abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 november 2010 @ 01:05:13 #126
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88313286
Maar om wat voor een auto gaat het nu eigenlijk? Merk, type?

Ik wil kunnen googlen wat die bewuste onderdelen op internet doen qua prijs want het zal me niets verbazen als ie voor de onderdelen die ie zgn niet kan terugsturen en onnodig heeft gekocht wel even een vette winst wil pakken terwijl ie ze dan evt ook voor de inkoopprijs kan verkopen.

Als ik de bedragen zie die bedrijven als Carglass, GlasGarage rekenen voor een ruitje... dan moet het - wil het voor beide een nette oplossing zijn - best wel flink goedkoper kunnen zonder er bij in te schieten. Beide zijn denk ik wel fout. TS met stilzwijgen over zn gepruts, verkopende partij over de verkeerde diagnose.
Ook hoi !
pi_88313669
Waarschijnlijk gaat die dealer het gesprek in om te onderhandelen met er uiteindelijk uit te halen dat de 19% BTW kosten van de onderdelen niet betaald hoeven te worden waardoor hij geen winst maakt op de onderdelen en ook geen verlies. Over de uren kan je er misschien ook nog wat gunstigs uit halen. Wel een vervelende situatie ik ben benieuwd hoe het afloopt.
pi_88316061
Als ik mijn motor inlever bij de dealer voor onderhoud, dan belt hij me voordat hij grote dingen gaat uitvoeren/bestellen. Zo hoort dat en de eerste keer dat hij dat niet doet, is tevens de laatste keer dat ik daar kom. Zo werkte het overigens ook bij auto's die ik hiervoor heb gehad: eerst bellen, dan bestellen.
  donderdag 4 november 2010 @ 10:18:15 #129
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88317645
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 01:05 schreef Inlognaam het volgende:
Maar om wat voor een auto gaat het nu eigenlijk? Merk, type?

Ik wil kunnen googlen wat die bewuste onderdelen op internet doen qua prijs want het zal me niets verbazen als ie voor de onderdelen die ie zgn niet kan terugsturen en onnodig heeft gekocht wel even een vette winst wil pakken terwijl ie ze dan evt ook voor de inkoopprijs kan verkopen.

Als ik de bedragen zie die bedrijven als Carglass, GlasGarage rekenen voor een ruitje... dan moet het - wil het voor beide een nette oplossing zijn - best wel flink goedkoper kunnen zonder er bij in te schieten. Beide zijn denk ik wel fout. TS met stilzwijgen over zn gepruts, verkopende partij over de verkeerde diagnose.
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 01:05 schreef Inlognaam het volgende:
Maar om wat voor een auto gaat het nu eigenlijk? Merk, type?

Je hebt een PM met het merk. Ivm (zeer kleine kans natuurlijk) meelezende partijen hou ik het topic vrij algemeen.
Op elke fokker past een bril.
pi_88320744
Los van de hele discussie omtrent het al-dan-niet moeten vermelden van de eigen werkzaamheden aan de remmen door TS valt mij het volgende op:

De OP begint met een vermelding dat de remklauwen in een andere kleur gespoten zijn.

Nu kun je mij niet wijs maken dat een dealer dit niet meteen opmerkt als een recent opgeleverde nieuwe auto ter reparatie wordt aangeboden, nota bene vanwege niet (goed) functionerende remmen. Zodra er ook maar een seconde in de richting van de remmen wordt gekeken moet iedereen toch kunnen concluderen dat de klauwen zijn overgespoten, en dat er dus wellicht een en ander buiten de dealer om ge(de)monteerd is? Dan mag je toch verwachten dat men eerst gaat onderzoeken of hier de oorzaak te vinden is?

Ik begrijp de standpunten van zowel TS als de dealer, maar ik heb een beetje moeite met de handelingen die de dealer heeft verricht alvorens te concluderen dat er wellicht iemand met de remmen heeft 'geknoeid'.

Ik gok op rode remklauwen op een Golf?
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:10:30 #131
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88357075
Net bij de dealer geweest.

De rekening word 1500 euro want hij had "positieve" geluiden dat hij het ABS onderdeel van 2100 euro kon terugsturen. Hij ging het pas van de factuur halen als het zeker was, maar ik weet natuurlijk allang dat dat geregeld is en ik hoef pas te betalen als dat bevestigd is.

Verder bleek dat de achterste 2 klauwen verkeerd om gemonteerd waren :') dus links zat rechts en andersom. Het enige verschil dat je dan krijgt is dat de remleiding boven aan je cilinder zit ipv onder, is ons dus niet opgevallen :')

Verder is de zaak voor mij nog niet klaar, het rempedaal gedraagt zich niet zo als toen ik hem kreeg cq een keihard rempedaal. Ze beweren dat ie gefixed is, maar ik heb nu een verdacht licht rempedaal.
Op elke fokker past een bril.
pi_88358686
Persoonlijk denk ik dat het slechts betalen is indien je onderdelen afneemt. Uren op nacalculatie doe je niks meer aan, maar de enige reden dat die man met jou om de tafel wil is omdat ie jou wil overtuigen dat je de boel gaat betalen.

ABS niet in de auto gegaan? Niet betalen want je hebt niks afgenomen.
Haai
pi_88358774
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:10 schreef Catch_me het volgende:
De rekening word 1500 euro
Toch een hoop geld voor wat verf op de remklauwen
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_88359391
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:10 schreef Catch_me het volgende:
Net bij de dealer geweest.

De rekening word 1500 euro want hij had "positieve" geluiden dat hij het ABS onderdeel van 2100 euro kon terugsturen. Hij ging het pas van de factuur halen als het zeker was, maar ik weet natuurlijk allang dat dat geregeld is en ik hoef pas te betalen als dat bevestigd is.

Verder bleek dat de achterste 2 klauwen verkeerd om gemonteerd waren :') dus links zat rechts en andersom. Het enige verschil dat je dan krijgt is dat de remleiding boven aan je cilinder zit ipv onder, is ons dus niet opgevallen :')

Verder is de zaak voor mij nog niet klaar, het rempedaal gedraagt zich niet zo als toen ik hem kreeg cq een keihard rempedaal. Ze beweren dat ie gefixed is, maar ik heb nu een verdacht licht rempedaal.
Je bent daarmee akkoord gegaan of was dat zijn voorstel?
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:41:43 #135
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_88360450
Ik vind eigenlijk dat hij die remklauwen wel had moeten zien. Op die manier kun je ook niet goed ontluchten, zo zit het op geen enkele auto.

In je eerste post leek het alsof dat 'iets niet goed gemonteerd' sloeg op iets in de klauw (en ik moet zeggen dat ik daardoor eigenlijk dacht dat het blokje niet goed schoof en je daardoor niet goed kon remmen)
Vampire Romance O+
  vrijdag 5 november 2010 @ 13:23:28 #136
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88361855
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 12:10 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]



Je bent daarmee akkoord gegaan of was dat zijn voorstel?
Het is een voorstel, ze gingen aanstaande week nog kijken wat er aan de factuur gedaan wordt. Die 1500 euro komt dus voort uit 15 uur arbeid en een vervangen hoofdrem cilinder.
Op elke fokker past een bril.
  vrijdag 5 november 2010 @ 13:26:53 #137
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88361949
Verder natuurlijk erg dom dat de achterste 2 verkeerd om zaten... als we dat hadden geweten was het uitgedraaid op een simpel klusje dat ik zelf nog wel had kunnen doen :')
Op elke fokker past een bril.
pi_88362179
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 13:23 schreef Catch_me het volgende:

[..]


Het is een voorstel, ze gingen aanstaande week nog kijken wat er aan de factuur gedaan wordt. Die 1500 euro komt dus voort uit 15 uur arbeid en een vervangen hoofdrem cilinder.
Okay. Die 1500 en het afvoeren van de grootste kostenpost is natuurlijk zijn manier om jou akkoord te laten gaan met een te hoge rekening die door zijn wanprestatie veroorzaakt is.
pi_88363833
maar TS heeft nu wel mooie remklauwen...

:')
pi_88364055
Ik moet even heel hard lachen.. Je laat je zelfs nu met die 1500 euro nog hard naaien :')
Remmen nakijken, evt aan de computer hangen en een hoofdrem cilinder vervangen kost no way 15 uur tijd :') :') Dan hebben ze inmiddels je gehele onderstel er ook eens af gehad, gepoetst en terug opgezet :P

Als ie een 350 euro zou tellen kom je op een reeeler bedrag uit.
Dat hun zomaar iets vervangen omdat HUN een verkeerde diagnose stellen is gewoon dom..

Natuurlijk is het voor hun makkelijker als je zegt wat je gedaan hebt, maar wat voor beschrijving je ook geeft; de garage behoort het gewoon fatsoenlijk na te kijken.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88364216
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 14:53 schreef Jotwoo het volgende:
Is het zo heel gek van de dealer om te denken:

- nieuwe auto
- klant zegt alleen: remmen doen het slecht
- klant meldt niet dat hij zelf iets heeft verneukt dus waarschijnlijk: fabrieksfout (=garantie)
- ik ga vervangen wat er volgens mij kapot kan zijn, in overleg met klant
- dat kunnen de klauwen iig niet zijn, die gaan niet kapot (stukje ervaring)
- na alles vervangen te hebben, hey werkt toch niet..
- loopt hele auto grondig na: klauwen verkeerd gemonteerd?!?
- wtf, er heeft iemand gesleuteld, dat hadden ze niet verteld.
- DAT is dus GEEN garantie en ik ga de klant bellen om te overleggen wat we met de kosten doen

Lijkt mij eerlijk gezegd een hele normale manier van denken voor een dealer & domme fout van de TS.
Ja dikke lul, je moet eerst lokaliseren waar het probleem zit. Als mijn PC het niet doet ga ik toch ook niet meteen een nieuwe voeding erin vrotten 'omdat die wel kapot zal zijn vanwege eerdere ervaring'?
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_88370236
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:23 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik moet even heel hard lachen.. Je laat je zelfs nu met die 1500 euro nog hard naaien :')
Remmen nakijken, evt aan de computer hangen en een hoofdrem cilinder vervangen kost no way 15 uur tijd :') :') Dan hebben ze inmiddels je gehele onderstel er ook eens af gehad, gepoetst en terug opgezet :P

Als ie een 350 euro zou tellen kom je op een reeeler bedrag uit.
Dat hun zomaar iets vervangen omdat HUN een verkeerde diagnose stellen is gewoon dom..

Natuurlijk is het voor hun makkelijker als je zegt wat je gedaan hebt, maar wat voor beschrijving je ook geeft; de garage behoort het gewoon fatsoenlijk na te kijken.
Al moet je 20x naar de dokter omdat ze niet uit kunnen vogelen wat er aan de hand is met je, dan moet je toch 20x die rekening betalen. En zo is dat met auto's ook, en da's goed ook!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 5 november 2010 @ 17:06:52 #143
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_88370665
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 13:26 schreef Catch_me het volgende:
Verder natuurlijk erg dom dat de achterste 2 verkeerd om zaten... als we dat hadden geweten was het uitgedraaid op een simpel klusje dat ik zelf nog wel had kunnen doen :')
Dikke vette pech. Het is je eigen schuld.
Je hebt met de remmen liggen kloten en dan is er wat mis mee. Dat had je gewoon moeten vertellen tegen die monteur, dan was dit alles je bespaard gebleven.
Je zegt zelf dat je geen verstand hebt van auto's, waas er dan ook niet aan gaan sleutelen.

Ik vind dat je fijn zelf volledig voor de kosten mag opdraaien.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_88371044
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 16:54 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Al moet je 20x naar de dokter omdat ze niet uit kunnen vogelen wat er aan de hand is met je, dan moet je toch 20x die rekening betalen. En zo is dat met auto's ook, en da's goed ook!
Als jij naar de dokter gaat en die roept, jah een nieuwe knieschijf, oh nog niet opgelost, Nou een pacemaker dan maar, hmm... nee nog niet... Joh we stoppen een nieuwe nier erin... en als laatste komt ie erachter dat je vinger gebroken hoef je er niet op te rekenen dat je de vorige operaties moet betalen hoor :X
  vrijdag 5 november 2010 @ 17:34:49 #145
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88371496
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 17:06 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dikke vette pech. Het is je eigen schuld.
Je hebt met de remmen liggen kloten en dan is er wat mis mee. Dat had je gewoon moeten vertellen tegen die monteur, dan was dit alles je bespaard gebleven.
Je zegt zelf dat je geen verstand hebt van auto's, waas er dan ook niet aan gaan sleutelen.

Ik vind dat je fijn zelf volledig voor de kosten mag opdraaien.
Gaat alles wel goed met je voor de rest :D?

:')_!
Op elke fokker past een bril.
pi_88376715
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 17:18 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Als jij naar de dokter gaat en die roept, jah een nieuwe knieschijf, oh nog niet opgelost, Nou een pacemaker dan maar, hmm... nee nog niet... Joh we stoppen een nieuwe nier erin... en als laatste komt ie erachter dat je vinger gebroken hoef je er niet op te rekenen dat je de vorige operaties moet betalen hoor :X
Exactly...
En daarbij; dat vecht de zorgverzekering wel uit..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zondag 7 november 2010 @ 20:10:21 #147
164364 HipKip
Bossa nova baby!
pi_88444540
Is het een universele garage of een merkgarage. Ik gok op de universele als ik dit zo hoor.

Maakt eigenlijk niet heel veel uit voor dit verhaal, je wordt gewoon goed hard genaaid. Met jou wel meer mensen, sommige van hen worden zo hard genaaid zonder dat ze het door hebben dat ze denken dat ze gematst zijn. Stel in jou casus, 3500e aan kosten, wordt er in gesprek met elkaar 1250e van gemaakt. Klant denkt 'Jeah ik ben gematst, aardige garagist hier kom ik de volgende keer weer'. Je wordt echter voor die 1250e nog steeds hard genaaid.

Zowel een universele- als een merkgaragist kan onderdelen zonder meer retourneren aan de leverancier. Voor een merkgarage loopt dit meestal via het merkkanaal - de zogenaamde- 'OEM' onderdelen (Original Equipment Manufacturer), de universele koopt het in bij een 'grossier', die het weer van de groothandel krijgt, zoals Van Heck.

Werkwijze monteur
Als je als monteur vastloopt tijdens je diagnose (je hebt enkele controlehandelingen uitgevoerd, maar in het 'remsysteem' als geheel kunnen meerdere onderdelen en systemen de boosdoener zijn) zul je op volgorde van waarschijnlijkheid één voor één alle onderdelen moeten vervangen (door nieuwe). De grossier komt tweemaal daags langs met de levering van onderdelen voor die dag, wat je niet meer nodig hebt gaat retour. Onderdelen met een hoge omloopsnelheid blijven liggen bij de grossier, of gaan van daaruit terug naar de groothandel. Dit geld alleen voor onderdelen die retour kunnen, uiteraard geen gebruikte pakkingen en vloeistoffen en ander klein spul. Garages verdienen overigens altijd op onderdelen. Des te meer filialen ze hebben, des te goedkoper ze kunnen inkopen (je krijgt extra korting bij de grossier als je met een paar filialen bij hen inkoopt). Dit heeft tot gevolg dat hun marges en winst groter worden, of de tarieven voor de klant lager.

Kan je nagaan wat ze bij de merkdealer verdienen met enerzijds de gebundelde krachten, anderzijds hun machtige inkooppositie en hoge uurtarieven. Voordeel voor de klant is dat het specialisten zijn uiteraard.

In jou geval
Denk ik dat je er goed aan doet alleen de materialen te betalen die vervangen zijn vanwege defecten. Daarnaast is het denk ik -hoewel het de taak van de monteur is een correcte en snelle diagnose te stellen- toch redelijk dat je de garagist gedeeltelijk tegemoet komt in de arbeidsuren. Het is onbegrijpelijk dat je de garagist niet even meegeeft dat je boel hebt proberen te ontluchten. Het alleszins logisch dat hij gelijk denkt dat de hoofdremcilinder defect is, dit is een usual suspect. Lucht in de leidingen ook, maar als je de boel zelf heb zitten verzieken dan kan ik me voorstellen dat het aanvoelt alsof je hoofdremcinlinder defect is.

Voer voor bij de onderhandeling is dat de onderdelen retour kunnen en dat het de taak van de monteur is een correcte en effectieve diagnose te stellen. Dit werd echter wel bemoeilijkt doordat jij hebt zitten rotzooien, nogmaals: hier had je wel even melding van mogen maken.

Heel verhaal geworden, maar wellicht interessant voor jullie om wat meer inzicht te krijgen in de werkwijze garagisten en automotive spelers in het distributiekanaal. Tip voor jullie allemaal: vraag of je het oude onderdeel dat vervangen is mee kan krijgen, zo weet je (laat het nakijken door iemand met verstand) of het terecht vervangen is en óf het uberhaupt wel vervangen is >:)

NB de berekende 15 werkplaatsuren zijn denk ik wat aan de hoge kant.
"Never miss a good chance to shut up."
  zondag 7 november 2010 @ 21:21:24 #148
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88449318
Dank je voor de uitleg.

Het betreft overigens wel een merk garage (mitsubishi). Van de week ga ik nog een keertje langs omdat idd die 15 arbeidsuren volgens mij iets te gortig gerekend zijn.

Uiteraard laat ik bij deze dealer geen reparaties en onderhoud meer doen, voor hem nog 10 andere bedrijven in de buurt die graag een klant erbij hebben :W
Op elke fokker past een bril.
pi_88449816
Denken dat je een automonteur bent en dan je remmen slopen :')

Het dan nog in je bolle kop halen naar de garage te rijden terwijl je naar eigen zeggen totaal niet wist wat het probleem was, je remmen hadden er dus net zo goed onderweg af kunnen vallen :')

De garage een lul verhaal verkopen :')

Gaan klagen dat de garage nieuwe onderdelen heeft moeten bestellen om iets te fixen wat jij zelf hebt gesloopt :')

TS is gewoon een baklap die geen rijbewijs mee zou mogen hebben.
No amount of money ever bought a second of time.
  zondag 7 november 2010 @ 21:58:35 #150
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_88452122
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 21:21 schreef Catch_me het volgende:
voor hem nog 10 andere bedrijven in de buurt die graag een klant erbij hebben :W
De vraag is of ze jou als klant willen; hou ons vooral op de hoogte _O-
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')