Kijk eens op volvo-forum.nl daar moet je antwoord tussen staanquote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:34 schreef Ventus het volgende:
Morgen kijken naar een S70, de 20 klepper in dit geval.
Alles er op en er aan, alleen de trekhaak ontbreekt nog.
Is zo'n klus makkelijk zelf uit te voeren, of beter om dit door een garage te laten doen?
Ik wil er eigenlijk 16" of 17" onder, dit vond ik wel geinige wieltjes voor tijdelijk. In het echt verschilt het een hoop van de foto, hier komen de kleuren niet goed uit.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:55 schreef IrishBastard het volgende:
Jammer van de velgen Verder toffe 240
Even het bezoek een dag uitgesteld, dus vandaag langs geweest.quote:@Ventus: Ben benieuwd hoe de S70 was?
Jammer van de niet zo fraaie 480'squote:Op maandag 10 januari 2011 13:13 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://www.troostwijkauctions.com/uk/classic-volvos/01-13720/
ook jammer van de prijzen..quote:
Maakt 't niet aantrekkelijkerquote:
Ah, de welbekende Paul van Vugt-auto's.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:13 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://www.troostwijkauctions.com/uk/classic-volvos/01-13720/
Heerlijk stijlvol in die kleur Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat hij heeft gekost?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:29 schreef Ventus het volgende:
[ afbeelding ]
Hij staat voor de deur, wel een beetje ranzig, dus vanavond in elk geval de binnenkant even schoonmaken. Tot mijn verbazing begon het lambda lampje net te branden, dat heeft hij verder niet gedaan, ook niet tijdens de testrit zondag, dus zo eventjes kijken of het met een reset door de accupolen los te halen is opgelost, en anders eventjes uit laten lezen.
De prijs was er naar dat dit soort dingetjes konden gaan spelen, maar toch jammer, zeker als het onverwacht is.
Dit weekend wordt het warm, mooi tijd om wat te klussen!
1700, en dat zonder grote gebreken of schades, dat viel me alleszins mee, de auto is afkomstig van iemand die krap bij kas zat en van autorijden terugging naar de motor om nog wat extra te kunnen besparen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:21 schreef UncleFunk het volgende:
Heerlijk stijlvol in die kleur Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat hij heeft gekost?
Nette prijs. Uiteraard kan er iets kapot gaan, maar dat kan net zo goed bij een auto van 5000 gebeuren. Reparatie van de aircopomp is overigens eerder 1000 euro, een nieuwe condensor is goedkoper (zeker universeel). Als je het bij de dealer laat doen kost het tussen de 1500 en 2000. Bij de keerring maakt het nog verschil welke het is, als het die aan de bakzijde is, kost het je inderdaad ongeveer 600 à 700. Voor de airco weet ik overigens nog wel een adresje, mocht die kapot gaan.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:36 schreef Ventus het volgende:
[..]
1700, en dat zonder grote gebreken of schades, dat viel me alleszins mee, de auto is afkomstig van iemand die krap bij kas zat en van autorijden terugging naar de motor om nog wat extra te kunnen besparen.
Moet er wel bij zeggen dat ik meteen al 800 euro opzij heb gezet voor onderhoud, en daar iedere maand ook wat extra voor wegleg, mocht er eens iets zijn. Hoewel het er nu ok uit ziet kan er altijd zomaar iets kapot gaan (koppeling, airco waarvoor het dashboard er uit moet, of de beroemde keerring kosten je allemaal zo 800 euro als je het laat doen).
Zeg, ik ken jou niet toevallig hèquote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:54 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik ben benieuwd! Meeste auto's staan wel al enkele jaren stil. De auto's die recent zijn, hebben vaak weer geen papieren erbij dus dat is wel jammer.
Ik zou wel interesse hebben in die 240 GLT. Die heb ik laatst ook 1 bij gekocht voor weinig (240 GLT sedan uit 1989), moest wel een hoop aan gebeuren (99% optisch, met name het interieur maar dat is nu voor 80% al opgelost inmiddels). Nu nog een paar dingen fixen en APK laten keuren (keuring verloopt in april). Zat eerst eraan te denken om de auto als donor te gebruiken voor mijn witte 240 uit 1986 die nog op stalling staat, maar daar bleek de GLT te goed voor te zijn (het is een nette auto verder alleen veel kapjes en klepjes onbraken in het interieur, maar nu niet meer ). Denk wel dat ik 'm verkoop en anders hou ik hem als auto voor klassiekerritjes enzo.
Euhm, eens denken. Die grijze 244 is toevallig geen GLE? Of is die importbak een 740 toevallig?quote:Op zondag 16 januari 2011 19:05 schreef IrishBastard het volgende:
Nou, een huisgenoot van mij heeft exact dezelfde situatie met een witte 240 en een nieuwere importbak
Gaaf man, wat voor een precies?quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:09 schreef SvenM het volgende:
Aankomende zaterdag voor een 850 kijken .
Waar/hoe/welke/wat gekauft?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:56 schreef Hyman het volgende:
maandag heb ik mn white wall ringen+sierringen binnen. Ik zal wel wat plaatjes maken dan
scandcarquote:
Stond er nog wat bij?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:47 schreef Pinkerton het volgende:
Ga morgen ff kijken bij die veiling. Dongen is hier 10 minuutjes vandaan.
Goed zo meester. Nog gehobbied aan de auto?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:36 schreef Hyman het volgende:
[..]
scandcar
http://volvoonderdelen.co(...)glans-gepolijst-928/
en dan deze erbij
http://volvoonderdelen.co(...)3702-15-inch--28099/
Je ziet eronder ook gelijk wat ik nog meer heb gekocht
Niet echt veel nog te koud, en wanneer ik thuis ben is het donker.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:09 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Goed zo meester. Nog gehobbied aan de auto?
Het mooist is de 240 van begin jaren 80 met de hoge neus. En dan de 240 GLi. 2,3 liter, 136 pk. Gaat nog zeer redeijk vooruit en heeft mooie velours bekledingquote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:54 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik ben benieuwd! Meeste auto's staan wel al enkele jaren stil. De auto's die recent zijn, hebben vaak weer geen papieren erbij dus dat is wel jammer.
Ik zou wel interesse hebben in die 240 GLT. Die heb ik laatst ook 1 bij gekocht voor weinig (240 GLT sedan uit 1989), moest wel een hoop aan gebeuren (99% optisch, met name het interieur maar dat is nu voor 80% al opgelost inmiddels). Nu nog een paar dingen fixen en APK laten keuren (keuring verloopt in april). Zat eerst eraan te denken om de auto als donor te gebruiken voor mijn witte 240 uit 1986 die nog op stalling staat, maar daar bleek de GLT te goed voor te zijn (het is een nette auto verder alleen veel kapjes en klepjes onbraken in het interieur, maar nu niet meer ). Denk wel dat ik 'm verkoop en anders hou ik hem als auto voor klassiekerritjes enzo.
Heb je ruimte om een pijp op je kleine ratel te zetten zodat je wat meer kracht kan zetten??quote:Op maandag 31 januari 2011 14:54 schreef Charged het volgende:
Vraagje voor de 850 sleutelaars.
Bij een 5cylinder benzine de dynamo loshalen..is dat altijd zo'n gen**k?
De onderste bout is bijna niet bij te komen..heeft iemand een tip hoe ik dat het beste kan doen?
Stuurbekrachtigingsreservoir ligt al aan de kant,alles is los op de onderste bout na..met een kleine ratel kan ik niet genoeg kracht zetten en voor een grote heb ik te weinig ruimte.
Op het 850forum kom ik ook al niet veel wijzer uit..
Alvast bedankt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |