Toch wel een Volvo hequote:Op zondag 31 oktober 2010 23:05 schreef L-IS het volgende:
Een paar weken geleden mijn trouwe volvo 440 naar een autodemontagebedrijf gebracht (of liever gezegd: hij werd opgehaald). Flinke bedragen in geļnvesteerd maar alles bleek tevergeefs, hij kwam niet door de APK keuring heen. Dik huilen maar binnenkort wel kijken naar een mooie leaseauto!
ook zo'n hemelsche autoquote:Op dinsdag 2 november 2010 23:41 schreef Gambolputty het volgende:
Raar trouwens dat geen enkele Fokker een V70 heeft. Ik denk dat ik daar morgen wat aan ga doen. Wordt vervolgd
We gaan natuurlijk weer voor hoekig, met wat geluk heb ik vrijdag een Volvo V70 2.5 TDI uit 1999.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:58 schreef powerflux het volgende:
[..]
ook zo'n hemelsche auto
wel de 'oude' v70 he?
Nette bak hoor. Heb zelf van de zomer ook naar zo een gekeken, maar uiteindelijk dus uitgekomen op de S80. OP kan ik alleen niet meer aanpassen hequote:Op woensdag 3 november 2010 21:02 schreef Gambolputty het volgende:
Mag ik u voorstellen: mijn laatste aanwinst, 340.000 op de klok en met volledige onderhoudshistorie.
En ja, dat mag je vragen: 3100,- voor betaald.
De OP mag per vrijdag aangepast worden, dan is ie officieel van mij.
Tevens per heden een 940 Estate te koop, t.e.a.b.![]()
[ afbeelding ]
Goed bezigquote:Op donderdag 4 november 2010 09:26 schreef Dimitri_ het volgende:
@gambol: mooie auto!
Ik heb zelf gisteren onderhoud gedaan aan de 740, distributie, v snaren, olie enz.. Nu alleen nog versnellingsbakolie en luchtfilter en hij is weer klaar voor de winter
Nee, niet vanwege de schade, ik was het ook helemaal niet van plan eigenlijk maar ik werd getipt over deze V70 en heb meteen maar gebeld om 'm te reserveren.quote:Op donderdag 4 november 2010 10:09 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Nette bak hoor. Heb zelf van de zomer ook naar zo een gekeken, maar uiteindelijk dus uitgekomen op de S80. OP kan ik alleen niet meer aanpassen heVanwaar zet je opeens de 940 in de verkoop? Vanwege de schade?
quote:Op donderdag 4 november 2010 11:43 schreef Gambolputty het volgende:
Zo heeft de zwarte 940 erbij gelegen trouwens, dat ie daarna ooit nog gereden heeft is een wonder op zich:
[ afbeelding ]
Ja, d'r zijn Volvo's die er beter uitzien na een frontale aanrijding.quote:
Thanksquote:Veel plezier trouwens met je nieuwe aanwinst.
S60 denk ik?quote:Op donderdag 4 november 2010 22:00 schreef Alexxxxx het volgende:
welk type volvo staat vanaf volgende week vers bij de dealer?
Ik heb 4 auto's, en dat vind ik al best overdrevenquote:Op vrijdag 5 november 2010 21:50 schreef TeleluvR het volgende:
Zijn er hier mensen met 240 estate's?
Ik dacht even te lezen "maar het is wel de reden dat ze nog steeds deze volvo rijden"quote:Op zaterdag 6 november 2010 07:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Om even te reageren op die uit elkaar liggende Volvo hierboven, dit was er over van de V70 van m'n ouders na een ongelukje op de snelweg in Frankrijk ergens in 2000:
[ link | afbeelding ]
Het klinkt stom, maar het is wel de reden dat ze nog steeds Volvo rijden anno nu. Hier kwamen we namelijk met 5 personen zonder kleerscheuren uit
Sinds gisteren mag er een V70 tussenquote:Op vrijdag 5 november 2010 22:17 schreef bleiblei het volgende:
Waarom staat de V70 en C70 er niet tussen in de OP?
Alleen de dieselmotoren zijn van Renault, en de 1.8i is van origine van Mitsubishi.quote:Daarnaast wil ik mij niet blauw betalen aan wegenbelasting en verzekering EN vind ik de V40 uit die periode wel mooi. Maar ik hoorde wel iets over een Renault motor.
Nee, niet in dezequote:Op zaterdag 6 november 2010 09:09 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ik dacht even te lezen "maar het is wel de reden dat ze nog steeds deze volvo rijden"
Maar dat leek me een beetje sterk.
Ah kijk, dat ligt wel wat genuanceerder dusquote:Op zaterdag 6 november 2010 10:42 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Sinds gisteren mag er een V70 tussen![]()
[..]
Alleen de dieselmotoren zijn van Renault, en de 1.8i is van origine van Mitsubishi.
Zie ook hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_S40#Techniek
Ziet er chique uitquote:Op zaterdag 6 november 2010 17:30 schreef Gambolputty het volgende:
Hier nog even gebroederlijk naast elkaar, best wel een rijk gevoel maar inmiddels is de 940 weg.
[ afbeelding ]
Daar mag je ook trots op zijnquote:Op zaterdag 6 november 2010 18:00 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Ziet er chique uit!
Ben sinds donderdag de trotse eigenaar van een S40 uit het jaar 2000![]()
[ afbeelding ]
quote:
Shit man. Gevalletje randdebiel met een sleutel?quote:Op zondag 7 november 2010 21:47 schreef UncleFunk het volgende:
Kras op mijn S80:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een deel is diep, een ander deel minder.
Jup.quote:Op zondag 7 november 2010 22:03 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Shit man. Gevalletje randdebiel met een sleutel?
K*t. Is het een beetje te herstellen denk je?quote:Op zondag 7 november 2010 22:16 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Jup.
Niet alleen bij mij he, bij 11 auto's.
Wordt spuiten... Telefonisch al vernomen dat het zo'n 600 euro zal kosten.quote:Op zondag 7 november 2010 22:23 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
K*t. Is het een beetje te herstellen denk je?
Drama...is dit verzekerd of ben je de haas?quote:Op zondag 7 november 2010 22:34 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Wordt spuiten... Telefonisch al vernomen dat het zo'n 600 euro zal kosten.
quote:Op zondag 7 november 2010 22:03 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Shit man. Gevalletje randdebiel met een sleutel?
Vreselijk frustrerend. Zag vandaag nog een Daihatsu Sirion 2 (quote:Op zondag 7 november 2010 22:16 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Jup.
Niet alleen bij mij he, bij 11 auto's.
Nee, dat niet, maar wel voldoende Volvo's voorbij zien schuiven.quote:Op zondag 7 november 2010 22:59 schreef Pinkerton het volgende:
Nog mensen naar de Volvo Klassieker Beurs geweest trouwens?
Hier is de mijn gele tussen de andere 240's
[ afbeelding ]
Nee, de auto is enkel WA verzekerd, omdat de dagwaarde niet opweegt tegen de premie. Overigens is het met eigen risico en dergelijke vrijwel net zo duur, zo niet duurder.quote:Op zondag 7 november 2010 22:44 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Drama...is dit verzekerd of ben je de haas?
Ik ken het gevoel. Een jaar of wat geleden hebben ze bij ons op het parkeerterrein 17 ramen ingeslagen, ik was toen ook aan de beurt.quote:Op maandag 8 november 2010 09:42 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Nee, de auto is enkel WA verzekerd, omdat de dagwaarde niet opweegt tegen de premie. Overigens is het met eigen risico en dergelijke vrijwel net zo duur, zo niet duurder.
En Mikkie, het is zeker frustrerend, maar niet alleen qua gebeurtenis. Op zich is het een klein vergrijp volgens de wet, maar de schade is groot. Reken maar eens uit, er zijn sowieso al twee auto's met 3000 schade. En dan zijn er nog negen andere. Zo'n gebeurtenis is ook een inbreuk op je veiligheidsgevoel. Als hij wordt hersteld, wordt hij dan opnieuw gepakt bijvoorbeeld...
Heb al gekeken idd, maar helaas op dit moment nergens te vinden in mijn kleur. Maar dank voor de suggestie!quote:Op maandag 8 november 2010 11:23 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Ik ken het gevoel. Een jaar of wat geleden hebben ze bij ons op het parkeerterrein 17 ramen ingeslagen, ik was toen ook aan de beurt.
Maar O/T: heb je al gekeken naar een 2ehands motorkap? Da's mogelijk goedkoper dan overspuiten.
Net ingereden ookquote:Op maandag 8 november 2010 11:33 schreef Gambolputty het volgende:
Save the planet, drive a Volvo:gemiddeld 5L/100km ofwel 1 op 20. Staat nu op 4,9L/100km trouwens.![]()
[ afbeelding ]
Heb je Onderdelenzoeker.nl geprobeerd? En AutoRima in Druten kan je ook altijd even bellen, goeie toko.quote:Op maandag 8 november 2010 12:47 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Heb al gekeken idd, maar helaas op dit moment nergens te vinden in mijn kleur. Maar dank voor de suggestie!
Ja, was echt de koop van het jaarquote:Net ingereden ook
Jep, ik ken het. Bij mij is al eens voor de deur de ruit ingetikt om m'n radio te jatten. Dan parkeer je daar ook niet meer lekker en bij elk geluidje 's avonds kijk je uit het raam...quote:Op maandag 8 november 2010 09:42 schreef UncleFunk het volgende:
En Mikkie, het is zeker frustrerend, maar niet alleen qua gebeurtenis. Op zich is het een klein vergrijp volgens de wet, maar de schade is groot. Reken maar eens uit, er zijn sowieso al twee auto's met 3000 schade. En dan zijn er nog negen andere. Zo'n gebeurtenis is ook een inbreuk op je veiligheidsgevoel. Als hij wordt hersteld, wordt hij dan opnieuw gepakt bijvoorbeeld...
Dank voor de tip, maar ik ben goed ingevoerd in het Nederlandse Volvowereldjequote:Op maandag 8 november 2010 14:09 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Heb je Onderdelenzoeker.nl geprobeerd? En AutoRima in Druten kan je ook altijd even bellen, goeie toko.
Bij mijn S40 kostte de laatste kleine beurt met APK ¤330. Was wel bij de Volvodealer.quote:Op maandag 8 november 2010 20:55 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Wat doen onderhoudsbeurten bij Volvo nou ongeveer qua prijs?
Heb sinds afgelopen donderdag een S40, en volgens het boekje moet ie over 6000 km weer een kleine beurt krijgen.
Nog een richtbedrag waar ik gemiddeld op kan rekenen?
OK, Als ik nog wat nodig heb weet ik je te vindenquote:Op maandag 8 november 2010 21:25 schreef UncleFunk het volgende:
Dank voor de tip, maar ik ben goed ingevoerd in het Nederlandse VolvowereldjeHet zal waarschijnlijk spuiten worden.
Is goed.quote:Op dinsdag 9 november 2010 07:44 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
OK, Als ik nog wat nodig heb weet ik je te vinden
Nog wel even afwachten of aan de pomp dit verbruik ook daadwerkelijk blijkt hequote:Op dinsdag 9 november 2010 08:33 schreef Gambolputty het volgende:
Deze ochtend maar even geen cruisecontrol gebruikt + de airco niet permanent aan:
4,6L/100km ofwel 1 op 21,7. De snelheid hou ik rond de 100 km/h. Ik vind het niet slecht voor een 2.5 liter 5 cylinder van 1518 kilo![]()
[ afbeelding ]
Voornamelijk snelweg (A2). Ik ben wel benieuwd of het zo blijft, vanmiddag geheid file op de terugweg..quote:Op dinsdag 9 november 2010 08:50 schreef Mikkie het volgende:
Respect! Wat voor wegen rij je?
Dat verbruik scoor ik met m'n tweeliter diesel (geen Volvo overigens) niet eens.
Weet ik, gisteren de tank tot de rand volgegooid en de dagteller op nul gezet. Kijken wat ie echt doet.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:44 schreef UncleFunk het volgende:
Nog wel even afwachten of aan de pomp dit verbruik ook daadwerkelijk blijkt heHet wijkt altijd wel iets af.
Qua veiligheid heb je in beide gevallen je airbags genoeg (en zou ik voor de V70 gaanquote:Op dinsdag 9 november 2010 23:57 schreef bijderechter het volgende:
Kijk, hier moet ik zijn
Zouden jullie kiezen voor:
Een V40 uit bouwjaar, laten we zeggen, 2003 met 260.000 op de teller, į ca. 3.800,- euro
Een V70 uit bouwjaar, laten we zeggen, 2001 met 390.000 op de teller, į ca. 4.250,- euro
Laten we bij beide auto's zeggen dat de onderhoudshistorie onbekend is en ik wil gaan voor een betrouwbare, maar vooral veilige auto (goede airbags etc.).
Welke motoren inderdaad?quote:Op dinsdag 9 november 2010 23:57 schreef bijderechter het volgende:
Kijk, hier moet ik zijn
Zouden jullie kiezen voor:
Een V40 uit bouwjaar, laten we zeggen, 2003 met 260.000 op de teller, į ca. 3.800,- euro
Een V70 uit bouwjaar, laten we zeggen, 2001 met 390.000 op de teller, į ca. 4.250,- euro
Laten we bij beide auto's zeggen dat de onderhoudshistorie onbekend is en ik wil gaan voor een betrouwbare, maar vooral veilige auto (goede airbags etc.).
A2 is ook grotendeels constant 90-100km/h, dat scheelt ook wel natuurlijk. Ik sta inderdaad ook met regelmaat in de file en je gaat gewoon huilen als je ziet hoe dan je meter met 'nog te rijden km's' omlaag dondert...quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:17 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Voornamelijk snelweg (A2). Ik ben wel benieuwd of het zo blijft, vanmiddag geheid file op de terugweg..
Bij zulke km-standen zou ik kijken naar de algehele staat van de auto en toch proberen een indruk te krijgen van de staat van de techniek. Beide zijn aardige km-standen maar hoeven geen probleem te zijn. 390k en volop onderhoud gehad kan een veel betere staat betekenen dan 260k en weinig aan gedaan. Anderzijds kan iemand met 390k ook gedacht hebben: 'dat ding is bijna op dus ik doe er niets meer aan', terwijl dat met 260k weer niet zo hoeft te zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2010 23:57 schreef bijderechter het volgende:
Kijk, hier moet ik zijn
Zouden jullie kiezen voor:
Een V40 uit bouwjaar, laten we zeggen, 2003 met 260.000 op de teller, į ca. 3.800,- euro
Een V70 uit bouwjaar, laten we zeggen, 2001 met 390.000 op de teller, į ca. 4.250,- euro
Laten we bij beide auto's zeggen dat de onderhoudshistorie onbekend is en ik wil gaan voor een betrouwbare, maar vooral veilige auto (goede airbags etc.).
Haha ik dacht echt precies hetzelfde.. Ik heb wel nog 2 gele mistlampen ergens op zolder liggen, ook maar eens achter de grille van de Amazon monteren, ziet er goed uit!quote:Op maandag 22 november 2010 23:01 schreef JJH het volgende:
Het is dat ik geen tien ruggen op een plankje heb liggen.
Inderdaadquote:Op maandag 22 november 2010 23:01 schreef JJH het volgende:
Het is dat ik geen tien ruggen op een plankje heb liggen.
Ik wel.quote:
Het is een 960 3.0, en hij wordt niet meer gebruikt. Is nu ook geschorst.. Dus zonde om stil te laten staan.quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:21 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Waarom moet die 940 eruit, Dimitri_?
Ah, die kleur heb ik ook. Hij ziet er nog goed uit!quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:24 schreef IrishBastard het volgende:
En even een paar pics om te showen. Zijn van toen ik hem kocht, de deuk links achterin is er ondertussen uitgehaald
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vorige week ook de hemel vervangen, omdat die hingWas een tweedehandsje van Auto Rima, op kosten van de verkoper
Zonde zeg. Ik heb er best interesse in, maar het kost jammer genoeg gewoon te veel geld op dit moment. Was op zoek naar een Volvo voor erbij (derde auto dus), maar heb nu toch maar gekozen voor een garagebox voor m'n S80.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:14 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Het is een 960 3.0, en hij wordt niet meer gebruikt. Is nu ook geschorst.. Dus zonde om stil te laten staan.
Alleen zijn deze auto's totaal niet meer gewild, heb al wat losse onderdelen kunnen verkopen, waardoor ik er toch naar nijg om hem te gaan slopen.. Wat erg zonde is aangezien het blok net gereviseerd is en de gehele auto is goede staat is.
Even denken.. De 2 knipperlichten vooraan ontbreken (Waren wit / wit, dus erg populair), stootstrips rondom en de achterspoiler. Verder niets.. En er zit geen APK meer op, maar ik verwacht daar eigenlijk geen problemen meer mee. Enige probleem is dat de lambda sonde rot is.quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:50 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Zonde zeg. Ik heb er best interesse in, maar het kost jammer genoeg gewoon te veel geld op dit moment. Was op zoek naar een Volvo voor erbij (derde auto dus), maar heb nu toch maar gekozen voor een garagebox voor m'n S80.
Wat vraag je ervoor en wat ontbreekt eraan op dit moment?
Welke kleur is je 960?quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:28 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Even denken.. De 2 knipperlichten vooraan ontbreken (Waren wit / wit, dus erg populair), stootstrips rondom en de achterspoiler. Verder niets.. En er zit geen APK meer op, maar ik verwacht daar eigenlijk geen problemen meer mee. Enige probleem is dat de lambda sonde rot is.
Complete auto kan voor 1100 euro wel weg, is misschien niet de goedkoopste, maar alleen in het blok is al voor 600 euro geinvesteerd een paar duizend km terug.
Al geprobeerd om hem kwijt te raken via Volvoplaza? Is onderdeel van het Volvoforum.quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:41 schreef Dimitri_ het volgende:
Groen / blauwig.. Mooie kleur in ieder geval.
[ afbeelding ]
Waar heb je zoal interesse in dan?
Nee nog niet.. Maar ik ben gewoon al zo moe van het geleur.. En om nou een account aan te maken voor 1 ding te verkopen, daar ben ik ook geen fan van. Hij heeft te koop gestaan op de Volvo700Vereniging.quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:10 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Al geprobeerd om hem kwijt te raken via Volvoplaza? Is onderdeel van het Volvoforum.
Weer een vrouwelijke Volvofan erbij.quote:Op woensdag 24 november 2010 14:32 schreef winterstorm666 het volgende:
hier ook een volvofan
hebben een 850 2.5 20v estate op lpg.
en die rijd heerlijk!!!!!
ben wel erg verliefd geworden op de 2 serie in rally uitvoering.
ik had er pas 1 op het tankstation gezien Love it!
en een hele foute maar hele gaven amazon gezien in oss
mat zwart met vlammen.
zo fout zo cool!
Begrijp ik ook wel. Wel zonde dat deze waarschijnlijk van de weg verdwijnt. Als ik nou het geld had, had ik hem van je overgenomen.quote:Op woensdag 24 november 2010 00:27 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Nee nog niet.. Maar ik ben gewoon al zo moe van het geleur.. En om nou een account aan te maken voor 1 ding te verkopen, daar ben ik ook geen fan van. Hij heeft te koop gestaan op de Volvo700Vereniging.
Wel foto's posten hequote:Op woensdag 24 november 2010 20:54 schreef powerflux het volgende:
recentelijk de veerpoten voor + schokdempers vervangen, motor afgesteld en een opfrisbeurt gegeven, en dan nu ook wat meer cosmetisch werk: 'nieuwe' motorkap!
volgend weekend of daarop komen er nieuwe achterlichten op met verse rubbers.
al heel veel gedaan met elke keer een enorm merkbare verbetering, het was niet veel maar het is nu echt een betrouwbare auto aan het worden.. de todo-list is echter niet kleiner geworden - en de plannen alleen maar groter
later nog eens een andere bestuurdersdeur, vario afstellen, bodem schoonmaken + tectyleren en schade aan linksvoor herstellen. en dan komt het 'pimpen' voor een hipper uiterlijk en meer features![]()
Als de auto dezelfde kleur was geweest, deuren mits de bovenrand niet verroest is.quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:41 schreef Dimitri_ het volgende:
Groen / blauwig.. Mooie kleur in ieder geval.
[ afbeelding ]
Waar heb je zoal interesse in dan?
Stoelverwarming.quote:Op vrijdag 26 november 2010 17:14 schreef Gambolputty het volgende:
Hmm. 1 op 21 volgens de boordcomputer is dus 1 op 18,5 IRL. eigenlijk nog niet eens zo slecht.
Wel jammer dat ik bij de eerste vorstdag achter moet komen dat de blower nu definitief naar de haaien is. De voorruit ontdooit alleen als er door te rijden wat lucht langsblaast, alleen zie ik de eerste kilometers dan niks.
in de file terug is het ook leuk: handschoenen en sjaal aan. ik mis mijn stoelverwarming...
echt leip. Dit model heeft een af-fabriek navigatiesysteem van 4500 euro (volgens Autoweek) maar stoelverwarming ho maarquote:Op zaterdag 27 november 2010 14:48 schreef JJH het volgende:
[..]
Stoelverwarming.
De vectra's waar wij mee rijden hebben dat niet.
..en ja en nee. De ventilator heeft het na weer inbouwen welgeteld 2 minuten gedaan. Daarna uitgedaan om nooit meer aan te gaan. Best wel fijn met de huidige weersvooruitzichten.quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:45 schreef Gambolputty het volgende:
Nou, dat viel dus wel mee: de kachelmotor zit recht achter het dashboardkastje en is er met wat gewurm redelijk makkelijk uit te halen. Hij lijk wat zwaar te draaien, ff kijken of WD40 hier weer gaat werken..
We hebben in beide af fabriek navi's zitten.quote:Op zaterdag 27 november 2010 17:44 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
echt leip. Dit model heeft een af-fabriek navigatiesysteem van 4500 euro (volgens Autoweek) maar stoelverwarming ho maar
quote:Op zondag 28 november 2010 01:12 schreef Broertie het volgende:
Na lange tijd weer eens in dit topic terecht gekomen..... Ik zie in de TT dat ik eigenaar zou zijn van een S40, mag dit veranderd worden in een S60 2.4 automaat?
Velgen balanceren? Of heb je de winterslofjes op dezelfde velgjes gezet als dat de zomerslofjes zaten?quote:Op zondag 28 november 2010 00:55 schreef IrishBastard het volgende:
Woei, winterbandjes liggen er onderTrekt alleen af en toe naar rechts lijkt, toch eens in de gaten houden. Zou zuur zijn als hij nou nog weer uitgelijnd moest worden... Ook wel vreemd overigens, want met de zomerbanden liep hij 100% recht
Voor ik vanavond weg moest ook maar even de banden op spanning gebracht, had de bandenboer kennelijk random opgepompt. Verschilde van 1.4 bar tot zo'n 1.9 denk ik
Dan snap ik het ook niet. Je zou zowat denken dat het aan de banden lag. Dat is de enige factor die veranderd is.quote:Op maandag 29 november 2010 08:01 schreef IrishBastard het volgende:
Dezelfde velgen, en die zijn gebalanceerd na het monteren
Voor hoeveel gaat je T5-R eruit? Interesse vanuit hier.quote:Op maandag 29 november 2010 17:47 schreef Bart-Willem het volgende:
Bijna had ik een 960 gehad (iemand wilde een 960 sedan inruilen op mijn T5R Estate, die er weer waarschijnlijk uit gaat omdat ik die niet zelf kan onderhouden en een 940 of 740 wel), maar de koper wilde eigenlijk niets bijbetalen. Dat gaat natuurlijk niet lukken bij een sedan vs Estate.![]()
Zo'n 960 rijdt trouwens wel extreem lekker!
Heb je de amazon nog in de verkoop? Zo ja, dan wil ik hem rond januari wel kopen voor 3000quote:Op maandag 29 november 2010 19:40 schreef Bart-Willem het volgende:
De eerste die 4500 biedt heeft 'm aan zijn fiets hangen.Ik heb 'm niet gek lang, en gelukkig is het geen afgeragd ding maar wel vage electrische storingen gehad. :/ Niets ernstigs maar ik heb daar geen zak verstand van.
Dus elke keer naar ET toe om de boel te laten fixen liep aardig in de papieren. Nu is 'ie goed gelukkig, maar ik zit sowieso nog met een dikke studieschuld dus wil ik iets cheapers (940 dus) en wat ik zelf kan onderhouden (740 of 940 heeft aanzienlijk minder electronica, en de rest behalve de remmen kan ik zelf).
![]()
Is die 940 sedan toevallig een automaat?
Ik moet ook nog 'n nieuwe accu hebben maar zie door de bomen het bos niet meer met die dingen.quote:Op maandag 29 november 2010 22:24 schreef Bart-Willem het volgende:
Van de week de accu van de T5R ook vervangen (oude was kapot gevroren, maar bleek sowieso te licht te zijn voor de auto), het starten is nu een wereld van verschil.
Ik heb een 960, 3 liter.quote:Op maandag 29 november 2010 19:40 schreef Bart-Willem het volgende:
De eerste die 4500 biedt heeft 'm aan zijn fiets hangen.Ik heb 'm niet gek lang, en gelukkig is het geen afgeragd ding maar wel vage electrische storingen gehad. :/ Niets ernstigs maar ik heb daar geen zak verstand van.
Dus elke keer naar ET toe om de boel te laten fixen liep aardig in de papieren. Nu is 'ie goed gelukkig, maar ik zit sowieso nog met een dikke studieschuld dus wil ik iets cheapers (940 dus) en wat ik zelf kan onderhouden (740 of 940 heeft aanzienlijk minder electronica, en de rest behalve de remmen kan ik zelf).
![]()
Is die 940 sedan toevallig een automaat?
Er zit altijd een verschil tussen ergens over 2 maanden kopen maar geen geld hebben, of nu geld hebben en dan maar minder vangen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:46 schreef Hyman het volgende:
[..]
Heb je de amazon nog in de verkoop? Zo ja, dan wil ik hem rond januari wel kopen voor 3000.
Probleem is dat ik het nu nog niet heb.
Lood-calcium, volgens mij is er bijna niets anders te krijgen. En als je dan een Varta diesel-accu neemt kan je als je een keer zonder benzine staat op de startmotor naar huis rijden.quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:15 schreef PICHT het volgende:
[..]
Ik moet ook nog 'n nieuwe accu hebben maar zie door de bomen het bos niet meer met die dingen.
Lood-lood of lood-calcium? Er zit nu een 55 amp in van Opel die nog maar 85A DIN doet.
Oh helaas.quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:45 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Er zit altijd een verschil tussen ergens over 2 maanden kopen maar geen geld hebben, of nu geld hebben en dan maar minder vangen.Auto gaat helaas vrij goedkoop weg, maar dat een liefhebber van Fok ermee gaat rijden en op zeer korte termijn overneemt (zodat ik m'n studieschuld ook weer sneller af kan lossen) is me ook veel waard.
Ik zag al 'n vrachtwagenaccu van 235A met koudstart van 1450A, 12 volt! Nu nog een andere accubak erin proberen te krijgenquote:Op dinsdag 30 november 2010 20:19 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Lood-calcium, volgens mij is er bijna niets anders te krijgen. En als je dan een Varta diesel-accu neemt kan je als je een keer zonder benzine staat op de startmotor naar huis rijden.
12v?quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:52 schreef PICHT het volgende:
[..]
Ik zag al 'n vrachtwagenaccu van 235A met koudstart van 1450A, 12 volt! Nu nog een andere accubak erin proberen te krijgen
Serieus, hoever zou je 'n wagen kunnen krijgen enkel alleen op de startmotor? Snel gaat 't niet maar hoe haalbaar is het?
Dure geintjes dan wel, echt als last resort zeg maarquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:02 schreef JJH het volgende:
[..]
12v?
Een kilometertje of 5, of totdat je startmotor het begeeft.
ik denk tussen de 10 en 50 meter. Zelf een keer gebruikt om mezelf van een nare lokatie af te krijgen (doorstarten en dan met slippende koppeling doseren).quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:52 schreef PICHT het volgende:
Serieus, hoever zou je 'n wagen kunnen krijgen enkel alleen op de startmotor? Snel gaat 't niet maar hoe haalbaar is het?
Als je startmotor het volledige gewicht van de auto inclusief weerstand vanaf stilstand moet overbruggen is je accu ontzettend snel leeg. Dat haal je geen 500 meter en ook geen 100 gok ik zo.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:52 schreef PICHT het volgende:
[..]
Ik zag al 'n vrachtwagenaccu van 235A met koudstart van 1450A, 12 volt! Nu nog een andere accubak erin proberen te krijgen
Serieus, hoever zou je 'n wagen kunnen krijgen enkel alleen op de startmotor? Snel gaat 't niet maar hoe haalbaar is het?
Da's die sloper zeker? Of was dat iemand anders?quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:19 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik heb een 960, 3 liter.En is een automaat ja.
..en morgen een lege parkeerplek waar eens de T5R stond? of heeft ie je adres niet?quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:48 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Da's die sloper zeker? Of was dat iemand anders?
Morgen zou de 850 opgehaald worden, maar ik heb een ernstig vermoeden dat de koper het af laat weten en zijn keutel intrekt.
Update: uiteraard is die knakker niet op komen dagen. Was nogal een figuur met sterke verhalen en had zogenaamd een Porsche, wat dure Audi's etc etc en wel lopen zeveren dat die T5R niet te duur mag zijn.Hij heeft gewoon niets laten weten.
quote:Op donderdag 2 december 2010 09:44 schreef Hyman het volgende:
Ik heb ook een mooie amazon gezienop marktplaats. Hoogste bod tot nu toe. Dus vanmiddag maar even bellen ofzo.
quote:Beste Heimen,
Zaterdag komt er iemand kijken die ik de auto al heb toegezegd.
Mocht dat niets worden dan hoor je dat van me.
Hartelijke groet,
als jij een jaartje wegenbelasting betaald? met alle liefde!quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:24 schreef Bart-Willem het volgende:
En de amazon is weg!Ik zal dat ding echt missen, maar ja: het is niet anders. :/
Ik ga wellicht een 940 bij de Volvo-dealer halen! Ding heeft erg weinig gelopen en ziet er als nieuw uit.En ik hou nog geld over ook als m'n T5R verkocht is.
Scheelt me weer veel rente @ IB-groep dus (betaal nu 4,1% rente terwijl nieuwe schuldmakers net 2,4% betalen en mijn percentage ligt nog 4 jaar vast
dus vandaar de grote verkoop
).
Die gast die m'n T5R wil hebben wil hem zogenaamd nog steeds hebben maar heeft wederom niets laten weten.Dat wordt dus even omhoog kicken op Marktplaats.
Iemand een T5R kopen? Zacht prijsje!
Deze meneer had een maatje grotere velgen moeten bestellen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 22:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Hij is mooi, maar in het echt oogt ie wel piepklein:
[ afbeelding ]
Als je nog velgen zoekt: ik heb nog een redelijk set Adhara's in de schuur.quote:Op maandag 6 december 2010 23:30 schreef Bart-Willem het volgende:
T5R verkocht (met flink verlies) maar er is een 940 sedan voor in de plaats gekomen!
Nu nog winterslofjes regelen en sowieso banden opnieuw laten balanceren (trilt nogal op de snelweg).
Zo kom je tenminste fatsoenlijk door een sneeuwbuiquote:Op zaterdag 11 december 2010 17:52 schreef Dimitri_ het volgende:
[ afbeelding ]
Toch maar verlagen, als ik de foto zo zie.. haha.
Niet doen, dan krijg je dit soort drama:quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:52 schreef Dimitri_ het volgende:
[ afbeelding ]
Toch maar verlagen, als ik de foto zo zie.. haha.
Het kan ook smaakvol hoor..quote:Op zaterdag 11 december 2010 20:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Niet doen, dan krijg je dit soort drama:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat ik nog wel zou willen is zo'n 'zonneklepje' boven de achterruit en drie dikke Hella pitten op de voorbumper.quote:Op zondag 12 december 2010 23:01 schreef MaGNeT het volgende:
Het worden dan toch van die Sjonnie bakkenEn dat is nu net wat ik niet mooi vind
Maar ieder z'n smaak natuurlijk
Een originele spoiler op de achterklep zou ik nog wel eens willen
Zo kan het ook:quote:Op zondag 12 december 2010 14:57 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Het kan ook smaakvol hoor..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik hoef voor geen enkele drempel te remmen. Ik denk trouwens niet dat het echt goed is voor de schokdempers.quote:Op maandag 13 december 2010 22:13 schreef Gambolputty het volgende:
Ja, het kan smaakvol maar echt practisch is het nooit. Mijn 940 was ook verlaagd toen ik 'm kocht maar na een maand schrapend en vonkentrekkend rondgereden te hebben heb ik 'm weer laten verhogen.
ik heb eens met m'n 'rechter-achterdeurklink' bij een peugot een heel hoekpaneel naar de kloten gedrukt. moest helemaal vervangen worden - uitdeuken was niet gelukt. d'r zat bij mij alleen een klein krasje op de klink (v70 v1).quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:02 schreef JJH het volgende:
Schade aan mijn 940.
Er kwam vanmiddag in de parkeergarage iemand zijn vak uitgedoken. Ondanks dat ik er tegenaan zat voordat ik het in de gaten had, heb ik haar precies tussen het voorportier en het voorscherm weten te raken. Allebei zal vernieuwd moeten worden.
Bij mij is alleen de bumper uit het lood gedrukt.
Volvo's
..en ook weer teruggeveerd?quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:02 schreef JJH het volgende:
Schade aan mijn 940.
Bij mij is alleen de bumper uit het lood gedrukt.
Volvo's
Nee, nieuwe bumper ligt klaar.quote:
zit er nou een dikke barst in je voorruit?quote:Op zondag 19 december 2010 22:13 schreef winterstorm666 het volgende:
en een aanrijding gehad met mijn buurvrouw. glad, remmen niet kunnen uitwijken bots!
daewoo niksje tegen over de 850
850 een klein krasje en het nummerbord een beetje ingedeukt.
de daewoo een kapot knipperlicht kentekenhouder en lakschade.
hier onze 850 de afgelopen dagen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en vanmorgen op de snelweg. achter de sneeuwschuivers aantuffen.
yup zuignap van de tom tom is niet handig als het vriest!quote:Op maandag 20 december 2010 10:18 schreef Hyman het volgende:
[..]
zit er nou een dikke barst in je voorruit=
wow, sweet! rij voorzichtig..quote:Op maandag 20 december 2010 20:19 schreef Hyman het volgende:
Deze meneer heeft op oudjaarsdag een afspraak om een roestvrije amazon op te halen voor ¤1900
Daarmee heb ik dus 300¤ afgedingt.
PICS!!quote:Op maandag 20 december 2010 20:19 schreef Hyman het volgende:
Deze meneer heeft op oudjaarsdag een afspraak om een roestvrije amazon op te halen voor ¤1900
Daarmee heb ik dus 300¤ afgedingt.
quote:Op maandag 20 december 2010 20:19 schreef Hyman het volgende:
Deze meneer heeft op oudjaarsdag een afspraak om een roestvrije amazon op te halen voor ¤1900
Daarmee heb ik dus 300¤ afgedingt.
Ik zie roest !quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:08 schreef Hyman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
moet nog wel een beetje gespoten worden, en ik wil white walls hebben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2010 21:13:01 ]
quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik zie roest !SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(╯°□°)╯︵ ”ʞoɟ
quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik zie roest !Ik wilde precies hetzelfde postenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch zijn die dingen dan niet super duur, maar als ik dat interieur zie
Hoe rijden ze?![]()
Geen idee, dat weet ik over 2 weekjes.quote:Op dinsdag 21 december 2010 23:06 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ik wilde precies hetzelfde posten
Toch zijn die dingen dan niet super duur, maar als ik dat interieur zie
Hoe rijden ze?
Volgens de verkoper heeft ie geen roest. Dus dat zal ik dan maar eens checken volgende week.quote:Op donderdag 23 december 2010 20:28 schreef Bart-Willem het volgende:
Ziet er leuk uit! Heeft 'ie veel roest?
En white walls moet je zeker pakken, bij Scandcar hebben ze die dingen met RVS sierringen en zo'n telfon geval ertussen zodat het niet invreet op je banden. Pak in ieder geval nooit die Atlas-dingen van een paar tientjes: flabberen als een gek (sluit totaal niet aan), maakt de rest van de band witgrijs en die vreten wel op je band in. :/
En ik zou 'm zelf denk ik die kleur laten als de lak verder goed is.Welk jaar is 'ie?
Ik mis m'n Amazon wel.
Klinkt raar ja. Een dergelijk licht ongelukje dat iedereen er zonder schrammetje uit komt, maar waar wel de auto hélemaal naar de tering is, is voor jullie een reden om er nog 1 te kopen van dat merk?quote:Op zaterdag 6 november 2010 07:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Om even te reageren op die uit elkaar liggende Volvo hierboven, dit was er over van de V70 van m'n ouders na een ongelukje op de snelweg in Frankrijk ergens in 2000:
[ link | afbeelding ]
Het klinkt stom, maar het is wel de reden dat ze nog steeds Volvo rijden anno nu. Hier kwamen we namelijk met 5 personen zonder kleerscheuren uit
940quote:Op maandag 27 december 2010 14:49 schreef Ventus het volgende:
Mijn good old 460 is afgekeurd op zoveel punten dat reparatie geen haalbaar verhaal meer is.
APK loopt nog tot 4-1-2011, dus dat wordt deze week heel snel op zoek naar een waardige vervanger.
Deze keer een echte Zweed, nu is de vraag nog of het een 940/V70 of 850 wordt...
Als dat op een Franse tolweg geweest is, vind ik de schade nog wel meevallen hoor...quote:Op maandag 27 december 2010 12:32 schreef illusions het volgende:
[..]
Klinkt raar ja. Een dergelijk licht ongelukje dat iedereen er zonder schrammetje uit komt, maar waar wel de auto hélemaal naar de tering is, is voor jullie een reden om er nog 1 te kopen van dat merk?
En alweer een 4 serie van de wegquote:Op maandag 27 december 2010 14:49 schreef Ventus het volgende:
Mijn good old 460 is afgekeurd op zoveel punten dat reparatie geen haalbaar verhaal meer is.
APK loopt nog tot 4-1-2011, dus dat wordt deze week heel snel op zoek naar een waardige vervanger.
Deze keer een echte Zweed, nu is de vraag nog of het een 940/V70 of 850 wordt...
'Het magnefieke T4 blok.'quote:Op maandag 27 december 2010 21:31 schreef JohnB52 het volgende:
http://autozeeland.nl/autos/volvo/v40/171989.html
Wat vinden jullie hier van?
Moet/mag als vervanging komen van mn Megane uit 2004, die ik nu spuugzat ben!
En alweer een mooie opvolger op het oog.quote:Op maandag 27 december 2010 14:49 schreef Ventus het volgende:
Mijn good old 460 is afgekeurd op zoveel punten dat reparatie geen haalbaar verhaal meer is.
APK loopt nog tot 4-1-2011, dus dat wordt deze week heel snel op zoek naar een waardige vervanger.
Deze keer een echte Zweed, nu is de vraag nog of het een 940/V70 of 850 wordt...
Ja, de remklauwen. Vastgelopen remmen zijn geen uitzondering bij V/S70's. En apk-afkeur voor koplampen is ook geen gek punt voor die wagens (puur door de leeftijd).quote:Op donderdag 30 december 2010 13:26 schreef Ventus het volgende:
[..]
En alweer een mooie opvolger op het oog.
Twijfel nog een beetje of het een S of V70 moet worden, maar voorkeur ligt toch bij de eerste.
Zal wel een auto worden met veel kilometers achter de rug (300k+) maar dat lijkt me geen probleem voor de 2.5 liter blokken.
Zij er naast de keerring en de airco nog aandachtspunten of zwakke punten van de S70?
Insgelijks!quote:Op vrijdag 31 december 2010 21:40 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Mede volvofanboys, alvast een prettige jaarwisseling en veel veilige km's in het nieuwe jaar
Kijk eens op volvo-forum.nl daar moet je antwoord tussen staanquote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:34 schreef Ventus het volgende:
Morgen kijken naar een S70, de 20 klepper in dit geval.
Alles er op en er aan, alleen de trekhaak ontbreekt nog.
Is zo'n klus makkelijk zelf uit te voeren, of beter om dit door een garage te laten doen?
Ik wil er eigenlijk 16" of 17" onder, dit vond ik wel geinige wieltjes voor tijdelijk. In het echt verschilt het een hoop van de foto, hier komen de kleuren niet goed uit.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:55 schreef IrishBastard het volgende:
Jammer van de velgenVerder toffe 240
Even het bezoek een dag uitgesteld, dus vandaag langs geweest.quote:@Ventus: Ben benieuwd hoe de S70 was?
Jammer van de niet zo fraaie 480'squote:Op maandag 10 januari 2011 13:13 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://www.troostwijkauctions.com/uk/classic-volvos/01-13720/
ook jammer van de prijzen..quote:
Ah, de welbekende Paul van Vugt-auto's.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:13 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://www.troostwijkauctions.com/uk/classic-volvos/01-13720/
Heerlijk stijlvol in die kleurquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:29 schreef Ventus het volgende:
[ afbeelding ]
Hij staat voor de deur, wel een beetje ranzig, dus vanavond in elk geval de binnenkant even schoonmaken. Tot mijn verbazing begon het lambda lampje net te branden, dat heeft hij verder niet gedaan, ook niet tijdens de testrit zondag, dus zo eventjes kijken of het met een reset door de accupolen los te halen is opgelost, en anders eventjes uit laten lezen.
De prijs was er naar dat dit soort dingetjes konden gaan spelen, maar toch jammer, zeker als het onverwacht is.
Dit weekend wordt het warm, mooi tijd om wat te klussen!
1700, en dat zonder grote gebreken of schades, dat viel me alleszins mee, de auto is afkomstig van iemand die krap bij kas zat en van autorijden terugging naar de motor om nog wat extra te kunnen besparen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:21 schreef UncleFunk het volgende:
Heerlijk stijlvol in die kleurMag ik zo brutaal zijn om te vragen wat hij heeft gekost?
Nette prijs. Uiteraard kan er iets kapot gaan, maar dat kan net zo goed bij een auto van 5000 gebeuren. Reparatie van de aircopomp is overigens eerder 1000 euro, een nieuwe condensor is goedkoper (zeker universeel). Als je het bij de dealer laat doen kost het tussen de 1500 en 2000. Bij de keerring maakt het nog verschil welke het is, als het die aan de bakzijde is, kost het je inderdaad ongeveer 600 ą 700. Voor de airco weet ik overigens nog wel een adresje, mocht die kapot gaan.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:36 schreef Ventus het volgende:
[..]
1700, en dat zonder grote gebreken of schades, dat viel me alleszins mee, de auto is afkomstig van iemand die krap bij kas zat en van autorijden terugging naar de motor om nog wat extra te kunnen besparen.
Moet er wel bij zeggen dat ik meteen al 800 euro opzij heb gezet voor onderhoud, en daar iedere maand ook wat extra voor wegleg, mocht er eens iets zijn. Hoewel het er nu ok uit ziet kan er altijd zomaar iets kapot gaan (koppeling, airco waarvoor het dashboard er uit moet, of de beroemde keerring kosten je allemaal zo 800 euro als je het laat doen).
Zeg, ik ken jou niet toevallig hčquote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:54 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik ben benieuwd! Meeste auto's staan wel al enkele jaren stil.De auto's die recent zijn, hebben vaak weer geen papieren erbij dus dat is wel jammer.
Ik zou wel interesse hebben in die 240 GLT.Die heb ik laatst ook 1 bij gekocht voor weinig (240 GLT sedan uit 1989), moest wel een hoop aan gebeuren (99% optisch, met name het interieur maar dat is nu voor 80% al opgelost inmiddels). Nu nog een paar dingen fixen en APK laten keuren (keuring verloopt in april). Zat eerst eraan te denken om de auto als donor te gebruiken voor mijn witte 240 uit 1986 die nog op stalling staat, maar daar bleek de GLT te goed voor te zijn (het is een nette auto verder alleen veel kapjes en klepjes onbraken in het interieur, maar nu niet meer
). Denk wel dat ik 'm verkoop en anders hou ik hem als auto voor klassiekerritjes enzo.
Euhm, eens denken.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:05 schreef IrishBastard het volgende:
Nou, een huisgenoot van mij heeft exact dezelfde situatie met een witte 240 en een nieuwere importbak
Gaaf man, wat voor een precies?quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:09 schreef SvenM het volgende:
Aankomende zaterdag voor een 850 kijken.
Waar/hoe/welke/wat gekauft?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:56 schreef Hyman het volgende:
maandag heb ik mn white wall ringen+sierringen binnen. Ik zal wel wat plaatjes maken dan
scandcarquote:
Stond er nog wat bij?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:47 schreef Pinkerton het volgende:
Ga morgen ff kijken bij die veiling. Dongen is hier 10 minuutjes vandaan.
Goed zo meester.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:36 schreef Hyman het volgende:
[..]
scandcar
http://volvoonderdelen.co(...)glans-gepolijst-928/
en dan deze erbij
http://volvoonderdelen.co(...)3702-15-inch--28099/
Je ziet eronder ook gelijk wat ik nog meer heb gekocht
Niet echt veel nogquote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:09 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Goed zo meester.Nog gehobbied aan de auto?
Het mooist is de 240 van begin jaren 80 met de hoge neus. En dan de 240 GLi. 2,3 liter, 136 pk. Gaat nog zeer redeijk vooruit en heeft mooie velours bekledingquote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:54 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik ben benieuwd! Meeste auto's staan wel al enkele jaren stil.De auto's die recent zijn, hebben vaak weer geen papieren erbij dus dat is wel jammer.
Ik zou wel interesse hebben in die 240 GLT.Die heb ik laatst ook 1 bij gekocht voor weinig (240 GLT sedan uit 1989), moest wel een hoop aan gebeuren (99% optisch, met name het interieur maar dat is nu voor 80% al opgelost inmiddels). Nu nog een paar dingen fixen en APK laten keuren (keuring verloopt in april). Zat eerst eraan te denken om de auto als donor te gebruiken voor mijn witte 240 uit 1986 die nog op stalling staat, maar daar bleek de GLT te goed voor te zijn (het is een nette auto verder alleen veel kapjes en klepjes onbraken in het interieur, maar nu niet meer
). Denk wel dat ik 'm verkoop en anders hou ik hem als auto voor klassiekerritjes enzo.
Heb je ruimte om een pijp op je kleine ratel te zetten zodat je wat meer kracht kan zetten??quote:Op maandag 31 januari 2011 14:54 schreef Charged het volgende:
Vraagje voor de 850 sleutelaars.
Bij een 5cylinder benzine de dynamo loshalen..is dat altijd zo'n gen**k?
De onderste bout is bijna niet bij te komen..heeft iemand een tip hoe ik dat het beste kan doen?
Stuurbekrachtigingsreservoir ligt al aan de kant,alles is los op de onderste bout na..met een kleine ratel kan ik niet genoeg kracht zetten en voor een grote heb ik te weinig ruimte.
Op het 850forum kom ik ook al niet veel wijzer uit..
Alvast bedankt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |