Jup.quote:Op zondag 7 november 2010 22:03 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Shit man. Gevalletje randdebiel met een sleutel?
K*t. Is het een beetje te herstellen denk je?quote:Op zondag 7 november 2010 22:16 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Jup.
Niet alleen bij mij he, bij 11 auto's.
Wordt spuiten... Telefonisch al vernomen dat het zo'n 600 euro zal kosten.quote:Op zondag 7 november 2010 22:23 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
K*t. Is het een beetje te herstellen denk je?
Drama...is dit verzekerd of ben je de haas?quote:Op zondag 7 november 2010 22:34 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Wordt spuiten... Telefonisch al vernomen dat het zo'n 600 euro zal kosten.
quote:Op zondag 7 november 2010 22:03 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Shit man. Gevalletje randdebiel met een sleutel?
Vreselijk frustrerend. Zag vandaag nog een Daihatsu Sirion 2 (quote:Op zondag 7 november 2010 22:16 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Jup.
Niet alleen bij mij he, bij 11 auto's.
Nee, dat niet, maar wel voldoende Volvo's voorbij zien schuiven.quote:Op zondag 7 november 2010 22:59 schreef Pinkerton het volgende:
Nog mensen naar de Volvo Klassieker Beurs geweest trouwens?
Hier is de mijn gele tussen de andere 240's
[ afbeelding ]
Nee, de auto is enkel WA verzekerd, omdat de dagwaarde niet opweegt tegen de premie. Overigens is het met eigen risico en dergelijke vrijwel net zo duur, zo niet duurder.quote:Op zondag 7 november 2010 22:44 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Drama...is dit verzekerd of ben je de haas?
Ik ken het gevoel. Een jaar of wat geleden hebben ze bij ons op het parkeerterrein 17 ramen ingeslagen, ik was toen ook aan de beurt.quote:Op maandag 8 november 2010 09:42 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Nee, de auto is enkel WA verzekerd, omdat de dagwaarde niet opweegt tegen de premie. Overigens is het met eigen risico en dergelijke vrijwel net zo duur, zo niet duurder.
En Mikkie, het is zeker frustrerend, maar niet alleen qua gebeurtenis. Op zich is het een klein vergrijp volgens de wet, maar de schade is groot. Reken maar eens uit, er zijn sowieso al twee auto's met 3000 schade. En dan zijn er nog negen andere. Zo'n gebeurtenis is ook een inbreuk op je veiligheidsgevoel. Als hij wordt hersteld, wordt hij dan opnieuw gepakt bijvoorbeeld...
Heb al gekeken idd, maar helaas op dit moment nergens te vinden in mijn kleur. Maar dank voor de suggestie!quote:Op maandag 8 november 2010 11:23 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Ik ken het gevoel. Een jaar of wat geleden hebben ze bij ons op het parkeerterrein 17 ramen ingeslagen, ik was toen ook aan de beurt.
Maar O/T: heb je al gekeken naar een 2ehands motorkap? Da's mogelijk goedkoper dan overspuiten.
Net ingereden ookquote:Op maandag 8 november 2010 11:33 schreef Gambolputty het volgende:
Save the planet, drive a Volvo:gemiddeld 5L/100km ofwel 1 op 20. Staat nu op 4,9L/100km trouwens.![]()
[ afbeelding ]
Heb je Onderdelenzoeker.nl geprobeerd? En AutoRima in Druten kan je ook altijd even bellen, goeie toko.quote:Op maandag 8 november 2010 12:47 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Heb al gekeken idd, maar helaas op dit moment nergens te vinden in mijn kleur. Maar dank voor de suggestie!
Ja, was echt de koop van het jaarquote:Net ingereden ook
Jep, ik ken het. Bij mij is al eens voor de deur de ruit ingetikt om m'n radio te jatten. Dan parkeer je daar ook niet meer lekker en bij elk geluidje 's avonds kijk je uit het raam...quote:Op maandag 8 november 2010 09:42 schreef UncleFunk het volgende:
En Mikkie, het is zeker frustrerend, maar niet alleen qua gebeurtenis. Op zich is het een klein vergrijp volgens de wet, maar de schade is groot. Reken maar eens uit, er zijn sowieso al twee auto's met 3000 schade. En dan zijn er nog negen andere. Zo'n gebeurtenis is ook een inbreuk op je veiligheidsgevoel. Als hij wordt hersteld, wordt hij dan opnieuw gepakt bijvoorbeeld...
Dank voor de tip, maar ik ben goed ingevoerd in het Nederlandse Volvowereldjequote:Op maandag 8 november 2010 14:09 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Heb je Onderdelenzoeker.nl geprobeerd? En AutoRima in Druten kan je ook altijd even bellen, goeie toko.
Bij mijn S40 kostte de laatste kleine beurt met APK ¤330. Was wel bij de Volvodealer.quote:Op maandag 8 november 2010 20:55 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Wat doen onderhoudsbeurten bij Volvo nou ongeveer qua prijs?
Heb sinds afgelopen donderdag een S40, en volgens het boekje moet ie over 6000 km weer een kleine beurt krijgen.
Nog een richtbedrag waar ik gemiddeld op kan rekenen?
OK, Als ik nog wat nodig heb weet ik je te vindenquote:Op maandag 8 november 2010 21:25 schreef UncleFunk het volgende:
Dank voor de tip, maar ik ben goed ingevoerd in het Nederlandse VolvowereldjeHet zal waarschijnlijk spuiten worden.
Is goed.quote:Op dinsdag 9 november 2010 07:44 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
OK, Als ik nog wat nodig heb weet ik je te vinden
Nog wel even afwachten of aan de pomp dit verbruik ook daadwerkelijk blijkt hequote:Op dinsdag 9 november 2010 08:33 schreef Gambolputty het volgende:
Deze ochtend maar even geen cruisecontrol gebruikt + de airco niet permanent aan:
4,6L/100km ofwel 1 op 21,7. De snelheid hou ik rond de 100 km/h. Ik vind het niet slecht voor een 2.5 liter 5 cylinder van 1518 kilo![]()
[ afbeelding ]
Voornamelijk snelweg (A2). Ik ben wel benieuwd of het zo blijft, vanmiddag geheid file op de terugweg..quote:Op dinsdag 9 november 2010 08:50 schreef Mikkie het volgende:
Respect! Wat voor wegen rij je?
Dat verbruik scoor ik met m'n tweeliter diesel (geen Volvo overigens) niet eens.
Weet ik, gisteren de tank tot de rand volgegooid en de dagteller op nul gezet. Kijken wat ie echt doet.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:44 schreef UncleFunk het volgende:
Nog wel even afwachten of aan de pomp dit verbruik ook daadwerkelijk blijkt heHet wijkt altijd wel iets af.
Qua veiligheid heb je in beide gevallen je airbags genoeg (en zou ik voor de V70 gaanquote:Op dinsdag 9 november 2010 23:57 schreef bijderechter het volgende:
Kijk, hier moet ik zijn
Zouden jullie kiezen voor:
Een V40 uit bouwjaar, laten we zeggen, 2003 met 260.000 op de teller, á ca. 3.800,- euro
Een V70 uit bouwjaar, laten we zeggen, 2001 met 390.000 op de teller, á ca. 4.250,- euro
Laten we bij beide auto's zeggen dat de onderhoudshistorie onbekend is en ik wil gaan voor een betrouwbare, maar vooral veilige auto (goede airbags etc.).
Welke motoren inderdaad?quote:Op dinsdag 9 november 2010 23:57 schreef bijderechter het volgende:
Kijk, hier moet ik zijn
Een V40 uit bouwjaar, laten we zeggen, 2003 met 260.000 op de teller, á ca. 3.800,- euro
Een V70 uit bouwjaar, laten we zeggen, 2001 met 390.000 op de teller, á ca. 4.250,- euro
Laten we bij beide auto's zeggen dat de onderhoudshistorie onbekend is en ik wil gaan voor een betrouwbare, maar vooral veilige auto (goede airbags etc.).
A2 is ook grotendeels constant 90-100km/h, dat scheelt ook wel natuurlijk. Ik sta inderdaad ook met regelmaat in de file en je gaat gewoon huilen als je ziet hoe dan je meter met 'nog te rijden km's' omlaag dondert...quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:17 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Voornamelijk snelweg (A2). Ik ben wel benieuwd of het zo blijft, vanmiddag geheid file op de terugweg..
Bij zulke km-standen zou ik kijken naar de algehele staat van de auto en toch proberen een indruk te krijgen van de staat van de techniek. Beide zijn aardige km-standen maar hoeven geen probleem te zijn. 390k en volop onderhoud gehad kan een veel betere staat betekenen dan 260k en weinig aan gedaan. Anderzijds kan iemand met 390k ook gedacht hebben: 'dat ding is bijna op dus ik doe er niets meer aan', terwijl dat met 260k weer niet zo hoeft te zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2010 23:57 schreef bijderechter het volgende:
Kijk, hier moet ik zijn
Haha ik dacht echt precies hetzelfde.. Ik heb wel nog 2 gele mistlampen ergens op zolder liggen, ook maar eens achter de grille van de Amazon monteren, ziet er goed uit!quote:Op maandag 22 november 2010 23:01 schreef JJH het volgende:
Het is dat ik geen tien ruggen op een plankje heb liggen.
Inderdaadquote:Op maandag 22 november 2010 23:01 schreef JJH het volgende:
Het is dat ik geen tien ruggen op een plankje heb liggen.
Ik wel.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |