Dat laatste. Je kunt 'm alleen niet meer opnieuw in de App Store downloaden.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:33 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
Hmm vaag zeg.
Ik heb hem al op m'n iPad, maar is het mogelijk dat Apple deze op afstand verwijderd of niet meer laat starten of zo? Of ben ik veilig?
Vind ik wel. Lekker uitgebreid. Veel filmpjes met uitlegquote:Op dinsdag 2 november 2010 16:42 schreef -_Tommy_- het volgende:
@Roel: is die Scott Kelby guide iets?
sorry, dan was ik te snel, ik dacht dat het niet doorkwam, dat ie gesloten wasquote:Op dinsdag 2 november 2010 16:47 schreef nelisb het volgende:
Waar staat nummer 16 dan?
Topic sluiter moet toch een nieuwe openen?
quote:De hardware van de iPad lijkt beperkt, maar dit is het absoluut niet. Het gaat namelijk vooral om de software.
Ok, mooi, thnx.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat laatste. Je kunt 'm alleen niet meer opnieuw in de App Store downloaden.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Behoorlijke verbetering, dat iOS 4.2: dat multitasken is toch echt een gemis gebleken.
Waar haal je ze dan?quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:32 schreef stoeltafel het volgende:
Welke Nederlandse tijdschriften zijn er als e-book te lezen ? Heb nu de volgende tijdschriften op me ipad
Playboy - laatste 12 nummers
Quest - laatste 24 nummers
Computer idee
Autoweek
Computer idee
Computer chip
Iemand die nog meer leuke tijdschriften weet ?
Tips & trucsquote:Op dinsdag 2 november 2010 17:32 schreef stoeltafel het volgende:
Welke Nederlandse tijdschriften zijn er als e-book te lezen ? Heb nu de volgende tijdschriften op me ipad
Playboy - laatste 12 nummers
Quest - laatste 24 nummers
Computer idee
Autoweek
Computer idee
Computer chip
Iemand die nog meer leuke tijdschriften weet ?
Computer bladen zijn wel populair hè.quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:40 schreef misterDre het volgende:
[..]
Tips & trucs
Computer Easy
Computer Totaal
Tja, doelgroep van de vindplaatsquote:Op dinsdag 2 november 2010 19:22 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Computer bladen zijn wel populair hè.
Damn. Die snappen het zeker niet.quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
Elsevier heeft ook een iPad-app uitgebracht. Leuk hoor. Maar 3,99 euro per WEEK of 44,99 euro per kwartaal? Die hebben het écht niet begrepen.
FLAC.quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:51 schreef stoeltafel het volgende:
Heb net een nieuwe koptelefoon gekocht en daar wil ik het beste geluid mee hebben.
Wat kan ik beter downloaden, mp3 of wav bestanden ? Met de iriver had ik altijd ogg maar dat ondersteunt Apple niet.
Nope, alleen de stedenspecial. Zit er ook op te 'wachten'quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:21 schreef nelisb het volgende:
Iemand reiZen magazine al gezien in de app store?
http://www.google.nl/m/ur(...)YQUOqU0sG0abJIgwN5zQquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:27 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Flac ? Dat formaat zag ik niet op Apple.nl staan
Tenzij je echt een uitmuntend gehoor hebt hoor jij het verschil niet op je iPad of welke media speler dan ook. Pas als je dat gaat spelen op echt goede sets met optische kanalen, goede versterkers en een goed afgestelde boxen opstelling kan je het horen. De iPod functie en de interne aansluitingen zijn gewoonweg te slecht. Flac is ongecomprimeerde muziek en dus eigenlijk analoog, dit kan je iPad gewoon niet doorgeven.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:56 schreef stoeltafel het volgende:
Oke ga even kijken. En moet ook goed testen of ik het verschil goed hoor.
Heb nu alle mp3's in 320kb kwaliteit.
Dat is inderdaad irritant dat je niet kan scrollen binnen vlakken. Ligt niet zo zeer aan de iPad zelf, maar aan de browser denk ik. Maar ik heb er bij zowel Safari als bij de Atomic-browser last van. Sowieso is Safari best kut (linkjes die je in een nieuw 'tabblad' opent (kan niet eens, maar wordt een nieuwe pagina) daar ga je gelijk naar toe. Soms wil ik in een lijst met linkjes een aantal openen en later bekijken. Met Safari zit je dan steeds te switchen wat niet snel gaat. Daarom gebruik ik voornamelijk Atomic. Maar die heeft weer als nadeel dat sommige media dingen niet afspelen wat Safari wel weer kan (uitzending gemist-achtige sites).quote:Op woensdag 3 november 2010 10:28 schreef stoeltafel het volgende:
Grrrrrrrr, grote iPad klacht. Het lijkt wel of je met de iPad niet optimaal kan surfen op forums.
Als je iemand quote of je wilt reageren op een forum zit je altijd te typen in een standaard wit type vlak. Echter kan je in dit witte vlak niet scrollen dus je kan vaak teksten niet quoten omdat ze te groot zijn. Begrijpt iemand wat ik bedoel ?
Hoe gaan jullie hier mee om ? Soms plak/schrijf ik de tekst eerst in me mail en dan kopieer ik het maar het is verre van ideaal. Heb een printscreen gemaakt maar die kan je weer niet uploaden op de iPad.
Weet je dit zeker ? Heb het net geprobeerd op de ipad maar dan zoom ik alleen maar in.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:55 schreef JoshuaL het volgende:
Je kan wel scrollen in "vlakken". Gewoon met twee vingers in dat vlak naar boven/beneden gaan.
Bij mij werkt het inderdaad!quote:Op woensdag 3 november 2010 11:31 schreef Copycat het volgende:
Ook in dit tekstvlak op FOK! kun je op die manier scrollen. Of ik begrijp je niet, dat kan natuurlijk ook.
Alleen editten is een crime, dan verspringt dat vlak steeds.
Niet officieel, goed het probleem is dus dat programma's op de achtergrond blijven draaien en dus inderdaad wat sneller de batterij leeg trekken...quote:Op woensdag 3 november 2010 14:45 schreef stoeltafel het volgende:
Is er al een update dan ?
Wat voor multi gebruik je dan ?
Enige wat ik mis is dat je nooit radio kan luisteren op nederland.fm en tegelijk surfen in een andere browser.
Ga gelijk even 4.2 installeren
Ik wacht even tot ie jailbreakable isquote:Op woensdag 3 november 2010 16:51 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
iOS 4.2 aan het installeren....
Dat staat los van elkaar. Er is een developerversie van 4.2 te vinden. Maar de jailbreaktool daarvoor is er nog niet volgens mij.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:12 schreef stoeltafel het volgende:
Waar halen jullie 4.2 vandaan ?
Jailbreak toch ?
Hier lees je hoe: www.crunchgear.com/2010/1(...)-your-iPad-right-nowquote:Op woensdag 3 november 2010 17:12 schreef stoeltafel het volgende:
Waar halen jullie 4.2 vandaan ?
Jailbreak toch ?
Ja, want als ik hem normaal de hele dag liet liggen was ie 2% kwijt en nu bijna 10% dat zit echt tussen mijn oren...quote:Op woensdag 3 november 2010 15:20 schreef retorbrapi het volgende:
Die verkorte batterijduur zit voornamelijk tussen de oren.
Je doet ook niet elke dag exact hetzelfde natuurlijkquote:Op woensdag 3 november 2010 17:35 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Ja, want als ik hem normaal de hele dag liet liggen was ie 2% kwijt en nu bijna 10% dat zit echt tussen mijn oren...
De ene dag een de iPad in standby is inderdaad heel anders dan de andere dag de iPad in standby.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Je doet ook niet elke dag exact hetzelfde natuurlijk.
Hij ligt de hele dag op de tafel te wachten tot ik thuis ben...quote:Op woensdag 3 november 2010 17:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Je doet ook niet elke dag exact hetzelfde natuurlijk.
Dan gebeurt er sowieso niks op de achtergrond. Tussen de oren dusquote:Op woensdag 3 november 2010 18:33 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Hij ligt de hele dag op de tafel te wachten tot ik thuis ben...
Denk dat dat voor mij nog wel zal meevallen, heb hem eigenlijk constant in Landscape gelockt staan.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:49 schreef Kwork het volgende:
Werkt dat softwarematige locken van het scherm een beetje goed? Volgens mij ga ik die fysieke knop echt missen
Zucht. Er blijven programma's open staan.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:09 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Dan gebeurt er sowieso niks op de achtergrond. Tussen de oren dus
Ja plus er zit een volume schuif en helderheid schuif bij.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:49 schreef Kwork het volgende:
Werkt dat softwarematige locken van het scherm een beetje goed? Volgens mij ga ik die fysieke knop echt missen
Zucht. In het geheugen. Ze doen niks.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:03 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Zucht. Er blijven programma's open staan.
Je moet vóór de update een backup maken. Die wordt na update teruggezet.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:10 schreef LeNick het volgende:
Als je die update doet gebeurt er verder toch niks met je savegames e.d.?
Gebeurt dit niet automatisch normaal gesproken of ben ik in de warquote:Op woensdag 3 november 2010 20:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Je moet vóór de update een backup maken. Die wordt na update teruggezet.
Jammer dat het maken van een backup 40 dagen duurt.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Je moet vóór de update een backup maken. Die wordt na update teruggezet.
Hmm dan kan ik net zo goed wachten.. Beetje zonde als ik hem niet kan gebruiken tot december..quote:Op woensdag 3 november 2010 20:15 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Jammer dat het maken van een backup 40 dagen duurt.
En hoe denk je dat je mail jou een geluidje geeft als je nieuwe mail ontvangt?quote:Op woensdag 3 november 2010 20:07 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Zucht. In het geheugen. Ze doen niks.
Dmv een constante push verbinding, en die was al aanwezig vóór iOS 4.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:42 schreef Brad het volgende:
[..]
En hoe denk je dat je mail jou een geluidje geeft als je nieuwe mail ontvangt?
Apps in standby KUNNEN geen CPU power verbruiken, want ze zijn STANDBY. Ze zijn bevroren in het geheugen en verrichten geen activiteit.quote:Apple geeft zelf al aan dat app ontwikkelaars erop moeten letten dat apps in standby niet teveel CPU power (lees: batterij) mogen verbruiken. Het is naïef om te denken dat apps in de achtergrond geen stroom verbruiken.
Alleen WIRED backuppen duurde van de week hier een uurtje of 2quote:Op donderdag 4 november 2010 00:00 schreef Great.Expectations het volgende:
Hmmz... Ik heb Wired gewist, en nu schiet het backup'en al wat meer op.
Een betere toiletcompagnon kan je niet hebben. Op een glazen en aluminium oppervlak blijft niet zoveel bacterieen leven, vergeleken met boeken.quote:Opvallend is dat een kwart van de gebruikers zelfs geen afscheid van de iPad neemt tijdens een toiletbezoek.
Dat is ook voorbij met 4.2 als het goed isquote:Op donderdag 4 november 2010 14:24 schreef tomegel het volgende:
Mijn pc is een kopie van de ipad aan het maken. Nadeel: het duurt al ruim 30 uur...
Herkenbaar.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:24 schreef tomegel het volgende:
Mijn pc is een kopie van de ipad aan het maken. Nadeel: het duurt al ruim 30 uur...
30 uur? Vond mijn uur al lang...quote:Op donderdag 4 november 2010 14:24 schreef tomegel het volgende:
Is die niet gewoon vast gelopen ? Wat kan anno 2010 nog zo lang durenquote:Op donderdag 4 november 2010 14:24 schreef tomegel het volgende:
Applicaties die grote bestanden hebben vertragen het backup proces. Dus Wired, Comic-readers, etc. Het maken van een backup kan dan uuuuuuuuren duren.quote:Op donderdag 4 november 2010 19:47 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Is die niet gewoon vast gelopen ? Wat kan anno 2010 nog zo lang duren
Ja, dat alleen al is een reden om de 4.2 update te installeren.quote:Op donderdag 4 november 2010 21:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
Net 5 edities van WIRED in de app gedownload. Daarna gesynct, waar ie normaal nog een uur of 3 over deed... Nu een minuut of 4.
Psies. En foldersquote:Op donderdag 4 november 2010 22:05 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Ja, dat alleen al is een reden om de 4.2 update te installeren.
Denk dat je nog maar een paar dagen hoeft te wachtenquote:Op donderdag 4 november 2010 22:09 schreef Oxymoron het volgende:
Wanneer komt ie nouuuuuu? Dat van het installeren van die versie die jullie nu hebben , snap ik niet.
N00b ik weet t.
Beetje kijken in het vorige topic en je hebt hem zeker...quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Maar...dan download je hem toch gewoon, tesamen met iTunes 10 beta? Een beetje googlen en je hebt 'm.
Heel eenvoudig hoorquote:Op vrijdag 5 november 2010 10:13 schreef Locusta het volgende:
Nee joh.... ik wacht gewoon (ongeduldig) af op de officiële updateIk heb niet zoveel zin in geklier met dat soort dingen....
Ik haal dat gemiddelde wel omhoog denk ik. Gebruik hem echt veel, zeker voor gewoon op de bank ipv m'n MacBook Pro!quote:do 4 nov. 15:21
Wij gebruiken iPad 1 uur per dag
De in juli in ons land gelanceerde iPad vindt al snel zijn weg in het dagelijkse leven. Nederlandse iPad-bezitters gebruiken de tabletcomputer gemiddeld een uur per dag. Dit blijkt uit een donderdag gepubliceerd onderzoek van uitgever Sanoma onder iPad-gebruikers.
Het meest favoriete moment is in de avond, in de woonkamer op de bank. Gebruikers richten zich meer op mediaconsumptie dan op communicatie. Een overgrote meerderheid (94 procent) van de 5500 ondervraagden geeft aan de iPad meerdere keren per dag te gebruiken; 83 procent zit bij elkaar ruim een half uur achter de nieuwste gadget, 53 procent meer dan een uur.
Naast het gebruik op de bank (94 procent) is de iPad bij 67 procent onderdeel van het ochtendritueel en 59 procent neemt de iPad voor het slapen gaan mee in bed. Ook tijdens wachtmomenten grijpt de consument vaak naar het hebbeding (52 procent). Een vierde van de gebruikers geeft zelfs aan geen afscheid van de iPad te kunnen nemen tijdens toiletbezoek.
Instellingen - storequote:Op vrijdag 5 november 2010 11:08 schreef DJWeisz het volgende:
Heb een klein probleempje, heb al deze tijd op mijn neefjes Itunes account gewerkt, nu heb ik zelf eentje aangemaakt en wil hem dus gebruiken voor nieuwe apps te downloaden enz. Alleen krijg ik hem wel op Itunes aan maar niet op App Store, daar blijft hij het oude account password vragen ...
Oplossing hiervoor ? Alvast bedankt !
Denk 't welquote:Op zaterdag 6 november 2010 09:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Is Reeder de beste RSS-reader voor de iPad?
Kan primaquote:Op zaterdag 6 november 2010 10:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
Mijn broer wil er ook een aanschaffen, maar hij wil graag weten of hij de iPad ook, onderweg, een beetje degelijk als eReader kan gebruiken om zijn eigen PDF-bestanden door te lezen.
Dan zal ik voor hem maar eens een bestelling gaan plaatsen. Een iPad is in ieder geval een stuk completer in vergelijking met de gemiddelde eReader.quote:
Yup, dat zekerquote:Op zaterdag 6 november 2010 11:09 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dan zal ik voor hem maar eens een bestelling gaan plaatsen. Een iPad is in ieder geval een stuk completer in vergelijking met de gemiddelde eReader.
Yup. Al lees ik m'n feeds niet elke dag bij. Maar de app ziet er strak uit. Lekker overzichtelijk.quote:
En geef je broer als tip om de app Goodreader te kopen. Kost 79 cent, maar is heerlijk voor het lezen van pdf's.quote:Op zaterdag 6 november 2010 11:09 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dan zal ik voor hem maar eens een bestelling gaan plaatsen. Een iPad is in ieder geval een stuk completer in vergelijking met de gemiddelde eReader.
Thnx.quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:20 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
En geef je broer als tip om de app Goodreader te kopen. Kost 79 cent, maar is heerlijk voor het lezen van pdf's.
Heb deze ook maar wat is de meerwaarde van ibooks ?quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:20 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
En geef je broer als tip om de app Goodreader te kopen. Kost 79 cent, maar is heerlijk voor het lezen van pdf's.
extra push voor goodreader:quote:Op zaterdag 6 november 2010 10:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
Mijn broer wil er ook een aanschaffen, maar hij wil graag weten of hij de iPad ook, onderweg, een beetje degelijk als eReader kan gebruiken om zijn eigen PDF-bestanden door te lezen.
Die is er niet, in mijn ogen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:35 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Heb deze ook maar wat is de meerwaarde van ibooks ?
quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:35 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Heb deze ook maar wat is de meerwaarde van ibooks ?
Voordelen van ibooks:quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:41 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Die is er niet, in mijn ogen.
Blijft natuurlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar:quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:46 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
[..]
Voordelen van ibooks:
1) apple app, dus deze heeft toegang tot verboden features. Oftewel, je kan in ibooks de brightness lager zetten dan de laagste algemene setting. En dan echt lager zetten waardoor je minder stroom verbruikt, ipv een truukje met een donkere layer zoals kindle het doet.
2) automatisch sync. Je kan lezen op je ipad, en doorlezen op je iphone.
3) epub
4) sepia background.
Dat vind ik ook het grootste voordeel! Vooral als je hem mee naar bed neemt, vriendlief wil slapen en het is helemaal donker, dan is de helderheid op de laagste stand toch nog wel erg fel...quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:46 schreef athlonkmf het volgende:
Voordelen van ibooks:
1) apple app, dus deze heeft toegang tot verboden features. Oftewel, je kan in ibooks de brightness lager zetten dan de laagste algemene setting. En dan echt lager zetten waardoor je minder stroom verbruikt, ipv een truukje met een donkere layer zoals kindle het doet.
2) automatisch sync. Je kan lezen op je ipad, en doorlezen op je iphone.
3) epub
4) sepia background.
Dan had je natuurlijk wat meer mogen opschrijven wat de voordelen t.o.v. de andere is.quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:56 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Blijft natuurlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar:
1) heb ik geen behoefte aan. Aan de normale brightness settings heb ik voldoende.
2) Ik heb een Android phone, en daarmee synct de Kindle app ook. Dus 2) is voor mij niet relevant.
3) Stanza kan behalve epub nog wel meer formaten aan.
4) Kan ook in Stanza en Kindle app. Bovendien biedt Stanza nog meer opmaak opties, zoals een niet uitgelijnde rechter kantlijn.
Alle ebook apps mogen gebruik maken van die helderheidsfunctie. Mar inderdaad fijn, want 's avonds, of als je 's ochtends net wakker bent, wil je echt niet dat felle licht in je ogen. Vind het echt jammer dat er een minimale helderheid is (behalve dan in ebook apps).quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:58 schreef Locusta het volgende:
[..]
Dat vind ik ook het grootste voordeel! Vooral als je hem mee naar bed neemt, vriendlief wil slapen en het is helemaal donker, dan is de helderheid op de laagste stand toch nog wel erg fel...
En aangezien ik eigenlijk alleen maar .pdf lees, gebruik ik daarvoor iBooks. Dik tevreden
Daar heb je gelijk in.quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:20 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Dan had je natuurlijk wat meer mogen opschrijven wat de voordelen t.o.v. de andere is.
Dat hangt ervan af hoeveel mailtjes je binnenkrijgt en hoevaak je de iPhone zelf laat 'pullen'. In sommige gevallen kost het namelijk meer batterij, in andere gevallen minder.quote:Op zondag 7 november 2010 18:05 schreef LeNick het volgende:
Hoeveel scheelt het qua batterij of push mail wel of niet aanstaat?
Geen idee; hier werkt het prima....quote:Op zondag 7 november 2010 00:08 schreef Tokus het volgende:
vanavond iOS 4.2GM geinstalleerd, maar m'n wifi lijkt er elke keer na een aantal minuten mee te kappen. Als ik het dan in de instellingen uitzet en weer inschakel doet 'ie het weer een tijdje. Is dit nog een bugje? Of is er wat anders mis?
Hier werkt het prima ,kan het eraan liggen dat het een oudere router is welke je gebruikt?quote:Op maandag 8 november 2010 17:02 schreef Tokus het volgende:
Zit nu weer op een Wpa2 verbindng en daar valt het weer keer op keer uit
Deze week ergens als het goed isquote:
Nee mijn router thuis is 2 maanden oud. En nu zit ik ergens in een restaurantje waar het probleem ook is.quote:Op maandag 8 november 2010 17:14 schreef tuintegel het volgende:
[..]
Hier werkt het prima ,kan het eraan liggen dat het een oudere router is welke je gebruikt?
Koop een MacBook/iMac dan heb je dat een stuk minderquote:Op maandag 8 november 2010 18:21 schreef athlonkmf het volgende:
Urghhh... Wat start mijn pc toch traag op.... Ben natuurlijk wel verwend door iPad, maar sjeest, na een restart moet ik nog een paar minuten wachten tot ik firefox en zo opgestart heb. Ondertussen twee nieuwssites gecheckt, en dit getikt op m'n iPad....
Mja zo gratis is dat niet, je krijgt een 16GB versie.quote:Op maandag 8 november 2010 19:38 schreef Chrizs het volgende:
Gratis iPad bij nrc next abbo
http://www.medianed.com/2(...)-nrcnext-abonnement/
En dan betaal je dus ook nog 40¤ per maand ervoor voor 2 jaar. Dus als je die krant heel graag leest dan kan het een leuke aanbieding zijn, voor de iPad hoef je het naar mijn mening niet echt te doen, gewoon verkapte afbetaling.quote:De bijbetaling voor uitgebreidere modellen bedraagt:
Model 32 GB met Wifi: ¤ 100
Model 64 GB met Wifi: ¤ 200
Model 16 GB met Wifi en 3G: ¤ 100
Model 32 GB met Wifi en 3G: ¤ 200
Model 64 GB met Wifi en 3G: ¤ 300
http://www.geenstijl.nl/m(...)d_misleide.html#morequote:Op maandag 8 november 2010 19:38 schreef Chrizs het volgende:
Gratis iPad bij nrc next abbo
http://www.medianed.com/2(...)-nrcnext-abonnement/
Cyclemeter?quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:10 schreef Turalyon het volgende:
Kent iemand een app waarmee je routes kan uitstippelen en die ook tegelijkertijd het aantal km weergeeft? Wil die app gebruiken voor het joggen en op zich wel leuk als je weet hoeveel je hebt gerend en waar langs. Oja als je geen app maar een goede website weet wordt dat ook op prijs gesteld!
Zuid-Holland trouwens
Zoek in de app store op 'run track' en je vindt er veel!quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:10 schreef Turalyon het volgende:
Kent iemand een app waarmee je routes kan uitstippelen en die ook tegelijkertijd het aantal km weergeeft? Wil die app gebruiken voor het joggen en op zich wel leuk als je weet hoeveel je hebt gerend en waar langs. Oja als je geen app maar een goede website weet wordt dat ook op prijs gesteld!
Zuid-Holland trouwens
Runkeeper.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:10 schreef Turalyon het volgende:
Zuid-Holland trouwens
Net geinstalleerd, is het niet zo dat je runkeeper alleen kan gebruiken als GPS? Dus dat je je ipad bij je moet hebben terwijl je rent? Niet echt praktisch :p, ik bedoelde meer iets in de richting van een kaart met alle straten erop. En dat je dan een lijn kan trekken (van de route die je gelopen hebt) terwijl hij aangeeft hoeveel km dat in totaal is.quote:
KON wel op http://beta.uitzendinggemist.nlquote:Op woensdag 10 november 2010 01:23 schreef Omnifacer het volgende:
Kun je op je iPad uitzendinggemist kijken?
hm, hier doet ie het (nog).quote:Op woensdag 10 november 2010 02:27 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
KON wel op http://beta.uitzendinggemist.nl
Nu krijg je telkens de melding daar 'aflevering niet beschikbaar op de Ipad'.
Geen idee waarom
Hier ook nietquote:Op woensdag 10 november 2010 09:20 schreef StefanKollaart het volgende:
RTL XL doet t nu al twee dagen niet meer, balen..
Vreemd. Krijg het bij ALLE nieuwe afleveringen. Gewoon het hele programma van vandaag. Misschien blokkeren ze het dan op buitenlandse IP's ofzoquote:Op woensdag 10 november 2010 07:02 schreef -_Tommy_- het volgende:
Geen problemen met uitzending gemist. Alleen oudere afleveringen, maar dat is ook gezegd dat die pas later werden omgezet.
A ha, zat op me andere computer maar nog even wachten hoewel ik weinig verwacht van 4.2quote:
Het voelt sneller, heeft folders en background apps. Lijkt me heel wat.quote:Op woensdag 10 november 2010 22:01 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
A ha, zat op me andere computer maar nog even wachten hoewel ik weinig verwacht van 4.2
Mis weinig op flash na
ja, die zijn er nog niet zo heel veel.quote:
misschien moet je gewoon heel even 2 seconden in dit topic kijken om je antwoord ook te vinden.quote:Op donderdag 11 november 2010 04:23 schreef KEALOHA het volgende:
vandaag kreeg ik te horen, dat Apple met een nieuwe software zou uitkomen voor de iPad - of het waar is = thats the question = multitask software = nog voor de feestdagen ---
bron = was in de Apple Store = Stanford Mall - Palo Alto -
Wuuuuuutquote:Op donderdag 11 november 2010 04:23 schreef KEALOHA het volgende:
vandaag kreeg ik te horen, dat Apple met een nieuwe software zou uitkomen voor de iPad - of het waar is = thats the question = multitask software = nog voor de feestdagen ---
bron = was in de Apple Store = Stanford Mall - Palo Alto -
Niet doen, Cydia is nog niet uit voor 4.2 dus je jailbreak is nutteloosquote:Op donderdag 11 november 2010 12:54 schreef rubje het volgende:
vraagje: kan iemand mij vertellen wat de ervaringen zijn met de laatste jailbreak op de iPad mbt de laatste versie OS 4.2? Werkt dat goed of kun je beter nog even wachten met updaten en de daaraan gekoppelde jailbreak?
Toch 3G moeten nemenquote:Op donderdag 11 november 2010 17:46 schreef stoeltafel het volgende:
Is het in de toekomst mogelijk dat de NRC de krant automatisch download ? Nu vergeet ik het vaak zodat ik hem
niet kan lezen in de trein/werk
Hm, hier onbekend. Opnieuw opgestart?quote:Op donderdag 11 november 2010 18:54 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Hmm, er valt aan alle kanten wat van m'n scherm weg. Links, rechts, boven en beneden dus een halve centimeter die ik mis.
Meer mensen hier weleens last van gehad?
Nee, doe ik zo even. Gaat me er ook niet zozeer om dat ik bang ben dat 'ie kapot is of zo, maar meer dat het gebeurde toen ik inzoomde op een foto en ik blijkbaar op de een of andere manier op het hele scherm heb ingezoomd?! Misschien was het gewoon een instelling.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hm, hier onbekend. Opnieuw opgestart?
http://beta.uitzendinggemist.nl gebruiken!quote:Op donderdag 11 november 2010 19:10 schreef Omnifacer het volgende:
Als ik op uitzendinggemist een programma wil openen dan biedt hij als enige optie om dat te doen mbv VLC. Als ik die optie dan selecteer doet hij vervolgens niks. Weten jullie wat ik moet doen om wel te kunnen kijken?
Tuurlijk, bedankt!quote:Op donderdag 11 november 2010 19:12 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
http://beta.uitzendinggemist.nl gebruiken!
http://www.tuaw.com/2010/(...)yed-at-least-a-week/quote:Rumor: iOS 4.2 delayed 'at least a week'
MacStories reports that the iOS 4.2 update scheduled for tomorrow has now been delayed due to a significant bug found in the gold master build. The bug involves WiFi connection issues found by developers currently running iOS 4.2 GM on the iPad. "Basically, even if the iPad manages to successfully connect to a local network, the connection is lost after a few minutes," MacStories states. "This seems to be the most common problem among users, although some can't simply use Safari at all." This bug isn't confined solely to the iPad, either -- our own Chris Rawson noticed the same WiFi connectivity issues while running iOS 4.2 GM on his iPhone 4.
Due to this, Apple has reportedly decided to hold off on releasing iOS 4.2 while they fix the WiFi bug. MacStories' source says developers could expect a new iOS 4.2 GM release as early as tomorrow, but it will be at least another week of testing before iOS 4.2 is released to the public. It may even be another two weeks until it debuts.
Earlier this week, MacStories accurately predicted the release of Mac OS X 10.6.5, though their prediction that iTunes 10.1 was scheduled to be released on the same day didn't pan out.
UPDATE: Mark Gurman of 9to5 Mac just emailed me to point out that iPhoneHellas is reporting the delay won't be as long as expected and iOS 4.2 may be launching on Tuesday, November 16th now. Obviously, this story is still developing and the only people who possibly know for sure just how long iOS 4.2 will be delayed are the boys in Cupertino.
Werkt nietquote:Op zaterdag 13 november 2010 00:01 schreef v1tje het volgende:
http://bit.ly/dektYP, direct download.
Is de 2e GM versie.
Itunes 10.1 gebruiken
Ipad herstellen shift+klik
Selecteer firmware en hij installeert.
Vergeet geen backup te maken van je apps etc.
Ja.quote:
Ik ook!quote:
dat vind ik wel heel zonde ... je ipad verkopen voor rijlessen. Als je geld nodig hebt , dan heb je geld nodig . Maar het zijn beide dure uitgaven dus het was verstandiger geweest om daar van te voren over na te denken. Zeker nu je de ipad mist.quote:
Dat was ie eigenlijk al, fast switching in ieder geval. ik zie niet echt hoe ie compatibeler is geworden eigenlijk.quote:Op dinsdag 16 november 2010 07:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Goodreader is iOS 4.2 compatible
quote:
Nee, volgens die redenering zou een 16GB wifi only voor 335-340 verkocht worden. Tweederde van de nieuwprijs, dat is redelijk gangbaar, al kun je met geluk best wat meer krijgen nog.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:02 schreef rubje het volgende:
[..]
en voor een 16GB wifi only zeker 200 euro
![]()
![]()
Rechtermuisknop. transfer purchases from device. Dan worden al je apps die op je ipad nog staan teruggezet.quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:29 schreef Oxymoron het volgende:
Vraagje over itunes, ik heb een nieuwe pc. En nu itunes , nieuwste versie, geinstalleerd. En de pc geautoriseerd. Alleen hoe krijg ik mijn apps in mijn bibliotheek?
Ik heb wel een map van itunes op mijn externe hd staan, maar hoe importeer ik die?
Een backup maken? En staan dan al mijn apps en muziek, van de ipad, weer in itunes?
Ik krijg steeds de melding, of ik mijn apps op mijn ipad, wil vervangen door die op de pc. Maar die staan er helemaal niet, geen apps op mijn pc te vinden.
quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:40 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Rechtermuisknop. transfer purchases from device. Dan worden al je apps die op je ipad nog staan teruggezet.
Als je je backup wilt terugzetten, gewoon map kopieren en itunes daar naar verwijzen. Zoek maar even op "move itunes location"
De grap ligt wel voor de handquote:
Hey, dat heb ik ook! Errug irritant....quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:39 schreef PierreTT het volgende:
De grap ligt wel voor de hand
Ik heb sinds kort dat als ik in Safari op een Youtube-link klik, dat Youtube zegt video afspelen niet mogelijkAls ik gewoon naar de Youtube app ga is er niks aan de hand... iemand een idee?
Zelfde probleem hier, lang op het filmpje tikken tot er een pop up komt en dan de link kopieren en in de adresbalk plakken lost het op maar handig is anders.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:39 schreef PierreTT het volgende:
[..]
De grap ligt wel voor de hand
Ik heb sinds kort dat als ik in Safari op een Youtube-link klik, dat Youtube zegt video afspelen niet mogelijkAls ik gewoon naar de Youtube app ga is er niks aan de hand... iemand een idee?
IDD zwaar irritant. Ik heb dan ook voorgenomen om niet meer op zijn post te reageren.quote:Op woensdag 17 november 2010 08:22 schreef Redux het volgende:
Ga je nou elke reactie hier en op tweakers forum posten?? [ afbeelding ]
Ja, heb ik ook. 't Is al beter dat je tegenwoordig op de pagina kunt inzoomen (voordat je op de tekst klikt).quote:Op woensdag 17 november 2010 10:23 schreef stoeltafel het volgende:
Niet elke keer,, wel vaakRelax mensen.
Nu alleen een vraag voor Fok.
Ben lid van de NRC. Nu kan je goed inzoomen op de teksten maar niet op de plaatjes, hebben jullie dat ook ?
Vrij irritant want vaak staat er informatie op het plaatje.
Dat doe ik inderdaad ook, toch eens kijken of hier een fix voor is...quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:43 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Zelfde probleem hier, lang op het filmpje tikken tot er een pop up komt en dan de link kopieren en in de adresbalk plakken lost het op maar handig is anders.
Je kunt dus wel de pagina zelf inzoomen. Dan is het wel leesbaar:quote:Op woensdag 17 november 2010 10:35 schreef stoeltafel het volgende:
Had je dan ook dat je het artikel over Facebook, economie pagina niet kon inzoomen ? Irritant ! Waarom alleen die pagina? Wou net dat artikel lezen. Maar de app is super net zoals de inhoud.
Weet je ook de aanpassingen?quote:Op donderdag 18 november 2010 21:29 schreef Redux het volgende:
4.2.1gm is net gereleased
[ afbeelding ]
Dus nog geen officiele 4.2...
Ik vraag me dan altijd af hoe dat kan. Je gaat toch niet die hele code overhoop gooien als 't wel goed werkt?quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:22 schreef -_Tommy_- het volgende:
Ze schijnen flink problemen te hebben met exchange en voip. Wellicht in 1x naar 4.2.1 ipv 4.2. Aldus iPhone club.
Tja, soms is links iets veranderen rechts een chaos veroorzaken...quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik vraag me dan altijd af hoe dat kan. Je gaat toch niet die hele code overhoop gooien als 't wel goed werkt?
Hmja, dat blijkt. Maar 't verbaast me tochquote:Op vrijdag 19 november 2010 17:56 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Tja, soms is links iets veranderen rechts een chaos veroorzaken...
quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:17 schreef zomere het volgende:
Worden na de update alle aangekochte en geïnstalleerde Apps verwijderd van de iPad waardoor je alles opnieuw moet installeren?
Even je aankopen kopieren van je ipad naar je itunes bibliotheek .quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:17 schreef zomere het volgende:
Worden na de update alle aangekochte en geïnstalleerde Apps verwijderd van de iPad waardoor je alles opnieuw moet installeren?
Jaquote:Op maandag 22 november 2010 18:25 schreef Great.Expectations het volgende:
Heeft het zin om de nieuwe officiele 4.2 te installeren als je de laatste GM al hebt geïnstalleerd?
Als ik die 4.2 installeer moet ik echt alles opnieuw erop zetten? Als ik die apps kopieer naar m'n iTunes toch niet?quote:Op zaterdag 20 november 2010 16:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..].
Bij mij duurde restoren laaaaaang
Gewoon, als ie er is op "bijwerken" klikken.quote:Op maandag 22 november 2010 18:42 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Als ik die 4.2 installeer moet ik echt alles opnieuw erop zetten? Als ik die apps kopieer naar m'n iTunes toch niet?
Permanent gewijzigde functie, kun je zelf niks aan veranderen.quote:Op maandag 22 november 2010 19:44 schreef NoCigar het volgende:
Whaaa, mijn vastzetknopje aan de zijkant is veranderd in een mute-knop! Toch de gebruiksaanwijzing eens lezen, want dit is zeer irritant .
Hmmz... Kennelijk toch niet, als ik http://gumballtech.com/20(...)oad-for-all-devices/ mag geloven.quote:
quote:If youve already downloaded and installed one of the IPSW files from this post, then you dont need to do anything and you shouldnt see an update at all in iTunes. The MD5 sums of the GM release and the IPSW that Apple just released today are EXACTLY the same.
Dat herladen doet ie wel (willekeurig). En dat vind ik errug irritant. Geen idee waarom dat herlade nodig zou zijn.quote:Op maandag 22 november 2010 20:15 schreef WSquater het volgende:
Het enige nadeel aan iOS 4.2 is de lock knop naar mute, ja. Maar anders een serieuze gorde update! Ik vind het echt veel sneller. Vooral Safari is enorm verbeterd: ik heb nu 6 tabs geopend en zonder enige vertraging kan ik er tussen switchen zonder de pagina's hoeven te herladen!
Er in mijn, nu nog, korte periode met iOS 4.2 herlaadt ie nog helemaal niks! Heb nu 9 tabs open staan met (redelijk) grote websites en als ik ze alle 9 achter elkaar open en dan weer bij de eerste begint herlaadt ie nog steeds nietquote:Op maandag 22 november 2010 20:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat herladen doet ie wel (willekeurig). En dat vind ik errug irritant. Geen idee waarom dat herlade nodig zou zijn.
Om geheugen vrij te makenquote:Op maandag 22 november 2010 20:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat herladen doet ie wel (willekeurig). En dat vind ik errug irritant. Geen idee waarom dat herlade nodig zou zijn.
Is dat niet gewoon een geheugen ding? Dat er gewoon teveel geladen wordt?quote:Op maandag 22 november 2010 20:51 schreef zomere het volgende:
Update binnen gehaald en ziet er allemaal goed uit.
Alleen nog steeds het probleem met plaatjes laden zoals op de Boston big picture. Na een X aantal plaatjes ineens niets meer.... Komt iemand bekend voor?
Niet automatisch, dan moet je hem los downloaden!quote:Op maandag 22 november 2010 21:39 schreef Tokus het volgende:
Hmm vanaf die 4.2b GM is een update blijkbaar niet mogelijk.
Jawel.... update downloaden vanaf de Apple server en dan in iTunes herstellen (?) door op ctrl+appeltje te klikken --> nieuwe versie aanklikken en klaar is keesquote:Op maandag 22 november 2010 21:39 schreef Tokus het volgende:
Hmm vanaf die 4.2b GM is een update blijkbaar niet mogelijk.
Tuurlijk wel. Ik heb de 4.2gm b ook op mn ipad aan het draaien en heb net de jongste itunes geinstalleerd, de ipad eraan gehangen en hij komt netjes met de melding dat er een nieuwe 4.2 uit is...quote:Op maandag 22 november 2010 21:41 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Niet automatisch, dan moet je hem los downloaden!
4.2 is inderdaad in zoverre bijzonder omdat het multitasking een welkome aanvulling is. Het maakt de iPad net weer iets krachtiger in het gebruik.quote:Op dinsdag 23 november 2010 07:58 schreef stoeltafel het volgende:
Is de update echt zo bijzonder ? Multitask is fijn maar waarom de lock knop veranderen naar mute ? Je kon al makkelijk muten, toch ? Vandaag alles uittesten
Ik heb hoop. Zo ijdel ben ik wel.quote:
Wat kan je nu dan wat eerst niet kon?quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:11 schreef Neelix het volgende:
Zo...4.2 op de iPad is echt helemaal geweldig. Multitasken gaat echt super, en werkt ontzettend fijn.
Maar eigenlijk wat ik het meest briljante van 4.2 vind is dat ik eindelijk folders kan gebruiken....ik was het zoeken in die 10+ homescreens meer dan zat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |