abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88285163
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:28 schreef Catch_me het volgende:
Hoi :)!

Een tijdje geleden heb ik bij mijn nieuwe auto alle 4 de remklauwen van een ander kleurtje voorzien. Alles ging goed, totdat we het remsysteem gingen ontluchten. Na 2 volle dagen ontluchten de conclusie getrokken dat het verstandiger was hem naar de dealer te brengen omdat het ons niet lukte.
Je hebt er dus minder verstand van dan gedacht, aangezien het je niet lukte neem ik aan dat je ook je eigen werkzaamheden eerst gecontroleerd hebt voordat je tot deze conclusie kwam.
Immers eerst functioneerde het prima totdat jezelf ging klooien.
quote:
Daar met half werkende remmen en een gangetje van 30 km/h :') heen gereden en gezegd dat m'n remmen/rempedaal het niet zo best deden. De beste man ging een "diagnose" volgens hem stellen, en na 1 x het pedaal in trappen wist ie zeker dat de hoofdrem cilinder kapot was. Prima, er zou een nieuwe besteld worden, en de week daarop (het was zaterdag) kon ik hem ophalen.
Je krijgt je systeem niet ontlucht en ga er vervolgens ook nog mee rijden 8)7 , grote kans dat je hrc dan inderdaad defect gaat, beter was het om hem op te laten halen.
Je kennis de automonteur wist dit ook niet?
Het is wel je tweede domme fout.
quote:
De week daarop dus, alweer dinsdag heb ik eens gebeld hoe het met mijn auto was. De dealer vertelde me dat ze de HRC vervangen hadden, maar dat het probleem niet daar lag. Ze gingen bij de importeur een nieuw ABS systeem bestellen en dat zou dezelfde week nog helemaal goed komen :)
Tja niet onbegrijpelijk dat ze vervolgens daaraan denken.
Je bent toch niet vergeten om te melden dat jezelf geklust had aan de auto, ohja dat heb je wel, je derde domme fout.
quote:
Niet dus.
Ik word vanmiddag gebeld dat mijn auto klaar is, maar dat de beste man (bedrijfsleider) eerst even rond de tafel wilt zitten omdat de remklauwen niet waren zoals ze 2 maanden geleden afgeleverd waren.
Zeer logisch, de beste man constateert dat er aan de auto gerommeld is en dat deze dus niet aan de fabrieksspecificatie zoals afgeleverd voldeed.
quote:
Er bleek een remklauw niet goed gemonteerd te zijn en daar lag de oorzaak.
Dus toch veel minder verstand ervan dan je dacht te hebben.
Een fout kan iedereen maken, maar als het vervolgens niet lukt dan ga je toch eerst je werkzaamheden controleren voordat je verder gaat.
Laten we het er maar op houden dat een ezel slimmer is.
quote:
2_3288659 ()De dealer beweerd dat hij nu rond de 3500 euro kosten heeft gemaakt (ABS + HRC) en dat de importeur de onderdelen (gewoon goede dus) niet wilt terugnemen. Hij wilt dus bespreken wie er voor de kosten gaat opdraaien.
Ook zeer logisch, immers deze onderdelen zijn gemonteerd geweest en het blijkt dus geen garantie kwestie te zijn maar ondeugdelijk werk van een amateur.
Sowieso klussen aan iets waar nog volop garantie op zit is natuurlijk van den zotte als je er geen verstand van hebt, laat het dan door de garage uitvoeren.
quote:
Een heel verhaal dat ze foto's hadden genomen, en waarom ik dat niet gezegd had tijdens het aanbieden ter reparatie.
Dat vraag ik mij dus ook af, hiermee heb je essentiële informatie achter gehouden.
quote:
Tja, ik ben geen monteur en mijn diagnose was dat de remmen het niet deden. Ik neem aan dat daar experts werken die dingen aan mijn auto vervangen, en verder kijken dan hun neus lang is voordat ze
onderdelen van meer dan 3000 euro gaan bestellen. Beetje vreemd dus dat ze pas na 1.5 week erachter komen dat er iets met de remmen zelf is :')
Erg triest dat je op deze manier reageert, je wilde gewoon je fout verdoezelen en hoopte op het feit dat de reparatie onder garantie zou vallen, het is immers een nieuwe auto.
Dat de garage de remklauwen niet als eerste bekijkt is niet meer dan logisch, immers het systeem werkte goed toen de nieuwe auto de garage verlaten had, de verwachting was dan ook niet anders dan dat de remklauwen wel in orde zouden zijn.
Je bent gewoon een enorme oet*** om essentiële informatie achter te houden en vervolgens te gaan klagen.
quote:
De afspraak is dat ik hem ga bellen wanneer ik langs kom "om met een kopje koffie" te babbelen over de situatie. Morgen ga ik hem even bellen om te zeggen dat ik vrijdagochtend voor z'n deur sta. Tot die tijd is mijn auto "gegijzeld" neem ik aan?
Hopelijk laat hij je een zo hoog mogelijk bedrag betalen, kan me heel goed voorstellen dat die garage jou liever kwijt dan rijk bent.
quote:
Weet iemand wat ik het beste kan doen? Ik weet wel dat ik mijn onderhoudsbeurten niet daar meer ga doen in de toekomst :D!
Daar zal je de garage een hoop plezier mee doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door klipper op 03-11-2010 18:48:01 ]
  woensdag 3 november 2010 @ 13:56:16 #77
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88285535
Een verkeerd gemonteerde remklauw.. Dat is toch niet zo moeilijk te vinden?

Neem aan dat ze alvorens te prutsen dat ding even op de testbank zetten en de remvertraging meten. In dat geval zien ze vast wel dat de remvertraging van die bewuste klauw niet klopt en zouden ze m.i. ook wel moeten beginnen af te vragen waarom juist die rem slecht werkt.

Ik vind die 3600 euro een behoorlijk bedrag en zou denk ik even wat dealers bellen om te vragen wat het bewuste onderdeel werkelijk klopt. En dan in het laatste geval aanbieden om de inkoopprijs anders maar te betalen.
Ook hoi !
pi_88285670
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 13:56 schreef Inlognaam het volgende:
Een verkeerd gemonteerde remklauw.. Dat is toch niet zo moeilijk te vinden?

Neem aan dat ze alvorens te prutsen dat ding even op de testbank zetten en de remvertraging meten. In dat geval zien ze vast wel dat de remvertraging van die bewuste klauw niet klopt en zouden ze m.i. ook wel moeten beginnen af te vragen waarom juist die rem slecht werkt.

Ik vind die 3600 euro een behoorlijk bedrag en zou denk ik even wat dealers bellen om te vragen wat het bewuste onderdeel werkelijk klopt. En dan in het laatste geval aanbieden om de inkoopprijs anders maar te betalen.
kan je natuurlijk wel op de remmenbank zetten, maar als je geen druk hebt zullen de overige 3 remmen ook weinig doen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 3 november 2010 @ 14:08:21 #79
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88286064
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 13:56 schreef Inlognaam het volgende:
Een verkeerd gemonteerde remklauw.. Dat is toch niet zo moeilijk te vinden?

Neem aan dat ze alvorens te prutsen dat ding even op de testbank zetten en de remvertraging meten. In dat geval zien ze vast wel dat de remvertraging van die bewuste klauw niet klopt en zouden ze m.i. ook wel moeten beginnen af te vragen waarom juist die rem slecht werkt.

Ik vind die 3600 euro een behoorlijk bedrag en zou denk ik even wat dealers bellen om te vragen wat het bewuste onderdeel werkelijk klopt. En dan in het laatste geval aanbieden om de inkoopprijs anders maar te betalen.
Ik heb de dealer vanochtend gebeld om een afspraak te maken om te babbelen en gelijk gezegd dat ik per email/fax een specificatie wil hebben van de totale kosten. De beste man sprong gelijk in de verdediging, maar een specificatie zou geen probleem zijn.

Dat was 4 uur geleden, heb nog geen email/fax gehad met een specificatie dus als ik om 1600u nog niks heb hang ik weer aan de lijn.

@Klipper: De garage denkt waarschijnlijk dat ze het makkelijk afdoen door een dealtje te sluiten van ik roep maar wat 1600 euro. Die euro's zijn ze dubbel en dwars weer kwijt als ik daar met mijn auto nooit meer terugkeer, en de slechte mond-tot-mondreclame natuurlijk.

Zijn verlies, niet de mijne. Ik ga wel lekker naar de concurrent die 10 minuutjes verder rijden is :7
Op elke fokker past een bril.
  woensdag 3 november 2010 @ 14:09:28 #80
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_88286108
Ik ga voor Occam's Razor: de dealer is gewoon een gast die loopt te prutsen en makkelijk wil scoren op een timide adolescent :)
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 3 november 2010 @ 14:12:40 #81
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_88286252
Ik zou echt niet voor een gulden middenweg gaan in dit geval hoor TS, gewoon betalen voor de manuren en eventuele onderzoekskosten en dat is het dan wel.
Als hij gedegen onderzoek had gedaan, had het aantal manuren ook lager uitgevallen gok ik zo, dus hij moet niet zo zeuren. :+
pi_88286292
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 14:09 schreef Catbert het volgende:
Ik ga voor Occam's Razor: de dealer is gewoon een gast die loopt te prutsen en makkelijk wil scoren op een timide adolescent :)
Je denkt gooi er maar een wetenschappelijk term tegen aan dan geloven ze me wel. _O-

Aangezien juist de dealer occam's razor heeft toegepast door ervan uit te gaan dat het een nieuwe auto is en er dus niets mis met de remklauwen zou moeten zijn zou ik zeggen dat juist de TS een probleem heeft.

Bij de meeste apparaten vervalt de garantie wanneer je er zelf aan loopt te klooien.
  woensdag 3 november 2010 @ 14:18:56 #83
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_88286516
quote:
Op woensdag 3 november 2010 14:13 schreef Basp1 het volgende:
Je denkt gooi er maar een wetenschappelijk term tegen aan dan geloven ze me wel. _O-
Wat is er wetenschappelijk aan die term? Dat is net zo wetenschappelijk als "Het zwaard van damocles" :')

quote:
Aangezien juist de dealer occam's razor heeft toegepast door ervan uit te gaan dat het een nieuwe auto is en er dus niets mis met de remklauwen zou moeten zijn zou ik zeggen dat juist de TS een probleem heeft.
Dan is het nogal een slechte automonteur lijkt me. Met mijn beperkte kennis lijkt het me niet meer dan logisch naar de remleidingen e.d. te gaan kijken als er problemen zijn met de remmen. En dat dan ook te TESTEN in plaats van doodleuk nieuwe te bestellen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_88287066
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 14:18 schreef Catbert het volgende:

[..]

Wat is er wetenschappelijk aan die term? Dat is net zo wetenschappelijk als "Het zwaard van damocles" :')
[..]

Dan is het nogal een slechte automonteur lijkt me. Met mijn beperkte kennis lijkt het me niet meer dan logisch naar de remleidingen e.d. te gaan kijken als er problemen zijn met de remmen. En dat dan ook te TESTEN in plaats van doodleuk nieuwe te bestellen.
Wat heeft dit geschil te maken met entiteiten dan? :')

Het is overigens typisch dealer gedrag om lukraak allerlei onderdelen te bestellen in de hoop dat het vervangen van die onderdelen het probleem oplost. Stel je voor dat je daadwerkelijk moeite moet doen om een diagnose te stellen.
  woensdag 3 november 2010 @ 14:40:45 #85
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_88287317
quote:
Op woensdag 3 november 2010 14:34 schreef 1299 het volgende:
Wat heeft dit geschil te maken met entiteiten dan? :')
Wut?

quote:
Het is overigens typisch dealer gedrag om lukraak allerlei onderdelen te bestellen in de hoop dat het vervangen van die onderdelen het probleem oplost. Stel je voor dat je daadwerkelijk moeite moet doen om een diagnose te stellen.
Inderdaad. Dus ik zie z'n dealer graag teruggepakt worden. Beter dan zonder mokken maar die kosten lappen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_88287816
Is het zo heel gek van de dealer om te denken:

- nieuwe auto
- klant zegt alleen: remmen doen het slecht
- klant meldt niet dat hij zelf iets heeft verneukt dus waarschijnlijk: fabrieksfout (=garantie)
- ik ga vervangen wat er volgens mij kapot kan zijn, in overleg met klant
- dat kunnen de klauwen iig niet zijn, die gaan niet kapot (stukje ervaring)
- na alles vervangen te hebben, hey werkt toch niet..
- loopt hele auto grondig na: klauwen verkeerd gemonteerd?!?
- wtf, er heeft iemand gesleuteld, dat hadden ze niet verteld.
- DAT is dus GEEN garantie en ik ga de klant bellen om te overleggen wat we met de kosten doen

Lijkt mij eerlijk gezegd een hele normale manier van denken voor een dealer & domme fout van de TS.
pi_88288362
De kans dat bij een nieuwe auto de hoofdremcillinder kapot is lijkt me niet aanmerkelijk groter dan dat het probleem bij de remmen te zien is.

Sowieso geeft de TS aan dat remklauwen geverfd te hebben. Dit hadden ze direct kunnen constateren, maar nee ik denk dat de dealer gewoon met een natte vingger een diagnose heeft gesteld, en dan maar wachten tot de exorbitant dure onderdelen binnen stromen.

Wat overigens niet wegneemt dat TS zacht gezegd nogal vreemd bezig is om bij een nieuwe auto die nog in de garantieperiode verkeert dingen te gaan demonteren.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 14:40 schreef Catbert het volgende:

[..]

Wut?
In mijn beleving is het zo dat ockhams scheermes wordt toegepast bij stellingen waarbij de uitleg met entiteiten waarschijnlijk niet de juiste zal zijn.
  Moderator woensdag 3 november 2010 @ 16:30:38 #88
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  woensdag 3 november 2010 @ 16:31:21 #89
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88291476
Ik heb zojuist de specificatie binnen gekregen:

Onderzoekskosten en div vervanging: 1057,-
Hoofdremcilinder: 205,-
2 x Remvloeistof DOT4: 14,50
Modulator: 1754,-

ongeveer 3000 euro, met btw maakt 3660 euro
Op elke fokker past een bril.
pi_88291543
Dat wordt lekker dokken.
  woensdag 3 november 2010 @ 16:33:15 #91
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_88291556
Ik blijf erbij, dat ondanks dat TS niet handig is beziggeweest, de dealer gewoon even voor 3600 euro aan kosten maakt zonder toestemming van TS (ik neem even aan dat je daar niet expliciet toestemming voor hebt gegeven?)
Where law ends, tyrrany begins.
pi_88291651
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 16:31 schreef Catch_me het volgende:
Ik heb zojuist de specificatie binnen gekregen:

