abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88305943
Acht weken geleden ben ik begonnen met een project. Ik moest met drie andere mensen een project afmaken. In het begin ging het al slecht. Ik werd ingedeeld met een persoon die achteraf totaal niet de capaciteiten bezit voor het HBO. Hier kom ik later op terug, ik zal 'm Peter noemen.

In de derde week viel het doek voor een van de projectgroep collega's. Hij had zes jaar geleden dezelfde studie zonder succes gedaan, en zijn idee dat een BSA maar vier jaar geldig was, was onjuist. Helaas voor ons was dit een groot verlies, omdat we al met Peter in een groep zaten.

In week zes moesten de laatste voorbereidingen afgemaakt zijn. Een plan van aanpak was door mij gemaakt. Een ander projectgroeplid had de planning gemaakt. We vroegen Peter om de doelen van het project te beschrijven. Navraag leerde dat hij het prima had afgemaakt, er uuuuren aan besteed had, en het vervolgens naar ons had gemaild. Wat kregen we? Een klein tekstje dat niet over het goede onderwerp ging, veel van de eisen had gemist en dus over moest. Confrontatie ging hij niet uit de weg, hij zei simpelweg dat dit alles was wat hij kon.

We moesten ook op individuele basis een product inleveren. Dit was een samenspel van alle vaardigheden geleerd in de vakken bij elkaar. Als wij aan het hoofdproject wilden, dan vroeg Peter ons de oren van het hoofd voor zijn individuele project. Als wij aan het gezamelijke project zaten, zat Peter meestal op voetbalzone.nl, of een ander bespottelijke voetbalsite.

Uiteindelijk was het moment van de presentatie daar. Nadat wij met z'n tweetjes werkelijk waar AL het werk van Peter moesten overmaken, was het zaakje net op tijd klaar. Het was een behoorlijke eindsprint. We kregen drie dagen voor de deadline van het project nog een enorm aanvullend eisenpakket per e-mail. Belachelijk, maar het lukte dankzij ons. We zijn twee dagen van acht uur 's ochtends tot tien/elf uur 's avonds bezig geweest.

De aanvankelijke roostering was: 13:55-14:25 - presentatie groepsproject + mini presentaties van individuele projecten. Van 14:55 tot 15:20 was er een verplichte presentatie voor twee andere vakken. Pas om 14:15 waren de docenten klaar om onze presentatie aan te horen. Die ging mijns inziens prima. Het persoonlijke project was ook prima verlopen. Door alle uitloop waren wij pas om 14:40 klaar. Prima, want gelukkig hadden we nog 15 minuten voor de andere presentatie.

Helaas was de vorige groep nog druk bezig. Pas om 15:20 konden wij terecht. Daarop ging ik naar de docent. Ik vertelde hem dat dit problemen ging opleveren, aangezien ik uiterlijk 15:30 weg kon. Volgens het rooster waren wij om 15:20 klaar, en daarop heb ik mijn werkschema aangepast. Dat kon hij allemaal begrijpen, en we zouden het verder per mail afhandelen.

Tijdens mijn werk, om 18:00, kreeg ik een SMS van een groepslid. We hadden een onvoldoende, omdat voor een van de twee vakken een onvoldoende presentatie was afgeleverd. Waarom hij onvoldoende was, was niet bekend. Ik kon die docent wel de nek omdraaien. Het was immers ZIJN probleem dat hij te laat was, en vervolgens wordt het ONS probleem dat we niet kunnen presenteren. Daarnaast krijg ik het idee dat er totaal geen rekening wordt gehouden met het feit dat er normaal vier capabele personen in een groep zitten, in plaats van twee personen en een kneus. Over Peter heb ik het vaak genoeg gehad met docenten, maar ik kon hem moeilijk buiten de groep zetten, omdat hij wel altijd meedeed.

Conclusie: Ik ben BOOS. En niet een beetje, ik ben ONTZETTEND PISSIG. Zo. Deze grap kost me 10 studiepunten godverdomme!

Die incapabele docenten zou ik graag een klap verkopen. Sinds wanneer is hun probleem ons probleem? Ik heb nu al een paar serieuze e-mails verstuurd met wat vragen. Deze worden niet beantwoord. Ook hoor ik niets terug over mijn verzoek om een andere afspraak te maken. Daarnaast vind ik het al bespottelijk op zich dat wij een paar dagen van tevoren even een extra eisenpakket krijgen per e-mail. Ook spraken docenten zich uit over huiswerk dat wij niet gemaakt zouden hebben. Dit was echter nergens te bekennen in de eisen die ze nochtans ZELF online hadden gezet. Ik denk dat Peter niet lang meer zal studeren.

Samenvatting van het hele verhaal tot nu toe:
Ik doe een vier persoons project van acht weken. 1 persoon stopt na 3 weken met de studie, en nog een student kan helemaal niets en is incapabel. De docenten erkennen dat wij het lastig hebben.

Doordat de planning van de beoordelingen compleet uit de hand loopt door slechte planningen van de docenten zelf, kan ik onmogelijk aanwezig zijn bij de beoordelingen. Wij krijgen zomaar een onvoldoende omdat wij er niet waren om ons product te verdedigen.

Pogingen om een nieuwe beoordeling aan te vragen mislukken. Het duurt een week voordat ik antwoord krijg op e-mails. Uiteindelijk na zeuren kan ik bij de docent op kantoor komen, en mogen we het project opnieuw inleveren. Na getouwtrek is het allemaal voldoende.

Tot ik bovenstaande mail kreeg ....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Opa.Bakkebaard op 12-12-2010 17:23:41 ]
pi_88306137
Ik heb je verhaal helemaal gelezen en dit is een zeer terechte klacht TS.

Ik zou echt blijven mailen en bellen, want tien studiepunten niet krijgen als je zo hard hebt gewerkt, en nog buiten je schuld om ook, is gewoon onzin.

Succes!
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_88306151
ts zuerkous ha ha wat je beschrijft hoort bij het vak : de klappen van de zweep
pi_88306206
Gewoon een klap verkopen. Niet een topic openen, gewoon klappen. :'')
pi_88306258
TS: De professionaliteit is soms ver te zoeken bij leraren... :')

[ Bericht 17% gewijzigd door Opa.Bakkebaard op 04-11-2010 09:18:22 ]
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
  woensdag 3 november 2010 @ 22:09:32 #6
274655 Precizionist
Tot in de puntjes.
pi_88306266
WEL GODVERDOMME :( DE BRUTALITEIT
Peter is vast een linkse klaploper

EDIT: Serieus : Je moet dit niet pikken natuurlijk he, 10 studiepunten zijn er net 10 te veel en anders is je harde werk voor niks. Zet je tanden erin, ze hebben geen poot om op te staan. Als de leraren niet luisteren, zoek je het hoger op

EDIT2: Zielig dat je maar 7 reacties krijgt na zo'n lang verhaal getypt te hebben.

[ Bericht 26% gewijzigd door Precizionist op 03-11-2010 22:18:02 ]
Dit stukje hoort niet bij m'n post hoor.
pi_88307027
@TS: je opent een topic op fok en je hoopt dat je daarmee wat bereikt? :')

ik zou zeggen ga klagen bij je docenten..
pi_88307718
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:09 schreef Precizionist het volgende:
WEL GODVERDOMME :( DE BRUTALITEIT
Peter is vast een linkse klaploper

EDIT: Serieus : Je moet dit niet pikken natuurlijk he, 10 studiepunten zijn er net 10 te veel en anders is je harde werk voor niks. Zet je tanden erin, ze hebben geen poot om op te staan. Als de leraren niet luisteren, zoek je het hoger op

EDIT2: Zielig dat je maar 7 reacties krijgt na zo'n lang verhaal getypt te hebben.
Ik had stiekem ook wel op wat meer reacties gehoopt :P Volgens mij is 't gewoon te lang.

Belangrijkste voor mij is nu geweest, ik heb 't even van me af kunnen schrijven.

Peter heeft trouwens uitstel voor zijn miniproject aangevraagd, omdat hij het bij lange na niet af had. Hij is volgens mij geestelijk niet helemaal 100%. Ik weet echt niet wat er mis is met die jongen. Volgende week alweer een nieuw project.

EDIT: Ik heb ook een paar mailtjes verstuurd naar de docenten om te vragen waar ze mee bezig zijn op een nette manier. Boos worden op hen kan altijd nog, maar het gaat me niet helpen. Daarom dit topic, om het even kwijt te raken.
pi_88308076
Ik voel je pijn TS, ik voel je pijn. Groepsprojecten zijn nooit 'chillax' maar af en toe heb je er uitschieters naar beneden tussen.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_88308128
Wat voor slavendrijver was je baas dan wel niet dat je niet gewoon kon bellen 'hee baas ik ben ietsje later, belangrijke presentatie loopt wat uit', en dan gewoon die presentatie kon houden? Dat was altijd mijn insteek bij bijbaantjes doordeweeks: studie gaat altijd voor. En dan evt. een uurtje langer doorgaan op het werk als blijk van waardering.

Buiten dat maak ik uit het verhaal op dat die Peter niet de uiteindelijke oorzaak was van het falen (maar eerder die gemiste presentatie), maar meer een bron van extra werk waardoor het extra zuur is?
  woensdag 3 november 2010 @ 22:42:13 #11
274655 Precizionist
Tot in de puntjes.
pi_88308190
quote:
Op woensdag 3 november 2010 22:34 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Ik had stiekem ook wel op wat meer reacties gehoopt :P Volgens mij is 't gewoon te lang.

Belangrijkste voor mij is nu geweest, ik heb 't even van me af kunnen schrijven.

Peter heeft trouwens uitstel voor zijn miniproject aangevraagd, omdat hij het bij lange na niet af had. Hij is volgens mij geestelijk niet helemaal 100%. Ik weet echt niet wat er mis is met die jongen. Volgende week alweer een nieuw project.

EDIT: Ik heb ook een paar mailtjes verstuurd naar de docenten om te vragen waar ze mee bezig zijn op een nette manier. Boos worden op hen kan altijd nog, maar het gaat me niet helpen. Daarom dit topic, om het even kwijt te raken.
Jaa wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je gewoon geen genoegen mag nemen met Nee want dat hoeft zéker niet in deze situatie, je winkans is 100%.
Dit stukje hoort niet bij m'n post hoor.
pi_88308194
ja maar ts? het is gewoon heel het principe van een gezamelijke taak ha ha op school dat je het gezamelijk oplost.....( individueel zonder bijkomst van leraren ) ..dat hebben ze heus wel in die 10 studie punten ingecalculeerd......
pi_88308367
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:41 schreef Henno het volgende:
Wat voor slavendrijver was je baas dan wel niet dat je niet gewoon kon bellen 'hee baas ik ben ietsje later, belangrijke presentatie loopt wat uit', en dan gewoon die presentatie kon houden? Dat was altijd mijn insteek bij bijbaantjes doordeweeks: studie gaat altijd voor. En dan evt. een uurtje langer doorgaan op het werk als blijk van waardering.

Buiten dat maak ik uit het verhaal op dat die Peter niet de uiteindelijke oorzaak was van het falen (maar eerder die gemiste presentatie), maar meer een bron van extra werk waardoor het extra zuur is?
Ik had voor mijn werk geregeld dat ik al een kwartier later zou komen. Ik kan niet vervangen worden op mijn werk. Dan moet er van tevoren een vervanger geregeld worden. Het is helaas op korte termijn niet flexibel, ik geef bijles en begeleiding, dus dan maak je van tevoren afspraken. Ik merk het in de verdiensten, maar je draait het wel een beetje om. Het is niet mijn probleem dat die docenten een uur(!) meer nodig hebben dan ze gepland hebben. En wat hadden die docenten gedaan als ze zelf een afspraak hadden?

Peter kan je zien als een blok aan het been. We moesten hem helpen, terwijl we tegelijkertijd de groepstaken moesten doen. Tegelijkertijd moesten we wel met hem een presentatie houden terwijl hij praktisch geen kennis had van het onderwerp. We moesten hem na AL die lessen die hij gehad had dus nog een stoomcursus geven.
pi_88308504
Je meot het er echt niet bij laten zitten, ik zal echt gaan klagen bij je leraren.
pi_88308542
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:45 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Ik had voor mijn werk geregeld dat ik al een kwartier later zou komen. Ik kan niet vervangen worden op mijn werk. Dan moet er van tevoren een vervanger geregeld worden. Het is helaas op korte termijn niet flexibel, ik geef bijles en begeleiding, dus dan maak je van tevoren afspraken.
Ah ok, ja dan wordt het al lastiger. Ik was webdeveloper, met werk dat ook wel een half uur langer kon blijven liggen. Enige uitzondering was wanneer ik naar een klant moest.
pi_88308669
Terechte klacht en werk van maken, desnoods naar de directie of wat dan ook.
Hallon!
  woensdag 3 november 2010 @ 22:55:19 #17
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_88308848
Wat een verhaal. Gezien de geplande tijden voor de presentaties zal het allemaal het niveau van het aap-noot-mies ook niet ontstijgen.

Anyway, een mooie ervaring dat je voor succes afhankelijk bent van een hele hoop externe factoren die je niet kan beinvloeden. Welcome in the real world.
  woensdag 3 november 2010 @ 22:55:21 #18
317126 Zware_jongen
Eloquente delinquent
pi_88308851
Ik word moe van dat gemekker van al die HBO`ers, kunnen jullie dan helemaal niets?
pi_88308914
eigen verantwoordelijkheid enzo

als je niet afhankelijk wilt zijn van anderen (oa. via projecten), dan moet je geen hbo doen
pi_88308948
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:55 schreef OEM het volgende:
Wat een verhaal. Gezien de geplande tijden voor de presentaties zal het allemaal het niveau van het aap-noot-mies ook niet ontstijgen.

Anyway, een mooie ervaring dat je voor succes afhankelijk bent van een hele hoop externe factoren die je niet kan beinvloeden. Welcome in the real world.
Sinds wanneer staat een tijd van 25 minuten voor de kwaliteit van een presentatie?
Ik kom vaak genoeg buiten. Wat een onzin kraam je toch uit. Dit is een probleem van de docenten dat op mijn schouders geschoven wordt. Je kunt me niet sneller boos krijgen.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:56 schreef boyv het volgende:
eigen verantwoordelijkheid enzo

als je niet afhankelijk wilt zijn van anderen (oa. via projecten), dan moet je geen hbo doen
Anders lees je voor de verandering de OP eens.
  woensdag 3 november 2010 @ 22:58:03 #21
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_88308986
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:57 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Sinds wanneer staat een tijd van 25 minuten voor de kwaliteit van een presentatie?
Ik kom vaak genoeg buiten. Wat een onzin kraam je toch uit. Dit is een probleem van de docenten dat op mijn schouders geschoven wordt. Je kunt me niet sneller boos krijgen.
:) eerste opmerking was een algemene HBO-sneer. Tweede opmerking is helaas de werkelijkheid.
  woensdag 3 november 2010 @ 22:59:57 #22
192481 Core2
Happiness is the road
pi_88309090
Op het hbo kom je inderdaad vaak terecht in een projectgroepje met kneuzen, kan ik uit eigen ervaring zeggen. Bij ons was het gelukkig wel zo dat we een persoon als Peter er vrij snel uit konden werken, na de nodige waarschuwingen. Ik lees nergens in het verhaal dat je Peter zelf confronteert met wat hij doet? Als iemand zit te kloten terwijl de rest hard aan het werk is dan kan daar iets van gezegd worden lijkt me. Ook als iemand veel vragen heeft over individueel werk of stof dat tijdens de les wordt uitgelegd kan hij dat beter gewoon aan een docent vragen ipv anderen van het werk te houden.
  woensdag 3 november 2010 @ 23:01:20 #23
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_88309159
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:59 schreef Core2 het volgende:
Op het hbo kom je inderdaad vaak terecht in een projectgroepje met kneuzen, kan ik uit eigen ervaring zeggen. Bij ons was het gelukkig wel zo dat we een persoon als Peter er vrij snel uit konden werken, na de nodige waarschuwingen. Ik lees nergens in het verhaal dat je Peter zelf confronteert met wat hij doet? Als iemand zit te kloten terwijl de rest hard aan het werk is dan kan daar iets van gezegd worden lijkt me. Ook als iemand veel vragen heeft over individueel werk of stof dat tijdens de les wordt uitgelegd kan hij dat beter gewoon aan een docent vragen ipv anderen van het werk te houden.
Dit dus. Als je er een slacker tussen hebt zitten, zo snel mogelijk eruit werken.
pi_88309365
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:59 schreef Core2 het volgende:
Wat dat betreft hadden we het lot enigszins tegen ons. Ik en de projectmaat stonden tegen hem. Peter zit in een rolstoel wegens een complicatie bij de geboorte bla bla, maar hij oogst dus medelijden bij de docenten. We hebben het niet besproken, maar ergens achterin mijn hoofd, gingen we om problemen vragen als we hem eruit zouden zetten. Niet in het minste ook omdat we er niet iemand voor terug krijgen. Eigenlijk weten de docenten ook wel wat de capaciteiten van hem zijn. Dat ze niet een oogje dichtknijpen omdat wij in principe een vierpersoonsproject met z'n tweeën doen kan ik begrijpen. Dat ik vervolgens keihard opgezadeld word met andermans probleem niet.
We zeiden continue wat van het gedrag. Helaas konden we zelf ook niets doen als hij bezig was. We kregen over elk wissewasje een vraag van hem. Het was voor de algehele productiviteit beter als hij niets deed en z'n klep hield.
pi_88309618
Rolstoel of niet, Peter R heeft toch geen hersenbeschadiging? Dan dient hij ook normaal zijn deel bij te dragen. En wel op een correcte en volledige wijze!
Let's pretend we scored a goal YEAH
  woensdag 3 november 2010 @ 23:11:04 #26
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_88309637
en er is geen examencommissie oid om een klacht in te dienen over de gang van zaken?
  woensdag 3 november 2010 @ 23:12:05 #27
167870 luciferhout
hout van lucifer
pi_88309687
Ik heb laatst nog iemand uit onze projectgroep gezet, prutswerk levert mij alleen maar extra werk op. Op sommige opleidingen is het gebruikelijk een contract op te stellen voordat je aan het project begint, zodat je iets hebt om je aan vast te houden.
Zelf doe ik dat niet, als ik met een kneus zit laat ik dat wel blijken. Natuurlijk kan iemand minder goed zijn, ik ben zelf ook niet perfect, maar zo iemand moet zich op zijn minst inzetten.
Je kunt beter bij docenten langsgaan dan mailen is mijn ervaring, je kunt altijd nog hoger opgaan.
luciferhout, en niets anders!
hier had uw reclame kunnen staan!
  woensdag 3 november 2010 @ 23:12:19 #28
192481 Core2
Happiness is the road
pi_88309703
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:05 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Wat dat betreft hadden we het lot enigszins tegen ons. Ik en de projectmaat stonden tegen hem. Peter zit in een rolstoel wegens een complicatie bij de geboorte bla bla, maar hij oogst dus medelijden bij de docenten. We hebben het niet besproken, maar ergens achterin mijn hoofd, gingen we om problemen vragen als we hem eruit zouden zetten. Niet in het minste ook omdat we er niet iemand voor terug krijgen. Eigenlijk weten de docenten ook wel wat de capaciteiten van hem zijn. Dat ze niet een oogje dichtknijpen omdat wij in principe een vierpersoonsproject met z'n tweeën doen kan ik begrijpen. Dat ik vervolgens keihard opgezadeld word met andermans probleem niet.
We zeiden continue wat van het gedrag. Helaas konden we zelf ook niets doen als hij bezig was. We kregen over elk wissewasje een vraag van hem. Het was voor de algehele productiviteit beter als hij niets deed en z'n klep hield.
Zo'n situatie is lastig, dat kan ik begrijpen. Maar je bezwaren tegen hem hebben natuurlijk niks te maken met het feit dat hij in een rolstoel zit, dus uitzetting zou gewoon bespreekbaar moeten zijn. Het zou natuurlijk van de zotte zijn als je docenten hem voorttrekken of een oogje dichtknijpen enkel omdat hij minder mobiel is.
pi_88310012
Ben benieuwd naar de reactie van de docent, ben het met TS eens dat leraren altijd maar leerlingen benadelen als het hen even niet uitkomt.
There are only 151 Pokémon.
pi_88310800
quote:
14s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:12 schreef luciferhout het volgende:
Ik heb laatst nog iemand uit onze projectgroep gezet, prutswerk levert mij alleen maar extra werk op. Op sommige opleidingen is het gebruikelijk een contract op te stellen voordat je aan het project begint, zodat je iets hebt om je aan vast te houden.
Zelf doe ik dat niet, als ik met een kneus zit laat ik dat wel blijken. Natuurlijk kan iemand minder goed zijn, ik ben zelf ook niet perfect, maar zo iemand moet zich op zijn minst inzetten.
Je kunt beter bij docenten langsgaan dan mailen is mijn ervaring, je kunt altijd nog hoger opgaan.
Dit is wat ik geleerd heb van dit project. Prutsers kan je beter thuis laten. Ik dacht aanvankelijk dat ik hem de simpele taakjes kon laten doen. Ik dacht, ach, 't is een simpele jongen, dus simpel werk. Maar zijn continue gevraag kostte ons niets dan tijd en irritatie. Bovendien was het werk DAT hij leverde nog waardeloos.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:12 schreef Core2 het volgende:

[..]

Zo'n situatie is lastig, dat kan ik begrijpen. Maar je bezwaren tegen hem hebben natuurlijk niks te maken met het feit dat hij in een rolstoel zit, dus uitzetting zou gewoon bespreekbaar moeten zijn. Het zou natuurlijk van de zotte zijn als je docenten hem voorttrekken of een oogje dichtknijpen enkel omdat hij minder mobiel is.
Het hoofdprobleem zit hem erin dat hij wel z'n "best" deed. Hij is incapabel, maar op sommige momenten moest 'ie zelfs een traantje wegpinken als we hem confronteerden met zijn gedrag. Ik kon het niet maken om hem er dan uit te zetten persoonlijk. Daarnaast krijgen we er ook niet een ander groepslid voor terug.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:19 schreef Eenskijken het volgende:
Ben benieuwd naar de reactie van de docent, ben het met TS eens dat leraren altijd maar leerlingen benadelen als het hen even niet uitkomt.
Ik ben ook benieuwd naar hun reactie. Ik ga dit echt niet pikken. Ik zal het posten zodra ik de mail binnen heb. Ik had overigens al een reactie van ze verwacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door fonsoy op 03-11-2010 23:43:53 ]
pi_88311016
In mijn projectgroep van 9 zitten dus 3 personen die je zou kunnen omschrijven als "Peters", 2 anderen overwegen om te stoppen met de studie.

En dan wordt er wel verwacht dat je voor 9 man werk inlevert
  woensdag 3 november 2010 @ 23:46:06 #32
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_88311116
Tijd om naar de examencommissie te stappen en dit voor te leggen.
pi_88311314
Examencommissie.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 3 november 2010 @ 23:53:43 #34
279054 WARE_HEIDEN
pi_88311429
alleen OP gelezen
1 woord voor TS: examencommissie
pi_88314609
Is de optie 'examencommissie' al genoemd?
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_88318206
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:46 schreef RickoKun het volgende:
Tijd om naar de examencommissie te stappen en dit voor te leggen.
quote:
14s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:50 schreef MouzurX het volgende:
Examencommissie.
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:53 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
alleen OP gelezen
1 woord voor TS: examencommissie
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 07:26 schreef sinadO het volgende:
Is de optie 'examencommissie' al genoemd?
Ik heb nog geen antwoord op de e-mails die ik verstuurd heb. Dat, terwijl ik hen verteld heb dat ik ze een e-mail ging sturen. Ik hoop nu wel vandaag op antwoord van ze. In ieder geval hoop ik niet naar de examencommissie te moeten gaan. Ik wil voor zover het kan niet te hard tegen zere benen schoppen. Ik moet naast dit perikel in de toekomst waarschijnlijk nog meer vakken van deze docenten volgen :{
  donderdag 4 november 2010 @ 10:48:16 #37
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_88318456
quote:
Op woensdag 3 november 2010 23:01 schreef OEM het volgende:
Dit dus. Als je er een slacker tussen hebt zitten, zo snel mogelijk eruit werken.
Yup. En dit is helaas een van de "skills" die je pas na het HBO ontwikkeld. Die projectgroepen zijn zo ingericht omdat ze goedkoop zijn (je doet alles zelf en hebt weinig contacturen met een docent) en ze ook nog eens de zwakkeren over de streep trekken. Ik heb een jaar terug ongeveer een HBO projectgroep begeleidt waar dat ook zo ongeveer ging. Opdracht waren bedoeld voor 6 personen. 2 van de 6 zijn 'ziek' en worden pas na weken van geen contact uit de groep verwijderd (waar ik als 'opdrachtgever' uit het bedrijfsleven zelf om heb moeten vragen!), daarnaast wordt ook nog eens al het werk uitgevoerd door 2 van de 4 personen, de andere twee doen niks. Op een van hun ben ik nog kwaad geworden omdat 'ie tijdens een meeting gewoon zat te MSN-en.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_88318612
quote:
Op woensdag 3 november 2010 23:12 schreef luciferhout het volgende:
Praten jullie nog wel met elkaar, kijken jullie elnaar nog wel aan. Meestal ontstaat er een spanning met die persoon als hij uit een groep is gezet. Geef je nog om hem?
LIJST 11 BAZENPARTIJ AKA IK LUL JE DER UIT
  donderdag 4 november 2010 @ 10:56:03 #39
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_88318701
hoi peter :W
Wat doe ik hier?
pi_88320054
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:48 schreef Catbert het volgende:

[..]

Yup. En dit is helaas een van de "skills" die je pas na het HBO ontwikkeld. Die projectgroepen zijn zo ingericht omdat ze goedkoop zijn (je doet alles zelf en hebt weinig contacturen met een docent) en ze ook nog eens de zwakkeren over de streep trekken. Ik heb een jaar terug ongeveer een HBO projectgroep begeleidt waar dat ook zo ongeveer ging. Opdracht waren bedoeld voor 6 personen. 2 van de 6 zijn 'ziek' en worden pas na weken van geen contact uit de groep verwijderd (waar ik als 'opdrachtgever' uit het bedrijfsleven zelf om heb moeten vragen!), daarnaast wordt ook nog eens al het werk uitgevoerd door 2 van de 4 personen, de andere twee doen niks. Op een van hun ben ik nog kwaad geworden omdat 'ie tijdens een meeting gewoon zat te MSN-en.
Belachelijk! Ik hoop toch niet dat jou een project door zes volwaardige mensen werd voorgehouden? Er gaat sowieso al een hoop efficiëntie verloren door de overhead van betrekkelijk onervaren projectwerkers. Maar dit is volgens mij niet de meest goede manier om mensen over de streep te trekken. Sukkels vallen er vroeg of laat wel uit. Niemand gaat in mijn geval bijvoorbeeld met Peter samenwerken. Dan moet hij met de andere sukkels een groep vormen, en die groep zal het niet gaan halen. In ieder geval, dat hoop ik :) Als mensen al tijdens de lessen domme vragen gaan stellen ...

De instelling krijgt het geld in ieder geval pas als ik m'n papiertje binnenhengel.
pi_88320359
Och dit klinkt zó bekend. Ik heb ooit eens met een meisje samen moeten werken die zo'n 3 woorden Nederlands kon. Telkens als we haar een opdracht gaven, zei ze dat ze het snapte om vervolgens een mail te sturen wat ze moest doen want ze snapte het niet. Toen hadden we het haar maar in laten leveren. Print ze gvd de aantekeningen mee die in word 2003 aan de zijkant komen te staan want die kon ze niet uitzetten. Als je zelfs niet kan printen, wtf doe je dan op HBO ;(
Later iemand anders ook uit de groep gekickt omdat hij te laat was.We hadden een contract opgesteld dat álles op tijd en compleet moest zijn, anders lag je eruit. Die klootzak is overgestapt naar een ander groepje op de dag van inleveren door zijn naam op hun verslagt erbij te laten zetten. Heeft ie nog 3 studiepunten binnen ook.

En, examencomissie. Serieus. Je verhaal is echt kut en jij kan er totaal niks aan doen.
  donderdag 4 november 2010 @ 11:47:28 #42
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_88320388
Wat een janko topic,, dit hoort gewoon bij het leven, er zitten altijd wel een paar zwansen bij... En dat jij niet eens een uitloop kan hebben ligt aan jou. Daar moet je altijd rekening mee houden, hoe kudt dat ook mag zijn..

En verder, die HBO projecten die je met 4 man moet doen die kan je best in je eentje maken, zo zwaar zijn ze niet. Vraag dat maar aan die gast in mijn groepje toen wij met ze 3'en zaten te WoW'en!!
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_88320885
Wat de sterretjehaakjeopenenenprocenthekjeapestaartje flikken ze je nou weer?!?!
  donderdag 4 november 2010 @ 12:10:53 #44
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_88321199
Dit is zoooooo kloten..
* Saisai heeft heel vaak in groepen gezeten met incapabele mongolen

superfrustrerend }:|
O+
  donderdag 4 november 2010 @ 12:18:12 #45
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_88321456
quote:
Op donderdag 4 november 2010 11:38 schreef fonsoy het volgende:
Belachelijk! Ik hoop toch niet dat jou een project door zes volwaardige mensen werd voorgehouden?
Als 'opdrachtgever' heb je redelijk wat invloed op de cijfers en door mijn input bij de eindbeoordeling hebben de twee die het meeste werk gedaan hadden ook hogere cijfers. Niet dat het die andere twee wat interesseerde overigens, die waren met die 7 die ze hadden ook prima tevreden.

Ik vind het gewoon extreem dom dat HBO instellingen het gewoon stimuleren dat je een aantal zwakkere types / luie varkers doorheen moet slepen, maar dat heeft gewoon alles met de manier waarop een HBO instelling z'n geld verdient te maken. Ze krijgen het geld voor een student pas als 'ie afstudeert, dus het enige wat ze interesseert is dat mensen binnen hun 4 jaar optokken. In mijn geval haalde 80% het eerste jaar niet omdat je types erop had zitten die informatica gingen doen omdat ze spelletjes spelen wel leuk vonden. Het bestuur ziet dat, concludeert dat de opleiding dan wel te moeilijk moet zijn, en maakt het gewoon weer een stuk simpeler. HBO stelt echt steeds minder voor, te triest voor woorden.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_88322013
Beste TS,

De OP was al moeizaam genoeg, derhalve heb ik alle reacties niet gelezen. Mijn excuses als mijn tip al is voorbijgekomen.

Binnen ieder opleiding heb je altijd verschillende commissies/partijen/personen waar je terecht kan als je wilt klagen over je studie, leraren of hun beoordeling voor examen. In andere woorden: zoek hoger op.

Het beste is ook om deze zaak voor te leggen aan je studieloopbaanbegeleider. Zo heb je in ieder geval steun van een docent.

Succes!

Ik zal ook koken als mij dat overkwam.
life goes by...
  donderdag 4 november 2010 @ 12:36:48 #47
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_88322134
quote:
Op donderdag 4 november 2010 12:32 schreef Wing het volgende:
Beste TS,

De OP was al moeizaam genoeg, derhalve heb ik alle reacties niet gelezen. Mijn excuses als mijn tip al is voorbijgekomen.
Ja, lap tekst man, tering! :')
pi_88322409
Herkenbaar, maar wij kregen gelukkig nog wel studiepunten. Ik kan mij de woede voorstellen.
pi_88324497
TS,

Zorg dat je mondeling een gesprek krijgt met examencomissie en hen de situatie voorlegt. Zodra je mondeling komt legt dat al meteen wat extra zwaarte bij de examencommissie. Mails sturen heeft weinig zin, je krijgt vaak toch pas na 3 dagen reactie, waar ze in die drie dagen al contact hebben gehad met de docent en andere contactpersonen.

Sleep de hele groep mee, desnoods ook Peter, hoe erg je ook een hekel aan hem hebt. Zorg dat je als groep sterk staat en zodra iedereen hetzelfde verhaal vertelt, heeft de docent geen enkele poot om op te staan.

Echter, een universiteit of hogeschool heeft wel het recht om tot langer dan 1530 een beroep op je te doen, mocht dat onverhoopt nodig zijn.

Succes!
Een werk duurt lang genoeg om de tijd te vullen die ervoor beschikbaar is.
Je moet veel studeren om weinig te weten.
pi_88332879
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:32 schreef Wing het volgende:
Beste TS,

Binnen ieder opleiding heb je altijd verschillende commissies/partijen/personen waar je terecht kan als je wilt klagen over je studie, leraren of hun beoordeling voor examen. In andere woorden: zoek hoger op.

Het beste is ook om deze zaak voor te leggen aan je studieloopbaanbegeleider. Zo heb je in ieder geval steun van een docent.

Succes!

Ik zal ook koken als mij dat overkwam.
Ik ga dit inderdaad doen. Ik ga naar de studieloopbaanbegeleider om dit even te regelen. Ik heb nu nog altijd geen antwoord op mijn e-mails. Morgen een email naar hen sturen om opnieuw te vragen naar hun visie.

Er is daarnaast een update:
Voor een ander vak heb ik ook ineens zomaar een onvoldoende gekregen. Motivatie ontbreekt!. Die had ik alleen gister middag na half vier kunnen krijgen vrees ik. Ik ga nog een mail sturen naar de desbetreffende docent en om opheldering vragen. Ik hoop dat ik niet nog een keer te maken ga krijgen met deze docenten. Bah. Voor wie de OP gelezen heeft, is dit het andere vak waarvoor we een presentatie moesten geven.
pi_88334172
quote:
Beste xxxx xxxxxx,

Gistermiddag, om woensdag, was er een rooster van 13:55 tot 14:25 om ons groepswerk te presenteren. Vervolgens moesten wij van 14:55 tot 15:20 onze individuele opdrachten aan de docenten presenteren. Omdat ik ook mijn roosters moet maken, moest ik om 15:30 aan het werk om huiswerkbegeleiding te geven. Ik was nog vijftien minuten langer gebleven in de hoop dat ik alsnog mijn zaken kon regelen. Helaas liepen de zaken niet volgens planning.

Helaas moest ik van mijn projectgenoot vernemen dat het design [dat was het desbetreffende vak] niet was goedgekeurd. Ik betreur dit ten zeerste, graag zou ik de motivatie horen waarom wij een onvoldoende hebben gekregen. Ik vond het vervelend dat ik niet aanwezig kon zijn tijdens de beoordelingen. Liever had ik een afspraak gemaakt om nog een keer naar het design te kijken. Ik kan er ook niets aan doen dat de zaken uitlopen. Kunt u mogelijk ons wat extra uitleg geven?

Vriendelijke groet,

x
Dit is wat ik heb ge-emaild naar aanleiding van bovenstaande.

[ Bericht 0% gewijzigd door fonsoy op 06-11-2010 12:56:50 ]
pi_88334684
Had eigenlijk nog best wat harder mogen zijn. Nu gaan ze er natuurlijk omheen draaien. Je had meteen de schuld bij hen neer moeten leggen, op een nette manier uiteraard.
pi_88337670
Wat doe je dan voor vreselijke studie waarbij het niet duidelijk is of het goed of fout is?
pi_88338182
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 18:17 schreef Eenskijken het volgende:
Had eigenlijk nog best wat harder mogen zijn. Nu gaan ze er natuurlijk omheen draaien. Je had meteen de schuld bij hen neer moeten leggen, op een nette manier uiteraard.
Inderdaad beetje feller anders geven ze weer geen antwoord.
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
pi_88338703
Heb je op het HBO niet zoiets als een studieadviseur / examencommissie die in dit soort gevallen in kunt schakelen om de betreffende docent op zijn gedrag aan te spreken?
Play hard, go pro.
pi_88340394
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 20:01 schreef Aethereal het volgende:
Heb je op het HBO niet zoiets als een studieadviseur / examencommissie die in dit soort gevallen in kunt schakelen om de betreffende docent op zijn gedrag aan te spreken?
Ik ga morgen een soort "ultimatum" per mail opstellen. Ik heb na 48 uur nog geen mail terug gezien. Ook op de extra mail die ik heb gestuurd heb ik (uiteraard) nog geen antwoord. Belachelijk eigenlijk, mail beantwoorden is wel belangrijker dan project onderdelen nakijken.

Ik ben nog niet te hard in mijn mail omdat de docenten eigenlijk nog geen weet hebben van mijn boosheid. Als ze beantwoorden dat het allemaal geen probleem is en in een wip geregeld is dan wil ik ook niet diegene zijn die de boze mail heeft gestuurd. Het liefst wil ik duidelijkheid. Ik weet nog niet eens WAAROM ik die onvoldoendeS heb gekregen. In dat geval kan ik de docenten het beste "terugpakken". Dan weet ik met welke argumenten ik moet komen. Eventueel kan ik die argumenten dan ook gebruiken bij de examencommissie. Maar daar wil ik zo lang mogelijk mee wachten. Ik blijf overigens wel continue bezig hiermee. Ze zijn niet van me af totdat ik weet wat ik wil weten.
pi_88340657
Is het niet altijd zo dat je op werkdagen gewoon van 08.30-18.00 uur beschikbaar zou moeten zijn voor onderwijs? Als iets uitloopt of een rooster wordt ineens aangepast, dan moet dat denk ik gewoon kunnen. Dat jij dan een probleem hebt met je werk 's middags is dan niet het probleem van de docent. Of zie ik dit verkeerd?
Anyway, ik moet zeggen dat dit wel een k*tsituatie is (inlevende in TS). Dus hopelijk komt het toch nog allemaal goed. :)
pi_88348906
Over het ontbreken van motivatie gesproken, dat ontbreekt vaak helaas ook bij menig docenten.
life goes by...
pi_88353020
tl;dr
Het is Patat!
pi_88353916
TS kan niet de afweging maken tussen één uurtje werk missen of 280 school uren niet erkend krijgen.

Misschien is Peter niet de enigste die niet HBO waardig is.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  vrijdag 5 november 2010 @ 09:27:00 #61
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_88354050
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:21 schreef voederbietel het volgende:
TS kan niet de afweging maken tussen één uurtje werk missen of 280 school uren niet erkend krijgen.

Hier nog 1 :')
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_88354087
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 09:27 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Hier nog 1 :')
Daarom ook 70 uur per week ongeschoolde arbeid. :9
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  vrijdag 5 november 2010 @ 09:36:17 #63
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_88354229
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:29 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Daarom ook 70 uur per week ongeschoolde arbeid. :9
ah, oke :)

Het was ook wel een beetje flauw ;(
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_88370791
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:21 schreef voederbietel het volgende:

Als je de rest van het topic ook had gelezen, dan had je geleerd dat ik onmogelijk niet naar het werk kon gaan. ;)
pi_88370957
TS is tha FONZZZ :')
  vrijdag 5 november 2010 @ 17:46:18 #66
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_88371858
Triest zoiets.

Gelukkig nog niet meegemaakt dat ik zo'n figuren in de projectgroep had.

Hier gewoon over blijven zeuren bij leraren :Y
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_88373588
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 17:46 schreef Maikuuul het volgende:
Triest zoiets.

Gelukkig nog niet meegemaakt dat ik zo'n figuren in de projectgroep had.

Hier gewoon over blijven zeuren bij leraren :Y
I'm on it :) Ik verwacht nu toch wel binnenkort een e-mail terug met een antwoord.

[belangrijk] in de titel van de email zetten helpt volgens mij wel :')
  vrijdag 5 november 2010 @ 18:57:39 #68
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_88373936
Fucked up verhaal man :{
Kan niet meer tips geven dan dat er al gegeven zijn. Succes ermee :)
Guanine en Cytosine! *O*
pi_88374075
Typisch HBO, ook slechte herinneringen aan. 'k Heb gelukkig nooit alleen in een groepje gezeten met allemaal kneuzen, maar het was wel altijd harder werken voor de gemotiveerde helft v/d groep, terwijl de rest meelift op de resultaten. Docenten zie je maar een uurtje in de week, dus die hebben er totaal geen zicht op. En als je klaagt, zeggen ze dat je er onderling uit moet komen, "want het is nu eenmaal HBO niveau hè". Maar oh wee als je een half kantje over de gestelde eisen aan het eindproduct zit, dan is het ineens de kleuterschool en staan ze met opgeheven vinger.
pi_88374505
Ik heb anders heel hard gewerkt en net in overleg met een docent een 8 gekregen voor de groepspresentatie en de individuele presentatie. :)

Groetjes Peter
pi_88396872
Ik denk dat je op een aantal punten wel wat steken hebt laten vallen. Jullie hadden Peter gewoon nergens meer in kunnen betrekken op het moment dat hij aangaf dat hetgeen hij opgeleverd had kut was, maar dat het alles was wat erin zat. En daarnaast had je jezelf gewoon vrij moeten plannen van werk, dan wel jezelf ziek melden, want dit soort dramaprojecten wil je niet hoeven herren. Wat dat betreft hebben die docenten je een terechte les geleerd over risicomanagement en prioriteiten stellen. Maar goed, daar heb je nu niets aan.

Belangrijker: de discussie die je nu aan het opstarten bent met je docenten moet je niet via mail willen doen. Via mail ben je een nummer. En je bent ontzettend irritant (99,99% van de mensen heeft helemaal geen zin heeft in lange maildiscussies, zeker niet als het een mail met een klacht is). Wat je moet doen is langsgaan, je zaak voorleggen en afspraken maken over wat er nu moet gebeuren om ervoor te zorgen dat je alsnog je punten krijgt en die afspraak via mail bevestigen naar de docent om jezelf in te dekken.

Misschien een van de grootste lessen voor de rest van je studie: behandel je docenten als normale mensen (wat niet betekent dat je moet slijmen). De meeste studenten hebben nooit contact met docenten behalve tijdens colleges of als ze een probleem hebben. Je komt normaal gesproken dus eigenlijk alleen maar in negatieve of neutrale zin in contact met docenten en dan is het lastig om sympathie te hebben voor mensen (en dus om soms een oogje dicht te knijpen bij randgevallen waar jij in grote mate niet verwijtbaar bent).
pi_88396999
Misschien is het op het Fontys wat 'kinderachtiger' geregeld, maar zo'n figuur als Peter kan je dan een gele kaart geven, 2x is rood en dan is het daag.
  zaterdag 6 november 2010 @ 12:44:15 #73
167870 luciferhout
hout van lucifer
pi_88397728
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:53 schreef ReV66 het volgende:

[..]

Praten jullie nog wel met elkaar, kijken jullie elnaar nog wel aan. Meestal ontstaat er een spanning met die persoon als hij uit een groep is gezet. Geef je nog om hem?
tuurlijk, t is een beste kerel, maar niet om mee samen te werken. We hebben ook verteld dat we nog open stonden voor een gesprek. Volgens mij hebben we zijn ogen geopend want hij volgt nu een andere minor!
luciferhout, en niets anders!
hier had uw reclame kunnen staan!
pi_88398719
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:05 schreef Vagere_Hein het volgende:
Ik denk dat je op een aantal punten wel wat steken hebt laten vallen. Jullie hadden Peter gewoon nergens meer in kunnen betrekken op het moment dat hij aangaf dat hetgeen hij opgeleverd had kut was, maar dat het alles was wat erin zat. En daarnaast had je jezelf gewoon vrij moeten plannen van werk, dan wel jezelf ziek melden, want dit soort dramaprojecten wil je niet hoeven herren. Wat dat betreft hebben die docenten je een terechte les geleerd over risicomanagement en prioriteiten stellen. Maar goed, daar heb je nu niets aan.

Belangrijker: de discussie die je nu aan het opstarten bent met je docenten moet je niet via mail willen doen. Via mail ben je een nummer. En je bent ontzettend irritant (99,99% van de mensen heeft helemaal geen zin heeft in lange maildiscussies, zeker niet als het een mail met een klacht is). Wat je moet doen is langsgaan, je zaak voorleggen en afspraken maken over wat er nu moet gebeuren om ervoor te zorgen dat je alsnog je punten krijgt en die afspraak via mail bevestigen naar de docent om jezelf in te dekken.

Misschien een van de grootste lessen voor de rest van je studie: behandel je docenten als normale mensen (wat niet betekent dat je moet slijmen). De meeste studenten hebben nooit contact met docenten behalve tijdens colleges of als ze een probleem hebben. Je komt normaal gesproken dus eigenlijk alleen maar in negatieve of neutrale zin in contact met docenten en dan is het lastig om sympathie te hebben voor mensen (en dus om soms een oogje dicht te knijpen bij randgevallen waar jij in grote mate niet verwijtbaar bent).
Ik kan je niet anders dan gelijk geven. Ik ben ook continue bezig om een afspraak te maken. Het scheelt naast ook een hoop ergernis ook een heleboel tijd als de dingen via de mail geregeld worden. Wat werk betreft heb je gelijk. Probleem is alleen dat het achteraf makkelijk praten is. Als ik een dag van tevoren had geweten dat ik dit gezeur had gekregen dan had ik vast nog wel iets kunnen regelen. Uberhaupt vind ik belachelijk dat je op zo'n manier weggezet wordt voor een probleem dat niet het mijne is. Helaas wordt dat gewoon afgewenteld. Het is niet anders en ik zal blij zijn als ik vroeg of laat de puntjes in ontvangst mag nemen.
pi_88482583
Heb je al mail terug gehad?
pi_88482713
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:40 schreef sinadO het volgende:
Ik voel je pijn TS, ik voel je pijn. Groepsprojecten zijn nooit 'chillax' maar af en toe heb je er uitschieters naar beneden tussen.
Solo werken is inderdaad luxaflex.

Dat is dus wat je krijgt als je luxe en flexheid combineert.

Luxaflex.
pi_88484050
Ha, goede kick ;)

We zijn inmiddels begonnen aan het nieuwe project. Ik heb geen antwoord op mails ontvangen. Woensdag is de eind evaluatie. Dan kan ik hopelijk mijn zorgen kenbaar maken en vragen wat er allemaal aan de hand is.

Peter is begonnen in het nieuwe blok. Hij valt continue a-serieus op en valt de klas ermee "lastig". Extreem storend, op een of andere manier word ik elke keer pissig als ik hem zie de laatste tijd. Ik hoop maar dat hij gauw stopt. Gadver.

Er heeft welgeteld EEN docent gereageerd. De anderen verwachten zeker geen mails in hun mailbox en checken die daarom niet :r :r :r Hoe professioneel wil je het hebben :')
pi_88557870
inmiddels al reactie?

Ik ben benieuwd naar de afloop TS.
Een werk duurt lang genoeg om de tijd te vullen die ervoor beschikbaar is.
Je moet veel studeren om weinig te weten.
  woensdag 10 november 2010 @ 16:17:54 #79
151340 Casino.Bob
level 100 paladin
pi_88559892
ik zou een stapje hoger in de ladder der hierarchie even wat mailtjes rondsturen. als je duidelijke afspraken maakt moeten docenten zich hieraan houden.

je zult zien dat als docenten eenmaal even op de vingersgetikt zijn dat ze ineens wel aandacht voor je hebben.
anders steek je gewoon even je tong erin
pi_88564131
quote:
3s.gif Op woensdag 10 november 2010 15:24 schreef Perunage het volgende:
inmiddels al reactie?

Ik ben benieuwd naar de afloop TS.
Ik heb vandaag gesproken met de verantwoordelijke voor ons project. Na drie mails gestuurd te hebben, heb ik uiteindelijk op 1 mail antwoord gekregen. Hierop kreeg ik van 1 docent een antwoord, en wel dat het design van het project, dat aanvankelijk door dezelfde docent was GOEDGEKEURD, was afgekeurd, en een onvoldoende zou worden. Hierin legde ze uit dat de uitwerking niet helemaal in orde was, de informatie niet lekker las, en nog wat andere dingen die totaal niet tot haar vakgebied behoorden! Na het gesprek met de verantwoordelijke heb ik dus afgesproken dat ze elkaar gingen bellen.
Wat het andere vak betrof, bleek het simpelweg uit te draaien op een eenrichtingsdiscussie. Ik vond het onredelijk, en zij ook ergens, volgens mij, maar toch kon ze er "niets aan doen". Belachelijk toch eigenlijk. We moeten nu blij zijn dat we gematst zijn, in de zin van het recht op een "herkansing" als we ons werk voor het einde van de maand inleveren. Ik ben ergens in mezelf niet blij. Omdat ik me afgezet voel. Daar kan ik verder niets mee helaas, ik kan die docent niet meer overtuigen. Ik zal nu met mijn projectmaat de zaakjes afronden en hopen dat ik niet meer met deze onprofessionele docenten te maken hoef te hebben. Ik heb geen zin meer om nu een wedloop te houden wiens mond het grootst is.

Mijn conclusie: wat een waardeloze projectorganisatie. Echt waardeloos. De docenten hebben hun eigen zaakjes niet op orde. Er werd zelfs vol in mijn gezicht gezegd dat ze niet haar mails ging bekijken of beantwoorden omdat het project afgelopen was! :')

Nouja, ik ben wel over mijn boosheid heen eigenlijk.
pi_88564195
Projecten zijn 9 van de 10 keer kut, je krijgt of retarded groepsgenoten of de projectleider faalt.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_88574801
Ik denk er evengoed nog aan om even langs de decaan te stappen. Het is belachelijk dat ik geen antwoord heb gekregen op e-mailtjes. Dat kan toch geen week duren. Eerst even zorgen dat ik alles binnen heb wat ik van de docenten nodig heb. Anders werkt het waarschijnlijk in m'n nadeel.
pi_88686767
Maar wat zeiden de docenten van jouw kritiek dan? Ze negeerden het gewoon en zeiden dat je het maar moest herkansen? Ik zou zeker naar de decaan gaan, want hoe het nu gaat is toch belachelijk?
  zondag 14 november 2010 @ 00:30:35 #84
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_88687860
Terechte klacht. Ik heb zelf soortgelijke ervaringen met projecten. Helaas mag je bijna nooit werk solo doen.
Jesus hates you.
pi_88687895
Weet je meteen hoe mbo voelt!
pi_89085506
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 23:57 schreef Eenskijken het volgende:
Maar wat zeiden de docenten van jouw kritiek dan? Ze negeerden het gewoon en zeiden dat je het maar moest herkansen? Ik zou zeker naar de decaan gaan, want hoe het nu gaat is toch belachelijk?
We mochten onze projectopdracht opnieuw inleveren twee weken geleden. Dat hadden we zo snel mogelijk gedaan, want anders konden de cijfers niet meer meegenomen worden.
EINDELIJK nu pas reactie van de docent. Talloze e-mailtjes later. We hebben haar prive-telefoonnummer achterhaald en haar gebeld. Ze zou er vandaag ( :') ) naar gaan kijken. Dan gaat ze met de docent overleggen die ons een vijf had gegeven. Later op de dag horen we uitsluitsel. Het zal mij benieuwen.
  woensdag 24 november 2010 @ 14:20:58 #87
78498 classpc
I don't like change
pi_89094246
Het zal mij ook benieuwen.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_89094495
ben het helemaal met je eens, had zelf alleen 1 ding anders gedaan: ipv docent gezegd dat ik eerder weg moest, baas gebeld dat ik 30 min later zou zijn. in dit geval, studiepunten > werk (neem aan bijbaantje?)
"Pools are perfect for holding water"
pi_89120289
Van: <projectleider>
Verzonden: woensdag 24 november 2010 15:36
Aan: Projectmaat, mij, en Peter
Onderwerp: beoordeling

Beste Peter, ik en projectmaat
De projectbeoordeling is opnieuw bekeken. Het cijfer is aangepast. Is nu een 6,0
*O* *O* *O* *O* *O*

Eindelijk, van het project gehannes af :D Een kort maar wel goed mailtje!
  woensdag 24 november 2010 @ 23:32:23 #90
317126 Zware_jongen
Eloquente delinquent
pi_89120809
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:17 schreef fonsoy het volgende:
Het cijfer is aangepast. Is nu een 6,0
*O* *O* *O* *O* *O*
Een zes? :') Wat een treurnis, dikke faler dat je bent.
pi_89121696
ze hadden wel iets meer compensatie mogen geven, maargoed je bent er vanaf :) lekker dan. GZ!
pi_89121996
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:55 schreef Eenskijken het volgende:
ze hadden wel iets meer compensatie mogen geven, maargoed je bent er vanaf :) lekker dan. GZ!
Ben ik geheel met je eens. Maar ach, het is nu goed geweest, dikke doei met dat project. Gezeur is weer pleite 8-)
pi_89832921
Ik heb mail gekregen.

quote:
Beste student,

In het informatiesysteem van x is de volgende uitslag voor je opgenomen.

Studentnummer x
Toets: x
Studiegidsnummer: x
Datum beoordeling: 05-11-2010
Cijfer : 10 (GRD)
Organisatie: x
Godver!!!!! Die stoepslet heeft een 1 voor mij opgeschreven.

Ik stuurde dus een mail, hoe dat nu kon.
quote:
Beste x,

Ik krijg net deze e-mail binnen. Ik schijn een 1 gehaald te hebben voor vormgeving en HCI. Ik begrijp niet hoe dit kan. Was het niet dat alles afgehandeld was?
Graag hoor ik van u.

Met vriendelijke groet,

Fons x
Ik krijg mail terug .....
quote:
Beste Fons,

IK heb geen cijfer gegeven, omdat de vormgeving nog niet voldoende was.
Heb ik iets gemist?

Met vriendelijke groet, x
Dit is toch niet wat we afgesproken hadden!!! Alle andere vakken zijn met een voldoende ingevoerd, en nu voor dit vak wordt er ineens een 1 ingevoerd! Hoe kan dat nou. Er is gewoon buiten mij langs om een onvoldoende ingevoerd. Lekkere communicatie. Bovendien word ik gewoon om de tuin geleid :( :r

Gaat weer lekker, even een mail opstellen.
pi_89833092
Samenvatting van het hele verhaal tot nu toe:
Ik doe een vier persoons project van acht weken. 1 persoon stopt na 3 weken met de studie, en nog een student kan helemaal niets en is incapabel. De docenten erkennen dat wij het lastig hebben.

Doordat de planning van de beoordelingen compleet uit de hand loopt door slechte planningen van de docenten zelf, kan ik onmogelijk aanwezig zijn bij de beoordelingen. Wij krijgen zomaar een onvoldoende omdat wij er niet waren om ons product te verdedigen.

Pogingen om een nieuwe beoordeling aan te vragen mislukken. Het duurt een week voordat ik antwoord krijg op e-mails. Uiteindelijk na zeuren kan ik bij de docent op kantoor komen, en mogen we het project opnieuw inleveren. Na getouwtrek is het allemaal voldoende.

Tot ik bovenstaande mail kreeg ....
  zondag 12 december 2010 @ 14:54:04 #95
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_89833663
Dat is kut.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_89833743
imo had TS er rekening mee moeten houden in zijn dagplanning dat er uitloop zou zijn (wel vaker t geval bij dit soort dingen namelijk), en vind ik het erg stom dat je op een gegeven moment gewoon weggaat om naar je werk te gaan. bel dan ff op dat je 15 min later bent.
pi_89833839
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 14:56 schreef probeer het volgende:
imo had TS er rekening mee moeten houden in zijn dagplanning dat er uitloop zou zijn (wel vaker t geval bij dit soort dingen namelijk), en vind ik het erg stom dat je op een gegeven moment gewoon weggaat om naar je werk te gaan. bel dan ff op dat je 15 min later bent.
Op het moment zelf had ik gebeld dat ik een half uur later zou zijn. Uiteindelijk hoorde ik van medestudenten dat ze uiteindelijk een uitloop van 2 uur hadden :{
pi_89833940
quote:
6s.gif Op zondag 12 december 2010 14:58 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Op het moment zelf had ik gebeld dat ik een half uur later zou zijn. Uiteindelijk hoorde ik van medestudenten dat ze uiteindelijk een uitloop van 2 uur hadden :{
aha.. ok. dan lijkt het er inderdaad vrij sterk op dat je, buiten eigen schuld om, genaaid bent.
pi_89834099
Die Peter is dan wel tantoe dom haha!
pi_89834296
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 15:01 schreef probeer het volgende:

[..]

aha.. ok. dan lijkt het er inderdaad vrij sterk op dat je, buiten eigen schuld om, genaaid bent.
Tsja, ik had achteraf misschien vrij kunnen regelen, maarja, ik had vantevoren nie geanticipeerd dat dit zo enorm ging uitlopen. Ik was juist blij dat het uitkwam met mijn werk, dat ik gewoon op de normale tijden te werk kon.

quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 15:05 schreef AdvancedPower het volgende:
Die Peter is dan wel tantoe dom haha!
Yep.
  zondag 12 december 2010 @ 15:24:51 #101
317126 Zware_jongen
Eloquente delinquent
pi_89834759
HBO`ers die (weken lang) over hun opleiding zeuren. :')
  zondag 12 december 2010 @ 17:06:12 #102
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_89838443
Ik zie een 10 staan. Gefeliciteerd TS, op naar de cum laude (oh nee, je volgt maar een cursus)
  zondag 12 december 2010 @ 17:10:38 #103
240618 Micson
The lonely stoner
pi_89838590
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:34 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Dat zal Peter leuk vinden, dat je hem de hele tijd aan het afkraken bent :N

Ik hoop dat hij dit topic ziet en jou op je bek slaat
pi_89838843
Zo te zien kan de TS het HBO zelf ook niet aan :)
pi_89839509
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 17:10 schreef Micson het volgende:

[..]

Dat zal Peter leuk vinden, dat je hem de hele tijd aan het afkraken bent :N

Ik hoop dat hij dit topic ziet en jou op je bek slaat
Peter is minder valide. Slaan kan 'ie denk ik niet echt. Hij kan op z'n knieën lopen naar een stoel, en vervolgens duurt het 5 minuten voordat 'ie zichzelf erop gehesen heeft. Verder komt er weinig interessants uit hem.
pi_89839545
quote:
14s.gif Op zondag 12 december 2010 17:17 schreef Flammie het volgende:
Zo te zien kan de TS het HBO zelf ook niet aan :)
Ik kan het HBO prima aan. Ik kan alleen incompetente docenten niet aan met dito administratie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')