abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 juli 2012 @ 21:03:25 #276
43653 sigme
Veraan
pi_113644136
Nou, het gaat wat traag :+.
Binnen ligt het er nog zo bij als op de laatste foto's, buiten is nog wel wat gedaan (muurtje gevoegd, wat voorbereidingen voor klimopklimrek).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 1 juli 2012 @ 23:36:34 #277
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_113653940
* Poeke klikt volg topic
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  Moderator maandag 27 augustus 2012 @ 20:49:52 #278
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_116081553
En toch vraag ik het mij af hoe het hier na 55 dagen gaat :)
Zijn er nog vorderingen of plannen ? Ideeën ?
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:47:53 #279
273310 SilkenTofu
Pandadrop, jum!
pi_116106844
Wat een prachtig project, wat een schattig huisje.
Petje af voor jullie inzet!
pi_116116486
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:49 schreef Vonkenboer het volgende:
En toch vraag ik het mij af hoe het hier na 55 dagen gaat :)
Zijn er nog vorderingen of plannen ? Ideeën ?
Neuh, we liggen stil :+. Plannen zijn onveranderd maar het schiet niet op; we hebben het veels te druk met andere zaken die ook moeten - en die eerder moeten. Want de koeien moeten 's winters een betere standplaats hebben dan vorig jaar; er moet vanalles gesnoeid en gemaaid worden, tweemaal daags varkens voeren - we hebben geen vrije minuut.

Ik hoop dat we in herfst/winter wel weer iets kunnen doen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_116155570
Nou ben dit topic ook net (lees 2 uur geleden, want lees alles) tegen en ga het ook even volgen. Een super leuk huisje die ik zelf ook wel had willen hebben voor erbij als zodanig.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  dinsdag 20 november 2012 @ 07:38:44 #282
351977 suya
*walk to your own beat*
pi_119415691
Hi Sigme,

De zomer is voorbij, de koeien staan weer op stal, tijd voor je stulpje in de stad! ;) ik ben heel benieuwd hoe het gaat en of jullie inmiddels al een beetje klusmoe zijn ( wat ik me goed kan voorstellen!)

Succes alvast! ( en als je een helpende hand mbt verven nodig hebt kom ik wel even langsfietsen - A'dam toch?- zo een leuk project hebben jullie! Ciao!
  dinsdag 20 november 2012 @ 07:40:04 #283
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119415707
Groningen. :)
The love you take is equal to the love you make.
pi_119441202
We klussen zo langzaam dat we moe worden van de duur van het project, niet van de uitvoering :+.
Er staat nu een gaskachel, en hij brandt ook, dus we kunnen nu winterklussen.

De elektriek is/wordt grotendeels opbouw. Nou vind ik van die gele pvc-buizen niet heel mooi. Afgelopen jaren heb ik dat met verschillende verven geprobeerd te verfraaien (hammerite was nog het beste), maar nu had ik een nieuw geweldig plan bedacht: krimpkous. Mooie zwarte.

Alleen het bestellen van de juiste krimpkous ging niet vlekkeloos, dus dat werd over de vakantie heengetild. Maar nu is het binnen en de vakantie voorbij, dus eerdaags gaan we pvc bekrimpkousen. Ik ben heel benieuwd.
pi_119441393
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:36 schreef sigme het volgende:
We klussen zo langzaam dat we moe worden van de duur van het project, niet van de uitvoering :+.

De elektriek is/wordt grotendeels opbouw. Nou vind ik van die gele pvc-buizen niet heel mooi. Afgelopen jaren heb ik dat met verschillende verven geprobeerd te verfraaien (hammerite was nog het beste), maar nu had ik een nieuw geweldig plan bedacht: krimpkous. Mooie zwarte.

Alleen het bestellen van de juiste krimpkous ging niet vlekkeloos, dus dat werd over de vakantie heengetild. Maar nu is het binnen en de vakantie voorbij, dus eerdaags gaan we pvc bekrimpkousen. Ik ben heel benieuwd.
tering wat een werk, waarom niet slagvaste grijze of moet het echt zwart zijn?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_119441534
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:40 schreef densmee het volgende:

[..]

tering wat een werk, waarom niet slagvaste grijze of moet het echt zwart zijn?
Hmm. Nou, omdat ik niet wist van slagvaste grijze buis. Dank voor de suggestie!
Overigens denk ik niet dat krimpkous erom krimpen zoveel werk is, het gaat maar om een meter of acht.

Maar voor de elektriek beneden zal ik slagvaste grijze pvc in het achterhoofd houden!
pi_119441607
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:43 schreef sigme het volgende:

[..]

Hmm. Nou, omdat ik niet wist van slagvaste grijze buis. Dank voor de suggestie!
Overigens denk ik niet dat krimpkous erom krimpen zoveel werk is, het gaat maar om een meter of acht.

Maar voor de elektriek beneden zal ik slagvaste grijze pvc in het achterhoofd houden!
als het alleen maar recht werk is zonder sokken en knieën dan zal het inderdaad wel meevallen, maar anders lijkt het me lastig om het netjes strak te krijgen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_119442694
quote:

Als het echt opbouw moet zijn is P25 van Attema geen idee. In wit en creme leverbaar.
Jeroentje.
pi_119442878
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:05 schreef jpajs het volgende:

[..]

Als het echt opbouw moet zijn is [url=http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCQQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.attema.nl%2Fecat%2Fimages%2Fportaldocs%2Fk25%2FHandleidingK25P25.pdf&ei=-eGrUPiPPJKo0AXC3YFg&usg=AFQjCNH5IYZ3uW9RyB7py40CUVn5SzhcSQ&cad=rja]P25 van Attema[/url] PDF download geen idee. In wit en creme leverbaar

Euh, dat is me echt veel te lelijk :D. Maar niettemin bedankt voor de suggestie; er bestaat een hoop waarvan ik niet op de hoogte ben.
pi_119443840
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:08 schreef sigme het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Euh, dat is me echt veel te lelijk :D. Maar niettemin bedankt voor de suggestie; er bestaat een hoop waarvan ik niet op de hoogte ben.
Dat is inderdaad lelijk. Maar Bush en Jager heeft ook mooi spul.

Jeroentje.
  Moderator dinsdag 20 november 2012 @ 21:49:57 #291
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_119445187
quote:

Moet je alleen de zak-einden uitvoeren in opbouw ? Of moet de gehele installatie opbouw worden ? :)
Met zak-einden bedoel ik trouwens de leidingen die verticaal over de muur lopen van het plafond tot de wandcontactdoos / schakelaar :@

Je kunt bij de meeste installatiebedrijven ook gewone grijze elektrabuis buis bestellen; dat niet slagvast is. Dat scheelt toch al snel enkele tientjes op een bos buis.
pi_119456960
Waarom opbouw eigenlijk? Met een haakse slijper en een koudbeitel kan je ook sleuven maken, is iets meer werk maar wel mooier. Je hebt zelfs muurfrezen die het werk voor je doen.
pi_119478384
Ze hebben ook electrabuis in spierwit (RAL9010); dus geen cremé.
Onder andere OBO en Martens (ik geloof dat Praxis dit standaard in huis heeft) produceert dit.

Misschien een optie. Maar persoonlijk zou ik ook gewoon alles inbouw maken.

Is misschien íets meer werk; al maakt dat inmiddels ook niet meer uit :+
Maar uiteindelijk véél mooier. En bij de voorzetwand hoef je geen eens te slijpen. ;)
pi_119512252
En dan neem je van die mooie bakelieten schakelaars/stopcontacten! Dat past wel in zo'n nostalgisch huisje, ziet eruit alsof je er gewoon nooit iets aan hebt gedaan :7 . Wij hebben deze bijvoorbeeld in de wc. Hij heeft ook dat echte klak!-geluid!
  donderdag 6 december 2012 @ 13:38:23 #295
351977 suya
*walk to your own beat*
pi_119993899
Oei, Groningen, shudve known! :)
Vind het er fantastisch uit zien allemaal ( t meeverven hou je van me tegoed ;) )

Succes met t klussen, fijn dat jullie nu iig t warm kunnen hebben! Vind die bakelieten dingen idd ook mooi, past in de tijdgeest maar zijn wel prijzig! Worden overigens ook wel vaak op mp aangeboden.

Even O.t. , kennen jullie die stopcontacten die ze veel in Engeland/oz hebben, waar een schakelaar in t zelfde contact zit, zodat je de stekker van het apparaat in t contact kunt laten zitten maar die geen stroom vreet? Lol beetje omslachtige uitleg, maar heb dus geen id hoe zoiets heet, en of je die in nld kunt kopen.
Kennen jullie zoiets, en weet je misschien waar ik die kan halen?
Succes met t klussen! Ciao
pi_119997517
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:38 schreef suya het volgende:
Oei, Groningen, shudve known! :)
Vind het er fantastisch uit zien allemaal ( t meeverven hou je van me tegoed ;) )

Succes met t klussen, fijn dat jullie nu iig t warm kunnen hebben! Vind die bakelieten dingen idd ook mooi, past in de tijdgeest maar zijn wel prijzig! Worden overigens ook wel vaak op mp aangeboden.

Even O.t. , kennen jullie die stopcontacten die ze veel in Engeland/oz hebben, waar een schakelaar in t zelfde contact zit, zodat je de stekker van het apparaat in t contact kunt laten zitten maar die geen stroom vreet? Lol beetje omslachtige uitleg, maar heb dus geen id hoe zoiets heet, en of je die in nld kunt kopen.
Kennen jullie zoiets, en weet je misschien waar ik die kan halen?
Succes met t klussen! Ciao
Je pakt gewoon een combinatie schakelaar/wandcontactdoos waarbij je de stroomvoerende draad niet aansluit op het P contact maar op de plaats van de schakeldraad, zo heb je een geschakelde wandcontactdoos gecreëerd
pi_132199503
Wanneer Vonkenboer niet meer de moeite neemt om eens per drie maanden je topic te schoppen, weet je dat je te langzaam gaat :').
pi_132199524
Maar al stond het topic driekwart jaar stil, wij hebben niet helemaal alleen maar stilgezeten.
pi_132199540
Ik schop het topic dus weer even open, en doe even wat rommelpostjes, zodat ik (zelf!) een nieuw topic kan openen.
pi_132199558
Bijna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')