Nou ja! Groningen is toch óók niet ver? Twee en half uur comfortabel treinen, van begin tot eind, zonder overstap. Amerikanen leggen die afstand af voor een broodje bij de bakker!quote:Op zondag 31 oktober 2010 18:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mijn MA-scriptie ging gedeeltelijk over Hofwijck. Ik zou er ook graag eens rondkijken, maar dan is Den Haag toch een beetje ver.
Ja, het is een slap excuus. Ik heb zelfs nog een poosje in Den Haag stage gelopen, toen reisde ik die afstand dus ook regelmatig.quote:Op zondag 31 oktober 2010 18:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nou ja! Groningen is toch óók niet ver? Twee en half uur comfortabel treinen, van begin tot eind, zonder overstap. Amerikanen leggen die afstand af voor een broodje bij de bakker!
Of met een bezoekje aan Ringo en JAM natuurlijk!quote:Op zondag 31 oktober 2010 19:11 schreef k_man het volgende:
Je kunt het natuurlijk combineren met iets anders in Den Haag. Zeg het Mauritshuis, of het Eschermuseum.
Maar ook niet veel langer!quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:36 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Shit, ik had me laatst voorgenomen hier te melden dat ik verwachtte dat Shaffy binnenkort dood zou gaan. Vergeten. Daar gaat mijn kans om de grote voorspeller van het overlijden van verlopen kunstenaars te worden.
Harry Mulisch gaat het trouwens nog zeker tot augustus 2010(!) volhouden.
Houd Wicher je wakker?quote:Op maandag 1 november 2010 08:15 schreef Gellius het volgende:
Goedemorgen en welkom in Gellius' Wondere Wereld Zonder Slaap, waar alles een kopie van een kopie van een kopie is.
ER IS NATUURLIJK GEEN ENKELE DISCUSSIE MOGELIJK OVER HET FEIT DAT Reve toch echt de grootste was, hoor.quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:17 schreef Gellius het volgende:
Nu de Grote Drie allen verscheiden zijn mogen we toch wel vaststellen dat Hermans de allerGrootste was? Of kan dat pas als Harry onder de grond ligt?
Niet JAM. Nièt. HERMANS.quote:Op maandag 1 november 2010 13:51 schreef JAM het volgende:
[..]
ER IS NATUURLIJK GEEN ENKELE DISCUSSIE MOGELIJK OVER HET FEIT DAT Reve toch echt de grootste was, hoor.
Ik hoorde Mulisch zelf ook zoiets zeggen. Het ging over de vraag of het erg was dat hij nooit de Nobelprijs gewonnen had. Nee, zei Mulisch, dat is niet erg - het rijtje niet-winnaars is, met bijvoorbeeld Proust en Joyce, namelijk nog mooier dan het rijtje winnaars. U voelt zich wel in tussen die namen thuis? vroeg de interviewer. Laten we het daar maar op houden, antwoordde de Grote Schrijver.quote:Op maandag 1 november 2010 14:15 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
Laten we het erop houden dat geen van de drie heren een schrijver van wereldformaat was. Marcel van Dam die Mulisch in één adem met Hemingway en Proust noemt. Kom op zeg.
Mulisch vond uiteraard Mulisch de beste. Geen discussie over mogelijk.quote:Op maandag 1 november 2010 14:33 schreef krapula het volgende:
Vond Reve Hermans zelf ook niet de beste Nederlandse schrijver? Of is dat een gebrek aan zelfkennis?
Heb ik denk ik gemist in die twee delen biografie (?).quote:Op maandag 1 november 2010 14:34 schreef herzberg het volgende:
reve heeft in zijn vroege jaren hermans gesmeekt om schrijfles, waar hermans natuurlijk niet op in ging.
het staat er echt in hoor. geen idee waar, maar het staat er in.quote:Op maandag 1 november 2010 14:40 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Heb ik denk ik gemist in die twee delen biografie (?).
Dus jij wil hier echt, met droge ogen, beweren dat - van die drie - Reve de grootste schrijver, - hoewel Hermans zeker geen onverdienstelijk schrijver was, terwijl iedereen die ook maar een beetje kan lezen onmiddellijk zal inzien dat niet Reve, die overigens zeker geen schrijver zonder charme was, maar Hermans de schrijver is die de meeste lof verdient voor zijn schitterend oeuvre, JAM?quote:Op maandag 1 november 2010 14:36 schreef JAM het volgende:
Wie de beste Nederlandse schrijver is, is natuurlijk weer een heel ander verhaal. Mochten we ons beperken tot de 'grote drie', dan is er VANZELFSPREKEND GEEN ANDERE GEDACHTE MOGELIJK dan dat dat Reve was hoor. - hoewel Hermans zeker geen onverdienstelijke schrijver was.
Ik wil helemaal niet beweren dat - van die drie - Reve de grootste schrijver was, waarbij we niet vergeten moeten dat Hermans toch een paar leuke stukjes heeft geschreven en een oeuvre heeft nagelaten waar niemand zich voor zou hoeven te schamen; het enige dat ik wil is even stilstaan bij de FEITELIJKHEID WAAR GEEN ENKELE VORM VAN TWIJFEL OVER KAN BESTAAN dat van die drie REVE de grootste was. Dat wil ik niet beweren, dat deel ik mede.quote:Op maandag 1 november 2010 14:42 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dus jij wil hier echt, met droge ogen, beweren dat - van die drie - Reve de grootste schrijver, - hoewel Hermans zeker geen onverdienstelijk schrijver was, terwijl iedereen die ook maar een beetje kan lezen onmiddellijk zal inzien dat niet Reve, die overigens zeker geen schrijver zonder charme was, maar Hermans de schrijver is die de meeste lof verdient voor zijn schitterend oeuvre, JAM?
Van die twee? Daar heb ik niets over te zeggen. Het enige dat ik weet is dat als je de 'grote drie' naast elkaar zet en de vraag stelt wie van hen nu de grootste was, dat dan DE MOGELIJKHEID NIET BESTAAN KAN iemand anders dan REVE aan te wijzen als de grootste van dat stel.quote:Op maandag 1 november 2010 14:49 schreef Gellius het volgende:
Nu ja, van die drie dan wellicht. Maar wanneer we Mulisch buiten beschouwing laten (wat we gerust kunnen doen, want Proust noch Hemingway), dàn was Hermans van die twee met speels gemak de betere auteur. Dat moet je toch met me eens zijn.
hermans heeft anders behoorlijk de plank misgeslagen met zijn interpretatie van wittgenstein. dus of het nu zo goede denker was, daar twijfel ik een beetje aan.quote:Op maandag 1 november 2010 15:34 schreef mane het volgende:
Ik houd het erop dat Hermans vooral een goede denker was, maar Reve was een veel beter schrijver.
Klopt.quote:Op maandag 1 november 2010 12:31 schreef k_man het volgende:
Amersfoort ligt trouwens op de treinroute Groningen - Den Haag.
Ik had oprecht geglimlacht. Bij de eerste poging dan toch, hè!quote:Op maandag 1 november 2010 16:52 schreef MeneerTim het volgende:
Op mijn werk drie keer geprobeerd mensen aan het lachen te maken met Harry Muesli en de ontdekking van de zemel. Tevergeefs.
Ja! Hier ook kamp Hermans.quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:17 schreef Gellius het volgende:
Nu de Grote Drie allen verscheiden zijn mogen we toch wel vaststellen dat Hermans de allerGrootste was?
Nog honderd dagen mensen. Vanaf dan wordt het weer beter.quote:Op maandag 1 november 2010 17:53 schreef Ringo het volgende:
Nog vijftig dagen mensen. Dan hebben we het ergste alweer gehad.
"Pri-vé-toe-gang"? Wat is dat voor nonsens?quote:Op maandag 1 november 2010 17:39 schreef JAM het volgende:
Eén van mijn betere topics:
http://forum.fok.nl/topic/1553313
Het komt er op neer dat ik dertig, vijftig of honderd dagen te lang moet wachten voor er een einde aan deze misère komt.quote:Op maandag 1 november 2010 18:17 schreef Gellius het volgende:
Luister, valt het kabinet nu over dertig, vijftig of honderd dagen? Een beetje eenheid in het LangselkaarheenPraatTopic, mensen.
Maar zie! Wij beschouwen dat helemaal niet op de keper!quote:Op maandag 1 november 2010 18:42 schreef Gellius het volgende:
Op de keper beschouwd is dat weinig verrassend, eigenlijk. Ik voel een leegte in mij opwellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |