Je hebt er dus minder verstand van dan gedacht, aangezien het je niet lukte neem ik aan dat je ook je eigen werkzaamheden eerst gecontroleerd hebt voordat je tot deze conclusie kwam.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:28 schreef Catch_me het volgende:
Hoi!
Een tijdje geleden heb ik bij mijn nieuwe auto alle 4 de remklauwen van een ander kleurtje voorzien. Alles ging goed, totdat we het remsysteem gingen ontluchten. Na 2 volle dagen ontluchten de conclusie getrokken dat het verstandiger was hem naar de dealer te brengen omdat het ons niet lukte.
Je krijgt je systeem niet ontlucht en ga er vervolgens ook nog mee rijdenquote:Daar met half werkende remmen en een gangetje van 30 km/hheen gereden en gezegd dat m'n remmen/rempedaal het niet zo best deden. De beste man ging een "diagnose" volgens hem stellen, en na 1 x het pedaal in trappen wist ie zeker dat de hoofdrem cilinder kapot was. Prima, er zou een nieuwe besteld worden, en de week daarop (het was zaterdag) kon ik hem ophalen.
Tja niet onbegrijpelijk dat ze vervolgens daaraan denken.quote:De week daarop dus, alweer dinsdag heb ik eens gebeld hoe het met mijn auto was. De dealer vertelde me dat ze de HRC vervangen hadden, maar dat het probleem niet daar lag. Ze gingen bij de importeur een nieuw ABS systeem bestellen en dat zou dezelfde week nog helemaal goed komen
Zeer logisch, de beste man constateert dat er aan de auto gerommeld is en dat deze dus niet aan de fabrieksspecificatie zoals afgeleverd voldeed.quote:Niet dus.
Ik word vanmiddag gebeld dat mijn auto klaar is, maar dat de beste man (bedrijfsleider) eerst even rond de tafel wilt zitten omdat de remklauwen niet waren zoals ze 2 maanden geleden afgeleverd waren.
Dus toch veel minder verstand ervan dan je dacht te hebben.quote:Er bleek een remklauw niet goed gemonteerd te zijn en daar lag de oorzaak.
Ook zeer logisch, immers deze onderdelen zijn gemonteerd geweest en het blijkt dus geen garantie kwestie te zijn maar ondeugdelijk werk van een amateur.quote:2_3288659 ()De dealer beweerd dat hij nu rond de 3500 euro kosten heeft gemaakt (ABS + HRC) en dat de importeur de onderdelen (gewoon goede dus) niet wilt terugnemen. Hij wilt dus bespreken wie er voor de kosten gaat opdraaien.
Dat vraag ik mij dus ook af, hiermee heb je essentiële informatie achter gehouden.quote:Een heel verhaal dat ze foto's hadden genomen, en waarom ik dat niet gezegd had tijdens het aanbieden ter reparatie.
Erg triest dat je op deze manier reageert, je wilde gewoon je fout verdoezelen en hoopte op het feit dat de reparatie onder garantie zou vallen, het is immers een nieuwe auto.quote:Tja, ik ben geen monteur en mijn diagnose was dat de remmen het niet deden. Ik neem aan dat daar experts werken die dingen aan mijn auto vervangen, en verder kijken dan hun neus lang is voordat ze
onderdelen van meer dan 3000 euro gaan bestellen. Beetje vreemd dus dat ze pas na 1.5 week erachter komen dat er iets met de remmen zelf is
Hopelijk laat hij je een zo hoog mogelijk bedrag betalen, kan me heel goed voorstellen dat die garage jou liever kwijt dan rijk bent.quote:De afspraak is dat ik hem ga bellen wanneer ik langs kom "om met een kopje koffie" te babbelen over de situatie. Morgen ga ik hem even bellen om te zeggen dat ik vrijdagochtend voor z'n deur sta. Tot die tijd is mijn auto "gegijzeld" neem ik aan?
Daar zal je de garage een hoop plezier mee doen.quote:Weet iemand wat ik het beste kan doen? Ik weet wel dat ik mijn onderhoudsbeurten niet daar meer ga doen in de toekomst!
kan je natuurlijk wel op de remmenbank zetten, maar als je geen druk hebt zullen de overige 3 remmen ook weinig doenquote:Op woensdag 3 november 2010 13:56 schreef Inlognaam het volgende:
Een verkeerd gemonteerde remklauw.. Dat is toch niet zo moeilijk te vinden?
Neem aan dat ze alvorens te prutsen dat ding even op de testbank zetten en de remvertraging meten. In dat geval zien ze vast wel dat de remvertraging van die bewuste klauw niet klopt en zouden ze m.i. ook wel moeten beginnen af te vragen waarom juist die rem slecht werkt.
Ik vind die 3600 euro een behoorlijk bedrag en zou denk ik even wat dealers bellen om te vragen wat het bewuste onderdeel werkelijk klopt. En dan in het laatste geval aanbieden om de inkoopprijs anders maar te betalen.
Ik heb de dealer vanochtend gebeld om een afspraak te maken om te babbelen en gelijk gezegd dat ik per email/fax een specificatie wil hebben van de totale kosten. De beste man sprong gelijk in de verdediging, maar een specificatie zou geen probleem zijn.quote:Op woensdag 3 november 2010 13:56 schreef Inlognaam het volgende:
Een verkeerd gemonteerde remklauw.. Dat is toch niet zo moeilijk te vinden?
Neem aan dat ze alvorens te prutsen dat ding even op de testbank zetten en de remvertraging meten. In dat geval zien ze vast wel dat de remvertraging van die bewuste klauw niet klopt en zouden ze m.i. ook wel moeten beginnen af te vragen waarom juist die rem slecht werkt.
Ik vind die 3600 euro een behoorlijk bedrag en zou denk ik even wat dealers bellen om te vragen wat het bewuste onderdeel werkelijk klopt. En dan in het laatste geval aanbieden om de inkoopprijs anders maar te betalen.
Je denkt gooi er maar een wetenschappelijk term tegen aan dan geloven ze me wel.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:09 schreef Catbert het volgende:
Ik ga voor Occam's Razor: de dealer is gewoon een gast die loopt te prutsen en makkelijk wil scoren op een timide adolescent
Wat is er wetenschappelijk aan die term? Dat is net zo wetenschappelijk als "Het zwaard van damocles"quote:Op woensdag 3 november 2010 14:13 schreef Basp1 het volgende:
Je denkt gooi er maar een wetenschappelijk term tegen aan dan geloven ze me wel.![]()
Dan is het nogal een slechte automonteur lijkt me. Met mijn beperkte kennis lijkt het me niet meer dan logisch naar de remleidingen e.d. te gaan kijken als er problemen zijn met de remmen. En dat dan ook te TESTEN in plaats van doodleuk nieuwe te bestellen.quote:Aangezien juist de dealer occam's razor heeft toegepast door ervan uit te gaan dat het een nieuwe auto is en er dus niets mis met de remklauwen zou moeten zijn zou ik zeggen dat juist de TS een probleem heeft.
Wat heeft dit geschil te maken met entiteiten dan?quote:Op woensdag 3 november 2010 14:18 schreef Catbert het volgende:
[..]
Wat is er wetenschappelijk aan die term? Dat is net zo wetenschappelijk als "Het zwaard van damocles"![]()
[..]
Dan is het nogal een slechte automonteur lijkt me. Met mijn beperkte kennis lijkt het me niet meer dan logisch naar de remleidingen e.d. te gaan kijken als er problemen zijn met de remmen. En dat dan ook te TESTEN in plaats van doodleuk nieuwe te bestellen.
Wut?quote:Op woensdag 3 november 2010 14:34 schreef 1299 het volgende:
Wat heeft dit geschil te maken met entiteiten dan?
Inderdaad. Dus ik zie z'n dealer graag teruggepakt worden. Beter dan zonder mokken maar die kosten lappen.quote:Het is overigens typisch dealer gedrag om lukraak allerlei onderdelen te bestellen in de hoop dat het vervangen van die onderdelen het probleem oplost. Stel je voor dat je daadwerkelijk moeite moet doen om een diagnose te stellen.
In mijn beleving is het zo dat ockhams scheermes wordt toegepast bij stellingen waarbij de uitleg met entiteiten waarschijnlijk niet de juiste zal zijn.quote:
die modulator is misschien discutabel en daar mag de dealer ook wel wat voor van de prijs afdoenquote:Op woensdag 3 november 2010 16:31 schreef Catch_me het volgende:
Ik heb zojuist de specificatie binnen gekregen:
Onderzoekskosten en div vervanging: 1057,-
Hoofdremcilinder: 205,-
2 x Remvloeistof DOT4: 14,50
Modulator: 1754,-
ongeveer 3000 euro, met btw maakt 3660 euro
Ja, dat slaat nergens op. Toen ik nog een eigen auto had belde Kwikfit altijd ff met de melding dat ze voor 200E aan X,Y en Z moesten vervangen en of ik daarmee akkoord was.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:33 schreef Gunner het volgende:
Ik blijf erbij, dat ondanks dat TS niet handig is beziggeweest, de dealer gewoon even voor 3600 euro aan kosten maakt zonder toestemming van TS (ik neem even aan dat je daar niet expliciet toestemming voor hebt gegeven?)
Kwikfit? Ging jij naar de kwikfit? Ik had jou wel zodanig 'geacht' dat je dat wel zelf kon?quote:Op woensdag 3 november 2010 16:36 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja, dat slaat nergens op. Toen ik nog een eigen auto had belde Kwikfit altijd ff met de melding dat ze voor 200E aan X,Y en Z moesten vervangen en of ik daarmee akkoord was.
Een APK? Was dat maar waarquote:Op woensdag 3 november 2010 16:47 schreef Gunner het volgende: Kwikfit? Ging jij naar de kwikfit? Ik had jou wel zodanig 'geacht' dat je dat wel zelf kon?![]()
Als ik "div(erse) taken" declareer bij een klant is dat meestal loze tijd waarin ik niks uitgevoerd heb maar verwacht dat ik er wel mee weg kom.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:58 schreef Inlognaam het volgende:
Wat voor auto is het eigenlijk?
En, hoelang zijn ze er mee bezig geweest en wat houdt 'div vervanging' in?
De dealer ging er in eerste instantie vanuit dat het onder de fabrieksgaranatie zou vallen (rekening gaat dan naar de producent), nu blijkt dat TS zelf heeft zitten te prutsen en dat veranderd natuurlijk de zaak drastisch.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:33 schreef Gunner het volgende:
Ik blijf erbij, dat ondanks dat TS niet handig is beziggeweest, de dealer gewoon even voor 3600 euro aan kosten maakt zonder toestemming van TS (ik neem even aan dat je daar niet expliciet toestemming voor hebt gegeven?)
quote:De dealer ging er in eerste instantie vanuit dat het onder de fabrieksgaranatie zou vallen (rekening gaat dan naar de producent), nu blijkt dat TS zelf heeft zitten te prutsen en dat veranderd natuurlijk de zaak drastisch.
Oh, dus omdat de rekening naar de producent zou gaan, kan ie maar lekker onbeperkt alles vervangen en aanklooien want de producent betaalt toch! Dat toont de mentaliteit van deze autoverkoper dan ook direct aan.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De dealer ging er in eerste instantie vanuit dat het onder de fabrieksgaranatie zou vallen (rekening gaat dan naar de producent), nu blijkt dat TS zelf heeft zitten te prutsen en dat veranderd natuurlijk de zaak drastisch.
Wat heeft dit in godsnaam met de autoverkoper te maken?quote:Op woensdag 3 november 2010 18:46 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Oh, dus omdat de rekening naar de producent zou gaan, kan ie maar lekker onbeperkt alles vervangen en aanklooien want de producent betaalt toch! Dat toont de mentaliteit van deze autoverkoper dan ook direct aan.
Wie de opdrachtgever is, is totaal niet relevant. Dat ding had gewoon goed gerepareerd moeten worden in een keer, in plaats van dat er geprutst is en vanalles zomaar vervangen is omdat er vanuit werd gegaan dat 'dat' onderdeel wel kapot zou zijn.
Trouwens, TS had de remklauwen een ander kleurtje gegeven. Dat had de dealer direct kunnen zien natuurlijk.
Geen idee wat er precies mis mee was, maar de dealer had foto's enzo gemaakt, dus daar zal ik vrijdag wel op zien wat er precies verkeerd is gegaan.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:15 schreef MouseOver het volgende:
Stomme actie, maar dat wist je zelf ook al.
Ik zit niet zo in de nieuwe auto's, maar is daar geen als-dan reparatieschema of standaard volgorde voor? Als daarin ook stond 'check de remklauwen' en de garage neemt aan dat die toch wel in orde zullen zijn ligt het risico van het nemen van die gok toch echt bij hun.
Wat was eigenlijk verkeerd met die klauw? Was het druk, of bewoog het blokje niet meer goed?
edit: oja, vergeet niet het oude ABS systeem mee te nemen als je toch moet lappen.
Het kwam er naar mijn mening op neer dat er werd gezegd dat TS uitging van garantie (betaald door de producent) en dat om die reden de autoverkoper daarom gewoon maar gewoon onbeperkt dure onderdelen zou kunnen bestellen en inbouwen zonder verder onderzoek.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:14 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Wat heeft dit in godsnaam met de autoverkoper te maken?
Een autoverkoper verkoopt auto's geen onderdelen. Omgquote:Op woensdag 3 november 2010 20:28 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Het kwam er naar mijn mening op neer dat er werd gezegd dat TS uitging van garantie (betaald door de producent) en dat om die reden de autoverkoper daarom gewoon maar gewoon onbeperkt dure onderdelen zou kunnen bestellen en inbouwen zonder verder onderzoek.
quote:Op woensdag 3 november 2010 20:28 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Het kwam er naar mijn mening op neer dat er werd gezegd dat TS uitging van garantie (betaald door de producent) en dat om die reden de autoverkoper daarom gewoon maar gewoon onbeperkt dure onderdelen zou kunnen bestellen en inbouwen. De kosten zouden immers toch voor de producent zijn immers.
Echter, nu blijkt dat TS zelf heeft lopen kloten en er dus dure onderdelen besteld zijn die niet besteld hadden hoeven te worden moet TS maar opdraaien voor de foute diagnose van de verkoper...
Ik neem de verkoper overigens niets kwalijk en zeg ook neit dat ie de boel bedondert, maar vind het wel opmerkelijk dat ie zulke dure dingen zomaar bestelt, zonder overleg. De dealer had nl. in een oogopslag kunnen zien dat er wijzigingen hadden plaatsgevonden aan de remklauwen (kleur) en met een paar vragen had ie ook kunnen weten dat TS eraan gekloot had.
Autoverkoper, dealer, autohandelaar, garagist, garagehouder, dealerbedrijf, autobedrijf. Je snapt wat ik bedoel hoop ik...quote:Op woensdag 3 november 2010 20:30 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Een autoverkoper verkoopt auto's geen onderdelen. Omg
Je moet het beestje bij de juiste naam benoemen.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:44 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Autoverkoper, dealer, autohandelaar, garagist, garagehouder, dealerbedrijf, autobedrijf. Je snapt wat ik bedoel hoop ik...
Maar ik moet de eerste autoverkoper van nieuwe auto's tegenkomen die geen onderdelen verkoopt. Opties zijn immers ook onderdelen want die worden op/aan de auto gemonteerd
Nee, dat zie ik niet. Ook tussen de garagehouder, de secretaresse, directeur en poetsjongen niet.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:44 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Je ziet het verschil niet tussen de werkplaats en een autoverkoper?
Vrouw dat zegt genoegquote:Op woensdag 3 november 2010 20:30 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Een autoverkoper verkoopt auto's geen onderdelen. Omg
Foutje hij heeft alleen aangegeven dat de auto niet goed remde, hij heeft verzwegen dat hij zelf aan de remklauwen geklust heeft en dat het ontluchten van het systeem niet lukte, en laat dat hier nu net essentiële informatie zijn.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:44 schreef Vagere_Hein het volgende:
Leuk al die mensen hier met kennis van auto's, maar geen enkele garage kan van zijn klanten verwachten dat ze inhoudelijk precies weten wat er mis is. TS is gewoon een leek en van hem kan alleen verwacht worden dat hij aangeeft welke functie van de auto niet werkt, en eventueel wat hij daarvoor met de auto uitgehaald heeft. En beide zaken heeft hij gedaan.
De auto is door TS nieuw gekocht, dan mag je als klant verwachten dat een terechte klacht onder garantie verholpen wordt, de garage ging hier dan ook vanuit, echter door het zelf rommelen verlies je wel de garantie op het desbetreffende onderdeel cq onderdelen.quote:Het is vervolgens aan de garage om uit te zoeken wat er precies mis is (en daarvoor betaalt een klant gewoon hoge uurtarieven) en dat heeft de garage overduidelijk niet goed gedaan. Da's onverantwoord, zeker als je zomaar even voor duizenden Euro's onderdelen bestelt, zonder te overleggen.
Ik zou zeggen dat de garage zijn poot stijf moet houden, ts heeft essentiële informatie bewust achter gehouden.quote:Poot stijfhouden dus en gewoon voorstellen om alleen de kosten te betalen voor het oplossen van het
daadwerkelijke probleem, want zij hebben echt slecht onderzoek gedaan.
Monteurskosten moet hij gewoon betalen, hij moet alleen onderhandelen om de materiaalprijs omlaag te krijgen.quote:En mocht het nou echt uit de klauwen lopen met dreigementen dan kun je ook nog voorstellen om een deel van de monteurskosten te betalen die gemaakt zijn bij het monteren van de onderdelen die je helemaal niet nodig had. Maar dat zou ik gewoon als laatste compromis voorstellen.
Dat verwacht de garage ook niet. De garage verwacht wel dat jij meldt wanneer je zelf hebt zitten klooien. Da's namelijk ook niet bepaald gebruikelijk he, voor een leek en zeker niet iets waar een garagehouder automatisch rekening mee moet houden.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:44 schreef Vagere_Hein het volgende:
Leuk al die mensen hier met kennis van auto's, maar geen enkele garage kan van zijn klanten verwachten dat ze inhoudelijk precies weten wat er mis is. TS is gewoon een leek en van hem kan alleen verwacht worden dat hij aangeeft welke functie van de auto niet werkt, en eventueel wat hij daarvoor met de auto uitgehaald heeft. En beide zaken heeft hij gedaan.
Zo vreemd is dat niet hoor, wie weet is hij zelf ook ooit begonnen als monteur en houd hij zijn vak een beetje bij.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:52 schreef Catch_me het volgende:
Het frappante is ook dat niet eens een monteur, maar de eigenaar van de zaak zelf de diagnose stelde. Mijn vermoeden is dan ook dat er simpelweg is doorgegeven dat het een simpel hoofdremcilindertje was die vervangen moest worden aan de betreffende monteur.
Prima, dat tweede heeft hij niet gedaan. Maar feit blijft dat de dealer een onderzoeksplicht heeft om alles te onderzoeken (en zeker voordat hij dure onderdelen gaat bestellen). En het is hierbij al helemaal niet relevant of er iets onder de garantie viel.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:37 schreef klipper het volgende:
[..]
Foutje hij heeft alleen aangegeven dat de auto niet goed remde, hij heeft verzwegen dat hij zelf aan de remklauwen geklust heeft en dat het ontluchten van het systeem niet lukte, en laat dat hier nu net essentiële informatie zijn.
[..]
De auto is door TS nieuw gekocht, dan mag je als klant verwachten dat een terechte klacht onder garantie verholpen wordt, de garage ging hier dan ook vanuit, echter door het zelf rommelen verlies je wel de garantie op het desbetreffende onderdeel cq onderdelen.
[..]
Ik zou zeggen dat de garage zijn poot stijf moet houden, ts heeft essentiële informatie bewust achter gehouden.
TS heeft dus verkeerde informatie verstrekt waarschijnlijk om onder betaling uit te komen van iets waarvan TS wist dat het niet onder garantie zou vallen.
[..]
Monteurskosten moet hij gewoon betalen, hij moet alleen onderhandelen om de materiaalprijs omlaag te krijgen.
Een goed argument hierbij is dat de genoemde prijzen waarschijnlijk de verkoopprijzen zijn en niet de inkoopprijzen, het zou oneerlijk om de verkoopprijs te berekenen.
En alleen de inkoopprijs betalen als je de onderdelen ook mee krijgt anders moet het nog lager worden.
Op het moment van het inleveren van de auto was ik ervan overtuigd dat de remmen zelf in orde waren en het ontluchten in principe ook. Dus zo gek vond ik het niet toen hij zei dat het de HRC was.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:58 schreef klipper het volgende:
[..]
Zo vreemd is dat niet hoor, wie weet is hij zelf ook ooit begonnen als monteur en houd hij zijn vak een beetje bij.
Wat ik dan weer frappant vindt is dat iemand die kan weten waar het probleem zit net doet of zijn neus bloed als hij de auto wegbrengt en het de dealer vervolgens zelf hoort zeggen dat het waarschijnlijk de hrc is dit terwijl de persoon die de auto komt inleveren juist moet weten dat het probleem waarschijnlijk wel ergens anders zou zitten.
Je zou eens kunnen beginnen met de hand in eigen boezem te steken en er op een schappelijke manier uit zien te komen, op de manier zoals je nu bezig bent zie ik het zwart voor je in.
Je waardeoordeel over de kansen van TS is volledig ongefundeerd. En als we het erover eens zijn dat het doel is dat TS de laagste kosten moet hebben, dan is die tactiek sowieso funest.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:58 schreef klipper het volgende:
[..]
Je zou eens kunnen beginnen met de hand in eigen boezem te steken en er op een schappelijke manier uit zien te komen, op de manier zoals je nu bezig bent zie ik het zwart voor je in.
Klopt. En geen enkele garage verwacht ook van z'n klanten dat zij dat weten. Uiteraard verwacht de garage ook niet dat de "leek" zelf aan z'n remsysteem gaat zitten knutselen.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:44 schreef Vagere_Hein het volgende:
Leuk al die mensen hier met kennis van auto's, maar geen enkele garage kan van zijn klanten verwachten dat ze inhoudelijk precies weten wat er mis is. TS is gewoon een leek en van hem kan alleen verwacht worden dat hij aangeeft welke functie van de auto niet werkt, en eventueel wat hij daarvoor met de auto uitgehaald heeft. En beide zaken heeft hij gedaan.
Ik vind het discutabel of zelfs die 1000 logisch is. Het ligt er maar aan of de garage, zonder dat jij iets gezegd hebt over wat je met de auto gedaan hebt, altijd 1000 uit had gegeven aan onderzoeks- en reparatiekosten. Aangezien de auto op drie gelegenheden onderzocht, dan wel verbouwd is, en die laatste twee keer in principe niet nodig waren als de garage zijn checklists gevolgd had bij de eerste keer, kun je die laatste twee eraf halen qua uren.quote:Op woensdag 3 november 2010 23:04 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Op het moment van het inleveren van de auto was ik ervan overtuigd dat de remmen zelf in orde waren en het ontluchten in principe ook. Dus zo gek vond ik het niet toen hij zei dat het de HRC was.
Lijkt me vrij logisch dat ik sowieso 1000 euro aan "onderzoekkosten" mag aftikken, maar ik ga natuurlijk niet voor onderdelen betalen die 1. niet in de auto zitten en 2. het probleem dus niet hebben opgelost.
Dat hij ze niet meer aan zijn leverancier kan terugsturen is niet mijn probleem.
Ik vind ¤ 1.000,- aan onderzoekskosten nogal buiten proportie eerlijk gezegd. Voor dat geld mag ie wel even op papier zetten welke stappen dan allemaal gedaan zijn, zodat je dat kan voorleggen bij de importeur. Best kans dat die zeggen dat die kosten nogal overdreven zijn.quote:Op woensdag 3 november 2010 23:04 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Op het moment van het inleveren van de auto was ik ervan overtuigd dat de remmen zelf in orde waren en het ontluchten in principe ook. Dus zo gek vond ik het niet toen hij zei dat het de HRC was.
Lijkt me vrij logisch dat ik sowieso 1000 euro aan "onderzoekkosten" mag aftikken, maar ik ga natuurlijk niet voor onderdelen betalen die 1. niet in de auto zitten en 2. het probleem dus niet hebben opgelost.
Dat hij ze niet meer aan zijn leverancier kan terugsturen is niet mijn probleem.
quote:Op donderdag 4 november 2010 01:05 schreef Inlognaam het volgende:
Maar om wat voor een auto gaat het nu eigenlijk? Merk, type?
Ik wil kunnen googlen wat die bewuste onderdelen op internet doen qua prijs want het zal me niets verbazen als ie voor de onderdelen die ie zgn niet kan terugsturen en onnodig heeft gekocht wel even een vette winst wil pakken terwijl ie ze dan evt ook voor de inkoopprijs kan verkopen.
Als ik de bedragen zie die bedrijven als Carglass, GlasGarage rekenen voor een ruitje... dan moet het - wil het voor beide een nette oplossing zijn - best wel flink goedkoper kunnen zonder er bij in te schieten. Beide zijn denk ik wel fout. TS met stilzwijgen over zn gepruts, verkopende partij over de verkeerde diagnose.
Je hebt een PM met het merk. Ivm (zeer kleine kans natuurlijk) meelezende partijen hou ik het topic vrij algemeen.quote:Op donderdag 4 november 2010 01:05 schreef Inlognaam het volgende:
Maar om wat voor een auto gaat het nu eigenlijk? Merk, type?
Toch een hoop geld voor wat verf op de remklauwenquote:
Je bent daarmee akkoord gegaan of was dat zijn voorstel?quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:10 schreef Catch_me het volgende:
Net bij de dealer geweest.
De rekening word 1500 euro want hij had "positieve" geluiden dat hij het ABS onderdeel van 2100 euro kon terugsturen. Hij ging het pas van de factuur halen als het zeker was, maar ik weet natuurlijk allang dat dat geregeld is en ik hoef pas te betalen als dat bevestigd is.
Verder bleek dat de achterste 2 klauwen verkeerd om gemonteerd warendus links zat rechts en andersom. Het enige verschil dat je dan krijgt is dat de remleiding boven aan je cilinder zit ipv onder, is ons dus niet opgevallen
Verder is de zaak voor mij nog niet klaar, het rempedaal gedraagt zich niet zo als toen ik hem kreeg cq een keihard rempedaal. Ze beweren dat ie gefixed is, maar ik heb nu een verdacht licht rempedaal.
Het is een voorstel, ze gingen aanstaande week nog kijken wat er aan de factuur gedaan wordt. Die 1500 euro komt dus voort uit 15 uur arbeid en een vervangen hoofdrem cilinder.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:10 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Je bent daarmee akkoord gegaan of was dat zijn voorstel?
Okay. Die 1500 en het afvoeren van de grootste kostenpost is natuurlijk zijn manier om jou akkoord te laten gaan met een te hoge rekening die door zijn wanprestatie veroorzaakt is.quote:Op vrijdag 5 november 2010 13:23 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Het is een voorstel, ze gingen aanstaande week nog kijken wat er aan de factuur gedaan wordt. Die 1500 euro komt dus voort uit 15 uur arbeid en een vervangen hoofdrem cilinder.
Ja dikke lul, je moet eerst lokaliseren waar het probleem zit. Als mijn PC het niet doet ga ik toch ook niet meteen een nieuwe voeding erin vrotten 'omdat die wel kapot zal zijn vanwege eerdere ervaring'?quote:Op woensdag 3 november 2010 14:53 schreef Jotwoo het volgende:
Is het zo heel gek van de dealer om te denken:
- nieuwe auto
- klant zegt alleen: remmen doen het slecht
- klant meldt niet dat hij zelf iets heeft verneukt dus waarschijnlijk: fabrieksfout (=garantie)
- ik ga vervangen wat er volgens mij kapot kan zijn, in overleg met klant
- dat kunnen de klauwen iig niet zijn, die gaan niet kapot (stukje ervaring)
- na alles vervangen te hebben, hey werkt toch niet..
- loopt hele auto grondig na: klauwen verkeerd gemonteerd?!?
- wtf, er heeft iemand gesleuteld, dat hadden ze niet verteld.
- DAT is dus GEEN garantie en ik ga de klant bellen om te overleggen wat we met de kosten doen
Lijkt mij eerlijk gezegd een hele normale manier van denken voor een dealer & domme fout van de TS.
Al moet je 20x naar de dokter omdat ze niet uit kunnen vogelen wat er aan de hand is met je, dan moet je toch 20x die rekening betalen. En zo is dat met auto's ook, en da's goed ook!quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:23 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik moet even heel hard lachen.. Je laat je zelfs nu met die 1500 euro nog hard naaien
Remmen nakijken, evt aan de computer hangen en een hoofdrem cilinder vervangen kost no way 15 uur tijd![]()
Dan hebben ze inmiddels je gehele onderstel er ook eens af gehad, gepoetst en terug opgezet
Als ie een 350 euro zou tellen kom je op een reeeler bedrag uit.
Dat hun zomaar iets vervangen omdat HUN een verkeerde diagnose stellen is gewoon dom..
Natuurlijk is het voor hun makkelijker als je zegt wat je gedaan hebt, maar wat voor beschrijving je ook geeft; de garage behoort het gewoon fatsoenlijk na te kijken.
Dikke vette pech. Het is je eigen schuld.quote:Op vrijdag 5 november 2010 13:26 schreef Catch_me het volgende:
Verder natuurlijk erg dom dat de achterste 2 verkeerd om zaten... als we dat hadden geweten was het uitgedraaid op een simpel klusje dat ik zelf nog wel had kunnen doen
Als jij naar de dokter gaat en die roept, jah een nieuwe knieschijf, oh nog niet opgelost, Nou een pacemaker dan maar, hmm... nee nog niet... Joh we stoppen een nieuwe nier erin... en als laatste komt ie erachter dat je vinger gebroken hoef je er niet op te rekenen dat je de vorige operaties moet betalen hoorquote:Op vrijdag 5 november 2010 16:54 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Al moet je 20x naar de dokter omdat ze niet uit kunnen vogelen wat er aan de hand is met je, dan moet je toch 20x die rekening betalen. En zo is dat met auto's ook, en da's goed ook!
Gaat alles wel goed met je voor de restquote:Op vrijdag 5 november 2010 17:06 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dikke vette pech. Het is je eigen schuld.
Je hebt met de remmen liggen kloten en dan is er wat mis mee. Dat had je gewoon moeten vertellen tegen die monteur, dan was dit alles je bespaard gebleven.
Je zegt zelf dat je geen verstand hebt van auto's, waas er dan ook niet aan gaan sleutelen.
Ik vind dat je fijn zelf volledig voor de kosten mag opdraaien.
Exactly...quote:Op vrijdag 5 november 2010 17:18 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Als jij naar de dokter gaat en die roept, jah een nieuwe knieschijf, oh nog niet opgelost, Nou een pacemaker dan maar, hmm... nee nog niet... Joh we stoppen een nieuwe nier erin... en als laatste komt ie erachter dat je vinger gebroken hoef je er niet op te rekenen dat je de vorige operaties moet betalen hoor
De vraag is of ze jou als klant willen; hou ons vooral op de hoogtequote:Op zondag 7 november 2010 21:21 schreef Catch_me het volgende:
voor hem nog 10 andere bedrijven in de buurt die graag een klant erbij hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |