dat vroeg ik me ook al af.quote:Op maandag 15 november 2010 19:37 schreef probeer het volgende:
ligt t nu aan mij of heeft de monteur gewoon gemeld dat hij een nieuw ABS systeem zou gaan bestellen?
"De week daarop dus, alweer dinsdag heb ik eens gebeld hoe het met mijn auto was. De dealer vertelde me dat ze de HRC vervangen hadden, maar dat het probleem niet daar lag. Ze gingen bij de importeur een nieuw ABS systeem bestellen en dat zou dezelfde week nog helemaal goed komen"
misschien het moment geweest om te vragen hoeveel dat eventueel zou gaan kosten, of dit daadwerkelijk het probleem zou verhelpen, en zo niet, dat je dan niet voor die extra kosten opdraait?
Heb hem even aangevuld zoals het hoort...quote:Op woensdag 3 november 2010 14:53 schreef Jotwoo het volgende:
Is het zo heel gek van de dealer om te denken:
- nieuwe auto
- klant zegt alleen: remmen doen het slecht
- klant meldt niet dat hij zelf iets heeft verneukt dus waarschijnlijk: fabrieksfout (=garantie)
- ik kijk even naar de auto, en HEY VERREK, de remklauwen zijn overgespoten
- ik kijk in het klantdossier en zie dat dit overspuiten niet is gebeurd door mijn monteurs
- ik ga vervangen wat er volgens mij kapot kan zijn, in overleg met klant
- dat kunnen de klauwen iig niet zijn, die gaan niet kapot (stukje ervaring)
- na alles vervangen te hebben, hey werkt toch niet..
- loopt hele auto grondig na: klauwen verkeerd gemonteerd?!?
- wtf, er heeft iemand gesleuteld, dat hadden ze niet verteld.
- DAT is dus GEEN garantie en ik ga de klant bellen om te overleggen wat we met de kosten moeten doen
Lijkt mij eerlijk gezegd een hele normale manier van denken voor een dealer & domme fout van de TS dealer.
Daar zit hem de crux.quote:Op maandag 15 november 2010 19:37 schreef probeer het volgende:
ligt t nu aan mij of heeft de monteur gewoon gemeld dat hij een nieuw ABS systeem zou gaan bestellen?
"De week daarop dus, alweer dinsdag heb ik eens gebeld hoe het met mijn auto was. De dealer vertelde me dat ze de HRC vervangen hadden, maar dat het probleem niet daar lag. Ze gingen bij de importeur een nieuw ABS systeem bestellen en dat zou dezelfde week nog helemaal goed komen"
misschien het moment geweest om te vragen hoeveel dat eventueel zou gaan kosten, of dit daadwerkelijk het probleem zou verhelpen, en zo niet, dat je dan niet voor die extra kosten opdraait?
zie het probleem niet. waar de monteur niet weet dat dit niet onder de garantie gaat vallen, was dat hopelijk op dat moment bij TS zelf wel duidelijk, hij heeft er immers zelf aan lopen knoeien. dus.. nog steeds:quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:27 schreef Ikzanik het volgende:
[..]
Daar zit hem de crux.
Het was een auto met garantie. Die dealer heeft aangenomen dat het een garantieprobleem was, en dus niet met de klant overlegt over de prijs. Pas later kwam de monteur er achter dat met de remmen geknoeid was en dat het dus geen garantiegeval was.
TS heeft natuurlijk ook bewust halve informatie gegeven, omdat hij ook wel wist dat hij zou moeten dokken als ze garage wist dat hij zelf heeft lopen sleutelen. Zo hoopte hij natuurlijk dat het onder garantie toch gerepareerd zou worden.
TS heeft nu pech dat de garage zich rot heeft lopen zoeken en uiteindelijk toch ontdekt heeft dat hij heeft lopen rommelen. Wat mij betreft reden genoeg om gewoon de volle mep in rekening te brengen.
+ dat je op dat moment aangeeft dat t niet onder de garantie gaat vallen, omdat zelf geknoeid.quote:misschien het moment geweest om te vragen hoeveel dat eventueel zou gaan kosten, of dit daadwerkelijk het probleem zou verhelpen, en zo niet, dat je dan niet voor die extra kosten opdraait?
Alsof de dealer onthoudt welke kleur je remmen hebbenquote:Op dinsdag 16 november 2010 09:56 schreef MichelBtje het volgende:
[..]
Heb hem even aangevuld zoals het hoort...
Een dealer gaat er niet vanuit dat er dingen verkeerd op een auto zitten als hij die auto heeft verkocht in nieuwstaat.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:10 schreef Catch_me het volgende:
Net bij de dealer geweest.
De rekening word 1500 euro want hij had "positieve" geluiden dat hij het ABS onderdeel van 2100 euro kon terugsturen. Hij ging het pas van de factuur halen als het zeker was, maar ik weet natuurlijk allang dat dat geregeld is en ik hoef pas te betalen als dat bevestigd is.
Verder bleek dat de achterste 2 klauwen verkeerd om gemonteerd warendus links zat rechts en andersom. Het enige verschil dat je dan krijgt is dat de remleiding boven aan je cilinder zit ipv onder, is ons dus niet opgevallen
Verder is de zaak voor mij nog niet klaar, het rempedaal gedraagt zich niet zo als toen ik hem kreeg cq een keihard rempedaal. Ze beweren dat ie gefixed is, maar ik heb nu een verdacht licht rempedaal.
Ehm, ik kan alleen maar concluderen dat wij het eens zijn.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:13 schreef probeer het volgende:
[..]
zie het probleem niet. waar de monteur niet weet dat dit niet onder de garantie gaat vallen, was dat hopelijk op dat moment bij TS zelf wel duidelijk, hij heeft er immers zelf aan lopen knoeien. dus.. nog steeds:
[..]
+ dat je op dat moment aangeeft dat t niet onder de garantie gaat vallen, omdat zelf geknoeid.
die monteur neemt bij bestellen dus, door zwijgen van TS, aan dat het onder de garantie gaat vallen. vind ik het aardig van em dat ie een 3k kostend onderdeel besteld. als hij er dan later achterkomt dat TS zn garantie verneukt heeft zou ik daar ook geld voor willen zien ja..
(dit helemaal losstaande van de discussie over het verzwijgen vs bestellen onnodige onderdelen, wat imo aan beiden te wijten valt, TS niet informeren, monteur niet ff simpele conclusie trekken na zien geverfde remschijven)
heel mooiquote:Op maandag 22 november 2010 11:28 schreef Ikzanik het volgende:
[..]
Ehm, ik kan alleen maar concluderen dat wij het eens zijn.
Die HRC hoef je dus niet te betalen, aangezien daar niks mis mee wasquote:Op dinsdag 30 november 2010 21:45 schreef Catch_me het volgende:
Oh ik keek in m'n brievenbus en daar zat de rekening inBlijkt dus te gaan om een tegoed van 2000 euro (teruggestuurde ABS blok) wat dus een restant van 1500 euro maakt.
1200 euro onderzoekskosten en 300,- voor een hoofdremcilinder.
Heb dus even een emailtje gestuurd wanneer ik de in rekening gebrachte HRC kan komen ophalen, tenslotte is deze in rekening gebracht en was er met de oude (ik weet niet of er nu de oude of nieuwe in zit) niks mis
Het maakt heel wat uit of de remmen zo maar slecht werken of omdat jij geknutseld hebben. Wat je hier aanneemt is debiel. Als ze alles na lopen moet je ook niet gek kijken dat ze daar ook langer mee bezig zijn, als daar geen reden toe is dan gaan ze dat niet snel doornemen.quote:Ik ben een klant en heb verder geen verstand van auto's. Als ik zeg dat m'n remmen slecht werken neem ik aan dat ze eerst de boel nalopen op bijv lekkages/slijtage.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |