abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 december 2010 @ 01:49:07 #176
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_89540705
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:13 schreef Fokski het volgende:

[..]

Het maakt heel wat uit of de remmen zo maar slecht werken of omdat jij geknutseld hebben. Wat je hier aanneemt is debiel. Als ze alles na lopen moet je ook niet gek kijken dat ze daar ook langer mee bezig zijn, als daar geen reden toe is dan gaan ze dat niet snel doornemen.
Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je eerst controleert of je wel gelijk hebt, voordat je onderdelen gaat bestellen van 1000+ euro? Gewoon risico beperken.

Als mijn PC stuk is dan ga ik ook maar niet lukraak een videokaart bestellen en dan kijken of dat het oplost. Dat check ik van te voren en dan pas bestel ik een nieuwe.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_89542798
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 01:49 schreef twiFight het volgende:

[..]

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je eerst controleert of je wel gelijk hebt, voordat je onderdelen gaat bestellen van 1000+ euro? Gewoon risico beperken.

Als mijn PC stuk is dan ga ik ook maar niet lukraak een videokaart bestellen en dan kijken of dat het oplost. Dat check ik van te voren en dan pas bestel ik een nieuwe.
Als je videokaart niet werkt en je de computerdealer verteld dat de videokaart het niet doet zonder aan te geven dat het komt omdat je een gedeelte van de videokaart losgeschroefd hebt zodat je het een ander kleurtje hebt kunnen geven dan maakt het wel een verschil. De computerdealer besteld een videokaart omdat de videokaartenmaker de kosten op zich neemt maar die videokaartenmaker komt erachter dat er met de verfkwast geknoeid is. Ongekend! Wat zal de computerdealer doen, al de videokaarten die er langskomen met een defect doornemen of accepteren dat er voor een videokaart onterecht garantie wordt geclaimd bij de videokaartenmaker?

Jij moet gewoon aangeven als je iets uitgespookt hebt en jij weet zelfs wel waarom je dat niet gedaan hebt. Je hebt het niet aangegeven omdat je had gehoopt dat de dealer niet zou zien wat je gedaan hebt en zodoende toch aanspraak kon maken op de garantie. Als het een ander onterecht 3600 euro kost dan is het je best maar als het jou een paar stuivers kost omdat je zaken verzwijgt weet je ineens wel wat je moet aannemen of niet en wat normaal is of niet. :')
pi_89542901
quote:
wilt
Hier stopte ik met lezen :'(
#winning
pi_89543179
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 09:07 schreef Tware het volgende:

[..]

Hier stopte ik met lezen :'(
Rustig maar, jongen. 'Wilt' is niet zo heel vreemd. Lees dit maar eens rustig door:
http://www.onzetaal.nl/advies/hijwil.php
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zondag 5 december 2010 @ 22:02:15 #180
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_89566879
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 08:37 schreef Fokski het volgende:

[..]

Als je videokaart niet werkt en je de computerdealer verteld dat de videokaart het niet doet zonder aan te geven dat het komt omdat je een gedeelte van de videokaart losgeschroefd hebt zodat je het een ander kleurtje hebt kunnen geven dan maakt het wel een verschil. De computerdealer besteld een videokaart omdat de videokaartenmaker de kosten op zich neemt maar die videokaartenmaker komt erachter dat er met de verfkwast geknoeid is. Ongekend! Wat zal de computerdealer doen, al de videokaarten die er langskomen met een defect doornemen of accepteren dat er voor een videokaart onterecht garantie wordt geclaimd bij de videokaartenmaker?
Als de gebruiker fouten krijgt maar niet weet dat het aan dat likje verf kan liggen, dan brengt die 'm terug. Als PC boer zet ik ALTIJD eerst een andere videokaart er in om te zien op dat het probleem oplost. Eerder ga ik geen nieuwe bestellen, tenzij ik er niet uit kom of het onderdeel te duur is om een reserve van te hebben liggen, dan stuur ik 'm wel op naar de fabrikant, maar dan kijk ik eerst heel goed alle onderdelen na en zie ik zelf ook wel dat er met de kaart is geknoeid. Ik snap niet waarom dat bij autos anders moet zijn, laat staan als ik ook nog eens een order plaats voor meer dan duizend euro.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  zondag 5 december 2010 @ 22:16:48 #181
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_89567715
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 08:37 schreef Fokski het volgende:

[..]

Jij moet gewoon aangeven als je iets uitgespookt hebt en jij weet zelfs wel waarom je dat niet gedaan hebt. Je hebt het niet aangegeven omdat je had gehoopt dat de dealer niet zou zien wat je gedaan hebt en zodoende toch aanspraak kon maken op de garantie. Als het een ander onterecht 3600 euro kost dan is het je best maar als het jou een paar stuivers kost omdat je zaken verzwijgt weet je ineens wel wat je moet aannemen of niet en wat normaal is of niet. :')
Je kunt op het oog zien dat die klauwen verkeerd om zitten en de leidingen de verkeerde kant uitlopen, en de monteur heeft er met z'n neus opgehangen om te ontluchten. Geen onbelangrijk aspect dacht ik zo.
Vampire Romance O+
pi_89576514
Monteurs horen per definitie gewoon eerst alles na te kijken ipv lukraak alles te vervangen :')
En 1200 euro onderzoekskosten.. my ass.. Remmen checken duurt hooguit 2 uur als die monteur er ook nog es een bak koffie bij pakt.

In die tijd heeft ie de auto op de brug kunnen zetten, brug omhoog, remmen checken.
Wiel eraf draaien, remmen demonteren, de boel schoonmaken en terugplaatsen..

Echter had het bij het checken al gezien moeten zijn :+ :')
En anders bij het demonteren wel..
Bij terugplaatsen zou het wel goed gegaan moeten zijn..

Oftewel; 3 kansen om het op te merken :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 6 december 2010 @ 10:55:42 #183
283319 BobLeSponge
Doet Bob Spongen
pi_89579644
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:02 schreef twiFight het volgende:

[..]
Als PC boer zet ik ALTIJD eerst een andere videokaart er in om te zien op dat het probleem oplost.
Gelukkig maar dat die PC niet op een brug hoeft en geen nieuw ABS syteem nodig heeft. Anders ben je wel heel lang bezig om te kijken of dat het probleem oplost.
  maandag 6 december 2010 @ 11:35:44 #184
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_89580705
Ik heb wel vaker meerdere dagen nodig gehad om een probleem te lokaliseren hoor. Ik snap niet waarom lukraak een duur nieuw onderdeel bestellen daarbij helpt. Dat het alleen maar meer geld kan kosten blijkt hier wel weer. Als garage kun je die gok nemen en gelijk een nieuw onderdeel bestellen in de hoop dat het probleem wel opgelost is en je dus de kosten en tijd voor het onderzoek bespaart, maar dan moet je dat risico zelf dragen en niet je klant opdringen.
pi_89580964
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:13 schreef Fokski het volgende:

[..]

