Oh, dus omdat de rekening naar de producent zou gaan, kan ie maar lekker onbeperkt alles vervangen en aanklooien want de producent betaalt toch! Dat toont de mentaliteit van deze autoverkoper dan ook direct aan.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De dealer ging er in eerste instantie vanuit dat het onder de fabrieksgaranatie zou vallen (rekening gaat dan naar de producent), nu blijkt dat TS zelf heeft zitten te prutsen en dat veranderd natuurlijk de zaak drastisch.
Wat heeft dit in godsnaam met de autoverkoper te maken?quote:Op woensdag 3 november 2010 18:46 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Oh, dus omdat de rekening naar de producent zou gaan, kan ie maar lekker onbeperkt alles vervangen en aanklooien want de producent betaalt toch! Dat toont de mentaliteit van deze autoverkoper dan ook direct aan.
Wie de opdrachtgever is, is totaal niet relevant. Dat ding had gewoon goed gerepareerd moeten worden in een keer, in plaats van dat er geprutst is en vanalles zomaar vervangen is omdat er vanuit werd gegaan dat 'dat' onderdeel wel kapot zou zijn.
Trouwens, TS had de remklauwen een ander kleurtje gegeven. Dat had de dealer direct kunnen zien natuurlijk.
Geen idee wat er precies mis mee was, maar de dealer had foto's enzo gemaakt, dus daar zal ik vrijdag wel op zien wat er precies verkeerd is gegaan.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:15 schreef MouseOver het volgende:
Stomme actie, maar dat wist je zelf ook al.
Ik zit niet zo in de nieuwe auto's, maar is daar geen als-dan reparatieschema of standaard volgorde voor? Als daarin ook stond 'check de remklauwen' en de garage neemt aan dat die toch wel in orde zullen zijn ligt het risico van het nemen van die gok toch echt bij hun.
Wat was eigenlijk verkeerd met die klauw? Was het druk, of bewoog het blokje niet meer goed?
edit: oja, vergeet niet het oude ABS systeem mee te nemen als je toch moet lappen.
Het kwam er naar mijn mening op neer dat er werd gezegd dat TS uitging van garantie (betaald door de producent) en dat om die reden de autoverkoper daarom gewoon maar gewoon onbeperkt dure onderdelen zou kunnen bestellen en inbouwen zonder verder onderzoek.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:14 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Wat heeft dit in godsnaam met de autoverkoper te maken?
Een autoverkoper verkoopt auto's geen onderdelen. Omgquote:Op woensdag 3 november 2010 20:28 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Het kwam er naar mijn mening op neer dat er werd gezegd dat TS uitging van garantie (betaald door de producent) en dat om die reden de autoverkoper daarom gewoon maar gewoon onbeperkt dure onderdelen zou kunnen bestellen en inbouwen zonder verder onderzoek.
quote:Op woensdag 3 november 2010 20:28 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Het kwam er naar mijn mening op neer dat er werd gezegd dat TS uitging van garantie (betaald door de producent) en dat om die reden de autoverkoper daarom gewoon maar gewoon onbeperkt dure onderdelen zou kunnen bestellen en inbouwen. De kosten zouden immers toch voor de producent zijn immers.
Echter, nu blijkt dat TS zelf heeft lopen kloten en er dus dure onderdelen besteld zijn die niet besteld hadden hoeven te worden moet TS maar opdraaien voor de foute diagnose van de verkoper...
Ik neem de verkoper overigens niets kwalijk en zeg ook neit dat ie de boel bedondert, maar vind het wel opmerkelijk dat ie zulke dure dingen zomaar bestelt, zonder overleg. De dealer had nl. in een oogopslag kunnen zien dat er wijzigingen hadden plaatsgevonden aan de remklauwen (kleur) en met een paar vragen had ie ook kunnen weten dat TS eraan gekloot had.
Autoverkoper, dealer, autohandelaar, garagist, garagehouder, dealerbedrijf, autobedrijf. Je snapt wat ik bedoel hoop ik...quote:Op woensdag 3 november 2010 20:30 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Een autoverkoper verkoopt auto's geen onderdelen. Omg
Je moet het beestje bij de juiste naam benoemen.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:44 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Autoverkoper, dealer, autohandelaar, garagist, garagehouder, dealerbedrijf, autobedrijf. Je snapt wat ik bedoel hoop ik...
Maar ik moet de eerste autoverkoper van nieuwe auto's tegenkomen die geen onderdelen verkoopt. Opties zijn immers ook onderdelen want die worden op/aan de auto gemonteerd
Nee, dat zie ik niet. Ook tussen de garagehouder, de secretaresse, directeur en poetsjongen niet.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:44 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Je ziet het verschil niet tussen de werkplaats en een autoverkoper?
Vrouw dat zegt genoegquote:Op woensdag 3 november 2010 20:30 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Een autoverkoper verkoopt auto's geen onderdelen. Omg
Foutje hij heeft alleen aangegeven dat de auto niet goed remde, hij heeft verzwegen dat hij zelf aan de remklauwen geklust heeft en dat het ontluchten van het systeem niet lukte, en laat dat hier nu net essentiële informatie zijn.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:44 schreef Vagere_Hein het volgende:
Leuk al die mensen hier met kennis van auto's, maar geen enkele garage kan van zijn klanten verwachten dat ze inhoudelijk precies weten wat er mis is. TS is gewoon een leek en van hem kan alleen verwacht worden dat hij aangeeft welke functie van de auto niet werkt, en eventueel wat hij daarvoor met de auto uitgehaald heeft. En beide zaken heeft hij gedaan.
De auto is door TS nieuw gekocht, dan mag je als klant verwachten dat een terechte klacht onder garantie verholpen wordt, de garage ging hier dan ook vanuit, echter door het zelf rommelen verlies je wel de garantie op het desbetreffende onderdeel cq onderdelen.quote:Het is vervolgens aan de garage om uit te zoeken wat er precies mis is (en daarvoor betaalt een klant gewoon hoge uurtarieven) en dat heeft de garage overduidelijk niet goed gedaan. Da's onverantwoord, zeker als je zomaar even voor duizenden Euro's onderdelen bestelt, zonder te overleggen.
Ik zou zeggen dat de garage zijn poot stijf moet houden, ts heeft essentiële informatie bewust achter gehouden.quote:Poot stijfhouden dus en gewoon voorstellen om alleen de kosten te betalen voor het oplossen van het
daadwerkelijke probleem, want zij hebben echt slecht onderzoek gedaan.
Monteurskosten moet hij gewoon betalen, hij moet alleen onderhandelen om de materiaalprijs omlaag te krijgen.quote:En mocht het nou echt uit de klauwen lopen met dreigementen dan kun je ook nog voorstellen om een deel van de monteurskosten te betalen die gemaakt zijn bij het monteren van de onderdelen die je helemaal niet nodig had. Maar dat zou ik gewoon als laatste compromis voorstellen.
Dat verwacht de garage ook niet. De garage verwacht wel dat jij meldt wanneer je zelf hebt zitten klooien. Da's namelijk ook niet bepaald gebruikelijk he, voor een leek en zeker niet iets waar een garagehouder automatisch rekening mee moet houden.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:44 schreef Vagere_Hein het volgende:
Leuk al die mensen hier met kennis van auto's, maar geen enkele garage kan van zijn klanten verwachten dat ze inhoudelijk precies weten wat er mis is. TS is gewoon een leek en van hem kan alleen verwacht worden dat hij aangeeft welke functie van de auto niet werkt, en eventueel wat hij daarvoor met de auto uitgehaald heeft. En beide zaken heeft hij gedaan.
Zo vreemd is dat niet hoor, wie weet is hij zelf ook ooit begonnen als monteur en houd hij zijn vak een beetje bij.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:52 schreef Catch_me het volgende:
Het frappante is ook dat niet eens een monteur, maar de eigenaar van de zaak zelf de diagnose stelde. Mijn vermoeden is dan ook dat er simpelweg is doorgegeven dat het een simpel hoofdremcilindertje was die vervangen moest worden aan de betreffende monteur.
Prima, dat tweede heeft hij niet gedaan. Maar feit blijft dat de dealer een onderzoeksplicht heeft om alles te onderzoeken (en zeker voordat hij dure onderdelen gaat bestellen). En het is hierbij al helemaal niet relevant of er iets onder de garantie viel.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:37 schreef klipper het volgende:
[..]
Foutje hij heeft alleen aangegeven dat de auto niet goed remde, hij heeft verzwegen dat hij zelf aan de remklauwen geklust heeft en dat het ontluchten van het systeem niet lukte, en laat dat hier nu net essentiële informatie zijn.
[..]
De auto is door TS nieuw gekocht, dan mag je als klant verwachten dat een terechte klacht onder garantie verholpen wordt, de garage ging hier dan ook vanuit, echter door het zelf rommelen verlies je wel de garantie op het desbetreffende onderdeel cq onderdelen.
[..]
Ik zou zeggen dat de garage zijn poot stijf moet houden, ts heeft essentiële informatie bewust achter gehouden.
TS heeft dus verkeerde informatie verstrekt waarschijnlijk om onder betaling uit te komen van iets waarvan TS wist dat het niet onder garantie zou vallen.
[..]
Monteurskosten moet hij gewoon betalen, hij moet alleen onderhandelen om de materiaalprijs omlaag te krijgen.
Een goed argument hierbij is dat de genoemde prijzen waarschijnlijk de verkoopprijzen zijn en niet de inkoopprijzen, het zou oneerlijk om de verkoopprijs te berekenen.
En alleen de inkoopprijs betalen als je de onderdelen ook mee krijgt anders moet het nog lager worden.
Op het moment van het inleveren van de auto was ik ervan overtuigd dat de remmen zelf in orde waren en het ontluchten in principe ook. Dus zo gek vond ik het niet toen hij zei dat het de HRC was.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:58 schreef klipper het volgende:
[..]
Zo vreemd is dat niet hoor, wie weet is hij zelf ook ooit begonnen als monteur en houd hij zijn vak een beetje bij.
Wat ik dan weer frappant vindt is dat iemand die kan weten waar het probleem zit net doet of zijn neus bloed als hij de auto wegbrengt en het de dealer vervolgens zelf hoort zeggen dat het waarschijnlijk de hrc is dit terwijl de persoon die de auto komt inleveren juist moet weten dat het probleem waarschijnlijk wel ergens anders zou zitten.
Je zou eens kunnen beginnen met de hand in eigen boezem te steken en er op een schappelijke manier uit zien te komen, op de manier zoals je nu bezig bent zie ik het zwart voor je in.
Je waardeoordeel over de kansen van TS is volledig ongefundeerd. En als we het erover eens zijn dat het doel is dat TS de laagste kosten moet hebben, dan is die tactiek sowieso funest.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:58 schreef klipper het volgende:
[..]
Je zou eens kunnen beginnen met de hand in eigen boezem te steken en er op een schappelijke manier uit zien te komen, op de manier zoals je nu bezig bent zie ik het zwart voor je in.
Klopt. En geen enkele garage verwacht ook van z'n klanten dat zij dat weten. Uiteraard verwacht de garage ook niet dat de "leek" zelf aan z'n remsysteem gaat zitten knutselen.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:44 schreef Vagere_Hein het volgende:
Leuk al die mensen hier met kennis van auto's, maar geen enkele garage kan van zijn klanten verwachten dat ze inhoudelijk precies weten wat er mis is. TS is gewoon een leek en van hem kan alleen verwacht worden dat hij aangeeft welke functie van de auto niet werkt, en eventueel wat hij daarvoor met de auto uitgehaald heeft. En beide zaken heeft hij gedaan.
Ik vind het discutabel of zelfs die 1000 logisch is. Het ligt er maar aan of de garage, zonder dat jij iets gezegd hebt over wat je met de auto gedaan hebt, altijd 1000 uit had gegeven aan onderzoeks- en reparatiekosten. Aangezien de auto op drie gelegenheden onderzocht, dan wel verbouwd is, en die laatste twee keer in principe niet nodig waren als de garage zijn checklists gevolgd had bij de eerste keer, kun je die laatste twee eraf halen qua uren.quote:Op woensdag 3 november 2010 23:04 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Op het moment van het inleveren van de auto was ik ervan overtuigd dat de remmen zelf in orde waren en het ontluchten in principe ook. Dus zo gek vond ik het niet toen hij zei dat het de HRC was.
Lijkt me vrij logisch dat ik sowieso 1000 euro aan "onderzoekkosten" mag aftikken, maar ik ga natuurlijk niet voor onderdelen betalen die 1. niet in de auto zitten en 2. het probleem dus niet hebben opgelost.
Dat hij ze niet meer aan zijn leverancier kan terugsturen is niet mijn probleem.
Ik vind ¤ 1.000,- aan onderzoekskosten nogal buiten proportie eerlijk gezegd. Voor dat geld mag ie wel even op papier zetten welke stappen dan allemaal gedaan zijn, zodat je dat kan voorleggen bij de importeur. Best kans dat die zeggen dat die kosten nogal overdreven zijn.quote:Op woensdag 3 november 2010 23:04 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Op het moment van het inleveren van de auto was ik ervan overtuigd dat de remmen zelf in orde waren en het ontluchten in principe ook. Dus zo gek vond ik het niet toen hij zei dat het de HRC was.
Lijkt me vrij logisch dat ik sowieso 1000 euro aan "onderzoekkosten" mag aftikken, maar ik ga natuurlijk niet voor onderdelen betalen die 1. niet in de auto zitten en 2. het probleem dus niet hebben opgelost.
Dat hij ze niet meer aan zijn leverancier kan terugsturen is niet mijn probleem.
quote:Op donderdag 4 november 2010 01:05 schreef Inlognaam het volgende:
Maar om wat voor een auto gaat het nu eigenlijk? Merk, type?
Ik wil kunnen googlen wat die bewuste onderdelen op internet doen qua prijs want het zal me niets verbazen als ie voor de onderdelen die ie zgn niet kan terugsturen en onnodig heeft gekocht wel even een vette winst wil pakken terwijl ie ze dan evt ook voor de inkoopprijs kan verkopen.
Als ik de bedragen zie die bedrijven als Carglass, GlasGarage rekenen voor een ruitje... dan moet het - wil het voor beide een nette oplossing zijn - best wel flink goedkoper kunnen zonder er bij in te schieten. Beide zijn denk ik wel fout. TS met stilzwijgen over zn gepruts, verkopende partij over de verkeerde diagnose.
Je hebt een PM met het merk. Ivm (zeer kleine kans natuurlijk) meelezende partijen hou ik het topic vrij algemeen.quote:Op donderdag 4 november 2010 01:05 schreef Inlognaam het volgende:
Maar om wat voor een auto gaat het nu eigenlijk? Merk, type?
Toch een hoop geld voor wat verf op de remklauwenquote:
Je bent daarmee akkoord gegaan of was dat zijn voorstel?quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:10 schreef Catch_me het volgende:
Net bij de dealer geweest.
De rekening word 1500 euro want hij had "positieve" geluiden dat hij het ABS onderdeel van 2100 euro kon terugsturen. Hij ging het pas van de factuur halen als het zeker was, maar ik weet natuurlijk allang dat dat geregeld is en ik hoef pas te betalen als dat bevestigd is.
Verder bleek dat de achterste 2 klauwen verkeerd om gemonteerd warendus links zat rechts en andersom. Het enige verschil dat je dan krijgt is dat de remleiding boven aan je cilinder zit ipv onder, is ons dus niet opgevallen
Verder is de zaak voor mij nog niet klaar, het rempedaal gedraagt zich niet zo als toen ik hem kreeg cq een keihard rempedaal. Ze beweren dat ie gefixed is, maar ik heb nu een verdacht licht rempedaal.
Het is een voorstel, ze gingen aanstaande week nog kijken wat er aan de factuur gedaan wordt. Die 1500 euro komt dus voort uit 15 uur arbeid en een vervangen hoofdrem cilinder.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:10 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Je bent daarmee akkoord gegaan of was dat zijn voorstel?
Okay. Die 1500 en het afvoeren van de grootste kostenpost is natuurlijk zijn manier om jou akkoord te laten gaan met een te hoge rekening die door zijn wanprestatie veroorzaakt is.quote:Op vrijdag 5 november 2010 13:23 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Het is een voorstel, ze gingen aanstaande week nog kijken wat er aan de factuur gedaan wordt. Die 1500 euro komt dus voort uit 15 uur arbeid en een vervangen hoofdrem cilinder.
Ja dikke lul, je moet eerst lokaliseren waar het probleem zit. Als mijn PC het niet doet ga ik toch ook niet meteen een nieuwe voeding erin vrotten 'omdat die wel kapot zal zijn vanwege eerdere ervaring'?quote:Op woensdag 3 november 2010 14:53 schreef Jotwoo het volgende:
Is het zo heel gek van de dealer om te denken:
- nieuwe auto
- klant zegt alleen: remmen doen het slecht
- klant meldt niet dat hij zelf iets heeft verneukt dus waarschijnlijk: fabrieksfout (=garantie)
- ik ga vervangen wat er volgens mij kapot kan zijn, in overleg met klant
- dat kunnen de klauwen iig niet zijn, die gaan niet kapot (stukje ervaring)
- na alles vervangen te hebben, hey werkt toch niet..
- loopt hele auto grondig na: klauwen verkeerd gemonteerd?!?
- wtf, er heeft iemand gesleuteld, dat hadden ze niet verteld.
- DAT is dus GEEN garantie en ik ga de klant bellen om te overleggen wat we met de kosten doen
Lijkt mij eerlijk gezegd een hele normale manier van denken voor een dealer & domme fout van de TS.
Al moet je 20x naar de dokter omdat ze niet uit kunnen vogelen wat er aan de hand is met je, dan moet je toch 20x die rekening betalen. En zo is dat met auto's ook, en da's goed ook!quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:23 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik moet even heel hard lachen.. Je laat je zelfs nu met die 1500 euro nog hard naaien
Remmen nakijken, evt aan de computer hangen en een hoofdrem cilinder vervangen kost no way 15 uur tijd![]()
Dan hebben ze inmiddels je gehele onderstel er ook eens af gehad, gepoetst en terug opgezet
Als ie een 350 euro zou tellen kom je op een reeeler bedrag uit.
Dat hun zomaar iets vervangen omdat HUN een verkeerde diagnose stellen is gewoon dom..
Natuurlijk is het voor hun makkelijker als je zegt wat je gedaan hebt, maar wat voor beschrijving je ook geeft; de garage behoort het gewoon fatsoenlijk na te kijken.
Dikke vette pech. Het is je eigen schuld.quote:Op vrijdag 5 november 2010 13:26 schreef Catch_me het volgende:
Verder natuurlijk erg dom dat de achterste 2 verkeerd om zaten... als we dat hadden geweten was het uitgedraaid op een simpel klusje dat ik zelf nog wel had kunnen doen
Als jij naar de dokter gaat en die roept, jah een nieuwe knieschijf, oh nog niet opgelost, Nou een pacemaker dan maar, hmm... nee nog niet... Joh we stoppen een nieuwe nier erin... en als laatste komt ie erachter dat je vinger gebroken hoef je er niet op te rekenen dat je de vorige operaties moet betalen hoorquote:Op vrijdag 5 november 2010 16:54 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Al moet je 20x naar de dokter omdat ze niet uit kunnen vogelen wat er aan de hand is met je, dan moet je toch 20x die rekening betalen. En zo is dat met auto's ook, en da's goed ook!
Gaat alles wel goed met je voor de restquote:Op vrijdag 5 november 2010 17:06 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dikke vette pech. Het is je eigen schuld.
Je hebt met de remmen liggen kloten en dan is er wat mis mee. Dat had je gewoon moeten vertellen tegen die monteur, dan was dit alles je bespaard gebleven.
Je zegt zelf dat je geen verstand hebt van auto's, waas er dan ook niet aan gaan sleutelen.
Ik vind dat je fijn zelf volledig voor de kosten mag opdraaien.
Exactly...quote:Op vrijdag 5 november 2010 17:18 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Als jij naar de dokter gaat en die roept, jah een nieuwe knieschijf, oh nog niet opgelost, Nou een pacemaker dan maar, hmm... nee nog niet... Joh we stoppen een nieuwe nier erin... en als laatste komt ie erachter dat je vinger gebroken hoef je er niet op te rekenen dat je de vorige operaties moet betalen hoor
De vraag is of ze jou als klant willen; hou ons vooral op de hoogtequote:Op zondag 7 november 2010 21:21 schreef Catch_me het volgende:
voor hem nog 10 andere bedrijven in de buurt die graag een klant erbij hebben
dat vroeg ik me ook al af.quote:Op maandag 15 november 2010 19:37 schreef probeer het volgende:
ligt t nu aan mij of heeft de monteur gewoon gemeld dat hij een nieuw ABS systeem zou gaan bestellen?
"De week daarop dus, alweer dinsdag heb ik eens gebeld hoe het met mijn auto was. De dealer vertelde me dat ze de HRC vervangen hadden, maar dat het probleem niet daar lag. Ze gingen bij de importeur een nieuw ABS systeem bestellen en dat zou dezelfde week nog helemaal goed komen"
misschien het moment geweest om te vragen hoeveel dat eventueel zou gaan kosten, of dit daadwerkelijk het probleem zou verhelpen, en zo niet, dat je dan niet voor die extra kosten opdraait?
Heb hem even aangevuld zoals het hoort...quote:Op woensdag 3 november 2010 14:53 schreef Jotwoo het volgende:
Is het zo heel gek van de dealer om te denken:
- nieuwe auto
- klant zegt alleen: remmen doen het slecht
- klant meldt niet dat hij zelf iets heeft verneukt dus waarschijnlijk: fabrieksfout (=garantie)
- ik kijk even naar de auto, en HEY VERREK, de remklauwen zijn overgespoten
- ik kijk in het klantdossier en zie dat dit overspuiten niet is gebeurd door mijn monteurs
- ik ga vervangen wat er volgens mij kapot kan zijn, in overleg met klant
- dat kunnen de klauwen iig niet zijn, die gaan niet kapot (stukje ervaring)
- na alles vervangen te hebben, hey werkt toch niet..
- loopt hele auto grondig na: klauwen verkeerd gemonteerd?!?
- wtf, er heeft iemand gesleuteld, dat hadden ze niet verteld.
- DAT is dus GEEN garantie en ik ga de klant bellen om te overleggen wat we met de kosten moeten doen
Lijkt mij eerlijk gezegd een hele normale manier van denken voor een dealer & domme fout van de TS dealer.
Daar zit hem de crux.quote:Op maandag 15 november 2010 19:37 schreef probeer het volgende:
ligt t nu aan mij of heeft de monteur gewoon gemeld dat hij een nieuw ABS systeem zou gaan bestellen?
"De week daarop dus, alweer dinsdag heb ik eens gebeld hoe het met mijn auto was. De dealer vertelde me dat ze de HRC vervangen hadden, maar dat het probleem niet daar lag. Ze gingen bij de importeur een nieuw ABS systeem bestellen en dat zou dezelfde week nog helemaal goed komen"
misschien het moment geweest om te vragen hoeveel dat eventueel zou gaan kosten, of dit daadwerkelijk het probleem zou verhelpen, en zo niet, dat je dan niet voor die extra kosten opdraait?
zie het probleem niet. waar de monteur niet weet dat dit niet onder de garantie gaat vallen, was dat hopelijk op dat moment bij TS zelf wel duidelijk, hij heeft er immers zelf aan lopen knoeien. dus.. nog steeds:quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:27 schreef Ikzanik het volgende:
[..]
Daar zit hem de crux.
Het was een auto met garantie. Die dealer heeft aangenomen dat het een garantieprobleem was, en dus niet met de klant overlegt over de prijs. Pas later kwam de monteur er achter dat met de remmen geknoeid was en dat het dus geen garantiegeval was.
TS heeft natuurlijk ook bewust halve informatie gegeven, omdat hij ook wel wist dat hij zou moeten dokken als ze garage wist dat hij zelf heeft lopen sleutelen. Zo hoopte hij natuurlijk dat het onder garantie toch gerepareerd zou worden.
TS heeft nu pech dat de garage zich rot heeft lopen zoeken en uiteindelijk toch ontdekt heeft dat hij heeft lopen rommelen. Wat mij betreft reden genoeg om gewoon de volle mep in rekening te brengen.
+ dat je op dat moment aangeeft dat t niet onder de garantie gaat vallen, omdat zelf geknoeid.quote:misschien het moment geweest om te vragen hoeveel dat eventueel zou gaan kosten, of dit daadwerkelijk het probleem zou verhelpen, en zo niet, dat je dan niet voor die extra kosten opdraait?
Alsof de dealer onthoudt welke kleur je remmen hebbenquote:Op dinsdag 16 november 2010 09:56 schreef MichelBtje het volgende:
[..]
Heb hem even aangevuld zoals het hoort...
Een dealer gaat er niet vanuit dat er dingen verkeerd op een auto zitten als hij die auto heeft verkocht in nieuwstaat.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:10 schreef Catch_me het volgende:
Net bij de dealer geweest.
De rekening word 1500 euro want hij had "positieve" geluiden dat hij het ABS onderdeel van 2100 euro kon terugsturen. Hij ging het pas van de factuur halen als het zeker was, maar ik weet natuurlijk allang dat dat geregeld is en ik hoef pas te betalen als dat bevestigd is.
Verder bleek dat de achterste 2 klauwen verkeerd om gemonteerd warendus links zat rechts en andersom. Het enige verschil dat je dan krijgt is dat de remleiding boven aan je cilinder zit ipv onder, is ons dus niet opgevallen
Verder is de zaak voor mij nog niet klaar, het rempedaal gedraagt zich niet zo als toen ik hem kreeg cq een keihard rempedaal. Ze beweren dat ie gefixed is, maar ik heb nu een verdacht licht rempedaal.
Ehm, ik kan alleen maar concluderen dat wij het eens zijn.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:13 schreef probeer het volgende:
[..]
zie het probleem niet. waar de monteur niet weet dat dit niet onder de garantie gaat vallen, was dat hopelijk op dat moment bij TS zelf wel duidelijk, hij heeft er immers zelf aan lopen knoeien. dus.. nog steeds:
[..]
+ dat je op dat moment aangeeft dat t niet onder de garantie gaat vallen, omdat zelf geknoeid.
die monteur neemt bij bestellen dus, door zwijgen van TS, aan dat het onder de garantie gaat vallen. vind ik het aardig van em dat ie een 3k kostend onderdeel besteld. als hij er dan later achterkomt dat TS zn garantie verneukt heeft zou ik daar ook geld voor willen zien ja..
(dit helemaal losstaande van de discussie over het verzwijgen vs bestellen onnodige onderdelen, wat imo aan beiden te wijten valt, TS niet informeren, monteur niet ff simpele conclusie trekken na zien geverfde remschijven)
heel mooiquote:Op maandag 22 november 2010 11:28 schreef Ikzanik het volgende:
[..]
Ehm, ik kan alleen maar concluderen dat wij het eens zijn.
Die HRC hoef je dus niet te betalen, aangezien daar niks mis mee wasquote:Op dinsdag 30 november 2010 21:45 schreef Catch_me het volgende:
Oh ik keek in m'n brievenbus en daar zat de rekening inBlijkt dus te gaan om een tegoed van 2000 euro (teruggestuurde ABS blok) wat dus een restant van 1500 euro maakt.
1200 euro onderzoekskosten en 300,- voor een hoofdremcilinder.
Heb dus even een emailtje gestuurd wanneer ik de in rekening gebrachte HRC kan komen ophalen, tenslotte is deze in rekening gebracht en was er met de oude (ik weet niet of er nu de oude of nieuwe in zit) niks mis
Het maakt heel wat uit of de remmen zo maar slecht werken of omdat jij geknutseld hebben. Wat je hier aanneemt is debiel. Als ze alles na lopen moet je ook niet gek kijken dat ze daar ook langer mee bezig zijn, als daar geen reden toe is dan gaan ze dat niet snel doornemen.quote:Ik ben een klant en heb verder geen verstand van auto's. Als ik zeg dat m'n remmen slecht werken neem ik aan dat ze eerst de boel nalopen op bijv lekkages/slijtage.
Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je eerst controleert of je wel gelijk hebt, voordat je onderdelen gaat bestellen van 1000+ euro? Gewoon risico beperken.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:13 schreef Fokski het volgende:
[..]
Het maakt heel wat uit of de remmen zo maar slecht werken of omdat jij geknutseld hebben. Wat je hier aanneemt is debiel. Als ze alles na lopen moet je ook niet gek kijken dat ze daar ook langer mee bezig zijn, als daar geen reden toe is dan gaan ze dat niet snel doornemen.
Als je videokaart niet werkt en je de computerdealer verteld dat de videokaart het niet doet zonder aan te geven dat het komt omdat je een gedeelte van de videokaart losgeschroefd hebt zodat je het een ander kleurtje hebt kunnen geven dan maakt het wel een verschil. De computerdealer besteld een videokaart omdat de videokaartenmaker de kosten op zich neemt maar die videokaartenmaker komt erachter dat er met de verfkwast geknoeid is. Ongekend! Wat zal de computerdealer doen, al de videokaarten die er langskomen met een defect doornemen of accepteren dat er voor een videokaart onterecht garantie wordt geclaimd bij de videokaartenmaker?quote:Op zondag 5 december 2010 01:49 schreef twiFight het volgende:
[..]
Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je eerst controleert of je wel gelijk hebt, voordat je onderdelen gaat bestellen van 1000+ euro? Gewoon risico beperken.
Als mijn PC stuk is dan ga ik ook maar niet lukraak een videokaart bestellen en dan kijken of dat het oplost. Dat check ik van te voren en dan pas bestel ik een nieuwe.
Rustig maar, jongen. 'Wilt' is niet zo heel vreemd. Lees dit maar eens rustig door:quote:
Als de gebruiker fouten krijgt maar niet weet dat het aan dat likje verf kan liggen, dan brengt die 'm terug. Als PC boer zet ik ALTIJD eerst een andere videokaart er in om te zien op dat het probleem oplost. Eerder ga ik geen nieuwe bestellen, tenzij ik er niet uit kom of het onderdeel te duur is om een reserve van te hebben liggen, dan stuur ik 'm wel op naar de fabrikant, maar dan kijk ik eerst heel goed alle onderdelen na en zie ik zelf ook wel dat er met de kaart is geknoeid. Ik snap niet waarom dat bij autos anders moet zijn, laat staan als ik ook nog eens een order plaats voor meer dan duizend euro.quote:Op zondag 5 december 2010 08:37 schreef Fokski het volgende:
[..]
Als je videokaart niet werkt en je de computerdealer verteld dat de videokaart het niet doet zonder aan te geven dat het komt omdat je een gedeelte van de videokaart losgeschroefd hebt zodat je het een ander kleurtje hebt kunnen geven dan maakt het wel een verschil. De computerdealer besteld een videokaart omdat de videokaartenmaker de kosten op zich neemt maar die videokaartenmaker komt erachter dat er met de verfkwast geknoeid is. Ongekend! Wat zal de computerdealer doen, al de videokaarten die er langskomen met een defect doornemen of accepteren dat er voor een videokaart onterecht garantie wordt geclaimd bij de videokaartenmaker?
Je kunt op het oog zien dat die klauwen verkeerd om zitten en de leidingen de verkeerde kant uitlopen, en de monteur heeft er met z'n neus opgehangen om te ontluchten. Geen onbelangrijk aspect dacht ik zo.quote:Op zondag 5 december 2010 08:37 schreef Fokski het volgende:
[..]
Als je videokaart niet werkt en je de computerdealer verteld dat de videokaart het niet doet zonder aan te geven dat het komt omdat je een gedeelte van de videokaart losgeschroefd hebt zodat je het een ander kleurtje hebt kunnen geven dan maakt het wel een verschil. De computerdealer besteld een videokaart omdat de videokaartenmaker de kosten op zich neemt maar die videokaartenmaker komt erachter dat er met de verfkwast geknoeid is. Ongekend! Wat zal de computerdealer doen, al de videokaarten die er langskomen met een defect doornemen of accepteren dat er voor een videokaart onterecht garantie wordt geclaimd bij de videokaartenmaker?
Jij moet gewoon aangeven als je iets uitgespookt hebt en jij weet zelfs wel waarom je dat niet gedaan hebt. Je hebt het niet aangegeven omdat je had gehoopt dat de dealer niet zou zien wat je gedaan hebt en zodoende toch aanspraak kon maken op de garantie. Als het een ander onterecht 3600 euro kost dan is het je best maar als het jou een paar stuivers kost omdat je zaken verzwijgt weet je ineens wel wat je moet aannemen of niet en wat normaal is of niet.
Gelukkig maar dat die PC niet op een brug hoeft en geen nieuw ABS syteem nodig heeft. Anders ben je wel heel lang bezig om te kijken of dat het probleem oplost.quote:Op zondag 5 december 2010 22:02 schreef twiFight het volgende:
[..]
Als PC boer zet ik ALTIJD eerst een andere videokaart er in om te zien op dat het probleem oplost.
Helemaal met je eens. Roepen dat je een klant bent en geen verstand hebt van auto's maar wel net zo lief het remsysteem demonteren en weer (verkeerd) monteren? En als de dealer dat niet meteen ziet omdat TS het niet vertelt en omdat het om een nieuwe auto gaat, de schuld bij de dealer leggen?quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:13 schreef Fokski het volgende:
[..]
Het maakt heel wat uit of de remmen zo maar slecht werken of omdat jij geknutseld hebben. Wat je hier aanneemt is debiel. Als ze alles na lopen moet je ook niet gek kijken dat ze daar ook langer mee bezig zijn, als daar geen reden toe is dan gaan ze dat niet snel doornemen.
Godverdomme net een heel mooi verhaal zitten typen klik ik per ongeluk op de back-knop op mijn muis. grrr. Het was iets met 'ik ben het met je eens' en 'blijkbaar werkt het niet zo bij monteurs' en 'TS is een sukkel dattie niks heeft gezegd en hoopte dat het zichzelf binnen de garantie zou oplossen'.quote:Op maandag 6 december 2010 11:35 schreef twiFight het volgende:
Ik heb wel vaker meerdere dagen nodig gehad om een probleem te lokaliseren hoor. Ik snap niet waarom lukraak een duur nieuw onderdeel bestellen daarbij helpt. Dat het alleen maar meer geld kan kosten blijkt hier wel weer. Als garage kun je die gok nemen en gelijk een nieuw onderdeel bestellen in de hoop dat het probleem wel opgelost is en je dus de kosten en tijd voor het onderzoek bespaart, maar dan moet je dat risico zelf dragen en niet je klant opdringen.
Je zou maar een 2ehandse auto gekocht hebben waar mensen zoiets geprobeerd hebben, en daarna teruggaan. Leuk om dan te horen dat het je 3600 euro gaat kostenquote:Op maandag 6 december 2010 11:43 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Helemaal met je eens. Roepen dat je een klant bent en geen verstand hebt van auto's maar wel net zo lief het remsysteem demonteren en weer (verkeerd) monteren? En als de dealer dat niet meteen ziet omdat TS het niet vertelt en omdat het om een nieuwe auto gaat, de schuld bij de dealer leggen?
Koop jij een tweedehands auto zonder een proefrit te maken? Aangezien zijn remmen niet meer werkten zou je dat namelijk vrij snel door moeten hebben. Overigens zijn nieuwe en tweedehands autos niet bepaald met elkaar te vergelijken.quote:Op maandag 6 december 2010 13:32 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Je zou maar een 2ehandse auto gekocht hebben waar mensen zoiets geprobeerd hebben, en daarna teruggaan. Leuk om dan te horen dat het je 3600 euro gaat kosten
TS heeft geen verstand van autos dus had hij met zijn handen van het remsysteem af moeten blijven. Als hij dan toch aan het remsysteem gaat sleutelen waarna de remmen het niet meer doen, dan had hij dat moeten melden bij de dealer. De dealer wordt geconfronteerd met een nieuwe auto waarvan de remmen het ineens niet meer doen dus ik kan me voorstellen dat hij een andere methodiek hanteert om de auto te repareren als de methodiek die hij zou gebruiken als TS eerlijk gezegd had dat hij het remsysteem had gedemonteerd en daarna gemonteerd.quote:Natuurlijk hoort de dealer het te zien! Hun hebben verstand van auto's... Ze hebben ervoor geleerd, en tijdens controle had je makkelijk zoiets kunnen zien.
Een PC-reparatie vergelijken met een auto-reparatie.quote:als PC vergelijking; als een klant de cpu koeler verkeerd op zet, waardoor deze geen contact maakt, en de pc brengt zeg je toch ook niet dat er een nieuw moederbord in moet![]()
Nee, dit roept om meer details en eventueel een foto. Of meerdere foto's.quote:Op maandag 6 december 2010 18:18 schreef Catch_me het volgende:
Heb de auto al totalloss gereden en een schadeclaim bij de dealer gelegd die wel een stukkie hoger is dan 3600 euro.
Topic kan op slot
Een claim bij de dealer neerleggen omdat jij niet kan rijden?quote:Op maandag 6 december 2010 18:18 schreef Catch_me het volgende:
Heb de auto al totalloss gereden en een schadeclaim bij de dealer gelegd die wel een stukkie hoger is dan 3600 euro.
Topic kan op slot
Hmmm.. Nu ben ik echt benieuwd wat de dealer gaat zeggen..quote:Op maandag 6 december 2010 18:54 schreef Catch_me het volgende:
Ik ben in orde maar de remmen waren dus duidelijk niet in orde nadat ik hem heb laten repareren.
Ik moest op de snelweg een noodstop maken en trapte door mijn pedaal heen, boven op een andere auto met 120 km/h omdat ik geen remkracht meer had.
Ben er goed vanaf gekomen gelukkig, de auto helaas niet.
Gokje: de dealer gaat helemaal niets zeggen zonder dat er technisch onderzoek is uitgevoerd om vast te stellen of de remmen echt weigerden of dat TS gewoon niet genoeg afstand hield.quote:Op maandag 6 december 2010 19:28 schreef heroftw het volgende:
[..]
Hmmm.. Nu ben ik echt benieuwd wat de dealer gaat zeggen..
[volg topic]
In dit geval heeft de klant niet alleen de koeler verkeerd gemonteerd maar ook de CPU met een hamer verkeerd om in de socket geslagen.quote:Op maandag 6 december 2010 13:32 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Je zou maar een 2ehandse auto gekocht hebben waar mensen zoiets geprobeerd hebben, en daarna teruggaan. Leuk om dan te horen dat het je 3600 euro gaat kosten
Natuurlijk hoort de dealer het te zien! Hun hebben verstand van auto's... Ze hebben ervoor geleerd, en tijdens controle had je makkelijk zoiets kunnen zien.
als PC vergelijking; als een klant de cpu koeler verkeerd op zet, waardoor deze geen contact maakt, en de pc brengt zeg je toch ook niet dat er een nieuw moederbord in moet![]()
Dat was vanmorgen toch niet om 7-7.15 op de A58?! Ik reed daar en twee auto's achter me ging het verkeerd toen de boel ineens stopte, ik kon in m'n achteruitkijkspiegel de boel op elkaar zien rijden...quote:Op maandag 6 december 2010 18:54 schreef Catch_me het volgende:
Ik ben in orde maar de remmen waren dus duidelijk niet in orde nadat ik hem heb laten repareren.
Ik moest op de snelweg een noodstop maken en trapte door mijn pedaal heen, boven op een andere auto met 120 km/h omdat ik geen remkracht meer had.
Ben er goed vanaf gekomen gelukkig, de auto helaas niet.
Of bedoel je dat je veel te hard reed onder slechte weeromstandigeheden waaronder ijs.quote:Op maandag 6 december 2010 18:54 schreef Catch_me het volgende:
Ik moest op de snelweg een noodstop maken en trapte door mijn pedaal heen, boven op een andere auto met 120 km/h omdat ik geen remkracht meer had.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |