En een paar rollen afplakband mag ik hopen. Of heb je inmiddels de vaste hand van een volleerd schilder ?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:28 schreef sigme het volgende:
Dus.
En een echte goeie kwast erbij, instructies, uitleg, schuurpapier en een speciale verfblikopener.
Zij vonden dat met een goede kwast, afplaktape meer schade aanricht dan problemen oplost.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:59 schreef quo_ het volgende:
[..]
En een paar rollen afplakband mag ik hopen. Of heb je inmiddels de vaste hand van een volleerd schilder ?
Bij jullie ook al!quote:Op maandag 18 juli 2011 19:22 schreef sigme het volgende:
Dus nu hebben er Polen zitten graven, ligt er een put open
Je trekt altijd wat mee helaas.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:37 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Bij jullie ook al!
Ben benieuwd naar de kozijnenWat voor schade zou afplaktape moeten aanrichten eigenlijk?
quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:36 schreef sigme het volgende:
Verf meetrekken inderdaad, en er loopt toch nog wel eens wat verf onder.
quote:Op maandag 8 november 2010 20:50 schreef Lienekien het volgende:
Leuk.
Curieuze plek voor een kattenluikje, trouwens.
Ik weet echt helemaal niets van beton (dus misschien stel ik een hele domme vraag) maar waarom niet?quote:Op woensdag 2 november 2011 19:23 schreef sigme het volgende:
Beton laten storten met een slurf willen we in elk geval niet.
omdat dat een grote teringzooi maakt met spetterend betonquote:Op woensdag 2 november 2011 19:37 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik weet echt helemaal niets van beton (dus misschien stel ik een hele domme vraag) maar waarom niet?
Ah,*noteert, dat klinkt best logisch.quote:Op woensdag 2 november 2011 19:38 schreef densmee het volgende:
[..]
omdat dat een grote teringzooi maakt met spetterend beton
Het is zeker prima zelf te doen, maar we kunnen geen voorraden zand & grind daar kwijt. Dus dat moet steeds per karretje voor 1 dag voorraad worden aangevoerd (in kar scheppen, uit kar scheppen, uit kruiwagen in molen scheppen). Kan prima, maar is veel werk en bij een zeer beperkt aantal klusuren per week gaat het ook best lang duren. Wat op zich niet erg is.quote:Op woensdag 2 november 2011 19:58 schreef densmee het volgende:
normaal is beton iets van 150 euro per kuub aan de fabriek
maar 2,5m³ is toch nog wel zelf te doen.
iets van 30 zakken cement 150 euro
1500 kg zand 10 euro
en 3000 kg grind 75 euro
bezorgkosten 50 euro ofzo
Je deurkozijn is prachtig!quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:48 schreef sigme het volgende:
Er ligt weer bestrating. 't Is heel mooi geworden. Helaas nog niet te fotograferen want er ligt nog zand over dan ingebezemd moet worden. In de tijd dat we moesten wachten op de bestrating hebben we buiten een muurtje gemetseld ter vervanging van een stuk houten schutting.
Vandaag het deurkozijn zwart geverfd. Dat wordt héél mooi!
Foto! Met een stuk van de nieuwe muur er ook op. Die muur golft niet zo gruwelijk als het lijkt, er moet nog gevoegd worden.
[ afbeelding ]
De vraag was of we de deur ook zwart zouden verven, of grijs. Ik neig nu naar donkergrijs. Een stuk donkerder dan de grondverfgrijs die het nu is.
Heel langzaamquote:
Van de altijd informatieve Joost de Vreequote:berapen
Een muur bedekken met een laag kalkmortel, een mengsel van kalk en zand, en deze al of niet "onder de rei", dwz. met de reilat of raapspaan, glad strijken. Voor buitenmuren wordt cement toegevoegd, tegen het inwerken van vocht en om verstening te bevorderen. Dit laatste wordt ook wel vertinnen genoemd.
Bij oude muren zal door het zout- en vochtgehalte daarvan pleisterwerk op basis van gips loslaten, gebruik daarom in dit geval zeker kalkmortel.
Bij de beraping van boerenhuizen wordt wel gemalen baksteen bijgemengd.
Doel van het raapwerk is dat de muur vlak en te lood staat zodat de muur een tegelvlakke ondergrond vormt; berapen wordt daarom vaak toegepast bij een keuken of badkamer.
Eng. render, roughcast (berapen met wat grover materiaal)
In principe dus dezelfde behandeling als de muren in mijn huis ook gehad hebben.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Van de altijd informatieve Joost de Vree
Strikt genomen is het dus vertinnen, maar hier noemen we het berapen, en bestaat het uit het aankleisteren van een muur met een laagje zandcement.
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:23 schreef du_ke het volgende:
En dan zeggen ze dat er tegenwoordig slecht gebouwd wordt
Och, na een eeuw of twee gaat er natuurlijk wel het een en ander hangen..quote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:23 schreef du_ke het volgende:
En dan zeggen ze dat er tegenwoordig slecht gebouwd wordt
Dat klopt 100,00%quote:Op zaterdag 25 februari 2012 17:42 schreef jpajs het volgende:
Die roet aanslag zal je MOETEN isoleren. Als je gaat stuccen dan komt het er anders gewoon door.
Slim! Ook handig, zo'n slechte muur moet eerst uitgeraapt worden en dan met een gipslaag afgewerkt. En de vraag of je er geen scheuren in krijgt.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 17:48 schreef du_ke het volgende:
Ze zet er een voorzetwand voor begreep ik. Dan is het niet zo erg als daar wat zwart doorheen schijnt
Neuh, we liggen stilquote:Op maandag 27 augustus 2012 20:49 schreef Vonkenboer het volgende:
En toch vraag ik het mij af hoe het hier na 55 dagen gaat
Zijn er nog vorderingen of plannen ? Ideeën ?
tering wat een werk, waarom niet slagvaste grijze of moet het echt zwart zijn?quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:36 schreef sigme het volgende:
We klussen zo langzaam dat we moe worden van de duur van het project, niet van de uitvoering.
Er staat nu een gaskachel, en hij brandt ook, dus we kunnen nu winterklussen.
De elektriek is/wordt grotendeels opbouw. Nou vind ik van die gele pvc-buizen niet heel mooi. Afgelopen jaren heb ik dat met verschillende verven geprobeerd te verfraaien (hammerite was nog het beste), maar nu had ik een nieuw geweldig plan bedacht: krimpkous. Mooie zwarte.
Alleen het bestellen van de juiste krimpkous ging niet vlekkeloos, dus dat werd over de vakantie heengetild. Maar nu is het binnen en de vakantie voorbij, dus eerdaags gaan we pvc bekrimpkousen. Ik ben heel benieuwd.
Hmm. Nou, omdat ik niet wist van slagvaste grijze buis. Dank voor de suggestie!quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:40 schreef densmee het volgende:
[..]
tering wat een werk, waarom niet slagvaste grijze of moet het echt zwart zijn?
als het alleen maar recht werk is zonder sokken en knieën dan zal het inderdaad wel meevallen, maar anders lijkt het me lastig om het netjes strak te krijgenquote:Op dinsdag 20 november 2012 20:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Hmm. Nou, omdat ik niet wist van slagvaste grijze buis. Dank voor de suggestie!
Overigens denk ik niet dat krimpkous erom krimpen zoveel werk is, het gaat maar om een meter of acht.
Maar voor de elektriek beneden zal ik slagvaste grijze pvc in het achterhoofd houden!
Als het echt opbouw moet zijn is P25 van Attema geen idee. In wit en creme leverbaar.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:36 schreef sigme het volgende:
We klussen zo langzaam dat we moe worden van de duur van het project, niet van de uitvoering.
De elektriek is/wordt grotendeels opbouw. Nou vind ik van die gele pvc-buizen niet heel mooi. Afgelopen jaren heb ik dat met verschillende verven geprobeerd te verfraaien (hammerite was nog het beste), maar nu had ik een nieuw geweldig plan bedacht: krimpkous. Mooie zwarte.
Alleen het bestellen van de juiste krimpkous ging niet vlekkeloos, dus dat werd over de vakantie heengetild. Maar nu is het binnen en de vakantie voorbij, dus eerdaags gaan we pvc bekrimpkousen. Ik ben heel benieuwd.
quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:05 schreef jpajs het volgende:
[..]
Als het echt opbouw moet zijn is [url=http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCQQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.attema.nl%2Fecat%2Fimages%2Fportaldocs%2Fk25%2FHandleidingK25P25.pdf&ei=-eGrUPiPPJKo0AXC3YFg&usg=AFQjCNH5IYZ3uW9RyB7py40CUVn5SzhcSQ&cad=rja]P25 van Attema[/url] PDF download geen idee. In wit en creme leverbaar
Dat is inderdaad lelijk. Maar Bush en Jager heeft ook mooi spul.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:08 schreef sigme het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Euh, dat is me echt veel te lelijk. Maar niettemin bedankt voor de suggestie; er bestaat een hoop waarvan ik niet op de hoogte ben.
Moet je alleen de zak-einden uitvoeren in opbouw ? Of moet de gehele installatie opbouw worden ?quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:36 schreef sigme het volgende:
Je pakt gewoon een combinatie schakelaar/wandcontactdoos waarbij je de stroomvoerende draad niet aansluit op het P contact maar op de plaats van de schakeldraad, zo heb je een geschakelde wandcontactdoos gecreëerdquote:Op donderdag 6 december 2012 13:38 schreef suya het volgende:
Oei, Groningen, shudve known!
Vind het er fantastisch uit zien allemaal ( t meeverven hou je van me tegoed)
Succes met t klussen, fijn dat jullie nu iig t warm kunnen hebben! Vind die bakelieten dingen idd ook mooi, past in de tijdgeest maar zijn wel prijzig! Worden overigens ook wel vaak op mp aangeboden.
Even O.t. , kennen jullie die stopcontacten die ze veel in Engeland/oz hebben, waar een schakelaar in t zelfde contact zit, zodat je de stekker van het apparaat in t contact kunt laten zitten maar die geen stroom vreet? Lol beetje omslachtige uitleg, maar heb dus geen id hoe zoiets heet, en of je die in nld kunt kopen.
Kennen jullie zoiets, en weet je misschien waar ik die kan halen?
Succes met t klussen! Ciao
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |