abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 november 2010 @ 22:06:48 #151
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88452733
Dit was gelukkig (en toevallig) het laatste dat ik aan mijn auto wilde doen, dus dat scheelt :')_!
Op elke fokker past een bril.
pi_88748616
En wat is de eindconclusie?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 15 november 2010 @ 19:07:40 #153
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88748769
Geen idee, de dealer heeft nog niks van zich laten horen.
pi_88750321
ligt t nu aan mij of heeft de monteur gewoon gemeld dat hij een nieuw ABS systeem zou gaan bestellen?

"De week daarop dus, alweer dinsdag heb ik eens gebeld hoe het met mijn auto was. De dealer vertelde me dat ze de HRC vervangen hadden, maar dat het probleem niet daar lag. Ze gingen bij de importeur een nieuw ABS systeem bestellen en dat zou dezelfde week nog helemaal goed komen"

misschien het moment geweest om te vragen hoeveel dat eventueel zou gaan kosten, of dit daadwerkelijk het probleem zou verhelpen, en zo niet, dat je dan niet voor die extra kosten opdraait?
"Pools are perfect for holding water"
pi_88765910
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:37 schreef probeer het volgende:
ligt t nu aan mij of heeft de monteur gewoon gemeld dat hij een nieuw ABS systeem zou gaan bestellen?

"De week daarop dus, alweer dinsdag heb ik eens gebeld hoe het met mijn auto was. De dealer vertelde me dat ze de HRC vervangen hadden, maar dat het probleem niet daar lag. Ze gingen bij de importeur een nieuw ABS systeem bestellen en dat zou dezelfde week nog helemaal goed komen"

misschien het moment geweest om te vragen hoeveel dat eventueel zou gaan kosten, of dit daadwerkelijk het probleem zou verhelpen, en zo niet, dat je dan niet voor die extra kosten opdraait?
dat vroeg ik me ook al af.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_88769815
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 14:53 schreef Jotwoo het volgende:
Is het zo heel gek van de dealer om te denken:

- nieuwe auto
- klant zegt alleen: remmen doen het slecht
- klant meldt niet dat hij zelf iets heeft verneukt dus waarschijnlijk: fabrieksfout (=garantie)
- ik kijk even naar de auto, en HEY VERREK, de remklauwen zijn overgespoten
- ik kijk in het klantdossier en zie dat dit overspuiten niet is gebeurd door mijn monteurs

- ik ga vervangen wat er volgens mij kapot kan zijn, in overleg met klant
- dat kunnen de klauwen iig niet zijn, die gaan niet kapot (stukje ervaring)
- na alles vervangen te hebben, hey werkt toch niet..
- loopt hele auto grondig na: klauwen verkeerd gemonteerd?!?
- wtf, er heeft iemand gesleuteld, dat hadden ze niet verteld.

- DAT is dus GEEN garantie en ik ga de klant bellen om te overleggen wat we met de kosten moeten doen

Lijkt mij eerlijk gezegd een hele normale manier van denken voor een dealer & domme fout van de TS dealer.
Heb hem even aangevuld zoals het hoort...
pi_88770195
het is absurd dat garages zomaar onderdelen gaan vervangen waarvan ze denken dat deze kapot zijn. Je bent toch een garage waarvan verwacht wordt dat je deskundig bent en het zonder enige twijfel weet?

Het lijkt me logisch dat het eerste dat je doet als garage bij een probleem is van onderaf beginnen. Dus remklauwen inspecteren, remblokken, vloeistof, etc. Is dat allemaal in orde dan ga je pas verder zoeken. En nee, ze hoeven niet te verwachten dat de klant deskundig genoeg is om de problemen aan te kaarten. Meestal blijft dit oppervlakkig als: hij remt slecht, hij trekt naar links, hij schokt bij het optrekken, etc. Je hoeft een arts toch ook niet te vertellen dat je in je 4e ruggewervelschijf een ontsteking hebt.

Wel ben ik van mening dat je had moeten zeggen dat je de remmen er zelf af had gehaald (duh?)en daar dus het probleem zit, en daarom vind ik 50/50 ook redelijk. Alle informatie die je kan verschaffen dien je ook te verschaffen. Helemaal als het de oorzaak van het probleem is.
pi_88772072
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:37 schreef probeer het volgende:

Daar zit hem de crux.
Het was een auto met garantie. Die dealer heeft aangenomen dat het een garantieprobleem was, en dus niet met de klant overlegt over de prijs. Pas later kwam de monteur er achter dat met de remmen geknoeid was en dat het dus geen garantiegeval was.

TS heeft natuurlijk ook bewust halve informatie gegeven, omdat hij ook wel wist dat hij zou moeten dokken als ze garage wist dat hij zelf heeft lopen sleutelen. Zo hoopte hij natuurlijk dat het onder garantie toch gerepareerd zou worden.
TS heeft nu pech dat de garage zich rot heeft lopen zoeken en uiteindelijk toch ontdekt heeft dat hij heeft lopen rommelen. Wat mij betreft reden genoeg om gewoon de volle mep in rekening te brengen.
pi_88775350
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 11:27 schreef Ikzanik het volgende:

[..]

Daar zit hem de crux.
Het was een auto met garantie. Die dealer heeft aangenomen dat het een garantieprobleem was, en dus niet met de klant overlegt over de prijs. Pas later kwam de monteur er achter dat met de remmen geknoeid was en dat het dus geen garantiegeval was.

TS heeft natuurlijk ook bewust halve informatie gegeven, omdat hij ook wel wist dat hij zou moeten dokken als ze garage wist dat hij zelf heeft lopen sleutelen. Zo hoopte hij natuurlijk dat het onder garantie toch gerepareerd zou worden.
TS heeft nu pech dat de garage zich rot heeft lopen zoeken en uiteindelijk toch ontdekt heeft dat hij heeft lopen rommelen. Wat mij betreft reden genoeg om gewoon de volle mep in rekening te brengen.
zie het probleem niet. waar de monteur niet weet dat dit niet onder de garantie gaat vallen, was dat hopelijk op dat moment bij TS zelf wel duidelijk, hij heeft er immers zelf aan lopen knoeien. dus.. nog steeds:

quote:
+ dat je op dat moment aangeeft dat t niet onder de garantie gaat vallen, omdat zelf geknoeid.

die monteur neemt bij bestellen dus, door zwijgen van TS, aan dat het onder de garantie gaat vallen. vind ik het aardig van em dat ie een 3k kostend onderdeel besteld. als hij er dan later achterkomt dat TS zn garantie verneukt heeft zou ik daar ook geld voor willen zien ja..
(dit helemaal losstaande van de discussie over het verzwijgen vs bestellen onnodige onderdelen, wat imo aan beiden te wijten valt, TS niet informeren, monteur niet ff simpele conclusie trekken na zien geverfde remschijven)
pi_88810879
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 09:56 schreef MichelBtje het volgende:

[..]

Heb hem even aangevuld zoals het hoort...
Alsof de dealer onthoudt welke kleur je remmen hebben :')

Die gast heeft er misschien even vluchtig naar gekeken, zag remmen zitten en ging ervanuit dat dat wel goed zat.
pi_88811979
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:10 schreef Catch_me het volgende:
Net bij de dealer geweest.

De rekening word 1500 euro want hij had "positieve" geluiden dat hij het ABS onderdeel van 2100 euro kon terugsturen. Hij ging het pas van de factuur halen als het zeker was, maar ik weet natuurlijk allang dat dat geregeld is en ik hoef pas te betalen als dat bevestigd is.

Verder bleek dat de achterste 2 klauwen verkeerd om gemonteerd waren :') dus links zat rechts en andersom. Het enige verschil dat je dan krijgt is dat de remleiding boven aan je cilinder zit ipv onder, is ons dus niet opgevallen :')

Verder is de zaak voor mij nog niet klaar, het rempedaal gedraagt zich niet zo als toen ik hem kreeg cq een keihard rempedaal. Ze beweren dat ie gefixed is, maar ik heb nu een verdacht licht rempedaal.
Een dealer gaat er niet vanuit dat er dingen verkeerd op een auto zitten als hij die auto heeft verkocht in nieuwstaat.
Dus dan is het begrijpelijk dat hij de oorzaak van een probleem niet zoekt bij verkeerde montage.
Dat jij die fout maakt is niet erg want daar leer je van sleutelen maar dan moet je natuurlijk niet de dealer de schuld geven van het hele gedoe.
Pak je verlies met die 1500 euro en wees blij dat het verder geen ongelukken heeft veroorzaakt.
pi_88994632
Wat voor kleur hebben de remklauwen nu?
pi_89006608
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 13:13 schreef probeer het volgende:

[..]

zie het probleem niet. waar de monteur niet weet dat dit niet onder de garantie gaat vallen, was dat hopelijk op dat moment bij TS zelf wel duidelijk, hij heeft er immers zelf aan lopen knoeien. dus.. nog steeds:

[..]

+ dat je op dat moment aangeeft dat t niet onder de garantie gaat vallen, omdat zelf geknoeid.

die monteur neemt bij bestellen dus, door zwijgen van TS, aan dat het onder de garantie gaat vallen. vind ik het aardig van em dat ie een 3k kostend onderdeel besteld. als hij er dan later achterkomt dat TS zn garantie verneukt heeft zou ik daar ook geld voor willen zien ja..
(dit helemaal losstaande van de discussie over het verzwijgen vs bestellen onnodige onderdelen, wat imo aan beiden te wijten valt, TS niet informeren, monteur niet ff simpele conclusie trekken na zien geverfde remschijven)
Ehm, ik kan alleen maar concluderen dat wij het eens zijn.
pi_89040337
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:28 schreef Ikzanik het volgende:

[..]

Ehm, ik kan alleen maar concluderen dat wij het eens zijn.
heel mooi :)
pi_89338178
Al een stap verder?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:27:35 #166
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_89342970
Zo, welke dealer is dat dan. Wat een prutsers :X.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_89343174
* WILT
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:41:52 #168
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_89343482
De dealer belde gisteren toevallig met een mega vaag verhaal :')

Volgens mij had ik 3 weken terug met hem afgesproken dat het 50/50 werd, dus ongeveer 1500 euro. Heb ik hem gisteren aan de lijn, verteld ie me doodleuk dat de nota 2000 euro word :')_!

Heel verhaal en hij had eerder moeten bellen, en er zaten nog kosten van het schoonmaken van het ABS blok bij van 15 euro ( :') ), die konden eraf. Ik zeg stuur me de bon maar dan zien we wel verder, want dit is wel een heel raar verhaal :D

Heb nog geen bon op m'n email dus ik weet nog weinig.
  dinsdag 30 november 2010 @ 21:45:42 #169
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_89361323
Oh ik keek in m'n brievenbus en daar zat de rekening in :P Blijkt dus te gaan om een tegoed van 2000 euro (teruggestuurde ABS blok) wat dus een restant van 1500 euro maakt.

1200 euro onderzoekskosten en 300,- voor een hoofdremcilinder.

Heb dus even een emailtje gestuurd wanneer ik de in rekening gebrachte HRC kan komen ophalen, tenslotte is deze in rekening gebracht en was er met de oude (ik weet niet of er nu de oude of nieuwe in zit) niks mis :)
pi_89361532
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:45 schreef Catch_me het volgende:
Oh ik keek in m'n brievenbus en daar zat de rekening in :P Blijkt dus te gaan om een tegoed van 2000 euro (teruggestuurde ABS blok) wat dus een restant van 1500 euro maakt.

1200 euro onderzoekskosten en 300,- voor een hoofdremcilinder.

Heb dus even een emailtje gestuurd wanneer ik de in rekening gebrachte HRC kan komen ophalen, tenslotte is deze in rekening gebracht en was er met de oude (ik weet niet of er nu de oude of nieuwe in zit) niks mis :)
Die HRC hoef je dus niet te betalen, aangezien daar niks mis mee was :')
Maargoed, als ie gemonteerd is wel :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 30 november 2010 @ 23:26:26 #171
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_89367214
Ja ik weet dus niet welke er gemonteerd is. Maar ik wil sowieso dus een HRC zien want ik weet al wat er gebeurd als de volgende klant met een probleem aan zijn remmen/hrc komt.

De dealer ligt in een deuk en trekt mijn HRC uit de voorraadkast en brengt 250 euro in rekening voor de klant, makkelijker kun je je geld niet verdienen :D
  donderdag 2 december 2010 @ 13:40:39 #172
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_89426850
Als hij andere zaken repareert dan afgesproken hoort hij dit sowieso van te voren met jou te overleggen. Het is altijd verstandig van te voren een indicatie van de prijs op te vragen (waarvan minimaal mag worden afgeweken), en bij eventuele bijkomende kosten kan hij alsnog contact opnemen om te zien of het oké is.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
  donderdag 2 december 2010 @ 15:52:12 #173
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_89432204
1200 euro onderzoekskosten :D

Volgens mij ook aardig wat teveel. Die dealer had m.i. wel wat beter zn werk mogen doen als ie 1200 euro in rekening brengt voor onderzoekskosten.
Ook hoi !
  vrijdag 3 december 2010 @ 12:02:01 #174
279202 storemem
dit is mijn ondertitel
pi_89469433
:Y ben ik nou de enige die vind dat je moet betalen voor de onderdelen die hij gebruikt heeft voor je auto?
het is toch niet jouw probleem wat hij besteld heeft wat die in jouw auto heeft gedaan moet je betalen lijkt me?
pi_89469883
quote:
Ik ben een klant en heb verder geen verstand van auto's. Als ik zeg dat m'n remmen slecht werken neem ik aan dat ze eerst de boel nalopen op bijv lekkages/slijtage.
Het maakt heel wat uit of de remmen zo maar slecht werken of omdat jij geknutseld hebben. Wat je hier aanneemt is debiel. Als ze alles na lopen moet je ook niet gek kijken dat ze daar ook langer mee bezig zijn, als daar geen reden toe is dan gaan ze dat niet snel doornemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')