Onderzoekskosten en div vervanging: 1057,-
Hoofdremcilinder: 205,-
2 x Remvloeistof DOT4: 14,50
Modulator: 1754,-

ongeveer 3000 euro, met btw maakt 3660 euro
die modulator is misschien discutabel en daar mag de dealer ook wel wat voor van de prijs afdoen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 3 november 2010 @ 16:36:37 #93
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_88291679
quote:
Op woensdag 3 november 2010 16:33 schreef Gunner het volgende:
Ik blijf erbij, dat ondanks dat TS niet handig is beziggeweest, de dealer gewoon even voor 3600 euro aan kosten maakt zonder toestemming van TS (ik neem even aan dat je daar niet expliciet toestemming voor hebt gegeven?)
Ja, dat slaat nergens op. Toen ik nog een eigen auto had belde Kwikfit altijd ff met de melding dat ze voor 200E aan X,Y en Z moesten vervangen en of ik daarmee akkoord was.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 3 november 2010 @ 16:47:18 #94
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_88292036
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 16:36 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ja, dat slaat nergens op. Toen ik nog een eigen auto had belde Kwikfit altijd ff met de melding dat ze voor 200E aan X,Y en Z moesten vervangen en of ik daarmee akkoord was.
Kwikfit? Ging jij naar de kwikfit? Ik had jou wel zodanig 'geacht' dat je dat wel zelf kon? ;) :+
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 3 november 2010 @ 16:56:20 #95
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_88292366
quote:
Op woensdag 3 november 2010 16:47 schreef Gunner het volgende: Kwikfit? Ging jij naar de kwikfit? Ik had jou wel zodanig 'geacht' dat je dat wel zelf kon? ;) :+
Een APK? Was dat maar waar :P
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 3 november 2010 @ 16:58:15 #96
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88292454
Wat voor auto is het eigenlijk?

En, hoelang zijn ze er mee bezig geweest en wat houdt 'div vervanging' in?
Ook hoi !
pi_88292662
Dit is echt TS' schuld niet, hoor. :') Die lui van de garage bestellen dure onderdelen op hun verantwoordelijkheid. Hebben ze die onderdelen achteraf niet nodig gehad, dan hoeft TS daar niet voor op te draaien. Lijkt me nogal simpel.
  woensdag 3 november 2010 @ 17:05:08 #98
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_88292713
quote:
Op woensdag 3 november 2010 16:58 schreef Inlognaam het volgende:
Wat voor auto is het eigenlijk?

En, hoelang zijn ze er mee bezig geweest en wat houdt 'div vervanging' in?
Als ik "div(erse) taken" declareer bij een klant is dat meestal loze tijd waarin ik niks uitgevoerd heb maar verwacht dat ik er wel mee weg kom.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_88292823
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 16:33 schreef Gunner het volgende:
Ik blijf erbij, dat ondanks dat TS niet handig is beziggeweest, de dealer gewoon even voor 3600 euro aan kosten maakt zonder toestemming van TS (ik neem even aan dat je daar niet expliciet toestemming voor hebt gegeven?)
De dealer ging er in eerste instantie vanuit dat het onder de fabrieksgaranatie zou vallen (rekening gaat dan naar de producent), nu blijkt dat TS zelf heeft zitten te prutsen en dat veranderd natuurlijk de zaak drastisch.
pi_88294506
quote:
De dealer ging er in eerste instantie vanuit dat het onder de fabrieksgaranatie zou vallen (rekening gaat dan naar de producent), nu blijkt dat TS zelf heeft zitten te prutsen en dat veranderd natuurlijk de zaak drastisch.
^O^
De rest doet er niet toe. TS heeft zitten kloten en maakt niet echt meer uit. Als TS dit nu eerst gemeld had, dan was er waarschijnlijk een hele andere situatie ontstaan. Maar dat TS had gehoopt dat het onder garantie zou vallen. :N
  woensdag 3 november 2010 @ 18:46:54 #101
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88296494
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 17:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De dealer ging er in eerste instantie vanuit dat het onder de fabrieksgaranatie zou vallen (rekening gaat dan naar de producent), nu blijkt dat TS zelf heeft zitten te prutsen en dat veranderd natuurlijk de zaak drastisch.
Oh, dus omdat de rekening naar de producent zou gaan, kan ie maar lekker onbeperkt alles vervangen en aanklooien want de producent betaalt toch! Dat toont de mentaliteit van deze autoverkoper dan ook direct aan.

Wie de opdrachtgever is, is totaal niet relevant. Dat ding had gewoon goed gerepareerd moeten worden in een keer, in plaats van dat er geprutst is en vanalles zomaar vervangen is omdat er vanuit werd gegaan dat 'dat' onderdeel wel kapot zou zijn.

Trouwens, TS had de remklauwen een ander kleurtje gegeven. Dat had de dealer direct kunnen zien natuurlijk.
Ook hoi !
pi_88299902
Had je nog beter voor 2500 euro de echte rode Brembo remklauwen kunnen aanschaffen en voor 200 euro door de dealer laten monteren. Dan had je ook nog je garantie behouden. Laat het een les zijn voor volgende keer. Bij een gloednieuwe auto die nog fabriekgarantie heeft kan je beter niks zelf doen tenzei je er echt verstand van hebt.
pi_88300323
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 18:46 schreef Inlognaam het volgende:

[..]



Oh, dus omdat de rekening naar de producent zou gaan, kan ie maar lekker onbeperkt alles vervangen en aanklooien want de producent betaalt toch! Dat toont de mentaliteit van deze autoverkoper dan ook direct aan.

Wie de opdrachtgever is, is totaal niet relevant. Dat ding had gewoon goed gerepareerd moeten worden in een keer, in plaats van dat er geprutst is en vanalles zomaar vervangen is omdat er vanuit werd gegaan dat 'dat' onderdeel wel kapot zou zijn.

Trouwens, TS had de remklauwen een ander kleurtje gegeven. Dat had de dealer direct kunnen zien natuurlijk.
Wat heeft dit in godsnaam met de autoverkoper te maken? :X
  woensdag 3 november 2010 @ 20:15:08 #104
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_88300359
Stomme actie, maar dat wist je zelf ook al.

Ik zit niet zo in de nieuwe auto's, maar is daar geen als-dan reparatieschema of standaard volgorde voor? Als daarin ook stond 'check de remklauwen' en de garage neemt aan dat die toch wel in orde zullen zijn ligt het risico van het nemen van die gok toch echt bij hun.

Wat was eigenlijk verkeerd met die klauw? Was het druk, of bewoog het blokje niet meer goed?

edit: oja, vergeet niet het oude ABS systeem mee te nemen als je toch moet lappen.
Vampire Romance O+
  woensdag 3 november 2010 @ 20:21:31 #105
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88300660
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:15 schreef MouseOver het volgende:
Stomme actie, maar dat wist je zelf ook al.

Ik zit niet zo in de nieuwe auto's, maar is daar geen als-dan reparatieschema of standaard volgorde voor? Als daarin ook stond 'check de remklauwen' en de garage neemt aan dat die toch wel in orde zullen zijn ligt het risico van het nemen van die gok toch echt bij hun.

Wat was eigenlijk verkeerd met die klauw? Was het druk, of bewoog het blokje niet meer goed?

edit: oja, vergeet niet het oude ABS systeem mee te nemen als je toch moet lappen.
Geen idee wat er precies mis mee was, maar de dealer had foto's enzo gemaakt, dus daar zal ik vrijdag wel op zien wat er precies verkeerd is gegaan.
Op elke fokker past een bril.
  woensdag 3 november 2010 @ 20:28:32 #106
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88300964
quote:
7s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:14 schreef -moppie- het volgende:

[..]



Wat heeft dit in godsnaam met de autoverkoper te maken? :X
Het kwam er naar mijn mening op neer dat er werd gezegd dat TS uitging van garantie (betaald door de producent) en dat om die reden de autoverkoper daarom gewoon maar gewoon onbeperkt dure onderdelen zou kunnen bestellen en inbouwen zonder verder onderzoek.
Ook hoi !
pi_88301046
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:28 schreef Inlognaam het volgende:

[..]



Het kwam er naar mijn mening op neer dat er werd gezegd dat TS uitging van garantie (betaald door de producent) en dat om die reden de autoverkoper daarom gewoon maar gewoon onbeperkt dure onderdelen zou kunnen bestellen en inbouwen zonder verder onderzoek.
Een autoverkoper verkoopt auto's geen onderdelen. Omg |:(
  woensdag 3 november 2010 @ 20:40:49 #108
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88301526
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:28 schreef Inlognaam het volgende:

[..]



Het kwam er naar mijn mening op neer dat er werd gezegd dat TS uitging van garantie (betaald door de producent) en dat om die reden de autoverkoper daarom gewoon maar gewoon onbeperkt dure onderdelen zou kunnen bestellen en inbouwen. De kosten zouden immers toch voor de producent zijn immers.

Echter, nu blijkt dat TS zelf heeft lopen kloten en er dus dure onderdelen besteld zijn die niet besteld hadden hoeven te worden moet TS maar opdraaien voor de foute diagnose van de verkoper...

Ik neem de verkoper overigens niets kwalijk en zeg ook neit dat ie de boel bedondert, maar vind het wel opmerkelijk dat ie zulke dure dingen zomaar bestelt, zonder overleg. De dealer had nl. in een oogopslag kunnen zien dat er wijzigingen hadden plaatsgevonden aan de remklauwen (kleur) en met een paar vragen had ie ook kunnen weten dat TS eraan gekloot had.
Ook hoi !
  woensdag 3 november 2010 @ 20:44:05 #109
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88301711
quote:
7s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:30 schreef -moppie- het volgende:

[..]



Een autoverkoper verkoopt auto's geen onderdelen. Omg |:(
Autoverkoper, dealer, autohandelaar, garagist, garagehouder, dealerbedrijf, autobedrijf. Je snapt wat ik bedoel hoop ik...

Maar ik moet de eerste autoverkoper van nieuwe auto's tegenkomen die geen onderdelen verkoopt. Opties zijn immers ook onderdelen want die worden op/aan de auto gemonteerd ;)
Ook hoi !
pi_88301724
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:40 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Je ziet het verschil niet tussen de werkplaats en een autoverkoper? ;(
pi_88301787
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:44 schreef Inlognaam het volgende:

[..]



Autoverkoper, dealer, autohandelaar, garagist, garagehouder, dealerbedrijf, autobedrijf. Je snapt wat ik bedoel hoop ik...

Maar ik moet de eerste autoverkoper van nieuwe auto's tegenkomen die geen onderdelen verkoopt. Opties zijn immers ook onderdelen want die worden op/aan de auto gemonteerd ;)
Je moet het beestje bij de juiste naam benoemen. :*
  woensdag 3 november 2010 @ 20:54:28 #112
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88302243
quote:
7s.gif Op woensdag 3 november 2010 20:44 schreef -moppie- het volgende:

[..]



Je ziet het verschil niet tussen de werkplaats en een autoverkoper? ;(
Nee, dat zie ik niet. Ook tussen de garagehouder, de secretaresse, directeur en poetsjongen niet.

Jij ziet niet dat ik met autoverkoper niet de persoon bedoel die daadwerkelijk de auto verkocht, maar het bedrijf dat de auto geleverd heeft (tegen betaling) aan TS?
Ook hoi !
pi_88304881
Leuk al die mensen hier met kennis van auto's, maar geen enkele garage kan van zijn klanten verwachten dat ze inhoudelijk precies weten wat er mis is. TS is gewoon een leek en van hem kan alleen verwacht worden dat hij aangeeft welke functie van de auto niet werkt, en eventueel wat hij daarvoor met de auto uitgehaald heeft. En beide zaken heeft hij gedaan.

Het is vervolgens aan de garage om uit te zoeken wat er precies mis is (en daarvoor betaalt een klant gewoon hoge uurtarieven) en dat heeft de garage overduidelijk niet goed gedaan. Da's onverantwoord, zeker als je zomaar even voor duizenden Euro's onderdelen bestelt, zonder te overleggen.

Poot stijfhouden dus en gewoon voorstellen om alleen de kosten te betalen voor het oplossen van het daadwerkelijke probleem, want zij hebben echt slecht onderzoek gedaan. En mocht het nou echt uit de klauwen lopen met dreigementen dan kun je ook nog voorstellen om een deel van de monteurskosten te betalen die gemaakt zijn bij het monteren van de onderdelen die je helemaal niet nodig had. Maar dat zou ik gewoon als laatste compromis voorstellen.
pi_88307468
quote:
Op woensdag 3 november 2010 20:30 schreef -moppie- het volgende:

[..]



Een autoverkoper verkoopt auto's geen onderdelen. Omg |:(
Vrouw dat zegt genoeg 8)7

Je snapt hopelijk wel dat de garage aan ts een nieuwe auto verkocht heeft, die na enkele dagen of weken opeens rem problemen heeft.
Je snapt hopelijk ook dat dan de auto gerepareerd wordt en dat ts dus geen andere auto krijgt.

TS heeft bewust essentiële informatie achter gehouden, als hij gewoon gelijk eerlijk was geweest tegen de dealer dan had de dealer gelijk naar de remklauwen gekeken ipv allerlei andere oorzaken bedenken.

De gevolgtrekking van de dealer was echt niet vreemd, ts heeft bovendien gereden met een niet ontlucht remsysteem.

De dealer ging er terecht vanuit dat de remklauwen goed waren en ook dat het systeem geen lucht bevatte.

TS had beter eerlijk kunnen zijn, maar hij wist dat hij dan de rekening zou moeten betalen, dus door te zwijgen heeft ts gehoopt op een reparatie onder garantie, hiermee heeft hij de garage onnodig op kosten en uren gejaagd die de garage nu vergoed wilt zien.
pi_88307913
quote:
Op woensdag 3 november 2010 21:44 schreef Vagere_Hein het volgende:
Leuk al die mensen hier met kennis van auto's, maar geen enkele garage kan van zijn klanten verwachten dat ze inhoudelijk precies weten wat er mis is. TS is gewoon een leek en van hem kan alleen verwacht worden dat hij aangeeft welke functie van de auto niet werkt, en eventueel wat hij daarvoor met de auto uitgehaald heeft. En beide zaken heeft hij gedaan.
Foutje hij heeft alleen aangegeven dat de auto niet goed remde, hij heeft verzwegen dat hij zelf aan de remklauwen geklust heeft en dat het ontluchten van het systeem niet lukte, en laat dat hier nu net essentiële informatie zijn.
quote:
Het is vervolgens aan de garage om uit te zoeken wat er precies mis is (en daarvoor betaalt een klant gewoon hoge uurtarieven) en dat heeft de garage overduidelijk niet goed gedaan. Da's onverantwoord, zeker als je zomaar even voor duizenden Euro's onderdelen bestelt, zonder te overleggen.
De auto is door TS nieuw gekocht, dan mag je als klant verwachten dat een terechte klacht onder garantie verholpen wordt, de garage ging hier dan ook vanuit, echter door het zelf rommelen verlies je wel de garantie op het desbetreffende onderdeel cq onderdelen.
quote:
Poot stijfhouden dus en gewoon voorstellen om alleen de kosten te betalen voor het oplossen van het
daadwerkelijke probleem, want zij hebben echt slecht onderzoek gedaan.
Ik zou zeggen dat de garage zijn poot stijf moet houden, ts heeft essentiële informatie bewust achter gehouden.
TS heeft dus verkeerde informatie verstrekt waarschijnlijk om onder betaling uit te komen van iets waarvan TS wist dat het niet onder garantie zou vallen.
quote:
En mocht het nou echt uit de klauwen lopen met dreigementen dan kun je ook nog voorstellen om een deel van de monteurskosten te betalen die gemaakt zijn bij het monteren van de onderdelen die je helemaal niet nodig had. Maar dat zou ik gewoon als laatste compromis voorstellen.
Monteurskosten moet hij gewoon betalen, hij moet alleen onderhandelen om de materiaalprijs omlaag te krijgen.
Een goed argument hierbij is dat de genoemde prijzen waarschijnlijk de verkoopprijzen zijn en niet de inkoopprijzen, het zou oneerlijk om de verkoopprijs te berekenen.
En alleen de inkoopprijs betalen als je de onderdelen ook mee krijgt anders moet het nog lager worden.
  † In Memoriam † woensdag 3 november 2010 @ 22:41:13 #116
43556 miss_dynastie
pi_88308127
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:44 schreef Vagere_Hein het volgende:
Leuk al die mensen hier met kennis van auto's, maar geen enkele garage kan van zijn klanten verwachten dat ze inhoudelijk precies weten wat er mis is. TS is gewoon een leek en van hem kan alleen verwacht worden dat hij aangeeft welke functie van de auto niet werkt, en eventueel wat hij daarvoor met de auto uitgehaald heeft. En beide zaken heeft hij gedaan.
Dat verwacht de garage ook niet. De garage verwacht wel dat jij meldt wanneer je zelf hebt zitten klooien. Da's namelijk ook niet bepaald gebruikelijk he, voor een leek en zeker niet iets waar een garagehouder automatisch rekening mee moet houden.
pi_88308317
Wat betreft het niet meer goed functioneren van je remmen, ben je zelf schuldig aan. Uiteraard zijn aan zo een reparatie kosten verbonden.

Wel is mijn mening dat je niet voor de kosten moet opdraaien omdat een monteur in de eerste instantie een verkeerde diagnose heeft gesteld.

Foutje van de monteur
  woensdag 3 november 2010 @ 22:52:25 #118
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88308723
Het frappante is ook dat niet eens een monteur, maar de eigenaar van de zaak zelf de diagnose stelde. Mijn vermoeden is dan ook dat er simpelweg is doorgegeven dat het een simpel hoofdremcilindertje was die vervangen moest worden aan de betreffende monteur.
Op elke fokker past een bril.
pi_88309037
quote:
Op woensdag 3 november 2010 22:52 schreef Catch_me het volgende:
Het frappante is ook dat niet eens een monteur, maar de eigenaar van de zaak zelf de diagnose stelde. Mijn vermoeden is dan ook dat er simpelweg is doorgegeven dat het een simpel hoofdremcilindertje was die vervangen moest worden aan de betreffende monteur.
Zo vreemd is dat niet hoor, wie weet is hij zelf ook ooit begonnen als monteur en houd hij zijn vak een beetje bij.
Wat ik dan weer frappant vindt is dat iemand die kan weten waar het probleem zit net doet of zijn neus bloed als hij de auto wegbrengt en het de dealer vervolgens zelf hoort zeggen dat het waarschijnlijk de hrc is dit terwijl de persoon die de auto komt inleveren juist moet weten dat het probleem waarschijnlijk wel ergens anders zou zitten.

Je zou eens kunnen beginnen met de hand in eigen boezem te steken en er op een schappelijke manier uit zien te komen, op de manier zoals je nu bezig bent zie ik het zwart voor je in.
pi_88309318
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:37 schreef klipper het volgende:

[..]

Foutje hij heeft alleen aangegeven dat de auto niet goed remde, hij heeft verzwegen dat hij zelf aan de remklauwen geklust heeft en dat het ontluchten van het systeem niet lukte, en laat dat hier nu net essentiële informatie zijn.
[..]

De auto is door TS nieuw gekocht, dan mag je als klant verwachten dat een terechte klacht onder garantie verholpen wordt, de garage ging hier dan ook vanuit, echter door het zelf rommelen verlies je wel de garantie op het desbetreffende onderdeel cq onderdelen.
[..]

Ik zou zeggen dat de garage zijn poot stijf moet houden, ts heeft essentiële informatie bewust achter gehouden.
TS heeft dus verkeerde informatie verstrekt waarschijnlijk om onder betaling uit te komen van iets waarvan TS wist dat het niet onder garantie zou vallen.
[..]

Monteurskosten moet hij gewoon betalen, hij moet alleen onderhandelen om de materiaalprijs omlaag te krijgen.
Een goed argument hierbij is dat de genoemde prijzen waarschijnlijk de verkoopprijzen zijn en niet de inkoopprijzen, het zou oneerlijk om de verkoopprijs te berekenen.
En alleen de inkoopprijs betalen als je de onderdelen ook mee krijgt anders moet het nog lager worden.
Prima, dat tweede heeft hij niet gedaan. Maar feit blijft dat de dealer een onderzoeksplicht heeft om alles te onderzoeken (en zeker voordat hij dure onderdelen gaat bestellen). En het is hierbij al helemaal niet relevant of er iets onder de garantie viel.

Het is natuurlijk lullig dat TS het niet gemeld heeft, maar het is niet aan een leek om uit te leggen wat hij gedaan heeft (en of dat bewust of niet gebeurde is al helemaal niet relevant, los van dat dit pure speculatie is natuurlijk). De garage moet de juiste vragen stellen aan de klant en goed onderzoek doen voordat ingrijpende stappen genomen worden (en garages zijn er heel makkelijk in om dat niet te doen om de kosten lekker op te laten lopen, zoals dit voorbeeld weer eens bewijst).

Die garage heeft de beslissing genomen om niet een lijst af te lopen met quick checks, en om de klant niet te bellen toen hij er echt niet uit kwam met de vraag of TS er zelf niet aan heeft lopen sleutelen. TS kan in deze situatie hoogstens verantwoordelijk gesteld worden voor een paar extra onderzoeksuren omdat hij wat info niet doorgegeven had (waar hij dan sowieso toch voor betaalt), maar niet voor de incompetentie van de garage en het onvermogen om te communiceren met de klant voordat er grote kosten gemaakt worden. In dat licht is het ironisch dat de garagehouder TS slechte communicatie verwijt.
  woensdag 3 november 2010 @ 23:04:36 #121
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88309330
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:58 schreef klipper het volgende:

[..]

Zo vreemd is dat niet hoor, wie weet is hij zelf ook ooit begonnen als monteur en houd hij zijn vak een beetje bij.
Wat ik dan weer frappant vindt is dat iemand die kan weten waar het probleem zit net doet of zijn neus bloed als hij de auto wegbrengt en het de dealer vervolgens zelf hoort zeggen dat het waarschijnlijk de hrc is dit terwijl de persoon die de auto komt inleveren juist moet weten dat het probleem waarschijnlijk wel ergens anders zou zitten.

Je zou eens kunnen beginnen met de hand in eigen boezem te steken en er op een schappelijke manier uit zien te komen, op de manier zoals je nu bezig bent zie ik het zwart voor je in.
Op het moment van het inleveren van de auto was ik ervan overtuigd dat de remmen zelf in orde waren en het ontluchten in principe ook. Dus zo gek vond ik het niet toen hij zei dat het de HRC was.

Lijkt me vrij logisch dat ik sowieso 1000 euro aan "onderzoekkosten" mag aftikken, maar ik ga natuurlijk niet voor onderdelen betalen die 1. niet in de auto zitten en 2. het probleem dus niet hebben opgelost.

Dat hij ze niet meer aan zijn leverancier kan terugsturen is niet mijn probleem.
Op elke fokker past een bril.
pi_88310028
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:58 schreef klipper het volgende:

[..]

Je zou eens kunnen beginnen met de hand in eigen boezem te steken en er op een schappelijke manier uit zien te komen, op de manier zoals je nu bezig bent zie ik het zwart voor je in.
Je waardeoordeel over de kansen van TS is volledig ongefundeerd. En als we het erover eens zijn dat het doel is dat TS de laagste kosten moet hebben, dan is die tactiek sowieso funest.
pi_88310379
quote:
Op woensdag 3 november 2010 21:44 schreef Vagere_Hein het volgende:
Leuk al die mensen hier met kennis van auto's, maar geen enkele garage kan van zijn klanten verwachten dat ze inhoudelijk precies weten wat er mis is. TS is gewoon een leek en van hem kan alleen verwacht worden dat hij aangeeft welke functie van de auto niet werkt, en eventueel wat hij daarvoor met de auto uitgehaald heeft. En beide zaken heeft hij gedaan.
Klopt. En geen enkele garage verwacht ook van z'n klanten dat zij dat weten. Uiteraard verwacht de garage ook niet dat de "leek" zelf aan z'n remsysteem gaat zitten knutselen.

Neemt verder niet weg dat de garage gewoon ook de remklauwen had moeten checken, maar als TS gewoon verteld had dat ie had zitten knutselen dan waren de kosten veel beperkter geweest.
pi_88310506
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:04 schreef Catch_me het volgende:

[..]


Op het moment van het inleveren van de auto was ik ervan overtuigd dat de remmen zelf in orde waren en het ontluchten in principe ook. Dus zo gek vond ik het niet toen hij zei dat het de HRC was.

Lijkt me vrij logisch dat ik sowieso 1000 euro aan "onderzoekkosten" mag aftikken, maar ik ga natuurlijk niet voor onderdelen betalen die 1. niet in de auto zitten en 2. het probleem dus niet hebben opgelost.

Dat hij ze niet meer aan zijn leverancier kan terugsturen is niet mijn probleem.
Ik vind het discutabel of zelfs die 1000 logisch is. Het ligt er maar aan of de garage, zonder dat jij iets gezegd hebt over wat je met de auto gedaan hebt, altijd 1000 uit had gegeven aan onderzoeks- en reparatiekosten. Aangezien de auto op drie gelegenheden onderzocht, dan wel verbouwd is, en die laatste twee keer in principe niet nodig waren als de garage zijn checklists gevolgd had bij de eerste keer, kun je die laatste twee eraf halen qua uren.
pi_88310676
quote:
Op woensdag 3 november 2010 23:04 schreef Catch_me het volgende:

[..]


Op het moment van het inleveren van de auto was ik ervan overtuigd dat de remmen zelf in orde waren en het ontluchten in principe ook. Dus zo gek vond ik het niet toen hij zei dat het de HRC was.

Lijkt me vrij logisch dat ik sowieso 1000 euro aan "onderzoekkosten" mag aftikken, maar ik ga natuurlijk niet voor onderdelen betalen die 1. niet in de auto zitten en 2. het probleem dus niet hebben opgelost.

Dat hij ze niet meer aan zijn leverancier kan terugsturen is niet mijn probleem.
Ik vind ¤ 1.000,- aan onderzoekskosten nogal buiten proportie eerlijk gezegd. Voor dat geld mag ie wel even op papier zetten welke stappen dan allemaal gedaan zijn, zodat je dat kan voorleggen bij de importeur. Best kans dat die zeggen dat die kosten nogal overdreven zijn.
  donderdag 4 november 2010 @ 01:05:13 #126
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88313286
Maar om wat voor een auto gaat het nu eigenlijk? Merk, type?

Ik wil kunnen googlen wat die bewuste onderdelen op internet doen qua prijs want het zal me niets verbazen als ie voor de onderdelen die ie zgn niet kan terugsturen en onnodig heeft gekocht wel even een vette winst wil pakken terwijl ie ze dan evt ook voor de inkoopprijs kan verkopen.

Als ik de bedragen zie die bedrijven als Carglass, GlasGarage rekenen voor een ruitje... dan moet het - wil het voor beide een nette oplossing zijn - best wel flink goedkoper kunnen zonder er bij in te schieten. Beide zijn denk ik wel fout. TS met stilzwijgen over zn gepruts, verkopende partij over de verkeerde diagnose.
Ook hoi !
pi_88313669
Waarschijnlijk gaat die dealer het gesprek in om te onderhandelen met er uiteindelijk uit te halen dat de 19% BTW kosten van de onderdelen niet betaald hoeven te worden waardoor hij geen winst maakt op de onderdelen en ook geen verlies. Over de uren kan je er misschien ook nog wat gunstigs uit halen. Wel een vervelende situatie ik ben benieuwd hoe het afloopt.
pi_88316061
Als ik mijn motor inlever bij de dealer voor onderhoud, dan belt hij me voordat hij grote dingen gaat uitvoeren/bestellen. Zo hoort dat en de eerste keer dat hij dat niet doet, is tevens de laatste keer dat ik daar kom. Zo werkte het overigens ook bij auto's die ik hiervoor heb gehad: eerst bellen, dan bestellen.
  donderdag 4 november 2010 @ 10:18:15 #129
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88317645
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 01:05 schreef Inlognaam het volgende:
Maar om wat voor een auto gaat het nu eigenlijk? Merk, type?

Ik wil kunnen googlen wat die bewuste onderdelen op internet doen qua prijs want het zal me niets verbazen als ie voor de onderdelen die ie zgn niet kan terugsturen en onnodig heeft gekocht wel even een vette winst wil pakken terwijl ie ze dan evt ook voor de inkoopprijs kan verkopen.

Als ik de bedragen zie die bedrijven als Carglass, GlasGarage rekenen voor een ruitje... dan moet het - wil het voor beide een nette oplossing zijn - best wel flink goedkoper kunnen zonder er bij in te schieten. Beide zijn denk ik wel fout. TS met stilzwijgen over zn gepruts, verkopende partij over de verkeerde diagnose.
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 01:05 schreef Inlognaam het volgende:
Maar om wat voor een auto gaat het nu eigenlijk? Merk, type?

Je hebt een PM met het merk. Ivm (zeer kleine kans natuurlijk) meelezende partijen hou ik het topic vrij algemeen.
Op elke fokker past een bril.
pi_88320744
Los van de hele discussie omtrent het al-dan-niet moeten vermelden van de eigen werkzaamheden aan de remmen door TS valt mij het volgende op:

De OP begint met een vermelding dat de remklauwen in een andere kleur gespoten zijn.

Nu kun je mij niet wijs maken dat een dealer dit niet meteen opmerkt als een recent opgeleverde nieuwe auto ter reparatie wordt aangeboden, nota bene vanwege niet (goed) functionerende remmen. Zodra er ook maar een seconde in de richting van de remmen wordt gekeken moet iedereen toch kunnen concluderen dat de klauwen zijn overgespoten, en dat er dus wellicht een en ander buiten de dealer om ge(de)monteerd is? Dan mag je toch verwachten dat men eerst gaat onderzoeken of hier de oorzaak te vinden is?

Ik begrijp de standpunten van zowel TS als de dealer, maar ik heb een beetje moeite met de handelingen die de dealer heeft verricht alvorens te concluderen dat er wellicht iemand met de remmen heeft 'geknoeid'.

Ik gok op rode remklauwen op een Golf?
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:10:30 #131
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88357075
Net bij de dealer geweest.

De rekening word 1500 euro want hij had "positieve" geluiden dat hij het ABS onderdeel van 2100 euro kon terugsturen. Hij ging het pas van de factuur halen als het zeker was, maar ik weet natuurlijk allang dat dat geregeld is en ik hoef pas te betalen als dat bevestigd is.

Verder bleek dat de achterste 2 klauwen verkeerd om gemonteerd waren :') dus links zat rechts en andersom. Het enige verschil dat je dan krijgt is dat de remleiding boven aan je cilinder zit ipv onder, is ons dus niet opgevallen :')

Verder is de zaak voor mij nog niet klaar, het rempedaal gedraagt zich niet zo als toen ik hem kreeg cq een keihard rempedaal. Ze beweren dat ie gefixed is, maar ik heb nu een verdacht licht rempedaal.
Op elke fokker past een bril.
pi_88358686
Persoonlijk denk ik dat het slechts betalen is indien je onderdelen afneemt. Uren op nacalculatie doe je niks meer aan, maar de enige reden dat die man met jou om de tafel wil is omdat ie jou wil overtuigen dat je de boel gaat betalen.

ABS niet in de auto gegaan? Niet betalen want je hebt niks afgenomen.
Haai
pi_88358774
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:10 schreef Catch_me het volgende:
De rekening word 1500 euro
Toch een hoop geld voor wat verf op de remklauwen
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_88359391
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:10 schreef Catch_me het volgende:
Net bij de dealer geweest.

De rekening word 1500 euro want hij had "positieve" geluiden dat hij het ABS onderdeel van 2100 euro kon terugsturen. Hij ging het pas van de factuur halen als het zeker was, maar ik weet natuurlijk allang dat dat geregeld is en ik hoef pas te betalen als dat bevestigd is.

Verder bleek dat de achterste 2 klauwen verkeerd om gemonteerd waren :') dus links zat rechts en andersom. Het enige verschil dat je dan krijgt is dat de remleiding boven aan je cilinder zit ipv onder, is ons dus niet opgevallen :')

Verder is de zaak voor mij nog niet klaar, het rempedaal gedraagt zich niet zo als toen ik hem kreeg cq een keihard rempedaal. Ze beweren dat ie gefixed is, maar ik heb nu een verdacht licht rempedaal.
Je bent daarmee akkoord gegaan of was dat zijn voorstel?
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:41:43 #135
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_88360450
Ik vind eigenlijk dat hij die remklauwen wel had moeten zien. Op die manier kun je ook niet goed ontluchten, zo zit het op geen enkele auto.

In je eerste post leek het alsof dat 'iets niet goed gemonteerd' sloeg op iets in de klauw (en ik moet zeggen dat ik daardoor eigenlijk dacht dat het blokje niet goed schoof en je daardoor niet goed kon remmen)
Vampire Romance O+
  vrijdag 5 november 2010 @ 13:23:28 #136
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88361855
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 12:10 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]



Je bent daarmee akkoord gegaan of was dat zijn voorstel?
Het is een voorstel, ze gingen aanstaande week nog kijken wat er aan de factuur gedaan wordt. Die 1500 euro komt dus voort uit 15 uur arbeid en een vervangen hoofdrem cilinder.
Op elke fokker past een bril.
  vrijdag 5 november 2010 @ 13:26:53 #137
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88361949
Verder natuurlijk erg dom dat de achterste 2 verkeerd om zaten... als we dat hadden geweten was het uitgedraaid op een simpel klusje dat ik zelf nog wel had kunnen doen :')
Op elke fokker past een bril.
pi_88362179
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 13:23 schreef Catch_me het volgende:

[..]


Het is een voorstel, ze gingen aanstaande week nog kijken wat er aan de factuur gedaan wordt. Die 1500 euro komt dus voort uit 15 uur arbeid en een vervangen hoofdrem cilinder.
Okay. Die 1500 en het afvoeren van de grootste kostenpost is natuurlijk zijn manier om jou akkoord te laten gaan met een te hoge rekening die door zijn wanprestatie veroorzaakt is.
pi_88363833
maar TS heeft nu wel mooie remklauwen...

:')
pi_88364055
Ik moet even heel hard lachen.. Je laat je zelfs nu met die 1500 euro nog hard naaien :')
Remmen nakijken, evt aan de computer hangen en een hoofdrem cilinder vervangen kost no way 15 uur tijd :') :') Dan hebben ze inmiddels je gehele onderstel er ook eens af gehad, gepoetst en terug opgezet :P

Als ie een 350 euro zou tellen kom je op een reeeler bedrag uit.
Dat hun zomaar iets vervangen omdat HUN een verkeerde diagnose stellen is gewoon dom..

Natuurlijk is het voor hun makkelijker als je zegt wat je gedaan hebt, maar wat voor beschrijving je ook geeft; de garage behoort het gewoon fatsoenlijk na te kijken.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88364216
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 14:53 schreef Jotwoo het volgende:
Is het zo heel gek van de dealer om te denken:

- nieuwe auto
- klant zegt alleen: remmen doen het slecht
- klant meldt niet dat hij zelf iets heeft verneukt dus waarschijnlijk: fabrieksfout (=garantie)
- ik ga vervangen wat er volgens mij kapot kan zijn, in overleg met klant
- dat kunnen de klauwen iig niet zijn, die gaan niet kapot (stukje ervaring)
- na alles vervangen te hebben, hey werkt toch niet..
- loopt hele auto grondig na: klauwen verkeerd gemonteerd?!?
- wtf, er heeft iemand gesleuteld, dat hadden ze niet verteld.
- DAT is dus GEEN garantie en ik ga de klant bellen om te overleggen wat we met de kosten doen

Lijkt mij eerlijk gezegd een hele normale manier van denken voor een dealer & domme fout van de TS.
Ja dikke lul, je moet eerst lokaliseren waar het probleem zit. Als mijn PC het niet doet ga ik toch ook niet meteen een nieuwe voeding erin vrotten 'omdat die wel kapot zal zijn vanwege eerdere ervaring'?
pi_88370236
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:23 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik moet even heel hard lachen.. Je laat je zelfs nu met die 1500 euro nog hard naaien :')
Remmen nakijken, evt aan de computer hangen en een hoofdrem cilinder vervangen kost no way 15 uur tijd :') :') Dan hebben ze inmiddels je gehele onderstel er ook eens af gehad, gepoetst en terug opgezet :P

Als ie een 350 euro zou tellen kom je op een reeeler bedrag uit.
Dat hun zomaar iets vervangen omdat HUN een verkeerde diagnose stellen is gewoon dom..

Natuurlijk is het voor hun makkelijker als je zegt wat je gedaan hebt, maar wat voor beschrijving je ook geeft; de garage behoort het gewoon fatsoenlijk na te kijken.
Al moet je 20x naar de dokter omdat ze niet uit kunnen vogelen wat er aan de hand is met je, dan moet je toch 20x die rekening betalen. En zo is dat met auto's ook, en da's goed ook!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 5 november 2010 @ 17:06:52 #143
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_88370665
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 13:26 schreef Catch_me het volgende:
Verder natuurlijk erg dom dat de achterste 2 verkeerd om zaten... als we dat hadden geweten was het uitgedraaid op een simpel klusje dat ik zelf nog wel had kunnen doen :')
Dikke vette pech. Het is je eigen schuld.
Je hebt met de remmen liggen kloten en dan is er wat mis mee. Dat had je gewoon moeten vertellen tegen die monteur, dan was dit alles je bespaard gebleven.
Je zegt zelf dat je geen verstand hebt van auto's, waas er dan ook niet aan gaan sleutelen.

Ik vind dat je fijn zelf volledig voor de kosten mag opdraaien.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_88371044
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 16:54 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Al moet je 20x naar de dokter omdat ze niet uit kunnen vogelen wat er aan de hand is met je, dan moet je toch 20x die rekening betalen. En zo is dat met auto's ook, en da's goed ook!
Als jij naar de dokter gaat en die roept, jah een nieuwe knieschijf, oh nog niet opgelost, Nou een pacemaker dan maar, hmm... nee nog niet... Joh we stoppen een nieuwe nier erin... en als laatste komt ie erachter dat je vinger gebroken hoef je er niet op te rekenen dat je de vorige operaties moet betalen hoor :X
  vrijdag 5 november 2010 @ 17:34:49 #145
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88371496
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 17:06 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dikke vette pech. Het is je eigen schuld.
Je hebt met de remmen liggen kloten en dan is er wat mis mee. Dat had je gewoon moeten vertellen tegen die monteur, dan was dit alles je bespaard gebleven.
Je zegt zelf dat je geen verstand hebt van auto's, waas er dan ook niet aan gaan sleutelen.

Ik vind dat je fijn zelf volledig voor de kosten mag opdraaien.
Gaat alles wel goed met je voor de rest :D?

:')_!
Op elke fokker past een bril.
pi_88376715
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 17:18 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Als jij naar de dokter gaat en die roept, jah een nieuwe knieschijf, oh nog niet opgelost, Nou een pacemaker dan maar, hmm... nee nog niet... Joh we stoppen een nieuwe nier erin... en als laatste komt ie erachter dat je vinger gebroken hoef je er niet op te rekenen dat je de vorige operaties moet betalen hoor :X
Exactly...
En daarbij; dat vecht de zorgverzekering wel uit..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zondag 7 november 2010 @ 20:10:21 #147
164364 HipKip
Bossa nova baby!
pi_88444540
Is het een universele garage of een merkgarage. Ik gok op de universele als ik dit zo hoor.

Maakt eigenlijk niet heel veel uit voor dit verhaal, je wordt gewoon goed hard genaaid. Met jou wel meer mensen, sommige van hen worden zo hard genaaid zonder dat ze het door hebben dat ze denken dat ze gematst zijn. Stel in jou casus, 3500e aan kosten, wordt er in gesprek met elkaar 1250e van gemaakt. Klant denkt 'Jeah ik ben gematst, aardige garagist hier kom ik de volgende keer weer'. Je wordt echter voor die 1250e nog steeds hard genaaid.

Zowel een universele- als een merkgaragist kan onderdelen zonder meer retourneren aan de leverancier. Voor een merkgarage loopt dit meestal via het merkkanaal - de zogenaamde- 'OEM' onderdelen (Original Equipment Manufacturer), de universele koopt het in bij een 'grossier', die het weer van de groothandel krijgt, zoals Van Heck.

Werkwijze monteur
Als je als monteur vastloopt tijdens je diagnose (je hebt enkele controlehandelingen uitgevoerd, maar in het 'remsysteem' als geheel kunnen meerdere onderdelen en systemen de boosdoener zijn) zul je op volgorde van waarschijnlijkheid één voor één alle onderdelen moeten vervangen (door nieuwe). De grossier komt tweemaal daags langs met de levering van onderdelen voor die dag, wat je niet meer nodig hebt gaat retour. Onderdelen met een hoge omloopsnelheid blijven liggen bij de grossier, of gaan van daaruit terug naar de groothandel. Dit geld alleen voor onderdelen die retour kunnen, uiteraard geen gebruikte pakkingen en vloeistoffen en ander klein spul. Garages verdienen overigens altijd op onderdelen. Des te meer filialen ze hebben, des te goedkoper ze kunnen inkopen (je krijgt extra korting bij de grossier als je met een paar filialen bij hen inkoopt). Dit heeft tot gevolg dat hun marges en winst groter worden, of de tarieven voor de klant lager.

Kan je nagaan wat ze bij de merkdealer verdienen met enerzijds de gebundelde krachten, anderzijds hun machtige inkooppositie en hoge uurtarieven. Voordeel voor de klant is dat het specialisten zijn uiteraard.

In jou geval
Denk ik dat je er goed aan doet alleen de materialen te betalen die vervangen zijn vanwege defecten. Daarnaast is het denk ik -hoewel het de taak van de monteur is een correcte en snelle diagnose te stellen- toch redelijk dat je de garagist gedeeltelijk tegemoet komt in de arbeidsuren. Het is onbegrijpelijk dat je de garagist niet even meegeeft dat je boel hebt proberen te ontluchten. Het alleszins logisch dat hij gelijk denkt dat de hoofdremcilinder defect is, dit is een usual suspect. Lucht in de leidingen ook, maar als je de boel zelf heb zitten verzieken dan kan ik me voorstellen dat het aanvoelt alsof je hoofdremcinlinder defect is.

Voer voor bij de onderhandeling is dat de onderdelen retour kunnen en dat het de taak van de monteur is een correcte en effectieve diagnose te stellen. Dit werd echter wel bemoeilijkt doordat jij hebt zitten rotzooien, nogmaals: hier had je wel even melding van mogen maken.

Heel verhaal geworden, maar wellicht interessant voor jullie om wat meer inzicht te krijgen in de werkwijze garagisten en automotive spelers in het distributiekanaal. Tip voor jullie allemaal: vraag of je het oude onderdeel dat vervangen is mee kan krijgen, zo weet je (laat het nakijken door iemand met verstand) of het terecht vervangen is en óf het uberhaupt wel vervangen is >:)

NB de berekende 15 werkplaatsuren zijn denk ik wat aan de hoge kant.
"Never miss a good chance to shut up."
  zondag 7 november 2010 @ 21:21:24 #148
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88449318
Dank je voor de uitleg.

Het betreft overigens wel een merk garage (mitsubishi). Van de week ga ik nog een keertje langs omdat idd die 15 arbeidsuren volgens mij iets te gortig gerekend zijn.

Uiteraard laat ik bij deze dealer geen reparaties en onderhoud meer doen, voor hem nog 10 andere bedrijven in de buurt die graag een klant erbij hebben :W
Op elke fokker past een bril.
pi_88449816
Denken dat je een automonteur bent en dan je remmen slopen :')

Het dan nog in je bolle kop halen naar de garage te rijden terwijl je naar eigen zeggen totaal niet wist wat het probleem was, je remmen hadden er dus net zo goed onderweg af kunnen vallen :')

De garage een lul verhaal verkopen :')

Gaan klagen dat de garage nieuwe onderdelen heeft moeten bestellen om iets te fixen wat jij zelf hebt gesloopt :')

TS is gewoon een baklap die geen rijbewijs mee zou mogen hebben.
No amount of money ever bought a second of time.
  zondag 7 november 2010 @ 21:58:35 #150
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_88452122
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 21:21 schreef Catch_me het volgende:
voor hem nog 10 andere bedrijven in de buurt die graag een klant erbij hebben :W
De vraag is of ze jou als klant willen; hou ons vooral op de hoogte _O-
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')