daar gelden dezelfde 'argumenten' voor. | |
| Revolution-NL | dinsdag 9 november 2010 @ 11:23 |
Ja en ik zal onderbouwen waarom. De escort is: - Vervuilend - Niet representatief - Niet betrouwbaar - Luidruchtig - Niet voorzien van luxe zoals climate control - Niet voorzien van de laatste veiligheidsvoorzieningen Het enigste nadeel wat de prius heeft tov een A8 is been ruimte. Dit is eenvoudig te ondervangen door de voorste passagiersstoel te verwijderen. Ik zie graag je onderbouwing wat de 120.000 euro aan extra kosten rechtvaardigt om een A8 aan te schaffen ipv een Prius. 120.000 die ook gespendeert had kunnen worden in de zorg! | |
| Ringo | dinsdag 9 november 2010 @ 11:23 |
| Om hoeveel ambtenaren met dienstauto gaat het nu dan precies? Je zou de dikbuikige subtoppers natuurlijk best een OV-jaarkaart kunnen aansmeren i.p.v. zo'n bereden patserbak. Desnoods eerste klas. | |
| Revolution-NL | dinsdag 9 november 2010 @ 11:24 |
Als MP dien je ook veilig vervoert te worden. Daarom zou Rutte zeer zeker in aanmerking komen voor een gepanserde A8. | |
| Voorschrift | dinsdag 9 november 2010 @ 11:28 |
Inderdaad. | |
| Dagonet | dinsdag 9 november 2010 @ 11:28 |
Ik zou zeggen, werp een blik op z'n agenda. | |
| Revolution-NL | dinsdag 9 november 2010 @ 11:30 |
Nogmaals wat rechtvaardig de extra uitgave van 120.000 belastinggeld voor een Audi A8. Ben je niet van mening dat dit geld beter in de zorg uitgegeven kan worden? Vind je dit niet sociaal? Een directeur kan even effectief werken in een Prius als in een A8. | |
| Dagonet | dinsdag 9 november 2010 @ 11:31 |
Nee, dat telt niet, iedereen weet toch dat ambtenaren geen fuck doen. Wat een geneuzel in de marge weer van de PVV. Ze hadden het ook kunnen brengen als: er rijden 247 topambtenaren in dienstauto's, is hun zakelijk verkeer dusdanig dat dit verantwoord is en is er geen efficiëntiewinst te behalen met videoconferencing en andere vormen van niet fysiek gebonden vergaderen? | |
| Dagonet | dinsdag 9 november 2010 @ 11:32 |
Nou nee, ga jij maar eens op de achterbank van een Prius zitten en op de achterbank van een A8. | |
| Northside | dinsdag 9 november 2010 @ 11:34 |
| Kleinburgerlijk dom gelul. De gemiddelde topambtenaar is 50 a 60 uur bezig met zijn werk, exclusief aanverwante zaken als diners etc. Met 4 a 5 afspraken per dag door de hele randstad is het vaak zo dat de enige kans die je hebt om je in te lezen onderweg is. Dat het geen A8 hoeft te zijn, ok, maar afschaffen is onzin. | |
| Voorschrift | dinsdag 9 november 2010 @ 11:34 |
Want je denkt dat het geld van die tiental auto's de zorg zal redden en sociaal beleid ene moer verder helpt? En:
| |
| Revolution-NL | dinsdag 9 november 2010 @ 11:40 |
Schokkend dat het comfort van een ambtenaar boven de zorg van tientallen zorg behoevende gesteld word. Als als die 247 Ambtenaren in een Prius zouden rijden ipv een A6 of A8 dan zou er 12 miljoen extra te besteden zijn aan de zorg. Als ze zonodig op stand willen reizen moeten ze maar in het bedrijfsleven gaan werken. | |
| Voorschrift | dinsdag 9 november 2010 @ 11:41 |
Ze rijden dan ook niet allemaal in een A8. | |
| Northside | dinsdag 9 november 2010 @ 11:42 |
Ah, iedereen met een beetje talent en kunde wegjagen bij de overheid, altijd een goed plan! | |
| Wokkel | dinsdag 9 november 2010 @ 11:43 |
| Even een gekke vraag, maar wie betaalt in het geval van auto + chauffeur nou de bijtelling? De chauffeur of de directeur? Of hebben deze ambtenaren daar vrijstelling voor? | |
| Revolution-NL | dinsdag 9 november 2010 @ 11:43 |
Daarom heb ik een gemiddelde meerprijs gerekend van 50k euro tov een aangeklede Prius van 30k Ik hoop dat je op je oude dag maar 1x per week mag douchen omdat een top ambtenaar zonodig op stand moet reizen. | |
| SpecialK | dinsdag 9 november 2010 @ 11:44 |
Misschien als ik het door deze drukke Amerikaan het laat uitleggen dat je het gaat begrijpen want daar identificeer je je mee toch? Dan Pink on the surprising science of motivation http://www.ted.com/talks/lang/eng/dan_pink_on_motivation.html | |
| Northside | dinsdag 9 november 2010 @ 11:44 |
Denk je echt dat ze op dat niveau nog uren declareren, of uberhaupt nog iets aan tijdschrijven doen? | |
| Dagonet | dinsdag 9 november 2010 @ 11:44 |
Je blijft maar niet snappen dat het niet om de status gaat maar dat zo'n auto dienst doet als mobiel kantoor. Dat red je echt niet in een Prius. | |
| Voorschrift | dinsdag 9 november 2010 @ 11:44 |
Allejezus zeg, als de Prius zo'n geweldige bak was en perfect voor die rol dan reden ze er allemaal wel in. Dat is het gewoon simpelweg niet, klaar. Je kan ook defensie opdoeken en alles investeren in de zorg, of regering onderdak bieden in een buurthuis en geld investeren in de zorg. Hell, je kan alles ombuigen, maar zo zit de wereld gewoon niet in elkaar, klaar. | |
| Northside | dinsdag 9 november 2010 @ 11:45 |
De auto is eigendom van de overheid, dus ik gok de overheid? | |
| Wokkel | dinsdag 9 november 2010 @ 11:46 |
Dat geloof ik niet, de overheid is in deze gewoon de werkgever. In het bedrijfsleven betaal je ook bijtelling als gebruiker van de auto van je werkgever indien je meer dan 500km per jaar prive rijdt. | |
| SpecialK | dinsdag 9 november 2010 @ 11:48 |
Nee maar wel aan contracten. Als zo'n ambtenaar claimt in de auto werk te verschuiven dan zie je dat terug in het aantal uren dat deze persoon als werkweek heeft. Het verschil tussen 8 en 10 uur per dag. | |
| sc00p | dinsdag 9 november 2010 @ 11:49 |
Niemand, als je een chauffeur hebt mag je zelf niet in die auto rijden en betaal je geen bijtelling. | |
| -Strawberry- | dinsdag 9 november 2010 @ 11:55 |
Wie zegt dat ze dat doen? | |
| Krantenman | dinsdag 9 november 2010 @ 11:57 |
En wie zegt dat ze dat niet doen? | |
| bijdehand | dinsdag 9 november 2010 @ 12:04 |
Jij zegt het, jij moet het bewijzen. Op tv zie je ministers gewoon met een krant achterin zitten. | |
| kawotski | dinsdag 9 november 2010 @ 12:05 |
Ik zie ook zoveel rendement van die mensen. We zouden het niet merken als deze mensen op de fiets of met het OV zouden gaan. Grappig genoeg moet iedereen het OV in als het aan de overheid ligt maar voor de zgn. 'top'-ambtenaar geldt dat niet. | |
| Northside | dinsdag 9 november 2010 @ 12:08 |
Ik. En ik heb wel een paar keer meegereden in zo'n wagen. Dat is dus gewoon inlezen en doorspreken van de volgende afspraak. | |
| Krantenman | dinsdag 9 november 2010 @ 12:08 |
Ja, de kranten volgen is toch ook gewoon een onderdeel van hun taak? Of mag de Minister van Buitenlandse Zaken bv. niet de krant lezen voor zijn werk? Of denk je dat ze allemaal een persoonlijke secretaresse hebben die hen elke morgen een stapeltje krantenknipsels bezorgt? | |
| -Strawberry- | dinsdag 9 november 2010 @ 12:09 |
Oke. Kon natuurlijk gewoon wishful thinking zijn. | |
| kawotski | dinsdag 9 november 2010 @ 12:13 |
kranten genoeg in de trein.. | |
| KoosVogels | dinsdag 9 november 2010 @ 12:14 |
| Gaan we nu werkelijk lopen janken over elke cent die wordt uitgegeven voor de overheid? | |
| bijdehand | dinsdag 9 november 2010 @ 12:23 |
Wel als het niet nodig is. Het is crisis | |
| KoosVogels | dinsdag 9 november 2010 @ 12:28 |
Het neemt alleen idiote vormen aan. What's next? De flessen frisdrank in de Tweede Kamer moeten worden wegbezuinigd. Politici moeten zelf maar drinken meenemen? | |
| -Strawberry- | dinsdag 9 november 2010 @ 12:29 |
Wel als we moeten bezuinigen. | |
| bijdehand | dinsdag 9 november 2010 @ 12:29 |
Mail de partijen een beter voorstel. | |
| KoosVogels | dinsdag 9 november 2010 @ 12:32 |
Zo zie je maar hoe makkelijk het is om een PVV-politicus te zijn. | |
| Krantenman | dinsdag 9 november 2010 @ 12:33 |
Nou laten we maar beginnen met een Balkenendenorm invoeren voor bankdirecteurs en profvoetballers. | |
| bijdehand | dinsdag 9 november 2010 @ 12:35 |
Ik ben geen PVV-politicus. Hell, ik stem VVD. Maar iedereen kankert op alles, maar niemand heeft een oplossing. Als mensen dan komen met een oplossing is het nog niet goed. | |
| Klaudias | dinsdag 9 november 2010 @ 12:35 |
HRA is niet nodig | |
| sc00p | dinsdag 9 november 2010 @ 12:36 |
Dat is de hele bedoeling van dee chauffeur, als je zo gaat denken wat jij nu doet kun je net zo goed de hele wereld afsluiten omdat het teveel kost. | |
| bijdehand | dinsdag 9 november 2010 @ 12:36 |
Ah... communisme. Nee, de markt mag onder geen beding aan salarisnormen worden gebonden. | |
| bijdehand | dinsdag 9 november 2010 @ 12:36 |
Je kan er eventueel een limiet opzetten, daar ben ik voor. | |
| KoosVogels | dinsdag 9 november 2010 @ 12:36 |
Ik kanker bijna nergens op. Wellicht vorm ik een uitzondering, maar ik heb het nog steeds goed naar mn zin in Nederland. Blij dat ik hier ben geboren en niet in een of ander shithole in Afrika. Ook de blij dat ik in de VS ben geboren aangezien we hier tenminste drank en drugs mogen gebruiken. | |
| Krantenman | dinsdag 9 november 2010 @ 12:37 |
Waar denk jij dat het geld vandaan komt dat die mensen verdienen? Dat komt net zo goed uit jouw eigen zak als het geld wat een minister of topambtenaar verdient hoor. Trouwens wat ik zeg is helemaal niet communistisch.Ik heb er niks op tegen dat mensen met een hoge functie meer verdienen dan anderen. Maar dan alleen gaan kankeren op de politici vind ik wel bijzonder hypocriet. | |
| bijdehand | dinsdag 9 november 2010 @ 12:40 |
Nee, kapitaalvlucht, dat hebben we nodig hier. | |
| bijdehand | dinsdag 9 november 2010 @ 12:41 |
Daar ben ik het mee eens, Koos. Ik ben het zeker niet overal mee eens maar ik leef hier met plezier. Zou ook geen land weten waar ik wel zou willen wonen. Lol wut? | |
| Voorschrift | dinsdag 9 november 2010 @ 12:43 |
Wees er dan ook trots op, en laat het niet verloederen. | |
| KoosVogels | dinsdag 9 november 2010 @ 12:45 |
Daarom. En dat is natuurlijk geen reden om alles wat hier gebeurt maar goed te keuren, maar soms krijg ik het idee dat sommige mensen denken dat ze in het meest beroerde land op aarde leven in termen van bijvoorbeeld criminaliteit. Ik probeer de overlast van de straatklootzakjes niet te bagetalliseren, maar je bent nog altijd een miljoen keer beter af dan in een derde wereldland, waar je gewoon wordt neergeknald in plaats van uitgescholden. In Nederland hebben we de vrijheid om drugs te gebruiken en doet men niet zo spastisch over alcohol. Ook een van de redenen dat ik van NL houd. | |
| KoosVogels | dinsdag 9 november 2010 @ 12:47 |
Jij zit toch in het buitenland? Ik kan je verzekeren dat het nog steeds goed toeven is in Nederland. Ja, er zijn vervelende incidenten, maar het is nou eenmaal onmogelijk om een soort van Demolition Man-samenleving te creeren (ook onwenselijk btw) | |
| bijdehand | dinsdag 9 november 2010 @ 12:49 |
Ja maar het probleem is dat sommige wijken steeds meer richting de derde wereld gaan qua mentalteit, korte lontjes etc. Ik sta er daarom ook niet van te kijken dat steeds meer mensen anti-moslim worden. Ik snapte je zin niet. Haha. Ik doe niet aan drugs, maar ben zo blij dat het mag hier. Heb zo het idee dat het meer criminaliteit scheelt dan elke andere maatregel. | |
| Voorschrift | dinsdag 9 november 2010 @ 12:50 |
Die vervelende incidenten moeten de kop ingedrukt worden, ik woon in een land waar dit dagelijks gebeurd en onder het kopje "racisme" altijd maar goedgepraat word, en derhalve is het veranderd in een crimineel nest waar je niet eens over straat kan lopen. Naïviteit is een ziekte in Nederland, ze denken daadwerkelijk nog in het koude kikkerlandje dat alles een aanwinst is en geaccepteerd dient te worden, want we zijn "tolerant". | |
| freako | dinsdag 9 november 2010 @ 13:17 |
In het AD staat een onderverdeling: http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)-topambtenaren.dhtml | |
| Mystikvm | dinsdag 9 november 2010 @ 13:36 |
| Even terugkomend op het onderwerp, in het bedrijfsleven worden alle hoge heren in dure auto's heen en weer gereden. Als je dus nog mensen die in het bedrijfsleven succesvol zijn wilt overtuigen om toch voor de overheid te gaan werken, dan moet je niet aankomen met flutsalarissen en het ontbreken van secundaire voorwaarden die ze bij elke multinational wel krijgen. Ik vind het natuurlijk ook overdreven dat de directie van elk groot bedrijf niet zelf rijdt, maar dat is nu eenmaal de norm geworden in het bedrijfsleven. Als je als overheid daar niet aan meedoet dan kan je fluiten naar de talenten. Misschien is de ambtenarij in Nederland wel zo belabberd omdat alleen onrendabelen met de ambitie van een fruitvlieg nog bij de overheid willen werken. Als je succes wilt hebben en carrière wilt maken dan kan je beter in het bedrijfsleven aan de slag. Op deze manier ga je de matige werkgeverspositie van de overheid niet verbeteren. En die paar auto's kosten inderdaad maar een habbekrats op het totale budget. | |
| Mystikvm | dinsdag 9 november 2010 @ 13:37 |
| dubbel, for whatever reason. Zal wel een bugje in de nieuwe layout zijn. | |
| MdMa98 | dinsdag 9 november 2010 @ 13:39 |
| Top functionarissen dit, top functionarissen dat.. Ik kan mij niet indenken dat een minister maar 50/60 uur per week aan zijn werk besteed. Ik ga zelfs uit van meer. Alleen wat rechtvaardigd het, dat diegene een chauffeur en een dikke bak mag beheren (op kosten van de staat). Ik ben er van overtuigd dat er zat directeuren van grootbedrijven zijn niet beschikken over een chauffeur. Ze werken minstens 60-70 uur per week, en rijden in een eigen dikke bak. Als ambtenaar heb je het over het algemeen te goed in Nederland. Dus voor die tak mag het allemaal wel wat minder. Als je als minister in dit land rondrijdt in een gemiddelde middenklasser met eigen handen aan het stuur, dan ben je vind ik een held. En of het nou een prius of bmw/audi a8 (vanwege de lekkere stoelen) is, zou mij een zorg zijn. Mits zij net als wij allen deels de eigen kosten van het vervoer op eigen rekening nemen. | |
| FreedonNadd | dinsdag 9 november 2010 @ 13:45 |
Ik denk dat Wilders niets liever zal willen dat hij weer gewoon op de fiets naar de Twee Kamer kan zonder beveiligers. | |
| Northside | dinsdag 9 november 2010 @ 14:14 |
Nog beter, het heeft een reden. | |
| waht | dinsdag 9 november 2010 @ 14:25 |
50/60 uur is wel het minimum wat een minister moet doen. 80-100 uur per week is niet ongewoon in dergelijke kringen. Ik vind dat het (deels) van de hoeveelheid uur die een minister of ambtenaar maakt moet afhangen of hij/zij een dienstauto krijgt. Beveiliging is een andere factor die niet genegeerd kan worden. | |
| Den_Haag | dinsdag 9 november 2010 @ 16:16 |
En dat zijn ze niet. De meeste overleggen zijn allemaal in Den Haag. Niet echt nodig om dat met de auto af te rijden. | |
| mane | dinsdag 9 november 2010 @ 20:52 |
Op de fiets is hij, als je kijkt waar hij woont en werkt, waarschijnlijk sneller dan met de auto. Ik vind het sympathiek hoor, dat hij fietst, maar in Nederland is dit nu eenmaal een normaal verschijnsel (dat is ook meteen het leuke aan NL, wat mij betreft). Het is een fietstocht van een kwartiertje, schat ik. En dan fietst hij samen met horden ambtenaren overigens, die ook in Den Haag wonen, in dezelfde contreien, en die eveneens massaal op de fiets gaan. | |
| PizzaMizza | woensdag 10 november 2010 @ 01:22 |
Idd. vooral als je 350 miljard euro staatsschuld hebt! | |
| HiZ | woensdag 10 november 2010 @ 01:38 |
| Nou ben ik best een anti-elitair persoon. Ik schop met veel plezier aan tegen al die figuren die denken dat ze wat voorstellen. Van Beatrix naar beneden. Maar als ik dan dit soort gedoe zie over dienstauto's en dat soort peanuts dan kan ik alleen maar minachting voelen voor de kleinzielige afgunst die eraan ten grondslag ligt. | |
| Northside | woensdag 10 november 2010 @ 11:12 |
Bij defensie gaat dit in ieder geval niet op. Andere departementen weet ik niet. | |
| KingOfMars | woensdag 10 november 2010 @ 11:15 |
| Wat een spruitjes mentaliteit weer -edit- bagger [ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 10-11-2010 11:23:03 ] | |
| paddy | woensdag 10 november 2010 @ 11:22 |
Euhm, kom eens met voorbeelden waarom het zo nodig zou moeten zijn. Een bus staat minder in de file dan een auto bijvoorbeeld. | |
| paddy | woensdag 10 november 2010 @ 11:26 |
Van mij hoeft een topfunctionaris echt niet met de fiets, maar waarom een chauffeur? Kan een directeur misschien wel, maar moet dit vaak ook gewoon zelf betalen. Zie niet in waarom iemand die een topfunctie voor de overheid bekleed dit niet zelf kan betalen. Dat iemand net als elke werknemer autokostenvergoeding krijgt is natuurlijk normaal, maar een chauffeur? | |
| paddy | woensdag 10 november 2010 @ 11:30 |
Prima, maar waarom op de kosten van Nederland en niet op hun eigen kosten? Wanneer die chauffeur tevens je leven moet beschermen omdat je anders gevaar loopt? Allé, dan heb ik er geen problemen mee. Anders kan je het gewoon zelf betalen en een gewone autokostenvergoeding krijgen zoals iedere werknemer. Het gaat hier namelijk om onnodig verspillen van gemeenschapsgeld. Fiets vind ik overdreven trouwens. | |
| Zith | woensdag 10 november 2010 @ 11:31 |
Omdat het toegevoegde waarde heeft aan hun functie; het besturen van Nederland. | |
| paddy | woensdag 10 november 2010 @ 11:33 |
Ja, makkelijk. Maar geef eens voorbeelden? Waarom is het een toegevoegde waarde? | |
| Northside | woensdag 10 november 2010 @ 11:37 |
Chauffeurs bij defensie doorlopen inderdaad een opleidingstraject voordat ze achter het stuur mogen kruipen. Weet niet hoe dat elders werkt. Wat de kosten betreft denk ik dat een chauffeur als een vereiste wordt gezien. Net als een helm en veiligheidsschoenen voor de bouwvakker of een laptop voor de consultant. Dat kan je de mensen ook wel zelf laten regelen, maar dan heb je er geen controle meer over? | |
| Klaudias | woensdag 10 november 2010 @ 11:42 |
Is al gezegd: - Ze maken lange dagen, dus dan iemand laten rijden is niet verantwoord. - Vaak bellen en werken ze op de achterbank gewoon door. | |
| Zith | woensdag 10 november 2010 @ 11:43 |
Omdat de tijd van een minister meer waarde heeft dan de tijd van een chauffeur. Net zoals bedrijven die hun hogere werknemers eerste klas laten vliegen. Als je kort na landing een miljoenencontract moet onderhandelendan zijn die extra 1000 EUR die de vlucht kost een goede investering om ervoor te zorgen dat de werknemer beter uitgerust, ingelezen, ingewerkt bij de onderhandelingen komt. Als hierdoor er een 0.001% beter contract komt is de winst al binnen. Ook bji ministers zo, die werken met miljoenen, honderden miljoenen en miljarden. Als ze op weg naar een vergadering rustig achterin alles nog even kunnen doornemen, bellen, onderhandelen of een rust nemen zullen ze beter functioneren dan wanneer ze zelf moeten rijden/adres zoeken/tanken/etc. | |
| paddy | woensdag 10 november 2010 @ 11:54 |
Mja, zoals jij het nu gaat stellen is dat dan weer alleen nodig voor de route naar en niet voor de route terug. Wanneer ik dus zou moeten bezuinigen als eigenaar van een bedrijf en op het lagere personeel kan niet meer bezuinigd worden? Zou ik toch gaan snijden. Er is ook voldoende plaats en ruimte beschikbaar om voor de vergaderingen/ontmoetingen je stukken door te lezen. Die is er zelfs thuis (zoals ook een leraar zijn werk vaak mee neemt om rustig dingen door te kunnen nemen) Snap je mijn punt? Wanneer er bezuinigd moet worden zullen er vast wel weer mogelijkheden gecreëerd worden om toch in alle rust je voorbereidingen te kunnen doen. Ik vind even je stukken in de auto doorlezen dus niet terecht. Die vind ik alleen opgaan wanneer je een reis moet maken van bijvoorbeeld twee a drie uur of langer. | |
| tdrone | woensdag 10 november 2010 @ 11:55 |
| ben het wel eens met wilders bij deze stelling | |
| paddy | woensdag 10 november 2010 @ 11:57 |
Mja, die lange dagen bestaan echt niet alleen uit geconcentreerd werken. let wel, het boeit mij dus niet wanneer ze het krijgen, maar wanneer er gesneden moet worden snij ik liever in dergelijke dingen dan in het opjagen van een verpleger of een chirurg omdat het allemaal nog rendabeler moet. | |
| Zith | woensdag 10 november 2010 @ 12:02 |
Mja, ik geloof dat je een wat vreemd idee hebt van hoe ministers/topbestuurders hun dag spenderen. Er is niet zomaar even tijd om om het kantoor in te lezen voordat je 20/30min in de auto moet gaan zitten. Elke extra minuut is meegenomen, ook als je maar 20min moet rijden kan dat of 20 min inlezen/bellen/onderhandelen/rusten of denken over een ander onderwerp die morgen op de agenda staat... zijn, wat gewoon meer waarde heeft dan de kosten van een chauffeur. De waarde van 10 uur met je functie bezig zijn + 30 minuten chauffeur op een dag als topbestuurder heeft meer waarde voor het land/zijn functie dan 9 uur en 30 minuten. | |
| paddy | woensdag 10 november 2010 @ 12:03 |
En die twintig minuten kunnen niet thuis of op het bedrijf?Scheelt nog meer winst dan. | |
| Dagonet | woensdag 10 november 2010 @ 12:04 |
Als je structureel wil snijden dan moet je kijken naar de miljarden die overboord worden gegooid bij het aanleggen van snelwegen of bij ict-projecten, niet bij dit soort kantlijngeneuzel van een paar miljoen. De bouwfraude tiert nog welig en de vorige keer kwamen ze er ook met een paar miljoen boete vanaf nadat ze Nederland voor enkele miljarden getild hadden. | |
| Weltschmerz | woensdag 10 november 2010 @ 12:05 |
En baseert Brinkman dat nog ergens op, een inzicht in het tijdsverlies voor die ambtenaren bijvoorbeeld? Of alleen op de aanname dat het er lekker ingaat bij het domste deel van Nederland? Het lijkt mij nou een goed plan dat Brinkman slechts een beroep doet op de tijd van de premier en de belastingcenten voor het functioneren van de kamer wanneer hij ergens van overtuigd is doordat hij iets uitgezocht heeft, niet omdat hem iets lijkt. | |
| paddy | woensdag 10 november 2010 @ 12:05 |
Ow, maar ik ben helemaal voor om dat ook aan te pakken. Miljarden+miljoenen dus Je trekt nu een vergelijking die ik ook kan trekken. waarom de kleine belastingfraudeurs zoals inschrijven bij tante terwijl thuis wonen. etc etc. Uitkering hebben en zwart bij werken etc etc aanpakken terwijl die miljardenfraudeurs etc etc | |
| JohnnyKnoxville | woensdag 10 november 2010 @ 12:06 |
| Gaan die 500 ennimul kops dan ook op de dienstfiets allerlei misstanden tegen knuffelige diertjes te lijf, in plaats van in een dikke Volkswagenbus? | |
| Zith | woensdag 10 november 2010 @ 12:07 |
Dat is een drogredenering, want het is niet of/of. Thuis kunnen ze ook. ((10 uur werken voor je functie - kosten van een chauffeur)) heeft als topbestuurder meer waarde voor het bedrijf/land dan ((9 uur en 30 minuten werken + 30 minuten rijden/tanken/adres zoeken)) | |
| paddy | woensdag 10 november 2010 @ 12:09 |
DWaarom iemand meteen dom noemen als die met vraagtekens komt? Wat een mondsnoeren zeg | |
| pisnicht | woensdag 10 november 2010 @ 12:09 |
En wat dacht je van een taxi en 1e klas ov kaartje? En topbestuurders laten zich misschien rijden maar er zijn ook politiechefs met auto met chauffeur en die staan bij mij heel wat lager op de ladder dan een gemiddelde CEO van een bedrijf van <500 man die gewoon zelf in een auto rijdt. | |
| Zith | woensdag 10 november 2010 @ 12:10 |
Hij zet niet alleen vraagtekens, hij doet ook een voorstel (2 autos = geneog). Het lijkt me dat je je voorstellen hebt onderzocht op hun validiteit. | |
| Dagonet | woensdag 10 november 2010 @ 12:10 |
Van half negen tot half tien vergadering. Van tien tot elf vergadering op andere lokatie. Kan je mooi in de auto bijlezen. Van elf tot twaalf reizen naar werklunch in het land. twaalf tot half twee werklunch (voorbereid in auto) daarna reizen naar kantoor. Half drie op kantoor, telefonisch vergaderen. Half vier tijd voor email bijwerken. Half zes bespreking. Tien uur thuis. Volgende dag om half acht weer op kantoor. Zo'n chauffeur is geen versiersel of statussymbool, die mensen zijn er zodat de mensen die zij rondrijden veel efficiënter kunnen werken en dat geld betaalt zich dubbel en dwars uit. | |
| paddy | woensdag 10 november 2010 @ 12:11 |
Ik zie dat nog steeds niet in. Luister goed. Ik heb er niet veel problemen mee, maar ik zou het wel gaan onderzoeken of he echt nodig zou zijn wanneer mijn bedrijf te weinig winst zou boeken en ik niet meer kan snijden in lager personeel. | |
| Dagonet | woensdag 10 november 2010 @ 12:12 |
Ja, ga beleidsgesprekken via de telefoon in de trein voeren en lees lekker je stukken waar iedereen ze mee kan lezen. En hoeveel man denk je dat een gemiddeld korpschef onder zich heeft? | |
| paddy | woensdag 10 november 2010 @ 12:12 |
Ik kan niet oordelen over het aantal auto's als leek. Zou het wel onderzocht willen hebben. | |
| Dagonet | woensdag 10 november 2010 @ 12:15 |
a) Nederland maakt niet te weinig winst. b) snijden in personeel zet meestal geen zoden aan de dijk. Bedrijven ontslaan mensen omdat hun arbeidsplaatsen vervallen na het afstoten van producten of door op een andere manier te gaan werken. c) er valt nog genoeg te verbeteren door de overheid efficienter met het geld om te laten gaan. | |
| paddy | woensdag 10 november 2010 @ 12:15 |
Oké, kan dat begrijpen in het gewone bedrijfsleven. Die moeten ook ruimte huren voor overleg etc. Heb er alleen wat moeite mee wanneer het om topfuncties gaat voor de overheid. Wat dan goedkoper zou zijn etc | |
| Zith | woensdag 10 november 2010 @ 12:16 |
Taxi's zullen waarschijnlijk minder betrouwbaar en minder getrained zijn, dan kan je gaan odnerhandelen met een taxibedrijf om ten alle tijden klaar te staan en goede training geven igv gevaar/ongelukken en geheimhouding, en dan kom je op precies hetzelfde punt als de huidige directie-chauffersbedrijven, met dezelfde kosten. Dat verspilt nog meer waardevolle tijd die niet altijd besteedt kan worden aan functioneel werk (overstappen, op perron wachten, is veel minder betrouwbaar/meer vertraging, komt niet van a naar b, dus overstappen, bus?, etc. en je kan moeilijk betrouwbare dingen lezen en/of gesprekken voeren met iedereen om je heen, en journalisten kunnen dan makkelijk gewoon meereizen en achter de bestuurder gaan zitten om alles af te luisteren. Dit kan best een goed punt zijn. Ik ken de regels niet wanneer je recht hebt op zoiets, dat mag best onderzocht worden om te kijken of de kosten hoger zijn dan wat het oplevert. | |
| paddy | woensdag 10 november 2010 @ 12:16 |
Ja, die laatste ben ik het überhaupt mee eens. Genoeg voorbeelden van gezien. | |
| Dagonet | woensdag 10 november 2010 @ 12:16 |
Natuurlijk niet, het is hetzelfde als de max snelheid naar 130. Het klinkt lekker, het scoort goed bij de kiezers maar je hebt er totaal geen enkele hol aan. | |
| paddy | woensdag 10 november 2010 @ 12:16 |
| Moet nu weg. Kijk later wel terug | |
| Weltschmerz | woensdag 10 november 2010 @ 12:17 |
Ik noem niemand dom die met vraagtekens komt. Ik vermoed alleen dat Brinkman dit roept omdat hij weet dat zijn achterban dom is en niet geneigd is om vraagtekens bij dit soort opmerkingen te plaatsen. Overigens ben je niet quotebaar, maar quote je zelf wel. Wil je nou meedoen aan de discussie of niet? | |
| Zith | woensdag 10 november 2010 @ 12:22 |
Ok, ik zal het eens zo vragen Hoeveel waarde meer denk je dat een uur ministerwerk heeft ten opzichte van een uur chauffeurswerk? Ik zou gokken op 50x meer, maar zelf als het maar 2x meer zou zijn kan je het volgende (simplistisch) opstellen: Chauffeur: x Minister: 2x (1 uur rijden) 10uur * 2x - 1uur x 1x = 19x Dit is meer dan 9 * 2x = 18x (9 uur werken en 1 uur zelf rijden) | |
| Dagonet | woensdag 10 november 2010 @ 12:23 |
Waarom zou dat voor de overheid anders werken? Da's precies hetzelfde. Waarom moet de overheid beknibbelen met als gevolg slechter resultaat omdat de topambtenaren veel tijd kwijt zijn met reizen zonder dat die tijd nuttig besteedt wordt aan werk? | |
| Northside | woensdag 10 november 2010 @ 12:31 |
| Ik geloof dat er in dit topic aardig wat mensen zijn die geen idee hebben hoe de gemiddelde dag van een topambtenaar eruit ziet. Dat is dus echt niet om half 9 door je chauffeur thuis opgehaald en om half zes weer thuis afgezet worden... | |
| Rechtse_Hippie | woensdag 10 november 2010 @ 14:01 |
| Ik kan me zo ergeren aan dit soort onzinnige symboolvoorstellen die enkel en alleen voortvloeien uit de jaloezie van "Henk en Ingrid". Er wordt gelijk geluld over "onze belastingcenten" terwijl de paar miljoen die eenmalig zijn uitgegeven aan de auto's en de paar ton die jaarlijks worden uitgegeven aan chauffeurskosten natuurlijk niks voorstellen op een miljardenbegroting. Zeker niet als je het werk dat zo'n ambtenaar in de auto verzet meeweegt. Door dit soort dingen verlies ik nou mijn vertrouwen in een democratie. Het overgrote deel van de bevolking is gewoon te simpel en vindt alles wat echt van belang is saai, waardoor dit soort onzin hetgene is waar je ze blij mee maakt. De dag dat ik een topambtenaar (verplicht) op de fiets naar zijn werk zie gaan weet ik dat ik hier niks meer te zoeken heb. | |
| KingOfMars | woensdag 10 november 2010 @ 14:04 |
Nederland, land van verregaande middelmatigheid en nikserigheid. Iedereen even suf, allemaal in het gelid. Kost je geld, ben je overbodig. Ben je anders, moet je weg. Bah. | |
| JohnnyKnoxville | woensdag 10 november 2010 @ 14:21 |
| Hero Brinkman baalt natuurlijk gewoon dat hij geen minister kon/mocht worden, dan had hij ook een dikke staatsautomobiel tot zijn beschikking gehad. | |
| paddy | woensdag 10 november 2010 @ 18:45 |
Ik word gewoon gequoteerd en je bent de enige user die denkt mij persoonlijk de mond te moeten snoeren door een dergelijke opmerking (en). Heeft misschien met het verschil in opvoeding te maken Ow, die vergelijking qua chauffeur gaat uiteraard helemaal op. maar nu deze Een topfunctionaris gaat met de fiets omdat hij toch geen tijd heeft om te sporten door de week. En ook niet op zaterdag omdat hij er dan ook gewoon moet zijn...gaat 1x per jaar 1 week op vakantie en moest zelfs tijdens zijn vakantie een keer naar huis (ex-zwager) Doet zijn werk in die tijd net als elke topfunctionaris. Ik heb het hier over een directeur van een bank. Ow, ik ben trouwens de laatste die zegt dat hij op de fiets moet, want voor zijn veiligheid heb ik hem ook liever in de auto. Ik zeg ook niet dat ik ze geen chauffeur gun, maar vind het niet nodig voor elke topambtenaar Maar jij dus wel? En ik loop echt niet te trollen, maar ben gewoon nieuwsgierig naar de blijkbaar verschillende meningen. | |
| fs180 | woensdag 10 november 2010 @ 19:01 |
| |
| 100% Tukker | woensdag 10 november 2010 @ 19:09 |
Met uitzondering van Kim Jong Il is geen enkel mens alwetend... | |
| 100% Tukker | woensdag 10 november 2010 @ 19:10 |
| Ik kan het wel met de PVV eens zijn. Schrap sowieso de chauffeurs. Laat ze zelf maar voelen hoe het is om dagelijks in een lange file te staan. | |
| kawotski | woensdag 10 november 2010 @ 19:55 |
ook wel een beetje kort door de bocht niet? Al die jaren dat al die ambtenaren op stap gaan naar het buitenland keer op keer om ideeen op te doen en uit te wisselen mag je eens verwachten dat men efficienter gaat werken. Nee, men gaat werk creeeren, beetje aan ontwikkelingshulp doen als gemeente om een voorbeeldje te noemen.. Mag je dan niet verwachten dat men daar eens mee ophoudt? Dat betekent niet dat ontwikkelingshulp stopgezet moet worden maar dat men dat ook wel centraal kan doen. En zo kan je heel veel voorbeelden verzinnen. Volgens mij kunnen we ook wel door als provincie van Duitsland, moet je zien wat dat oplevert. We zijn dan wel het land Nederland maar het kan ook wel wat minder met al die zgn. topambtenaren. | |
| paddy | woensdag 10 november 2010 @ 19:59 |
Ik zei eerder dat wanneer je een paar uur moet rijden ik er anders over denk. Verder zie eerdere reactie van mij | |
| Zith | woensdag 10 november 2010 @ 20:39 |
Ok, ik had het idee dat je sowieso niet wist/vond waarom een chauffeur handig zou zijn, daarom probeerde ik het voor je uit te leggen Maar nu we verder kunnen, ben ik het met je eens dat niet iedereen dit hoeft. Dus de vraag is, wanneer wel en wanneer niet? Ik vind dat dat systematisch onderzocht moet worden, en als blijkt dat de kosten van de chauffeur niet opwegen tegen de 'winsten' van het transport (veiligheid, rust, betrouwbaarheid, tijd om te bellen/onderhandelen/inlezen/etc), dat er dan een chauffeur moet worden ingehuurt. Zou best emperisch en duidelijk tot stand kunnen worden als je er een team operations research academi op zet. | |
| Zith | woensdag 10 november 2010 @ 20:41 |
Maar je zei toch ook -voor de duidelijkheid- dat je het met me eens was dat ook voor kortere ritten het toegevoegde waarde kan hebben voor het land? | |
| paddy | woensdag 10 november 2010 @ 21:02 |
Het kan, maar is het noodzakelijk? Kan je echt niet zonder wanneer je een korte rit hebt? En ik heb het niet over fietsen, want dat vind ik het andere uiterste. | |
| paddy | woensdag 10 november 2010 @ 21:04 |
Ow, die ben ik met je eens. Alleen wanneer het echt niet anders kan. En dat mag best onderzocht worden. | |
| Leigh | woensdag 10 november 2010 @ 21:17 |
Ik zeg het niet graag, maar: Eensch! Misschien zien ze dan eens wat voor een zooi het is in het OV (een weekje reizen met de nieuwe Sprinters zou al voldoende zijn). | |
| Zith | woensdag 10 november 2010 @ 21:18 |
Maar dan niet 'alleen wanneer het echt niet anders kan', maar 'wanneer het (inclusief kosten chauffeur) toegevoegde waarde heeft voor het land'. | |
| Zith | woensdag 10 november 2010 @ 21:19 |
Inderdaad, dat zal die minister van buitenlandse zaken leren! | |
| Leigh | woensdag 10 november 2010 @ 21:26 |
Ik weet niet eens wie dat is | |
| Zith | woensdag 10 november 2010 @ 21:35 |
| Nee dat idee had ik al bij het lezen van je eerste post. | |
| KingOfMars | woensdag 10 november 2010 @ 21:36 |
Fijn dat het bezitten van feitelijke kennis geen obstakel voor het vormen van een mening hoeft te zijn he? | |
| michaelmoore | woensdag 10 november 2010 @ 21:38 |
| laat al die mensen toch , ze werken er toch voor ik wil ook een dienstauto met chauffeur | |
| Zolcon | woensdag 10 november 2010 @ 21:51 |
| Er zitten ook regels aan het gebruik van een dienstauto. Ik weet niet of Wilders enig idee heeft wat een DG/SG voor een zware baan heeft. Die mensen maken flinke dagen en moeten de hele dag heen en weer reizen. Onderweg is het dan noodzakelijk om zaken af te handelen en stukken te lezen. Anders is het niet te doen. Dit is gewoon nog een maatregel om ambtenaren af te zeiken maar slaat helemaal nergens op. | |
| Weltschmerz | donderdag 11 november 2010 @ 10:21 |
Dat lijkt me nogal een aanname. Ik kan jou niet quoten iig, ik ging er vanuit dat je dat uit hebt staan in hoedanigheid van mod. Prima verder, maar dan ga ik ook niet met je in discussie. Maar er stond niet voor niks een vraagteken achter. | |
| Dagonet | donderdag 11 november 2010 @ 10:31 |
Ik zou je adblocker eens uitzetten zodat je normaal kan quoten. | |
| Zith | donderdag 11 november 2010 @ 11:03 |
Ik had hetzelfde gister bij Paddy, maar na een F5 ging het weer (moet sowieso vaak F5ven om errors ongedaan te maken sinds de nieuwe layout). | |
| Weltschmerz | donderdag 11 november 2010 @ 11:11 |
Maakt geen verschil, behalve qua irritante reclame. | |
| JohnnyKnoxville | donderdag 11 november 2010 @ 11:20 |
| Dat quote-'wolkje' verschijnt bij mij ook te pas en te onpas inderdaad. [/offtopic] | |
| Dagonet | donderdag 11 november 2010 @ 11:22 |
http://forum.fok.nl/user/edit_prefs Overig, vastzetten edit/quote. | |
| Weltschmerz | donderdag 11 november 2010 @ 13:31 |
Werkt ook niet. Bij bepaalde users doet ie het gewoon niet. | |
| Refragmental | donderdag 11 november 2010 @ 14:04 |
| De situatie zoals ik die tegenwoordig zie: Goed voorstel... = goed. PVV = slecht. Goed voorstel door de PVV = slecht (want PVV). Zo verbaast het mij bijvoorbeeld dat er zo hard gekankerd wordt op de dierenpolitie... enkel en alleen omdat het een PVV voorstel is. | |
| JohnnyKnoxville | donderdag 11 november 2010 @ 14:25 |
Bijvoorbeeld omdat de PVV wel ennimul kops wil, maar niks doen aan intensieve veehouderij. Blijkbaar gelden dierenrechten alleen als het het lieve hondje van Henk of het lieve poesje van Ingrid betreft voor de PVV. | |
| Refragmental | donderdag 11 november 2010 @ 15:19 |
Is dat een reden om het voorstel voor een dieren politie af te kraken? Je bent het met me eens toch... dierenpolitie is goed! Wat maakt de rest dan nog uit? Niks anders zou een reden moeten zijn om zoiets af te schieten of af te kraken. Je mag wat mij betreft de PVV nog steeds afkraken en beschuldigen van hypocrisie... maar nog steeds doet dat niks af aan het feit dat de dierenpolitie een goed iets zou zijn en dus gesteund zou moeten worden. | |
| JohnnyKnoxville | donderdag 11 november 2010 @ 15:29 |
Nee hoor, wat mij betreft waren de huidige opsporingsambtenaren van L&V voldoende. Die 500 agenten dierenpolitie gaan a. ten koste van de normale inzet en b. is het slechts een holle maatregel om de onderbuikgevoelens van Henk en Ingrid ten aanzien van knuffelige diertjes te stillen. Met het geld wat gemoeid gaat met het optuigen van een nieuwe dierenpolitieafdeling zou een hoop andere dingen gedaan kunnen worden, die mijns inziens veel nuttiger zijn, zoals hufterigheid in het verkeer, om maar een klein voorbeeld te noemen. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening, natuurlijk. | |
| Zith | donderdag 11 november 2010 @ 15:30 |
Onzin, ik en een aantal andere users hebben (neem ik aan Ik zou zeggen, doe mee met de discussie en laat maar zien waarom dit het een goed voorstel is dan. | |
| Northside | donderdag 11 november 2010 @ 15:38 |
Ik persoonlijk zie liever dat de dader van het in brand steken van een kat of het doodtrappen van eenden gepakt wordt dan dat een bumperklever weer een boete krijgt. Wel off-topic trouwens. | |
| Cherna | donderdag 11 november 2010 @ 15:40 |
| Och weer een voorstel dat het goed doet bij het volk. Ook weer een voorstel dat niet werkt of onuitvoerbaar is. | |
| Refragmental | donderdag 11 november 2010 @ 15:41 |
Eens! Dieren mishandeling wordt nauwelijk aangepakt in nederland. Wat betreft voorstel mbt chauffeurs... weet er het fijne niet van, maar iedere besparing is er één. Als het inderdaad niks bespaard dan is het geen goed voorstel. |