abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 november 2010 @ 23:11:04 #26
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_88309637
en er is geen examencommissie oid om een klacht in te dienen over de gang van zaken?
  woensdag 3 november 2010 @ 23:12:05 #27
167870 luciferhout
hout van lucifer
pi_88309687
Ik heb laatst nog iemand uit onze projectgroep gezet, prutswerk levert mij alleen maar extra werk op. Op sommige opleidingen is het gebruikelijk een contract op te stellen voordat je aan het project begint, zodat je iets hebt om je aan vast te houden.
Zelf doe ik dat niet, als ik met een kneus zit laat ik dat wel blijken. Natuurlijk kan iemand minder goed zijn, ik ben zelf ook niet perfect, maar zo iemand moet zich op zijn minst inzetten.
Je kunt beter bij docenten langsgaan dan mailen is mijn ervaring, je kunt altijd nog hoger opgaan.
luciferhout, en niets anders!
hier had uw reclame kunnen staan!
  woensdag 3 november 2010 @ 23:12:19 #28
192481 Core2
Happiness is the road
pi_88309703
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:05 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Wat dat betreft hadden we het lot enigszins tegen ons. Ik en de projectmaat stonden tegen hem. Peter zit in een rolstoel wegens een complicatie bij de geboorte bla bla, maar hij oogst dus medelijden bij de docenten. We hebben het niet besproken, maar ergens achterin mijn hoofd, gingen we om problemen vragen als we hem eruit zouden zetten. Niet in het minste ook omdat we er niet iemand voor terug krijgen. Eigenlijk weten de docenten ook wel wat de capaciteiten van hem zijn. Dat ze niet een oogje dichtknijpen omdat wij in principe een vierpersoonsproject met z'n tweeën doen kan ik begrijpen. Dat ik vervolgens keihard opgezadeld word met andermans probleem niet.
We zeiden continue wat van het gedrag. Helaas konden we zelf ook niets doen als hij bezig was. We kregen over elk wissewasje een vraag van hem. Het was voor de algehele productiviteit beter als hij niets deed en z'n klep hield.
Zo'n situatie is lastig, dat kan ik begrijpen. Maar je bezwaren tegen hem hebben natuurlijk niks te maken met het feit dat hij in een rolstoel zit, dus uitzetting zou gewoon bespreekbaar moeten zijn. Het zou natuurlijk van de zotte zijn als je docenten hem voorttrekken of een oogje dichtknijpen enkel omdat hij minder mobiel is.
pi_88310012
Ben benieuwd naar de reactie van de docent, ben het met TS eens dat leraren altijd maar leerlingen benadelen als het hen even niet uitkomt.
There are only 151 Pokémon.
pi_88310800
quote:
14s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:12 schreef luciferhout het volgende:
Ik heb laatst nog iemand uit onze projectgroep gezet, prutswerk levert mij alleen maar extra werk op. Op sommige opleidingen is het gebruikelijk een contract op te stellen voordat je aan het project begint, zodat je iets hebt om je aan vast te houden.
Zelf doe ik dat niet, als ik met een kneus zit laat ik dat wel blijken. Natuurlijk kan iemand minder goed zijn, ik ben zelf ook niet perfect, maar zo iemand moet zich op zijn minst inzetten.
Je kunt beter bij docenten langsgaan dan mailen is mijn ervaring, je kunt altijd nog hoger opgaan.
Dit is wat ik geleerd heb van dit project. Prutsers kan je beter thuis laten. Ik dacht aanvankelijk dat ik hem de simpele taakjes kon laten doen. Ik dacht, ach, 't is een simpele jongen, dus simpel werk. Maar zijn continue gevraag kostte ons niets dan tijd en irritatie. Bovendien was het werk DAT hij leverde nog waardeloos.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:12 schreef Core2 het volgende:

[..]

Zo'n situatie is lastig, dat kan ik begrijpen. Maar je bezwaren tegen hem hebben natuurlijk niks te maken met het feit dat hij in een rolstoel zit, dus uitzetting zou gewoon bespreekbaar moeten zijn. Het zou natuurlijk van de zotte zijn als je docenten hem voorttrekken of een oogje dichtknijpen enkel omdat hij minder mobiel is.
Het hoofdprobleem zit hem erin dat hij wel z'n "best" deed. Hij is incapabel, maar op sommige momenten moest 'ie zelfs een traantje wegpinken als we hem confronteerden met zijn gedrag. Ik kon het niet maken om hem er dan uit te zetten persoonlijk. Daarnaast krijgen we er ook niet een ander groepslid voor terug.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:19 schreef Eenskijken het volgende:
Ben benieuwd naar de reactie van de docent, ben het met TS eens dat leraren altijd maar leerlingen benadelen als het hen even niet uitkomt.
Ik ben ook benieuwd naar hun reactie. Ik ga dit echt niet pikken. Ik zal het posten zodra ik de mail binnen heb. Ik had overigens al een reactie van ze verwacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door fonsoy op 03-11-2010 23:43:53 ]
pi_88311016
In mijn projectgroep van 9 zitten dus 3 personen die je zou kunnen omschrijven als "Peters", 2 anderen overwegen om te stoppen met de studie.

En dan wordt er wel verwacht dat je voor 9 man werk inlevert
  woensdag 3 november 2010 @ 23:46:06 #32
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_88311116
Tijd om naar de examencommissie te stappen en dit voor te leggen.
pi_88311314
Examencommissie.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 3 november 2010 @ 23:53:43 #34
279054 WARE_HEIDEN
pi_88311429
alleen OP gelezen
1 woord voor TS: examencommissie
pi_88314609
Is de optie 'examencommissie' al genoemd?
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_88318206
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:46 schreef RickoKun het volgende:
Tijd om naar de examencommissie te stappen en dit voor te leggen.
quote:
14s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:50 schreef MouzurX het volgende:
Examencommissie.
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:53 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
alleen OP gelezen
1 woord voor TS: examencommissie
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 07:26 schreef sinadO het volgende:
Is de optie 'examencommissie' al genoemd?
Ik heb nog geen antwoord op de e-mails die ik verstuurd heb. Dat, terwijl ik hen verteld heb dat ik ze een e-mail ging sturen. Ik hoop nu wel vandaag op antwoord van ze. In ieder geval hoop ik niet naar de examencommissie te moeten gaan. Ik wil voor zover het kan niet te hard tegen zere benen schoppen. Ik moet naast dit perikel in de toekomst waarschijnlijk nog meer vakken van deze docenten volgen :{
  donderdag 4 november 2010 @ 10:48:16 #37
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_88318456
quote:
Op woensdag 3 november 2010 23:01 schreef OEM het volgende:
Dit dus. Als je er een slacker tussen hebt zitten, zo snel mogelijk eruit werken.
Yup. En dit is helaas een van de "skills" die je pas na het HBO ontwikkeld. Die projectgroepen zijn zo ingericht omdat ze goedkoop zijn (je doet alles zelf en hebt weinig contacturen met een docent) en ze ook nog eens de zwakkeren over de streep trekken. Ik heb een jaar terug ongeveer een HBO projectgroep begeleidt waar dat ook zo ongeveer ging. Opdracht waren bedoeld voor 6 personen. 2 van de 6 zijn 'ziek' en worden pas na weken van geen contact uit de groep verwijderd (waar ik als 'opdrachtgever' uit het bedrijfsleven zelf om heb moeten vragen!), daarnaast wordt ook nog eens al het werk uitgevoerd door 2 van de 4 personen, de andere twee doen niks. Op een van hun ben ik nog kwaad geworden omdat 'ie tijdens een meeting gewoon zat te MSN-en.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_88318612
quote:
Op woensdag 3 november 2010 23:12 schreef luciferhout het volgende:
Praten jullie nog wel met elkaar, kijken jullie elnaar nog wel aan. Meestal ontstaat er een spanning met die persoon als hij uit een groep is gezet. Geef je nog om hem?
LIJST 11 BAZENPARTIJ AKA IK LUL JE DER UIT
  donderdag 4 november 2010 @ 10:56:03 #39
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_88318701
hoi peter :W
Wat doe ik hier?
pi_88320054
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:48 schreef Catbert het volgende:

[..]

Yup. En dit is helaas een van de "skills" die je pas na het HBO ontwikkeld. Die projectgroepen zijn zo ingericht omdat ze goedkoop zijn (je doet alles zelf en hebt weinig contacturen met een docent) en ze ook nog eens de zwakkeren over de streep trekken. Ik heb een jaar terug ongeveer een HBO projectgroep begeleidt waar dat ook zo ongeveer ging. Opdracht waren bedoeld voor 6 personen. 2 van de 6 zijn 'ziek' en worden pas na weken van geen contact uit de groep verwijderd (waar ik als 'opdrachtgever' uit het bedrijfsleven zelf om heb moeten vragen!), daarnaast wordt ook nog eens al het werk uitgevoerd door 2 van de 4 personen, de andere twee doen niks. Op een van hun ben ik nog kwaad geworden omdat 'ie tijdens een meeting gewoon zat te MSN-en.
Belachelijk! Ik hoop toch niet dat jou een project door zes volwaardige mensen werd voorgehouden? Er gaat sowieso al een hoop efficiëntie verloren door de overhead van betrekkelijk onervaren projectwerkers. Maar dit is volgens mij niet de meest goede manier om mensen over de streep te trekken. Sukkels vallen er vroeg of laat wel uit. Niemand gaat in mijn geval bijvoorbeeld met Peter samenwerken. Dan moet hij met de andere sukkels een groep vormen, en die groep zal het niet gaan halen. In ieder geval, dat hoop ik :) Als mensen al tijdens de lessen domme vragen gaan stellen ...

De instelling krijgt het geld in ieder geval pas als ik m'n papiertje binnenhengel.
pi_88320359
Och dit klinkt zó bekend. Ik heb ooit eens met een meisje samen moeten werken die zo'n 3 woorden Nederlands kon. Telkens als we haar een opdracht gaven, zei ze dat ze het snapte om vervolgens een mail te sturen wat ze moest doen want ze snapte het niet. Toen hadden we het haar maar in laten leveren. Print ze gvd de aantekeningen mee die in word 2003 aan de zijkant komen te staan want die kon ze niet uitzetten. Als je zelfs niet kan printen, wtf doe je dan op HBO ;(
Later iemand anders ook uit de groep gekickt omdat hij te laat was.We hadden een contract opgesteld dat álles op tijd en compleet moest zijn, anders lag je eruit. Die klootzak is overgestapt naar een ander groepje op de dag van inleveren door zijn naam op hun verslagt erbij te laten zetten. Heeft ie nog 3 studiepunten binnen ook.

En, examencomissie. Serieus. Je verhaal is echt kut en jij kan er totaal niks aan doen.
  donderdag 4 november 2010 @ 11:47:28 #42
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_88320388
Wat een janko topic,, dit hoort gewoon bij het leven, er zitten altijd wel een paar zwansen bij... En dat jij niet eens een uitloop kan hebben ligt aan jou. Daar moet je altijd rekening mee houden, hoe kudt dat ook mag zijn..

En verder, die HBO projecten die je met 4 man moet doen die kan je best in je eentje maken, zo zwaar zijn ze niet. Vraag dat maar aan die gast in mijn groepje toen wij met ze 3'en zaten te WoW'en!!
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_88320885
Wat de sterretjehaakjeopenenenprocenthekjeapestaartje flikken ze je nou weer?!?!
  donderdag 4 november 2010 @ 12:10:53 #44
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_88321199
Dit is zoooooo kloten..
* Saisai heeft heel vaak in groepen gezeten met incapabele mongolen

superfrustrerend }:|
O+
  donderdag 4 november 2010 @ 12:18:12 #45
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_88321456
quote:
Op donderdag 4 november 2010 11:38 schreef fonsoy het volgende:
Belachelijk! Ik hoop toch niet dat jou een project door zes volwaardige mensen werd voorgehouden?
Als 'opdrachtgever' heb je redelijk wat invloed op de cijfers en door mijn input bij de eindbeoordeling hebben de twee die het meeste werk gedaan hadden ook hogere cijfers. Niet dat het die andere twee wat interesseerde overigens, die waren met die 7 die ze hadden ook prima tevreden.

Ik vind het gewoon extreem dom dat HBO instellingen het gewoon stimuleren dat je een aantal zwakkere types / luie varkers doorheen moet slepen, maar dat heeft gewoon alles met de manier waarop een HBO instelling z'n geld verdient te maken. Ze krijgen het geld voor een student pas als 'ie afstudeert, dus het enige wat ze interesseert is dat mensen binnen hun 4 jaar optokken. In mijn geval haalde 80% het eerste jaar niet omdat je types erop had zitten die informatica gingen doen omdat ze spelletjes spelen wel leuk vonden. Het bestuur ziet dat, concludeert dat de opleiding dan wel te moeilijk moet zijn, en maakt het gewoon weer een stuk simpeler. HBO stelt echt steeds minder voor, te triest voor woorden.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_88322013
Beste TS,

De OP was al moeizaam genoeg, derhalve heb ik alle reacties niet gelezen. Mijn excuses als mijn tip al is voorbijgekomen.

Binnen ieder opleiding heb je altijd verschillende commissies/partijen/personen waar je terecht kan als je wilt klagen over je studie, leraren of hun beoordeling voor examen. In andere woorden: zoek hoger op.

Het beste is ook om deze zaak voor te leggen aan je studieloopbaanbegeleider. Zo heb je in ieder geval steun van een docent.

Succes!

Ik zal ook koken als mij dat overkwam.
life goes by...
  donderdag 4 november 2010 @ 12:36:48 #47
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_88322134
quote:
Op donderdag 4 november 2010 12:32 schreef Wing het volgende:
Beste TS,

De OP was al moeizaam genoeg, derhalve heb ik alle reacties niet gelezen. Mijn excuses als mijn tip al is voorbijgekomen.
Ja, lap tekst man, tering! :')
pi_88322409
Herkenbaar, maar wij kregen gelukkig nog wel studiepunten. Ik kan mij de woede voorstellen.
pi_88324497
TS,

Zorg dat je mondeling een gesprek krijgt met examencomissie en hen de situatie voorlegt. Zodra je mondeling komt legt dat al meteen wat extra zwaarte bij de examencommissie. Mails sturen heeft weinig zin, je krijgt vaak toch pas na 3 dagen reactie, waar ze in die drie dagen al contact hebben gehad met de docent en andere contactpersonen.

Sleep de hele groep mee, desnoods ook Peter, hoe erg je ook een hekel aan hem hebt. Zorg dat je als groep sterk staat en zodra iedereen hetzelfde verhaal vertelt, heeft de docent geen enkele poot om op te staan.

Echter, een universiteit of hogeschool heeft wel het recht om tot langer dan 1530 een beroep op je te doen, mocht dat onverhoopt nodig zijn.

Succes!
Een werk duurt lang genoeg om de tijd te vullen die ervoor beschikbaar is.
Je moet veel studeren om weinig te weten.
pi_88332879
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:32 schreef Wing het volgende:
Beste TS,

Binnen ieder opleiding heb je altijd verschillende commissies/partijen/personen waar je terecht kan als je wilt klagen over je studie, leraren of hun beoordeling voor examen. In andere woorden: zoek hoger op.

Het beste is ook om deze zaak voor te leggen aan je studieloopbaanbegeleider. Zo heb je in ieder geval steun van een docent.

Succes!

Ik zal ook koken als mij dat overkwam.
Ik ga dit inderdaad doen. Ik ga naar de studieloopbaanbegeleider om dit even te regelen. Ik heb nu nog altijd geen antwoord op mijn e-mails. Morgen een email naar hen sturen om opnieuw te vragen naar hun visie.

Er is daarnaast een update:
Voor een ander vak heb ik ook ineens zomaar een onvoldoende gekregen. Motivatie ontbreekt!. Die had ik alleen gister middag na half vier kunnen krijgen vrees ik. Ik ga nog een mail sturen naar de desbetreffende docent en om opheldering vragen. Ik hoop dat ik niet nog een keer te maken ga krijgen met deze docenten. Bah. Voor wie de OP gelezen heeft, is dit het andere vak waarvoor we een presentatie moesten geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')