Het maakt heel wat uit of de remmen zo maar slecht werken of omdat jij geknutseld hebben. Wat je hier aanneemt is debiel. Als ze alles na lopen moet je ook niet gek kijken dat ze daar ook langer mee bezig zijn, als daar geen reden toe is dan gaan ze dat niet snel doornemen.
Helemaal met je eens. Roepen dat je een klant bent en geen verstand hebt van auto's maar wel net zo lief het remsysteem demonteren en weer (verkeerd) monteren? En als de dealer dat niet meteen ziet omdat TS het niet vertelt en omdat het om een nieuwe auto gaat, de schuld bij de dealer leggen?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  maandag 6 december 2010 @ 12:06:02 #186
283319 BobLeSponge
Doet Bob Spongen
pi_89581704
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:35 schreef twiFight het volgende:
Ik heb wel vaker meerdere dagen nodig gehad om een probleem te lokaliseren hoor. Ik snap niet waarom lukraak een duur nieuw onderdeel bestellen daarbij helpt. Dat het alleen maar meer geld kan kosten blijkt hier wel weer. Als garage kun je die gok nemen en gelijk een nieuw onderdeel bestellen in de hoop dat het probleem wel opgelost is en je dus de kosten en tijd voor het onderzoek bespaart, maar dan moet je dat risico zelf dragen en niet je klant opdringen.
Godverdomme net een heel mooi verhaal zitten typen klik ik per ongeluk op de back-knop op mijn muis. grrr. Het was iets met 'ik ben het met je eens' en 'blijkbaar werkt het niet zo bij monteurs' en 'TS is een sukkel dattie niks heeft gezegd en hoopte dat het zichzelf binnen de garantie zou oplossen'.
pi_89584505
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:43 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Helemaal met je eens. Roepen dat je een klant bent en geen verstand hebt van auto's maar wel net zo lief het remsysteem demonteren en weer (verkeerd) monteren? En als de dealer dat niet meteen ziet omdat TS het niet vertelt en omdat het om een nieuwe auto gaat, de schuld bij de dealer leggen?
Je zou maar een 2ehandse auto gekocht hebben waar mensen zoiets geprobeerd hebben, en daarna teruggaan. Leuk om dan te horen dat het je 3600 euro gaat kosten :')

Natuurlijk hoort de dealer het te zien! Hun hebben verstand van auto's... Ze hebben ervoor geleerd, en tijdens controle had je makkelijk zoiets kunnen zien.

als PC vergelijking; als een klant de cpu koeler verkeerd op zet, waardoor deze geen contact maakt, en de pc brengt zeg je toch ook niet dat er een nieuw moederbord in moet :') :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89594466
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:32 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Je zou maar een 2ehandse auto gekocht hebben waar mensen zoiets geprobeerd hebben, en daarna teruggaan. Leuk om dan te horen dat het je 3600 euro gaat kosten :')
Koop jij een tweedehands auto zonder een proefrit te maken? Aangezien zijn remmen niet meer werkten zou je dat namelijk vrij snel door moeten hebben. Overigens zijn nieuwe en tweedehands autos niet bepaald met elkaar te vergelijken.

quote:
Natuurlijk hoort de dealer het te zien! Hun hebben verstand van auto's... Ze hebben ervoor geleerd, en tijdens controle had je makkelijk zoiets kunnen zien.
TS heeft geen verstand van autos dus had hij met zijn handen van het remsysteem af moeten blijven. Als hij dan toch aan het remsysteem gaat sleutelen waarna de remmen het niet meer doen, dan had hij dat moeten melden bij de dealer. De dealer wordt geconfronteerd met een nieuwe auto waarvan de remmen het ineens niet meer doen dus ik kan me voorstellen dat hij een andere methodiek hanteert om de auto te repareren als de methodiek die hij zou gebruiken als TS eerlijk gezegd had dat hij het remsysteem had gedemonteerd en daarna gemonteerd.

quote:
als PC vergelijking; als een klant de cpu koeler verkeerd op zet, waardoor deze geen contact maakt, en de pc brengt zeg je toch ook niet dat er een nieuw moederbord in moet :') :P
Een PC-reparatie vergelijken met een auto-reparatie. :') |:(
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  maandag 6 december 2010 @ 18:18:51 #189
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_89595805
Heb de auto al totalloss gereden en een schadeclaim bij de dealer gelegd die wel een stukkie hoger is dan 3600 euro.

Topic kan op slot :)
Op elke fokker past een bril.
pi_89595962
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 18:18 schreef Catch_me het volgende:
Heb de auto al totalloss gereden en een schadeclaim bij de dealer gelegd die wel een stukkie hoger is dan 3600 euro.

