Oh, dus omdat de rekening naar de producent zou gaan, kan ie maar lekker onbeperkt alles vervangen en aanklooien want de producent betaalt toch! Dat toont de mentaliteit van deze autoverkoper dan ook direct aan.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De dealer ging er in eerste instantie vanuit dat het onder de fabrieksgaranatie zou vallen (rekening gaat dan naar de producent), nu blijkt dat TS zelf heeft zitten te prutsen en dat veranderd natuurlijk de zaak drastisch.
Wat heeft dit in godsnaam met de autoverkoper te maken?quote:Op woensdag 3 november 2010 18:46 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Oh, dus omdat de rekening naar de producent zou gaan, kan ie maar lekker onbeperkt alles vervangen en aanklooien want de producent betaalt toch! Dat toont de mentaliteit van deze autoverkoper dan ook direct aan.
Wie de opdrachtgever is, is totaal niet relevant. Dat ding had gewoon goed gerepareerd moeten worden in een keer, in plaats van dat er geprutst is en vanalles zomaar vervangen is omdat er vanuit werd gegaan dat 'dat' onderdeel wel kapot zou zijn.
Trouwens, TS had de remklauwen een ander kleurtje gegeven. Dat had de dealer direct kunnen zien natuurlijk.
Geen idee wat er precies mis mee was, maar de dealer had foto's enzo gemaakt, dus daar zal ik vrijdag wel op zien wat er precies verkeerd is gegaan.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:15 schreef MouseOver het volgende:
Stomme actie, maar dat wist je zelf ook al.
Ik zit niet zo in de nieuwe auto's, maar is daar geen als-dan reparatieschema of standaard volgorde voor? Als daarin ook stond 'check de remklauwen' en de garage neemt aan dat die toch wel in orde zullen zijn ligt het risico van het nemen van die gok toch echt bij hun.
Wat was eigenlijk verkeerd met die klauw? Was het druk, of bewoog het blokje niet meer goed?
edit: oja, vergeet niet het oude ABS systeem mee te nemen als je toch moet lappen.
Het kwam er naar mijn mening op neer dat er werd gezegd dat TS uitging van garantie (betaald door de producent) en dat om die reden de autoverkoper daarom gewoon maar gewoon onbeperkt dure onderdelen zou kunnen bestellen en inbouwen zonder verder onderzoek.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:14 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Wat heeft dit in godsnaam met de autoverkoper te maken?
Een autoverkoper verkoopt auto's geen onderdelen. Omgquote:Op woensdag 3 november 2010 20:28 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Het kwam er naar mijn mening op neer dat er werd gezegd dat TS uitging van garantie (betaald door de producent) en dat om die reden de autoverkoper daarom gewoon maar gewoon onbeperkt dure onderdelen zou kunnen bestellen en inbouwen zonder verder onderzoek.
quote:Op woensdag 3 november 2010 20:28 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Het kwam er naar mijn mening op neer dat er werd gezegd dat TS uitging van garantie (betaald door de producent) en dat om die reden de autoverkoper daarom gewoon maar gewoon onbeperkt dure onderdelen zou kunnen bestellen en inbouwen. De kosten zouden immers toch voor de producent zijn immers.
Echter, nu blijkt dat TS zelf heeft lopen kloten en er dus dure onderdelen besteld zijn die niet besteld hadden hoeven te worden moet TS maar opdraaien voor de foute diagnose van de verkoper...
Ik neem de verkoper overigens niets kwalijk en zeg ook neit dat ie de boel bedondert, maar vind het wel opmerkelijk dat ie zulke dure dingen zomaar bestelt, zonder overleg. De dealer had nl. in een oogopslag kunnen zien dat er wijzigingen hadden plaatsgevonden aan de remklauwen (kleur) en met een paar vragen had ie ook kunnen weten dat TS eraan gekloot had.
Autoverkoper, dealer, autohandelaar, garagist, garagehouder, dealerbedrijf, autobedrijf. Je snapt wat ik bedoel hoop ik...quote:Op woensdag 3 november 2010 20:30 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Een autoverkoper verkoopt auto's geen onderdelen. Omg
Je moet het beestje bij de juiste naam benoemen.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:44 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Autoverkoper, dealer, autohandelaar, garagist, garagehouder, dealerbedrijf, autobedrijf. Je snapt wat ik bedoel hoop ik...
Maar ik moet de eerste autoverkoper van nieuwe auto's tegenkomen die geen onderdelen verkoopt. Opties zijn immers ook onderdelen want die worden op/aan de auto gemonteerd
Nee, dat zie ik niet. Ook tussen de garagehouder, de secretaresse, directeur en poetsjongen niet.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:44 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Je ziet het verschil niet tussen de werkplaats en een autoverkoper?
