abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:06:36 #1
202348 Susi
Temple of Love
pi_88133692

Inleiding/Spelregels
We bevinden ons in een dorp waarin een maffiagroep actief is en dorpelingen vermoordt. Deze maffialeden wonen echter ook gewoon in het dorp; het kan dus iedereen van je medespelers zijn. De dorpelingen moeten erachter zien te komen wie er tot de maffia behoren, door hints op te lossen en elke dag iemand (hopelijk een maffialid) te lynchen. Intussen vermoordt de maffia rustig door. Het is de bedoeling om alle maffialeden te vermoorden voordat ze er in grotere getale zijn dan de dorpsmensen.

In principe zijn er dus 2 soorten rollen:
- of je bent maffia
- of je bent dorpsbewoner (eventueel met een speciale rol, zie hieronder)

Eerst zal iedereen een rol toegewezen krijgen via PM. Het is verboden om printscreens van je rol te versturen aan medespelers (indien dit wel gebeurt, aub melden bij de spelleiders). Na de rollenverdeling zal er een burgemeester door het dorp gekozen worden via een democratische verkiezing. Iedereen die wil mag zich hiervoor verkiesbaar stellen. De burgemeester zal een aantal bodyguards (speciale rol) krijgen, die zullen voorkomen dat de burgemeester ‘s nachts sterft aan de hand van de maffia. De burgemeester kan wel gelyncht worden door het dorp. De burgemeester heeft bij de dorpslynch een stem die extra zwaar telt en kan tevens eenmalig een dubbele dorpslynch instellen! Het is dus belangrijk om een betrouwbare burgemeester te kiezen.

De burgemeester mag dus in één dag naar zijn keuze een dubbele lynch instellen. Dit houdt in dat er die dag twee mensen gelyncht worden door het dorp. Iedereen mag dan op twee mensen stemmen, en de twee mensen met de meeste stemmen worden gelyncht. Dit moet binnen 12 uur na de nachtpost worden aangekondigd worden door de burgemeester.

Wanneer de maffia in de nacht dorpsbewoners heeft vermoord, zal er een verhaal komen waarin aanwijzingen verstopt zitten over de maffialeden. De dorpsleden moeten deze hints ontrafelen, om er zo de maffialeden te vinden en te lynchen. De hints worden gehaald uit de ava’s, fotoboeken en profielen van de maffialeden. Ook worden er hints uit de posthistory gehaald; hierbij wordt echter alleen gekeken naar het topic en niet naar wat de desbetreffende speler daar precies gepost heeft, en wordt slechts gekeken naar de eerste pagina van de posthistory.

's Nachts kunnen de maffialeden en mensen met speciale rollen de Spelleiders een PM sturen met hun actie voor die nacht. Let er hierbij goed op de tijd: tijdens de nacht dienen alle speciale rollen hun PM binnen 4 uur doorgestuurd hebben, zodat de overgang kan plaatsvinden. Daarop volgt de overgang weer naar de dag. De eerste dag verkiest men de burgemeester, de uitslag van de verkiezing zal bekend zijn zodra iedereen gestemt heeft, waarna meteen de nacht ingaat. (waarin de speciale rollen hun PM’s kunnen sturen naar de spelleider.) De uitslag van de nacht dan zo snel mogelijk bekend worden, waarna de dag weer zal ingaan en de dorpsbewoners aan de slag moeten om de hints op te lossen! Und so weiter!

De hints zitten verstopt in het verhaal van de nacht (het verhaal over de dorpslynch bevat dus geen hints), en verwijzen naar de maffialeden die aan het moorden zijn geweest. Aanwijzingen kunnen overal uit genomen worden; postcount, signature, avatar, etc. Deze teksten/plaatjes/whatever mag je dus ook niet veranderen zolang het spel duurt.

Tijdens de dag zal er iemand gelyncht worden door het dorp, n.a.v. de kills van ’s nachts. Hierbij mag iedereen stemmen, in het topic! Om er achter te komen hoe je precies moet stemmen, lees dan even verder bij stemregels.

Als de maffia de overhand krijgt (het dorp heeft niet genoeg stemkracht meer om maffia te lynchen waardoor de maffia gewoon de stad kan uitmoorden), verliest de stad. Het dorp wint als alle maffia dood is

Stemregels:
1. Je moet duidelijk aangeven voor wie je stemt. Bijvoorbeeld: ”##Ik stem voor Piet.” Zorg ook dat je het lijstje met stemmen even kopieert en je eigen stem toevoegt. Wanneer je alleen zegt te stemmen maar het lijstje niet overneemt en aanvult, telt je stem niet mee.
2. Je mag niet stemmen a lá "Ik stem nu voor Piet, maar als het helpt om Jan te redden stem ik op Henk". Je kunt wel je stem veranderen door gewoon dit te posten: ”##unvote Jan, ##vote Piet”
3. Je mag niet op jezelf of iemand stemmen die dood is.
4. In het geval van twee man met evenveel stemmen zal degene die als eerste dit stemaantal heeft bereikt gelyncht worden.
5. Je MOET stemmen, uiterlijk binnen 48 uur. Maar je dorpsgenoten zullen er blij van worden als je eerder stemt.
6. Je mag je stem niet terugtrekken, wijzigen mag zo lang de lynch nog niet geweest is.

Algemene gameregels:
1. Zodra je dood bent mag je niets zeggen dat het spel kan beïnvloeden. Je mag gerust posten, maar let op wat je zegt.
2. Probeer aub de posts gerelateerd te houden aan het spel.
3. Zorg dat je betrokken blijft bij het spel; dit hoeft niet door 24/7 je aanwezigheid te melden in het topic, maar zorg wel dat je stemt. Vooral als je een speciale rol hebt, is je aanwezigheid eigenlijk elke dag even nodig.
4. Ruzies zijn uit den boze, die vecht je maar via PM uit.

Deadlines
De lynch zal plaatsvinden zodra iedereen gestemd heeft en er 15 minuten geen wijzigingen hebben plaatsgevonden. De SL maakt de Dorpsoudste-stem ook met de Lynch bekend.
Na de Lynch krijgen alle levende mensen een PM en moeten de nachtvaardigheden zo snel mogelijk binnen zijn. Voor de maffialeden geldt: een PM met daarin de personen die vermoord worden, alsmede door welke maffialeden zij vermoord worden.

Rollen:
Zoals al eerder benoemd, er zijn dus verschillende rollen in het spel. Aan het begin krijgt iedereen een PM met daarin zijn/haar rol. Lees hieronder wat je rol inhoudt, mocht je daarna nog vragen hebben over je rol stel ze dan in PM naar de spelleiders:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deelnemers

6. Liesje1979 Profiel | History | Fotoboek BODYGUARD
17. Isdatzo Profiel | History | Fotoboek DORPSOUDSTE
19. wendytje Profiel | History | Fotoboek DORPSBEWONER
23. Kalkmaar Profiel | History | Fotoboek VELDDOKTER
25. StijnDa Profiel | History | Fotoboek NACHTWAKER
30. gomi Profiel | History | Fotoboek RECHERCHEUR
35. Het_Fenomeen Profiel | History | Fotoboek SPION/MAFFIA

De gevallen dorpsgenoten ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spelleiders deze ronde:
Susi en CaLeX
Vragen, kills, Dorpsoudste-stemmen enzovoort. Kunnen via onderstaande link
http://messages.fok.nl/compose.php?to=60131,202348

Belangrijke posts:

Dag1: Inlikken voor dummies, we hebben een BM!
Nacht1: De engelen bleken boefjes
Dag2: Waterballet
Nacht2: Zware aanslagen op het inwonersaantal
Dag3: De zombie keert terug
Nacht 3: Slachten is oké, olé olé
Dag 4: Döppellynch !
Nacht 4: Hoopje op gekkie met een lekker bekkie !
Dag 5: Ohhh noesz !
De nieuwe burgemeester
Nacht 5: De Grote Finale

HUUUUUUUUH, WAT IS DIT?! Hier heb je een leuke oude ronde om te bekijken:
Het grote Fok! Mafia spel #42. Hallo
Deze OP is hier te vinden

[ Bericht 49% gewijzigd door Susi op 30-10-2010 18:32:16 ]
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:16:55 #2
202348 Susi
Temple of Love
pi_88133743
En sorry van m'n laatste moord. Ik heb vannacht gedroomd dat ik dode dieren moest weggooien die, toen ik ze pakten, nog leefden en zo'n honger hadden dat ze mij aanvielen. Gelukkig werd ik toen wakker maar de hand, waarin een puppy had gegeten, voelde ik nog :')
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:27:18 #3
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_88133813
PsychoSusi :')
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:28:29 #4
163094 Ladidadida
pi_88133821
Waarom komt er eigenlijk een nieuwe BM?
pi_88134000
pfff als men me nou eerder had geloofd had ik nog geleefd ;(
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_88134006
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 09:16 schreef Susi het volgende:
En sorry van m'n laatste moord. Ik heb vannacht gedroomd dat ik dode dieren moest weggooien die, toen ik ze pakten, nog leefden en zo'n honger hadden dat ze mij aanvielen. Gelukkig werd ik toen wakker maar de hand, waarin een puppy had gegeten, voelde ik nog :')
:{
Droom jij altijd zo... vreemd?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:51:44 #7
202348 Susi
Temple of Love
pi_88134010
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 09:28 schreef Ladidadida het volgende:
Waarom komt er eigenlijk een nieuwe BM?
Om twaalf uur.
Voor de nachtpost hopen we dat dan ook alles binnen is.

quote:
12s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 09:51 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

:{
Droom jij altijd zo... vreemd?
Dit is nog niets :'). Ik droom altijd en onthoud ze nog als ik weer wakker ben. Laatst lag er een haai naar ons te happen op de zee.
pi_88134019
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 09:51 schreef Susi het volgende:

[..]

Om twaalf uur.
Voor de nachtpost hopen we dat dan ook alles binnen is.
Ze vroeg 'waarom' niet 'wanneer' ;)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_88134035
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 09:51 schreef Susi het volgende:

[..]

Dit is nog niets :'). Ik droom altijd en onthoud ze nog als ik weer wakker ben. Laatst lag er een haai naar ons te happen op de zee.
Oeh weet je wat 'hip' zou zijn? Een dromenanalyse :D Dan weet je waarom je zo droomt :D
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:54:08 #10
202348 Susi
Temple of Love
pi_88134036
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 09:52 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ze vroeg 'waarom' niet 'wanneer' ;)
Ohja, ik zie het. Nouja, Tha_Erik had een testament opgesteld. Maar er moet een burgervader/moeder zijn die het stelletje leidt en 2 stemmen kan uitbrengen. Anders komen er rellen.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:57:25 #11
163094 Ladidadida
pi_88134072
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 09:50 schreef Puntenslijpsel het volgende:
pfff als men me nou eerder had geloofd had ik nog geleefd ;(
Same here :'(
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:28:51 #12
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_88134449
Zo, dat duurde lang maar eindelijk _O_
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  One tough cookie zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:45:16 #13
169210 liesje1979
pi_88134861
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 09:54 schreef Susi het volgende:

[..]

Ohja, ik zie het. Nouja, Tha_Erik had een testament opgesteld. Maar er moet een burgervader/moeder zijn die het stelletje leidt en 2 stemmen kan uitbrengen. Anders komen er rellen.
:')
  One tough cookie zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:52:17 #15
169210 liesje1979
pi_88134884
Ik twijfel of ik al zal stemmen, ben er verder vandaag de hele dag niet en pas vannacht weer thuis.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:55:47 #16
202348 Susi
Temple of Love
pi_88134949
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 10:52 schreef liesje1979 het volgende:
Ik twijfel of ik al zal stemmen, ben er verder vandaag de hele dag niet en pas vannacht weer thuis.
De nacht is ook nog niet geweest, dus je hebt nog minimaal 24 uur. Kan nog makkelijk als je vannacht thuiskomt. Bovendien is het weekend.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:00:19 #17
202348 Susi
Temple of Love
pi_88136298
Bij dezen is Isdatzo gepromoveerd tot burgemeester. Gefeliciteerd he !
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:27:56 #18
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_88138770
quote:
10.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 10:28 schreef Harajuku. het volgende:
Zo, dat duurde lang maar eindelijk _O_
quote:
10.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 10:45 schreef liesje1979 het volgende:
Ik wist het,
Waarom duurde het dan toch nog allemaal zo lang? ;)

:D

O+
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:04:19 #19
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_88140059
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 09:04 schreef Susi het volgende:
[ afbeelding ]

Al sinds de eerste dag werd hij al verdacht. Hoewel de bewoners in het dorp niets concreets tégen hem konden vinden, wísten ze gewoon dat Tha_Erik geen zuivere koffie was. Eén van de dorpelingen had net een nestje puppy's gekregen. Een ander vond een stel ratjes achter in de keuken. Deze hadden al een aantal dagen niets te eten gekregen, en ze leken dood. Echter toen men Tha_Erik aan zijn bed hadden vastgebonden en ze de deur sloten, gooide iemand anders achter de ramen snel de agressieve puppy's en de ratjes naar binnen. Eigenlijk durfden ze niet te kijken, maar ze hoorden wel de wanhopige kreten die Tha_Erik (maffia) slaakte. Na een paar uur was hij dusdanig opgegeten, dat hij stierf.

Rust zacht, Tha_Erik. Om 12 uur wordt bekend gemaakt wie de nieuwe burgemeester is.

(en sorry mensen, dit heb ik vannacht gedroomd).
Wat een heerlijke manier om dood te gaan :D!

Overigens, volgens mij wist iedereen het wel, en ik heb me ook echt verbaasd dat ik niet véél eerder dood ben gegaan. Het feit dat ik het zo lang uithield als maffia en burgemeester bewijst voor mij toch wel dat ik het spel prima door heb en niet zo noobish ben als gedacht werd.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_88140978
Je hebt als Burgemeester toch bodyguards die je beschermen, da's dus nog best comfortabel :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:40:55 #21
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_88141030
Ja, de ene ging dood omdat ie er te lang niet was (na dag twee ofzo) en de ander vond me verdacht :'). Ik zat niet zo comfortabel hoor :D. Heb me kapot lopen stressen.
Hoogachtend,
Erik.
pi_88141135
Heb jij IDZ gekozen Erik?
  One tough cookie zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:50:28 #23
169210 liesje1979
pi_88141276
Ik heb heel lang niet op Erik gestemd, hoewel ik hem van het begin af aan verdacht. Maar nu durfde ik het niet meer uit te stellen.
Riep zij vanuit de trein. :D
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:50:47 #24
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_88141279
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 14:45 schreef StijnDa het volgende:
Heb jij IDZ gekozen Erik?
Ik mocht iemand voordragen, ja :Y.
Hoogachtend,
Erik.
  One tough cookie zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:52:31 #25
169210 liesje1979
pi_88141333
Ik vertrouwde Idz al niet helemaal maar nu helemaal niet meer. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')