Nee, dit roept om meer details en eventueel een foto. Of meerdere foto's. ;)

Je bent trouwens zelf wel helemaal okee? Je post dit niet vanaf je bed in het ziekenhuis?
pi_89596354
Hij kan het iig vrolijk navertellen. Ik zou niet teveel in detail gaan en het lekker buiten fok om regelen als dit echt zo is tenminste. Kan zijn dat het tegen je gaat werken in een eventuele rechtzaak of word je verdacht van fraude door je all risk verzekeraar.

Je weet toch wel dat er veel mensen zijn die niet betalen zelfs na een positief uitvallende rechtzaak en dat je -1x schadejaren kan gaan krijgen. Rechtzaken hebben weinig zin in Nederland je had kosten veel geld, rechters doen te vaak rare uitspraken, en je kan achter je geld aan gaan zitten. Had je beter op kunnen lossen door je verlies te kunnen nemen en als wraak z'n priveauto in de fik te zetten ofzo.
pi_89596470
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 18:18 schreef Catch_me het volgende:

Een claim bij de dealer neerleggen omdat jij niet kan rijden? oO<
pi_89596592
Lol. Mooie wending van dit evenzeer mooie topic.

Vertel, waarom leg je een schadeclaim bij de dealer neer?
  maandag 6 december 2010 @ 18:54:44 #194
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_89597153
Ik ben in orde maar de remmen waren dus duidelijk niet in orde nadat ik hem heb laten repareren.

Ik moest op de snelweg een noodstop maken en trapte door mijn pedaal heen, boven op een andere auto met 120 km/h omdat ik geen remkracht meer had.

Ben er goed vanaf gekomen gelukkig, de auto helaas niet.
Op elke fokker past een bril.
pi_89598735
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 18:54 schreef Catch_me het volgende:
Ik ben in orde maar de remmen waren dus duidelijk niet in orde nadat ik hem heb laten repareren.

Ik moest op de snelweg een noodstop maken en trapte door mijn pedaal heen, boven op een andere auto met 120 km/h omdat ik geen remkracht meer had.

Hmmm.. Nu ben ik echt benieuwd wat de dealer gaat zeggen..

[volg topic]
pi_89599093
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 19:28 schreef heroftw het volgende:

[..]

Hmmm.. Nu ben ik echt benieuwd wat de dealer gaat zeggen..

[volg topic]
Gokje: de dealer gaat helemaal niets zeggen zonder dat er technisch onderzoek is uitgevoerd om vast te stellen of de remmen echt weigerden of dat TS gewoon niet genoeg afstand hield.
pi_89599194
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:32 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

In dit geval heeft de klant niet alleen de koeler verkeerd gemonteerd maar ook de CPU met een hamer verkeerd om in de socket geslagen.
pi_89601206
quote:

Dat was vanmorgen toch niet om 7-7.15 op de A58?! Ik reed daar en twee auto's achter me ging het verkeerd toen de boel ineens stopte, ik kon in m'n achteruitkijkspiegel de boel op elkaar zien rijden...

(had ik trouwens nog nooit zo gezien en was wel gek, eerst zie je lampen alle kanten opgaan, daarna zijn er een boel lampen uit...)
  maandag 6 december 2010 @ 20:26:34 #199
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_89601928
Wat was nou de oorzaak?

Als de monteur niet in staat was om de oorzaak van het euvel op te lossen en daardoor het verkeerde heeft vervangen, dan is dat m.i. niet jouw problemen.
Betaal de beste man de kosten die hij gemaakt heeft en laat hem zelf opdraaien voor de kosten die hij heeft moeten maken door zijn eigen foute giswerk.
So we just called him Fred
pi_89602537
quote:
Of bedoel je dat je veel te hard reed onder slechte weeromstandigeheden waaronder ijs.

Ja dan remt niemand meer natuurlijk :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')