Vrouw dat zegt genoegquote:Op woensdag 3 november 2010 20:30 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Een autoverkoper verkoopt auto's geen onderdelen. Omg
Foutje hij heeft alleen aangegeven dat de auto niet goed remde, hij heeft verzwegen dat hij zelf aan de remklauwen geklust heeft en dat het ontluchten van het systeem niet lukte, en laat dat hier nu net essentiële informatie zijn.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:44 schreef Vagere_Hein het volgende:
Leuk al die mensen hier met kennis van auto's, maar geen enkele garage kan van zijn klanten verwachten dat ze inhoudelijk precies weten wat er mis is. TS is gewoon een leek en van hem kan alleen verwacht worden dat hij aangeeft welke functie van de auto niet werkt, en eventueel wat hij daarvoor met de auto uitgehaald heeft. En beide zaken heeft hij gedaan.
De auto is door TS nieuw gekocht, dan mag je als klant verwachten dat een terechte klacht onder garantie verholpen wordt, de garage ging hier dan ook vanuit, echter door het zelf rommelen verlies je wel de garantie op het desbetreffende onderdeel cq onderdelen.quote:Het is vervolgens aan de garage om uit te zoeken wat er precies mis is (en daarvoor betaalt een klant gewoon hoge uurtarieven) en dat heeft de garage overduidelijk niet goed gedaan. Da's onverantwoord, zeker als je zomaar even voor duizenden Euro's onderdelen bestelt, zonder te overleggen.
Ik zou zeggen dat de garage zijn poot stijf moet houden, ts heeft essentiële informatie bewust achter gehouden.quote:Poot stijfhouden dus en gewoon voorstellen om alleen de kosten te betalen voor het oplossen van het
daadwerkelijke probleem, want zij hebben echt slecht onderzoek gedaan.
Monteurskosten moet hij gewoon betalen, hij moet alleen onderhandelen om de materiaalprijs omlaag te krijgen.quote:En mocht het nou echt uit de klauwen lopen met dreigementen dan kun je ook nog voorstellen om een deel van de monteurskosten te betalen die gemaakt zijn bij het monteren van de onderdelen die je helemaal niet nodig had. Maar dat zou ik gewoon als laatste compromis voorstellen.
Dat verwacht de garage ook niet. De garage verwacht wel dat jij meldt wanneer je zelf hebt zitten klooien. Da's namelijk ook niet bepaald gebruikelijk he, voor een leek en zeker niet iets waar een garagehouder automatisch rekening mee moet houden.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:44 schreef Vagere_Hein het volgende:
Leuk al die mensen hier met kennis van auto's, maar geen enkele garage kan van zijn klanten verwachten dat ze inhoudelijk precies weten wat er mis is. TS is gewoon een leek en van hem kan alleen verwacht worden dat hij aangeeft welke functie van de auto niet werkt, en eventueel wat hij daarvoor met de auto uitgehaald heeft. En beide zaken heeft hij gedaan.
Zo vreemd is dat niet hoor, wie weet is hij zelf ook ooit begonnen als monteur en houd hij zijn vak een beetje bij.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:52 schreef Catch_me het volgende:
Het frappante is ook dat niet eens een monteur, maar de eigenaar van de zaak zelf de diagnose stelde. Mijn vermoeden is dan ook dat er simpelweg is doorgegeven dat het een simpel hoofdremcilindertje was die vervangen moest worden aan de betreffende monteur.
Prima, dat tweede heeft hij niet gedaan. Maar feit blijft dat de dealer een onderzoeksplicht heeft om alles te onderzoeken (en zeker voordat hij dure onderdelen gaat bestellen). En het is hierbij al helemaal niet relevant of er iets onder de garantie viel.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:37 schreef klipper het volgende:
[..]
Foutje hij heeft alleen aangegeven dat de auto niet goed remde, hij heeft verzwegen dat hij zelf aan de remklauwen geklust heeft en dat het ontluchten van het systeem niet lukte, en laat dat hier nu net essentiële informatie zijn.
[..]
De auto is door TS nieuw gekocht, dan mag je als klant verwachten dat een terechte klacht onder garantie verholpen wordt, de garage ging hier dan ook vanuit, echter door het zelf rommelen verlies je wel de garantie op het desbetreffende onderdeel cq onderdelen.
[..]
Ik zou zeggen dat de garage zijn poot stijf moet houden, ts heeft essentiële informatie bewust achter gehouden.
TS heeft dus verkeerde informatie verstrekt waarschijnlijk om onder betaling uit te komen van iets waarvan TS wist dat het niet onder garantie zou vallen.
[..]
Monteurskosten moet hij gewoon betalen, hij moet alleen onderhandelen om de materiaalprijs omlaag te krijgen.
Een goed argument hierbij is dat de genoemde prijzen waarschijnlijk de verkoopprijzen zijn en niet de inkoopprijzen, het zou oneerlijk om de verkoopprijs te berekenen.
En alleen de inkoopprijs betalen als je de onderdelen ook mee krijgt anders moet het nog lager worden.
Op het moment van het inleveren van de auto was ik ervan overtuigd dat de remmen zelf in orde waren en het ontluchten in principe ook. Dus zo gek vond ik het niet toen hij zei dat het de HRC was.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:58 schreef klipper het volgende:
[..]
Zo vreemd is dat niet hoor, wie weet is hij zelf ook ooit begonnen als monteur en houd hij zijn vak een beetje bij.
Wat ik dan weer frappant vindt is dat iemand die kan weten waar het probleem zit net doet of zijn neus bloed als hij de auto wegbrengt en het de dealer vervolgens zelf hoort zeggen dat het waarschijnlijk de hrc is dit terwijl de persoon die de auto komt inleveren juist moet weten dat het probleem waarschijnlijk wel ergens anders zou zitten.
Je zou eens kunnen beginnen met de hand in eigen boezem te steken en er op een schappelijke manier uit zien te komen, op de manier zoals je nu bezig bent zie ik het zwart voor je in.
Je waardeoordeel over de kansen van TS is volledig ongefundeerd. En als we het erover eens zijn dat het doel is dat TS de laagste kosten moet hebben, dan is die tactiek sowieso funest.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:58 schreef klipper het volgende:
[..]
Je zou eens kunnen beginnen met de hand in eigen boezem te steken en er op een schappelijke manier uit zien te komen, op de manier zoals je nu bezig bent zie ik het zwart voor je in.
Klopt. En geen enkele garage verwacht ook van z'n klanten dat zij dat weten. Uiteraard verwacht de garage ook niet dat de "leek" zelf aan z'n remsysteem gaat zitten knutselen.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:44 schreef Vagere_Hein het volgende:
Leuk al die mensen hier met kennis van auto's, maar geen enkele garage kan van zijn klanten verwachten dat ze inhoudelijk precies weten wat er mis is. TS is gewoon een leek en van hem kan alleen verwacht worden dat hij aangeeft welke functie van de auto niet werkt, en eventueel wat hij daarvoor met de auto uitgehaald heeft. En beide zaken heeft hij gedaan.
Ik vind het discutabel of zelfs die 1000 logisch is. Het ligt er maar aan of de garage, zonder dat jij iets gezegd hebt over wat je met de auto gedaan hebt, altijd 1000 uit had gegeven aan onderzoeks- en reparatiekosten. Aangezien de auto op drie gelegenheden onderzocht, dan wel verbouwd is, en die laatste twee keer in principe niet nodig waren als de garage zijn checklists gevolgd had bij de eerste keer, kun je die laatste twee eraf halen qua uren.quote:Op woensdag 3 november 2010 23:04 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Op het moment van het inleveren van de auto was ik ervan overtuigd dat de remmen zelf in orde waren en het ontluchten in principe ook. Dus zo gek vond ik het niet toen hij zei dat het de HRC was.
Lijkt me vrij logisch dat ik sowieso 1000 euro aan "onderzoekkosten" mag aftikken, maar ik ga natuurlijk niet voor onderdelen betalen die 1. niet in de auto zitten en 2. het probleem dus niet hebben opgelost.
Dat hij ze niet meer aan zijn leverancier kan terugsturen is niet mijn probleem.
Ik vind ¤ 1.000,- aan onderzoekskosten nogal buiten proportie eerlijk gezegd. Voor dat geld mag ie wel even op papier zetten welke stappen dan allemaal gedaan zijn, zodat je dat kan voorleggen bij de importeur. Best kans dat die zeggen dat die kosten nogal overdreven zijn.quote:Op woensdag 3 november 2010 23:04 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Op het moment van het inleveren van de auto was ik ervan overtuigd dat de remmen zelf in orde waren en het ontluchten in principe ook. Dus zo gek vond ik het niet toen hij zei dat het de HRC was.
Lijkt me vrij logisch dat ik sowieso 1000 euro aan "onderzoekkosten" mag aftikken, maar ik ga natuurlijk niet voor onderdelen betalen die 1. niet in de auto zitten en 2. het probleem dus niet hebben opgelost.
Dat hij ze niet meer aan zijn leverancier kan terugsturen is niet mijn probleem.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |