quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:03 schreef Frag_adder het volgende:
Even compleet offtopic maar Nederlands is een germaanse taal hoor. Waar spaans, italiaans en frans uit latijn komen, komt onze taal, net zoals het Duits Fries en Engels daar niet vandaan. We hebben inderdaad wel wat woorden van hun geleend, maar zij hebben bijvoorbeeld ook weer het woord ijzer van deze taal familie gejat.
Mijn fout. Mijn fout. Het neemt niet weg dat het Spaans veel meer op het Nederlands lijkt dan het Japans. Iirc is Japans een van de moeilijkste talen om te leren voor Engelstaligen en vice versa. Wat ik probeer te zeggen dat Japans gewoon als onlogisch gebrabbel klinkt als je het voor het eerst hoort.quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:19 schreef .Cake. het volgende:
[..]
Geen zin om te googlen/wikipediën, maar volgens mij zijn Frans, Spaans en Italiaans Romaanse talen, Engels/Duits/Nederlands de Saksische of Indo-Germaanse talen en hebben beide soorten wel leentjebuur bij elkaar gepleegd.
Het klinkt voor mij nog steeds als onlogisch gebrabbel en mijn japans is dan ook puur gelimiteerd tot woorden en termen die ik moet kennen. Zinsbouw? Grammatica? Ho maarquote:Op dinsdag 9 november 2010 16:48 schreef Repelsteeltju het volgende:
Wat ik probeer te zeggen dat Japans gewoon als onlogisch gebrabbel klinkt als je het voor het eerst hoort.
don't steal my bandwidth! staat er anders echt in het engels?....quote:Op dinsdag 9 november 2010 17:13 schreef Repelsteeltju het volgende:
Japan zou met Japans lessen in anime formaat moeten komen. Iets zoals Muzzy, maar dan met een verhaaltje erbij en stoere - in Japan geproduceerde - animatie!![]()
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“An interesting thing is a good thing.”
Hiep hier hoera, nog iemand die taart gaat trakteren! En gefeliciteerdquote:
Nog meer taart ja!quote:Op dinsdag 9 november 2010 17:53 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Hiep hier hoera, nog iemand die taart gaat trakteren! En gefeliciteerd
Valt wel mee denk ik... Schrift is pittig.quote:Op dinsdag 9 november 2010 18:53 schreef .Cake. het volgende:
Japans lijkt mij ook echt supermoeilijk om te leren! Ken ook idd een paar terugkerende woorden, maar verder ga ik ook niet
Eindelijk een ethernetkabeltje naar m'n pc kunnen trekken, dus vanavond even alle gemiste shows binnenhalen! (tot nu toe via laptop vd huisgenoot, vind eht zielig om die vol met mijn troep te gooien)Morgen lekker inhaaldagje gepland!
Tamago is eiquote:Op dinsdag 9 november 2010 17:03 schreef Frag_adder het volgende:
Man ik kan tot 10 tellen en ik ken een aantal woorden en dan houd het ook echt op. Een gebakken ei met spek bestellen in een restaurant. ho maar!
Dat is zo iets als een ei alsjeblieft. No nog het gebakken en de spekquote:
yaku is dat niet gebakken?quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:45 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Dat is zo iets als een ei alsjeblieft. No nog het gebakken en de spek
Japans is gewoon heel veel meer leren omdat het niet om letters gaat maar om lettergrepen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 16:48 schreef Repelsteeltju het volgende:
Mijn fout. Mijn fout. Het neemt niet weg dat het Spaans veel meer op het Nederlands lijkt dan het Japans. Iirc is Japans een van de moeilijkste talen om te leren voor Engelstaligen en vice versa. Wat ik probeer te zeggen dat Japans gewoon als onlogisch gebrabbel klinkt als je het voor het eerst hoort.
Het wordt anders gemaakt: ze roken het vlees eerst waar wij het gewoon meteen bakken.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:14 schreef Frag_adder het volgende:
en je wilt zeggen dat het tot de dag vandaag onmogelijk is spek met eieren te eten in japan?
quote:In Japan
In Japan, bacon () is pronounced "beikon". It is cured and smoked belly meat as in the U.S., but is usually shorter. There are also other kinds of "bacon" made from the shoulder and loin. The uncured belly slices, known as bara (), are used in a variety of dishes.
Uhmm nee? Wat voor kok ben jij! Gebakken spek is vrijwel altijd eerst gerookt.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:23 schreef wdn het volgende:
Het wordt anders gemaakt: ze roken het vlees eerst waar wij het gewoon meteen bakken.
en mensen denken dat we hier ooit offtopic gaanquote:
Hier haal ik al mijn Japanse voer:quote:
sorry ik zeg het fout (weer)quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:25 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Uhmm nee? Wat voor kok ben jij! Gebakken spek is vrijwel altijd eerst gerookt.
Rauw spek bakt voor geen meter
Maar bedankt, ik zal het onthouden voor wanneer ik naar Japan ga, Tamagoyaki beikon
Hey, die ken ik. Ik heb eentje op de Utrecht treinstation gezien.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:26 schreef wdn het volgende:
[..]
Hier haal ik al mijn Japanse voer:
http://www.tinytokyo.nl/
Vandaag 1x yakisoba en 1 tokyi set gehad
Die persoon kan echt voor geen meter vertellen, bij best answer staan eerst 5 alineas dat ie het gaat beschrijven en dan daarna zegt ie gewoon dat ze gerookt spek medium rare bakken. Het maakt mij geen bal uit hoe ze het bakken, als ik het maar kan krijgen, het is een principe kwestie, geen kwestie van smaak.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:27 schreef wdn het volgende:
[..]
sorry ik zeg het fout (weer)
Hier -> http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070725160647AAyj08U
Heb ik nog nooit gegeten..quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:26 schreef wdn het volgende:
[..]
Hier haal ik al mijn Japanse voer:
http://www.tinytokyo.nl/
Vandaag 1x yakisoba en 1 tokyi set gehad
Woah ziet er goed uit, doet me zelfs een beetje denken aan laputa halverwege qua ruines / kostuums. Zal helaas wel even duren voor deze hier te bezichtigen is aangezien hij eerst in de bios zal komen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:55 schreef SleepSub het volgende:
Sorry dat ik deze serieuze discussie stoor, maar check dit!
Er komt een nieuwe film van de Directeur van 5 Centimeters per Second, Voices of a Distant Star en The Place Promised in Our Early Days![]()
![]()
![]()
![]()
Ziet er mooi uitquote:Op dinsdag 9 november 2010 20:55 schreef SleepSub het volgende:
Er komt een nieuwe film van de Directeur van 5 Centimeters per Second, Voices of a Distant Star en The Place Promised in Our Early Days![]()
![]()
![]()
![]()
Ziet er geniaal uit. Nu hopelijk met een goed verhaal, want dat van 5cm was ruk.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:55 schreef SleepSub het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ziet er goed uit.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:55 schreef SleepSub het volgende:
![]()
![]()
![]()
Sommige mensen kopen liever dure japans voedsel in NL dan reizen naar Hong Kong + voedsel.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:47 schreef Yi-Long het volgende:
Sushi wel eens gehad maar vond het niet echt bijzonder of lekker.
Daarnaast is japans eten hier in NL gewoon belachelijk duur, dus ik eet het eigenlijk alleen wanneer ik op vakantie in Hong Kong ben (hopelijk over een paar maanden weer), maar dan eet ik geen sushi maar gewoon rijst met gemarineerde beef enzo...
Je moet volgensmij ook een belachelijke hoeveelheid voedsel inslaan wil je je reis eruit halen :Squote:Op dinsdag 9 november 2010 22:08 schreef L.no het volgende:
Sommige mensen kopen liever dure japans voedsel in NL dan reizen naar Hong Kong + voedsel.
Ik weet dat ik een film heb gezien "Suzumiya Haruhi no Shoushitsu"... Vond er geen reed aan.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:05 schreef .Cake. het volgende:
En weet iemand al wat meer over de Haruhi Suzumiya film??
Soushitsu is verdwijning? Zojah dan... is die film al uit!? Ik dacht dat er tot u toe alleen nog maar een lelijke cam-rip was.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:30 schreef Qunix het volgende:
[..]
Ik weet dat ik een film heb gezien "Suzumiya Haruhi no Shoushitsu"... Vond er geen reed aan.
Is het deze die je bedoel?
Ja, verdwijning ja... Ik heb een wat betere cam rip gezien (er waren er 2 waaronder 1 echt slecht was. De andere was 720p camcorder, een fansub die het vertaald had, geen idee welke fansub).quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:32 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Soushitsu is verdwijning? Zojah dan... is die film al uit!? Ik dacht dat er tot u toe alleen nog maar een lelijke cam-rip was.
Ik reis niet naar Hong Kong voor het voedsel, maar als ik er ben dan maak ik er uiteraard wel heel dankbaar gebruik van, van al dat heerlijke eten wat daar gewoon zeer betaalbaar is...quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:08 schreef L.no het volgende:
Sommige mensen kopen liever dure japans voedsel in NL dan reizen naar Hong Kong + voedsel.
The Vanishment/Disappearance of Haruhi Suzumiya, die bedoel ik ja. Ik had toen wel de cam op m'n pc staan maar toch maar besloten om op een goede versie te wachten. Wacht al een tijdje, ben nu toch wel erg benieuwd.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:34 schreef Qunix het volgende:
Ja, verdwijning ja... Ik heb een wat betere cam rip gezien (er waren er 2 waaronder 1 echt slecht was. De andere was 720p camcorder, een fansub die het vertaald had, geen idee welke fansub).
Yeah, ik heb het geld niet om uberhaupt naar Hong Kong te gaan, laat staan voor de rest.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:37 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik reis niet naar Hong Kong voor het voedsel, maar als ik er ben dan maak ik er uiteraard wel heel dankbaar gebruik van, van al dat heerlijke eten wat daar gewoon zeer betaalbaar is...Even met de lunch een grote biefstuk inclusief heel menu wegwerken voor een paar euro enzo
![]()
Daarnaast haal ik meestal de reis er wel uit, want ik koop daar voor een paar jaar aan kleding, schoenen, lenzen, bril, etc etc, plus artbooks, games en DVD's enzo. Allemaal veel goedkoper dan wanneer ik het hier zou kopen of zou bestellen.
Als ik het mij goed herrinner vond ik alleen de laatste 5 - 6 afleveringen er een beetje vreemd tegenaan geplakt. Maar verder was het een geweldige serie ja, ik hou wel van die politieke spelletjes in een seriequote:Op dinsdag 9 november 2010 23:05 schreef Repelsteeltju het volgende:
The 12 Kindoms afgekeken! Wat een bazenserie!
Sekishi is echt een van mijn all-time favoriete anime personages! Vooral aflevering 39 was zoo enorm goed!
Staat meteen in de wishlist.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:55 schreef SleepSub het volgende:
![]()
![]()
![]()
Bakuman vind ik echt goed.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:18 schreef .Cake. het volgende:
Zijn er trouwens nog series dit seizoen die verrassend goed blijken te zijn? Heb namelijk alleen maar t/m de 2e episode van een aantal gekeken.
Gebaseerd daarop ga ik vanaf nu voor dit seizoen alleen Ore no Imouto, Samurai Girls en Bakuman volgen. En tussendoor af en toe wat Hiraku
Nog nooit van gehoord, waar gaat ie over?quote:Op woensdag 10 november 2010 14:28 schreef L.no het volgende:
Kennen jullie de manga Noblesse? Het is best zeldzaam voor mij om een manga te lezen dat helemaal ingekleurd is. Het verhaal is wel.. oke.
Ja, die komen nog, ben ik momenteel aan het checken, Episode 6 wordt momenteel vertaaltquote:Op woensdag 10 november 2010 18:38 schreef Qunix het volgende:
[..]
Bakuman vind ik echt goed.
Hey Sleepsub... Ik mis Shinrei Tantei Yakumo episodes 4 t/m 6, komen die nog?
Jeuj! Thanksquote:Op woensdag 10 november 2010 18:45 schreef SleepSub het volgende:
[..]
Ja, die komen nog, ben ik momenteel aan het checken, Episode 6 wordt momenteel vertaalt
Kan vandaag komen, en anders zeker morgen, morgen hoef ik niet over te werken, dusja..
Edit: Net met vertaler gesproken, Ik krijg zometeen Episode 6, dus kan ik ook gelijk checken...![]()
Dit legt het goed uit (ik ben soms slecht in dingen verwoorden op de goede manier):quote:Op woensdag 10 november 2010 18:44 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord, waar gaat ie over?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een vampieren manhwa dus. Ik lees m bij Manga Fox."Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
quote:Op woensdag 10 november 2010 19:17 schreef Frag_adder het volgende:
Vampieren of van die twilight dingen?
quote:
Shinryaku! Ika Musume als je van melige anime houdtquote:Op woensdag 10 november 2010 12:18 schreef .Cake. het volgende:
Zijn er trouwens nog series dit seizoen die verrassend goed blijken te zijn? Heb namelijk alleen maar t/m de 2e episode van een aantal gekeken.
Gebaseerd daarop ga ik vanaf nu voor dit seizoen alleen Ore no Imouto, Samurai Girls en Bakuman volgen. En tussendoor af en toe wat Hiraku
Maar dus niet hoe je een gebakken ei met spek moet bestellen!quote:Op woensdag 10 november 2010 19:22 schreef wdn het volgende:
[..]
Shinryaku! Ika Musume als je van melige anime houdt
Plus je leer veel japanse woorden die met eten te maken hebben
Meer specifiek zee voerquote:Op woensdag 10 november 2010 19:25 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Maar dus niet hoe je een gebakken ei met spek moet bestellen!
Politiek in anime is altijd goed. Het toont aan dat de maker er lang over na gedacht heeft. De laatste 6 afleveringen vielen mij mij ook niet helemaal in de smaak. Begrijp me niet verkeerd ik vind Shouryuu en Enki leuke personages maar hun verhaal leek te veel op de lange arc daarvoor. Ik had het waarschijnlijk leuker gevonden als ze tenminste het verhaal rond de Taiki hadden afgerond, maar naar wat ik kon vinden is dat zelfs in de boeken (nog) niet helemaal opgelost.quote:Op woensdag 10 november 2010 08:12 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Als ik het mij goed herrinner vond ik alleen de laatste 5 - 6 afleveringen er een beetje vreemd tegenaan geplakt. Maar verder was het een geweldige serie ja, ik hou wel van die politieke spelletjes in een serie
quote:Op woensdag 10 november 2010 19:32 schreef Frag_adder het volgende:
Dat is toch garnaal? (lang leve fairy tail...)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“An interesting thing is a good thing.”
Je bent niet de enigequote:
Zo herkenbaarquote:Op woensdag 10 november 2010 21:48 schreef lelouch het volgende:
[..]
Je bent niet de enige![]()
2 dagen lang college slides zitten nalezen
En al bijna week geen anime gekeken
Het is érg leukquote:Op woensdag 10 november 2010 22:25 schreef .Cake. het volgende:
Hahaha, tentamens...![]()
Dat is lang geleden...
Shinryaku! Ika Musume, ehb ik wel eentje van gezien, was wel vrolijk meen ik mij te herinneren... Oké, ga ik die ook nog toevoegen![]()
Als wdn het leuk vindt dan vind ik het meestal ook leuk, dus dit durf ik wel aan.
Morgen avond inderdaad biertje scoren ergens in Utrecht. Tips?quote:Op woensdag 10 november 2010 22:00 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zo herkenbaar![]()
Ik kan geen slide meer zien de komende dagen en morgenavond ga ik hard aan het bier.
Is daar nog iemand naar toe geweest? Ik kon zelf niet, was te laat terug vanuit m'n werkquote:Op donderdag 11 november 2010 08:58 schreef Frag_adder het volgende:
Ik vond de professor layton film best wel leuk eigenlijk, zeker de eerste helft
Wat een ongezellige bende in mijn groep. Iedereen ging thuis eten en daarna bankhangen, geen een wilde ook junkfood en bierquote:Op woensdag 10 november 2010 23:42 schreef lelouch het volgende:
[..]
Morgen avond inderdaad biertje scoren ergens in Utrecht. Tips?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |