Wat heeft Mozes geschreven dan?quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:44 schreef -DailaLama- het volgende:
Mozes, Mattheus, Lucas, Johannes, Marcus ....
Die wetten zijn toch geschreven door Mozes? .... ow nee wacht dat is natuurljik iemand anders ...quote:
Eens, en Phileine zegt Sorry was al vrij beroerd imo.quote:Op dinsdag 20 september 2005 13:32 schreef Marietje_34 het volgende:
Ronald Giphart. 'Phileine zegt sorry' vond ik hilarisch, maar al z'n boeken lijken daar een slap aftrekseltje van...
quote:Op vrijdag 23 september 2005 07:35 schreef yvonne het volgende:
Grunberg, Grunberg en Grunberg.
Less Than Zero is zeker ook vermakelijkquote:Op vrijdag 23 september 2005 22:16 schreef OllieA het volgende:
Michel Houellebecq.
En hoe heet die lul van American Psycho ook al weer?
Naargeestige schrijvers.
de boeken zijn wel aardig, maar hij moet eens leren om er een acceptabel eind aan te breien. Ik heb al zijn boeken gelezen, zelfs een die niet in het nederlands verkrijgbaar is, maar ze hadden allemaal dezelfde makke: en vreselijk slap eindquote:Op dinsdag 20 september 2005 13:32 schreef Lod het volgende:
Dan Brown
De onderwerpen zijn interessant maar de boeken zijn nogal matig eerlijk gezegd.
eenschquote:Op vrijdag 23 september 2005 07:35 schreef yvonne het volgende:
Yvon, je kwets me in het diepste van mijn ziel. Ik houd met heel mijn ziel en zaligheid van Grunberg. Gelukkig heb ik de idee 'ziel' allang verworpen als zijnde een christelijke leugen becaht om het lichaam te verachten, om het ziek -'heilig'- te maken, om alle dingen in het leven die ernt verdienen met afschuwelijke lichtzinnigheid te benaderen. In plaats van gezondheid het 'zielenheil' -ofwel een folie circulaire tussen boetekramp en verlossingshysterie.quote:Op vrijdag 23 september 2005 07:35 schreef yvonne het volgende:
OMG, hoe kún je Eco en Mulisch met elkaar vergelijken??quote:Op vrijdag 23 september 2005 07:56 schreef Dagonet het volgende:
Umberto Eco.
De internationale versie van Harry Mulisch zeg maar.
ik heb zijn boeken toch met veel plezier gelezenquote:Op vrijdag 23 september 2005 08:16 schreef Evil_Jur het volgende:
Harry Mulisch
Saai inspiratieloos gemurmel. En hij vind zichzelf nog geweldig ook.
Ow, er zullen wel meer schrijvers zijn die jij wel vermakelijk vind en ik niet, maar dit vind ik gewoon van Harry.quote:Op zaterdag 24 september 2005 10:40 schreef buzzer het volgende:
[..]
ik heb zijn boeken toch met veel plezier gelezen
Heb je daar nog een motivatie voor?quote:Op zaterdag 24 september 2005 01:08 schreef JAM het volgende:
Jane Austen, Charles Dickens, hoe kon ik ze vergeten!
Dat is dan ook een heldquote:Op zaterdag 24 september 2005 17:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ongelooflijk. Brusselmans is niet eens genoemd
Mag ik daar Grunberg aan toevoegen? Ja? Bedanktquote:Op vrijdag 23 september 2005 07:35 schreef yvonne het volgende:
Net als Ira Levin.quote:Op zaterdag 24 september 2005 18:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dan Brown is ook wel ernstig overgewaardeerd idd. Als je één van zijn boeken hebt gelezen, heb je ze allemaal gelezen.
Van hem heb ik één boek gelezen. Dat vond ik wel een mooi boek. Maar ik houd het dus maar bij dat ene.quote:
Zal ik even voor je samenvatten?quote:Op zaterdag 24 september 2005 18:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Van hem heb ik één boek gelezen. Dat vond ik wel een mooi boek. Maar ik houd het dus maar bij dat ene.
quote:Op zaterdag 24 september 2005 19:19 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Zal ik even voor je samenvatten?
Een vrouw gaat verhuizen, merkt dat er iets niet in orde is in de nieuwe omgeving en komt er uiteindelijk achter dat haar man/vriend niet te vertrouwen is. Einde.
Eens!quote:Op zaterdag 24 september 2005 01:02 schreef Dalai_Lama het volgende:
Bij mij staat James Joyce zonder twijfel op de eerste plaats als meest overgewaardeerde schrijver
Duidelijk niet al Levin's boeken gelezenquote:Op zaterdag 24 september 2005 19:19 schreef Nickthedick het volgende:
Zal ik even voor je samenvatten?
Een vrouw gaat verhuizen, merkt dat er iets niet in orde is in de nieuwe omgeving en komt er uiteindelijk achter dat haar man/vriend niet te vertrouwen is. Einde.
Ik heb Boys from Brazil ook gelezen. Daarna helaas 3 boeken volgens zijn 'formule'.quote:Op zaterdag 24 september 2005 21:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Duidelijk niet al Levin's boeken gelezen(ik wel)
Dan Brown vind ik ook overgewaardeerd. Eén boek is leuk (maakt niet veel uit welke), de rest lijkt gewoon volgens exact dezelfde ingrediënten te zijn opgebouwd.
Dostojevski kwam je dus gewoon niet doorheenquote:Op zaterdag 24 september 2005 18:54 schreef Soul79 het volgende:
Dostojevski - hysterische schrijfstijl, knettergek word je ervan
Simon Vestdijk - cerebraal en wijdlopig (in zijn romans dan, zijn essays over muziek zijn geweldig)
Michel Houlebecq
Jane Austen
En Grunberg, ach net als Ronald Giphart een kutschrijver maar die worden die toch helemaal niet gewaardeerd?
Verbeter m'n fouten dan. Ik vind mensen die andere afzeiken omdat ze iets fout spellen uitermate zielig. Ik vind die schrijvers gewoon niet zo fijn. Ik vind Arnold Grunberg of hoe je het ook schrijft niet fijn schrijven en een eigengeilert. Dat mag ik vinden nietwaar? Nou dan hoef jij je daar ook niet aangevallen door te voelen.quote:Op zondag 25 september 2005 10:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zeg, als je van twee van de drie schrijvers de naam al niet eens goed kan schrijven...
Ik voel me geenszins aangevallen want ik vind Arnon Grunberg een kwijl van een vent en van Coelho heb ik nog nooit iets gelezen.quote:Op zondag 25 september 2005 10:31 schreef HansTheekrans het volgende:
Verbeter m'n fouten dan. Ik vind mensen die andere afzeiken omdat ze iets fout spellen uitermate zielig. Ik vind die schrijvers gewoon niet zo fijn. Ik vind Arnold Grunberg of hoe je het ook schrijft niet fijn schrijven en een eigengeilert. Dat mag ik vinden nietwaar? Nou dan hoef jij je daar ook niet aangevallen door te voelen.
men claimt dat Coelho literair werk is, maar het is weinig diepzinnig. Al zijn verhalen zijn lichtzinnige goedeindigende brave boekjes die leuk zijn voor even, maar niet echt diep ingaan om de problematiek (wat ze wel claimen te doen).. Niet écht slecht, maar sterk overgewardeerd.quote:Op zondag 25 september 2005 10:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik voel me geenszins aangevallen want ik vind Arnon Grunberg een kwijl van een vent en van Coelho heb ik nog nooit iets gelezen.
Misdaad en straf nog wel, dat is een goed boek, maar De Idioot, nee daar kwam ik inderdaad niet doorheen, met reden.quote:Op zondag 25 september 2005 10:24 schreef HansTheekrans het volgende:
[..]
Dostojevski kwam je dus gewoon niet doorheen
Lol, wij krgen zelfs op de middelbare school nog les over dat die kerel Mulisch overgewaardeerd is. Hij denk dat hij alles is. Hij vind zich zelf een groot schrijver. Eigenlijk vind hij zich ook de enige schrijver in nederland. Hij denkt dat hij wel! over sommige dingen mag schrijven en andere niet omdat hij zich zelf als een van de betere schat. Zoals het boek de procedure van hem. Hij voelt zich niet eens nederlander.Hij acht ook dat hij mag schrijven over de 2e wereld oorlog omdat hij vind dat hij 'het' product daarvan is omdat zn pa SS officier was en zn moeke jood. Mulisch is me gewoon netwat 'te' ijdel. Is nergens voor nodig. Als schrijver zijnde is hij wel ok.quote:Op zaterdag 24 september 2005 18:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Oscar van den Boogaard
Mulisch absoluut NIET. Ik ben een liefhebber van zijn werk.
Wie hij is of hoe hij zich gedraagt is imo van geen belang voor de waardering van zijn boeken. Overigens zie ik de humor wel in van zijn zogenaamde arrogantie. Hij speelt een spel. Ik mag die man wel.quote:Op maandag 26 september 2005 17:40 schreef sitting_elfling het volgende:
Lol, wij krgen zelfs op de middelbare school nog les over dat die kerel Mulisch overgewaardeerd is. Hij denk dat hij alles is. Hij vind zich zelf een groot schrijver. Eigenlijk vind hij zich ook de enige schrijver in nederland. Hij denkt dat hij wel! over sommige dingen mag schrijven en andere niet omdat hij zich zelf als een van de betere schat. Zoals het boek de procedure van hem. Hij voelt zich niet eens nederlander.Hij acht ook dat hij mag schrijven over de 2e wereld omdat hij vind dat hij 'het' product daarvan is omdat zn pa SS officier was en zn moeke jood. Mulisch is me gewoon netwat 'te' ijdel. Is nergens voor nodig. Als schrijver zijnde is hij wel ok.
Inderdaad, zo'n uitspraak alsquote:Op maandag 26 september 2005 17:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wie hij is of hoe hij zich gedraagt is imo van geen belang voor de waardering van zijn boeken. Overigens zie ik de humor wel in van zijn zogenaamde arrogantie. Hij speelt een spel. Ik mag die man wel.
De aanslag vond ik heel slecht in ieder geval, maar De procedure vond ik dan weer technisch erg goed gedaan.quote:Op dinsdag 27 september 2005 01:03 schreef JAM het volgende:
Erg zonde, want Harry Mulisch, die schrijft ook gewoon écht slechte boeken!
Ik denk inderdaad dat het vooral de persoon is die ergernis opwekt, terwijl ik die persoon eigenlijk leuker vind dan de boeken. On-Nederlands, lekker arrogant, hij stelt zich gewoon verschrikkelijk aan, en daarmee maakt hij iedereen gek.quote:Op dinsdag 27 september 2005 01:37 schreef Klemvast het volgende:
Het is gewoon de persoon Mulisch die erg storend is, en ook wat je daarvan weerspiegeld ziet in zijn werk.
Ongeveer iedereen in het buitenland vindt "Nederlands" en "arrogant" juist eerder synoniemen eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 27 september 2005 01:43 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat het vooral de persoon is die ergernis opwekt, terwijl ik die persoon eigenlijk leuker vind dan de boeken. On-Nederlands, lekker arrogant, hij stelt zich gewoon verschrikkelijk aan, en daarmee maakt hij iedereen gek.![]()
Daar kan ik me helemaal in vinden. Níet omwille van de arrogantie, maar omwille van de volstrekt onleesbare boeken die hij schrijft. Een soort tingeltangel-proza waarvan je na zo'n 30 bladzijden een enorme behoefte krijgt aan een stille, witte kamer waar je twee weken tot rust mag komen....quote:Op dinsdag 27 september 2005 01:49 schreef Klemvast het volgende:
omwille van die arrogantie zetten we ook de vlaming Peter Verhelst maar op het lijstje...![]()
Mwa, ik denk dat hij in Vlaanderen toch vooral door de (sommige) critici wordt afgezeken omdat hij zichzelf echt niet meer relativeert... terwijl ik sommige van zijn boeken wel degelijk geslaagd vond eerlijk gezegd (maar ik ben dan ook wel voor dat soort esthetische "tingeltangel" soms, als het goed gedaan is: ook bij auteurs zoals Bouazza bijvoorbeeld).quote:Op dinsdag 27 september 2005 02:03 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Daar kan ik me helemaal in vinden. Níet omwille van de arrogantie, maar omwille van de volstrekt onleesbare boeken die hij schrijft. Een soort tingeltangel-proza waarvan je na zo'n 30 bladzijden een enorme behoefte krijgt aan een stille, witte kamer waar je twee weken tot rust mag komen....![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |