Hoezo mag de monteur dat? De monteur is de pro en TS niet. Maar zelfs al mag de monteur dat, dan is het nog erg ondeskundig om zomaar wat onderdelen te gaan vervangen zonder onderzoek. Daarbij komt ook nog dat de monteur dat deels op eigen houtje doet.quote:Op woensdag 3 november 2010 09:16 schreef Basp1 het volgende:
De monteur mag er toch wel vanuit gaan dat alles goed gemonteerd is door de TS.
Dat hoeft de monteur niet. De monteur dient echter wel te onderzoeken of het onderdeel dat hij wil vervangen kapot is.quote:Als de monteur voor alle mogelijk fouten eerst de gehele auto uit elkaar moet halen krijgen we hier nog meer topics waarin gevraagd wordt waarom de onderzoekskosten van garages zo hoog zijn.
Natuurlijk heeft TS een fout gemaakt. Die dealer is echter heel erg aan het klungelen en wil daar nog geld voor zien ook.quote:Op woensdag 3 november 2010 09:39 schreef nuget het volgende:
je bent de schuld aan het afschuiven naar de monteurs en het bedrijf, terwijl je zelf de fout hebt gemaakt.
moeilijk he, toegeven dat je fouten hebt gemaakt?
Dat snap ik natuurlijk ook wel, maar op het moment dat TS geen melding maakt van zijn eigen geklungel en het niet bepaald vanzelfsprekend is om bij de remklauwen te gaan zoeken, vind ik niet dat je dat geheel op het bordje van de monteur kan gooien. In zo'n geval speelt de meldingsplicht toch wel een hele grote rol. Als aan de monteur gemeld was dat daarmee geklungeld was, was hij daar ongetwijfeld mee begonnen. Nu is het aan de monteur om allerlei dingen uit te sluiten, en als ik het goed begrepen is de auto pas geleden door hem aan TS verkocht, waarbij de remklauwen prima in orde waren en hij dus daar niet logischerwijs meteen aan dacht. Toegegeven, wellicht is die monteur niet geheel deskundig (alhoewel: remklauwen springen echt niet zomaar uit zichzelf verkeerd, het is niet alsof het logisch is dat je daar moet beginnen met zoeken!), maar ik vind dat TS hele forse steken heeft laten vallen op het moment dat hij niet het gehele verhaal vertelde. Ik zou daar als monteur echt niet de kosten van willen dragen. Als TS namelijk open was geweest, had hij het probleem veel sneller en met minder kosten ontdekt.quote:Op woensdag 3 november 2010 08:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan nog hoort een dealer (of een garage) bij een reparatie eerst uit te zoeken wat het probleem is, in plaats van zomaar wat dingen te gaan proberen.
Dan nog kun je niet zomaar willekeurig onderdelen gaan vervangen. Maar het kan inderdaad meespelen dat de monteur te naïef is. Als ik een storing binnen krijg, ga ik nooit zomaar uit van het verhaal dat een klant vertelt.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Dat snap ik natuurlijk ook wel, maar op het moment dat TS geen melding maakt van zijn eigen geklungel en het niet bepaald vanzelfsprekend is om bij de remklauwen te gaan zoeken
Deskundigheid speelt hier denk ik niet eens direct een rol. Het vreemde vind ik dat de monteur zomaar dingen gaat vervangen zonder tests uit te voeren. Dat vind ik erg vreemd, aangezien de monteur sowieso dat onderdeel er uit moet slopen om het te vervangen en hij dat dus net zo goed direct kan doen.quote:Toegegeven, wellicht is die monteur niet geheel deskundig (alhoewel: remklauwen springen echt niet zomaar uit zichzelf verkeerd, het is niet alsof het logisch is dat je daar moet beginnen met zoeken!)
Vanuit de monteur geredeneerd is dat ook weer niet vreemd. Ik zou het zelf in een dergelijke situatie er op gooien dat ik niet betaal voor onderdelen en reparaties die zijn uitgevoerd terwijl de onderdelen bij nader onderzoek goed bleken te zijn. De kosten die dan nog over blijven kan in redelijkheid over onderhandeld worden.quote:, maar ik vind dat TS hele forse steken heeft laten vallen op het moment dat hij niet het gehele verhaal vertelde. Ik zou daar als monteur echt niet de kosten van willen dragen. Als TS namelijk open was geweest, had hij het probleem veel sneller en met minder kosten ontdekt.
Ik denk dat dat zeker voor de hoofdremcilinder geen haalbaar standpunt is. Wanneer je deze klachten hebt en niet meldt dat je aan de remklauwen heb zitten rondzooien, is het 100% normaal aan de hoofdremcilinder te denken, omdat het eigenlijk niets anders kan zijn. En als de computer van de auto uitgelezen wordt en een ABS-defect aangeeft, omdat de software gefopt wordt door de door jou ondeugdelijk gemonteerde remklauw, is het ook normaal dat dat vervangen wordt. Als het probleem dan niet opgelost blijkt te zijn en men nog veel dieper (en dus duurder) moet graven en uitkomt op de remklauw, vraag ik me af of dit standpunt echt haalbaar is.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:00 schreef Alicey het volgende:
Vanuit de monteur geredeneerd is dat ook weer niet vreemd. Ik zou het zelf in een dergelijke situatie er op gooien dat ik niet betaal voor onderdelen en reparaties die zijn uitgevoerd terwijl de onderdelen bij nader onderzoek goed bleken te zijn. De kosten die dan nog over blijven kan in redelijkheid over onderhandeld worden.
Dan moet de fabrikant maar zorgen dat zijn software naar behoren werkt.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:08 schreef miss_dynastie het volgende:
En als de computer van de auto uitgelezen wordt en een ABS-defect aangeeft, omdat de software gefopt wordt door de door jou ondeugdelijk gemonteerde remklauw, is het ook normaal dat dat vervangen wordt.
Remblokken vervangen e.d. is echt doodsimpel. Het is ongeveer net zo complex als je wiel verwisselen en je wordt toch echt geacht dat soort dingen te kunnen als je in een auto rijdt. Of ben je zo'n type die met een lege band nog gewoon naar de dealer rijdt?quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:36 schreef Tha_Duck het volgende:
Nee, zo moeilijk is hetiet. Vandaar dat automonteurs jaren naar school moeten en regelmatig naar bijscholingen. Dat zal vast zijn omdat het niet moeilijk is.
Inderdaad. Ongeacht of het verstandig is dat hij niet gemeld heeft dat het vervangen van onderdelen niet gelukt was, is de dealer zelf ook gewoon aan het klooien geweest. M.i. is dit gewoon een bedrijfsrisico, en daar zal een jurist hem prima op kunnen adviseren. Beter dan de "eigen schuld" klojo's hier.quote:Op woensdag 3 november 2010 09:40 schreef Alicey het volgende:
Natuurlijk heeft TS een fout gemaakt. Die dealer is echter heel erg aan het klungelen en wil daar nog geld voor zien ook.
Dan is het toch frappant als het vervangen van remblokken zo makkelijk is dat de TS het toch voor elkaar heeft gekregen om ze verkeerd erop te zetten en de uitleespc voor de gek te houden hiermee.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:35 schreef Catbert het volgende:
Remblokken vervangen e.d. is echt doodsimpel. Het is ongeveer net zo complex als je wiel verwisselen en je wordt toch echt geacht dat soort dingen te kunnen als je in een auto rijdt. Of ben je zo'n type die met een lege band nog gewoon naar de dealer rijdt?
Wat nog frappanter is, is dat de monteur niet even snel gekeken heeft of ze er wel goed op zaten.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan is het toch frappant als het vervangen van remblokken zo makkelijk is dat de TS het toch voor elkaar heeft gekregen om ze verkeerd erop te zetten en de uitleespc voor de gek te houden hiermee.
Bullshit. Drink je koffie? Kan je ook het koffiezetapparaat repareren als dat stuk is? wordt dat ook van je geacht?quote:Op woensdag 3 november 2010 11:35 schreef Catbert het volgende:
Het is ongeveer net zo complex als je wiel verwisselen en je wordt toch echt geacht dat soort dingen te kunnen als je in een auto rijdt.
Sommige montage fouten zijn helaas alleen niet van buitenaf te zien, daarvoor moeten soms dingen wat meer uit elkaar gehaald worden. Omdat TS niet heeft verteld wat hij nu precies aan zijn auto gedaan heeft tegen de dealer wordt het nogal een zoekplaatje voor de monteur.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wat nog frappanter is, is dat de monteur niet even snel gekeken heeft of ze er wel goed op zaten.
Ik heb wel eens een koffiezetapparaat opengeschroeft en de zekering vervangen toevallig ja.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:50 schreef Gunner het volgende:
Bullshit. Drink je koffie? Kan je ook het koffiezetapparaat repareren als dat stuk is? wordt dat ook van je geacht?
Jij kan dat. 99 van de 100 kunnen dat niet, en dat wordt ook niet van je verwachtquote:Op woensdag 3 november 2010 11:54 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een koffiezetapparaat opengeschroeft en de zekering vervangen toevallig ja.
Klopt, dat had ik wel begrepen. Maar dat mag je niet van iedereen verwachten dat ze dat kunnen. Zoals ik er later bij heb gezet, als dat verplichte kennis was, dan was het wel onderdeel van je rij-examen nietwaar?quote:Ik had het trouwens wat betreft het "geacht worden te kunnen" specifiek over een wiel verwisselen, niet over remklauwen vervangen.
Ja, VMBO toch?quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:36 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nee, zo moeilijk is hetiet. Vandaar dat automonteurs jaren naar school moeten en regelmatig naar bijscholingen. Dat zal vast zijn omdat het niet moeilijk is.
Bedankt voor jouw gouden tips!
Retentierecht!quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:06 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Goeie idd was ik bijna vergeten.
Hoe zit het trouwens met m'n auto in de tussentijd? De dealer mag hem gewoon daar houden tot er een deal / betaald is?
Dat is je lamp vervangen ook niet, maar dat moet je toch echt kunnen.quote:Op woensdag 3 november 2010 12:00 schreef Gunner het volgende:
Klopt, dat had ik wel begrepen. Maar dat mag je niet van iedereen verwachten dat ze dat kunnen. Zoals ik er later bij heb gezet, als dat verplichte kennis was, dan was het wel onderdeel van je rij-examen nietwaar?
Van wie moet je dat? De politie? Als die daar nou eens op zou handhaven zou er geen bonnenquotum meer nodig zijn.quote:Op woensdag 3 november 2010 12:09 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat is je lamp vervangen ook niet, maar dat moet je toch echt kunnen.
Als ik zie hoeveel moeite ze er in een garage mee hebben om bij mijn auto een lampje te vervangen, dan weet ik niet of de doorsnee gebruiker dit zelf kan.quote:Op woensdag 3 november 2010 12:09 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat is je lamp vervangen ook niet, maar dat moet je toch echt kunnen.
Precies. Dat doe ik dus ook niet. In het instructieboekje van het merk waarin ik rij staat tegenwoordig altijd dat de je voor het vervangen van lampen langs de garage moet. De laatste keer dat ik (onder garantie) een lamp moest laten vervangen omdat deze slecht contact maakte, moest dat ding zelfs de werkplaats in, en dat was niet eens de eerste keer dat ze het niet ff voor de zaak konden regelen.quote:Op woensdag 3 november 2010 12:17 schreef MutedFaith het volgende:
Als ik zie hoeveel moeite ze er in een garage mee hebben om bij mijn auto een lampje te vervangen, dan weet ik niet of de doorsnee gebruiker dit zelf kan.
Ik ga er zelf ook niet aan beginnen overigens. Een wiel wisselen wil nog wel lukken, maar voor alle andere dingen rij ik wel even langs de garage.
Als ze je staande houden omdat je lamp het niet doet en je hem niet ter plekke kunt vervangen dan kun je in veel gevallen een bon krijgen. Dat je er als vrouw mee wegkomt even met je wimpers te knipperen en ze het voor je te laten doen (m'n vriendin heeft dit een tijdje terug gehad, agent deed 't wel ff voor haar) doet daar niks aan afquote:Op woensdag 3 november 2010 12:15 schreef Gunner het volgende:
Van wie moet je dat? De politie? Als die daar nou eens op zou handhaven zou er geen bonnenquotum meer nodig zijn.
Je mag ook gewoon de wegenwacht bellen hoor, geen plicht om het zelf te doen.quote:Op woensdag 3 november 2010 13:13 schreef Catbert het volgende:
[..]
Als ze je staande houden omdat je lamp het niet doet en je hem niet ter plekke kunt vervangen dan kun je in veel gevallen een bon krijgen. Dat je er als vrouw mee wegkomt even met je wimpers te knipperen en ze het voor je te laten doen (m'n vriendin heeft dit een tijdje terug gehad, agent deed 't wel ff voor haar) doet daar niks aan af
Ik zeg ook "je wordt geacht", niet "je bent verplicht".quote:Op woensdag 3 november 2010 13:15 schreef miss_dynastie het volgende:
Je mag ook gewoon de wegenwacht bellen hoor, geen plicht om het zelf te doen.
Een auto uit de showroom wordt gewoon gezien als een nieuwe, of hij moet reeds voorzien zijn van kentekenplaten.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:39 schreef Catch_me het volgende:
Ja het is niet de eerste keer dat ik een geschil met deze man heb hoor.
Toen ik de auto kocht vroeg ik nog: "krijg ik een hele nieuwe?". Ik versta een hele nieuwe onder eentje die uit de fabriek of een container komt, waar het plastic nog op zit.
Ja ik zou een nieuwe krijgen.
Haal ik 3 weken later de auto op, merk ik tijdens de rit naar huis op dat het wel toevallig was dat het witte showroom model waar iedereen met z'n tengels aan heeft gezeten weg was.
Ik eens bellen met die kerel, wat blijktIk heb gewoon het showroom model
. Lang verhaal, maar schijnbaar is dat "normaal" bij hun
Je hebt er dus minder verstand van dan gedacht, aangezien het je niet lukte neem ik aan dat je ook je eigen werkzaamheden eerst gecontroleerd hebt voordat je tot deze conclusie kwam.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:28 schreef Catch_me het volgende:
Hoi!
Een tijdje geleden heb ik bij mijn nieuwe auto alle 4 de remklauwen van een ander kleurtje voorzien. Alles ging goed, totdat we het remsysteem gingen ontluchten. Na 2 volle dagen ontluchten de conclusie getrokken dat het verstandiger was hem naar de dealer te brengen omdat het ons niet lukte.
Je krijgt je systeem niet ontlucht en ga er vervolgens ook nog mee rijdenquote:Daar met half werkende remmen en een gangetje van 30 km/hheen gereden en gezegd dat m'n remmen/rempedaal het niet zo best deden. De beste man ging een "diagnose" volgens hem stellen, en na 1 x het pedaal in trappen wist ie zeker dat de hoofdrem cilinder kapot was. Prima, er zou een nieuwe besteld worden, en de week daarop (het was zaterdag) kon ik hem ophalen.
Tja niet onbegrijpelijk dat ze vervolgens daaraan denken.quote:De week daarop dus, alweer dinsdag heb ik eens gebeld hoe het met mijn auto was. De dealer vertelde me dat ze de HRC vervangen hadden, maar dat het probleem niet daar lag. Ze gingen bij de importeur een nieuw ABS systeem bestellen en dat zou dezelfde week nog helemaal goed komen
Zeer logisch, de beste man constateert dat er aan de auto gerommeld is en dat deze dus niet aan de fabrieksspecificatie zoals afgeleverd voldeed.quote:Niet dus.
Ik word vanmiddag gebeld dat mijn auto klaar is, maar dat de beste man (bedrijfsleider) eerst even rond de tafel wilt zitten omdat de remklauwen niet waren zoals ze 2 maanden geleden afgeleverd waren.
Dus toch veel minder verstand ervan dan je dacht te hebben.quote:Er bleek een remklauw niet goed gemonteerd te zijn en daar lag de oorzaak.
Ook zeer logisch, immers deze onderdelen zijn gemonteerd geweest en het blijkt dus geen garantie kwestie te zijn maar ondeugdelijk werk van een amateur.quote:2_3288659 ()De dealer beweerd dat hij nu rond de 3500 euro kosten heeft gemaakt (ABS + HRC) en dat de importeur de onderdelen (gewoon goede dus) niet wilt terugnemen. Hij wilt dus bespreken wie er voor de kosten gaat opdraaien.
Dat vraag ik mij dus ook af, hiermee heb je essentiële informatie achter gehouden.quote:Een heel verhaal dat ze foto's hadden genomen, en waarom ik dat niet gezegd had tijdens het aanbieden ter reparatie.
Erg triest dat je op deze manier reageert, je wilde gewoon je fout verdoezelen en hoopte op het feit dat de reparatie onder garantie zou vallen, het is immers een nieuwe auto.quote:Tja, ik ben geen monteur en mijn diagnose was dat de remmen het niet deden. Ik neem aan dat daar experts werken die dingen aan mijn auto vervangen, en verder kijken dan hun neus lang is voordat ze
onderdelen van meer dan 3000 euro gaan bestellen. Beetje vreemd dus dat ze pas na 1.5 week erachter komen dat er iets met de remmen zelf is
Hopelijk laat hij je een zo hoog mogelijk bedrag betalen, kan me heel goed voorstellen dat die garage jou liever kwijt dan rijk bent.quote:De afspraak is dat ik hem ga bellen wanneer ik langs kom "om met een kopje koffie" te babbelen over de situatie. Morgen ga ik hem even bellen om te zeggen dat ik vrijdagochtend voor z'n deur sta. Tot die tijd is mijn auto "gegijzeld" neem ik aan?
Daar zal je de garage een hoop plezier mee doen.quote:Weet iemand wat ik het beste kan doen? Ik weet wel dat ik mijn onderhoudsbeurten niet daar meer ga doen in de toekomst!
kan je natuurlijk wel op de remmenbank zetten, maar als je geen druk hebt zullen de overige 3 remmen ook weinig doenquote:Op woensdag 3 november 2010 13:56 schreef Inlognaam het volgende:
Een verkeerd gemonteerde remklauw.. Dat is toch niet zo moeilijk te vinden?
Neem aan dat ze alvorens te prutsen dat ding even op de testbank zetten en de remvertraging meten. In dat geval zien ze vast wel dat de remvertraging van die bewuste klauw niet klopt en zouden ze m.i. ook wel moeten beginnen af te vragen waarom juist die rem slecht werkt.
Ik vind die 3600 euro een behoorlijk bedrag en zou denk ik even wat dealers bellen om te vragen wat het bewuste onderdeel werkelijk klopt. En dan in het laatste geval aanbieden om de inkoopprijs anders maar te betalen.
Ik heb de dealer vanochtend gebeld om een afspraak te maken om te babbelen en gelijk gezegd dat ik per email/fax een specificatie wil hebben van de totale kosten. De beste man sprong gelijk in de verdediging, maar een specificatie zou geen probleem zijn.quote:Op woensdag 3 november 2010 13:56 schreef Inlognaam het volgende:
Een verkeerd gemonteerde remklauw.. Dat is toch niet zo moeilijk te vinden?
Neem aan dat ze alvorens te prutsen dat ding even op de testbank zetten en de remvertraging meten. In dat geval zien ze vast wel dat de remvertraging van die bewuste klauw niet klopt en zouden ze m.i. ook wel moeten beginnen af te vragen waarom juist die rem slecht werkt.
Ik vind die 3600 euro een behoorlijk bedrag en zou denk ik even wat dealers bellen om te vragen wat het bewuste onderdeel werkelijk klopt. En dan in het laatste geval aanbieden om de inkoopprijs anders maar te betalen.
Je denkt gooi er maar een wetenschappelijk term tegen aan dan geloven ze me wel.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:09 schreef Catbert het volgende:
Ik ga voor Occam's Razor: de dealer is gewoon een gast die loopt te prutsen en makkelijk wil scoren op een timide adolescent
Wat is er wetenschappelijk aan die term? Dat is net zo wetenschappelijk als "Het zwaard van damocles"quote:Op woensdag 3 november 2010 14:13 schreef Basp1 het volgende:
Je denkt gooi er maar een wetenschappelijk term tegen aan dan geloven ze me wel.![]()
Dan is het nogal een slechte automonteur lijkt me. Met mijn beperkte kennis lijkt het me niet meer dan logisch naar de remleidingen e.d. te gaan kijken als er problemen zijn met de remmen. En dat dan ook te TESTEN in plaats van doodleuk nieuwe te bestellen.quote:Aangezien juist de dealer occam's razor heeft toegepast door ervan uit te gaan dat het een nieuwe auto is en er dus niets mis met de remklauwen zou moeten zijn zou ik zeggen dat juist de TS een probleem heeft.
Wat heeft dit geschil te maken met entiteiten dan?quote:Op woensdag 3 november 2010 14:18 schreef Catbert het volgende:
[..]
Wat is er wetenschappelijk aan die term? Dat is net zo wetenschappelijk als "Het zwaard van damocles"![]()
[..]
Dan is het nogal een slechte automonteur lijkt me. Met mijn beperkte kennis lijkt het me niet meer dan logisch naar de remleidingen e.d. te gaan kijken als er problemen zijn met de remmen. En dat dan ook te TESTEN in plaats van doodleuk nieuwe te bestellen.
Wut?quote:Op woensdag 3 november 2010 14:34 schreef 1299 het volgende:
Wat heeft dit geschil te maken met entiteiten dan?
Inderdaad. Dus ik zie z'n dealer graag teruggepakt worden. Beter dan zonder mokken maar die kosten lappen.quote:Het is overigens typisch dealer gedrag om lukraak allerlei onderdelen te bestellen in de hoop dat het vervangen van die onderdelen het probleem oplost. Stel je voor dat je daadwerkelijk moeite moet doen om een diagnose te stellen.
In mijn beleving is het zo dat ockhams scheermes wordt toegepast bij stellingen waarbij de uitleg met entiteiten waarschijnlijk niet de juiste zal zijn.quote:
die modulator is misschien discutabel en daar mag de dealer ook wel wat voor van de prijs afdoenquote:Op woensdag 3 november 2010 16:31 schreef Catch_me het volgende:
Ik heb zojuist de specificatie binnen gekregen:
Onderzoekskosten en div vervanging: 1057,-
Hoofdremcilinder: 205,-
2 x Remvloeistof DOT4: 14,50
Modulator: 1754,-
ongeveer 3000 euro, met btw maakt 3660 euro
Ja, dat slaat nergens op. Toen ik nog een eigen auto had belde Kwikfit altijd ff met de melding dat ze voor 200E aan X,Y en Z moesten vervangen en of ik daarmee akkoord was.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:33 schreef Gunner het volgende:
Ik blijf erbij, dat ondanks dat TS niet handig is beziggeweest, de dealer gewoon even voor 3600 euro aan kosten maakt zonder toestemming van TS (ik neem even aan dat je daar niet expliciet toestemming voor hebt gegeven?)
Kwikfit? Ging jij naar de kwikfit? Ik had jou wel zodanig 'geacht' dat je dat wel zelf kon?quote:Op woensdag 3 november 2010 16:36 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja, dat slaat nergens op. Toen ik nog een eigen auto had belde Kwikfit altijd ff met de melding dat ze voor 200E aan X,Y en Z moesten vervangen en of ik daarmee akkoord was.
Een APK? Was dat maar waarquote:Op woensdag 3 november 2010 16:47 schreef Gunner het volgende: Kwikfit? Ging jij naar de kwikfit? Ik had jou wel zodanig 'geacht' dat je dat wel zelf kon?![]()
Als ik "div(erse) taken" declareer bij een klant is dat meestal loze tijd waarin ik niks uitgevoerd heb maar verwacht dat ik er wel mee weg kom.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:58 schreef Inlognaam het volgende:
Wat voor auto is het eigenlijk?
En, hoelang zijn ze er mee bezig geweest en wat houdt 'div vervanging' in?
De dealer ging er in eerste instantie vanuit dat het onder de fabrieksgaranatie zou vallen (rekening gaat dan naar de producent), nu blijkt dat TS zelf heeft zitten te prutsen en dat veranderd natuurlijk de zaak drastisch.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:33 schreef Gunner het volgende:
Ik blijf erbij, dat ondanks dat TS niet handig is beziggeweest, de dealer gewoon even voor 3600 euro aan kosten maakt zonder toestemming van TS (ik neem even aan dat je daar niet expliciet toestemming voor hebt gegeven?)
quote:De dealer ging er in eerste instantie vanuit dat het onder de fabrieksgaranatie zou vallen (rekening gaat dan naar de producent), nu blijkt dat TS zelf heeft zitten te prutsen en dat veranderd natuurlijk de zaak drastisch.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |