abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88334172
quote:
Beste xxxx xxxxxx,

Gistermiddag, om woensdag, was er een rooster van 13:55 tot 14:25 om ons groepswerk te presenteren. Vervolgens moesten wij van 14:55 tot 15:20 onze individuele opdrachten aan de docenten presenteren. Omdat ik ook mijn roosters moet maken, moest ik om 15:30 aan het werk om huiswerkbegeleiding te geven. Ik was nog vijftien minuten langer gebleven in de hoop dat ik alsnog mijn zaken kon regelen. Helaas liepen de zaken niet volgens planning.

Helaas moest ik van mijn projectgenoot vernemen dat het design [dat was het desbetreffende vak] niet was goedgekeurd. Ik betreur dit ten zeerste, graag zou ik de motivatie horen waarom wij een onvoldoende hebben gekregen. Ik vond het vervelend dat ik niet aanwezig kon zijn tijdens de beoordelingen. Liever had ik een afspraak gemaakt om nog een keer naar het design te kijken. Ik kan er ook niets aan doen dat de zaken uitlopen. Kunt u mogelijk ons wat extra uitleg geven?

Vriendelijke groet,

x
Dit is wat ik heb ge-emaild naar aanleiding van bovenstaande.

[ Bericht 0% gewijzigd door fonsoy op 06-11-2010 12:56:50 ]
pi_88334684
Had eigenlijk nog best wat harder mogen zijn. Nu gaan ze er natuurlijk omheen draaien. Je had meteen de schuld bij hen neer moeten leggen, op een nette manier uiteraard.
There are only 151 Pokémon.
pi_88337670
Wat doe je dan voor vreselijke studie waarbij het niet duidelijk is of het goed of fout is?
pi_88338182
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 18:17 schreef Eenskijken het volgende:
Had eigenlijk nog best wat harder mogen zijn. Nu gaan ze er natuurlijk omheen draaien. Je had meteen de schuld bij hen neer moeten leggen, op een nette manier uiteraard.
Inderdaad beetje feller anders geven ze weer geen antwoord.
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
pi_88338703
Heb je op het HBO niet zoiets als een studieadviseur / examencommissie die in dit soort gevallen in kunt schakelen om de betreffende docent op zijn gedrag aan te spreken?
Play hard, go pro.
pi_88340394
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 20:01 schreef Aethereal het volgende:
Heb je op het HBO niet zoiets als een studieadviseur / examencommissie die in dit soort gevallen in kunt schakelen om de betreffende docent op zijn gedrag aan te spreken?
Ik ga morgen een soort "ultimatum" per mail opstellen. Ik heb na 48 uur nog geen mail terug gezien. Ook op de extra mail die ik heb gestuurd heb ik (uiteraard) nog geen antwoord. Belachelijk eigenlijk, mail beantwoorden is wel belangrijker dan project onderdelen nakijken.

Ik ben nog niet te hard in mijn mail omdat de docenten eigenlijk nog geen weet hebben van mijn boosheid. Als ze beantwoorden dat het allemaal geen probleem is en in een wip geregeld is dan wil ik ook niet diegene zijn die de boze mail heeft gestuurd. Het liefst wil ik duidelijkheid. Ik weet nog niet eens WAAROM ik die onvoldoendeS heb gekregen. In dat geval kan ik de docenten het beste "terugpakken". Dan weet ik met welke argumenten ik moet komen. Eventueel kan ik die argumenten dan ook gebruiken bij de examencommissie. Maar daar wil ik zo lang mogelijk mee wachten. Ik blijf overigens wel continue bezig hiermee. Ze zijn niet van me af totdat ik weet wat ik wil weten.
pi_88340657
Is het niet altijd zo dat je op werkdagen gewoon van 08.30-18.00 uur beschikbaar zou moeten zijn voor onderwijs? Als iets uitloopt of een rooster wordt ineens aangepast, dan moet dat denk ik gewoon kunnen. Dat jij dan een probleem hebt met je werk 's middags is dan niet het probleem van de docent. Of zie ik dit verkeerd?
Anyway, ik moet zeggen dat dit wel een k*tsituatie is (inlevende in TS). Dus hopelijk komt het toch nog allemaal goed. :)
pi_88348906
Over het ontbreken van motivatie gesproken, dat ontbreekt vaak helaas ook bij menig docenten.
life goes by...
pi_88353020
tl;dr
Het is Patat!
pi_88353916
TS kan niet de afweging maken tussen één uurtje werk missen of 280 school uren niet erkend krijgen.

Misschien is Peter niet de enigste die niet HBO waardig is.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  vrijdag 5 november 2010 @ 09:27:00 #61
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_88354050
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:21 schreef voederbietel het volgende:
TS kan niet de afweging maken tussen één uurtje werk missen of 280 school uren niet erkend krijgen.

Hier nog 1 :')
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_88354087
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 09:27 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Hier nog 1 :')
Daarom ook 70 uur per week ongeschoolde arbeid. :9
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  vrijdag 5 november 2010 @ 09:36:17 #63
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_88354229
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:29 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Daarom ook 70 uur per week ongeschoolde arbeid. :9
ah, oke :)

Het was ook wel een beetje flauw ;(
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_88370791
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:21 schreef voederbietel het volgende:

Als je de rest van het topic ook had gelezen, dan had je geleerd dat ik onmogelijk niet naar het werk kon gaan. ;)
pi_88370957
TS is tha FONZZZ :')
  vrijdag 5 november 2010 @ 17:46:18 #66
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_88371858
Triest zoiets.

Gelukkig nog niet meegemaakt dat ik zo'n figuren in de projectgroep had.

Hier gewoon over blijven zeuren bij leraren :Y
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_88373588
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 17:46 schreef Maikuuul het volgende:
Triest zoiets.

Gelukkig nog niet meegemaakt dat ik zo'n figuren in de projectgroep had.

Hier gewoon over blijven zeuren bij leraren :Y
I'm on it :) Ik verwacht nu toch wel binnenkort een e-mail terug met een antwoord.

[belangrijk] in de titel van de email zetten helpt volgens mij wel :')
  vrijdag 5 november 2010 @ 18:57:39 #68
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_88373936
Fucked up verhaal man :{
Kan niet meer tips geven dan dat er al gegeven zijn. Succes ermee :)
Guanine en Cytosine! *O*
pi_88374075
Typisch HBO, ook slechte herinneringen aan. 'k Heb gelukkig nooit alleen in een groepje gezeten met allemaal kneuzen, maar het was wel altijd harder werken voor de gemotiveerde helft v/d groep, terwijl de rest meelift op de resultaten. Docenten zie je maar een uurtje in de week, dus die hebben er totaal geen zicht op. En als je klaagt, zeggen ze dat je er onderling uit moet komen, "want het is nu eenmaal HBO niveau hè". Maar oh wee als je een half kantje over de gestelde eisen aan het eindproduct zit, dan is het ineens de kleuterschool en staan ze met opgeheven vinger.
pi_88374505
Ik heb anders heel hard gewerkt en net in overleg met een docent een 8 gekregen voor de groepspresentatie en de individuele presentatie. :)

Groetjes Peter
pi_88396872
Ik denk dat je op een aantal punten wel wat steken hebt laten vallen. Jullie hadden Peter gewoon nergens meer in kunnen betrekken op het moment dat hij aangaf dat hetgeen hij opgeleverd had kut was, maar dat het alles was wat erin zat. En daarnaast had je jezelf gewoon vrij moeten plannen van werk, dan wel jezelf ziek melden, want dit soort dramaprojecten wil je niet hoeven herren. Wat dat betreft hebben die docenten je een terechte les geleerd over risicomanagement en prioriteiten stellen. Maar goed, daar heb je nu niets aan.

Belangrijker: de discussie die je nu aan het opstarten bent met je docenten moet je niet via mail willen doen. Via mail ben je een nummer. En je bent ontzettend irritant (99,99% van de mensen heeft helemaal geen zin heeft in lange maildiscussies, zeker niet als het een mail met een klacht is). Wat je moet doen is langsgaan, je zaak voorleggen en afspraken maken over wat er nu moet gebeuren om ervoor te zorgen dat je alsnog je punten krijgt en die afspraak via mail bevestigen naar de docent om jezelf in te dekken.

Misschien een van de grootste lessen voor de rest van je studie: behandel je docenten als normale mensen (wat niet betekent dat je moet slijmen). De meeste studenten hebben nooit contact met docenten behalve tijdens colleges of als ze een probleem hebben. Je komt normaal gesproken dus eigenlijk alleen maar in negatieve of neutrale zin in contact met docenten en dan is het lastig om sympathie te hebben voor mensen (en dus om soms een oogje dicht te knijpen bij randgevallen waar jij in grote mate niet verwijtbaar bent).
pi_88396999
Misschien is het op het Fontys wat 'kinderachtiger' geregeld, maar zo'n figuur als Peter kan je dan een gele kaart geven, 2x is rood en dan is het daag.
  zaterdag 6 november 2010 @ 12:44:15 #73
167870 luciferhout
hout van lucifer
pi_88397728
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:53 schreef ReV66 het volgende:

[..]

Praten jullie nog wel met elkaar, kijken jullie elnaar nog wel aan. Meestal ontstaat er een spanning met die persoon als hij uit een groep is gezet. Geef je nog om hem?
tuurlijk, t is een beste kerel, maar niet om mee samen te werken. We hebben ook verteld dat we nog open stonden voor een gesprek. Volgens mij hebben we zijn ogen geopend want hij volgt nu een andere minor!
luciferhout, en niets anders!
hier had uw reclame kunnen staan!
pi_88398719
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:05 schreef Vagere_Hein het volgende:
Ik denk dat je op een aantal punten wel wat steken hebt laten vallen. Jullie hadden Peter gewoon nergens meer in kunnen betrekken op het moment dat hij aangaf dat hetgeen hij opgeleverd had kut was, maar dat het alles was wat erin zat. En daarnaast had je jezelf gewoon vrij moeten plannen van werk, dan wel jezelf ziek melden, want dit soort dramaprojecten wil je niet hoeven herren. Wat dat betreft hebben die docenten je een terechte les geleerd over risicomanagement en prioriteiten stellen. Maar goed, daar heb je nu niets aan.

Belangrijker: de discussie die je nu aan het opstarten bent met je docenten moet je niet via mail willen doen. Via mail ben je een nummer. En je bent ontzettend irritant (99,99% van de mensen heeft helemaal geen zin heeft in lange maildiscussies, zeker niet als het een mail met een klacht is). Wat je moet doen is langsgaan, je zaak voorleggen en afspraken maken over wat er nu moet gebeuren om ervoor te zorgen dat je alsnog je punten krijgt en die afspraak via mail bevestigen naar de docent om jezelf in te dekken.

Misschien een van de grootste lessen voor de rest van je studie: behandel je docenten als normale mensen (wat niet betekent dat je moet slijmen). De meeste studenten hebben nooit contact met docenten behalve tijdens colleges of als ze een probleem hebben. Je komt normaal gesproken dus eigenlijk alleen maar in negatieve of neutrale zin in contact met docenten en dan is het lastig om sympathie te hebben voor mensen (en dus om soms een oogje dicht te knijpen bij randgevallen waar jij in grote mate niet verwijtbaar bent).
Ik kan je niet anders dan gelijk geven. Ik ben ook continue bezig om een afspraak te maken. Het scheelt naast ook een hoop ergernis ook een heleboel tijd als de dingen via de mail geregeld worden. Wat werk betreft heb je gelijk. Probleem is alleen dat het achteraf makkelijk praten is. Als ik een dag van tevoren had geweten dat ik dit gezeur had gekregen dan had ik vast nog wel iets kunnen regelen. Uberhaupt vind ik belachelijk dat je op zo'n manier weggezet wordt voor een probleem dat niet het mijne is. Helaas wordt dat gewoon afgewenteld. Het is niet anders en ik zal blij zijn als ik vroeg of laat de puntjes in ontvangst mag nemen.
pi_88482583
Heb je al mail terug gehad?
There are only 151 Pokémon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')