abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 november 2010 @ 18:46:54 #101
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88296494
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 17:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De dealer ging er in eerste instantie vanuit dat het onder de fabrieksgaranatie zou vallen (rekening gaat dan naar de producent), nu blijkt dat TS zelf heeft zitten te prutsen en dat veranderd natuurlijk de zaak drastisch.
Oh, dus omdat de rekening naar de producent zou gaan, kan ie maar lekker onbeperkt alles vervangen en aanklooien want de producent betaalt toch! Dat toont de mentaliteit van deze autoverkoper dan ook direct aan.

Wie de opdrachtgever is, is totaal niet relevant. Dat ding had gewoon goed gerepareerd moeten worden in een keer, in plaats van dat er geprutst is en vanalles zomaar vervangen is omdat er vanuit werd gegaan dat 'dat' onderdeel wel kapot zou zijn.

Trouwens, TS had de remklauwen een ander kleurtje gegeven. Dat had de dealer direct kunnen zien natuurlijk.
Ook hoi !
pi_88299902
Had je nog beter voor 2500 euro de echte rode Brembo remklauwen kunnen aanschaffen en voor 200 euro door de dealer laten monteren. Dan had je ook nog je garantie behouden. Laat het een les zijn voor volgende keer. Bij een gloednieuwe auto die nog fabriekgarantie heeft kan je beter niks zelf doen tenzei je er echt verstand van hebt.
pi_88300323
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 18:46 schreef Inlognaam het volgende:

[..]



Oh, dus omdat de rekening naar de producent zou gaan, kan ie maar lekker onbeperkt alles vervangen en aanklooien want de producent betaalt toch! Dat toont de mentaliteit van deze autoverkoper dan ook direct aan.

Wie de opdrachtgever is, is totaal niet relevant. Dat ding had gewoon goed gerepareerd moeten worden in een keer, in plaats van dat er geprutst is en vanalles zomaar vervangen is omdat er vanuit werd gegaan dat 'dat' onderdeel wel kapot zou zijn.

Trouwens, TS had de remklauwen een ander kleurtje gegeven. Dat had de dealer direct kunnen zien natuurlijk.
Wat heeft dit in godsnaam met de autoverkoper te maken? :X
  woensdag 3 november 2010 @ 20:15:08 #104
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_88300359
Stomme actie, maar dat wist je zelf ook al.

Ik zit niet zo in de nieuwe auto's, maar is daar geen als-dan reparatieschema of standaard volgorde voor? Als daarin ook stond 'check de remklauwen' en de garage neemt aan dat die toch wel in orde zullen zijn ligt het risico van het nemen van die gok toch echt bij hun.

Wat was eigenlijk verkeerd met die klauw? Was het druk, of bewoog het blokje niet meer goed?

edit: oja, vergeet niet het oude ABS systeem mee te nemen als je toch moet lappen.
Vampire Romance O+
  woensdag 3 november 2010 @ 20:21:31 #105
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88300660
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:15 schreef MouseOver het volgende:
Stomme actie, maar dat wist je zelf ook al.

Ik zit niet zo in de nieuwe auto's, maar is daar geen als-dan reparatieschema of standaard volgorde voor? Als daarin ook stond 'check de remklauwen' en de garage neemt aan dat die toch wel in orde zullen zijn ligt het risico van het nemen van die gok toch echt bij hun.

Wat was eigenlijk verkeerd met die klauw? Was het druk, of bewoog het blokje niet meer goed?

edit: oja, vergeet niet het oude ABS systeem mee te nemen als je toch moet lappen.
Geen idee wat er precies mis mee was, maar de dealer had foto's enzo gemaakt, dus daar zal ik vrijdag wel op zien wat er precies verkeerd is gegaan.
Op elke fokker past een bril.
  woensdag 3 november 2010 @ 20:28:32 #106
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88300964
quote:
7s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:14 schreef -moppie- het volgende:

[..]



Wat heeft dit in godsnaam met de autoverkoper te maken? :X
Het kwam er naar mijn mening op neer dat er werd gezegd dat TS uitging van garantie (betaald door de producent) en dat om die reden de autoverkoper daarom gewoon maar gewoon onbeperkt dure onderdelen zou kunnen bestellen en inbouwen zonder verder onderzoek.
Ook hoi !
pi_88301046
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:28 schreef Inlognaam het volgende:

[..]



Het kwam er naar mijn mening op neer dat er werd gezegd dat TS uitging van garantie (betaald door de producent) en dat om die reden de autoverkoper daarom gewoon maar gewoon onbeperkt dure onderdelen zou kunnen bestellen en inbouwen zonder verder onderzoek.
Een autoverkoper verkoopt auto's geen onderdelen. Omg |:(
  woensdag 3 november 2010 @ 20:40:49 #108
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88301526
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:28 schreef Inlognaam het volgende:

[..]



Het kwam er naar mijn mening op neer dat er werd gezegd dat TS uitging van garantie (betaald door de producent) en dat om die reden de autoverkoper daarom gewoon maar gewoon onbeperkt dure onderdelen zou kunnen bestellen en inbouwen. De kosten zouden immers toch voor de producent zijn immers.

Echter, nu blijkt dat TS zelf heeft lopen kloten en er dus dure onderdelen besteld zijn die niet besteld hadden hoeven te worden moet TS maar opdraaien voor de foute diagnose van de verkoper...

Ik neem de verkoper overigens niets kwalijk en zeg ook neit dat ie de boel bedondert, maar vind het wel opmerkelijk dat ie zulke dure dingen zomaar bestelt, zonder overleg. De dealer had nl. in een oogopslag kunnen zien dat er wijzigingen hadden plaatsgevonden aan de remklauwen (kleur) en met een paar vragen had ie ook kunnen weten dat TS eraan gekloot had.
Ook hoi !
  woensdag 3 november 2010 @ 20:44:05 #109
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88301711
quote:
7s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:30 schreef -moppie- het volgende:

[..]



Een autoverkoper verkoopt auto's geen onderdelen. Omg |:(
Autoverkoper, dealer, autohandelaar, garagist, garagehouder, dealerbedrijf, autobedrijf. Je snapt wat ik bedoel hoop ik...

Maar ik moet de eerste autoverkoper van nieuwe auto's tegenkomen die geen onderdelen verkoopt. Opties zijn immers ook onderdelen want die worden op/aan de auto gemonteerd ;)
Ook hoi !
pi_88301724
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:40 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Je ziet het verschil niet tussen de werkplaats en een autoverkoper? ;(
pi_88301787
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:44 schreef Inlognaam het volgende:

[..]



Autoverkoper, dealer, autohandelaar, garagist, garagehouder, dealerbedrijf, autobedrijf. Je snapt wat ik bedoel hoop ik...

Maar ik moet de eerste autoverkoper van nieuwe auto's tegenkomen die geen onderdelen verkoopt. Opties zijn immers ook onderdelen want die worden op/aan de auto gemonteerd ;)
Je moet het beestje bij de juiste naam benoemen. :*
  woensdag 3 november 2010 @ 20:54:28 #112
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88302243
quote:
7s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:44 schreef -moppie- het volgende:

[..]



Je ziet het verschil niet tussen de werkplaats en een autoverkoper? ;(
Nee, dat zie ik niet. Ook tussen de garagehouder, de secretaresse, directeur en poetsjongen niet.

Jij ziet niet dat ik met autoverkoper niet de persoon bedoel die daadwerkelijk de auto verkocht, maar het bedrijf dat de auto geleverd heeft (tegen betaling) aan TS?
Ook hoi !
pi_88304881
Leuk al die mensen hier met kennis van auto's, maar geen enkele garage kan van zijn klanten verwachten dat ze inhoudelijk precies weten wat er mis is. TS is gewoon een leek en van hem kan alleen verwacht worden dat hij aangeeft welke functie van de auto niet werkt, en eventueel wat hij daarvoor met de auto uitgehaald heeft. En beide zaken heeft hij gedaan.

Het is vervolgens aan de garage om uit te zoeken wat er precies mis is (en daarvoor betaalt een klant gewoon hoge uurtarieven) en dat heeft de garage overduidelijk niet goed gedaan. Da's onverantwoord, zeker als je zomaar even voor duizenden Euro's onderdelen bestelt, zonder te overleggen.

Poot stijfhouden dus en gewoon voorstellen om alleen de kosten te betalen voor het oplossen van het daadwerkelijke probleem, want zij hebben echt slecht onderzoek gedaan. En mocht het nou echt uit de klauwen lopen met dreigementen dan kun je ook nog voorstellen om een deel van de monteurskosten te betalen die gemaakt zijn bij het monteren van de onderdelen die je helemaal niet nodig had. Maar dat zou ik gewoon als laatste compromis voorstellen.
pi_88307468
quote:
Op woensdag 3 november 2010 20:30 schreef -moppie- het volgende:

[..]



Een autoverkoper verkoopt auto's geen onderdelen. Omg |:(
Vrouw dat zegt genoeg 8)7

Je snapt hopelijk wel dat de garage aan ts een nieuwe auto verkocht heeft, die na enkele dagen of weken opeens rem problemen heeft.
Je snapt hopelijk ook dat dan de auto gerepareerd wordt en dat ts dus geen andere auto krijgt.

TS heeft bewust essentiële informatie achter gehouden, als hij gewoon gelijk eerlijk was geweest tegen de dealer dan had de dealer gelijk naar de remklauwen gekeken ipv allerlei andere oorzaken bedenken.

De gevolgtrekking van de dealer was echt niet vreemd, ts heeft bovendien gereden met een niet ontlucht remsysteem.

De dealer ging er terecht vanuit dat de remklauwen goed waren en ook dat het systeem geen lucht bevatte.

TS had beter eerlijk kunnen zijn, maar hij wist dat hij dan de rekening zou moeten betalen, dus door te zwijgen heeft ts gehoopt op een reparatie onder garantie, hiermee heeft hij de garage onnodig op kosten en uren gejaagd die de garage nu vergoed wilt zien.
pi_88307913
quote:
Op woensdag 3 november 2010 21:44 schreef Vagere_Hein het volgende:
Leuk al die mensen hier met kennis van auto's, maar geen enkele garage kan van zijn klanten verwachten dat ze inhoudelijk precies weten wat er mis is. TS is gewoon een leek en van hem kan alleen verwacht worden dat hij aangeeft welke functie van de auto niet werkt, en eventueel wat hij daarvoor met de auto uitgehaald heeft. En beide zaken heeft hij gedaan.
Foutje hij heeft alleen aangegeven dat de auto niet goed remde, hij heeft verzwegen dat hij zelf aan de remklauwen geklust heeft en dat het ontluchten van het systeem niet lukte, en laat dat hier nu net essentiële informatie zijn.
quote:
Het is vervolgens aan de garage om uit te zoeken wat er precies mis is (en daarvoor betaalt een klant gewoon hoge uurtarieven) en dat heeft de garage overduidelijk niet goed gedaan. Da's onverantwoord, zeker als je zomaar even voor duizenden Euro's onderdelen bestelt, zonder te overleggen.
De auto is door TS nieuw gekocht, dan mag je als klant verwachten dat een terechte klacht onder garantie verholpen wordt, de garage ging hier dan ook vanuit, echter door het zelf rommelen verlies je wel de garantie op het desbetreffende onderdeel cq onderdelen.
quote:
Poot stijfhouden dus en gewoon voorstellen om alleen de kosten te betalen voor het oplossen van het
daadwerkelijke probleem, want zij hebben echt slecht onderzoek gedaan.
Ik zou zeggen dat de garage zijn poot stijf moet houden, ts heeft essentiële informatie bewust achter gehouden.
TS heeft dus verkeerde informatie verstrekt waarschijnlijk om onder betaling uit te komen van iets waarvan TS wist dat het niet onder garantie zou vallen.
quote:
En mocht het nou echt uit de klauwen lopen met dreigementen dan kun je ook nog voorstellen om een deel van de monteurskosten te betalen die gemaakt zijn bij het monteren van de onderdelen die je helemaal niet nodig had. Maar dat zou ik gewoon als laatste compromis voorstellen.
Monteurskosten moet hij gewoon betalen, hij moet alleen onderhandelen om de materiaalprijs omlaag te krijgen.
Een goed argument hierbij is dat de genoemde prijzen waarschijnlijk de verkoopprijzen zijn en niet de inkoopprijzen, het zou oneerlijk om de verkoopprijs te berekenen.
En alleen de inkoopprijs betalen als je de onderdelen ook mee krijgt anders moet het nog lager worden.
  † In Memoriam † woensdag 3 november 2010 @ 22:41:13 #116
43556 miss_dynastie
pi_88308127
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:44 schreef Vagere_Hein het volgende:
Leuk al die mensen hier met kennis van auto's, maar geen enkele garage kan van zijn klanten verwachten dat ze inhoudelijk precies weten wat er mis is. TS is gewoon een leek en van hem kan alleen verwacht worden dat hij aangeeft welke functie van de auto niet werkt, en eventueel wat hij daarvoor met de auto uitgehaald heeft. En beide zaken heeft hij gedaan.
Dat verwacht de garage ook niet. De garage verwacht wel dat jij meldt wanneer je zelf hebt zitten klooien. Da's namelijk ook niet bepaald gebruikelijk he, voor een leek en zeker niet iets waar een garagehouder automatisch rekening mee moet houden.
pi_88308317
Wat betreft het niet meer goed functioneren van je remmen, ben je zelf schuldig aan. Uiteraard zijn aan zo een reparatie kosten verbonden.

Wel is mijn mening dat je niet voor de kosten moet opdraaien omdat een monteur in de eerste instantie een verkeerde diagnose heeft gesteld.

Foutje van de monteur
  woensdag 3 november 2010 @ 22:52:25 #118
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88308723
Het frappante is ook dat niet eens een monteur, maar de eigenaar van de zaak zelf de diagnose stelde. Mijn vermoeden is dan ook dat er simpelweg is doorgegeven dat het een simpel hoofdremcilindertje was die vervangen moest worden aan de betreffende monteur.
Op elke fokker past een bril.
pi_88309037
quote:
Op woensdag 3 november 2010 22:52 schreef Catch_me het volgende:
Het frappante is ook dat niet eens een monteur, maar de eigenaar van de zaak zelf de diagnose stelde. Mijn vermoeden is dan ook dat er simpelweg is doorgegeven dat het een simpel hoofdremcilindertje was die vervangen moest worden aan de betreffende monteur.
Zo vreemd is dat niet hoor, wie weet is hij zelf ook ooit begonnen als monteur en houd hij zijn vak een beetje bij.
Wat ik dan weer frappant vindt is dat iemand die kan weten waar het probleem zit net doet of zijn neus bloed als hij de auto wegbrengt en het de dealer vervolgens zelf hoort zeggen dat het waarschijnlijk de hrc is dit terwijl de persoon die de auto komt inleveren juist moet weten dat het probleem waarschijnlijk wel ergens anders zou zitten.

Je zou eens kunnen beginnen met de hand in eigen boezem te steken en er op een schappelijke manier uit zien te komen, op de manier zoals je nu bezig bent zie ik het zwart voor je in.
pi_88309318
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:37 schreef klipper het volgende:

[..]

Foutje hij heeft alleen aangegeven dat de auto niet goed remde, hij heeft verzwegen dat hij zelf aan de remklauwen geklust heeft en dat het ontluchten van het systeem niet lukte, en laat dat hier nu net essentiële informatie zijn.
[..]

De auto is door TS nieuw gekocht, dan mag je als klant verwachten dat een terechte klacht onder garantie verholpen wordt, de garage ging hier dan ook vanuit, echter door het zelf rommelen verlies je wel de garantie op het desbetreffende onderdeel cq onderdelen.
[..]

Ik zou zeggen dat de garage zijn poot stijf moet houden, ts heeft essentiële informatie bewust achter gehouden.
TS heeft dus verkeerde informatie verstrekt waarschijnlijk om onder betaling uit te komen van iets waarvan TS wist dat het niet onder garantie zou vallen.
[..]

Monteurskosten moet hij gewoon betalen, hij moet alleen onderhandelen om de materiaalprijs omlaag te krijgen.
Een goed argument hierbij is dat de genoemde prijzen waarschijnlijk de verkoopprijzen zijn en niet de inkoopprijzen, het zou oneerlijk om de verkoopprijs te berekenen.
En alleen de inkoopprijs betalen als je de onderdelen ook mee krijgt anders moet het nog lager worden.
Prima, dat tweede heeft hij niet gedaan. Maar feit blijft dat de dealer een onderzoeksplicht heeft om alles te onderzoeken (en zeker voordat hij dure onderdelen gaat bestellen). En het is hierbij al helemaal niet relevant of er iets onder de garantie viel.

Het is natuurlijk lullig dat TS het niet gemeld heeft, maar het is niet aan een leek om uit te leggen wat hij gedaan heeft (en of dat bewust of niet gebeurde is al helemaal niet relevant, los van dat dit pure speculatie is natuurlijk). De garage moet de juiste vragen stellen aan de klant en goed onderzoek doen voordat ingrijpende stappen genomen worden (en garages zijn er heel makkelijk in om dat niet te doen om de kosten lekker op te laten lopen, zoals dit voorbeeld weer eens bewijst).

Die garage heeft de beslissing genomen om niet een lijst af te lopen met quick checks, en om de klant niet te bellen toen hij er echt niet uit kwam met de vraag of TS er zelf niet aan heeft lopen sleutelen. TS kan in deze situatie hoogstens verantwoordelijk gesteld worden voor een paar extra onderzoeksuren omdat hij wat info niet doorgegeven had (waar hij dan sowieso toch voor betaalt), maar niet voor de incompetentie van de garage en het onvermogen om te communiceren met de klant voordat er grote kosten gemaakt worden. In dat licht is het ironisch dat de garagehouder TS slechte communicatie verwijt.
  woensdag 3 november 2010 @ 23:04:36 #121
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88309330
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:58 schreef klipper het volgende:

[..]

Zo vreemd is dat niet hoor, wie weet is hij zelf ook ooit begonnen als monteur en houd hij zijn vak een beetje bij.
Wat ik dan weer frappant vindt is dat iemand die kan weten waar het probleem zit net doet of zijn neus bloed als hij de auto wegbrengt en het de dealer vervolgens zelf hoort zeggen dat het waarschijnlijk de hrc is dit terwijl de persoon die de auto komt inleveren juist moet weten dat het probleem waarschijnlijk wel ergens anders zou zitten.

Je zou eens kunnen beginnen met de hand in eigen boezem te steken en er op een schappelijke manier uit zien te komen, op de manier zoals je nu bezig bent zie ik het zwart voor je in.
Op het moment van het inleveren van de auto was ik ervan overtuigd dat de remmen zelf in orde waren en het ontluchten in principe ook. Dus zo gek vond ik het niet toen hij zei dat het de HRC was.

Lijkt me vrij logisch dat ik sowieso 1000 euro aan "onderzoekkosten" mag aftikken, maar ik ga natuurlijk niet voor onderdelen betalen die 1. niet in de auto zitten en 2. het probleem dus niet hebben opgelost.

Dat hij ze niet meer aan zijn leverancier kan terugsturen is niet mijn probleem.
Op elke fokker past een bril.
pi_88310028
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:58 schreef klipper het volgende:

[..]

Je zou eens kunnen beginnen met de hand in eigen boezem te steken en er op een schappelijke manier uit zien te komen, op de manier zoals je nu bezig bent zie ik het zwart voor je in.
Je waardeoordeel over de kansen van TS is volledig ongefundeerd. En als we het erover eens zijn dat het doel is dat TS de laagste kosten moet hebben, dan is die tactiek sowieso funest.
pi_88310379
quote:
Op woensdag 3 november 2010 21:44 schreef Vagere_Hein het volgende:
Leuk al die mensen hier met kennis van auto's, maar geen enkele garage kan van zijn klanten verwachten dat ze inhoudelijk precies weten wat er mis is. TS is gewoon een leek en van hem kan alleen verwacht worden dat hij aangeeft welke functie van de auto niet werkt, en eventueel wat hij daarvoor met de auto uitgehaald heeft. En beide zaken heeft hij gedaan.
Klopt. En geen enkele garage verwacht ook van z'n klanten dat zij dat weten. Uiteraard verwacht de garage ook niet dat de "leek" zelf aan z'n remsysteem gaat zitten knutselen.

Neemt verder niet weg dat de garage gewoon ook de remklauwen had moeten checken, maar als TS gewoon verteld had dat ie had zitten knutselen dan waren de kosten veel beperkter geweest.
pi_88310506
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:04 schreef Catch_me het volgende:

[..]


Op het moment van het inleveren van de auto was ik ervan overtuigd dat de remmen zelf in orde waren en het ontluchten in principe ook. Dus zo gek vond ik het niet toen hij zei dat het de HRC was.

Lijkt me vrij logisch dat ik sowieso 1000 euro aan "onderzoekkosten" mag aftikken, maar ik ga natuurlijk niet voor onderdelen betalen die 1. niet in de auto zitten en 2. het probleem dus niet hebben opgelost.

Dat hij ze niet meer aan zijn leverancier kan terugsturen is niet mijn probleem.
Ik vind het discutabel of zelfs die 1000 logisch is. Het ligt er maar aan of de garage, zonder dat jij iets gezegd hebt over wat je met de auto gedaan hebt, altijd 1000 uit had gegeven aan onderzoeks- en reparatiekosten. Aangezien de auto op drie gelegenheden onderzocht, dan wel verbouwd is, en die laatste twee keer in principe niet nodig waren als de garage zijn checklists gevolgd had bij de eerste keer, kun je die laatste twee eraf halen qua uren.
pi_88310676
quote:
Op woensdag 3 november 2010 23:04 schreef Catch_me het volgende:

[..]


Op het moment van het inleveren van de auto was ik ervan overtuigd dat de remmen zelf in orde waren en het ontluchten in principe ook. Dus zo gek vond ik het niet toen hij zei dat het de HRC was.

Lijkt me vrij logisch dat ik sowieso 1000 euro aan "onderzoekkosten" mag aftikken, maar ik ga natuurlijk niet voor onderdelen betalen die 1. niet in de auto zitten en 2. het probleem dus niet hebben opgelost.

Dat hij ze niet meer aan zijn leverancier kan terugsturen is niet mijn probleem.
Ik vind ¤ 1.000,- aan onderzoekskosten nogal buiten proportie eerlijk gezegd. Voor dat geld mag ie wel even op papier zetten welke stappen dan allemaal gedaan zijn, zodat je dat kan voorleggen bij de importeur. Best kans dat die zeggen dat die kosten nogal overdreven zijn.
  donderdag 4 november 2010 @ 01:05:13 #126
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88313286
Maar om wat voor een auto gaat het nu eigenlijk? Merk, type?

Ik wil kunnen googlen wat die bewuste onderdelen op internet doen qua prijs want het zal me niets verbazen als ie voor de onderdelen die ie zgn niet kan terugsturen en onnodig heeft gekocht wel even een vette winst wil pakken terwijl ie ze dan evt ook voor de inkoopprijs kan verkopen.

Als ik de bedragen zie die bedrijven als Carglass, GlasGarage rekenen voor een ruitje... dan moet het - wil het voor beide een nette oplossing zijn - best wel flink goedkoper kunnen zonder er bij in te schieten. Beide zijn denk ik wel fout. TS met stilzwijgen over zn gepruts, verkopende partij over de verkeerde diagnose.
Ook hoi !
pi_88313669
Waarschijnlijk gaat die dealer het gesprek in om te onderhandelen met er uiteindelijk uit te halen dat de 19% BTW kosten van de onderdelen niet betaald hoeven te worden waardoor hij geen winst maakt op de onderdelen en ook geen verlies. Over de uren kan je er misschien ook nog wat gunstigs uit halen. Wel een vervelende situatie ik ben benieuwd hoe het afloopt.
pi_88316061
Als ik mijn motor inlever bij de dealer voor onderhoud, dan belt hij me voordat hij grote dingen gaat uitvoeren/bestellen. Zo hoort dat en de eerste keer dat hij dat niet doet, is tevens de laatste keer dat ik daar kom. Zo werkte het overigens ook bij auto's die ik hiervoor heb gehad: eerst bellen, dan bestellen.
  donderdag 4 november 2010 @ 10:18:15 #129
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88317645
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 01:05 schreef Inlognaam het volgende:
Maar om wat voor een auto gaat het nu eigenlijk? Merk, type?

Ik wil kunnen googlen wat die bewuste onderdelen op internet doen qua prijs want het zal me niets verbazen als ie voor de onderdelen die ie zgn niet kan terugsturen en onnodig heeft gekocht wel even een vette winst wil pakken terwijl ie ze dan evt ook voor de inkoopprijs kan verkopen.

Als ik de bedragen zie die bedrijven als Carglass, GlasGarage rekenen voor een ruitje... dan moet het - wil het voor beide een nette oplossing zijn - best wel flink goedkoper kunnen zonder er bij in te schieten. Beide zijn denk ik wel fout. TS met stilzwijgen over zn gepruts, verkopende partij over de verkeerde diagnose.
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 01:05 schreef Inlognaam het volgende:
Maar om wat voor een auto gaat het nu eigenlijk? Merk, type?

Je hebt een PM met het merk. Ivm (zeer kleine kans natuurlijk) meelezende partijen hou ik het topic vrij algemeen.
Op elke fokker past een bril.
pi_88320744
Los van de hele discussie omtrent het al-dan-niet moeten vermelden van de eigen werkzaamheden aan de remmen door TS valt mij het volgende op:

De OP begint met een vermelding dat de remklauwen in een andere kleur gespoten zijn.

Nu kun je mij niet wijs maken dat een dealer dit niet meteen opmerkt als een recent opgeleverde nieuwe auto ter reparatie wordt aangeboden, nota bene vanwege niet (goed) functionerende remmen. Zodra er ook maar een seconde in de richting van de remmen wordt gekeken moet iedereen toch kunnen concluderen dat de klauwen zijn overgespoten, en dat er dus wellicht een en ander buiten de dealer om ge(de)monteerd is? Dan mag je toch verwachten dat men eerst gaat onderzoeken of hier de oorzaak te vinden is?

Ik begrijp de standpunten van zowel TS als de dealer, maar ik heb een beetje moeite met de handelingen die de dealer heeft verricht alvorens te concluderen dat er wellicht iemand met de remmen heeft 'geknoeid'.

Ik gok op rode remklauwen op een Golf?
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:10:30 #131
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88357075
Net bij de dealer geweest.

De rekening word 1500 euro want hij had "positieve" geluiden dat hij het ABS onderdeel van 2100 euro kon terugsturen. Hij ging het pas van de factuur halen als het zeker was, maar ik weet natuurlijk allang dat dat geregeld is en ik hoef pas te betalen als dat bevestigd is.

Verder bleek dat de achterste 2 klauwen verkeerd om gemonteerd waren :') dus links zat rechts en andersom. Het enige verschil dat je dan krijgt is dat de remleiding boven aan je cilinder zit ipv onder, is ons dus niet opgevallen :')

Verder is de zaak voor mij nog niet klaar, het rempedaal gedraagt zich niet zo als toen ik hem kreeg cq een keihard rempedaal. Ze beweren dat ie gefixed is, maar ik heb nu een verdacht licht rempedaal.
Op elke fokker past een bril.
pi_88358686
Persoonlijk denk ik dat het slechts betalen is indien je onderdelen afneemt. Uren op nacalculatie doe je niks meer aan, maar de enige reden dat die man met jou om de tafel wil is omdat ie jou wil overtuigen dat je de boel gaat betalen.

ABS niet in de auto gegaan? Niet betalen want je hebt niks afgenomen.
Haai
pi_88358774
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:10 schreef Catch_me het volgende:
De rekening word 1500 euro
Toch een hoop geld voor wat verf op de remklauwen
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_88359391
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:10 schreef Catch_me het volgende:
Net bij de dealer geweest.

De rekening word 1500 euro want hij had "positieve" geluiden dat hij het ABS onderdeel van 2100 euro kon terugsturen. Hij ging het pas van de factuur halen als het zeker was, maar ik weet natuurlijk allang dat dat geregeld is en ik hoef pas te betalen als dat bevestigd is.

Verder bleek dat de achterste 2 klauwen verkeerd om gemonteerd waren :') dus links zat rechts en andersom. Het enige verschil dat je dan krijgt is dat de remleiding boven aan je cilinder zit ipv onder, is ons dus niet opgevallen :')

Verder is de zaak voor mij nog niet klaar, het rempedaal gedraagt zich niet zo als toen ik hem kreeg cq een keihard rempedaal. Ze beweren dat ie gefixed is, maar ik heb nu een verdacht licht rempedaal.
Je bent daarmee akkoord gegaan of was dat zijn voorstel?
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:41:43 #135
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_88360450
Ik vind eigenlijk dat hij die remklauwen wel had moeten zien. Op die manier kun je ook niet goed ontluchten, zo zit het op geen enkele auto.

In je eerste post leek het alsof dat 'iets niet goed gemonteerd' sloeg op iets in de klauw (en ik moet zeggen dat ik daardoor eigenlijk dacht dat het blokje niet goed schoof en je daardoor niet goed kon remmen)
Vampire Romance O+
  vrijdag 5 november 2010 @ 13:23:28 #136
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88361855
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 12:10 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]



Je bent daarmee akkoord gegaan of was dat zijn voorstel?
Het is een voorstel, ze gingen aanstaande week nog kijken wat er aan de factuur gedaan wordt. Die 1500 euro komt dus voort uit 15 uur arbeid en een vervangen hoofdrem cilinder.
Op elke fokker past een bril.
  vrijdag 5 november 2010 @ 13:26:53 #137
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88361949
Verder natuurlijk erg dom dat de achterste 2 verkeerd om zaten... als we dat hadden geweten was het uitgedraaid op een simpel klusje dat ik zelf nog wel had kunnen doen :')
Op elke fokker past een bril.
pi_88362179
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 13:23 schreef Catch_me het volgende:

[..]


Het is een voorstel, ze gingen aanstaande week nog kijken wat er aan de factuur gedaan wordt. Die 1500 euro komt dus voort uit 15 uur arbeid en een vervangen hoofdrem cilinder.
Okay. Die 1500 en het afvoeren van de grootste kostenpost is natuurlijk zijn manier om jou akkoord te laten gaan met een te hoge rekening die door zijn wanprestatie veroorzaakt is.
pi_88363833
maar TS heeft nu wel mooie remklauwen...

:')
pi_88364055
Ik moet even heel hard lachen.. Je laat je zelfs nu met die 1500 euro nog hard naaien :')
Remmen nakijken, evt aan de computer hangen en een hoofdrem cilinder vervangen kost no way 15 uur tijd :') :') Dan hebben ze inmiddels je gehele onderstel er ook eens af gehad, gepoetst en terug opgezet :P

Als ie een 350 euro zou tellen kom je op een reeeler bedrag uit.
Dat hun zomaar iets vervangen omdat HUN een verkeerde diagnose stellen is gewoon dom..

Natuurlijk is het voor hun makkelijker als je zegt wat je gedaan hebt, maar wat voor beschrijving je ook geeft; de garage behoort het gewoon fatsoenlijk na te kijken.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88364216
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 14:53 schreef Jotwoo het volgende:
Is het zo heel gek van de dealer om te denken:

- nieuwe auto
- klant zegt alleen: remmen doen het slecht
- klant meldt niet dat hij zelf iets heeft verneukt dus waarschijnlijk: fabrieksfout (=garantie)
- ik ga vervangen wat er volgens mij kapot kan zijn, in overleg met klant
- dat kunnen de klauwen iig niet zijn, die gaan niet kapot (stukje ervaring)
- na alles vervangen te hebben, hey werkt toch niet..
- loopt hele auto grondig na: klauwen verkeerd gemonteerd?!?
- wtf, er heeft iemand gesleuteld, dat hadden ze niet verteld.
- DAT is dus GEEN garantie en ik ga de klant bellen om te overleggen wat we met de kosten doen

Lijkt mij eerlijk gezegd een hele normale manier van denken voor een dealer & domme fout van de TS.
Ja dikke lul, je moet eerst lokaliseren waar het probleem zit. Als mijn PC het niet doet ga ik toch ook niet meteen een nieuwe voeding erin vrotten 'omdat die wel kapot zal zijn vanwege eerdere ervaring'?
pi_88370236
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:23 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik moet even heel hard lachen.. Je laat je zelfs nu met die 1500 euro nog hard naaien :')
Remmen nakijken, evt aan de computer hangen en een hoofdrem cilinder vervangen kost no way 15 uur tijd :') :') Dan hebben ze inmiddels je gehele onderstel er ook eens af gehad, gepoetst en terug opgezet :P

Als ie een 350 euro zou tellen kom je op een reeeler bedrag uit.
Dat hun zomaar iets vervangen omdat HUN een verkeerde diagnose stellen is gewoon dom..

Natuurlijk is het voor hun makkelijker als je zegt wat je gedaan hebt, maar wat voor beschrijving je ook geeft; de garage behoort het gewoon fatsoenlijk na te kijken.
Al moet je 20x naar de dokter omdat ze niet uit kunnen vogelen wat er aan de hand is met je, dan moet je toch 20x die rekening betalen. En zo is dat met auto's ook, en da's goed ook!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 5 november 2010 @ 17:06:52 #143
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_88370665
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 13:26 schreef Catch_me het volgende:
Verder natuurlijk erg dom dat de achterste 2 verkeerd om zaten... als we dat hadden geweten was het uitgedraaid op een simpel klusje dat ik zelf nog wel had kunnen doen :')
Dikke vette pech. Het is je eigen schuld.
Je hebt met de remmen liggen kloten en dan is er wat mis mee. Dat had je gewoon moeten vertellen tegen die monteur, dan was dit alles je bespaard gebleven.
Je zegt zelf dat je geen verstand hebt van auto's, waas er dan ook niet aan gaan sleutelen.

Ik vind dat je fijn zelf volledig voor de kosten mag opdraaien.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_88371044
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 16:54 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Al moet je 20x naar de dokter omdat ze niet uit kunnen vogelen wat er aan de hand is met je, dan moet je toch 20x die rekening betalen. En zo is dat met auto's ook, en da's goed ook!
Als jij naar de dokter gaat en die roept, jah een nieuwe knieschijf, oh nog niet opgelost, Nou een pacemaker dan maar, hmm... nee nog niet... Joh we stoppen een nieuwe nier erin... en als laatste komt ie erachter dat je vinger gebroken hoef je er niet op te rekenen dat je de vorige operaties moet betalen hoor :X
  vrijdag 5 november 2010 @ 17:34:49 #145
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88371496
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 17:06 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dikke vette pech. Het is je eigen schuld.
Je hebt met de remmen liggen kloten en dan is er wat mis mee. Dat had je gewoon moeten vertellen tegen die monteur, dan was dit alles je bespaard gebleven.
Je zegt zelf dat je geen verstand hebt van auto's, waas er dan ook niet aan gaan sleutelen.

Ik vind dat je fijn zelf volledig voor de kosten mag opdraaien.
Gaat alles wel goed met je voor de rest :D?

:')_!
Op elke fokker past een bril.
pi_88376715
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 17:18 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Als jij naar de dokter gaat en die roept, jah een nieuwe knieschijf, oh nog niet opgelost, Nou een pacemaker dan maar, hmm... nee nog niet... Joh we stoppen een nieuwe nier erin... en als laatste komt ie erachter dat je vinger gebroken hoef je er niet op te rekenen dat je de vorige operaties moet betalen hoor :X
Exactly...
En daarbij; dat vecht de zorgverzekering wel uit..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zondag 7 november 2010 @ 20:10:21 #147
164364 HipKip
Bossa nova baby!
pi_88444540
Is het een universele garage of een merkgarage. Ik gok op de universele als ik dit zo hoor.

Maakt eigenlijk niet heel veel uit voor dit verhaal, je wordt gewoon goed hard genaaid. Met jou wel meer mensen, sommige van hen worden zo hard genaaid zonder dat ze het door hebben dat ze denken dat ze gematst zijn. Stel in jou casus, 3500e aan kosten, wordt er in gesprek met elkaar 1250e van gemaakt. Klant denkt 'Jeah ik ben gematst, aardige garagist hier kom ik de volgende keer weer'. Je wordt echter voor die 1250e nog steeds hard genaaid.

Zowel een universele- als een merkgaragist kan onderdelen zonder meer retourneren aan de leverancier. Voor een merkgarage loopt dit meestal via het merkkanaal - de zogenaamde- 'OEM' onderdelen (Original Equipment Manufacturer), de universele koopt het in bij een 'grossier', die het weer van de groothandel krijgt, zoals Van Heck.

Werkwijze monteur
Als je als monteur vastloopt tijdens je diagnose (je hebt enkele controlehandelingen uitgevoerd, maar in het 'remsysteem' als geheel kunnen meerdere onderdelen en systemen de boosdoener zijn) zul je op volgorde van waarschijnlijkheid één voor één alle onderdelen moeten vervangen (door nieuwe). De grossier komt tweemaal daags langs met de levering van onderdelen voor die dag, wat je niet meer nodig hebt gaat retour. Onderdelen met een hoge omloopsnelheid blijven liggen bij de grossier, of gaan van daaruit terug naar de groothandel. Dit geld alleen voor onderdelen die retour kunnen, uiteraard geen gebruikte pakkingen en vloeistoffen en ander klein spul. Garages verdienen overigens altijd op onderdelen. Des te meer filialen ze hebben, des te goedkoper ze kunnen inkopen (je krijgt extra korting bij de grossier als je met een paar filialen bij hen inkoopt). Dit heeft tot gevolg dat hun marges en winst groter worden, of de tarieven voor de klant lager.

Kan je nagaan wat ze bij de merkdealer verdienen met enerzijds de gebundelde krachten, anderzijds hun machtige inkooppositie en hoge uurtarieven. Voordeel voor de klant is dat het specialisten zijn uiteraard.

In jou geval
Denk ik dat je er goed aan doet alleen de materialen te betalen die vervangen zijn vanwege defecten. Daarnaast is het denk ik -hoewel het de taak van de monteur is een correcte en snelle diagnose te stellen- toch redelijk dat je de garagist gedeeltelijk tegemoet komt in de arbeidsuren. Het is onbegrijpelijk dat je de garagist niet even meegeeft dat je boel hebt proberen te ontluchten. Het alleszins logisch dat hij gelijk denkt dat de hoofdremcilinder defect is, dit is een usual suspect. Lucht in de leidingen ook, maar als je de boel zelf heb zitten verzieken dan kan ik me voorstellen dat het aanvoelt alsof je hoofdremcinlinder defect is.

Voer voor bij de onderhandeling is dat de onderdelen retour kunnen en dat het de taak van de monteur is een correcte en effectieve diagnose te stellen. Dit werd echter wel bemoeilijkt doordat jij hebt zitten rotzooien, nogmaals: hier had je wel even melding van mogen maken.

Heel verhaal geworden, maar wellicht interessant voor jullie om wat meer inzicht te krijgen in de werkwijze garagisten en automotive spelers in het distributiekanaal. Tip voor jullie allemaal: vraag of je het oude onderdeel dat vervangen is mee kan krijgen, zo weet je (laat het nakijken door iemand met verstand) of het terecht vervangen is en óf het uberhaupt wel vervangen is >:)

NB de berekende 15 werkplaatsuren zijn denk ik wat aan de hoge kant.
"Never miss a good chance to shut up."
  zondag 7 november 2010 @ 21:21:24 #148
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88449318
Dank je voor de uitleg.

Het betreft overigens wel een merk garage (mitsubishi). Van de week ga ik nog een keertje langs omdat idd die 15 arbeidsuren volgens mij iets te gortig gerekend zijn.

Uiteraard laat ik bij deze dealer geen reparaties en onderhoud meer doen, voor hem nog 10 andere bedrijven in de buurt die graag een klant erbij hebben :W
Op elke fokker past een bril.
pi_88449816
Denken dat je een automonteur bent en dan je remmen slopen :')

Het dan nog in je bolle kop halen naar de garage te rijden terwijl je naar eigen zeggen totaal niet wist wat het probleem was, je remmen hadden er dus net zo goed onderweg af kunnen vallen :')

De garage een lul verhaal verkopen :')

Gaan klagen dat de garage nieuwe onderdelen heeft moeten bestellen om iets te fixen wat jij zelf hebt gesloopt :')

TS is gewoon een baklap die geen rijbewijs mee zou mogen hebben.
No amount of money ever bought a second of time.
  zondag 7 november 2010 @ 21:58:35 #150
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_88452122
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 21:21 schreef Catch_me het volgende:
voor hem nog 10 andere bedrijven in de buurt die graag een klant erbij hebben :W
De vraag is of ze jou als klant willen; hou ons vooral op de hoogte _O-
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zondag 7 november 2010 @ 22:06:48 #151
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88452733
Dit was gelukkig (en toevallig) het laatste dat ik aan mijn auto wilde doen, dus dat scheelt :')_!
Op elke fokker past een bril.
pi_88748616
En wat is de eindconclusie?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 15 november 2010 @ 19:07:40 #153
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88748769
Geen idee, de dealer heeft nog niks van zich laten horen.
Op elke fokker past een bril.
pi_88750321
ligt t nu aan mij of heeft de monteur gewoon gemeld dat hij een nieuw ABS systeem zou gaan bestellen?

"De week daarop dus, alweer dinsdag heb ik eens gebeld hoe het met mijn auto was. De dealer vertelde me dat ze de HRC vervangen hadden, maar dat het probleem niet daar lag. Ze gingen bij de importeur een nieuw ABS systeem bestellen en dat zou dezelfde week nog helemaal goed komen"

misschien het moment geweest om te vragen hoeveel dat eventueel zou gaan kosten, of dit daadwerkelijk het probleem zou verhelpen, en zo niet, dat je dan niet voor die extra kosten opdraait?
"Pools are perfect for holding water"
pi_88765910
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:37 schreef probeer het volgende:
ligt t nu aan mij of heeft de monteur gewoon gemeld dat hij een nieuw ABS systeem zou gaan bestellen?

"De week daarop dus, alweer dinsdag heb ik eens gebeld hoe het met mijn auto was. De dealer vertelde me dat ze de HRC vervangen hadden, maar dat het probleem niet daar lag. Ze gingen bij de importeur een nieuw ABS systeem bestellen en dat zou dezelfde week nog helemaal goed komen"

misschien het moment geweest om te vragen hoeveel dat eventueel zou gaan kosten, of dit daadwerkelijk het probleem zou verhelpen, en zo niet, dat je dan niet voor die extra kosten opdraait?
dat vroeg ik me ook al af.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_88769815
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 14:53 schreef Jotwoo het volgende:
Is het zo heel gek van de dealer om te denken:

- nieuwe auto
- klant zegt alleen: remmen doen het slecht
- klant meldt niet dat hij zelf iets heeft verneukt dus waarschijnlijk: fabrieksfout (=garantie)
- ik kijk even naar de auto, en HEY VERREK, de remklauwen zijn overgespoten
- ik kijk in het klantdossier en zie dat dit overspuiten niet is gebeurd door mijn monteurs

- ik ga vervangen wat er volgens mij kapot kan zijn, in overleg met klant
- dat kunnen de klauwen iig niet zijn, die gaan niet kapot (stukje ervaring)
- na alles vervangen te hebben, hey werkt toch niet..
- loopt hele auto grondig na: klauwen verkeerd gemonteerd?!?
- wtf, er heeft iemand gesleuteld, dat hadden ze niet verteld.

- DAT is dus GEEN garantie en ik ga de klant bellen om te overleggen wat we met de kosten moeten doen

Lijkt mij eerlijk gezegd een hele normale manier van denken voor een dealer & domme fout van de TS dealer.
Heb hem even aangevuld zoals het hoort...
pi_88770195
het is absurd dat garages zomaar onderdelen gaan vervangen waarvan ze denken dat deze kapot zijn. Je bent toch een garage waarvan verwacht wordt dat je deskundig bent en het zonder enige twijfel weet?

Het lijkt me logisch dat het eerste dat je doet als garage bij een probleem is van onderaf beginnen. Dus remklauwen inspecteren, remblokken, vloeistof, etc. Is dat allemaal in orde dan ga je pas verder zoeken. En nee, ze hoeven niet te verwachten dat de klant deskundig genoeg is om de problemen aan te kaarten. Meestal blijft dit oppervlakkig als: hij remt slecht, hij trekt naar links, hij schokt bij het optrekken, etc. Je hoeft een arts toch ook niet te vertellen dat je in je 4e ruggewervelschijf een ontsteking hebt.

Wel ben ik van mening dat je had moeten zeggen dat je de remmen er zelf af had gehaald (duh?)en daar dus het probleem zit, en daarom vind ik 50/50 ook redelijk. Alle informatie die je kan verschaffen dien je ook te verschaffen. Helemaal als het de oorzaak van het probleem is.
pi_88772072
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:37 schreef probeer het volgende:
ligt t nu aan mij of heeft de monteur gewoon gemeld dat hij een nieuw ABS systeem zou gaan bestellen?

"De week daarop dus, alweer dinsdag heb ik eens gebeld hoe het met mijn auto was. De dealer vertelde me dat ze de HRC vervangen hadden, maar dat het probleem niet daar lag. Ze gingen bij de importeur een nieuw ABS systeem bestellen en dat zou dezelfde week nog helemaal goed komen"

misschien het moment geweest om te vragen hoeveel dat eventueel zou gaan kosten, of dit daadwerkelijk het probleem zou verhelpen, en zo niet, dat je dan niet voor die extra kosten opdraait?
Daar zit hem de crux.
Het was een auto met garantie. Die dealer heeft aangenomen dat het een garantieprobleem was, en dus niet met de klant overlegt over de prijs. Pas later kwam de monteur er achter dat met de remmen geknoeid was en dat het dus geen garantiegeval was.

TS heeft natuurlijk ook bewust halve informatie gegeven, omdat hij ook wel wist dat hij zou moeten dokken als ze garage wist dat hij zelf heeft lopen sleutelen. Zo hoopte hij natuurlijk dat het onder garantie toch gerepareerd zou worden.
TS heeft nu pech dat de garage zich rot heeft lopen zoeken en uiteindelijk toch ontdekt heeft dat hij heeft lopen rommelen. Wat mij betreft reden genoeg om gewoon de volle mep in rekening te brengen.
pi_88775350
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 11:27 schreef Ikzanik het volgende:

[..]



Daar zit hem de crux.
Het was een auto met garantie. Die dealer heeft aangenomen dat het een garantieprobleem was, en dus niet met de klant overlegt over de prijs. Pas later kwam de monteur er achter dat met de remmen geknoeid was en dat het dus geen garantiegeval was.

TS heeft natuurlijk ook bewust halve informatie gegeven, omdat hij ook wel wist dat hij zou moeten dokken als ze garage wist dat hij zelf heeft lopen sleutelen. Zo hoopte hij natuurlijk dat het onder garantie toch gerepareerd zou worden.
TS heeft nu pech dat de garage zich rot heeft lopen zoeken en uiteindelijk toch ontdekt heeft dat hij heeft lopen rommelen. Wat mij betreft reden genoeg om gewoon de volle mep in rekening te brengen.
zie het probleem niet. waar de monteur niet weet dat dit niet onder de garantie gaat vallen, was dat hopelijk op dat moment bij TS zelf wel duidelijk, hij heeft er immers zelf aan lopen knoeien. dus.. nog steeds:

quote:
misschien het moment geweest om te vragen hoeveel dat eventueel zou gaan kosten, of dit daadwerkelijk het probleem zou verhelpen, en zo niet, dat je dan niet voor die extra kosten opdraait?
+ dat je op dat moment aangeeft dat t niet onder de garantie gaat vallen, omdat zelf geknoeid.

die monteur neemt bij bestellen dus, door zwijgen van TS, aan dat het onder de garantie gaat vallen. vind ik het aardig van em dat ie een 3k kostend onderdeel besteld. als hij er dan later achterkomt dat TS zn garantie verneukt heeft zou ik daar ook geld voor willen zien ja..
(dit helemaal losstaande van de discussie over het verzwijgen vs bestellen onnodige onderdelen, wat imo aan beiden te wijten valt, TS niet informeren, monteur niet ff simpele conclusie trekken na zien geverfde remschijven)
"Pools are perfect for holding water"
pi_88810879
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 09:56 schreef MichelBtje het volgende:

[..]



Heb hem even aangevuld zoals het hoort...
Alsof de dealer onthoudt welke kleur je remmen hebben :')

Die gast heeft er misschien even vluchtig naar gekeken, zag remmen zitten en ging ervanuit dat dat wel goed zat.
pi_88811979
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:10 schreef Catch_me het volgende:
Net bij de dealer geweest.

De rekening word 1500 euro want hij had "positieve" geluiden dat hij het ABS onderdeel van 2100 euro kon terugsturen. Hij ging het pas van de factuur halen als het zeker was, maar ik weet natuurlijk allang dat dat geregeld is en ik hoef pas te betalen als dat bevestigd is.

Verder bleek dat de achterste 2 klauwen verkeerd om gemonteerd waren :') dus links zat rechts en andersom. Het enige verschil dat je dan krijgt is dat de remleiding boven aan je cilinder zit ipv onder, is ons dus niet opgevallen :')

Verder is de zaak voor mij nog niet klaar, het rempedaal gedraagt zich niet zo als toen ik hem kreeg cq een keihard rempedaal. Ze beweren dat ie gefixed is, maar ik heb nu een verdacht licht rempedaal.
Een dealer gaat er niet vanuit dat er dingen verkeerd op een auto zitten als hij die auto heeft verkocht in nieuwstaat.
Dus dan is het begrijpelijk dat hij de oorzaak van een probleem niet zoekt bij verkeerde montage.
Dat jij die fout maakt is niet erg want daar leer je van sleutelen maar dan moet je natuurlijk niet de dealer de schuld geven van het hele gedoe.
Pak je verlies met die 1500 euro en wees blij dat het verder geen ongelukken heeft veroorzaakt.
pi_88994632
Wat voor kleur hebben de remklauwen nu?
pi_89006608
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 13:13 schreef probeer het volgende:

[..]



zie het probleem niet. waar de monteur niet weet dat dit niet onder de garantie gaat vallen, was dat hopelijk op dat moment bij TS zelf wel duidelijk, hij heeft er immers zelf aan lopen knoeien. dus.. nog steeds:

[..]

+ dat je op dat moment aangeeft dat t niet onder de garantie gaat vallen, omdat zelf geknoeid.

die monteur neemt bij bestellen dus, door zwijgen van TS, aan dat het onder de garantie gaat vallen. vind ik het aardig van em dat ie een 3k kostend onderdeel besteld. als hij er dan later achterkomt dat TS zn garantie verneukt heeft zou ik daar ook geld voor willen zien ja..
(dit helemaal losstaande van de discussie over het verzwijgen vs bestellen onnodige onderdelen, wat imo aan beiden te wijten valt, TS niet informeren, monteur niet ff simpele conclusie trekken na zien geverfde remschijven)
Ehm, ik kan alleen maar concluderen dat wij het eens zijn.
pi_89040337
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:28 schreef Ikzanik het volgende:

[..]



Ehm, ik kan alleen maar concluderen dat wij het eens zijn.
heel mooi :)
"Pools are perfect for holding water"
pi_89338178
Al een stap verder?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:27:35 #166
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_89342970
Zo, welke dealer is dat dan. Wat een prutsers :X.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_89343174
* WILT
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:41:52 #168
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_89343482
De dealer belde gisteren toevallig met een mega vaag verhaal :')

Volgens mij had ik 3 weken terug met hem afgesproken dat het 50/50 werd, dus ongeveer 1500 euro. Heb ik hem gisteren aan de lijn, verteld ie me doodleuk dat de nota 2000 euro word :')_!

Heel verhaal en hij had eerder moeten bellen, en er zaten nog kosten van het schoonmaken van het ABS blok bij van 15 euro ( :') ), die konden eraf. Ik zeg stuur me de bon maar dan zien we wel verder, want dit is wel een heel raar verhaal :D

Heb nog geen bon op m'n email dus ik weet nog weinig.
Op elke fokker past een bril.
  dinsdag 30 november 2010 @ 21:45:42 #169
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_89361323
Oh ik keek in m'n brievenbus en daar zat de rekening in :P Blijkt dus te gaan om een tegoed van 2000 euro (teruggestuurde ABS blok) wat dus een restant van 1500 euro maakt.

1200 euro onderzoekskosten en 300,- voor een hoofdremcilinder.

Heb dus even een emailtje gestuurd wanneer ik de in rekening gebrachte HRC kan komen ophalen, tenslotte is deze in rekening gebracht en was er met de oude (ik weet niet of er nu de oude of nieuwe in zit) niks mis :)
Op elke fokker past een bril.
pi_89361532
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:45 schreef Catch_me het volgende:
Oh ik keek in m'n brievenbus en daar zat de rekening in :P Blijkt dus te gaan om een tegoed van 2000 euro (teruggestuurde ABS blok) wat dus een restant van 1500 euro maakt.

1200 euro onderzoekskosten en 300,- voor een hoofdremcilinder.

Heb dus even een emailtje gestuurd wanneer ik de in rekening gebrachte HRC kan komen ophalen, tenslotte is deze in rekening gebracht en was er met de oude (ik weet niet of er nu de oude of nieuwe in zit) niks mis :)
Die HRC hoef je dus niet te betalen, aangezien daar niks mis mee was :')
Maargoed, als ie gemonteerd is wel :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 30 november 2010 @ 23:26:26 #171
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_89367214
Ja ik weet dus niet welke er gemonteerd is. Maar ik wil sowieso dus een HRC zien want ik weet al wat er gebeurd als de volgende klant met een probleem aan zijn remmen/hrc komt.

De dealer ligt in een deuk en trekt mijn HRC uit de voorraadkast en brengt 250 euro in rekening voor de klant, makkelijker kun je je geld niet verdienen :D
Op elke fokker past een bril.
  donderdag 2 december 2010 @ 13:40:39 #172
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_89426850
Als hij andere zaken repareert dan afgesproken hoort hij dit sowieso van te voren met jou te overleggen. Het is altijd verstandig van te voren een indicatie van de prijs op te vragen (waarvan minimaal mag worden afgeweken), en bij eventuele bijkomende kosten kan hij alsnog contact opnemen om te zien of het oké is.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
  donderdag 2 december 2010 @ 15:52:12 #173
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_89432204
1200 euro onderzoekskosten :D

Volgens mij ook aardig wat teveel. Die dealer had m.i. wel wat beter zn werk mogen doen als ie 1200 euro in rekening brengt voor onderzoekskosten.
Ook hoi !
  vrijdag 3 december 2010 @ 12:02:01 #174
279202 storemem
dit is mijn ondertitel
pi_89469433
:Y ben ik nou de enige die vind dat je moet betalen voor de onderdelen die hij gebruikt heeft voor je auto?
het is toch niet jouw probleem wat hij besteld heeft wat die in jouw auto heeft gedaan moet je betalen lijkt me?
pi_89469883
quote:
Ik ben een klant en heb verder geen verstand van auto's. Als ik zeg dat m'n remmen slecht werken neem ik aan dat ze eerst de boel nalopen op bijv lekkages/slijtage.
Het maakt heel wat uit of de remmen zo maar slecht werken of omdat jij geknutseld hebben. Wat je hier aanneemt is debiel. Als ze alles na lopen moet je ook niet gek kijken dat ze daar ook langer mee bezig zijn, als daar geen reden toe is dan gaan ze dat niet snel doornemen.
  zondag 5 december 2010 @ 01:49:07 #176
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_89540705
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:13 schreef Fokski het volgende:

[..]

Het maakt heel wat uit of de remmen zo maar slecht werken of omdat jij geknutseld hebben. Wat je hier aanneemt is debiel. Als ze alles na lopen moet je ook niet gek kijken dat ze daar ook langer mee bezig zijn, als daar geen reden toe is dan gaan ze dat niet snel doornemen.
Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je eerst controleert of je wel gelijk hebt, voordat je onderdelen gaat bestellen van 1000+ euro? Gewoon risico beperken.

Als mijn PC stuk is dan ga ik ook maar niet lukraak een videokaart bestellen en dan kijken of dat het oplost. Dat check ik van te voren en dan pas bestel ik een nieuwe.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_89542798
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 01:49 schreef twiFight het volgende:

[..]

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je eerst controleert of je wel gelijk hebt, voordat je onderdelen gaat bestellen van 1000+ euro? Gewoon risico beperken.

Als mijn PC stuk is dan ga ik ook maar niet lukraak een videokaart bestellen en dan kijken of dat het oplost. Dat check ik van te voren en dan pas bestel ik een nieuwe.
Als je videokaart niet werkt en je de computerdealer verteld dat de videokaart het niet doet zonder aan te geven dat het komt omdat je een gedeelte van de videokaart losgeschroefd hebt zodat je het een ander kleurtje hebt kunnen geven dan maakt het wel een verschil. De computerdealer besteld een videokaart omdat de videokaartenmaker de kosten op zich neemt maar die videokaartenmaker komt erachter dat er met de verfkwast geknoeid is. Ongekend! Wat zal de computerdealer doen, al de videokaarten die er langskomen met een defect doornemen of accepteren dat er voor een videokaart onterecht garantie wordt geclaimd bij de videokaartenmaker?

Jij moet gewoon aangeven als je iets uitgespookt hebt en jij weet zelfs wel waarom je dat niet gedaan hebt. Je hebt het niet aangegeven omdat je had gehoopt dat de dealer niet zou zien wat je gedaan hebt en zodoende toch aanspraak kon maken op de garantie. Als het een ander onterecht 3600 euro kost dan is het je best maar als het jou een paar stuivers kost omdat je zaken verzwijgt weet je ineens wel wat je moet aannemen of niet en wat normaal is of niet. :')
pi_89542901
quote:
wilt
Hier stopte ik met lezen :'(
#winning
pi_89543179
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 09:07 schreef Tware het volgende:

[..]

Hier stopte ik met lezen :'(
Rustig maar, jongen. 'Wilt' is niet zo heel vreemd. Lees dit maar eens rustig door:
http://www.onzetaal.nl/advies/hijwil.php
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zondag 5 december 2010 @ 22:02:15 #180
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_89566879
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 08:37 schreef Fokski het volgende:

[..]

Als je videokaart niet werkt en je de computerdealer verteld dat de videokaart het niet doet zonder aan te geven dat het komt omdat je een gedeelte van de videokaart losgeschroefd hebt zodat je het een ander kleurtje hebt kunnen geven dan maakt het wel een verschil. De computerdealer besteld een videokaart omdat de videokaartenmaker de kosten op zich neemt maar die videokaartenmaker komt erachter dat er met de verfkwast geknoeid is. Ongekend! Wat zal de computerdealer doen, al de videokaarten die er langskomen met een defect doornemen of accepteren dat er voor een videokaart onterecht garantie wordt geclaimd bij de videokaartenmaker?
Als de gebruiker fouten krijgt maar niet weet dat het aan dat likje verf kan liggen, dan brengt die 'm terug. Als PC boer zet ik ALTIJD eerst een andere videokaart er in om te zien op dat het probleem oplost. Eerder ga ik geen nieuwe bestellen, tenzij ik er niet uit kom of het onderdeel te duur is om een reserve van te hebben liggen, dan stuur ik 'm wel op naar de fabrikant, maar dan kijk ik eerst heel goed alle onderdelen na en zie ik zelf ook wel dat er met de kaart is geknoeid. Ik snap niet waarom dat bij autos anders moet zijn, laat staan als ik ook nog eens een order plaats voor meer dan duizend euro.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 5 december 2010 @ 22:16:48 #181
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_89567715
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 08:37 schreef Fokski het volgende:

[..]

Als je videokaart niet werkt en je de computerdealer verteld dat de videokaart het niet doet zonder aan te geven dat het komt omdat je een gedeelte van de videokaart losgeschroefd hebt zodat je het een ander kleurtje hebt kunnen geven dan maakt het wel een verschil. De computerdealer besteld een videokaart omdat de videokaartenmaker de kosten op zich neemt maar die videokaartenmaker komt erachter dat er met de verfkwast geknoeid is. Ongekend! Wat zal de computerdealer doen, al de videokaarten die er langskomen met een defect doornemen of accepteren dat er voor een videokaart onterecht garantie wordt geclaimd bij de videokaartenmaker?

Jij moet gewoon aangeven als je iets uitgespookt hebt en jij weet zelfs wel waarom je dat niet gedaan hebt. Je hebt het niet aangegeven omdat je had gehoopt dat de dealer niet zou zien wat je gedaan hebt en zodoende toch aanspraak kon maken op de garantie. Als het een ander onterecht 3600 euro kost dan is het je best maar als het jou een paar stuivers kost omdat je zaken verzwijgt weet je ineens wel wat je moet aannemen of niet en wat normaal is of niet. :')
Je kunt op het oog zien dat die klauwen verkeerd om zitten en de leidingen de verkeerde kant uitlopen, en de monteur heeft er met z'n neus opgehangen om te ontluchten. Geen onbelangrijk aspect dacht ik zo.
Vampire Romance O+
pi_89576514
Monteurs horen per definitie gewoon eerst alles na te kijken ipv lukraak alles te vervangen :')
En 1200 euro onderzoekskosten.. my ass.. Remmen checken duurt hooguit 2 uur als die monteur er ook nog es een bak koffie bij pakt.

In die tijd heeft ie de auto op de brug kunnen zetten, brug omhoog, remmen checken.
Wiel eraf draaien, remmen demonteren, de boel schoonmaken en terugplaatsen..

Echter had het bij het checken al gezien moeten zijn :+ :')
En anders bij het demonteren wel..
Bij terugplaatsen zou het wel goed gegaan moeten zijn..

Oftewel; 3 kansen om het op te merken :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 6 december 2010 @ 10:55:42 #183
283319 BobLeSponge
Doet Bob Spongen
pi_89579644
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:02 schreef twiFight het volgende:

[..]
Als PC boer zet ik ALTIJD eerst een andere videokaart er in om te zien op dat het probleem oplost.
Gelukkig maar dat die PC niet op een brug hoeft en geen nieuw ABS syteem nodig heeft. Anders ben je wel heel lang bezig om te kijken of dat het probleem oplost.
  maandag 6 december 2010 @ 11:35:44 #184
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_89580705
Ik heb wel vaker meerdere dagen nodig gehad om een probleem te lokaliseren hoor. Ik snap niet waarom lukraak een duur nieuw onderdeel bestellen daarbij helpt. Dat het alleen maar meer geld kan kosten blijkt hier wel weer. Als garage kun je die gok nemen en gelijk een nieuw onderdeel bestellen in de hoop dat het probleem wel opgelost is en je dus de kosten en tijd voor het onderzoek bespaart, maar dan moet je dat risico zelf dragen en niet je klant opdringen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_89580964
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:13 schreef Fokski het volgende:

[..]

Het maakt heel wat uit of de remmen zo maar slecht werken of omdat jij geknutseld hebben. Wat je hier aanneemt is debiel. Als ze alles na lopen moet je ook niet gek kijken dat ze daar ook langer mee bezig zijn, als daar geen reden toe is dan gaan ze dat niet snel doornemen.
Helemaal met je eens. Roepen dat je een klant bent en geen verstand hebt van auto's maar wel net zo lief het remsysteem demonteren en weer (verkeerd) monteren? En als de dealer dat niet meteen ziet omdat TS het niet vertelt en omdat het om een nieuwe auto gaat, de schuld bij de dealer leggen?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  maandag 6 december 2010 @ 12:06:02 #186
283319 BobLeSponge
Doet Bob Spongen
pi_89581704
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:35 schreef twiFight het volgende:
Ik heb wel vaker meerdere dagen nodig gehad om een probleem te lokaliseren hoor. Ik snap niet waarom lukraak een duur nieuw onderdeel bestellen daarbij helpt. Dat het alleen maar meer geld kan kosten blijkt hier wel weer. Als garage kun je die gok nemen en gelijk een nieuw onderdeel bestellen in de hoop dat het probleem wel opgelost is en je dus de kosten en tijd voor het onderzoek bespaart, maar dan moet je dat risico zelf dragen en niet je klant opdringen.
Godverdomme net een heel mooi verhaal zitten typen klik ik per ongeluk op de back-knop op mijn muis. grrr. Het was iets met 'ik ben het met je eens' en 'blijkbaar werkt het niet zo bij monteurs' en 'TS is een sukkel dattie niks heeft gezegd en hoopte dat het zichzelf binnen de garantie zou oplossen'.
pi_89584505
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:43 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Helemaal met je eens. Roepen dat je een klant bent en geen verstand hebt van auto's maar wel net zo lief het remsysteem demonteren en weer (verkeerd) monteren? En als de dealer dat niet meteen ziet omdat TS het niet vertelt en omdat het om een nieuwe auto gaat, de schuld bij de dealer leggen?
Je zou maar een 2ehandse auto gekocht hebben waar mensen zoiets geprobeerd hebben, en daarna teruggaan. Leuk om dan te horen dat het je 3600 euro gaat kosten :')

Natuurlijk hoort de dealer het te zien! Hun hebben verstand van auto's... Ze hebben ervoor geleerd, en tijdens controle had je makkelijk zoiets kunnen zien.

als PC vergelijking; als een klant de cpu koeler verkeerd op zet, waardoor deze geen contact maakt, en de pc brengt zeg je toch ook niet dat er een nieuw moederbord in moet :') :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89594466
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:32 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Je zou maar een 2ehandse auto gekocht hebben waar mensen zoiets geprobeerd hebben, en daarna teruggaan. Leuk om dan te horen dat het je 3600 euro gaat kosten :')
Koop jij een tweedehands auto zonder een proefrit te maken? Aangezien zijn remmen niet meer werkten zou je dat namelijk vrij snel door moeten hebben. Overigens zijn nieuwe en tweedehands autos niet bepaald met elkaar te vergelijken.

quote:
Natuurlijk hoort de dealer het te zien! Hun hebben verstand van auto's... Ze hebben ervoor geleerd, en tijdens controle had je makkelijk zoiets kunnen zien.
TS heeft geen verstand van autos dus had hij met zijn handen van het remsysteem af moeten blijven. Als hij dan toch aan het remsysteem gaat sleutelen waarna de remmen het niet meer doen, dan had hij dat moeten melden bij de dealer. De dealer wordt geconfronteerd met een nieuwe auto waarvan de remmen het ineens niet meer doen dus ik kan me voorstellen dat hij een andere methodiek hanteert om de auto te repareren als de methodiek die hij zou gebruiken als TS eerlijk gezegd had dat hij het remsysteem had gedemonteerd en daarna gemonteerd.

quote:
als PC vergelijking; als een klant de cpu koeler verkeerd op zet, waardoor deze geen contact maakt, en de pc brengt zeg je toch ook niet dat er een nieuw moederbord in moet :') :P
Een PC-reparatie vergelijken met een auto-reparatie. :') |:(
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  maandag 6 december 2010 @ 18:18:51 #189
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_89595805
Heb de auto al totalloss gereden en een schadeclaim bij de dealer gelegd die wel een stukkie hoger is dan 3600 euro.

Topic kan op slot :)
Op elke fokker past een bril.
pi_89595962
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 18:18 schreef Catch_me het volgende:
Heb de auto al totalloss gereden en een schadeclaim bij de dealer gelegd die wel een stukkie hoger is dan 3600 euro.

Topic kan op slot :)
Nee, dit roept om meer details en eventueel een foto. Of meerdere foto's. ;)

Je bent trouwens zelf wel helemaal okee? Je post dit niet vanaf je bed in het ziekenhuis?
pi_89596354
Hij kan het iig vrolijk navertellen. Ik zou niet teveel in detail gaan en het lekker buiten fok om regelen als dit echt zo is tenminste. Kan zijn dat het tegen je gaat werken in een eventuele rechtzaak of word je verdacht van fraude door je all risk verzekeraar.

Je weet toch wel dat er veel mensen zijn die niet betalen zelfs na een positief uitvallende rechtzaak en dat je -1x schadejaren kan gaan krijgen. Rechtzaken hebben weinig zin in Nederland je had kosten veel geld, rechters doen te vaak rare uitspraken, en je kan achter je geld aan gaan zitten. Had je beter op kunnen lossen door je verlies te kunnen nemen en als wraak z'n priveauto in de fik te zetten ofzo.
pi_89596470
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 18:18 schreef Catch_me het volgende:
Heb de auto al totalloss gereden en een schadeclaim bij de dealer gelegd die wel een stukkie hoger is dan 3600 euro.

Topic kan op slot :)
Een claim bij de dealer neerleggen omdat jij niet kan rijden? oO<
pi_89596592
Lol. Mooie wending van dit evenzeer mooie topic.

Vertel, waarom leg je een schadeclaim bij de dealer neer?
  maandag 6 december 2010 @ 18:54:44 #194
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_89597153
Ik ben in orde maar de remmen waren dus duidelijk niet in orde nadat ik hem heb laten repareren.

Ik moest op de snelweg een noodstop maken en trapte door mijn pedaal heen, boven op een andere auto met 120 km/h omdat ik geen remkracht meer had.

Ben er goed vanaf gekomen gelukkig, de auto helaas niet.
Op elke fokker past een bril.
pi_89598735
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 18:54 schreef Catch_me het volgende:
Ik ben in orde maar de remmen waren dus duidelijk niet in orde nadat ik hem heb laten repareren.

Ik moest op de snelweg een noodstop maken en trapte door mijn pedaal heen, boven op een andere auto met 120 km/h omdat ik geen remkracht meer had.

Ben er goed vanaf gekomen gelukkig, de auto helaas niet.
Hmmm.. Nu ben ik echt benieuwd wat de dealer gaat zeggen..

[volg topic]
pi_89599093
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 19:28 schreef heroftw het volgende:

[..]

Hmmm.. Nu ben ik echt benieuwd wat de dealer gaat zeggen..

[volg topic]
Gokje: de dealer gaat helemaal niets zeggen zonder dat er technisch onderzoek is uitgevoerd om vast te stellen of de remmen echt weigerden of dat TS gewoon niet genoeg afstand hield.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_89599194
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:32 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Je zou maar een 2ehandse auto gekocht hebben waar mensen zoiets geprobeerd hebben, en daarna teruggaan. Leuk om dan te horen dat het je 3600 euro gaat kosten :')

Natuurlijk hoort de dealer het te zien! Hun hebben verstand van auto's... Ze hebben ervoor geleerd, en tijdens controle had je makkelijk zoiets kunnen zien.

als PC vergelijking; als een klant de cpu koeler verkeerd op zet, waardoor deze geen contact maakt, en de pc brengt zeg je toch ook niet dat er een nieuw moederbord in moet :') :P
In dit geval heeft de klant niet alleen de koeler verkeerd gemonteerd maar ook de CPU met een hamer verkeerd om in de socket geslagen.
pi_89601206
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 18:54 schreef Catch_me het volgende:
Ik ben in orde maar de remmen waren dus duidelijk niet in orde nadat ik hem heb laten repareren.

Ik moest op de snelweg een noodstop maken en trapte door mijn pedaal heen, boven op een andere auto met 120 km/h omdat ik geen remkracht meer had.

Ben er goed vanaf gekomen gelukkig, de auto helaas niet.
Dat was vanmorgen toch niet om 7-7.15 op de A58?! Ik reed daar en twee auto's achter me ging het verkeerd toen de boel ineens stopte, ik kon in m'n achteruitkijkspiegel de boel op elkaar zien rijden...

(had ik trouwens nog nooit zo gezien en was wel gek, eerst zie je lampen alle kanten opgaan, daarna zijn er een boel lampen uit...)
  maandag 6 december 2010 @ 20:26:34 #199
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_89601928
Wat was nou de oorzaak?

Als de monteur niet in staat was om de oorzaak van het euvel op te lossen en daardoor het verkeerde heeft vervangen, dan is dat m.i. niet jouw problemen.
Betaal de beste man de kosten die hij gemaakt heeft en laat hem zelf opdraaien voor de kosten die hij heeft moeten maken door zijn eigen foute giswerk.
So we just called him Fred
pi_89602537
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 18:54 schreef Catch_me het volgende:
Ik moest op de snelweg een noodstop maken en trapte door mijn pedaal heen, boven op een andere auto met 120 km/h omdat ik geen remkracht meer had.
Of bedoel je dat je veel te hard reed onder slechte weeromstandigeheden waaronder ijs.

Ja dan remt niemand meer natuurlijk :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')